VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO IR SAVIVALDYBĖS PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. vasario 15 d. Nr. T3-47
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 33 punktu, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Vilniaus rajono savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a :
1. Išdėstyti nauja redakcija Strateginio planavimo Vilniaus rajono savivaldybėje organizavimo ir savivaldybės planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios 2021 m. lapkričio 26 d. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimą Nr. T3-294 „Dėl Strateginio planavimo Vilniaus rajono savivaldybėje organizavimo ir savivaldybės planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės
tarybos 2024 m. vasario 15 d.
sprendimu Nr. T3-47
STRATEGINIO PLANAVIMO VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO IR SAVIVALDYBĖS PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus rajono savivaldybės „Strateginio planavimo Vilniaus rajono savivaldybėje organizavimo ir savivaldybės planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašas“ (toliau – Aprašas) reglamentuoja Vilniaus rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, Savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą, viešinimą ir įgyvendinimo priežiūrą.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Programa – esminė Savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui įgyvendinti, kurioje nustatyti šios programos tikslai, uždaviniai, priemonės, rodikliai ir asignavimai.
2.2. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas, kuriam naudojami finansiniai, materialiniai ir žmogiškieji ištekliai.
2.3. Priemonės koordinatoriai – savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti Savivaldybės administracijos darbuotojai, atsakingi už tam tikrų Savivaldybės strateginio veiklos plano priemonių rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą.
2.4. Projektas –laikina, aiškią pradžią ir pabaigą bei ribotus išteklius turinti veikla, skirta naujam produktui sukurti, siekiant įgyvendinti priemonę.
2.5. Strateginis planavimas savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.6. Savivaldybės strateginis plėtros planas (SPP)– ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje planuoti. Šis planas taip pat turi derėti su Savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentais ir Vilniaus regiono plėtros planu.
2.7. Savivaldybės strateginis veiklos planas (SVP)– 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, detalizuojantis Savivaldybės strateginio plėtros plano ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.8. Tikslas (strateginis tikslas) – strateginio planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį rezultatą.
2.9. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.
2.10. Stebėsenos rodiklis – kiekybiškai arba kokybiškai išreikštas dydis, kuriuo matuojamas esamos būklės pokytis, įgyvendinant strateginį tikslą ar uždavinį, vykdant priemonę ar projektą.
2.11. Strateginio planavimo darbo grupė – Savivaldybės mero potvarkiu patvirtinta darbo grupė, koordinuojanti savivaldybės strateginių planų rengimą ir įgyvendinimą administraciniu lygmeniu.
II SKYRIUS
STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA
4. Savivaldybėje yra rengiami šie Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai: SPP, atskirų Savivaldybės administracijos skyrių, padalinių planai ir SVP. Savivaldybės meras užtikrina dalyvavimą rengiant ir įgyvendinant regionų plėtros planus.
5. SVP, kuris rengiamas 3 metų laikotarpiui (kiekvienais metais jį tikslinant), detalizuoja SPP ir Savivaldybės skyrių, padalinių planų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.
7. Strateginio planavimo Savivaldybėje organizavimo tvarką nustato Savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu.
III SKYRIUS
SPP RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
9. SPP yra Savivaldybės bendruomenės, socialinių partnerių ir suinteresuotų institucijų susitarimas dėl rajono ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių. Kiti Savivaldybėje rengiami planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis. Savivaldybės meras organizuoja SPP įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą bei atsako už patvirtintų savivaldybės planavimo dokumentų ir jų ataskaitų viešinimą. SPP struktūra:
9.1. bendroji informacija – nurodomas SPP rengimo tikslas, SPP laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant SPP, taip pat pateikiama kita SPP rengėjo nuožiūra svarbi informacija;
9.2. Savivaldybės esamos situacijos analizė:
9.2.1. pateikiama Savivaldybės pagrindinių vidinių ir išorinių veiksnių analizė, jos pagrindu nustatomos pagrindinės Savivaldybės problemos ir esminės jų priežastys;
9.2.2. nurodomos Savivaldybės stiprybės, silpnybės, galimybės ir grėsmės ir įvertinami jų tarpusavio ryšiai;
9.3. Savivaldybės plėtros vizija – nurodomas Savivaldybės socialinės, ekonominės ir aplinkos plėtros ateities pokytis, kurio bus siekiama įgyvendinant SSPP. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti Savivaldybės išskirtinumą;
9.4. Savivaldybės plėtros tikslai ir uždaviniai – nurodomi Savivaldybės plėtros tikslai ir jų poveikio rodikliai, plėtros uždaviniai ir jų rezultato rodikliai;
9.5. priemonių planas – nurodomos plėtros tikslus ir uždavinius įgyvendinančios priemonės, atsakingi vykdytojai, įgyvendinimo laikotarpis ir stebėsenos rodikliai;
9.6. finansavimo planas – nurodomas preliminarus plėtros uždaviniams įgyvendinti reikalingų lėšų poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai;
9.7. svarbiausi Savivaldybės investiciniai projektai – nurodomi Savivaldybės įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti investiciniai projektai, pateikiant informaciją apie jų sąsajas su regiono plėtros plano (toliau – RPPl) pažangos priemonėmis, projektų vykdytojus, įgyvendinimo terminus ir projektams įgyvendinti planuojamas ir (arba) skirtas pažangos lėšas, taip pat nurodant, ar šie projektai įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu;
10. SPP iš esmės atnaujinamas kas aštuonis ̶ dešimt metų: atliekama išsami aplinkos analizė, peržiūrima vizija, rajono plėtros sritys, strateginiai tikslai ir kitos plano dalys, organizuojamas viešas dokumento svarstymas.
11. SPP uždaviniai ir veiksmai prireikus gali būti peržiūrimi ir keičiami. Pasiūlymai dėl SPP keitimo pateikiami raštu Savivaldybės merui. SPP pakeitimai ar papildymai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.
IV SKYRIUS
SVP RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
13. SVP rengiamas kasmet, planuojant savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams. Pirmieji metai yra detalūs, o antri ir treti – prognoziniai.
14. Už SVP parengimą ir įgyvendinimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius. SVP rengimo grafikas tvirtinamas kasmet Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
15. Savivaldybės administracijos direktorius skiria darbuotojus (priemonių koordinatorius), atsakingus už Savivaldybės strateginio veiklos plano programų bei priemonių (projektų) parengimą.
17. SVP rengiamas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ patvirtintas formas.
18. Savivaldybės administracijos seniūnijų veikla organizuojama pagal seniūnijų veiklos planus. Seniūnijų veikla finansuojama iš Savivaldybės biudžeto. Seniūnijų funkcijoms įgyvendinti reikalingos lėšos gali būti skiriamos ir iš kitų finansavimo šaltinių. Seniūnai Savivaldybės administracijos direktoriui teikia siūlymus dėl SPP ir SVP projektų, rengia seniūnijų veiklos planų projektus ir šių planų įgyvendinimo ataskaitas, teikia juos svarstyti seniūnijų seniūnaičių sueigose; supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintais seniūnijų veiklos planais ir aptaria seniūnijų veiklos planų įgyvendinimo rezultatus. Seniūnaičiai sueigoje aptaria ir priima sprendimus dėl seniūnijų veiklos planų projektų ir šių planų įgyvendinimo ataskaitų, svarsto kitus jiems svarbius klausimus. Seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai.
19. SVP rengiamas vadovaujantis Savivaldybės SPP, savivaldybės teritorijų planavimo ir kitais su strateginiu planavimu bei numatomu finansavimu susijusiais dokumentais.
20. Kasmet SVP projekto rengimas pradedamas aplinkos analize ir vykdomų programų bei priemonių peržiūra.
21. Priemonių koordinatoriai peržiūri vykdomas priemones, įvertina pasiektus rezultatus ir turėtus išteklius rezultatams pasiekti, surenka iš kuruojamų įstaigų informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus.
22. Planuodami išlaidas, priemonių koordinatoriai ir kuruojamos įstaigos privalo griežtai laikytis Lietuvos Respublikos teisės aktais, Savivaldybės tarybos sprendimais ir Administracijos direktoriaus įsakymais patvirtintų pinigų ir natūrinių normų bei limitų, skaičiuodami darbo užmokesčio poreikį – vadovautis Lietuvos Respublikos teisės aktais, Savivaldybės tarybos sprendimais ir administracijos direktoriaus įsakymais.
23. Įvertinę kuruojamų įstaigų pateiktą informaciją, priemonių koordinatoriai:
24. Už strateginį planavimą atsakingas padalinys, gavęs iš priemonių koordinatorių ir kitų padalinių SVP duomenis\projektą, išanalizuoja jų parengtumą, pagrįstumą, atitiktį SPP, Savivaldybės veiklos prioritetams bei kitiems planavimo dokumentams ir parengia SVP projektą.
25. Parengtas SVP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje, sudaromos galimybės Savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu Savivaldybės interneto svetainėje.
26. Gauti pasiūlymai išnagrinėjami Strateginio planavimo darbo grupės susirinkime, prireikus projektas tikslinamas.
27. Patikslintas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas svarstomas Strateginio planavimo grupės ir Savivaldybės kolegijos posėdžiuose bei teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
28. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, už strateginį planavimą atsakingas padalinys SVP pateikia Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje.
V SKYRIUS
SVP ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS, STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
30. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, pradedama nuolatinė jo įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas ̶ strateginiame planavime dalyvaujantiems kuruojamoms įstaigoms, priemonių koordinatoriams, Savivaldybės administracijos direktoriui stebėti strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti Savivaldybės veiklą ir rezultatus.
31. Administracijos direktorius tvirtina Savivaldybės administracijos, seniūnijų metinius veiklos planus ir kitus strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimą detalizuojančius dokumentus ir kontroliuoja jų įgyvendinimą.
32. Strateginio plano įgyvendinimo stebėsena apima strateginių tikslų, programų, programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimo lygio ir pažangos vertinimą, stebėsenos rodiklius ir priemones veiklos planavimo ir priežiūros sistemoje.
33. Pasibaigus kalendoriniams metams, už strateginį planavimą Savivaldybėje atsakingam padaliniui pateikiami Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių ir kitų jiems pavaldžių padalinių duomenis apie jiems priskirtų vykdyti SVP dalių įgyvendinimo rezultatus pagal patvirtintus rodiklius. Išanalizavus gautus duomenis, už strateginį planavimą atsakingas padalinys parengia SVP įgyvendinimo galutinę ataskaitą ir teikia ją Savivaldybės tarybai tvirtinti.
VI SKYRIUS
SVP KEITIMAS
35. SVP tikslinamas, kai:
37. Užpildyta pasiūlymo forma dėl SVP pakeitimo teikiama raštu už strateginį planavimą atsakingam padaliniui.
38. Už strateginį planavimą atsakingas padalinys atlieka siūlomų pakeitimų analizę ir parengia SVP pakeitimo projektą.
39. Parengęs SVP pakeitimo projektą, už strateginį planavimą atsakingas padalinys organizuoja jo svarstymą Strateginio planavimo grupės, o vėliau Savivaldybės kolegijos posėdyje ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.
40. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP pakeitimus, už strateginį planavimą atsakingas padalinys juos pateikia Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje.
41. Pasibaigus biudžetiniams metams, priemonių koordinatoriai, vadovaudamiesi strateginio valdymo sistemos duomenimis, parengia ir už strateginį planavimą atsakingam padaliniui pateikia strateginio veiklos plano programų bei priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
42. Programų bei priemonių įgyvendinimo ataskaitų formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
43. Už strateginį planavimą atsakingas padalinys, išanalizavęs priemonių koordinatorių pateiktas priemonių įgyvendinimo ataskaitas, jas apibendrina, parengia Savivaldybės SVP įgyvendinimo metinę ataskaitą.
44. Parengęs ataskaitą, už strateginį planavimą atsakingas padalinys organizuoja jos svarstymą Strateginio planavimo grupės, o vėliau Savivaldybės kolegijos posėdyje ir teikia ją Savivaldybės tarybai tvirtinti.