TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SOCIALINĖS REABILITACIJOS PASLAUGŲ NEĮGALIESIEMS BENDRUOMENĖJE 2020 METŲ PROJEKTŲ VERTINIMO IR ATRANKOS KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO

 

2019 m. lapkričio 15 d. Nr. P2E-755

Trakai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2, 3 punktais Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. A1-560 „Dėl socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje 2020 metų projektų atrankos konkurso organizavimo nuostatų patvirtinimo“, Neįgaliųjų reikalų departamento prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus pavaduotojo, vykdančio direktoriaus funkcijas įsakymo 2019 m. spalio 2 d. Nr. V-69 „Dėl socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ , 28 punktu:

1.         T v i r t i n u Trakų rajono savivaldybės socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje 2020 metų projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama):

2.         P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę Socialinės paramos skyriaus vedėjo pavaduotojai Anželikai Vunš.

 

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotoja,                                         Agata Mankeliūnienė

Pavaduojanti administracijos direktorių

 

PATVIRTINTA

Trakų rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2019 m. lapkričio 15 d. įsakymu

Nr. P2E-755

 

SOCIALINĖS REABILITACIJOS PASLAUGŲ NEĮGALIESIEMS BENDRUOMENĖJE 2020 METŲ PROJEKTŲ  VERTINIMO IR ATRANKOS KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje 2020 metų projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje 2020 metų projektų vertinimo ir atrankos komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, darbo organizavimą ir projektų vertinimą, reikalavimus Komisijos posėdžio protokolui ir kitas Komisijos darbą reguliuojančias nuostatas.

2. Komisijos sudarymo tikslas – įvertinti Trakų rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) administracijai finansavimui gauti pateiktus Socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje 2020 metų projektus (toliau – projektai) ir parengti siūlymus savivaldybės administracijos direktoriui dėl lėšų projektams skyrimo.

3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje 2020 metų projektų atrankos konkurso organizavimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. A1-560 „Dėl Socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje 2020 metų projektų atrankos konkurso organizavimo nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Nuostatai), ir šiuo Aprašu.

4. Komisija sudaroma vieniems metams iš ne mažiau kaip trijų specialistų (iš savivaldybei pavaldžių įstaigų, savivaldybės administracijos darbuotojų, išskyrus darbuotojus, kuriems mokama už projektų administravimą).

5. Komisijos sudėtį, šios Komisijos pirmininką, jo pavaduotoją tvirtina savivaldybės administracijos direktorius bei paskiria Komisijos sekretorių, kuris nėra Komisijos narys.

6. Komisijos nariai, vertindami projektus ir rengdami siūlymus dėl lėšų projektams skyrimo, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

7. Komisijos funkcijos yra šios:

7.1. įvertinti savivaldybės administracijos paskirto darbuotojo pateiktą informaciją apie projekto (-ų) atitiktį formaliesiems kriterijams, nurodytiems Nuostatų 21 punkte, ir priimti sprendimą dėl projektų tolimesnio vertinimo arba atmetimo;

7.2. vertinti savivaldybės administracijai finansavimui gauti pateiktus projektus;

7.3. parengti siūlymus savivaldybės administracijos direktoriui dėl lėšų projektams skyrimo.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

8.    Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

9.    Komisijos sekretorius:

9.1.    techniškai aptarnauja Komisiją, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, rengia posėdžių darbotvarkę bei pasirašo posėdžių protokolus;

9.2.    ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio pradžios raštu ar elektroniniu paštu informuoja Komisijos narius, savivaldybės administracijos paskirtus darbuotojus, projektų atrankos stebėseną, vadovaujantis Nuostatų 40 punktu, vykdančius neįgaliųjų asociacijų atstovus (toliau – neįgaliųjų asociacijų atstovai) ir pareiškėjo atstovą, jei pareiškėjo atstovas  kviečiamas į posėdį Nuostatų 50 punkte nurodytu atveju, apie posėdžio datą, laiką, vietą bei pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais;

9.3. renka:

9.3.1. Komisijos narių, neįgaliųjų asociacijų atstovų, pareiškėjų atstovų bei savivaldybės administracijos darbuotojų (ne Komisijos narių), kitų Komisijos posėdžio dalyvių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą bei jų pasirašytus Konfidencialumo pasižadėjimus užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos (toliau – Konfidencialumo pasižadėjimas) (Socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2019 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. V-69 „Dėl Socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 1 ir 3 priedai);

9.3.2. Komisijos narių pasirašytas Nešališkumo deklaracijas dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo (toliau – Nešališkumo deklaracija) (2019 m. spalio 2 d. įsakymo Nr. V-69 „Dėl Socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2019 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. V-69 „Dėl Socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2 priedas);

9.4. per 5 darbo dienas nuo Komisijos priimto sprendimo dėl projekto (-ų), neatitinkančio (-ių) formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo, raštu informuoja pareiškėją, kurio projektas atmestas dėl neatitikimo formaliesiems kriterijams, nurodydamas atmetimo priežastis;

9.5. rengia savivaldybės administracijos direktoriui Komisijos narių siūlymus dėl lėšų projektams skyrimo ir kitų Komisijos veiklos dokumentų projektus;

9.6. elektroniniu būdu siunčia derinti Komisijos posėdžio protokolą Komisijos nariams;

9.7. vykdo kitus Komisijos pirmininko pavedimus.

10. Pagrindinė Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių.

Komisijos posėdžiuose kviečiami dalyvauti neįgaliųjų asociacijų atstovai. Komisijos posėdžiai organizuojami, jei juose gali dalyvauti bent vienas neįgaliųjų asociacijos atstovas. Neįgaliųjų asociacijos atstovas, negalintis atvykti į posėdį, šio Aprašo 18 punkte nustatyta tvarka informuoja Komisijos sekretorių. Jeigu visi neįgaliųjų asociacijos atstovai du kartus iš eilės atsisako ar negali dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos posėdis gali būti organizuojamas nedalyvaujant neįgaliųjų asociacijos atstovams.

Komisijos posėdžiuose gali dalyvauti ir savivaldybės administracijos paskirti darbuotojai, savivaldybės administracijos atstovas (-ai) (ne Komisijos nariai).

11. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių dviejų trečdalių Komisijos narių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas.

12. Komisijos sekretorius, gavęs projektus, projektų suvestinę, kurioje nurodyta informacija apie projekto (-ų) atitiktį Nuostatų 21 punkte nurodytiems formaliesiems kriterijams, ar projektų vertinimo suvestinę ir kitus susijusius dokumentus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas Komisijos pirmininko pavedimu organizuoja Komisijos posėdį. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

Komisijos nariams, savivaldybės administracijos paskirtiems darbuotojams apie posėdį elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša Komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu posėdžio dalyviams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

13. Pirmojo posėdžio metu, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai ir Komisijos sekretorius privalo pasirašyti Konfidencialumo pasižadėjimus ir Nešališkumo deklaracijas.

14. Konfidencialumo pasižadėjimus (Socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2019 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. V-69 „Dėl Socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 priedas) privalo pasirašyti ir neįgaliųjų asociacijų atstovai, pareiškėjo (-ų) atstovas, jei šis pareiškėjo atstovas  kviečiamas į posėdį Nuostatų 50 punkte nurodytu atveju, kiti posėdžio dalyviai bei savivaldybės administracijos darbuotojai (ne Komisijos nariai).

15. Sprendimai dėl projektų atitikties formaliesiems kriterijams priimami Nuostatų 26 punkto nustatyta tvarka.

16. Prieš pradedant projektų vertinimą, Komisijos pirmininkas ar Komisijos sekretorius, ar posėdyje dalyvaujantys savivaldybės administracijos paskirti darbuotojai supažindina Komisijos narius su projektų paraiškomis, projekto vertinimo anketa, vertinimo kriterijais, aptariami projektų vertinimo anketų pateikimo terminai.

17. Pareiškėjų pateikti projektai Komisijos nariams paskirstomi ir jų vertinimo procedūros atliekamos Nuostatų VI skyriuje nustatyta tvarka.

18. Komisijos narys, neįgaliųjų asociacijų atstovai, savivaldybės administracijos paskirti darbuotojai, pareiškėjo  atstovas negalintys atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo Komisijos sekretoriaus elektroniniu paštu atsiųsto pranešimo apie organizuojamą Komisijos posėdį gavimo dienos turi pranešti Komisijos pirmininkui arba sekretoriui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

19. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, Komisijos sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų Komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

20. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą, Komisijos narys (nariai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti projektų suvestines, vertinti projektus turi nusišalinti nuo dalyvavimo sprendžiant pritarimo ar nepritarimo Komisijos siūlomiems balams, išvadoms ar sumoms, atitinkamo projekto finansavimo dydžio ir kitus Komisijos nario funkcijoms priskirtus klausimus, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs (pranešę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (projektus) vertina kitas Komisijos narys. Į Komisijos posėdžio protokolą įrašoma informacija apie galimą interesų konfliktą.

21. Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas, sekretorius ar narys, gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje, jeigu:

21.1.  jie įtariami pažeidę atitinkamam konkursui taikytinus teisės aktus;

21.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);

21.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz., savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusių ar esamų santuokos, globos ar rūpybos ryšiais (toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami Komisijos veikloje; konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);

21.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo Komisijos darbui, siekia paveikti konkurso eigą ir (ar) rezultatus;

21.5. yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl jų nešališkumo, objektyvumo, tinkamo pareigų atlikimo.

22. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu. Komisijos pirmininko pavaduotojas, Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

23. Kai nušalinamas ar nusišalina Komisijos pirmininkas, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai nušalinamas ar nusišalina Komisijos sekretorius, jo funkcijas vykdo pakaitinis sekretorius. Kai nušalinamas ar nusišalina Komisijos narys, jo vertintų paraiškų vertinimą perduoda kitam Komisijos nariui.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

24. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kuris elektroniniu būdu turi būti suderintas su Komisijos nariais. Protokolai parengiami, suderinami su Komisijos nariais, pasirašomi ir užregistruojami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Su Komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

25. Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“.

Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

Prie protokolo pridedama ir neįgaliųjų asociacijų atstovų Nuostatų 44 ir 47 punktuose nustatyta tvarka parengtos rekomendacijos dėl Komisijos parengtų siūlymų finansuoti projektus.

26. Protokole nurodoma:

26.1.  Komisijos posėdžio data ir vieta, posėdžio protokolo numeris;

26.2. Komisijos posėdžio pirmininkas, Komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę Komisijos nariai, neįgaliųjų asociacijų atstovai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys;

26.3. Komisijos posėdyje svarstyti projektai bei kiti posėdžio metu svarstyti klausimai;

26.4. projektų, kuriuos nutarta siūlyti atmesti, atmetimo argumentai, teisinis projektų atmetimo pagrindas;

26.5. informacija apie Komisijos pritarimą/nepritarimą projektams skirti finansavimą iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (ar) savivaldybės biudžeto lėšų, nurodant objektyvius argumentus dėl projektų finansavimo ar nefinansavimo, projektų finansavimo dydžius, projekte numatytų teikti paslaugų ir (ar) išlaidų finansavimo, tokių siūlymų priežastis bei jų pagrindimą;

26.6. informacija apie Komisijos pritarimą/nepritarimą neįgaliųjų asociacijų atstovo (-ų) rekomendacijai (-joms) ir kiekvieno neįgaliųjų asociacijos atstovo pritarimas ar nepritarimas Komisijos siūlymams, kai Komisijos posėdis organizuojamas Nuostatų 45 punkte nustatyta tvarka;

26.7. projektai, kurie Nuostatų 38 punkto nustatytais atvejais savivaldybės administracijos buvo paskirti įvertinti trečiajam Komisijos nariui, vadovaujantis Nuostatų 35 punktu pasirinkti dviejų Komisijos narių vertinimai ir jų išvados dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo;

26.8. siūlytini finansuoti projektai ir siūlomos skirti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir (ar) savivaldybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti;

26.9. nefinansuotini projektai ir jų nefinansavimo pagrindimas;

26.10.  projektai, kuriuos siūloma įtraukti į rezervinių projektų sąrašą;

26.11.  balsavimo rezultatai, kartu nurodant ir informaciją apie kiekvieno Komisijos posėdyje dalyvavusio Komisijos nario balsavimą Komisijos posėdyje svarstytais klausimais;

26.12informacija apie galimą Komisijos nario, sekretoriaus, neįgaliųjų asociacijų atstovų ir (ar) pareiškėjo (-ų) atstovo, jei šis pareiškėjo (-ų) atstovas  kviečiamas į posėdį Nuostatų 50 punkte nurodytu atveju, savivaldybės administracijos paskirtų darbuotojų interesų konfliktą;

26.13.  kiti Komisijos priimti sprendimai ir svarstyti klausimai;

26.14prie protokolo pridedamas siūlymas savivaldybės administracijos direktoriui dėl lėšų projektams skyrimo;

26.15.kita, Komisijos nuomone, svarbi posėdžio informacija ar informacija, kuri Nuostatuose numatytais atvejais privalo būti aptarta Komisijos posėdžio protokole.

27Jeigu Komisijos posėdžio eiga fiksuojama garso priemonėmis, šiuo atveju posėdžio garso įrašas turi būti perkeltas į kompiuterinę laikmeną. Prieš pradedant daryti garso įrašą, apie tai Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys turi būti informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus Apraše, sprendžia Komisijos pirmininkas.

29. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, garsiniai posėdžių, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi savivaldybės administracijos Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.

__________________________________