LIETUVOS BANKO VALDYBA
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS BANKO VALDYBOS 2012 M. LIEPOS 12 D. NUTARIMO NR. 03-166 „DĖL FINANSŲ MAKLERIO ĮMONIŲ, VALDYMO ĮMONIŲ IR INVESTICINIŲ BENDROVIŲ DARBUOTOJŲ ATLYGINIMŲ POLITIKOS REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2015 m. vasario 24 d. Nr. 03-23
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos banko valdybos 2012 m. liepos 12 d. nutarimą Nr. 03-166 „Dėl Finansų maklerio įmonių, valdymo įmonių ir investicinių bendrovių darbuotojų atlyginimų politikos reikalavimų patvirtinimo“:
1.1. Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:
„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 7 punktu, Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo pakeitimo įstatymo Nr. XI-2122 2 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 57 straipsnio 1 dalies 1 punktu ir Lietuvos Respublikos profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonių įstatymo 61 straipsniu, Lietuvos banko valdyba nutaria:“;
1.2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintus Finansų maklerio įmonių, valdymo įmonių ir investicinių bendrovių darbuotojų atlyginimų politikos reikalavimus:
1.2.1. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1. Finansų maklerio įmonių, valdymo įmonių ir investicinių bendrovių darbuotojų atlyginimų politikos reikalavimai (toliau – Reikalavimai) nustato principus, kurių turi laikytis Lietuvos Respublikoje įsteigtos ir Vertybinių popierių komisijos arba Lietuvos banko išduotą veiklos licenciją turinčios finansų maklerio įmonės, valdymo įmonės ir investicinės bendrovės, kurių valdymas neperduotas valdymo įmonei (toliau – Įmonės), formuodamos darbuotojų atlyginimo politiką, skirdamos ir išmokėdamos kintamąją atlyginimo dalį darbuotojams, kurių profesinė veikla ir (arba) priimami sprendimai gali daryti reikšmingą įtaką Įmonės arba jos valdomų kolektyvinio investavimo subjektų ir pensijų fondų prisiimamos rizikos pobūdžiui ir dydžiui.“;
1.2.2. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3. Reikalavimų teisinis pagrindas – Finansinių priemonių rinkų įstatymo 13 straipsnio 5 dalis, 18 straipsnio 5 ir 6 punktai, Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 3 punktas ir 15 straipsnio 14 punktas, Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 3 ir 12 punktai, Profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonių įstatymo 15 straipsnio 5 dalis.“;
1.2.3. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4. Reikalavimai parengti įgyvendinant 2010 m. lapkričio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2010/76/ES, kuria iš dalies keičiamos direktyvų 2006/48/EB ir 2006/49/EB nuostatos, susijusios su kapitalo poreikiu prekybos knygai ir pakartotiniam pakeitimui vertybiniais popieriais, taip pat su atlyginimų nustatymo politikos priežiūriniu tikrinimu, (OL 2010 L 329, p. 3) ir 2011 m. birželio 8 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2011/61/ES dėl alternatyvaus investavimo fondų valdytojų, kuria iš dalies keičiami direktyvos 2003/41/EB ir 2009/65/EB bei reglamentai (EB) Nr. 1060/2009 ir (ES) Nr. 1095/2010 (OL 2011 L 174, p. 1). Rengiant Reikalavimus atsižvelgta į 2009 m. balandžio 30 d. Europos Komisijos rekomendaciją Nr. 2009/384/EB dėl finansinių paslaugų sektoriaus atlyginimų nustatymo politikos (OL 2009 L 120, p. 22) ir Europos bankų priežiūros institucijų komiteto (angl. Committee of European Banking Supervisors (CEBS) 2010 m. gruodžio 10 d. Atlyginimų politikos ir praktikos gaires (angl. Guidelines on Remuneration Policies and Practices).“;
1.2.4. Pakeisti 11.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„11.4. atitikti Įmonės verslo strategiją, tikslus, vertybes, Įmonės ir jos valdomų kolektyvinio investavimo subjektų ir pensijų fondų ilgalaikius interesus (tokius kaip nuoseklaus augimo perspektyvos ir pan.), taip pat užtikrinti investuotojų ir klientų apsaugos principus Įmonei teikiant paslaugas;“
1.2.5. Pakeisti 11.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.2.6. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:
„19. Įmonė privalo turėti darbuotojų, kurių profesinė veikla ir (arba) priimami sprendimai gali daryti reikšmingą įtaką Įmonės arba jos valdomų kolektyvinio investavimo subjektų ar pensijų fondų prisiimamos rizikos pobūdžiui ir dydžiui, pareigybių sąrašą ir prireikus jį atnaujinti. Jeigu Lietuvos bankas reikalauja, Įmonė turi sugebėti pagrįstai paaiškinti, kaip ji atrinko į šį sąrašą įtrauktas darbuotojų pareigybes.“;
1.2.7. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2.8. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.2.9. Pakeisti 28 punktą ir jį išdėstyti taip:
„28. Didžioji dalis darbuotojo kintamosios atlyginimo dalies (ne mažesnė nei 40 proc., o jei kintamosios atlyginimo dalies suma, Įmonės nuomone, itin didelė, – ne mažesnė nei 60 proc.) turi būti atidėta ne trumpesniam nei trejų–penkerių metų laikotarpiui, nebent Įmonės valdomo atitinkamo kolektyvinio investavimo subjekto veiklos trukmė (angl. life cycle) yra trumpesnė. Atlyginimai, skiriami vadovaujantis atidėjimo tvarka, turi būti išmokami pagal pro rata principą, t. y. atidėta kintamoji atlyginimo dalis turi būti proporcingai paskirstyta per visą atidėjimo laikotarpį, pradedama mokėti ne anksčiau kaip po 1 metų nuo darbuotojo veiklos rezultatų vertinimo pabaigos ir mokama ne dažniau nei kartą per metus. Atidėjimo laikotarpio trukmė nustatoma atsižvelgiant į verslo ciklą, veiklos pobūdį, prisiimamą riziką ir darbuotojo veiklos rezultatus. Atidedama kintamojo atlyginimo dalis turėtų būti didinama atsižvelgiant į darbuotojo darbo stažą arba pagal pareigas prisiimamos atsakomybės lygį.“;
1.2.10. Pakeisti 30 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
1.2.11. Pakeisti 31.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„31.1. Įmonės akcijos arba kiti lygiaverčiai nuosavybės vertybiniai popieriai ar priemonės, su akcijomis susijusios finansinės priemonės, kai Įmonės vertybiniai popieriai įtraukti į prekybos sąrašą reguliuojamoje rinkoje, arba kitos lygiavertės nepiniginės priemonės, kai Įmonės vertybiniai popieriai į prekybos sąrašą reguliuojamoje rinkoje neįtraukti. Jeigu tai profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonės – atitinkamo kolektyvinio investavimo subjekto vienetai (akcijos), lygiaverčiai nuosavybę patvirtinančios priemonės, su akcijomis susietos priemonės arba lygiavertės negrynųjų pinigų priemonės, o jeigu valdymo įmonės valdomų profesionaliesiems investuotojams skirtų kolektyvinio investavimo subjektų turtas sudaro mažiau kaip 50 proc. viso šios valdymo įmonės valdomo turto, – šiame punkte nustatyta 50 proc. riba netaikoma;“
1.2.12. Pakeisti 32 punktą ir jį išdėstyti taip:
„32. Siekiant suderinti darbuotojų veiklos tikslus ir ilgalaikius Įmonės interesus, taip pat Įmonės valdomų kolektyvinio investavimo subjektų ir pensijų fondų dalyvių interesus, Reikalavimų 31 punkte nurodytoms priemonėms taikomas teisės jas perleisti apribojimo laikotarpis. Ši nuostata taikoma atidedamai ir neatidedamai kintamajai atlyginimo daliai.“;
1.2.13. Pakeisti 39 punktą ir jį išdėstyti taip:
„39. Siekiant užtikrinti, kad vertinimo proceso metu būtų atsižvelgiama į ilgesnio laikotarpio veiklos rezultatus ir kad faktinis nuo rezultatų priklausančių kintamųjų atlyginimo dalių mokėjimas būtų paskirstytas per Įmonės verslo ciklą ir jos veiklos riziką atitinkantį laikotarpį, turi būti vertinami kelerių metų veiklos rezultatai, o jeigu tai kolektyvinio investavimo subjektų valdymo įmonės, papildomai atsižvelgiama į valdomų subjektų veiklos trukmę (angl. life cycle), siekiant užtikrinti, kad nuo rezultatų priklausančių atlyginimo dalių išmokėjimas būtų paskirstytas per tinkamą laikotarpį, nustatytą atsižvelgiant į kolektyvinio investavimo subjekto vienetų (akcijų) išpirkimo politiką ir šiam subjektui būdingą su investavimu susijusią riziką.“
2. Nustatyti, kad šiame nutarime nustatyti reikalavimai taikomi formuojant darbuotojų atlyginimo politiką, taip pat skiriant ir išmokant darbuotojams kintamąją atlyginimo dalį už 2016 ir vėlesnius metus.