VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TRŪKSTAMOS SPECIALYBĖS GYDYTOJŲ SKATINIMO DIRBTI VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIEŠOSIOSE ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2020 m. sausio 28 d. Nr. T-IX-211

Varėna

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 17 dalimi, 50 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Varėnos rajono savivaldybės 2018–2028 strateginį plėtros planą, patvirtintą Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2017 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr. T-VIII-766 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės 2018–2028 metų strateginio plėtros plano patvirtinimo“, Varėnos rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Trūkstamos specialybės gydytojų skatinimo dirbti Varėnos rajono savivaldybės viešosiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose programą (pridedama).

2. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Varėnos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.varena.lt.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Algis Kašėta

 

 

PATVIRTINTA

Varėnos rajono savivaldybės tarybos

2020 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. T-IX-211

 

TRŪKSTAMOS SPECIALYBĖS GYDYTOJŲ SKATINIMO DIRBTI VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIEŠOSIOSE ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE PROGRAMA

 

I SKYRIUS

PASKIRTIS IR TEISINIS PAGRINDAS

 

1. Trūkstamos specialybės gydytojų skatinimo dirbti Varėnos rajono savivaldybės viešosiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose programa (toliau – Programa) nustato skatinimo priemones trūkstamos specialybės gydytojams pritraukti dirbti Varėnos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) viešosiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose (toliau – Įstaiga).

2. Programos paskirtis – įgyvendinti Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2017 m. rugsėjo 26 d. sprendimo Nr. T-VIII-766 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės 2018–2028 metų strateginio plėtros plano patvirtinimo“ 1 krypties „Visuomenė“, 1.2 tikslo „Užtikrinti sveiką bei socialiai saugią viešąją ir gyvenamą aplinką“ 1.2.1 uždavinio „Teikti kokybiškas asmens ir sveikatos priežiūros paslaugas“, 1.2.1.3 priemonę „Kvalifikuotų sveikatos specialistų pritraukimas ir išlaikymas rajone“ 2.2. tikslą „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos ir socialines paslaugas“.

3. Programoje vartojamos sąvokos:

3.1. Trūkstamos specialybės gydytojas (toliau – gydytojas) – gydytojas, pradėjęs dirbti Įstaigoje po to, kai apie šios specialybės gydytojo reikalingumą Įstaigai paskelbus Įstaigos interneto svetainėje, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje, spaudoje ar Užimtumo tarnyboje praeina daugiau nei 3 mėnesiai ir neatsiranda kandidatų. Gydytojas laikomas trūkstamos specialybės gydytoju 5 metus nuo pirmosios darbo dienos Įstaigoje.

3.2. Savivaldybės būstas – Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis būstas, įtrauktas į Savivaldybės tarybos patvirtintą Savivaldybės būsto fondo sąrašą.

3.3. Nepiniginių priemonių planasĮstaigos, kuriai reikalingas gydytojas, parengtas darbo vietos būsimam darbuotojui sukūrimo planas, numatytas darbo organizavimo būdas, techninio aprūpinimo galimybės, darbo apmokėjimo sistema, kvalifikacijos kėlimo galimybės, kompensavimo mechanizmai (papildomos atostogos, ryšio paslaugos ir pan.).

4. Kitos Programoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžiamos Lietuvos Respublikos medicinos praktikos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

SITUACIJOS ANALIZĖ

 

5. Įstaigoms vis didesniu iššūkiu tampa gydytojų specialistų trūkumas. Tai viena didžiausių ir grėsmingiausių problemų, turinčių tiesioginės įtakos teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybei, prieinamumui užtikrinti bei iš esmės galinčių nulemti teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų apimtis ir rūšis Įstaigose.

6. Gydytojų stygių Įstaigose lemia išoriniai ir vidiniai veiksniai:

6.1. Išoriniai veiksniai:

6.1.1. po valstybės finansuojamų studijų gydytojai patys laisvai renkasi darbovietę ir yra motyvuoti dirbti užsienyje ar Lietuvos didžiuosiuose miestuose;

6.1.2. darbo vietų trūkumas Varėnos rajone kitiems šeimos nariams;

6.1.3. sąlyginai brangus būstas.

6.2. Vidiniai veiksniai:

6.2.1. dėl specialistų trūkumo sudėtinga užtikrinti teisės aktais garantuotas ir darbuotojų lūkesčius atitinkančias darbo, poilsio ir kvalifikacijos kėlimo sąlygas;

6.2.2. gydytojų specialistų trūkumas Įstaigose nepalankiai veikia Įstaigose teikiamų paslaugų organizavimą jau dabar, tačiau ši problema taps dar aktualesnė po kelių metų, kai gydytojai nutrauks savo darbinę veiklą ir išeis į pensiją (1 lentelė).

 

1 lentelė. VšĮ Varėnos ligoninėje ir VšĮ Varėnos PSPC pagrindines pareigas einantys gydytojai pagal amžiaus grupes (2019-06-01)

Amžiaus grupės

Iki 35 m.

36–44 m.

45–54 m.

55–64 m.

virš 65 m.

Gydytojų skaičius Varėnos PSPC

3

1

2

11

8

Gydytojų skaičius Varėnos ligoninėje

2

-

4

10

4

 

Kaip matyti, iš viso Įstaigose pagrindines pareigas šiuo metu turi 45 gydytojai specialistai. Kai kurie jų verčiasi gydytojo praktika pagal kelias turimas licencijas, eina kelias pareigas, tuo iš dalies padengdami reikalingos specialybės gydytojų trūkumą, tačiau viršydami teisės aktais reglamentuojamą 1 etato darbo krūvį gretinant ar jungiant papildomas pareigas. Prasčiausia situacija yra dėl terapinio ir chirurginio profilio gydytojų trūkumo, t. y. trūksta dabar ir / ar artimiausiu metu trūks: vidaus ligų, kardiologų, nervų ligų, chirurgų. Taip pat trūksta gydytojo radiologo, odontologo, psichiatro ir šeimos gydytojų.

Nurodytų specialybių gydytojų trūkumas sukelia nepalankių pasekmių tiek į Įstaigą besikreipiantiems Varėnos rajono gyventojams, tiek pačiam Įstaigos personalui: sudėtinga užtikrinti kokybiškų, aukšto lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą, įvykdyti imperatyvius teisės aktų reikalavimus, plėsti ir vystyti asmens sveikatos priežiūros paslaugų apimtis ir efektyvumą, garantuoti tinkamas darbo, poilsio, kvalifikacijos kėlimo sąlygas.

Įstaigos nuolat vykdė ir vykdo aktyvią trūkstamų specialybių gydytojų paiešką: darbą siūlantys skelbimai nuolat skelbiami Įstaigų interneto svetainėse, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje, Įstaigų vadovai dalyvavo Lietuvos sveikatos mokslų universitete rengiamoje atvirų durų dienoje, bendradarbiaujant su universitetų podiplominių studijų centrais platinti darbą Įstaigoje siūlantys skelbimai.

 

III SKYRIUS

TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

7. Programos tikslas – skatinti trūkstamų specialybių gydytojus atvykti dirbti į Įstaigą tam, kad būtų užtikrintas kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas Varėnos rajono gyventojams bei Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymais patvirtintų specialiųjų reikalavimų atitinkamoms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms teikti laikymasis.

8. Programos uždaviniai:

8.1. trūkstamos specialybės gydytojų, galinčių ir norinčių dirbti Įstaigoje, paieška;

8.2. sutarčių dėl gydytojų įsipareigojimo dirbti Įstaigoje pasirašymas.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS VYKDYTOJAI

 

9. Šios Programos vykdytojai yra VšĮ Varėnos pirminės sveikatos priežiūros centras ir VšĮ Varėnos ligoninė:

9.1. vykdo būsimų darbuotojų aktyvią paiešką;

9.2. sudaro reikiamas sutartis su būsimais darbuotojais;

 

V SKYRIUS

SKATININMO PRIEMONĖS IR JŲ TAIKYMO TVARKA 

 

10. Savivaldybėje taikomos šios skatinimo priemonės pritraukti dirbti trūkstamos specialybės gydytojų:

10.1. finansinė parama gydytojui – vadovaujantis Programos nuostatomis, skiriama iki 6 250 eurų dydžio kasmetinė piniginė išmoka, kuri mokama 4 darbo metus. Finansinės paramos dydis vienam gydytojui negali viršyti 25 000 eurų;

10.2. Savivaldybės būstas gydytojui – skiriamas pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą Varėnos rajono savivaldybės būsto nuomos tvarkos aprašą.

11. Pirmoji piniginė išmoka gydytojui išmokama ne ankščiau kaip po 12 mėn. nuo darbo pradžios Įstaigoje, antroji – po 24 mėn., trečioji – po 36 mėn., ketvirtoji – po 48 mėn.

12. Finansinės paramos dydis nustatomas proporcingai darbo Įstaigoje krūviui. Maksimali finansinė parama gali būti skiriama, jei gydytojas Įstaigoje dirba 36 val. per savaitę darbo krūviu (dirbant keliose Įstaigose, darbo krūvis sumuojamas).

13. Finansine parama pasinaudojęs gydytojas įsipareigoja Įstaigoje dirbti ne trumpiau kaip 5 metus nuo pirmos darbo dienos Įstaigoje (nėštumo ir gimdymo atostogų bei atostogų vaikui prižiūrėti laikotarpis neįskaičiuojamas).

14. Nėštumo ir gimdymo atostogų bei atostogų vaikui prižiūrėti metu finansinė parama nemokama. Jos mokėjimas tęsiamas gydytojui grįžus į darbą Įstaigoje.

15. Į finansinę paramą neturi teisės pretenduoti gydytojas, jeigu jis dirbo toje Įstaigoje ir po darbo sutarties pasibaigimo dienos iki naujos darbo sutarties su Įstaiga sudarymo dienos, praėjo mažiau kaip 2 metai.

 

VI SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR FINANSAVIMO TVARKA

 

16. Nustatytos formos prašymą (1 priedas) dėl skatinimo priemonės skyrimo Įstaigos vadovas teikia Savivaldybės administracijos direktoriui ne anksčiau kaip po 12 mėn. nuo gydytojo darbo pradžios Įstaigoje. Prie prašymo pridedami prašymo formoje nurodyti dokumentai ir nepiniginių priemonių planas.

17. Prašymas gali būti pateiktas paštu, elektroniniu būdu ar Savivaldybės administracijoje.

18. Įstaigos prašymą nagrinėja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija (toliau – Komisija), kuriai vadovauja Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas pirmininkas.

19. Komisiją sudaro penki nariai: du – Savivaldybės tarybos nariai, trys – Savivaldybės administracijos darbuotojai. 

20. Komisija savo darbe vadovaujasi Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintu Komisijos darbo reglamentu ir šios Programos nuostatomis.

21. Į Komisijos posėdį gali būti kviečiamas ir Įstaigos vadovas.

22. Komisija apsvarsto Įstaigos vadovo prašymą ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui motyvuotą siūlymą:

22.1. skirti finansinę paramą (nurodo jos dydį);

22.2. neskirti finansinės paramos (nurodo neskyrimo motyvus).

23. Sprendimą dėl finansinės paramos skyrimo priima Savivaldybės administracijos direktorius.

24. Priėmus sprendimą skirti finansinę paramą gydytojui, Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (savivaldybės gydytojas) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas apie tai informuoja Įstaigą ir parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo ir sutarties su Įstaiga projektus.

25. Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo pasirašo Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos formos sutartį su Įstaiga per 14 kalendorinių dienų nuo įsakymo įsigaliojimo dienos.

26. Per 30 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės administracijos ir Įstaigos sutarties įsigaliojimo dienos Įstaiga su gydytoju sudaro finansinės paramos teikimo sutartį, kurioje turi būti numatyti Įstaigos ir gydytojo įsipareigojimai, šalių teisės ir pareigos, atsakomybė, sutarties nutraukimo tvarka ir pasekmės.

27. Pasirašytos sutarties su gydytoju kopija, patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka, per 10 kalendorinių dienų nuo sutarties pasirašymo dienos privalo būti pateikta Savivaldybės administracijai ir saugoma kaip neatsiejama Programos 25 punkte nurodytos sutarties dalis.

28. Savivaldybės administracijos direktorius, gavęs Programos 25 punkte nurodytos sutarties kopiją, paveda Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui sutartyje nustatyta tvarka ir terminais į sutartyje nurodytą Įstaigos banko sąskaitą pervesti finansinę paramą.

29. Jei per Programos 27 punkte nustatytą terminą be pateisinamų priežasčių Įstaigos sutartis su gydytoju nepasirašoma, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl finansinės paramos skyrimo pripažįstamas netekusiu galios.

30. Pagal šią Programą gydytojui pažeidus sutarties, sudarytos su Įstaiga, įsipareigojimus, Įstaiga ne ginčo tvarka privalo grąžinti finansavimo sutartyje numatytas (skirtas) lėšas į Savivaldybės biudžetą.

31. Įvykus nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybei ar susidarius kitokioms aplinkybėms, nei numatyta Programoje, sprendimą dėl sutarčių vykdymo tvarkos ir (ar) skatinimo priemonėms panaudotos sumos grąžinimo priima Komisija.

 

VII SKYRIUS

NUMATOMI REZULTATAI

 

32. Numatoma, kad įgyvendinant Programą bus užtikrintas nenutrūkstamas asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas, padidės teikiamų konsultacijų skaičių, sutrumpės patekimo pas specialistą laukimo laikas, bus užtikrinta gydytojų specialistų konsultacinė pagalbą visą parą pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintus specialiuosius reikalavimus.

 

VIII SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS IR FINANSAVIMAS

 

33. Programos įgyvendinimą koordinuoja savivaldybės gydytojas arba jo funkcijas atliekantis specialistas. Apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

34. Programai įgyvendinti lėšos kiekvienais metais numatomos Savivaldybės strateginio veiklos plano Sveikatos apsaugos 4 programoje.

35. Programa finansuojama Savivaldybės biudžeto lėšomis.

36. Įstaigos direktorius iki vasario 15 d. privalo pateikti išsamią informaciją Savivaldybės administracijai – kada ir kur kreipėsi dėl gydytojų pritraukimo, pagal pridedamą ataskaitos formą (2 priedas).

37. Programos vertinimo kriterijus – Programoje numatytomis skatinimo priemonėmis pasinaudojusių gydytojų skaičius.

 

IX SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

38. Įstaigos vadovas privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų raštu informuoti Savivaldybės administraciją:

38.1. jeigu gydytojas nutraukia darbo santykius su Įstaiga, nepraėjus penkiems metams nuo pirmos darbo dienos Įstaigoje;

38.2. jeigu gydytojas savo iniciatyva atsisako dalies darbo krūvio, kad finansinės paramos dydis būtų perskaičiuotas;

38.3. jei gydytojas yra atleidžiamas iš darbo Lietuvos Respublikos darbo kodekso 58 straipsnio nustatyta tvarka.

39. Gydytojas privalo per 30 kalendorinių dienų nuo pateikto prašymo dėl darbo sutarties nutraukimo dienos grąžinti Įstaigai skatinimo priemonėms panaudotų lėšų sumą ar jos dalį, jeigu nutraukia darbo santykius su Įstaiga nepraėjus penkiems metams nuo darbo Istaigoje pradžios; grąžintinos sumos procentinė dalis nustatoma paskutinei gydytojo darbo Įstaigoje dienai šia tvarka:                 

 

Dirbtas laikas Įstaigoje, mėn.

Grąžintina finansinės paramos suma, proc.

≤ 48 mėn.

100 proc.

Nuo 49 iki 54 mėn.

80 proc.

Nuo 55 iki 60 mėn.

60 proc.

 

40. Įstaigos už panaudotas lėšas atsiskaito Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui iki biudžetinių metų pabaigos.

41. Ne pagal paskirtį panaudotos lėšos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

_____________________

 

Trūkstamos specialybės gydytojų skatinimo

dirbti Varėnos rajono savivaldybės viešosiose

asmens sveikatos priežiūros įstaigose programos

1 priedas

 

 

(Prašymo forma)

_________________________________________________                            

(Įstaigos pavadinimas)

 

Varėnos rajono savivaldybės

administracijos direktoriui

 

PRAŠYMAS

DĖL SKATINIMO PRIEMONĖS GYDYTOJUI SKYRIMO

 

______________

(data)

________________

(sudarymo vieta)

 

1.  Asmens sveikatos priežiūros įstaigos kontaktiniai duomenys:

2.  Gydytojo, kuriam prašoma skirti finansinę paramą, kontaktiniai duomenys:

Vardas

Pavardė

Gyvenamosios vietos adresas

Telefonas

El. paštas

3.  Gydytojo išsilavinimas, profesinė kvalifikacija / specialybė ir turima darbo patirtis:

 

4.  Pateikiami motyvai dėl gydytojo reikalingumo (įvertinamas šios specialybės gydytojų skaičius Varėnos rajone, nuo kada trūksta šios profesijos gydytojo įstaigoje, kokiais būdais buvo ieškoma šios specialybės gydytojo, įstaigos paslaugų plėtros prognozės, kokias darbo sąlygas įsipareigoja sudaryti įstaiga ir t. t.)

5.  Kokiose gydymo įstaigose ir kokiu darbo krūviu gydytojas dirba

 

6. Į kokias skatinimo priemones pretenduoja trūkstamos specialybės gydytojas (pažymėti):

o Finansinė parama gydytojui;

o Savivaldybės būsto skyrimas pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą Varėnos rajono savivaldybės būsto nuomos tvarkos aprašą.

7.  Prašoma lėšų suma (maksimali suma gali būti skiriama, jei gydytojas dirba visu darbo krūviu)

 

8.  Pridedami dokumentai:

asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, ........lapai;

 išsilavinimą ir kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijos,   ..... lapai;

darbo sutarties su Varėnos rajono savivaldybės viešosios asmens sveikatos priežiūros įstaiga kopija (jei dirba kitose Varėnos rajono ASPĮ – darbo sutarčių kopijos), ..... lapai;

Varėnos rajono savivaldybės viešosios asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovo rekomendacija, ....... lapai;

nepiniginių priemonių planas, ....... lapai;

□ kita (nurodyti), ...... lapai.

 

 

Įstaigos vadovas

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

___________________

 

 

Trūkstamos specialybės gydytojų skatinimo dirbti

Varėnos rajono savivaldybės viešosiose asmens

sveikatos priežiūros įstaigose programos

2 priedas

 

(Ataskaitos forma)

______________________________________________                            

(Įstaigos pavadinimas)

 

Varėnos rajono savivaldybės

administracijos direktoriui

 

 

TRŪKSTAMOS SPECIALYBĖS GYDYTOJŲ SKATINIMO DIRBTI VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS VIEŠOSIOSE ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE PROGRAMOS ATASKAITA

_________

(data)

 

________

(sudarymo vieta)

 

Vykdyti veiksmai ir priemonės, kuriomis buvo siekiama pritraukti į Įstaigą trūkstamos specialybės gydytojų (skelbimai, susitikimai universitetuose, su kitomis įstaigomis ir pan.).

 

Rezultatai (aprašyti kiekvieną atvejį atskirai).

 

Dabartinis Įstaigos gydytojų skaičius.

 

 

Įstaigos gydytojų amžius pagal įgytą profesinę kvalifikaciją.

 

Trūkstamų gydytojų skaičius pagal profesinę kvalifikaciją ir kokiu darbo krūviu jie galėtų dirbti.

 

Numatomas gydytojų poreikis pagal profesinę kvalifikaciją ir galimą darbo krūvį ateinantiems metams.

 

 

 

 

 

________________ ___________________ _______________

(Įstaigos atstovas) (parašas) (vardas, pavardė)