VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO IR SAVIVALDYBĖS PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2024 m. vasario 15 d. Nr. T3-47

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 33 punktu, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Vilniaus rajono savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a :

1. Išdėstyti nauja redakcija Strateginio planavimo Vilniaus rajono savivaldybėje organizavimo ir savivaldybės planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios 2021 m. lapkričio 26 d. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimą Nr. T3-294 „Dėl Strateginio planavimo Vilniaus rajono savivaldybėje organizavimo ir savivaldybės planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3.  Skelbti šį sprendimą Savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                               Robert Duchnevič

 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės

tarybos 2024 m. vasario 15 d.

sprendimu Nr. T3-47

 

 

 

STRATEGINIO PLANAVIMO VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO IR SAVIVALDYBĖS PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Vilniaus rajono savivaldybės „Strateginio planavimo Vilniaus rajono savivaldybėje organizavimo ir savivaldybės planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašas“ (toliau – Aprašas) reglamentuoja Vilniaus rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, Savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą, viešinimą ir įgyvendinimo priežiūrą.

2Apraše vartojamos sąvokos:

2.1.    Programa – esminė Savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui įgyvendinti, kurioje nustatyti šios programos tikslai, uždaviniai, priemonės, rodikliai ir asignavimai.

2.2.    Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas, kuriam naudojami finansiniai, materialiniai ir žmogiškieji ištekliai.

2.3.    Priemonės koordinatoriai – savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti Savivaldybės administracijos darbuotojai, atsakingi už tam tikrų Savivaldybės strateginio veiklos plano priemonių rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą.

2.4.    Projektaslaikina, aiškią pradžią ir pabaigą bei ribotus išteklius turinti veikla, skirta naujam produktui sukurti, siekiant įgyvendinti priemonę.

2.5.    Strateginis planavimas savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.6.    Savivaldybės strateginis plėtros planas (SPP)– ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje planuoti. Šis planas taip pat turi derėti su Savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentais ir Vilniaus regiono plėtros planu.

2.7.    Savivaldybės strateginis veiklos planas (SVP)– 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, detalizuojantis Savivaldybės strateginio plėtros plano ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.8.    Tikslas (strateginis tikslas) – strateginio planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį rezultatą.

2.9.    Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.

2.10Stebėsenos rodiklis – kiekybiškai arba kokybiškai išreikštas dydis, kuriuo matuojamas esamos būklės pokytis, įgyvendinant strateginį tikslą ar uždavinį, vykdant priemonę ar projektą.

2.11Strateginio planavimo darbo grupė – Savivaldybės mero potvarkiu patvirtinta darbo grupė, koordinuojanti savivaldybės strateginių planų rengimą ir įgyvendinimą administraciniu lygmeniu.

2.12Strateginio valdymo sistema – Savivaldybėje įdiegta strateginio valdymo sistema, veikianti kaip efektyvus veiklos valdymo ir stebėsenos įrankis bei sudaranti galimybes ir sąlygas skaidriai atsakingų ir suinteresuotų veiklos vykdymu asmenų tarpusavio komunikacijai.

3Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose strateginį planavimą.

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

4.  Savivaldybėje yra rengiami šie Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai: SPP, atskirų Savivaldybės administracijos skyrių, padalinių planai ir SVP. Savivaldybės meras užtikrina dalyvavimą rengiant ir įgyvendinant regionų plėtros planus.

5. SVP, kuris rengiamas 3 metų laikotarpiui (kiekvienais metais jį tikslinant), detalizuoja SPP ir Savivaldybės skyrių, padalinių planų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

6. Savivaldybės meras organizuoja Savivaldybės strateginio planavimo procesą.

7. Strateginio planavimo Savivaldybėje organizavimo tvarką nustato Savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu.

8. Planavimo dokumentai yra tarpusavyje susiję – ilgalaikių planavimo dokumentų nuostatos pereina į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus. Vienų planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų planavimo dokumentų nuostatoms.

 

III SKYRIUS

SPP RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

9.       SPP yra Savivaldybės bendruomenės, socialinių partnerių ir suinteresuotų institucijų susitarimas dėl rajono ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių. Kiti Savivaldybėje rengiami planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis. Savivaldybės meras organizuoja SPP įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą bei atsako už patvirtintų savivaldybės planavimo dokumentų ir jų ataskaitų viešinimą. SPP struktūra:

9.1.     bendroji informacija – nurodomas SPP rengimo tikslas, SPP laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant SPP, taip pat pateikiama kita SPP rengėjo nuožiūra svarbi informacija;

9.2. Savivaldybės esamos situacijos analizė:

9.2.1. pateikiama Savivaldybės pagrindinių vidinių ir išorinių veiksnių analizė, jos pagrindu nustatomos pagrindinės Savivaldybės problemos ir esminės jų priežastys;

9.2.2. nurodomos Savivaldybės stiprybės, silpnybės, galimybės ir grėsmės ir įvertinami jų tarpusavio ryšiai;

9.2.3. aprašoma ir pagrindžiama Savivaldybės nustatyta (-os) pagrindinė (-s) problema (-os), kurią (-ias) tikslinga spręsti bendrais savivaldybių veiksmais;

9.3. Savivaldybės plėtros vizija – nurodomas Savivaldybės socialinės, ekonominės ir aplinkos plėtros ateities pokytis, kurio bus siekiama įgyvendinant SSPP. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti Savivaldybės išskirtinumą;

9.4. Savivaldybės plėtros tikslai ir uždaviniai – nurodomi Savivaldybės plėtros tikslai ir jų poveikio rodikliai, plėtros uždaviniai ir jų rezultato rodikliai;

9.5. priemonių planas – nurodomos plėtros tikslus ir uždavinius įgyvendinančios priemonės, atsakingi vykdytojai, įgyvendinimo laikotarpis ir stebėsenos rodikliai;

9.6. finansavimo planas – nurodomas preliminarus plėtros uždaviniams įgyvendinti reikalingų lėšų poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai;

9.7.  svarbiausi Savivaldybės investiciniai projektai – nurodomi Savivaldybės įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti investiciniai projektai, pateikiant informaciją apie jų sąsajas su regiono plėtros plano (toliau – RPPl) pažangos priemonėmis, projektų vykdytojus, įgyvendinimo terminus ir projektams įgyvendinti planuojamas ir (arba) skirtas pažangos lėšas, taip pat nurodant, ar šie projektai įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu;

10.   SPP iš esmės atnaujinamas kas aštuonis ̶ dešimt metų: atliekama išsami aplinkos analizė, peržiūrima vizija, rajono plėtros sritys, strateginiai tikslai ir kitos plano dalys, organizuojamas viešas dokumento svarstymas.

11.   SPP uždaviniai ir veiksmai prireikus gali būti peržiūrimi ir keičiami. Pasiūlymai dėl SPP keitimo pateikiami raštu Savivaldybės merui. SPP pakeitimai ar papildymai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

12.   Kasmet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų pabaigos rengiama ir teikiama Savivaldybės tarybai išklausyti bei patvirtinti SPP įgyvendinimo metinė ataskaita. SPP įgyvendinimo ataskaitos struktūra nustatoma SPP įgyvendinimo ir stebėsenos skiltyje.

 

 

IV SKYRIUS

SVP RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

13.     SVP rengiamas kasmet, planuojant savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams. Pirmieji metai yra detalūs, o antri ir treti – prognoziniai.

14.     Už SVP parengimą ir įgyvendinimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius. SVP rengimo grafikas tvirtinamas kasmet Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

15.     Savivaldybės administracijos direktorius skiria darbuotojus (priemonių koordinatorius), atsakingus už Savivaldybės strateginio veiklos plano programų bei priemonių (projektų) parengimą.

16.     SVP rengimą organizuoja už strateginį planavimą atsakingas padalinys.

17.     SVP rengiamas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ patvirtintas formas.

18.     Savivaldybės administracijos seniūnijų veikla organizuojama pagal seniūnijų veiklos planus. Seniūnijų veikla finansuojama iš Savivaldybės biudžeto. Seniūnijų funkcijoms įgyvendinti reikalingos lėšos gali būti skiriamos ir iš kitų finansavimo šaltinių. Seniūnai Savivaldybės administracijos direktoriui teikia siūlymus dėl SPP ir SVP projektų, rengia seniūnijų veiklos planų projektus ir šių planų įgyvendinimo ataskaitas, teikia juos svarstyti seniūnijų seniūnaičių sueigose; supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintais seniūnijų veiklos planais ir aptaria seniūnijų veiklos planų įgyvendinimo rezultatus. Seniūnaičiai sueigoje aptaria ir priima sprendimus dėl seniūnijų veiklos planų projektų ir šių planų įgyvendinimo ataskaitų, svarsto kitus jiems svarbius klausimus. Seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai.

19.     SVP rengiamas vadovaujantis Savivaldybės SPP, savivaldybės teritorijų planavimo ir kitais su strateginiu planavimu bei numatomu finansavimu susijusiais dokumentais.

20.     Kasmet SVP projekto rengimas pradedamas aplinkos analize ir vykdomų programų bei priemonių peržiūra.

21.     Priemonių koordinatoriai peržiūri vykdomas priemones, įvertina pasiektus rezultatus ir turėtus išteklius rezultatams pasiekti, surenka iš kuruojamų įstaigų informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus.

22Planuodami išlaidas, priemonių koordinatoriai ir kuruojamos įstaigos privalo griežtai laikytis Lietuvos Respublikos teisės aktais, Savivaldybės tarybos sprendimais ir Administracijos direktoriaus įsakymais patvirtintų pinigų ir natūrinių normų bei limitų, skaičiuodami darbo užmokesčio poreikį – vadovautis Lietuvos Respublikos teisės aktais, Savivaldybės tarybos sprendimais ir administracijos direktoriaus įsakymais.

23Įvertinę kuruojamų įstaigų pateiktą informaciją, priemonių koordinatoriai:

23.1. Suformuluoja (patikslina) programos tikslus ir uždavinius;

23.2. Parengia programos parengimo argumentus;

23.3. Nustato stebėsenos rodiklius;

23.4. Užtikrina visos programos tikslų, uždavinių ir priemonių suderinamumą;

23.5. Iki Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyto termino parengia programų bei priemonių projektus, kuriuos pateikia už strateginį planavimą atsakingam padaliniui.

24Už strateginį planavimą atsakingas padalinys, gavęs iš priemonių koordinatorių ir kitų padalinių SVP duomenis\projektą, išanalizuoja jų parengtumą, pagrįstumą, atitiktį SPP, Savivaldybės veiklos prioritetams bei kitiems planavimo dokumentams ir parengia SVP projektą.

25Parengtas SVP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje, sudaromos galimybės Savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu Savivaldybės interneto svetainėje.

26Gauti pasiūlymai išnagrinėjami Strateginio planavimo darbo grupės susirinkime, prireikus projektas tikslinamas.

27Patikslintas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas svarstomas Strateginio planavimo grupės ir Savivaldybės kolegijos posėdžiuose bei teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

28Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, už strateginį planavimą atsakingas padalinys SVP pateikia Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje.

29Savivaldybės tarybos patvirtintas SVP yra Savivaldybės biudžeto projekto planavimo pagrindas. Savivaldybės biudžeto projekte asignavimai planuojami SVP programoms įgyvendinti ir šiose programose nustatytiems stebėsenos rodikliams pasiekti.

 

V SKYRIUS

SVP ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS, STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

30.     Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, pradedama nuolatinė jo įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas ̶ strateginiame planavime dalyvaujantiems kuruojamoms įstaigoms, priemonių koordinatoriams, Savivaldybės administracijos direktoriui stebėti strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti Savivaldybės veiklą ir rezultatus.

31.     Administracijos direktorius tvirtina Savivaldybės administracijos, seniūnijų metinius veiklos planus ir kitus strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimą detalizuojančius dokumentus ir kontroliuoja jų įgyvendinimą.

32Strateginio plano įgyvendinimo stebėsena apima strateginių tikslų, programų, programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimo lygio ir pažangos vertinimą, stebėsenos rodiklius ir priemones veiklos planavimo ir priežiūros sistemoje.

33Pasibaigus kalendoriniams metams, už strateginį planavimą Savivaldybėje atsakingam padaliniui pateikiami Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių ir kitų jiems pavaldžių padalinių duomenis apie jiems priskirtų vykdyti SVP dalių įgyvendinimo rezultatus pagal patvirtintus rodiklius. Išanalizavus gautus duomenis, už strateginį planavimą atsakingas padalinys parengia SVP įgyvendinimo galutinę ataskaitą ir teikia ją Savivaldybės tarybai tvirtinti.

34Pasiūlymus dėl Savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos direktorius, skyrių ir Savivaldybės administracijos kuruojamų įstaigų vadovai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

 

VI SKYRIUS

SVP KEITIMAS

 

35SVP tikslinamas, kai:

35.1. patvirtinto Savivaldybės biudžeto tikslinimai\keitimai viršija 500 tūkst. Eur;

35.2. įtraukiamos naujos priemonės;

35.3. tikslinami esamų priemonių duomenys;

35.4. išbraukiamos priemonės.

36Pasiūlymų dėl SVP forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

37Užpildyta pasiūlymo forma dėl SVP pakeitimo teikiama raštu už strateginį planavimą atsakingam padaliniui.

38Už strateginį planavimą atsakingas padalinys atlieka siūlomų pakeitimų analizę ir parengia SVP pakeitimo projektą.

39Parengęs SVP pakeitimo projektą, už strateginį planavimą atsakingas padalinys organizuoja jo svarstymą Strateginio planavimo grupės, o vėliau Savivaldybės kolegijos posėdyje ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

40Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP pakeitimus, už strateginį planavimą atsakingas padalinys juos pateikia Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje.

41Pasibaigus biudžetiniams metams, priemonių koordinatoriai, vadovaudamiesi strateginio valdymo sistemos duomenimis, parengia ir už strateginį planavimą atsakingam padaliniui pateikia strateginio veiklos plano programų bei priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

42Programų bei priemonių įgyvendinimo ataskaitų formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

43Už strateginį planavimą atsakingas padalinys, išanalizavęs priemonių koordinatorių pateiktas priemonių įgyvendinimo ataskaitas, jas apibendrina, parengia Savivaldybės SVP įgyvendinimo metinę ataskaitą.

44Parengęs ataskaitą, už strateginį planavimą atsakingas padalinys organizuoja jos svarstymą Strateginio planavimo grupės, o vėliau Savivaldybės kolegijos posėdyje ir teikia ją Savivaldybės tarybai tvirtinti.

45Savivaldybės tarybai pritarus Savivaldybės SVP įgyvendinimo metinei ataskaitai, už strateginį planavimą atsakingas padalinys ją pateikia Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje.