VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS R. EGLIŠKIŲ ŠV. JONO BOSKO VIDURINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. gegužės 30 d. Nr. T3-176

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3, 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais ir atsižvelgdama į Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 28 d. sprendimą Nr. T3-98 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo grupių steigimo bendrojo ugdymo mokyklose“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko vidurinės mokyklos nuostatų naują redakciją (pridedama).

2. Įgalioti Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko vidurinės mokyklos direktorių Zbignevą Čechą pasirašyti ir įregistruoti savo vadovaujamos švietimo įstaigos patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Pripažinti netekusia galios nuo 1 punkte patvirtintų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 31 d. sprendimo Nr. T3-179 „Dėl Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko vidurinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“ 2 p. tą dalį, kuria patvirtinti Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko vidurinės mokyklos nuostatai.

4. Šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės tinklalapyje.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                              Marija Rekst


 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos

2014 m. gegužės 30 d.

sprendimu Nr. T3-176

 

 

VILNIAUS R. EGLIŠKIŲ ŠV. JONO BOSKO

VIDURINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko vidurinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko vidurinės mokyklos (toliau – Mokyklos) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises, Mokyklos veiklos organizavimą ir valdymą, Mokyklos savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Mokyklos turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo tvarką.

2.  Mokyklos oficialus pavadinimas – Vilniaus r. Egliškių  šv. Jono Bosko vidurinė mokykla.

3. Trumpasis pavadinimas – Egliškių šv. Jono Bosko vidurinė mokykla. Mokykla įregistruota

Juridinių asmenų registre, kodas 191318362.

4. Mokyklos įsteigimo data: 1999 09 01 (1999 m. birželio 7 d. Vilniaus r. savivaldybės tarybos sprendimas Nr. 233). Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2006 m. birželio 9 d. sprendimu Nr. T3-170 Egliškių pagrindinė mokykla reorganizuota į Egliškių vidurinę mokyklą. 

5. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

6. Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

7. Mokyklos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, kodas – 111104987, Rinktinės g. 50, LT – 09318, Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:

7.1. tvirtina Mokyklos nuostatus;

7.2. priima sprendimą dėl Mokyklos buveinės pakeitimo;

7.3. priima sprendimą dėl Mokyklos reorganizavimo ar likvidavimo;

7.4. priima sprendimą dėl Mokyklos skyrių steigimo ir jų veiklos nutraukimo.

7.5. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Mokyklos nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Mokyklos buveinė – Egliškių k., Mickūnų sen., LT-13101, Vilniaus r.

9. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10. Mokyklos tipas – vidurinė mokykla.

11. Pagrindinė paskirtis – vidurinės mokyklos tipo vidurinė mokykla.

12. Mokymo kalba – lenkų.

13. Mokymo forma – grupinio mokymosi, pavienio mokymosi.

14. Vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo ir vidurinio ugdymo programos. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, brandos atestatai ir jų priedai.

15. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, atributiką, uniformą, atsiskaitomąsias ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos registruotose bankuose. Mokyklai suteiktas paramos gavėjo statusas.

16. Mokykla savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo bei kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

IIMOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

17. Mokyklos veiklos sritis – švietimas.

18. Mokyklos pagrindinė švietimo veiklos rūšis- vidurinis ugdymas, kodas 85.31.20.

19. Kitos švietimo veiklos rūšys:

19.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

19.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

19.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

19.4. pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

19.5. sportinis ir rekreacinis, kodas 85.51;

19.6. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

19.7. švietimui būdingą paslaugų veikla, kodas 85.60.

20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

20.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

20.2. kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla, 93.29;

21. Mokyklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.

22. Mokyklos veiklos uždaviniai:

22.1. teikti vaikams kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, mokiniams kokybišką pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;

22.2. formuoti ir įgyvendinti mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintas bendrąsias arba individualias ugdymo programas, parenkant skirtingus mokymosi būdus ir tempus kiekvienam mokiniui arba mokinių grupei;

22.3. išugdyti kiekvieno mokinio(-ės) vertybines orientacijas, leidžiančias tapti doru, siekiančiu žinių, savarankišku, atsakingu, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi, išlavinti dabartiniam gyvenimui svarbius jo komunikacinius gebėjimus, padėti įsisavinti žinias apie visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios, valstybinės ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, taip pat šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą;

22.4. skatinti iniciatyvumą, savarankiškumą, nusiteikimą imtis atsakomybės, nuostatą ir gebėjimą mokytis visą gyvenimą, tobulėti, tėvų pageidavimu puoselėti tikėjimą Dievu;

22.5. suteikti mokiniui tautinės ir etninės kultūros pagrindus;

22.6. sudaryti sąlygas mokiniui įgyti demokratijos tradicijas, įkūnijančias pilietinės bei politinės kultūros pagrindus;

22.7. sudaryti kiekvienam norinčiam mokiniui saviauklos, saviugdos ir saviraiškos poreikių tenkinimo metodiką ir jam vadovauti;

22.8. padėti nustatyti gebėjimus jam renkantis profesiją konkurencijos sąlygomis ir perteikti šiuolaikinės technologinės, ekonominės bei verslo kultūros pagrindus;

22.9. didelį dėmesį skirti mokinių, vengiančių privalomojo mokymosi iki 16 metų, kontrolei;

22.10. garantuoti mokinių, mokytojų ir tėvų organizacijų veiklą, jeigu ji neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir įstatymams.

23. Mokykla atlieka šias funkcijas:

23.1. formuoja ugdymo turinį ir organizuoja mokyklos darbą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintas Bendrąsias programas ir išsilavinimo standartus, bendrojo lavinimo mokyklų bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, užtikrina ugdymo planų įgyvendinimą;

23.2. konkretina ir individualizuoja formaliojo švietimo programas skirtingų gebėjimų mokiniams;

23.3. inicijuoja švietimo programų pasirenkamųjų dalių variantus;

23.4. sudaro formaliojo švietimo programas, papildančius bei mokinių saviraiškos poreikius, tenkinančius šių programų modulius;

23.5. sudaro neformaliojo švietimo programas;

23.6. pasirenka programų turinio perteikimo būdus;

23.7. laiduoja programos turinio lankstumą ir variantiškumą, programos turinio ir jo perteikimo būdų dermę, individualizuotų pagal mokinių poreikius bei gebėjimus programų ir valstybės nustatytų išsilavinimo standartų atitikimą;

23.8. teikia specialiąją pedagoginę ir specialiąją pagalbą specialiųjų poreikių mokiniams, organizuoja specialiųjų poreikių mokinių integruotą mokymą bendrojo lavinimo klasėse;

23.9. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ir brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

23.10. sudaro mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas;

23.11. vykdo rūkymo, alkoholio, psichotropinių medžiagų vartojimo ir narkomanijos prevenciją;

23.12. vykdo privalomo mokymosi kontrolę;

23.13. inicijuoja paramą socialiai remtinų šeimų mokiniams;

23.14. Mokyklos valdymą grindžia demokratiniais principais, sudaro sąlygas mokiniams ugdyti(s) pilietiškumo nuostatas dalyvaujant savivaldoje, skatina mokinių organizacijų veiklą;

23.15. kuria Mokykloje laisvalaikio ir pramogų kultūrą, plėtoja dalyvavimą projektuose, vykdo reikiamus tyrimus;

23.16. kuria Mokykloje modernią informavimo sistemą, įdiegia ją bibliotekoje ir skaitykloje, aprūpina mokinius vadovėliais;

23.17. kuria Mokyklą kaip bendruomenės kultūros židinį;

23.18. vykdo Mokyklos vidaus įsivertinimą;

23.19. sistemingai kontroliuoja, kaip vykdo sutartyse numatytus įsipareigojimus mokytojai, mokyklos valdymo ir pedagoginės-psichologinės pagalbos funkcijas atliekantys darbuotojai, kiti administracijos darbuotojai, pagalbinis personalas, mokiniai bei mokyklos partneriai;

23.20. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti savo darbo srityje;

23.21. steigia Mokykloje savivaldos institucijas, laiduoja demokratinį mokyklos valdymą;

23.22. organizuoja vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą;

23.23. organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (būrelius, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;

23.24. organizuoja mokinių maitinimą Mokykloje;

23.25. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

24. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

25. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

25.1. parinkti ugdymo(-si) ir mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

25.2. kurti naujus ugdymo(-si), mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius geros kokybės išsilavinimą;

25.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

25.4. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

25.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

25.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymų nustatyta tvarka;

25.7. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

26. Mokykla, įgyvendindama iškeltus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, privalo:

26.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;

26.2. švietimo programų vykdymą;

26.3. atvirumą vietos bendruomenei;

26.4. mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

26.5. geros kokybės švietimą.

 

IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

27. Mokyklos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:

27.1. Mokyklos strateginis planas, patvirtintas Mokyklos direktoriaus, pritarus Mokyklos tarybai ir savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui;

27.2. Mokyklos metinis veiklos planas, patvirtintas Mokyklos direktoriaus, pritarus Mokyklos tarybai;

27.3. Mokyklos ugdymo planas, patvirtintas Mokyklos direktoriaus, pritarus Mokyklos tarybai, suderintas su Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ar jo įgaliotų asmeniu.

28. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka.

29. Mokyklos direktorius yra pavaldus Vilniaus rajono savivaldybės tarybai, savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui.

30. Mokyklos direktorius:

30.1. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą;

30.2. aiškina Mokyklos bendruomenės nariams valstybinę bei regioninę švietimo politiką visuotinių Mokyklos bendruomenės susirinkimų, mokytojų tarybos posėdžių, Mokyklos tarybos posėdžių metu ar Mokyklos bendruomenės nariams pageidaujant abipusiai suderintu laiku;

30.3. užtikrina Mokyklai keliamų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, užtikrina jų dermę su valstybine, savivaldybės programomis;

30.4. organizuoja Mokyklos veiklos planavimą, planų, programų tvarkaraščių patvirtinimą, vykdo jų priežiūrą;

30.5. rūpinasi palankiu ugdymo ir darbo mikroklimatu, puoselėja demokratinius Mokyklos bendruomenės santykius;

30.6. užtikrina tinkamą ugdymo proceso vyksmą, ugdymo turinio kaitą, diegia naujoves, organizuoja tyrimus, įtakojančius mokyklos veiklos efektyvumą;

30.7. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti; organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;

30.8. organizuoja darbuotojų pareigybių aprašymų rengimą ir juos tvirtina;

30.9. organizuoja mokyklos vidaus tvarkos taisyklių rengimą ir jų projekto svarstymą ir teikia Mokyklos tarybai aprobuoti;

30.10. kartu su Mokyklos taryba nustato mokinių ir darbuotojų skatinimo sistemą;

30.11. kontroliuoja, kad Mokyklos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir psichotropinės medžiagos; skatina sveiką gyvenseną, nusikaltimų prevenciją, palaiko ryšius su Vaiko teisių apsaugos skyriumi, plėtoja ryšius su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais);

30.12. nuolat stebi, analizuoja, vertina Mokyklos veiklą, ugdymo rezultatus;

30.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

30.14. inicijuoja specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo mokiniams modelio rengimą, įsakymu tvirtina specialiųjų poreikių mokinių sąrašus, Vaiko gerovės komisijos veiklos planą;

30.15. nustatyta tvarka organizuoja pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ir brandos egzaminus; nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui;

30.16. rūpinasi Mokyklos intelektiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, darbo ir civiline sauga;

30.17. atstovauja Mokyklai kitose institucijose, įvairiuose posėdžiuose, pasitarimuose, derybose;

30.18. rengia darbuotojų tarifikaciją ir atostogų grafikus ir nustatyta tvarka tvirtina;

30.19. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kuris patyrė smurtą, prievartą, seksualinį ar kitokį išnaudojimą, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;

30.20. nustatyta tvarka sudaro ir nutraukia sutartis su tiekėjais;

30.21. laisvai pasirenka veiklos organizavimo būdus ir formas;

30.22. inicijuoja vidaus įsivertinimo vykdymą;

30.23. sudaro Mokyklos prevencinio darbo grupę ir tvirtina jos darbo reglamentą;

30.24. tvirtina Mokyklos struktūrą, Mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

30.25. atsako už visą Mokyklos veiklą ir jos rezultatus, Švietimo ir mokslo ministro įsakymų, kitų norminių teisės aktų vykdymą Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatyta tvarka.

31. Mokyklos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir Metodinė taryba.

32. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(-si) ir ugdymo(-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Mokyklos pažangos.

33. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.

34. Metodinę tarybą sudaro Metodinių grupių pirmininkai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas ir jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

35. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas. Metodinių grupių veiklą organizuoja Metodinės grupės pirmininkas, o koordinuoja Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

36. Mokyklos metodinė taryba ir metodinės grupės veikia pagal direktoriaus patvirtintus metodinės tarybos ir metodinių grupių nuostatus.

 

V. MOKYKLOS SAVIVALDA

 

37. Mokykloje veikia šios savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba, Mokyklos tėvų komitetas, klasės tėvų komitetai.

38. Mokyklos taryba – aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, jungianti mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokytojų atstovus svarbiausiems Mokyklos veiklos uždaviniams spręsti.

38.1. Mokyklos taryba sudaroma iš 9 narių: 3 mokytojų, 3 tėvų, 3 mokinių ir veikia pagal Mokyklos direktoriaus patvirtintus Mokyklos tarybos nuostatus;           

38.2. tėvus į Mokyklos tarybą renka Tėvų komitetas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – Mokinių taryba slaptu balsavimu balsų dauguma;

38.3. Mokyklos tarybos pirmininkas ir sekretorius renkamas ir atšaukiamas atviru balsavimu balsų dauguma Tarybos posėdyje (Mokyklos tarybos pirmininku negali būti Mokyklos direktorius);

38.4. Mokyklos tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusi institucija. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys;

38.5. Mokyklos tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko Mokyklos tarybos sekretorius, išrenkamas iš Mokyklos tarybos narių atviru balsavimu balsų dauguma;

38.6. Mokyklos taryba renkama 3 kalendoriniams metams;

38.7. Mokyklos direktorius tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis;

38.8. posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių;

38.9. nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma;

38.10. tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip tris kartus per metus.

39. Mokyklos taryba:

              39.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

39.2. pritaria Mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, suderina ugdymo planą, nuostatų projektą bei kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

39.3. teikia siūlymų Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

39.4. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus;

39.5. išklauso Mokyklos metinės veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;

39.6. teikia siūlymų Vilniaus rajono savivaldybės tarybai dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

39.7. svarsto Mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymų Mokyklos direktoriui;

39.8. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

39.9. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus.

40. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

41. Mokyklos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Mokyklos bendruomenei.

42. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija, svarstanti mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos formas ir metodus. Ją sudaro Mokyklos direktorius, pavaduotojai ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, logopedas, psichologas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, visuomenės sveikatos priežiūros specialistas, bibliotekininkas.

43. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius, jei jo nėra – Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

44. Mokytojų tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko mokytojų tarybos sekretorius, išrenkamas atviru balsavimu balsų dauguma.

45. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau, kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdį gali būti kviečiami ir kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių.

46. Mokytojų tarybos nutarimai priimami dalyvaujančiųjų narių balsų dauguma. 

47. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.

48. Mokytojų taryba:

48.1. inicijuoja Mokyklos kaitos procesus;

48.2. formuoja ir koreguoja veiklos tikslus ir uždavinius;

48.3. aptaria aktualius švietimo klausimus;

48.4. dalyvauja planuojant Mokyklos veiklą;

48.5. pritaria ugdymo planui, mokyklos veiklos planui, analizuoja jų realizavimą;

48.6. svarsto mokymo programų įgyvendinimą, ugdymo ir mokymo rezultatus;

48.7. kartu su Mokyklos specialistais sprendžia mokyklos mokinių sveikatos, mokymosi saugos, poilsio ir mitybos klausimus;

48.8. svarsto ir priima sprendimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę;

48.9. renka narius į mokytojų atestacijos komisiją;

48.10. slaptu balsavimu renka atstovus į Mokyklos tarybą.

49. Mokykloje veikia tėvų savivaldos institucijos: Mokyklos tėvų komitetas, klasių tėvų komitetai, kurie atstovauja mokinių tėvams (globėjams).

50. Mokyklos tėvų komitetas susideda iš klasių tėvų atstovų. Kiekvienos klasės tėvai išrenka po vieną atstovą į Mokyklos tėvų komitetą.

50.1. Tėvų komiteto nariai atviru balsavimu renka pirmininką;

50.2. Tėvų komiteto susirinkimai yra kviečiami prireikus, bet ne rečiau kaip du kartus per metus.

51. Tėvų komitetas gali:

51.1. steigti Mokyklos tėvų fondą (įsteigus jam vadovauja ir vykdo darbą);

51.2. inicijuoti Mokyklos patalpų remonto darbus;

51.3. teikti siūlymus dėl ugdymo proceso ir mokinių laisvalaikio organizavimo Mokyklos tarybai, Mokytojų tarybai;

51.4. bendradarbiauti su kitomis Mokyklos savivaldos institucijomis sprendžiant iškilusias problemas ir opiausius Mokyklos gyvenimo klausimus;

51.5. organizuoti tėvų budėjimą Mokyklos renginiuose;

51.6. talkininkauti Mokyklai ieškant rėmėjų;

51.7. vykdyti paramos fondo lėšų priežiūrą.

52. Tėvų komiteto nariai apie savo veiklą informuoja juos rinkusius bendruomenės narius.

53. Klasių tėvų komitetai susideda iš 3 narių, išrinktų klasės  tėvų susirinkime.

54. Klasių tėvų komitetas:

54.1. padeda klasės vadovui spręsti ūkinius, klasės renginių organizavimo klausimus, išvykas, kurti edukacinę aplinką;

54.2. aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo klausimus;

54.3. bendradarbiauja su Mokyklos tėvų komitetu, mokytojais, Mokyklos administracija.

55. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti klasių tėvų pirmininkų pasitarimus.

56. Mokykloje steigiamos mokinių savivaldos institucijos: Mokinių taryba, Klasių mokinių komitetai.

57. Mokinių tarybą sudaro 8-12 klasių mokiniai (po 1 mokinį iš kiekvienos klasės).

58. Mokinių taryba renkama 3 metams.

59. Mokinių tarybos sudėtį, pasibaigus pavienių mokinių narystei taryboje dėl Mokyklos baigimo, išvykimo iš jos ar kitų priežasčių, galima papildyti kandidatais,  rinkimuose gavusiems daugiausia balsų pagal sąrašą arba organizuoti papildomus rinkimus.

60. Mokinių taryba:

60.1. svarsto Mokyklos veiklą reglamentuojančių dokumentų, mokymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;

60.2. svarsto ir suderinusi su Mokyklos vadovybe tvirtina svarbiausių mokinių renginių planus;

60.3. teikia siūlymus ugdymo procesui tobulinti;

60.4. koordinuoja klasių komitetų veiklą, teikia siūlymus dėl mokinių laisvalaikio organizavimo;

60.5. padeda organizuoti mokinių socialinės pagalbos veiklą, organizuoja drausmės ir tvarkos palaikymo Mokykloje, žalingų įpročių prevencijos akcijas;

60.6. svarsto mokinių teisių gynimo klausimus;

60.7. inicijuoja Mokyklos informacinių mokinių savivaldos stendų apipavidalinimą;

60.8. renka mokinių atstovus į Mokyklos tarybą.

61. Mokinių tarybos veiklai vadovauja pirmininkas, jam nesant — pirmininko pavaduotojas. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja Mokyklos direktoriaus paskirtas mokytojas.

62. Mokinių tarybos pirmininkas, pavaduotojas, sekretorius renkami balsų dauguma tarybos posėdyje atviro balsavimo metu.

63. Mokinių tarybos darbas organizuojamas mokinių tarybos nuostatų nustatyta tvarka.

64. Klasių mokinių komitetai renkami klasėse vieneriems metams atviro balsavimo metu balsų dauguma.

64.1. dėl klasių mokinių komitetų narių skaičiaus sprendžia pačios klasių bendruomenės;

64.2. Klasių mokinių komitetams vadovauja klasės seniūnas, jam nesant — jo pavaduotojas;

64.3. Klasės seniūną ir pavaduotoją renka visi klasės mokiniai atviro balsavimo metu balsų dauguma;

64.4. Klasių mokinių komitetai inicijuoja, kartu su klasės vadovais organizuoja veiklą klasėse, teikia siūlymus Mokinių tarybai.

65. Mokyklos savivaldos institucijos veikia bendradarbiaudamos tarpusavyje ir su kitomis Mokyklos savivaldos institucijomis.

66. Mokykla  prireikus gali keisti Mokykloje susiformavusią savivaldos institucijų sistemą.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

67. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

68. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

69. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojai ugdymui, mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

70. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

71. Mokyklos lėšas sudaro:

71.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

71.2. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

71.3. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

72. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

73. Mokyklos buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

74. Mokyklos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

75. Mokyklos veiklos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

76. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Mokyklos veiklą skelbiama Mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka. Pranešimai skelbiami mokyklos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, mokyklos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje. Pranešimai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Mokyklos interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.

77. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.

78. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Mokyklos tarybai pritarus.

79. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Mokyklos taryba bei Mokyklos direktorius, atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Mokyklos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.

80. Mokykla reorganizuojama, likviduojama, vykdoma Mokyklos struktūros pertvarka teisės aktų nustatyta tvarka.

___________________________