Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS FORMALŲJĮ ŠVIETIMĄ PAPILDANČIO UGDYMO MOKYKLŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMO
TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. rugpjūčio 31 d. Nr. T-150
Joniškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 29 straipsnio 6 dalimi, 39 straipsnio 5 dalimi, 43 straipsnio 6 dalimi, 70 straipsnio 9 dalimi, Rekomendacijomis dėl meninio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programų rengimo ir įgyvendinimo, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-48 „Dėl Rekomendacijų dėl meninio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programų rengimo ir įgyvendinimo patvirtinimo“, Sportinio ugdymo organizavimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. rugsėjo 4 d. įsakymu Nr. V-976 „Dėl sportinio ugdymo rekomendacijų tvirtinimo“, Joniškio rajono savivaldybės taryba
1. Patvirtinti pridedamą Joniškio rajono savivaldybės formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklų veiklos organizavimo tvarkos aprašą.
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2021 m. rugpjūčio 31 d. sprendimu Nr. T-150
JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS FORMALŲJĮ ŠVIETIMĄ PAPILDANČIO UGDYMO MOKYKLŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMO
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklų veiklos organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja vaikų, mokinių ir suaugusiųjų (toliau – mokiniai) ugdymo organizavimo neformaliojo švietimo mokyklose pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo bei neformaliojo vaikų ir suaugusių švietimo programas tvarką.
2. Aprašo nuostatomis vadovaujasi Joniškio Algimanto Raudonikio meno mokykla (toliau – Meno mokykla) ir Joniškio sporto centras (toliau – Sporto centras), (toliau kartu – Mokyklos).
II SKYRIUS
NEFORMALIOJO ŠVIETIMO PROGRAMŲ PASKIRTYS, RENGIMAS
4. Mokyklos, rengdamos ugdymo programas, atsižvelgia į mokinių poreikius ir interesus, tėvų pageidavimus, pedagoginių darbuotojų pasirengimą, Mokyklos turimą materialinę bazę ir finansinius išteklius. Mokyklos sistemingai analizuoja, prireikus – tikslina ir atnaujina programas, planuoja jų įgyvendinimo procesą ir priemones.
5. Neformaliojo švietimo programų paskirtys:
5.1. neformaliojo vaikų švietimo programų paskirtis – tenkinti mokinių pažinimo, ugdymosi ir saviraiškos poreikius, padėti jiems tapti aktyviais visuomenės nariais;
5.2. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programų paskirtis – pagal ilgalaikes programas sistemiškai plėsti tam tikros srities žinias, stiprinti gebėjimus ir įgūdžius ir suteikti asmeniui papildomas dalykines kompetencijas;
6. Neformaliojo švietimo programų rengimo principai:
6.1. individualizavimo – orientuojamasi į asmenį, jo pasiekimus ir mokymosi ypatumus, individualią gabumų raidą;
7. Formuojant Mokyklų ugdymo turinį naudojamasi švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informacija, veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenimis.
8. Mokyklose ugdymo turiniui įgyvendinti rengiamas mokslo metų ugdymo planas, kurį rengia Mokyklos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė. Grupės darbui vadovauja direktorius ar jo įgaliotas asmuo. Parengtas ugdymo planas suderinamas su Mokyklos taryba ir savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi. Ugdymo planas iki mokslo metų pradžios tvirtinamas Mokyklos direktoriaus įsakymu.
9. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas Mokyklos rengia vadovaudamosi atitinkamai Rekomendacijomis dėl meninio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programų rengimo ir įgyvendinimo, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-48 „Dėl Rekomendacijų dėl meninio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programų rengimo ir įgyvendinimo patvirtinimo“, Sportinio ugdymo organizavimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. rugsėjo 4 d. įsakymu Nr. V-976 „Dėl sportinio ugdymo rekomendacijų tvirtinimo“. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programos suderinamos su Mokyklos taryba ir savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi. Programos iki mokslo metų pradžios tvirtinamos Mokyklos direktoriaus įsakymu ir registruojamos Neformaliojo švietimo programų registre.
10. Neformaliojo vaikų švietimo programos, neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos rengiamos vadovaujantis Bendrųjų iš valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-991 „Dėl Bendrųjų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašo patvirtinimo“, iki mokslo metų pradžios tvirtinamos Mokyklos direktoriaus įsakymu ir suderinus su savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi registruojamos Neformaliojo švietimo programų registre.
III SKYRIUS
UGDYMO ORGANIZAVIMAS
12. Mokyklose mokslo metų (ugdymo proceso) pradžia – rugsėjo 1 d. Jei pirmoji mokslo metų diena sutampa su poilsio diena, ugdymo proceso pradžia mokyklos sprendimu gali būti nukeliama į artimiausią darbo dieną po poilsio dienos.
14. Mokyklose mokiniams skiriamos rudens, žiemos, pavasario atostogos, kurių datos sutampa su ugdymo atostogų datomis, nustatytomis Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose.
15. Vasaros atostogos skiriamos pasibaigus ugdymo procesui. Atostogų pradžią nustato Mokyklos direktorius, suderinęs su Mokyklos taryba ir savivaldybės administracija. Vasaros atostogos trunka iki einamųjų mokslo metų rugpjūčio 31 d.
16. Mokyklose mokslo metai skirstomi pusmečiais:
17. Mokymo forma – pamoka (veikla, treniruotė, pratybos). Ugdymo veiklos metu, atsižvelgiant į veiklos pobūdį, kas 30–45 min. turi būti daromos ne trumpesnės kaip 5 minučių pertraukos.
18. Mokyklos dirba penkias dienas per savaitę. Individualaus, grupinio ir kitos ugdymo pamokos (veiklos, treniruotės, pratybos, varžybos), suderinus su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), Mokyklos tarybos pritarimu gali būti organizuojamos šeštadieniais ir sekmadieniais.
19. Bendrojo ugdymo mokyklų mokinių rudens, žiemos, pavasario atostogų metu Mokyklose, suderinus su tėvais, repeticijos, koncertai, komandiruotės, išvykos, treniruotės ir kiti su neformaliuoju švietimu susiję renginiai gali būti vykdomi pagal atskirą tvarkaraštį, suderintą su Mokyklos direktoriumi.
20. Asmeniui, baigusiam neformaliojo švietimo programą, išduodamas Mokyklos nustatyto pavyzdžio pažymėjimas. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programą baigusiam asmeniui išduodamas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyto pavyzdžio pažymėjimas (serija NV kodas 9201).
21. Minimalus mokinių skaičius formalųjį švietimą papildančio (sportinio) ugdymo atskirų sporto šakų grupėje, atsižvelgiant į sporto šakos specifiką, 8-20 mokinių:
21.1. imtynės: pradinio ugdymo grupėje – 10 ir daugiau mokinių, pagrindinio ugdymo grupėje – 8 ir daugiau mokinių;
21.2. futbolas: pradinio ugdymo grupėje – 14 ir daugiau mokinių, pagrindinio ugdymo grupėje – 14 ir daugiau mokinių;
21.3. krepšinis: ankstyvojo ugdymo grupėje – 8 ir daugiau mokinių, pradinio ugdymo grupėje – 12 ir daugiau mokinių, pagrindinio ugdymo grupėje – 10 ir daugiau mokinių;
21.4. lengvoji atletika: pradinio ugdymo grupėje – 10 ir daugiau mokinių, pagrindinio ugdymo grupėje – 10 ir daugiau mokinių;
21.5. stalo tenisas: pradinio ugdymo grupėje – 10 ir daugiau mokinių, pagrindinio ugdymo grupėje – 10 ir daugiau mokinių;
21.6. žolės riedulys: pradinio ugdymo grupėje – 12 ir daugiau mokinių, pagrindinio ugdymo grupėje – 12 ir daugiau mokinių;
21.7. gimnastika visiems: ankstyvojo ugdymo grupėje – 8 ir daugiau mokinių, pradinio ugdymo grupėje – 10 ir daugiau mokinių, pagrindinio ugdymo grupėje – 10 ir daugiau mokinių;
21.8. tinklinis: pradinio ugdymo grupėje – 10 ir daugiau mokinių, pagrindinio ugdymo grupėje – 10 ir daugiau mokinių;
22.Vidutinis mokinių skaičius formalųjį švietimą papildančio (meninio) ugdymo programos grupėje:
23. Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio, keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei laikotarpiu ar esant aplinkybėms Mokyklose, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės, savivaldybės teisės aktais ugdymas gali būti organizuojamas nuotoliniu būdu.
IV SKYRIUS
PRIĖMIMO Į MOKYKLAS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
25. Į Mokyklas priimami savivaldybės teritorijoje gyvenantys ir / arba savivaldybės mokyklose besimokantys mokiniai. Mokiniai iš kitų savivaldybių priimami tik esant laisvų vietų.
26. Meno mokykloje vykdomų formalųjį švietimą papildančio ugdymo programos:
26.1. muzikinio ugdymo programos:
26.1.1. pradinio muzikinio ugdymo: fortepijono, smuiko, violončelės, solinio dainavimo, gitaros, akordeono, tautinių, pučiamųjų ir mušamųjų instrumentų;
27. Meno mokykloje vykdomų formalųjį švietimą papildančių programų trukmė ir priimamų vaikų amžius:
27.1. pradinio ugdymo programos: muzikinio – 3 metai (vaikų amžius nuo 7-12 metų), šokio – 2 metai (vaikų amžius nuo 7-11 metų), dailės 1-4 metai (vaikų amžius nuo 7-10 metų);
28. Meno mokykloje vykdomų neformaliojo vaikų švietimo programos:
28.1. ankstyvojo muzikinio ugdymo: muzikinio rašto ir kultūros pažinimo, muzikos instrumento/ solinio dainavimo 1-2 metai (vaikų amžius nuo 5-6 metų);
28.4. dailės ugdymo programos:
29. Į neformaliojo vaikų švietimo programas Meno mokykloje priimami vaikai nuo 5 iki 18 metų (pagal bendrojo ugdymo programas besimokantys mokiniai).
30. Į neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas Meno mokykloje – asmenys ne jaunesni nei 18 m (mokymosi trukmė neribota):
31. Sporto centre vykdomų sporto šakų formalųjį švietimą papildančios ugdymo programos:
32. Sporto centre vykdomų sporto šakų formalųjį švietimą papildančių programų trukmė ir priimamų vaikų amžius:
33. Per mokslo metus Mokyklų atskirose ugdymo grupėse mokinių skaičiui sumažėjus 2/3, grupės jungiamos, mokiniai nukreipiami ugdytis į kitas pagal ugdymo kryptį ir amžių atitinkančias programas arba ugdymas grupėje nutraukiamas (išskyrus Meno mokyklos baigiamąsias klases).
34. Mokyklų vadovai, priimdami vaikus mokytis, organizuodami grupių / klasių formavimą, objektyviai įvertina Mokyklos turimus išteklius, sudaro ugdymo kokybei būtinas sąlygas, racionaliai naudoja Mokyklos finansus ir priima į Mokyklos vykdomas ugdymo programas tiek mokinių, kiek leidžia Mokyklai skirtas biudžetas.
V SKYRIUS
MOKESTIS UŽ NEFORMALŲJĮ ŠVIETIMĄ
36. Sprendimai dėl mokesčio už neformalųjį švietimą lengvatų taikymo įforminami savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
37. Priimamų į Mokyklą mokinių tėvai, kiti teisėti jų atstovai supažindinami su mokesčio už neformalųjį vaikų švietimą dydžiais ir atsiskaitymo tvarka. Informacija skelbiama Mokyklos interneto svetainėje.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
40. Mokyklų vadovai inicijuoja mokinių, jų tėvų, kitų teisėtų atstovų, mokytojų supažindinimą su Aprašu.
41. Mokykla informaciją apie Mokykloje vykdomas neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus skelbia viešai.