LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL BENDRŲJŲ IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO FINANSUOJAMŲ LITUANISTINIO ŠVIETIMO PROGRAMŲ KRITERIJŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. rugsėjo 29 d. Nr. V-1537
Vilnius
1. T v i r t i n u Bendrųjų iš valstybės biudžeto finansuojamų lituanistinio švietimo programų kriterijų aprašą (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad:
2.1. siekiant gauti lituanistinio švietimo lėšas 2023 metais, lituanistinio švietimo programų paraiškos dėl atitikties bendriesiems iš valstybės biudžeto finansuojamų lituanistinio švietimo programų kriterijams su pridedamomis programomis pateikiamos vertinti iki 2023 m. sausio 10 d. ir įvertinamos iki 2023 metų vasario 10 d. Vertinant programas, netaikomos Bendrųjų iš valstybės biudžeto finansuojamų lituanistinio švietimo programų kriterijų aprašo 10 punkto nuostatos. Kriterijus atitinkančios programos į Lituanistinio švietimo programų klasifikatorių įregistruojamos iki 2023 m. vasario 20 d.;
2.2. siekiant gauti lituanistinio švietimo lėšas 2024 metais, lituanistinio švietimo programų paraiškos dėl atitikties bendriesiems iš valstybės biudžeto finansuojamų lituanistinio švietimo programų kriterijams su pridedamomis programomis pateikiamos vertinti šio įsakymo 1 punktu patvirtinto aprašo nustatyta tvarka iki 2023 m. kovo 31 d. ir įvertinamos iki 2023 metų birželio 15 d. Kriterijus atitinkančios programos į Lituanistinio švietimo programų klasifikatorių įregistruojamos iki 2023 m. rugpjūčio 14 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir
sporto ministro 2022 m. rugsėjo 29 d.
įsakymu Nr. V-1537
BENDRŲJŲ IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO FINANSUOJAMŲ LITUANISTINIO ŠVIETIMO PROGRAMŲ KRITERIJŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
bendrosios nuostatos
1. Bendrųjų iš valstybės biudžeto finansuojamų lituanistinio švietimo programų kriterijų aprašas (toliau – Aprašas) nustato bendruosius iš valstybės biudžeto finansuojamų lituanistinio švietimo programų (toliau – Programa) kriterijus (toliau – Kriterijai), Programos struktūrą ir Programų atitiktiems Kriterijams vertinimo tvarką.
II SKYRIUS
PROGRAMŲ KRITERIJAI IR STRUKTŪRA
3. Programa finansuojama iš valstybės biudžeto, jei ji atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme nustatytą lituanistinio švietimo paskirtį – padėti išmokti lietuvių kalbą ir ją išlaikyti, išsaugoti tautinį tapatumą, supažindinti su Lietuvos valstybės istorija, kultūra, paveldu ir sudaryti sąlygas saviraiškai lietuvių kalba ir šiuos Kriterijus:
3.1. Programa vykdoma įstaigos, įmonės, organizacijos užsienyje, kurioje mokoma lietuvių kalbos ar lietuvių kalba (toliau – lituanistinio švietimo įstaiga), įregistruotos Švietimo ir mokslo institucijų registre;
3.2. Programos trukmė yra mažiausiai vieni mokslo metai ir ji turi būti įgyvendinama ne mažiau nei 30 valandų per metus, ne mažiau nei 4 val. per mėnesį (išskyrus mokinių atostogas);
3.3. lituanistinio švietimo įstaiga turi lituanistinio švietimo vykdytojus, kurie įgyvendins Programą;
3.4. Programoje turi būti nurodytas lietuvių kalbos mokymosi lygis (A1–C2) pagal Europos Tarybos priimtus Bendruosius Europos kalbų mokymosi, mokymo ir vertinimo metmenis (toliau – Bendrieji kalbų metmenys). Lietuvių kalbos mokymo turinys pagal pasirinktą lygį (A1–C2) turi atitikti Bendruosius kalbų metmenis ir lietuvių kalbos mokymo turinio aprašus, kuriems 2016 m. birželio 17 d. pritarė Valstybinė lietuvių kalbos komisija;
3.5. Programa parengta pagal pasirinktą lituanistinio švietimo turinio kryptį – tik lietuvių kalba arba lietuvių kalba ir vienas ar keli iš šių mokomųjų dalykų: Lietuvos istorija, Lietuvos geografija, pilietinis ugdymas, lietuvių etnokultūra (muzika, šokis, teatras, technologijos);
3.6. Programos turinys nediskriminuoja asmenų dėl tautybės, rasės, lyties, kilmės, negalios, seksualinės orientacijos, socialinės padėties, kalbos, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų ar kitais panašiais pagrindais;
3.7. Programos įgyvendinimo priemonės nepažeidžia įstatymų ir kitų teisės aktų, nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai ir neišreiškia nepagarbos tautiniams ir religiniams jausmams bei simboliams, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų, nekursto smurto, prievartos, neapykantos. Įvertintos Programos ir jos vykdymo aplinkos pritaikymo mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, galimybės;
3.8. Programa yra originali, parengta laikantis lietuvių kalbos taisyklingumo reikalavimų ir šios Programos struktūros:
3.8.1. Programos rengėjo (-ų) vardas (-ai) ir pavardė (-ės). Pasirinktinai nurodomas rengėjo (-ų) išsilavinimas, kvalifikacija, darbovietė, profesiniai pasiekimai, patirtis ir / ar kita;
3.8.2. Programos pavadinimas ir kryptis. Nurodomas tikslus ir informatyvus Programos pavadinimas, kuris siejasi su pasirinkta lituanistinio švietimo kryptimi pagal Aprašo 3.5 papunktį;
3.8.3. Bendrosios nuostatos, kuriose nurodoma Programos tikslas, uždaviniai, apimtis ir trukmė, mokinių amžiaus grupės ir tikslus amžius bei orientacinis ugdymo lygmuo:
3.8.3.1. Programos tikslas formuluojamas teiginiu, apibūdinančiu Programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją, jis turi derėti su Programos turiniu ir įgyvendinimo eiga;
3.8.3.2. Programos uždaviniai nurodo Programos tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždavinių skaičius priklauso nuo Programos tikslo ir apimties. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų Programą, derėtų su Programos turiniu, ugdomomis kompetencijomis, trukme ir mokinių amžiumi;
3.8.3.3. Programos apimtis ir trukmė yra optimali Programos tikslui pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti;
3.8.4. Programos turinys, kuriame nurodoma ugdymo turinio apimtis, ugdomos kompetencijos, vykdymo būdas, metodai, metodinės priemonės:
3.8.4.1. išdėstomos ugdymo temos, nuosekliai atspindinčios Programos įgyvendinimo eigą ir lietuvių kalbos mokymosi lygį pagal Bendruosius kalbų metmenis;
3.8.4.2. nurodoma, kokias kompetencijas mokiniai ugdysis, užtikrinant ugdomų kompetencijų sąsajas su Programos temomis ir metodais;
3.8.4.3. nurodomas vienas iš būdų – tradicinis (tiesioginis klasėje), nuotolinis ar mišrus, kuriuo bus vykdoma Programa;
3.8.4.4. nurodomos veiklos ir ugdymo metodai, padedantys įgyvendinti Programos uždavinius, ugdyti(s) kompetencijas, derantys su Programos vykdymo būdu ir mokinių amžiumi;
3.8.5. Mokymosi pasiekimų vertinimas. Nurodomi pasirinkti mokymosi pasiekimų lygmenų aprašai (požymiai) ir būdai mokymosi pasiekimams įsivertinti / įvertinti;
III SKYRIUS
PROGRAMŲ ATITIKTIES KRITERIJAMS VERTINIMAS
4. Programą vertinti gali pateikti lituanistinio švietimo įstaigos, įregistruotos Švietimo ir mokslo institucijų registre, vadovas, užsienio valstybės lietuvių bendruomenės švietimo komisijos (tarybos), atskirose šalyse veikiančios lituanistinio švietimo įstaigų asociacijos atstovas (toliau kartu – Programos teikėjas):
4.1. Programą vertinti teikiantis lituanistinio švietimo įstaigos, įregistruotos Švietimo ir mokslo institucijų registre, vadovas užpildo Programos atitikties kriterijams paraišką (toliau – Paraiška), kurios forma pateikiama Aprašo 1 priede, ir prideda Programą;
4.2. Programą vertinti teikiantis užsienio valstybės lietuvių bendruomenės švietimo komisijos (tarybos) atstovas, atskirose šalyse veikiančios lituanistinio švietimo įstaigų asociacijos atstovas užpildo Paraišką, kurios forma pateikiama Aprašo 2 priede, ir prideda Programą;
5. Paraiškos teikiamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (toliau – Ministerija) vieną kartą per metus nuo einamųjų metų sausio 2 d. iki kovo 31 d. 23.59 valandos Lietuvos Respublikos laiku, siekiant gauti valstybės biudžeto lėšų, skirtų lituanistinio švietimo įstaigoms užsienyje Programoms vykdyti, kitais kalendoriniais metais.
6. Paraiškas su pridėtomis Programomis vertina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – ministras) sudaryta Programų atitikties Kriterijams vertinimo komisija (toliau – Komisija), kurią sudaro 13 narių:
7. Komisijos nariais skiriami Ministerijos specialistai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, Nacionalinės švietimo agentūros (toliau – NŠA), Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro (toliau – LMNŠC) darbuotojai ar kiti šių įstaigų deleguoti specialistai, formaliojo ir / ar neformaliojo lituanistinio švietimo vykdytojai (toliau – lituanistinio švietimo vykdytojai):
7.1. Komisijos pirmininku, Komisijos pirmininko pavaduotoju ir Komisijos sekretoriumi skiriami Ministerijos specialistai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis;
7.2. NŠA, LMNŠC darbuotojai ar kiti šių įstaigų deleguoti specialistai ir lituanistinio švietimo vykdytojai turi turėti aukštąjį išsilavinimą ir kvalifikaciją bent vienoje iš šių sričių: lietuvių filologijos, istorijos, socialinių mokslų (pilietinio ugdymo, sociologijos, politologijos), geografijos, lietuvių etnokultūros (muzikos, teatro, šokio, technologijų), ikimokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo;
7.3. NŠA ir LMNŠC darbuotojus ar kitus specialistus į Komisiją deleguoja šių įstaigų vadovai. NŠA ir LMNŠC deleguoja po 4 Komisijos narius;
7.4. Pasaulio lietuvių bendruomenė ir Lituanistinių mokyklų asociacija į Komisiją deleguoja po vieną lituanistinio švietimo vykdytoją pagal Aprašo 7.2 papunktyje nurodytus reikalavimus kvalifikacijai;
7.5. atsižvelgdama į teikiamos vertinti Programos turinį, Komisija gali konsultuotis ir su kitais reikalingos srities specialistais;
7.6. Komisija savo veikloje vadovaujasi skaidrumo, nešališkumo, konfidencialumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principais. Kiekvienas Komisijos narys asmeniškai atsako už objektyvų ir tikslų Paraiškų ir Programų vertinimą. Komisijos nariai pasirašo Konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją, kurios forma pateikta Aprašo 3 priede.
8. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į Paraiškoje nurodytus mokomuosius dalykus ir Komisijos narių kvalifikaciją, pasiūlo konkrečius Komisijos narius vertinti Programos atitiktį Kriterijams. Sprendimas dėl Programos vertintojų priimamas Komisijos protokoliniu sprendimu. Programą vertina mažiausiai 5 Komisijos nariai – Komisijos pirmininkas arba Komisijos pirmininko pavaduotojas, Komisijos sekretorius, lietuvių kalbos specialistas, lituanistinio švietimo vykdytojas bei Komisijos narys ar nariai, kurių kvalifikacija atitinka pateiktos vertinti Programos turinio kryptį.
9. Pagal Aprašo 8 punkto nuostatas paskirti Komisijos nariai vertina Paraišką su pridėta Programa pagal vertinimo kriterijus, nustatytus Programos atitiktiems kriterijams vertinimo formoje, pateiktoje Aprašo 4 priede (toliau – Vertinimo forma). Komisijos nariai nustato, ar Programa atitinka šioje formoje nurodytus 4.1 – 4.4, 4.10 vertinimo kriterijus. Šių kriterijų neatitinkanti Programa toliau nevertinama ir Programos teikėjas apie tai informuojamas elektroniniu paštu per 10 darbo dienų nuo Paraiškos registravimo Ministerijoje dienos. Komisija neteikia konsultacijų Programų teikėjams dėl Paraiškų ir Programų tobulinimo.
10. Komisija gali prašyti patikslinti Paraiškoje esančius techninius netikslumus (praleistas neužpildytas grafas, žymėjimus, neatitikimus faktinėje informacijoje apie įstaigą, lituanistinio švietimo vykdytojus, Programos rengėją (-us), netikslią kontaktinę informaciją) ir panašius, jei be konkrečios informacijos negali įvertinti Programos ir Paraiškos gavimo dieną yra likę ne mažiau nei 20 darbo dienų iki Aprašo 5 punkte nurodytos paskutinės Paraiškų teikimo dienos. Programai patikslinti skiriamos 5 darbo dienos. Per nustatytą terminą nepateikus Komisijos prašomų patikslinimų arba likus mažiau nei 20 darbo dienų iki Aprašo 5 punkte nurodytos paskutinės Paraiškų teikimo dienos pateikus Paraišką su šiame punkte nurodytais techniniais netikslumais, Programa nevertinama.
11. Programa laikoma atitinkančia Kriterijus, jeigu ji:
12. Kiekvienas Programą vertinantis Komisijos narys Vertinimo formoje pateikia savo išvadą dėl Programos atitikties Kriterijams ir nurodo savo pastabas, komentarus, nuomonę dėl Programos ir kitą svarbią informaciją.
13. Išvada dėl Programos atitikties Kriterijams priimama Programą vertinančių Komisijos narių balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, išvadą nulemia Komisijos pirmininko balsas. Komisija išvadą dėl Programos atitikties Kriterijams priima savo protokoliniu sprendimu iki einamųjų metų birželio 15 d.
14. Atsižvelgdamas į Komisijos išvadą, ministras priima sprendimą dėl Programos atitikties Kriterijams, kuris tvirtinamas ministro įsakymu. Su įsakymu supažindinama NŠA ir valstybės biudžeto lėšų, skirtų lituanistinio švietimo įstaigoms užsienyje lituanistinio švietimo programoms vykdyti, išmokėjimą administruojanti Ministerijos įgaliota įstaiga, jei valstybės biudžeto lėšų išmokėjimą administruoja ne Ministerija.
15. Programos teikėjas apie ministro sprendimą dėl Programos atitikties Kriterijams informuojamas elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo ministro įsakymo įregistravimo Ministerijoje dienos.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
17. Kriterijus atitinkančios Programos įregistruojamos į Lituanistinio švietimo programų klasifikatorių, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. kovo 29 d. įsakymu V-465 „Dėl Lituanistinio švietimo programų klasifikatoriaus patvirtinimo“, iki einamųjų metų rugpjūčio 14 d.
18. Komisijai nustačius plagiato atvejį vertinti pateiktoje Programoje, Programos teikėjas Programą teikti vertinti gali tik kitais kalendoriniais metais.
19. Programa turi būti įgyvendinama Paraiškoje nurodytoje (-ose) lituanistinio švietimo įstaigoje (-ose) užsienio valstybėje. Vienas mokinys per vienus metus gali mokytis pagal vieną Programą tradiciniu (tiesioginiu klasėje), nuotoliniu ar mišriu būdu.
20. Ministerija ir (arba) jos įgaliota institucija turi teisę vykdyti Programos įgyvendinimo lituanistinio švietimo įstaigoje stebėseną lituanistinio švietimo vykdytojų, mokinių, kitų įstaigos bendruomenės narių apklausos raštu ar žodžiu, veiklų stebėjimo, ekspertų diskusijos ir kitais su mokyklos bendruomene suderintais stebėsenos metodais.
21. Visi su Programų vertinimu susiję dokumentai tvarkomi, apskaitomi ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
22. Už Paraiškoje pateikiamų dokumentų, duomenų (informacijos) teisingumą atsako Programos teikėjas.
23. Programos teikėjų pateikti asmens duomenys yra tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – Programų finansavimas ir įgyvendinimas. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.
Bendrųjų iš valstybės biudžeto finansuojamų
lituanistinio švietimo programų kriterijų aprašo
1 priedas
(Lituanistinio švietimo programos atitikties kriterijams paraiškos forma)
(pildo lituanistinio švietimo įstaigos vadovas)
LITUANISTINIO ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES KRITERIJAMS PARAIŠKA
|
|
||||||
1. INFORMACIJA APIE LITUANISTINIO ŠVIETIMO PROGRAMOS (TOLIAU – PROGRAMA) TEIKĖJĄ IR LITUANISTINIO ŠVIETIMO VYKDYTOJUS, KURIE ĮGYVENDINS PROGRAMĄ |
|||||||
1.1. |
Pavadinimas |
|
|||||
1.2. |
Teisinė forma |
|
|||||
1.3. |
Adresas |
|
|||||
1.4. |
Telefono numeris |
|
|||||
1.5. |
El. pašto adresas |
|
|||||
1.6. |
Interneto svetainės adresas (jei turi) |
|
|||||
1.7. |
Programos teikėjo (lituanistinio švietimo įstaigos) vadovo vardas ir pavardė |
|
|||||
1.8. |
Programos teikėjo (lituanistinio švietimo įstaigos) kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre |
|
|||||
1.9. |
Numatomas lituanistinio švietimo vykdytojų, kurie įgyvendins programą, skaičius |
|
|||||
1.10. |
Lituanistinio švietimo vykdytojo kodas Pedagogų registre (jei turi)[1] |
|
|||||
1.11. |
Lituanistinio švietimo vykdytojo kodas |
|
|||||
2. INFORMACIJA APIE PROGRAMĄ |
|||||||
2.1. |
Programos pavadinimas |
||||||
|
|||||||
2.2. |
Programos turinio kryptis |
||||||
☐ Lietuvių kalba
|
|||||||
☐ Lietuvių kalba ir: ☐ Lietuvos istorija ☐ Lietuvos geografija ☐ pilietinis ugdymas ☐ lietuvių etnokultūra (muzika, šokis, teatras, technologijos) |
|||||||
2.3. |
Programos tikslas (Formuluojamas teiginiu, apibūdinančiu Programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
||||||
|
|||||||
2.4. |
Programos uždaviniai (Konkrečių uždavinių skaičius priklauso nuo Programos tikslo ir apimties, jie nurodantys tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų Programą) |
||||||
1. 2. 3. |
|||||||
2.5. |
Programos apimtis ir trukmė (ne mažiau nei 30 valandų per metus, ne mažiau nei 4 valandas per mėnesį) |
||||||
Valandų skaičius per metus |
|
Valandų skaičius per mėnesį |
|
||||
2.6. |
Mokinių amžiaus grupės ir tikslus amžius, į kurį orientuota Programa, bei orientacinis ugdymo lygmuo
|
||||||
☐ 2–6 metai (ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas) |
Tikslus amžius: |
||||||
☐ 7–10 metų (pradinis ugdymas) |
Tikslus amžius: |
||||||
☐ 11–16 metų (pagrindinis ugdymas) |
Tikslus amžius: |
||||||
☐ 17–18 metų (vidurinis ugdymas) |
Tikslus amžius: |
||||||
☐ 18 metų ir vyresni (suaugusiųjų ugdymas) |
Tikslus amžius (jei galima išskirti): |
||||||
2.7. |
Lietuvių kalbos mokymosi lygis / lygiai pagal Bendruosius kalbų metmenis |
||||||
☐ A1 ☐ B1 ☐ C1 ☐ A2 ☐ B2 ☐ C2 |
|||||||
2.8. |
Programos ir jos vykdymo aplinkos pritaikymas mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų: ☐ Programa gali būti pritaikyta ☐ Nėra galimybių pritaikyti Programą |
||||||
2.9. |
Programos vykdymo būdas (nurodomas vienas iš šių būdų; mišrus mokymo būdas apima ir tradicinį, ir nuotolinį): ☐ Tradicinis (tiesioginis klasėje) ☐ Nuotolinis ☐ Mišrus |
||||||
2.10. |
Numatomas mokinių skaičius, kurie mokysis pagal Programą |
|
|||||
2.11. |
Numatomas Programos įgyvendinimo laikotarpis (metais) |
|
|||||
2.12. |
Patvirtinu, kad: |
||||||
· Programa atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu nustatytą lituanistinio švietimo paskirtį – padėti išmokti lietuvių kalbą ir ją išlaikyti, išsaugoti tautinį tapatumą, supažindinti su Lietuvos valstybės istorija, kultūra, paveldu ir sudaryti sąlygas saviraiškai lietuvių kalba; · Programos įgyvendinimo priemonės jokiais būdais nepažeidžia įstatymų ir kitų teisės aktų, nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai ir neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams bei simboliams, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų, nekursto smurto, prievartos, neapykantos; · prisiimu atsakomybę, kad Programą įgyvendins tinkamos kompetencijos lituanistinio švietimo vykdytojai; · prisiimu atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų ugdymosi aplinką. ☐ TAIP |
|||||||
PRIDEDU Programą (dokumento tekstą), kuri parengta pagal Bendrųjų iš valstybės biudžeto finansuojamų lituanistinio švietimo programų kriterijų aprašo II skyriuje nurodytus kriterijus ir struktūrą.
Lituanistinio švietimo įstaigos vadovo vardas ir pavardė |
|
Telefono numeris |
|
El. paštas |
|
Parašas _____________________________________________
_______________________________
Bendrųjų iš valstybės biudžeto finansuojamų
lituanistinio švietimo programų kriterijų aprašo
2 priedas
(Lituanistinio švietimo programos atitikties kriterijams paraiškos forma)
(pildo lietuvių bendruomenės švietimo komisijos (tarybos) arba lituanistinio švietimo įstaigų atskiroje šalyje asociacijos atstovas)
LITUANISTINIO ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES KRITERIJAMS PARAIŠKA
|
|
|||||||
1. INFORMACIJA APIE LITUANISTINIO ŠVIETIMO PROGRAMOS (TOLIAU – PROGRAMA) TEIKĖJĄ |
||||||||
1.1. |
Pavadinimas |
|
||||||
1.2. |
Teisinė forma |
|
||||||
1.3. |
Adresas |
|
||||||
1.4. |
Telefono numeris |
|
||||||
1.5. |
El. pašto adresas |
|
||||||
1.6. |
Interneto svetainės adresas (jei turi) |
|
||||||
1.7. |
Programos teikėjo atstovo pareigos, vardas ir pavardė |
|
||||||
2. INFORMACIJA APIE PROGRAMĄ VYKDANČIĄ AR VYKDYSIANČIĄ LITUANISTINIO ŠVIETIMO ĮSTAIGĄ / ĮSTAIGAS IR VYKDYTOJUS (Informacija pateikiama apie kiekvieną įstaigą, numeruojant toliau 2.2., 2.3. ir t. t.) |
||||||||
2.1. Informacija apie pirmąją lituanistinio švietimo įstaigą |
||||||||
2.1.1. |
Pavadinimas |
|
||||||
2.1.2 |
Teisinė forma |
|
||||||
2.1.3. |
Adresas |
|
||||||
2.1.4. |
Telefono numeris |
|
||||||
2.1.5. |
El. pašto adresas |
|
||||||
2.1.6. |
Interneto svetainės adresas (jei turi) |
|
||||||
2.1.7 |
Lituanistinio švietimo įstaigos vadovo vardas ir pavardė |
|
||||||
2.1.8. |
Lituanistinio švietimo įstaigos kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre |
|
||||||
2.1.9. |
Numatomas mokinių skaičius, kurie mokysis pagal Programą šioje įstaigoje |
|
||||||
2.1.10. |
Numatomas lituanistinio švietimo vykdytojų, kurie įgyvendins Programą šioje įstaigoje, skaičius |
|
||||||
2.1.11. |
Pirmojo lituanistinio švietimo vykdytojo pirmojoje įstaigoje kodas Pedagogų registre (jei turi) [2] |
|
||||||
2.1.12. |
Antrojo lituanistinio švietimo vykdytojo pirmojoje įstaigoje kodas... |
|
||||||
2.2. Informacija apie antrąją lituanistinio švietimo įstaigą[3] |
||||||||
2.2.1. |
Pavadinimas… |
|
||||||
3. INFORMACIJA APIE PROGRAMĄ |
||||||||
3.1. |
Programos pavadinimas |
|||||||
|
||||||||
3.2. |
Programos kryptis |
|||||||
☐ Lietuvių kalba |
||||||||
☐ Lietuvių kalba ir: ☐ Lietuvos istorija ☐ Lietuvos geografija ☐ pilietinis ugdymas ☐ lietuvių etnokultūra (muzika, šokis, teatras, technologijos) |
||||||||
3.3. |
Programos tikslas (Formuluojamas teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||
|
||||||||
3.4. |
Programos uždaviniai (Konkrečių uždavinių skaičius priklauso nuo Programos tikslo ir apimties, jie nurodantys tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų Programą) |
|||||||
1. 2. 3. |
||||||||
3.5. |
Programos apimtis ir trukmė (ne mažiau nei 30 valandų per metus, ne mažiau nei 4 valandas per mėnesį) |
|||||||
Valandų skaičius per metus |
|
Valandų skaičius per mėnesį |
|
|||||
3.6. |
Mokinių amžiaus grupės ir tikslus amžius, į kurį orientuota Programa, bei orientacinis ugdymo lygmuo
|
|||||||
☐ 2–6 metai (ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas) |
Tikslus amžius: |
|||||||
☐ 7–10 metų (pradinis ugdymas) |
Tikslus amžius: |
|||||||
☐ 11–16 metų (pagrindinis ugdymas) |
Tikslus amžius: |
|||||||
☐ 17–18 metų (vidurinis ugdymas) |
Tikslus amžius: |
|||||||
☐ 18 metų ir vyresni (suaugusiųjų ugdymas) |
Tikslus amžius (jei galima išskirti):
|
|||||||
3.7. |
Lietuvių kalbos mokymosi lygis / lygiai pagal Bendruosius kalbų metmenis |
|||||||
☐ A1 ☐ B1 ☐ C1 ☐ A2 ☐ B2 ☐ C2 |
||||||||
3.8. |
Programos ir jos vykdymo aplinkos pritaikymas mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų: ☐ Programa gali būti pritaikyta ☐ Nėra galimybių pritaikyti Programą |
|||||||
3.9. |
Programos vykdymo būdas (nurodomas vienas iš šių būdų; mišrus mokymo būdas apima ir tradicinį, ir nuotolinį): ☐ Tradicinis (tiesioginis klasėje) ☐ Nuotolinis ☐ Mišrus. |
|||||||
3.10. |
Numatomas Programos įgyvendinimo laikotarpis (metais) |
|
||||||
3.11. |
Patvirtinu, kad: |
|||||||
· Programa atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu nustatytą lituanistinio švietimo paskirtį – padėti išmokti lietuvių kalbą ir ją išlaikyti, išsaugoti tautinį tapatumą, supažindinti su Lietuvos valstybės istorija, kultūra, paveldu ir sudaryti sąlygas saviraiškai lietuvių kalba; · Programos įgyvendinimo priemonės jokiais būdais nepažeidžia įstatymų ir kitų teisės aktų, nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai ir neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams bei simboliams, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų, nekursto smurto, prievartos, neapykantos; · lituanistinio švietimo įstaigos vadovas prisiima atsakomybę, kad Programą įgyvendins tinkamos kompetencijos lituanistinio švietimo vykdytojai; · lituanistinio švietimo įstaigos vadovas prisiima atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų ugdymosi aplinką. ☐ TAIP |
||||||||
PRIDEDU Programą (dokumento tekstą), kuri parengta pagal Bendrųjų iš valstybės biudžeto finansuojamų lituanistinio švietimo programų kriterijų aprašo II skyriuje nurodytus kriterijus ir struktūrą.
Programos teikėjo atstovo pareigos, vardas ir pavardė |
|
Telefono numeris |
|
El. paštas |
|
Parašas: _____________________________________________
___________________________ ______________________ ______________
[4](Lituanistinio švietimo įstaigos, (vadovo vardas ir pavardė) (parašas)
kuri vykdys Programą, pavadinimas
Bendrųjų iš valstybės biudžeto finansuojamų
lituanistinio švietimo programų kriterijų aprašo
3 priedas
(Komisijos nario konfidencialumo pasižadėjimo ir nešališkumo deklaracijos forma)
KOMISIJOS NARIO
KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS IR NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA
20__ m._____________ d. Nr. ______
_____________
(vieta)
Būdamas (-a) lituanistinio švietimo programų (toliau – Programa) atitikties kriterijams vertinimo komisijos, vertinančios iš valstybės biudžeto finansuojamų lituanistinio švietimo programų atitiktį bendriesiems kriterijams (toliau – Komisija), nariu, pasižadu:
1. Objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, abipusio pripažinimo ir skaidrumo principais, atlikti man pavestas pareigas (užduotis).
2. Saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma, dirbant Komisijos nariu.
3. Man patikėtus dokumentus, kuriuose yra konfidenciali informacija, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti.
4. Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro:
4.1. kiekvienos Programos atitikties kriterijams paraiškos (toliau – Paraiška) ir prie Paraiškos pridedamos Programos duomenys ir turinys;
4.4. kita informacija, susijusi su Paraiškų ir prie Paraiškų pridedamų Programų nagrinėjimu, aiškinimu, vertinimu ir palyginimu, jeigu jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams;
5. Patvirtinu, kad atsisakysiu vertinti man pateiktą Paraišką ir prie Paraiškos pridedamą Programą, jei paaiškės, kad aš esu:
5.2. dalyvauju Paraišką ir prie Paraiškos pridedamą Programą pateikusios organizacijos valdymo organų veikloje;
____________________ ____________________
(vardas ir pavardė) (parašas)
___________________________________
Bendrųjų iš valstybės biudžeto finansuojamų
lituanistinio švietimo programų kriterijų aprašo
4 priedas
(Pildo lituanistinio švietimo programų atitikties kriterijams vertinimo komisijos narys)
LITUANISTINIO ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES KRITERIJAMS VERTINIMO FORMA
1. LITUANISTINIO ŠVIETIMO PROGRAMOS (TOLIAU – PROGRAMA) TEIKĖJAS |
||
|
||
2. PROGRAMOS PAVADINIMAS |
||
|
||
3. PROGRAMOS RENGĖJAS |
||
|
||
4. PROGRAMOS ATITIKTIS KRITERIJAMS
|
||
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijai |
Kriterijaus įvertinimas (įrašoma atitinka, iš dalies atitinka, neatitinka) |
4.1. |
Programa vykdoma lituanistinio švietimo įstaigos, įregistruotos Švietimo ir mokslo institucijų registre |
☐ Atitinka[5] |
4.2. |
Programos trukmė yra mažiausiai vieni mokslo metai ir ji įgyvendinama ne mažiau nei 30 valandų per metus, ne mažiau nei 4 val. per mėnesį (išskyrus mokinių atostogas) |
☐ Atitinka |
4.3. |
Lituanistinio švietimo įstaiga numato lituanistinio švietimo vykdytojus, kurie įgyvendins Programą, ir paraiškoje pateikė jų skaičių |
☐ Atitinka |
4.4. |
Programoje nurodytas lietuvių kalbos mokymosi lygis ir Programos turinys atitinka Bendruosius kalbų metmenis |
☐ Atitinka |
4.5. |
Programos pavadinimas tikslus, informatyvus ir siejasi su aiškiai apibrėžta lituanistinio švietimo kryptimi |
|
4.6. |
Programos turinys atitinka pasirinktą lituanistinio švietimo kryptį |
|
4.7. |
Programos tikslas dera su turiniu ir įgyvendinimo eiga |
|
4.8. |
Programos uždaviniai padeda siekti Programos tikslo ir nuosekliai atspindi turinį, dera su Programos turiniu, ugdomomis kompetencijomis, trukme ir mokinių amžiumi |
|
4.9. |
Programos apimtis ir trukmė yra optimali Programos tikslui pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti |
|
4.10. |
Programos turinys, veiklos, ugdymo metodai atitinka mokinių amžiaus grupės (-ių) ypatumus |
☐ Atitinka |
4.11. |
Programos turinys, veiklos, ugdymo metodai dera su Programos vykdymo būdu (tradicinis (tiesioginis klasėje), nuotolinis, mišrus) |
|
4.12. |
Parinktos tinkamos veiklos ir ugdymo metodai Programos tikslui pasiekti, uždaviniams įgyvendinti, kompetencijoms ugdyti(s) |
|
4.13. |
Numatomos metodinės priemonės yra tinkamos siekti Programos tikslo, įgyvendinti uždavinius, pritaikyti metodus, jos atitinka Programos vykdymo būdą (tradicinis (tiesioginis klasėje), nuotolinis, mišrus) |
|
4.14. |
Parinkti tinkami būdai mokymosi pasiekimams įsivertinti / įvertinti |
|
Programos atitikties kriterijams išvada |
Atitinka ☐ |
Neatitinka ☐ |
(Nurodomos komisijos nario pastabos, komentarai, nuomonė dėl Programos ir kita svarbi informacija) |
||
|
Komisijos narys _______________________ ____________________
(vardas ir pavardė) (parašas)
Vertinimo data ________________
________________________________
[1] Informacija apie antrąjį ir kitus vykdytojus (jei yra) pildoma analogiškai pagal 1.10 papunkčius, numeruojant toliau 1.11. ir t. t.
[2] Informacija apie antrąjį ir kitus vykdytojus (jei yra) pildoma analogiškai pagal 2.1.11 papunktį, numeruojant toliau 2.1.12. ir t.t.
[3] Informacija apie antrąją ir kitas lituanistinio švietimo įstaigas ir vykdytojus (jei yra) pildoma analogiškai pagal 2.1.1–2.1.12 (ir t. t.) papunkčius, numeruojant toliau 2.2.1.–2.2.12. (ir t. t.), 2.3.1.–2.3.12. ir t. t.
[4] Paraišką pasirašo visų lituanistinio švietimo įstaigų, kurios vykdys programą, vadovai.
_______________________________
[5] Privaloma 4.1–4.4, 4.10 kriterijų atitiktis pagal Bendrųjų iš valstybės biudžeto finansuojamų lituanistinio švietimo programų kriterijų aprašo 9 punktą.