MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL DALYVAVIMO IR FINANSAVIMO BALTIJOS JŪROS REGIONO PROJEKTO „bsr sTARS“ FINANSINĖJE PRIEMONĖJE „InOVACIJŲ EKSPRESAS“ SĄLYGŲ APRAŠo patvirtinimo
2016 m. birželio 9 d. Nr. 2V-104
Vilnius
Vadovaudamasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros 2016 metų veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 4-268/V-298:
1. Tvirtinu Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2013 m. liepos 1 d. įsakymą Nr. 2V-108 „Dėl Baltijos jūros regiono finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo”.
PATVIRTINTA
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros
direktoriaus 2016 m. birželio 9 d. įsakymu
Nr. 2V-104
DALYVAVIMO IR FINANSAVIMO BALTIJOS JŪROS REGIONO PROJEKTO „bsr sTARS“ FINANSINĖJE PRIEMONĖJE „InOVACIJŲ EKSPRESAS“ SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nacionalinių dalyvių dalyvavimo „Inovacijų ekspresas“ sąlygas, paraiškų, siekiant gauti finansavimą vykdant finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ projektus, teikimo ir vertinimo, lėšų skyrimo, ataskaitų teikimo ir vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką.
2. „Inovacijų ekspreso“ finansinė priemonė yra skirta klasterių bei mažų ir vidutinių įmonių tarptautiškumui skatinti.
3. Aprašas taikomas Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams (toliau – SVV subjektas), ketinantiems vykdyti ir vykdantiems finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ projektus.
4. Pagal Aprašą teikiamas finansavimas yra de minimis pagalba pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1-8) (toliau – Reglamentas Nr. 1407/2013).
5. Teikiamo finansavimo pagal Aprašą forma yra negrąžintina subsidija (dotacija). Pagal Aprašą skiriamos finansavimo lėšos yra tikslinės. Jos skiriamos finansinėje paraiškoje numatytoms veikloms finansuoti.
6. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
6.1. Dalykinė ataskaita – projekto įgyvendinimo ataskaita, kurioje Agentūros nustatyta tvarka ir terminais pateikiami projekto rezultatai, formuluojamos pagrindinės išvados.
6.2. Finansinė ataskaita – projekto išlaidas pagrindžiantis finansinis atsiskaitomasis dokumentas, pateikiamas lėšų skyrimo sutartyje nustatyta forma ir terminais.
6.4. Finansinė paraiška – paraiška, parengta lietuvių kalba pagal šio Aprašo reikalavimus, finansavimui gauti ir pateikta Agentūrai
6.5. Finansuojamos veiklos – finansinėje paraiškoje numatytos veiklos, kurių vykdymui Agentūra skiria finansavimą.
6.6. Klasteris – tai įmonių ir (arba) mokslo ir studijų institucijų bei kitų subjektų santalka, funkcionuojanti partnerystės principu, kurios nariai, veikdami tarpusavyje susijusiose įvairiose ekonominės veiklos ir iniciatyvų srityse, siekia padidinti ekonominį veiklos efektyvumą. Juridinių asmenų dalyvavimas klasteryje turi būti įformintas jungtinės veiklos (partnerystės) sutartimi.
6.7. Koordinavimo grupė – finansinę priemonę „Inovacijų ekspresas“ koordinuojanti tarptautinė darbo grupė, sudaryta iš šią priemonę finansuojančių institucijų atstovų.
6.8. Lėšų gavėjas – juridinis asmuo, atitinkantis Aprašo IV skyriuje nustatytus reikalavimus pareiškėjui, kuriam pagal Aprašą skirtos lėšos projektui finansuoti.
6.9. Lėšų skyrimo sutartis – valstybės biudžeto lėšų projektams finansuoti skyrimo sutartis, sudaryta tarp Agentūros ir lėšų gavėjo.
6.10. Mažų ir vidutinių įmonių tinklas – tai ne mažesnė kaip 3 nepriklausomų labai mažų, mažų ar vidutinių įmonių grupė, kurią sieja bendri ekonominiai interesai dalyvaujant konkretaus produkto (-ų) vertės kūrimo grandinėje. Juridinių asmenų dalyvavimas mažų ir vidutinių įmonių tinkle turi būti įformintas jungtinės veiklos (partnerystės) ar kita sutartimi.
6.11. Netiesioginės išlaidos – visos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau būtinos projektui įgyvendinti.
6.12. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) – Lietuvos Respublikoje registruotas SVV subjektas, kuris priklauso klasteriui ar mažam ir vidutinių įmonių tinklui.
6.14. Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne daugiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.
6.15. Projekto elektroninė paraiška – per elektroninę paraiškų pateikimo sistemą Baltijos jūros regiono (toliau – BJR) finansinei priemonei „Inovacijų ekspresas“ pateikta bendra dalyvavimo paraiška anglų kalba (http://www.bsrstars.se/project/bsr-innovation-express).
6.16. Projekto finansuojamoji dalis – projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, išreikšta procentais, kuri skaičiuojama nuo projekto vykdymo tinkamų išlaidų bendros sumos.
6.18. Rengėjas – pareiškėjo (lėšų gavėjo) darbuotojas, atsakingas už finansinės paraiškos ir ataskaitų parengimą ir pateikimą pagal Aprašo reikalavimus.
II SKYRIUS
DALYVAVIMO SĄLYGOS
7. Siekiant vykdyti projektą, projekto elektroninė dalyvavimo paraiška teikiama tiesiogiai Koordinavimo grupei, vadovaujantis finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ kvietimuose teikti paraiškas nustatyta tvarka, kuri skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ interneto svetainėje.
8. „Inovacijų ekspreso“ projekto elektroninės dalyvavimo paraiškos šio Aprašo 7 punkte nustatyta tvarka gali būti teikiamos, jei įgyvendintos visos šios sąlygos:
8.2. Pareiškėjas yra geografinėje teritorijoje, kurioje finansinė priemonė „Inovacijų ekspresas“ yra finansuojama ar yra valstybėje, kuri yra finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ ne Baltijos jūros regiono partneris (Ispanija, Katalonijos regionas);
8.3. Projektą kartu vykdys ne mažiau kaip po vieną klasterį ar mažų ir vidutinių įmonių tinklą iš Lietuvos bei kitos užsienio valstybės;
III SKYRIUS
DALYVAVIMO PARAIŠKŲ ATRANKA
9. Projekto elektroninių dalyvavimo paraiškų tinkamumo finansuoti ir atitikimą finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ sąlygoms ir finansinių paraiškų bei dalykinių ataskaitų vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė (toliau – Darbo grupė). Darbo grupę sudaro ne mažiau kaip 3 (trys) nariai: Agentūros valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai (toliau – Agentūros darbuotojas) ir Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos deleguotas atstovas. Darbo grupės darbą organizuoja jos vadovas. Darbo grupės sprendimai protokoluojami.
10. Apie Agentūros priimtą sprendimą dėl siūlomų finansuoti paraiškų informuojama Koordinavimo grupė.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI
13. Finansines paraiškas pagal šį Aprašą gali teikti Lietuvos Respublikoje registruoti SVV subjektai, kurie yra klasterio arba mažų ir vidutinių įmonių tinklo nariai ir kurių projektai yra patvirtinti Koordinavimo grupėje. Finansavimo lėšos negali būti skiriamos Reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje nurodytais atvejais.
14. Pareiškėjas yra netinkamas, jei:
14.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo, yra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis yra likviduojamas, yra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka arba jis yra bet kokioje panašioje situacijoje, numatytoje Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;
14.2. neįvykdė įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
14.3. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
14.4. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant finansines paraiškas arba pasirašant lėšų skyrimo sutartį, pateikia neteisingą informaciją;
14.6. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams ar darbuotojams, ar ekspertams, priimant sprendimą dėl finansavimo;
15. Kai pareiškėjui mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas yra atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, su finansine paraiška turi būti pateiktos dokumentų, patvirtinančių mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimo atidėjimą, kopijos.
16. Jei Agentūra nustato, kad finansinėje paraiškoje buvo pateikta klaidinga informacija, Agentūra turi teisę:
17. Finansavimo lėšos turi atitikti Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 ir 5 dalyse nustatytas sąlygas. Agentūra patikrina pareiškėjo teisę gauti de minimis pagalbą ir rezervuoja ją Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras) ir taip įsitikina, kad dėl naujos suteikiamos de minimis pagalbos nebus viršyta vienai įmonei, kuri apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, de minimis pagalbos suteikimo riba.
V SKYRIUS
BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI
18. Projektų finansuojamoji dalis priklauso nuo einamųjų metų valstybės asignavimų, skirtų projektams finansuoti.
19. Dalyvavimo projekte finansuojamoji dalis gali siekti iki 60 procentų Darbo grupės nustatytų tinkamų ir pagrįstų išlaidų, pareiškėjui tenkančių projekte.
20. Agentūros finansuojamos pareiškėjo veiklos projekte:
22. Lėšos finansavimui pagal Aprašą gali būti skiriamos projekto išlaidoms, kurios atitinka Aprašo 27-30 punktuose nustatytus reikalavimus. Lėšų gavėjas turi teisę perkelti lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje numatytas projekto lėšas iš vienos išlaidų kategorijos eilutės į kitą, neviršydamas 20 procentų išlaidų kategorijų eilutėje, į kurią perkeliamos lėšos, numatytų lėšų sumos.
23. Lėšų gavėjai, apskaičiuodami ir mokėdami darbo užmokestį, vadovaujasi Lietuvos Respublikos darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
24. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama Aprašo 28.1.1 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 50 % proc. pareiškėjo tinkamų išlaidų.
25. Lėšų gavėjas negali prašyti kompensuoti iš lėšų projektui finansuoti pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), kurio jis iš tikrųjų nesumoka, t. y. to PVM, kuris, remiantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymu, gali būti traukiamas į PVM atskaitą ir susigrąžintas iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir (ar) gali būti susigrąžintas kitais būdais (remiantis kitais galiojančiais teisės aktais, pasirašytomis sutartimis ir pan.). Lėšų gavėjas įsipareigoja neprašyti kompensuoti PVM iš lėšų projektui finansuoti nuo to momento, kai įgyja teisę susigrąžinti PVM bet kokiais kitais būdais. Minėta nuostata galioja ir tuo atveju, kai projekto vykdytojas turėjo ar įgijo teisę susigrąžinti PVM, nepaisant grąžinimo būdų, tačiau savo teise dėl nežinojimo ar kitų priežasčių nepasinaudojo. Lėšų gavėjas, kuris du kartus susigrąžino PVM, privalo grąžinti į biudžetą PVM permoką.
26. Perkant prekes, užsakant paslaugas, organizuojant keliones, renginius ir kt., turi būti pasirenkamas ekonomiškai naudingiausias būdas. Planuojant darbus, būtina numatyti gautos produkcijos mokslinį ir ekonominį efektą ir siekti geriausio kainos/efektyvumo santykio, taupaus resursų naudojimo. Lėšų gavėjai, pirkdami prekes ir paslaugas, įsigydami arba kurdami ilgalaikį turtą, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jeigu jie yra perkančiosios organizacijos. Jeigu lėšų gavėjai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydami pirkimus, kurių vertė yra iki 58 000 eurų be pirkimo PVM, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 58 000 eurų be pirkimo PVM, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS
27. Tinkamos išlaidos turi būti:
28. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti Aprašo nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:
28.1. Tiesioginės išlaidos:
28.2. Netiesioginės išlaidos:
28.2.1. visos tinkamos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau yra būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto tiesioginėmis išlaidomis ir kurias galima užfiksuoti apskaitos sistemoje ir pagrįsti kaip išlaidas, tiesiogiai susijusias su tinkamomis tiesioginėmis išlaidomis projektui įgyvendinti;
29. Netiesioginės išlaidos yra apmokamos taikant fiksuotą dydį, kuris yra lygus 5 proc. visų projekto vykdytojo tinkamų tiesioginių išlaidų. Lėšų gavėjas netiesioginių išlaidų pagrindimo ir tokių išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų Agentūrai neteikia, tačiau šias išlaidas traukia į apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais.
30. Netinkamos išlaidos yra:
30.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;
VII SKYRIUS
FINANSINIŲ PARAIŠKŲ PATEIKIMAS
32. Finansinės paraiškos teikiamos pagal Agentūros paskelbtus kvietimus. Agentūra apie paskelbtus kvietimus pareiškėjus, kurių projektai Koordinavimo grupės yra atrinkti kaip finansuotini, informuoja elektroniniu paštu. Taip pat informacija yra skelbiama Agentūros interneto svetainėje.
33. Pareiškėjai, kurie praėjo pradinį etapą ir buvo atrinkti Koordinavimo grupės, finansines paraiškas Agentūrai teikia individualiai.
34. Pareiškėjas privalo pateikti:
VIII SKYRIUS
FINANSINIŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS
37. Vertinant finansines paraiškas, yra atliekamas administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimas.
38. Administracinės atitikties vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar finansinė paraiška atitinka šio Aprašo IV ir VII skyrių reikalavimus. Darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, užpildo finansinės paraiškos administracinės atitikties vertinimo kriterijų lentelę (3 priedas) ir priima sprendimą dėl finansinės paraiškos teikimo finansiniam vertinimui.
39. Tuo atveju, jei administracinės atitikties vertinimo metu trūksta informacijos ar duomenų, finansinėje paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti, kad pareiškėjas paaiškintų, papildytų ar patikslintų finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją per 5 darbo dienas . Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus reikalaujamos informacijos, finansinė paraiška gali būti atmetama. Apie priimtą darbo grupės sprendimą dėl finansinės paraiškos atmetimo Agentūra informuoja pareiškėją per 3 darbo dienas išsiųsdama jam informacinį pranešimą elektroniniu paštu ir nurodydama atmetimo priežastis.
40. Jeigu Darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, remdamasi finansine paraiška ir papildoma informacija pagal užklausas, nustato, kad finansinė paraiška atitinka visus šio Aprašo IV ir VII skyriuose nustatytus reikalavimus, atliekamas tinkamumo finansuoti vertinimas.
41. Tinkamumo finansuoti vertinimo metu vertinama finansinės paraiškos atitiktis šio Aprašo V ir VI skyriaus reikalavimams. Vykdant finansinį vertinimą gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.
42. Jeigu tinkamumo finansuoti vertinimo metu kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, Agentūra turi teisę paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją ir pateikti informaciją per 5 darbo dienas. Jei pareiškėjas nustatytu terminu nepateikia trūkstamos informacijos arba jei pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, finansinė paraiška vertinama pagal turimą informaciją.
43. Darbo grupė, įvertinusi finansines paraiškas, teikia siūlymus Agentūros direktoriui dėl lėšų skyrimo ir projekto finansuojamosios dalies.
IX SKYRIUS
SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS
45. Sprendimą, atsižvelgiant į finansinių paraiškų vertinimą, dėl lėšų skyrimo bei projekto finansuojamosios dalies įsakymu tvirtina Agentūros direktorius.
46. Apie priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo Agentūra informuoja pareiškėją išsiųsdama jam informacinį pranešimą elektroniniu paštu bei paskelbia apie priimtą sprendimą Agentūros interneto svetainėje.
47. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Agentūros ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos turi būti sudaroma lėšų skyrimo sutartis. Per 5 darbo dienas nuo lėšų skyrimo sutarties pasirašymo dienos, Agentūra suteiktą de minimis pagalbos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre.
48. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį finansinėje paraiškoje prašomų lėšų atsižvelgiant į 44 punkte nurodytus kriterijus, prieš sudarant lėšų skyrimo sutartį, Agentūra per 3 darbo dienas informuoja lėšų gavėją apie jam skirtų lėšų dydį, o lėšų gavėjas patikslina išlaidų sąmatą ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Agentūros pranešimo gavimo pateikia Agentūrai finansinę paraišką.
49. Lėšų gavėjas per 10 darbo dienų nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos su lydraščiu asmeniškai, per kurjerį arba registruotu laišku grąžina Agentūrai visus pasirašytos lėšų skyrimo sutarties ir jos priedų egzempliorius.
50. Lėšų gavėjui Aprašo 48 punkte nurodytu terminu nepatikslinus finansinės paraiškos ir (arba) nesudarius sutarties per Aprašo 49 punkte nurodytą terminą, Agentūra gali priimti sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.
X SKYRIUS
MOKĖJIMAI IR ATSISKAITYMAI
53. Lėšų gavėjas atsiskaito lėšų skyrimo sutartyje nustatytais terminais ir formomis teikdamas šias ataskaitas:
53.2. dalykinę ataskaitą už visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, pasirašytą rengėjo (lietuvių kalba, laisva forma, iki 5 lapų). Dalykinėje ataskaitoje turi būti pateikiama nekonfidenciali informacija apie projekto planuotus uždavinius ir jų įgyvendinimą, įvertinama gautų rezultatų reikšmė ir nauda lėšų gavėjui, trumpai aprašomas planuojamas gautų rezultatų panaudojimas ateityje, aprašomos padarytos išvados, problemos, su kuriomis susidurta projekto vykdymo metu.
54. Agentūra turi teisę prašyti pateikti Aprašo 52 punkte nenurodytus dokumentus ir nurodyti jų pateikimo terminus.
55. Jei lėšų gavėjas Agentūros lėšų skyrimo sutartyje nurodytu terminu nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra tai informaciniu pranešimu (elektroniniu paštu) primena lėšų gavėjui. Jeigu lėšų gavėjas ir po priminimo per informaciniame pranešime nustatytą terminą nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra turi teisę nutraukti su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir pareikalauti grąžinti pervestas lėšas.
XI SKYRIUS
ATASKAITŲ VERTINIMAS IR TVIRTINIMAS
56. Ataskaitas priima ir vertina Agentūra. Vertinimo metu vertinama pateiktų dokumentų atitiktis lėšų skyrimo sutarties ir jos priedų sąlygoms bei Aprašo 27-31 punktų reikalavimams, išlaidų pagrįstumas, savalaikiškumas.
57. Dalykinių ataskaitų vertinimą atlieka Darbo grupė ir teikia siūlymą Agentūros direktoriui dėl ataskaitų tvirtinimo (netvirtinimo). Vertinant ataskaitas gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.
58. Dalykinės ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Darbo grupės siūlymą.
59. Šio Aprašo 58 punkte nustatyta tvarka patvirtinus dalykinę ataskaitą, laikoma, kad lėšų gavėjas įvykdė įsipareigojimus pagal lėšų skyrimo sutartį. Jei dalykinė ataskaita nepatvirtinama, Agentūra gali priimti sprendimą grąžinti projektui skirtas lėšas.
60. Agentūra, tikrindama dokumentus, turi teisę kreiptis į lėšų gavėją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo ir nustatyti dokumentų pateikimo terminą.
XII SKYRIUS
LĖŠŲ GRĄŽINIMAS
62. Lėšų gavėjas privalo grąžinti gautas finansavimo lėšas, nustačius bent vieną iš šių aplinkybių:
XIII SKYRIUS
KONTROLĖ
64. Visi atlikti darbai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
XIV SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
XV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
67. Lėšų gavėjas įsipareigoja nedelsdamas informuoti Agentūrą apie projekto duomenų, pateiktų finansinėje paraiškoje, pasikeitimus.
Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašo
1 priedas
REIKALAVIMAI TINKAMOMS IŠLAIDOMS
Išlaidų kategorija |
Tinkamos išlaidos |
Sąnaudas pateisinantys dokumentai |
Išlaidos personalui: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą |
Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais. |
Darbo sutartys, įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai, kiti personalo išlaidas pateisinantys dokumentai. |
Išlaidos komandiruotėms |
Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių išlaidos: kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, sveikatos draudimo išlaidos ir pan. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų. |
Įsakymai (potvarkiai) dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, komandiruotės dalyvių avansinės apyskaitos arba buhalterinės pažymos dėl patirtų komandiruotės išlaidų, komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai, kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, mokėjimo dokumentai. |
Išlaidos pagal sutartis |
Projektui vykdyti būtinų paslaugų pirkimo išlaidos.
|
Tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti išlaidas pateisinantys dokumentai. |
Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašo
2 priedas
(Finansinės paraiškos forma)
FINANSINĖ PARAIŠKA
Data ir vieta
1. Bendrieji duomenys apie projektą:
1.1. Projekto pavadinimas (lietuvių ir anglų k.) ir akronimas (santrumpa) |
|
1.2. Projekto vykdymo terminai (trukmė, projekto pradžia ir pabaiga – nurodomi metai, mėnuo, diena) |
|
1.3. Projekto partneriai ir jų biudžetas (eurais) |
|
1.4. Projekto biudžetas (eurais) |
|
2. Pareiškėjo duomenys:
2.1. Pavadinimas |
|
2.2. Pareiškėjo registracijos Juridinių asmenų registre kodas, PVM mokėtojo kodas |
|
2.3. Buveinės adresas, tel., fakso Nr., el. p. adresas |
|
2.4. Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, pasirašysiančio lėšų skyrimo sutartį, pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas |
|
2.5. Banko sąskaitos numeris ir banko rekvizitai |
|
2.6. Klasterio arba mažų ir vidutinių įmonių tinklo narystė |
|
2.7. Rengėjo vardas, pavardė, pareigos, tel., fakso Nr., el. p. adresas |
|
2.8. Pareiškėjas yra bankrutuojantis, likviduojamas arba reorganizuojamas |
Taip □ |
Ne □ |
2.9. Pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai |
Taip □ |
Ne □ |
2.10. Pareiškėjas įvykdė visus įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo įmokų mokėjimu ir mokesčių mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus |
Taip □ |
Ne □ |
3. Pareiškėjo prašoma lėšų suma iš Agentūros:
3.1. Prašoma projekto finansavimo lėšų suma eurais (be PVM) |
|
4. Pareiškėjo projekto veiklų planas:
4.1. Preliminarus pareiškėjo numatomų atlikti veiklų vykdant projektą viso laikotarpio kalendorinis planas |
|||
Eil. Nr. |
Veiklos pavadinimas (būtinumas projekto vykdymui, aprašant kiekvieno darbuotojo indėlį į projektą) |
Pareiškėjo darbuotojas (vardas, pavardė) |
Planuojama data |
5. Projekto išlaidų finansavimo sąmatos (bendra ir projekto etapui)
5.1. Detali bendra projekto išlaidų finansavimo sąmata |
||||
Eil. Nr. |
Išlaidų kategorijos |
Išlaidos eurais be PVM |
||
Nuosavos lėšos |
Prašoma iš MITA (Eur) (nurodyti projekto finansuojamąją dalį (proc.)) |
Iš viso |
||
1. |
Išlaidos personalui |
|
|
|
2. |
Išlaidos komandiruotėms |
|
|
|
3. |
Išlaidos pagal sutartis |
|
|
|
4. |
Netiesioginės išlaidos |
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
5.2. Detali projekto etapo, kuriam prašoma finansavimo, išlaidų finansavimo sąmata |
||||
Eil. Nr. |
Išlaidų kategorijos |
Išlaidos eurais be PVM |
||
Nuosavos lėšos |
Prašoma iš MITA (nurodyti projekto finansuojamąją dalį (proc.)) |
Iš viso |
||
1. |
Išlaidos personalui |
|
|
|
2. |
Išlaidos komandiruotėms |
|
|
|
3. |
Išlaidos pagal sutartis |
|
|
|
4. |
Netiesioginės išlaidos |
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
5.2.1. Išlaidų personalui (darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokų ir įmokų į garantinį fondą), įtrauktų į projekto išlaidų finansavimo sąmatą apskaičiavimas: |
||||||||
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Pareigybė |
Valandinis (mėnesinis) įkainis ir jo pagrindimas |
Valandų (mėnesių), už kuriuos bus mokamas darbo užmokestis, skaičius |
Finansuojamos veiklos, kurias vykdant bus patirtos išlaidos (Aprašo 20 punktas) |
Iš viso (Eur) |
Prašoma finansuoti lėšų dalis |
|
(Eur) |
(proc.) |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
5.2.2. Išlaidų komandiruotėms, įtrauktų į projekto išlaidų finansavimo sąmatą apskaičiavimas: |
|||||||
Eil. Nr. |
Komandiruotės tikslas |
Vieta ir trukmė |
Komandiruojamų asmenų skaičius |
Finansuojamos veiklos, kurias vykdant bus patirtos išlaidos (Aprašo 20 punktas) |
Komandiruotės išlaidos (Eur) |
Prašoma finansuoti lėšų dalis |
|
(Eur) |
(proc.) |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
5.2.3. Išlaidų pagal sutartis, įtrauktų į projekto išlaidų finansavimo sąmatą apskaičiavimas: |
|||||
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšies pavadinimas (Aprašo 28.1.3 papunktis) |
Finansuojamos veiklos, kurias vykdant bus patirtos išlaidos (Aprašo 20 punktas) |
Iš viso (Eur) |
Prašoma finansuoti lėšų dalis |
|
(Eur) |
(proc.) |
||||
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
6. Informacija dėl projekto dvigubo finansavimo
6.1. Ar buvo pateikta paraiška dėl finansavimo, ar skirtas finansavimas šiam projektui ar jo daliai iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų, dėl ko atsirastų rizika tas pačias išlaidas apmokėti antrą kartą?
Taip □ |
Ne □ |
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, paraiškos pateikimo datą, prašytą finansavimo sumą, suteiktą finansavimo sumą ir kt.).
|
6.2. Ar šis projektas papildo kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų, dėl ko galėtų atsirasti rizika tas pačias išlaidas apmokėti antrą kartą?
Taip □ |
Ne □ |
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, paraiškos pateikimo datą, prašytą finansavimo sumą, suteiktą finansavimo sumą ir kt.).
|
6.3. Ar buvo pateikta paraiška dėl finansavimo, ar skirtas finansavimas iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų ankstesniam šio projekto etapui?
Taip □ |
Ne □ |
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, paraiškos pateikimo datą, prašytą finansavimo sumą, suteiktą finansavimo sumą ir kt.).
|
4. Projektą vykdančių asmenų gyvenimo aprašymai (EuropassCV): http://europass.cedefop.europa.eu/en/documents/curriculum-vitae/templates-instructions;
5. Jungtinės veiklos (partnerystės) ar kitos sutarties, kuria įformintas juridinių asmenų dalyvavimas klasteryje ar mažų ir vidutinių įmonių tinkle, kopija;
6. SVV subjekto statuso deklaracija, parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“;
7. „Vienos įmonės“ deklaracija pagal interneto svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 paskelbtą rekomenduojamą formą pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl ES veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1).
___________________ ___________________ ___________
Pareiškėjo vadovas arba jo įgaliotas asmuo (Parašas) (Data)
(Vardas ir pavardė)
___________________ ___________________ ___________
Vyriausiasis buhalteris (Parašas) (Data)
(Vardas ir pavardė)
___________________ ___________________ ___________
Rengėjas (Parašas) (Data)
(Vardas ir pavardė)
Dalyvavimo ir finansavimo Baltijos jūros regiono projekto „BSR Stars“ finansinėje priemonėje „Inovacijų ekspresas“ sąlygų aprašo
3 priedas
FINANSINĖS PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO KRITERIJAI
________________
(Pildymo data)
Pareiškėjo pavadinimas...........................................................................................................................
Projekto numeris ir akronimas (santrumpa)............................................................................................
Projekto pavadinimas.............................................................................................................................
Eil. Nr. |
Paraiškos administracinės atitikties vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Paraiška pateikta laiku |
|
|
|
2. |
Paraiška yra pasirašyta ir antspauduota |
|
|
|
3. |
Paraiškos elektroninė versija pateikta |
|
|
|
4. |
Visi paraiškos lapai sunumeruoti ir įrišti |
|
|
|
5. |
Paraiškos visos skiltys užpildytos |
|
|
|
6. |
Paraiška yra užpildyta lietuvių kalba |
|
|
|
7. |
Paraiška yra užpildyta kompiuteriu |
|
|
|
8. |
Pareiškėjas atitinka Aprašo 13 punkte nustatytus reikalavimus pareiškėjams |
|
|
|
9. |
Pateikti visi paraiškos ir/ar papildomi dokumentai |
|
|
|
10. |
Pareiškėjas neatitinka nė vieno Aprašo 14 punkte nurodyto kriterijaus |
|
|
|
Siūlymas (paraišką teikti/neteikti finansiniam vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)
________________________________________________________________________________
Darbo grupė:
(Pareigos) (Parašas) (Vardas ir pavardė)