MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL DALYVAVIMO IR FINANSAVIMO BALTIJOS JŪROS REGIONO PROJEKTO „bsr sTARS“ FINANSINĖJE PRIEMONĖJE „InOVACIJŲ EKSPRESAS“ SĄLYGŲ APRAŠo patvirtinimo

 

2016 m. birželio 9 d. Nr. 2V-104

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros 2016 metų veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 4-268/V-298:

1Tvirtinu Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašą (pridedama).

2Pripažįstu netekusiu galios Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2013 m. liepos 1 d. įsakymą Nr. 2V-108 „Dėl Baltijos jūros regiono finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo”.

 

 

 

Direktorius                                                                                                                Kęstutis Šetkus


 

PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros

direktoriaus 2016 m. birželio 9 d. įsakymu

Nr. 2V-104

 

DALYVAVIMO IR FINANSAVIMO BALTIJOS JŪROS REGIONO PROJEKTO „bsr sTARS“ FINANSINĖJE PRIEMONĖJE „InOVACIJŲ EKSPRESAS“ SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nacionalinių dalyvių dalyvavimo „Inovacijų ekspresas“ sąlygas, paraiškų, siekiant gauti finansavimą vykdant finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ projektus, teikimo ir vertinimo, lėšų skyrimo, ataskaitų teikimo ir vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką.

2. „Inovacijų ekspreso“ finansinė priemonė yra skirta klasterių bei mažų ir vidutinių įmonių tarptautiškumui skatinti.

3. Aprašas taikomas Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams (toliau – SVV subjektas), ketinantiems vykdyti ir vykdantiems finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ projektus.

4. Pagal Aprašą teikiamas finansavimas yra de minimis pagalba pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1-8) (toliau – Reglamentas Nr. 1407/2013).

5. Teikiamo finansavimo pagal Aprašą forma yra negrąžintina subsidija (dotacija). Pagal Aprašą skiriamos finansavimo lėšos yra tikslinės. Jos skiriamos finansinėje paraiškoje numatytoms veikloms finansuoti.

6. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

6.1. Dalykinė ataskaita – projekto įgyvendinimo ataskaita, kurioje Agentūros nustatyta tvarka ir terminais pateikiami projekto rezultatai, formuluojamos pagrindinės išvados.

6.2. Finansinė ataskaita – projekto išlaidas pagrindžiantis finansinis atsiskaitomasis dokumentas, pateikiamas lėšų skyrimo sutartyje nustatyta forma ir terminais.

6.3. Finansavimo lėšos – Agentūros skiriamos valstybės biudžeto lėšos projektams finansuoti.

6.4. Finansinė paraiška – paraiška, parengta lietuvių kalba pagal šio Aprašo reikalavimus, finansavimui gauti ir pateikta Agentūrai

6.5. Finansuojamos veiklos – finansinėje paraiškoje numatytos veiklos, kurių vykdymui Agentūra skiria finansavimą.

6.6. Klasteris – tai įmonių ir (arba) mokslo ir studijų institucijų bei kitų subjektų santalka, funkcionuojanti partnerystės principu, kurios nariai, veikdami tarpusavyje susijusiose įvairiose ekonominės veiklos ir iniciatyvų srityse, siekia padidinti ekonominį veiklos efektyvumą.  Juridinių asmenų dalyvavimas klasteryje turi būti įformintas jungtinės veiklos (partnerystės) sutartimi.

6.7. Koordinavimo grupė – finansinę priemonę „Inovacijų ekspresas“ koordinuojanti tarptautinė darbo grupė, sudaryta iš šią priemonę finansuojančių institucijų atstovų.

6.8. Lėšų gavėjas – juridinis asmuo, atitinkantis Aprašo IV skyriuje nustatytus reikalavimus pareiškėjui, kuriam pagal Aprašą skirtos lėšos projektui finansuoti.

6.9. Lėšų skyrimo sutartis – valstybės biudžeto lėšų projektams finansuoti skyrimo sutartis, sudaryta tarp Agentūros ir lėšų gavėjo.

6.10. Mažų ir vidutinių įmonių tinklas – tai ne mažesnė kaip 3 nepriklausomų labai mažų, mažų ar vidutinių įmonių grupė, kurią sieja bendri ekonominiai interesai dalyvaujant konkretaus produkto (-ų) vertės kūrimo grandinėje. Juridinių asmenų dalyvavimas mažų ir vidutinių įmonių tinkle turi būti įformintas jungtinės veiklos (partnerystės) ar kita sutartimi.

6.11. Netiesioginės išlaidos – visos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau būtinos projektui įgyvendinti.

6.12. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) – Lietuvos Respublikoje registruotas SVV subjektas, kuris priklauso klasteriui ar mažam ir vidutinių įmonių tinklui.

6.13. Projektas – Koordinavimo grupės nustatyta tvarka patvirtintas projektas.

6.14. Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne daugiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.

6.15. Projekto elektroninė paraiškaper elektroninę paraiškų pateikimo sistemą Baltijos jūros regiono (toliau – BJR) finansinei priemonei „Inovacijų ekspresas“ pateikta bendra dalyvavimo paraiška anglų kalba (http://www.bsrstars.se/project/bsr-innovation-express).

6.16. Projekto finansuojamoji dalis – projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, išreikšta procentais, kuri skaičiuojama nuo projekto vykdymo tinkamų išlaidų bendros sumos.

6.17 Projekto trukmė – projektas įgyvendinamo laikotarpis nuo 12 iki 18 mėnesių.

6.18. Rengėjas – pareiškėjo (lėšų gavėjo) darbuotojas, atsakingas už finansinės paraiškos ir ataskaitų parengimą ir pateikimą pagal Aprašo reikalavimus.

6.19. Tiesioginės išlaidos išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto veiklų vykdymu.

6.20. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

DALYVAVIMO SĄLYGOS

 

7. Siekiant vykdyti projektą, projekto elektroninė dalyvavimo paraiška teikiama tiesiogiai Koordinavimo grupei, vadovaujantis finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ kvietimuose teikti paraiškas nustatyta tvarka, kuri skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ interneto svetainėje.

8. „Inovacijų ekspreso“ projekto elektroninės dalyvavimo paraiškos šio Aprašo 7 punkte nustatyta tvarka gali būti teikiamos, jei įgyvendintos visos šios sąlygos:

8.1. Pareiškėjas yra juridinis asmuo, atstovaujantis klasterį ar mažų ir vidutinių įmonių tinklą;

8.2. Pareiškėjas yra geografinėje teritorijoje, kurioje finansinė priemonė „Inovacijų ekspresas“ yra finansuojama ar yra valstybėje, kuri yra finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ ne Baltijos jūros regiono partneris (Ispanija, Katalonijos regionas);

8.3. Projektą kartu vykdys ne mažiau kaip po vieną klasterį ar mažų ir vidutinių įmonių tinklą iš Lietuvos bei kitos užsienio valstybės;

8.4. Projekto trukmė privalo būti ne trumpesnė kaip 12 ir ne ilgesnė kaip 18 mėnesių;

8.5. Projekto veiklose dalyvauja ne mažiau kaip trys mažos ir vidutinės įmonės.

 

III SKYRIUS

DALYVAVIMO PARAIŠKŲ ATRANKA

 

9. Projekto elektroninių dalyvavimo paraiškų tinkamumo finansuoti ir atitikimą finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ sąlygoms ir finansinių paraiškų bei dalykinių ataskaitų vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė (toliau – Darbo grupė). Darbo grupę sudaro ne mažiau kaip 3 (trys) nariai: Agentūros valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai (toliau – Agentūros darbuotojas) ir Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos deleguotas atstovas. Darbo grupės darbą organizuoja jos vadovas. Darbo grupės sprendimai protokoluojami.

10. Apie Agentūros priimtą sprendimą dėl siūlomų finansuoti paraiškų informuojama Koordinavimo grupė.

11. Galutinis sprendimas dėl finansuotinų projektų priimamas Koordinavimo grupėje.

12. Projektai finansuojami šio Aprašo IV-XI skyriuose nustatyta tvarka.

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI

 

13. Finansines paraiškas pagal šį Aprašą gali teikti Lietuvos Respublikoje registruoti SVV subjektai, kurie yra klasterio arba mažų ir vidutinių įmonių tinklo nariai ir kurių projektai yra patvirtinti Koordinavimo grupėje. Finansavimo lėšos negali būti skiriamos Reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje nurodytais atvejais.

14. Pareiškėjas yra netinkamas, jei:

14.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo, yra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis yra likviduojamas, yra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka arba jis yra bet kokioje panašioje situacijoje, numatytoje Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;

14.2. neįvykdė įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

14.3. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

14.4. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant finansines paraiškas arba pasirašant lėšų skyrimo sutartį, pateikia neteisingą informaciją;

14.5. gavęs finansavimą pagal šį Aprašą, nesilaikė sutartinių įsipareigojimų;

14.6. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams ar darbuotojams, ar ekspertams, priimant sprendimą dėl finansavimo;

14.7. jo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai, verslo tvarkai arba finansų sistemai.

15. Kai pareiškėjui mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas yra atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, su finansine paraiška turi būti pateiktos dokumentų, patvirtinančių mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimo atidėjimą, kopijos.

16. Jei Agentūra nustato, kad finansinėje paraiškoje buvo pateikta klaidinga informacija, Agentūra turi teisę:

16.1. nutraukti tolimesnį projekto finansavimą;

16.2. svarstyti dėl pareiškėjo tinkamumo gauti finansavimą Agentūros administruojamose programose ar priemonėse.

17. Finansavimo lėšos turi atitikti Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 ir 5 dalyse nustatytas sąlygas. Agentūra patikrina pareiškėjo teisę gauti de minimis pagalbą ir rezervuoja ją Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras) ir taip įsitikina, kad dėl naujos suteikiamos de minimis pagalbos nebus viršyta vienai įmonei, kuri apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, de minimis pagalbos suteikimo riba.

 

V SKYRIUS

BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

18. Projektų finansuojamoji dalis priklauso nuo einamųjų metų valstybės asignavimų, skirtų projektams finansuoti.

19. Dalyvavimo projekte finansuojamoji dalis gali siekti iki 60 procentų Darbo grupės nustatytų tinkamų ir pagrįstų išlaidų, pareiškėjui tenkančių projekte.

20. Agentūros finansuojamos pareiškėjo veiklos projekte:

20.1. projekto dalyvių susitikimai ir pažintiniai vizitai (A);

20.2. kontaktų užmezgimas ir partnerių paieška (B);

20.3. technologijų/žinių perdavimas (D);

20.4. seminarai ir mokomieji vizitai (E);

20.5. tarpsektorinės klasterių veiklos (F);

20.6. veiklos, skirtos paraiškų rengimui tarptautinėms programoms (G).

21. Lėšos skiriamos visai projekto trukmei, mokėjimus atliekant etapais pagal lėšų skyrimo sutartį.

22. Lėšos finansavimui pagal Aprašą gali būti skiriamos projekto išlaidoms, kurios atitinka Aprašo 27-30 punktuose nustatytus reikalavimus. Lėšų gavėjas turi teisę perkelti lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje numatytas projekto lėšas iš vienos išlaidų kategorijos eilutės į kitą, neviršydamas 20 procentų išlaidų kategorijų eilutėje, į kurią perkeliamos lėšos, numatytų lėšų sumos.

23. Lėšų gavėjai, apskaičiuodami ir mokėdami darbo užmokestį, vadovaujasi Lietuvos Respublikos darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

24. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama Aprašo 28.1.1 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 50 % proc. pareiškėjo tinkamų išlaidų.

25. Lėšų gavėjas negali prašyti kompensuoti iš lėšų projektui finansuoti pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), kurio jis iš tikrųjų nesumoka, t. y. to PVM, kuris, remiantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymu, gali būti traukiamas į PVM atskaitą ir susigrąžintas iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir (ar) gali būti susigrąžintas kitais būdais (remiantis kitais galiojančiais teisės aktais, pasirašytomis sutartimis ir pan.). Lėšų gavėjas įsipareigoja neprašyti kompensuoti PVM iš lėšų projektui finansuoti nuo to momento, kai įgyja teisę susigrąžinti PVM bet kokiais kitais būdais. Minėta nuostata galioja ir tuo atveju, kai projekto vykdytojas turėjo ar įgijo teisę susigrąžinti PVM, nepaisant grąžinimo būdų, tačiau savo teise dėl nežinojimo ar kitų priežasčių nepasinaudojo. Lėšų gavėjas, kuris du kartus susigrąžino PVM, privalo grąžinti į biudžetą PVM permoką.

26. Perkant prekes, užsakant paslaugas, organizuojant keliones, renginius ir kt., turi būti pasirenkamas ekonomiškai naudingiausias būdas. Planuojant darbus, būtina numatyti gautos produkcijos mokslinį ir ekonominį efektą ir siekti geriausio kainos/efektyvumo santykio, taupaus resursų naudojimo. Lėšų gavėjai, pirkdami prekes ir paslaugas, įsigydami arba kurdami ilgalaikį turtą, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jeigu jie yra perkančiosios organizacijos. Jeigu lėšų gavėjai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydami pirkimus, kurių vertė yra iki 58 000 eurų be pirkimo PVM, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 58 000 eurų be pirkimo PVM, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS

 

27. Tinkamos išlaidos turi būti:

27.1. aiškiai apibrėžtos pagal išlaidų kategorijas, pateiktas Aprašo 28 punkte;

27.2. realios ir teisingos, pagrįstos finansiniais dokumentais;

27.3. būtinos projektui įvykdyti;

27.4. patirtos projekto įgyvendinimo metu.

28. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti Aprašo nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:

28.1. Tiesioginės išlaidos:

28.1.1. išlaidos personalui;

28.1.2. išlaidos komandiruotėms;

28.1.3. išlaidos pagal sutartis, finansuojant šio Aprašo 20 punkte numatytas veiklas.

28.2. Netiesioginės išlaidos:

28.2.1. visos tinkamos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau yra būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto tiesioginėmis išlaidomis ir kurias galima užfiksuoti apskaitos sistemoje ir pagrįsti kaip išlaidas, tiesiogiai susijusias su tinkamomis tiesioginėmis išlaidomis projektui įgyvendinti;

28.2.2. visos administracinio, techninio bei logistinio pobūdžio struktūrinės ir pagalbinės veiklos išlaidos, kurios yra būtinos lėšų gavėjo projekto veikloms vykdyti ir todėl negali būti visiškai priskirtos projektui.

29. Netiesioginės išlaidos yra apmokamos taikant fiksuotą dydį, kuris yra lygus 5 proc. visų projekto vykdytojo tinkamų tiesioginių išlaidų. Lėšų gavėjas netiesioginių išlaidų pagrindimo ir tokių išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų Agentūrai neteikia, tačiau šias išlaidas traukia į apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais.

30. Netinkamos išlaidos yra:

30.1. baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

30.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;

30.3. paskolų, lizingo veiklos išlaidos;

30.4. projekto parengimo išlaidos;

30.5. išlaidos prekėms.

31. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei atitinka reikalavimus tinkamoms išlaidoms (1 priedas), yra teisingai ir sąžiningai paskirstytos pagal Aprašo 28 punkte nustatytas išlaidų kategorijas.

 

VII SKYRIUS

FINANSINIŲ PARAIŠKŲ PATEIKIMAS

 

32. Finansinės paraiškos teikiamos pagal Agentūros paskelbtus kvietimus. Agentūra apie paskelbtus kvietimus pareiškėjus, kurių projektai Koordinavimo grupės yra atrinkti kaip finansuotini, informuoja elektroniniu paštu. Taip pat informacija yra skelbiama Agentūros interneto svetainėje.

33. Pareiškėjai, kurie praėjo pradinį etapą ir buvo atrinkti Koordinavimo grupės, finansines paraiškas Agentūrai teikia individualiai.

34. Pareiškėjas privalo pateikti:

34.1. užpildytą finansinę paraišką (2 priedas);

34.2. Aprašo 2 priedo 7 punkte nurodytus dokumentus.

35. Finansinės paraiškos Agentūrai teikiamos kvietime nurodytais būdais ir terminais.

 

VIII SKYRIUS

FINANSINIŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

36. Finansines paraiškas vertina Darbo grupė.

37. Vertinant finansines paraiškas, yra atliekamas administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimas.

38. Administracinės atitikties vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar finansinė paraiška atitinka šio Aprašo IV ir VII skyrių reikalavimus. Darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, užpildo finansinės paraiškos administracinės atitikties vertinimo kriterijų lentelę (3 priedas) ir priima sprendimą dėl finansinės paraiškos teikimo finansiniam vertinimui.

39. Tuo atveju, jei administracinės atitikties vertinimo metu trūksta informacijos ar duomenų, finansinėje paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti, kad pareiškėjas paaiškintų, papildytų ar patikslintų finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją per 5 darbo dienas . Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus reikalaujamos informacijos, finansinė paraiška gali būti atmetama. Apie priimtą darbo grupės sprendimą dėl finansinės paraiškos atmetimo Agentūra informuoja pareiškėją per 3 darbo dienas išsiųsdama jam informacinį pranešimą elektroniniu paštu ir nurodydama atmetimo priežastis.

40. Jeigu Darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, remdamasi finansine paraiška ir papildoma informacija pagal užklausas, nustato, kad finansinė paraiška atitinka visus šio Aprašo IV ir VII skyriuose nustatytus reikalavimus, atliekamas tinkamumo finansuoti vertinimas.

41. Tinkamumo finansuoti vertinimo metu vertinama finansinės paraiškos atitiktis šio Aprašo V ir VI skyriaus reikalavimams. Vykdant finansinį vertinimą gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.

42. Jeigu tinkamumo finansuoti vertinimo metu kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, Agentūra turi teisę paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją ir pateikti informaciją per 5 darbo dienas. Jei pareiškėjas nustatytu terminu nepateikia trūkstamos informacijos arba jei pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, finansinė paraiška vertinama pagal turimą informaciją.

43. Darbo grupė, įvertinusi finansines paraiškas, teikia siūlymus Agentūros direktoriui dėl lėšų skyrimo ir projekto finansuojamosios dalies.

44. Projekto finansuojamoji dalis nustatoma atsižvelgiant į:

44.1. dalyvaujančių partnerių skaičių;

44.2. vykdomų veiklų skaičių;

44.3. veiklose dalyvaujančių įmonių skaičių;

44.4. numatomus projekto rezultatus;

44.5. projekto trukmę.

 

IX SKYRIUS

SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

45. Sprendimą, atsižvelgiant į finansinių paraiškų vertinimą, dėl lėšų skyrimo bei projekto finansuojamosios dalies įsakymu tvirtina Agentūros direktorius.

46. Apie priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo Agentūra informuoja pareiškėją išsiųsdama jam informacinį pranešimą elektroniniu paštu bei paskelbia apie priimtą sprendimą Agentūros interneto svetainėje.

47. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Agentūros ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos turi būti sudaroma lėšų skyrimo sutartis. Per 5 darbo dienas nuo lėšų skyrimo sutarties pasirašymo dienos, Agentūra suteiktą de minimis pagalbos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre.

48. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį finansinėje paraiškoje prašomų lėšų atsižvelgiant į 44 punkte nurodytus kriterijus, prieš sudarant lėšų skyrimo sutartį, Agentūra per 3 darbo dienas informuoja lėšų gavėją apie jam skirtų lėšų dydį, o lėšų gavėjas patikslina išlaidų sąmatą ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Agentūros pranešimo gavimo pateikia Agentūrai finansinę paraišką.

49. Lėšų gavėjas per 10 darbo dienų nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos su lydraščiu asmeniškai, per kurjerį arba registruotu laišku grąžina Agentūrai visus pasirašytos lėšų skyrimo sutarties ir jos priedų egzempliorius.

50. Lėšų gavėjui Aprašo 48 punkte nurodytu terminu nepatikslinus finansinės paraiškos ir (arba) nesudarius sutarties per Aprašo 49 punkte nurodytą terminą, Agentūra gali priimti sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.

51. Lėšų skyrimo sutartyse nustatomi šalių įsipareigojimai, projekto finansavimui skiriamos lėšos bei atsiskaitymo tvarka.

 

 

 

 

X SKYRIUS

MOKĖJIMAI IR ATSISKAITYMAI

 

52. Agentūra perveda lėšų gavėjui lėšas lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka ir terminais.

53. Lėšų gavėjas atsiskaito lėšų skyrimo sutartyje nustatytais terminais ir formomis teikdamas šias ataskaitas:

53.1. finansinę ataskaitą;

53.2. dalykinę ataskaitą už visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, pasirašytą rengėjo (lietuvių kalba, laisva forma, iki 5 lapų). Dalykinėje ataskaitoje turi būti pateikiama nekonfidenciali informacija apie projekto planuotus uždavinius ir jų įgyvendinimą, įvertinama gautų rezultatų reikšmė ir nauda lėšų gavėjui, trumpai aprašomas planuojamas gautų rezultatų panaudojimas ateityje, aprašomos padarytos išvados, problemos, su kuriomis susidurta projekto vykdymo metu.

54. Agentūra turi teisę prašyti pateikti Aprašo 52 punkte nenurodytus dokumentus ir nurodyti jų pateikimo terminus.

55. Jei lėšų gavėjas Agentūros lėšų skyrimo sutartyje nurodytu terminu nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra tai informaciniu pranešimu (elektroniniu paštu) primena lėšų gavėjui. Jeigu lėšų gavėjas ir po priminimo per informaciniame pranešime nustatytą terminą nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra turi teisę nutraukti su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir pareikalauti grąžinti pervestas lėšas.

 

XI SKYRIUS

ATASKAITŲ VERTINIMAS IR TVIRTINIMAS

 

56. Ataskaitas priima ir vertina Agentūra. Vertinimo metu vertinama pateiktų dokumentų atitiktis lėšų skyrimo sutarties ir jos priedų sąlygoms bei Aprašo 27-31 punktų reikalavimams, išlaidų pagrįstumas, savalaikiškumas.

57. Dalykinių ataskaitų vertinimą atlieka Darbo grupė ir teikia siūlymą Agentūros direktoriui dėl ataskaitų tvirtinimo (netvirtinimo). Vertinant ataskaitas gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.

58. Dalykinės ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Darbo grupės siūlymą.

59. Šio Aprašo 58 punkte nustatyta tvarka patvirtinus dalykinę ataskaitą, laikoma, kad lėšų gavėjas įvykdė įsipareigojimus pagal lėšų skyrimo sutartį. Jei dalykinė ataskaita nepatvirtinama, Agentūra gali priimti sprendimą grąžinti projektui skirtas lėšas.

60. Agentūra, tikrindama dokumentus, turi teisę kreiptis į lėšų gavėją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo ir nustatyti dokumentų pateikimo terminą.

61. Agentūra gali kviesti lėšų gavėją pristatyti projekto rezultatus.

 

XII SKYRIUS

LĖŠŲ GRĄŽINIMAS

 

62. Lėšų gavėjas privalo grąžinti gautas finansavimo lėšas, nustačius bent vieną iš šių aplinkybių:

62.1. lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

62.2. nepatvirtinama dalykinė ataskaita;

62.3. nepanaudotas lėšų likutis iki lėšų skyrimo sutartyje nustatyto termino.

63. Lėšos privalo būti grąžinamos Agentūros nustatytais terminais ir tvarka.

 

 

 

 

XIII SKYRIUS

KONTROLĖ

 

64. Visi atlikti darbai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

65. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš lėšų gavėjo Agentūrai reikalingą informaciją ir projekto vykdymo dokumentus.

 

XIV SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

66. Pareiškėjas (lėšų gavėjas), nesutikdamas su Agentūros sprendimais ar veiksmais, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

67. Lėšų gavėjas įsipareigoja nedelsdamas informuoti Agentūrą apie projekto duomenų, pateiktų finansinėje paraiškoje, pasikeitimus.

68. Lėšų gavėjai viešindami projekto rezultatus nurodo, kad darbai atlikti gavus finansavimą iš Agentūros.

______________


 

Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašo

1 priedas

 

REIKALAVIMAI TINKAMOMS IŠLAIDOMS

 

Išlaidų kategorija

Tinkamos išlaidos

Sąnaudas pateisinantys dokumentai

Išlaidos personalui: darbo užmokestis,

socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą

Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

Darbo sutartys, įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai, kiti personalo išlaidas pateisinantys dokumentai.

Išlaidos komandiruotėms

Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių išlaidos: kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, sveikatos draudimo išlaidos ir pan. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų.

Įsakymai (potvarkiai) dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, komandiruotės dalyvių avansinės apyskaitos arba buhalterinės pažymos dėl patirtų komandiruotės išlaidų, komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai, kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, mokėjimo dokumentai.

Išlaidos pagal sutartis

Projektui vykdyti būtinų paslaugų pirkimo išlaidos.

 

Tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti išlaidas pateisinantys dokumentai.

______________


 

Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašo

2 priedas

 

(Finansinės paraiškos forma)

 

 

FINANSINĖ PARAIŠKA

 

 

Data ir vieta

 

1. Bendrieji duomenys apie projektą:

 

1.1. Projekto pavadinimas (lietuvių ir anglų k.) ir akronimas (santrumpa)

 

1.2. Projekto vykdymo terminai (trukmė, projekto pradžia ir pabaiga – nurodomi metai, mėnuo, diena)

 

1.3. Projekto partneriai ir jų biudžetas (eurais)

 

1.4. Projekto biudžetas (eurais)

 

 

2. Pareiškėjo duomenys:

 

2.1. Pavadinimas

 

2.2. Pareiškėjo registracijos Juridinių asmenų registre kodas, PVM mokėtojo kodas

 

2.3. Buveinės adresas, tel., fakso Nr., el. p. adresas

 

2.4. Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, pasirašysiančio lėšų skyrimo sutartį, pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas

 

2.5. Banko sąskaitos numeris ir banko rekvizitai

 

2.6.  Klasterio arba mažų ir vidutinių įmonių tinklo narystė

 

2.7. Rengėjo vardas, pavardė, pareigos, tel., fakso Nr., el. p. adresas

 

 

2.8. Pareiškėjas yra bankrutuojantis, likviduojamas arba reorganizuojamas

 Taip □

 Ne □

2.9. Pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai

 Taip □

 Ne □

2.10. Pareiškėjas įvykdė visus įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo įmokų mokėjimu ir mokesčių mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus

 Taip □

 Ne □

 

3. Pareiškėjo prašoma lėšų suma iš Agentūros:

 

3.1. Prašoma projekto finansavimo lėšų suma eurais (be PVM)

 

 

 

4. Pareiškėjo projekto veiklų planas:

 

4.1. Preliminarus pareiškėjo numatomų atlikti veiklų vykdant projektą viso laikotarpio kalendorinis planas

Eil. Nr.

Veiklos pavadinimas

(būtinumas projekto vykdymui, aprašant kiekvieno darbuotojo indėlį į projektą)

Pareiškėjo darbuotojas (vardas, pavardė)

Planuojama data

 

5. Projekto išlaidų finansavimo sąmatos (bendra ir projekto etapui)

 

5.1. Detali bendra projekto išlaidų finansavimo sąmata

Eil. Nr.

Išlaidų kategorijos

Išlaidos eurais be PVM

Nuosavos lėšos

Prašoma iš MITA (Eur) (nurodyti projekto finansuojamąją dalį (proc.))

Iš viso

1.

Išlaidos personalui

 

 

 

2.

Išlaidos komandiruotėms

 

 

 

3.

Išlaidos pagal sutartis

 

 

 

4.

Netiesioginės išlaidos

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

5.2. Detali projekto etapo, kuriam prašoma finansavimo, išlaidų finansavimo sąmata

Eil. Nr.

Išlaidų kategorijos

Išlaidos eurais be PVM

Nuosavos lėšos

Prašoma iš MITA (nurodyti projekto finansuojamąją dalį (proc.))

Iš viso

1.

Išlaidos personalui

 

 

 

2.

Išlaidos komandiruotėms

 

 

 

3.

Išlaidos pagal sutartis

 

 

 

4.

Netiesioginės išlaidos

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

5.2.1. Išlaidų personalui (darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokų ir įmokų į garantinį fondą), įtrauktų į projekto išlaidų finansavimo sąmatą apskaičiavimas:

Eil. Nr.

Vardas, pavardė

Pareigybė

Valandinis (mėnesinis) įkainis ir jo pagrindimas

Valandų (mėnesių), už kuriuos bus mokamas darbo užmokestis, skaičius

Finansuojamos veiklos, kurias vykdant bus patirtos išlaidos (Aprašo 20 punktas)

Iš viso (Eur)

Prašoma finansuoti lėšų dalis

(Eur)

(proc.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

5.2.2. Išlaidų komandiruotėms, įtrauktų į projekto išlaidų finansavimo sąmatą apskaičiavimas:

Eil. Nr.

Komandiruotės tikslas

Vieta ir trukmė

Komandiruojamų asmenų skaičius

Finansuojamos veiklos, kurias vykdant bus patirtos išlaidos (Aprašo 20 punktas)

Komandiruotės išlaidos (Eur)

Prašoma finansuoti lėšų dalis

(Eur)

(proc.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

5.2.3. Išlaidų pagal sutartis, įtrauktų į projekto išlaidų finansavimo sąmatą apskaičiavimas:

Eil. Nr.

Išlaidų rūšies pavadinimas (Aprašo 28.1.3 papunktis)

Finansuojamos veiklos, kurias vykdant bus patirtos išlaidos (Aprašo 20 punktas)

Iš viso (Eur)

Prašoma finansuoti lėšų dalis

(Eur)

(proc.)

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

6. Informacija dėl projekto dvigubo finansavimo

 

6.1. Ar buvo pateikta paraiška dėl finansavimo, ar skirtas finansavimas šiam projektui ar jo daliai iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų, dėl ko atsirastų rizika tas pačias išlaidas apmokėti antrą kartą?

Taip □

Ne □

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, paraiškos pateikimo datą, prašytą finansavimo sumą, suteiktą finansavimo sumą ir kt.).

 

 

 

6.2. Ar šis projektas papildo kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų, dėl ko galėtų atsirasti rizika tas pačias išlaidas apmokėti antrą kartą?

Taip □

Ne □

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, paraiškos pateikimo datą, prašytą finansavimo sumą, suteiktą finansavimo sumą ir kt.).

 

 

 

6.3. Ar buvo pateikta paraiška dėl finansavimo, ar skirtas finansavimas iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų ankstesniam šio projekto etapui?

Taip □

Ne □

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, paraiškos pateikimo datą, prašytą finansavimo sumą, suteiktą finansavimo sumą ir kt.).

 

 

 

7. Priedai

 

1. Elektroninė finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ dalyvavimo paraiškos versija;

2. Numatomų komandiruočių sąrašas ir pagrindimas;

3. Numatomų įsigyti paslaugų (nurodant paskirtį, tiekėjų apklausas) sąrašas ir pagrindimas;

4. Projektą vykdančių asmenų gyvenimo aprašymai (EuropassCV): http://europass.cedefop.europa.eu/en/documents/curriculum-vitae/templates-instructions;

5. Jungtinės veiklos (partnerystės) ar kitos sutarties, kuria įformintas juridinių asmenų dalyvavimas klasteryje ar mažų ir vidutinių įmonių tinkle, kopija;

6. SVV subjekto statuso deklaracija, parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“;

7. „Vienos įmonės“ deklaracija pagal interneto svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 paskelbtą rekomenduojamą formą pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl ES veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1).

 

___________________                                  ___________________          ___________

Pareiškėjo vadovas arba jo įgaliotas asmuo               (Parašas)                             (Data)

(Vardas ir pavardė)

 

 

___________________                                  ___________________          ___________

Vyriausiasis buhalteris                                               (Parašas)                             (Data)

(Vardas ir pavardė)

 

___________________                                  ___________________          ___________

Rengėjas                                                                    (Parašas)                             (Data)

(Vardas ir pavardė)

______________


 

Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašo

3 priedas

 

FINANSINĖS PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO KRITERIJAI

________________

(Pildymo data)

 

Pareiškėjo pavadinimas...........................................................................................................................

Projekto numeris ir akronimas (santrumpa)............................................................................................

Projekto pavadinimas.............................................................................................................................

 

Eil. Nr.

Paraiškos administracinės atitikties vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Pastabos

1.

Paraiška pateikta laiku

 

 

 

2.

Paraiška yra pasirašyta ir antspauduota

 

 

 

3.

Paraiškos elektroninė versija pateikta

 

 

 

4.

Visi paraiškos lapai sunumeruoti ir įrišti

 

 

 

5.

Paraiškos visos skiltys užpildytos

 

 

 

6.

Paraiška yra užpildyta lietuvių kalba

 

 

 

7.

Paraiška yra užpildyta kompiuteriu

 

 

 

8.

Pareiškėjas atitinka Aprašo 13 punkte nustatytus reikalavimus pareiškėjams

 

 

 

9.

Pateikti visi paraiškos ir/ar papildomi dokumentai

 

 

 

10.

Pareiškėjas neatitinka nė vieno Aprašo 14 punkte nurodyto kriterijaus

 

 

 

 

Siūlymas (paraišką teikti/neteikti finansiniam vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)

________________________________________________________________________________

 

Darbo grupė:

 

(Pareigos)                                               (Parašas)                                    (Vardas ir pavardė)

______________