LIETUVOS BANKO VALDYBA
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS BANKO MAŽMENINIŲ MOKĖJIMŲ SISTEMOS SEPA-MMS ADRESUOJAMOJO BIC TURĖTOJO SUTARTIES SUDARYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2015 m. gruodžio 22 d. Nr. 03-204
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 8 punktu, Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:
Patvirtinti Lietuvos banko mažmeninių mokėjimų sistemos SEPA-MMS adresuojamojo BIC turėtojo sutarties sudarymo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos banko valdybos
2015 m. gruodžio 22 d.
nutarimu Nr. 03-204
LIETUVOS BANKO MAŽMENINIŲ MOKĖJIMŲ SISTEMOS SEPA-MMS ADRESUOJAMOJO BIC TURĖTOJO SUTARTIES SUDARYMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos banko mažmeninių mokėjimų sistemos SEPA-MMS adresuojamojo BIC turėtojo sutarties sudarymo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatyti reikalavimai asmenims, kurie pageidauja su Lietuvos banku sudaryti sutartį dėl naudojimosi Lietuvos banko mažmeninių mokėjimų sistemos SEPA-MMS (toliau – Sistema) paslaugomis kaip adresuojamieji BIC turėtojai, t. y. per Lietuvos banką, kaip tiesioginį sistemos dalyvį (toliau – Adresuojamojo BIC turėtojo sutartis). Taisyklėse taip pat nustatyta prašymo ir su juo susijusių dokumentų pateikimo Lietuvos bankui, jų nagrinėjimo ir Adresuojamojo BIC turėtojo sutarties sudarymo tvarka.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostatomis, siekiant suteikti galimybę Sistemoje dalyvauti Taisyklėse nustatytus reikalavimus atitinkantiems mokėjimo paslaugų teikėjams ir taip skatinti mokėjimo paslaugų teikėjus gerinti mokėjimo paslaugų kokybę, trumpinti mokėjimų įvykdymo trukmę. Asmenims, turintiems teisę su Lietuvos banku sudaryti Adresuojamojo BIC turėtojo sutartį, Taisyklėse nustatyti reikalavimai siekiant skatinti patvarų ir veiksmingą mokėjimo sistemų veikimą ir taip stiprinti finansų sistemos stabilumą, taip pat siekiant užtikrinti Sistemos saugumą, jos veikimo stabilumą ir maksimaliai valdyti Lietuvos bankui galinčias kilti rizikas dėl Adresuojamųjų BIC sutarčių sudarymo.
3. Taisyklės taikomos mokėjimo paslaugų teikėjams, pageidaujantiems su Lietuvos banku sudaryti Adresuojamojo BIC turėtojo sutartį.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI ASMENIMS, PAGEIDAUJANTIEMS TAPTI LIETUVOS BANKO ADRESUOJAMOJO BIC TURĖTOJU
5. Lietuvos banko, kaip tiesioginio Sistemos dalyvio, adresuojamojo BIC turėtoju gali tapti mokėjimo paslaugų teikėjas, kuris:
5.2. yra Europos ekonominėje erdvėje įsteigta mokėjimo įstaiga, kaip tai nurodyta 2007 m. lapkričio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2007/64/EB dėl mokėjimo paslaugų vidaus rinkoje), iš dalies keičiančios direktyvas 97/7/EB, 2002/65/EB, 2005/60/EB ir 2006/48/EB ir panaikinančios Direktyvą 97/5/EB, 4 straipsnio 4 punkte (toliau – mokėjimo įstaiga), arba elektroninių pinigų įstaiga, kaip tai nurodyta 2009 m. rugsėjo 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/110/EB dėl elektroninių pinigų įstaigų steigimosi, veiklos ir riziką ribojančios priežiūros, iš dalies keičiančios Direktyvas 2005/60/EB ir 2006/48/EB ir panaikinančios Direktyvą 2000/46/EB, 2 straipsnio 1 punkte (toliau – elektroninių pinigų įstaiga); arba
6. Mokėjimo paslaugų teikėjas, norėdamas tapti Lietuvos banko, kaip tiesioginio Sistemos dalyvio, adresuojamojo BIC turėtoju, privalo atitikti šiuos reikalavimus:
6.1. turėti atpažinimo kodą (BIC) pagal LST ISO 9362:2010 standartą „Bankininkystė. Telekomunikacijų kanalais perduodami bankiniai pranešimai. Identifikacinis įmonės kodas (BIC)“;
6.2. identifikuoti savo ir savo klientų sąskaitų numerius pagal LST ISO 13616-1:2007 standartą „Finansinės paslaugos. Tarptautinis banko sąskaitos numeris (IBAN). 1 dalis. IBAN struktūra (tapatus ISO 13616-1:2007);
6.3. turėti parengtą techninę ir sisteminę programinę įrangą, atlikti testavimo procedūras, įrodančias jų pasirengimą veikti pagal Sistemos techninėje dokumentacijoje nustatytus reikalavimus;
6.4. turėti pakankamus technologinius sistemos išteklius, sistemas ir procedūras operacinei rizikai valdyti;
6.5. turėti pakankamas teisines ir organizacines priemones, skirtas pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijai užtikrinti;
7. Laikomasi nuostatos, kad mokėjimo paslaugų teikėjas, siekiantis tapti adresuojamojo BIC turėtoju, turi pakankamai Taisyklių 6.4–6.5 papunkčiuose nurodytų išteklių ir priemonių, jam neatimta, nesustabdyta arba neapribota teisė teikti mokėjimo paslaugas, taip pat per paskutinius 6 mėn. jam nebuvo pritaikytos nuobaudos dėl netinkamo operacinės rizikos valdymo arba netinkamos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos.
8. Laikomasi nuostatos, kad mokėjimo paslaugų teikėjas, pateikdamas prašymą registruoti jį Sistemoje kaip adresuojamojo BIC turėtoją, veikiantį per Lietuvos banką, sutinka, kad Lietuvos bankas turi teisę iš mokėjimo paslaugų teikėjo veiklą prižiūrinčios kompetentingos institucijos arba atitinkamo kompetentingos institucijos padalinio gauti informaciją, reikalingą įsitikinti, kad mokėjimo paslaugų teikėjas atitinka Taisyklėse nustatytus reikalavimus.
III SKYRIUS
PRAŠYMO LIETUVOS BANKUI PATEIKIMAS
9. Mokėjimo paslaugų teikėjas, pageidaujantis registruotis Sistemoje kaip adresuojamojo BIC turėtojas, veikiantis per Lietuvos banką, kaip tiesioginį Sistemos dalyvį, privalo:
9.1. pateikti Lietuvos bankui tinkamai užpildytą prašymą (Taisyklių 4 priedas) sudaryti Adresuojamojo BIC turėtojo sutartį;
9.2. pateikti Lietuvos bankui steigimo dokumentų ir kitų dokumentų, patvirtinančių mokėjimo paslaugų teikėjo teisę teikti mokėjimo paslaugas, kopijas;
9.3. pateikti Taisyklių 2 priede numatytą Nuomonę dėl gebėjimų (jeigu tokia nebuvo pateikta anksčiau) ir, jeigu yra įsteigtas ne Europos ekonominėje erdvėje, Taisyklių 3 priede numatytą Nuomonę dėl šalies. Nuomonės dėl šalies nereikia pateikti, jeigu Lietuvos bankas tuo metu dėl tos šalies turi galiojančią teisinę nuomonę.
10. Jeigu Taisyklių 9 punkte reikalaujama informacija Lietuvos bankui buvo pateikta anksčiau, mokėjimo paslaugų teikėjas prašyme privalo nurodyti datą, kada šie dokumentai ir duomenys buvo pateikti Lietuvos bankui, ir patvirtinti, kad duomenys nepasikeitę. Pasikeitusius duomenis mokėjimo paslaugų teikėjas privalo atnaujinti, ir, jeigu Lietuvos bankas reikalauja, pateikti papildomus dokumentus ir informaciją.
11. Lietuvos bankui pateikiami dokumentų originalai arba notaro patvirtinti jų nuorašai (kopijos, išrašai). Lietuvos bankui taip pat gali būti pateikiami dokumentai su jį sudariusio arba jį gavusio Lietuvos Respublikos juridinio asmens tikrumo žyma, įforminti Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 nustatyta tvarka. Lietuvos bankui pateikiami užsienio valstybėse parengtų ir (ar) išduotų dokumentų originalai arba notaro patvirtinti nuorašai. Prireikus Lietuvos bankas gali pareikalauti pateikti dokumentų originalus. Lietuvos bankui pateikiami dokumentai privalo būti parengti lietuvių arba anglų kalba, tačiau Lietuvos bankas bet kuriuo metu turi teisę paprašyti visus dokumentus pateikti lietuvių kalba. Dokumentai, parengti kita užsienio kalba, Lietuvos bankui teikiami surišti su jų vertimais į lietuvių kalbą, patvirtintais vertėjo parašu.
12. Lietuvos bankui pateikiami užsienio valstybėse parengti ir (ar) išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti žyma APOSTILLE, išskyrus įstatymuose arba tarptautinėse sutartyse numatytus atvejus.
13. Lietuvos bankas turi teisę prašyti mokėjimo paslaugų teikėjo veiklą prižiūrinčios kompetentingos institucijos arba atitinkamo kompetentingos institucijos padalinio pateikti išvadą, ar mokėjimo paslaugų teikėjas, pageidaujantis registruotis Sistemoje kaip adresuojamojo BIC turėtojas, yra įgyvendinęs tinkamas priemones, užtikrinančias, kad atitinkamas mokėjimo paslaugų teikėjas atitinka Taisyklių 6 punkte nustatytas sąlygas.
14. Jeigu Lietuvos bankui pateikti dokumentai turi formos arba turinio trūkumų arba pateikti ne visi dokumentai, reikalingi sprendimui priimti, Lietuvos bankas turi teisę pareikalauti pašalinti trūkumus ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus. Be to, Lietuvos bankas turi teisę pareikalauti papildomų dokumentų ir informacijos, reikalingos sprendimui priimti. Jeigu Lietuvos bankas pareikalauja papildomų dokumentų ir informacijos arba papildomus dokumentus ar informaciją pateikia pats mokėjimo paslaugų teikėjas, prašymo nagrinėjimo ir sprendimo priėmimo terminas skaičiuojamas nuo papildomai pareikalautų arba papildomai mokėjimo paslaugų teikėjo pateiktų dokumentų ir informacijos gavimo dienos.
15. Lietuvos bankas privalo išnagrinėti pateiktus dokumentus, priimti sprendimą dėl Adresuojamojo BIC turėtojo sutarties sudarymo su atitinkamu mokėjimo paslaugų teikėju ir apie tai raštu pranešti prašymą pateikusiam asmeniui ne vėliau kaip per 30 dienų nuo prašymo gavimo dienos pagal Taisyklių 14 punkto nuostatas.
16. Lietuvos bankas atsisako sudaryti Adresuojamojo BIC turėtojo sutartį su mokėjimo paslaugų teikėju, jeigu:
16.1. jo pateikti dokumentai neatitinka Taisyklėse arba kituose Lietuvos banko teisės aktuose arba Sistemos veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose nustatytų reikalavimų, pateikti ne visi Taisyklėse nurodyti arba Lietuvos banko papildomai pareikalauti duomenys arba jie yra neteisingi;
16.2. jis neatitinka Taisyklėse nustatytų reikalavimų arba iš to mokėjimo paslaugų teikėjo veiklą prižiūrinčios kompetentingos institucijos arba jos padalinio gaunama išvada, kad jo įgyvendintos priemonės nėra pakankamos užtikrinti, kad šis mokėjimo paslaugų teikėjas atitinka Taisyklių 6 punkte nustatytas sąlygas;
16.3. yra pakankamas pagrindas manyti, kad su juo sudarius Adresuojamojo BIC turėtojo sutartį bus pažeidžiami mokėjimo paslaugų naudotojų turtiniai interesai arba kils pavojus Lietuvos banko arba Sistemos stabilumui ir patikimumui;
IV SKYRIUS
SUTARTIES SUDARYMAS
17. Lietuvos bankas, priėmęs sprendimą sudaryti su mokėjimo paslaugų teikėju Adresuojamojo BIC turėtojo sutartį, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas jį apie tai informuoja pasiūlydamas laikotarpį testavimui.
18. Mokėjimo paslaugų teikėjas, gavęs Lietuvos banko pranešimą apie priimtą sprendimą sudaryti su juo Adresuojamojo BIC turėtojo sutartį, privalo:
18.1. suteikti Lietuvos bankui įgaliojimus atstovauti jam STEP2 sistemoje arba kitose SEPA reikalavimus atitinkančiose kliringo sistemose, kuriose Lietuvos bankas yra tiesioginis dalyvis;
19. Gavus teigiamą testavimo rezultatą, su mokėjimo paslaugų teikėju pasirašoma Adresuojamojo BIC turėtojo sutartis, kurios bendrosios sąlygos nurodytos Taisyklių 1 priede.
20. Specialiojoje Adresuojamojo BIC turėtojo sutarties dalyje privalo būti nurodoma:
20.1. adresuojamojo BIC turėtojo pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas ir kontaktiniai duomenys;
20.7. techninės prisijungimo prie Sistemos sąlygos, jeigu jos skiriasi nuo Sistemos techninėje dokumentacijoje nurodytų sąlygų;
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Lietuvos bankui priėmus sprendimą sudaryti Adresuojamojo BIC turėtojo sutartį, prašymas ir kiti pateikti dokumentai negrąžinami ir saugomi finansų rinkos dalyvių dokumentų bylose. Jeigu priimamas sprendimas Adresuojamojo BIC turėtojo sutarties nesudaryti, prašymas ir kiti Lietuvos bankui pateikti dokumentai gali būti grąžinami mokėjimo paslaugų teikėjo rašytiniu prašymu.
22. Adresuojamojo BIC turėtojo sutartį su Lietuvos banku sudaręs mokėjimo paslaugų teikėjas privalo pranešti Lietuvos bankui apie bet kurios informacijos, pateiktos Lietuvos bankui vadovaujantis Taisyklėmis, pasikeitimą.
Lietuvos banko mažmeninių mokėjimų sistemos SEPA-MMS adresuojamojo BIC turėtojo sutarties sudarymo taisyklių
1 priedas
ADRESUOJAMOJO BIC TURĖTOJO SUTARTIES
BENDROSIOS SĄLYGOS
2015 m. d.
Vilnius
Adresuojamojo BIC turėtojo sutartis (toliau – Sutartis) sudaroma tarp Lietuvos banko ir Sutarties Specialiojoje dalyje nurodyto adresuojamojo BIC turėtojo.
I. SĄVOKOS
1. Sutartyje vartojamos šios sąvokos:
1.1. adresuojamojo BIC turėtojas (ABIC turėtojas) – Sutartį sudaręs Specialiojoje dalyje nurodytas mokėjimo paslaugų teikėjas, pageidaujantis prisijungti prie Sistemos per tiesioginį Sistemos dalyvį – Lietuvos banką;
1.2. Bendrosios sąlygos – šis dokumentas, kuris yra neatsiejama Sutarties dalis ir kuriame nurodomos Sutarties sąlygos, taikomos visiems per Lietuvos banką, kaip tiesioginį Sistemos dalyvį, Sistemoje registruotiems asmenims;
1.3. finansinis užstatas – į Lietuvos banko nurodytą sąskaitą pervestos lėšos eurais, užtikrinančios ABIC turėtojo įsipareigojimus Lietuvos bankui, kylančius iš Sutarties ir (arba) Sistemos taisyklių;
1.4. Lietuvos bankas – Lietuvos Respublikos centrinis bankas, veikiantis kaip tiesioginis Sistemos dalyvis;
1.5. minimali finansinio užstato suma – Specialiojoje dalyje nurodyta suma, už kurią visu Sutarties galiojimo laikotarpiu ABIC turėtojo pateiktas finansinis užstatas turi būti ne mažesnis;
1.7. Sistemos taisyklės – Lietuvos banko valdybos nutarimu patvirtintos Lietuvos banko mažmeninių mokėjimų sistemos SEPA-MMS veikimo taisyklės.
1.8. Specialioji dalis – neatsiejama Sutarties dalis, kurioje nurodomi ABIC turėtojo duomenys, FU sąskaitos numeris, Sutarties įsigaliojimo data, minimali finansinio užstato suma ir kitos specialiosios sąlygos, dėl kurių susitaria ABIC turėtojas ir Lietuvos bankas;
1.9. Sutartis – Adresuojamojo BIC turėtojo sutartis, kurią sudaro Bendrosios sąlygos ir Specialioji dalis. Bendrosios sąlygos ir Specialioji dalis sudaro vieną bendrą dokumentą ir viena be kitos negalioja;
1.10. Sutarties įsigaliojimo diena – Sutarties Specialiojoje dalyje nurodyta diena, nuo kurios įsigalioja Sutartis;
II. BENDROSIOS NUOSTATOS
3. Sutartimi Lietuvos bankas, būdamas tiesioginis Sistemos dalyvis ir vykdydamas Lietuvos Respublikos teisės aktų jam nustatytas funkcijas, suteikia galimybę Sutarties Specialiojoje dalyje nurodytam ABIC turėtojui pateikti mokėjimo nurodymus ir gauti mokėjimus iš Sistemos.
4. ABIC turėtojas, sudarydamas Sutartį, siekia pasinaudoti Lietuvos banko suteikiama galimybe prisijungti prie Sistemos kaip adresuojamojo BIC turėtojas.
5. Nuo Specialiojoje dalyje nustatytos Sutarties įsigaliojimo dienos ABIC turėtojas įregistruojamas Sistemoje per tiesioginį Sistemos dalyvį – Lietuvos banką, ir įgyja visas su tuo susijusias teises:
5.1. ABIC turėtojas, įregistruotas Sistemoje, gali turėti techninę sąsają su Sistema ir pats teikti mokėjimo nurodymus ir juos priimti;
5.2. jeigu jis informavo Lietuvos banką apie pasirinkimą dalyvauti tiesioginio debeto schemoje, – teikti į Sistemą SEPA tiesioginio debeto mokėjimo nurodymus ir jų valdymo instrukcijas tiems gavėjams, kurie Sistemoje registruoti kaip SEPA tiesioginio debeto mokėjimo nurodymų gavėjai;
5.3. pasibaigus kiekvienai tarpuskaitos procedūrai, gauti informaciją apie savo iki šios tarpuskaitos procedūros pradžios pateiktų į Sistemą mokėjimo nurodymų įskaitymą ir kitų Sistemos dalyvių į Sistemą pateiktų mokėjimo nurodymų, kuriuose jis nurodytas kaip lėšų gavėjas, įskaitymą ir numatomas įplaukas;
5.4. realiu laiku gauti informaciją apie kitų Sistemos dalyvių pateiktų mokėjimo nurodymų, kuriuose jis nurodytas kaip lėšų gavėjas, įskaitymą;
5.5. realiu laiku stebėti savo FU sąskaitos likutį ir informaciją apie bendrą numatomų įplaukų sumą;
5.6. pagal į Sistemą pateiktus debeto mokėjimo nurodymus kaip lėšų mokėtojas neatidėliotinai gauti jų informaciją ir teikti į Sistemą R instrukcijas dėl tokių mokėjimo nurodymų atmetimo;
5.7. pasibaigus Sistemos darbo laikui, gauti informaciją apie ABIC turėtojo į Sistemą pateiktus mokėjimo nurodymus, kurie buvo atmesti dėl nepakankamo FU sąskaitos likučio susidarančiam ABIC turėtojo grynajam įsipareigojimui padengti;
III. FINANSINIO UŽSTATO PATEIKIMAS IR DISPONAVIMAS LĖŠOMIS
7. ABIC turėtojas privalo užtikrinti, kad Specialiojoje dalyje Lietuvos banko nurodytoje FU sąskaitoje esančio finansinio užstato suma visu Sutarties galiojimo laikotarpiu viršys visus ABIC turėtojo įsipareigojimus, kylančius pagal Sutartį, Sistemos taisykles, ABIC turėtojo pateiktus mokėjimo nurodymus.
8. ABIC turėtojas privalo užtikrinti, kad Sutarties galiojimo laikotarpiu FU sąskaitoje esantis finansinis užstatas nebūtų mažesnis nei Specialiojoje dalyje nurodyta minimali finansinio užstato suma. Lietuvos bankas turi teisę vienašališkai keisti Specialiojoje dalyje nurodytą minimalią finansinio užstato sumą, apie tai ne vėliau kaip prieš 20 darbo dienų pranešęs ABIC turėtojui ir nurodęs tokio pakeitimo motyvus.
9. Specialiojoje dalyje nurodytoje FU sąskaitoje esantis finansinis užstatas skirtas užtikrinti to ABIC turėtojo finansinius įsipareigojimus, kylančius pagal Sutartį ir Sistemos taisykles.
10. Specialiojoje dalyje nurodytoje FU sąskaitoje esantis finansinis užstatas laikomas finansiniu užstatu, perduotu pagal finansinio užtikrinimo neperduodant užstato nuosavybės teisės susitarimą, sudarytą vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansinio užtikrinimo susitarimų įstatymo nuostatomis. Lietuvos bankas turi teisę iš FU sąskaitoje esančio finansinio užstato padengti bet kokius ABIC turėtojo esamus arba būsimus įsipareigojimus, kylančius iš jų pateiktų mokėjimo nurodymų, Taisyklių bei Sutarties nuostatų. Šiame punkte numatytą teisę Lietuvos bankas turi net jeigu jo reikalavimai yra sąlyginiai arba dar nesuėjo jų terminas. Įvykus Sutarties 34 punkte nurodytiems įvykiams, nepaisant bet kokios nemokumo bylos iškėlimo ABIC turėtojui ir nepaisant ABIC turėtojo teisių perleidimo, teismo ar kitokio arešto arba kitokio ABIC turėtojo teisių pasikeitimo, visi ABIC turėtojo įsipareigojimai automatiškai ir tuoj pat vykdomi prieš terminą, be išankstinio įspėjimo ir nereikalaujant išankstinio jokios kompetentingos institucijos patvirtinimo. Dvišaliai ABIC turėtojo ir Lietuvos banko įsipareigojimai įskaitomi tarpusavyje, o skolinga didesnę sumą Šalis privalo sumokėti kitai Šaliai skirtumą.
11. ABIC turėtojas lėšų pervedimais užtikrina, kad finansinio užstato pakaktų susidarančiam jo grynajam įsipareigojimui padengti. ABIC turėtojas gali pateikti papildomą finansinį užstatą arba atsiimti jo dalį pervedimais iš kitų Sistemoje ir (arba) sistemoje TARGET2-LIETUVOS BANKAS dalyvaujančių mokėjimo paslaugų teikėjų.
12. Bet kokios sumos, sumokėtos į FU sąskaitą, vien dėl fakto, kad yra įmokėtos, yra neatšaukiamai be jokių apribojimų įkeistos kaip finansinio užtikrinimo priemonė pagal finansinio užtikrinimo susitarimą be nuosavybės teisės perdavimo, užtikrinanti, kad įsipareigojimai bus visiškai įvykdyti.
13. Sistemos darbo dieną, kai sistemoje TARGET2 yra poilsio diena, lėšų pervedimai iš sistemos TARGET2 į FU sąskaitą ir atgal nevykdomi, o lėšų pervedimai Sistemoje vykdomi naudojant išvakarėse pervestas ir negrąžintas finansinio užstato lėšas.
14. Jeigu į FU sąskaitą buvo nepagrįstai įrašytos arba iš jos nurašytos lėšos, Lietuvos bankas, nustatęs šią klaidą ir apie tai informavęs ABIC turėtoją, ją ištaiso.
15. Jeigu ABIC turėtojo pateiktiems mokėjimo nurodymams įvykdyti nepakaks jo įsipareigojimus užtikrinančioje FU sąskaitoje esančio finansinio užstato, Lietuvos bankas neturi pareigos papildyti minėtos FU sąskaitos savo lėšomis. Tokiu atveju taikomos atitinkamos Sistemos taisyklių nuostatos.
16. Tuo atveju, jeigu pasibaigus Sistemos taisyklėse nustatytai dienos pabaigos tarpuskaitai atsiranda ABIC turėtojo grynasis įsipareigojimas arba Sistemos taisyklių ar Sutarties pagrindu kyla bet kokie kiti ABIC turėtojo finansiniai įsipareigojimai, jie be išankstinio įspėjimo padengiami atitinkamą sumą išskaičius iš jo finansinius įsipareigojimus užtikrinančioje FU sąskaitoje esančio finansinio užstato.
17. Tuo atveju, kai FU sąskaitoje esančio finansinio užstato nepakanka ABIC turėtojo finansiniams įsipareigojimams padengti arba FU sąskaitoje esanti finansinio užstato suma yra mažesnė, nei Lietuvos banko nustatyta minimali finansinio užstato suma, ir finansinis užstatas nepadidinamas iki reikalingos sumos nedelsiant, Lietuvos bankas turi teisę savo nuožiūra be išankstinio įspėjimo sustabdyti paslaugų teikimą ABIC turėtojui Sistemoje arba, Lietuvos banko vienašališku pasirinkimu, be išankstinio įspėjimo nutraukti Sutartį ir ABIC turėtoją išregistruoti iš Sistemos.
18. Jeigu FU sąskaitoje esančio ABIC turėtojo finansinio užstato nepakanka padengti ABIC turėtojo įsipareigojimams, Lietuvos bankas turi teisę trūkstamas lėšas išieškoti teisės aktų nustatyta tvarka.
19. Teisės aktų nustatyta tvarka Lietuvos bankas turi teisę apriboti ABIC turėtojo finansiniu užstatu pateiktas lėšas FU sąskaitoje, jeigu yra įsigaliojęs Lietuvos banko valdybos nutarimas dėl poveikio priemonių taikymo ABIC turėtojui arba kitais teisės aktuose numatytais atvejais.
IV. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI
21. Lietuvos bankas įsipareigoja:
21.1. užtikrinti ABIC turėtojui prieigą prie Sistemos: pateikti jam sąsajos su Sistema programinę įrangą „Dalyvio prisijungimo stotis“ (toliau – DPS), kuria turi naudotis ABIC turėtojai apsikeisdami mokėjimo nurodymais ir su jais susijusia informacija;
21.2. suteikti ABIC turėtojo paskirtam asmeniui DPS administravimo teises, kurios leidžia valdyti DPS instrukcijoje numatytas naudotojų prieigos teises;
21.3. pateikti techninę dokumentaciją: reikalavimus ir rekomendacijas informacinėms sistemoms, prisijungimo stočių techninei ir sisteminei programinei įrangai, informacijos apsikeitimo srautų aprašymus ir pranešimų struktūrų aprašymus;
22. ABIC turėtojas įsipareigoja:
22.1. griežtai laikytis jo veiklai taikytinų teisės aktų nuostatų, įskaitant, bet neapsiribojant, reikalavimus dėl pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją užtikrinančių priemonių ir reikalavimus dėl mokėjimo paslaugų vartotojų lėšų apsaugos.
22.2. nuolat stebėti, ar jo įsipareigojimus užtikrinančioje FU sąskaitoje esančio finansinio užstato pakanka jo įsipareigojimams, kylantiems pagal pateiktus mokėjimo nurodymus, Sistemos taisyklių ir Sutarties nuostatas, padengti ir prireikus papildyti FU sąskaitą pervedant papildomą finansinio užstato dalį;
22.3. laikytis Sistemos taisyklių nuostatų ir Sistemos techninėje dokumentacijoje nurodytų reikalavimų;
22.4. Sutarties galiojimo laikotarpiu atitikti Sistemos taisyklėse numatytus reikalavimus, taikomus ABIC turėtojui;
22.5. Sutartyje nustatyta tvarka mokėti atlyginimą už pagal Sutartį ir Sistemos taisykles teikiamas paslaugas;
22.6. nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, informuoti Lietuvos banką raštu apie savo pavadinimo, kodo, buveinės ir licencijos arba kito priežiūros institucijos išduoto dokumento, įrodančio ABIC turėtojo teisę teikti mokėjimo paslaugas, rekvizitų pasikeitimus bei kitos informacijos, pateiktos teikiant prašymą Lietuvos bankui sudaryti Sutartį, esminius pasikeitimus;
22.7. užtikrinti sąsajos su Sistema organizacinių, techninių ir programinių priemonių veikimą pagal Lietuvos banko pateiktus techninius reikalavimus, valdyti savo informacinių sistemų, susijusių su Sistema, apsaugą ir operacinę riziką;
22.8. naudoti sąsajai su Sistema ir siunčiamiems pranešimams pasirašyti Lietuvos banko elektroninio sertifikavimo sistemos skaitmeninio parašo sertifikatus, išduotus ABIC turėtojo įgaliotiesiems asmenims pagal Lietuvos banko elektroninio sertifikavimo sistemos taisyklių nuostatas;
22.9. paskirti prisijungimo prie Sistemos DPS programinės įrangos administratorių, kuris valdytų šios įrangos parametrus ir naudotojų teises, ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius patikrintų naudotojų prieigos teises ir panaikintų tiems naudotojams, kurie nebesinaudoja DPS;
22.10. Lietuvos bankui paprašius, pateikti informaciją apie tai, kaip laikomasi Sutarties ir Sistemos taisyklių reikalavimų;
22.11. dalyvauti Lietuvos banko rengiamuose veiklos tęstinumo testavimuose, apie kurių pradžią Lietuvos bankas praneša ne vėliau kaip prieš 10 (dešimt) kalendorinių dienų;
22.12. teikti tiesioginio debeto mokėjimo nurodymus tik tiems asmenims, kurie pasirinko gauti tokius mokėjimo nurodymus ir kurie Lietuvos banko įrašyti į tiesioginio debeto mokėjimo nurodymų gavėjų žinyną;
V. ATSISKAITYMAS
24. Už pagal Sutartį teikiamas paslaugas ABIC turėtojas Lietuvos bankui privalo mokėti Sistemos taisyklių 2 priede nustatyta tvarka.
25. Sistemos taisyklėse nustatytas mokestis už Sistemos paslaugas Sistemos taisyklėse nustatyta tvarka nuskaitomas iš Specialiojoje dalyje nurodytoje FU sąskaitoje laikomo finansinio užstato.
VI. KONFIDENCIALUMAS
27. Informaciją apie ABIC turėtoją, jo FU sąskaitoje esančias lėšas ir ABIC turėtojo nurodymu atliekamas operacijas Lietuvos bankas teikia trečiosioms šalims tik Lietuvos Respublikos teisės aktų numatytais atvejais.
28. Lietuvos bankas be ABIC turėtojo sutikimo gali stebėti ABIC turėtojo atliekamas operacijas, kad galėtų įvertinti, ar tinkamai laikomasi Sistemos taisyklių ir Sutarties nuostatų. Lietuvos bankas taip pat turi teisę naudoti Sistemoje sukauptus apibendrintus duomenis apžvalgoms, tyrimams ir statistikai Lietuvos banko veiklą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
29. Naudotojų identifikatoriai, slaptažodžiai ir kodai, susiję su ABIC turėtojo naudojama DPS ir tinklų valdymu, laikomi konfidencialia informacija.
30. ABIC turėtojas turi teisę stebėti ir atnaujinti tik savo duomenis. ABIC turėtojas privalo nedelsdamas informuoti Lietuvos banką, jeigu dėl klaidos Sistemoje jam atsirado galimybė susipažinti su duomenimis, su kuriais susipažinti jis neturi įgaliojimų.
VII. SUTARTIES GALIOJIMAS
32. Sutartis įsigalioja Specialiojoje dalyje nurodytą Sutarties įsigaliojimo dieną ir galioja neterminuotai.
34. Lietuvos bankas turi teisę apriboti galimybę ABIC turėtojui teikti mokėjimo nurodymus ir gauti mokėjimus arba nedelsiant vienašališkai be išankstinio įspėjimo nutraukti Sutartį ir išregistruoti ABIC turėtoją iš Sistemos šiais atvejais:
34.1. ABIC turėtojui pradėtos bankroto procedūros arba nemokumo procedūros pagal kitos šalies teisę, sustabdytos operacijos, apribota arba atimta teisė verstis mokėjimo paslaugų teikimo veikla;
34.2. paaiškėjus, kad ABIC turėtojo Lietuvos bankui prieš sudarant Sutartį pateikta informacija neatitinka tikrovės arba buvo pateikta ne visa Lietuvos banko reikalaujama informacija ir tokią informaciją žinodamas Lietuvos bankas nebūtų sudaręs Sutarties su ABIC turėtoju arba būtų sudaręs Sutartį kitomis sąlygomis;
34.5. ABIC turėtojas pažeidžia reikalavimus, nustatytus Taisyklėse, Sutartyje ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose Sistemos veiklą;
34.6. ABIC turėtojui yra taikomos tarptautinės sankcijos, nustatomos Jungtinių Tautų ir kitų tarptautinių organizacijų, taip pat Europos Sąjungos;
34.7. Lietuvos bankas priima sprendimą dėl Sistemos veiklos arba paslaugų teikimo ABIC turėtojams nutraukimo;
35. ABIC turėtojui sužinojus apie bet kurį Sutarties 34 punkte nurodytą įvykį, ABIC turėtojas privalo apie tai nedelsdamas informuoti Lietuvos banką.
36. Lietuvos bankas, nutraukęs Sutartį Sutarties 34 punkte nurodyta tvarka, nedelsdamas išregistruoja ABIC turėtoją iš Sistemos ir apie tokio Sutarties nutraukimo priežastis informuoja ABIC turėtoją.
37. ABIC turėtojas turi teisę nutraukti Sutartį, apie tai įspėjęs Lietuvos banką prieš tris mėnesius, jeigu Šalys nesusitaria dėl kitokio įspėjimo laikotarpio.
38. Nutraukus Sutartį, FU sąskaitoje esantis ABIC turėtojo finansinis užstatas pervedamas į ABIC turėtojo raštu nurodytą sąskaitą po to, kai apmokami arba atmetami visi į Sistemą įtraukti mokėjimo nurodymai, kuriuose lėšų mokėtoju nurodomas ABIC turėtojas, ir buvo pasinaudota teisėmis į įkeitimą ir įskaitymą, kaip nurodyta Sutartyje bei Sistemos taisyklėse.
39. Nutraukus Sutartį ABIC turėtojo įsipareigojimus užtikrinančią FU sąskaitą Lietuvos bankas uždaro po to, kai:
39.2. buvo pasinaudota teisėmis į įkeitimą ir įskaitymą, kaip nurodyta Sutarties 10 punkte ir Sistemos taisyklių 60 punkte;
40. Nutraukus Sutartį, Šalių finansiniai įsipareigojimai, Sutartyje ir Sistemos taisyklėse nustatyta tvarka kilę iki Sutarties nutraukimo momento, galioja, kol jie bus įvykdyti. Sutarties nutraukimas nepanaikina teisės reikalauti atlyginti nuostolius, atsiradusius dėl Sutarties neįvykdymo.
VIII. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
42. Lietuvos bankas atsako tik už tiesioginius ABIC turėtojo nuostolius, patirtus dėl tyčinių Lietuvos banko darbuotojų veiksmų arba dėl Lietuvos banko darbuotojų neatsargumo, kuriuos Lietuvos bankas galėjo protingai numatyti.
43. Lietuvos bankas jokiais atvejais neatsako:
43.2. už ABIC turėtojo nuostolius, patirtus dėl ABIC turėtojui kilusios atsakomybės dėl Sistemoje neįvykdytų arba netinkamai įvykdytų ABIC turėtojo mokėjimo nurodymų;
43.4. už bet kokius nuostolius, atsirandančius dėl techninės infrastruktūros sutrikimų arba gedimų, jeigu tokie sutrikimai arba gedimai atsirado nepaisant to, kad Lietuvos bankas įgyvendino priemones, pagrįstai reikalingas siekiant apsaugoti infrastruktūrą nuo sutrikimų arba gedimų ir pašalinti tokių sutrikimų arba gedimų padarinius;
43.5. už ABIC turėtojo ir (arba) jam neteisingai pateiktą informaciją, jeigu pateikdamas Sistemai mokėjimo nurodymus ABIC turėtojas nesilaikė Sistemos techninėje dokumentacijoje nustatytų reikalavimų ir (arba) pakeitė mokėjimo nurodymų vykdymo sąlygas, arba kitas ABIC turėtojo padarytas klaidas;
43.6. už ABIC turėtojo nuostolius, už kuriuos Lietuvos bankas, kaip Sistemos operatorius, neatsako pagal Sistemos taisyklėse įtvirtintas nuostatas.
44. Lietuvos bankas negarantuoja ABIC turėtojui pateiktos DPS programinės įrangos sąsajos su ABIC turėtojo technine ir programine įranga, taip pat negarantuoja nenutrūkstamo ir saugaus programinės įrangos arba apsikeitimo elektroniniais dokumentais sistemos kompiuterių tinklo darbo dėl trečiųjų šalių arba paties ABIC turėtojo veiklos (pvz.: operacinės sistemos taisymai, ryšio sutrikimai dėl ryšio tiekėjo kaltės ir t. t.) net ir jam laikantis visų techninėje dokumentacijoje nustatytų reikalavimų. Tačiau, sutrikus Lietuvos banko ABIC turėtojui pateiktos programinės įrangos veiklai, Lietuvos bankas įsipareigoja ABIC turėtoją konsultuoti arba pakeisti pažeistą programinę įrangą.
45. ABIC turėtojas atsako už bet kokius nuostolius, kilusius dėl jo veiklos Sistemoje, arba dėl įsipareigojimų, kilusių pagal jo pateiktus mokėjimo nurodymus, Sistemos taisykles arba Sutartį, nevykdymo, įskaitant ir Lietuvos banko, veikiančio kaip tiesioginis Sistemos dalyvis, nuostolius.
46. ABIC turėtojas įsipareigoja atlyginti bet kokias Lietuvos banko papildomas išlaidas, sumokėtas palūkanas arba delspinigius ir Lietuvos banko nuostolius, turėtus dėl to, kad jis Sistemoje veikia kaip ABIC turėtojo tiesioginis dalyvis. Ši nuostata netaikoma, jeigu atitinkami reikalavimai kyla dėl Lietuvos banko darbuotojų tyčinių veiksmų arba didelio neatsargumo.
47. Lietuvos bankas ir ABIC turėtojas atleidžiami nuo atsakomybės už įsipareigojimų nevykdymą, jeigu jie įrodo, kad įsipareigojimai nevykdomi dėl nenugalimos jėgos aplinkybių (įskaitant, bet neapsiribojant, techninės įrangos gedimų, telekomunikacijų ir ryšio paslaugų sutrikimų, stichinių nelaimių, ligų epidemijų, streikų ir darbo ginčų atvejus). Apie tokių aplinkybių atsiradimą įsipareigojimų nevykdanti Šalis privalo nedelsdama pranešti kitai Šaliai ir imtis visų reikalingų priemonių joms pašalinti.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
49. Lietuvos banko elektroninio sertifikavimo sistemos skaitmeniniu parašu pasirašyti elektroniniai pranešimai, faksu perduoti pranešimai, Sistemos įvykių ir naudotojų veiksmų registravimo protokolai laikomi tinkamomis įrodinėjimo priemonėmis sprendžiant su Sutartimi susijusius ginčus.
50. Lietuvos bankas supažindina ABIC turėtoją su Bendrųjų sąlygų pakeitimų projektu ir nustato ne trumpesnį kaip 30 dienų terminą pasiūlymams ir pastaboms pareikšti. Trumpesnis kaip 30 dienų terminas gali būti nustatytas tais atvejais, kai Bendrąsias sąlygas būtina keisti dėl to, jog keičiamos Sistemos taisyklės arba Bendrųjų sąlygų pakeitimai būtini pašalinti grėsmei, kilusiai Sistemos saugumui, arba dėl kitų svarbių priežasčių.
52. Sutarties Bendrąsias sąlygas Lietuvos bankas turi teisę keisti vienašališkai, apie tai ABIC turėtojui pranešęs prieš Sutarties 50 punkte nurodytą terminą. Jeigu ABIC turėtojas nesutinka su Bendrųjų sąlygų pakeitimu, jis turi teisę nutraukti Sutartį iki Sutarties 50 punkte nurodyto termino pabaigos, pranešęs apie tai Lietuvos bankui ne vėliau, kaip likus 10 dienų iki Bendrųjų sąlygų pakeitimo įsigaliojimo. Tokiu atveju Sutartis laikoma nutraukta nuo Bendrųjų sąlygų pakeitimo įsigaliojimo dienos.
53. Esant prieštaravimų tarp Bendrųjų sąlygų ir Sutarties Specialiosios dalies, taikomos Specialiosios dalies nuostatos. Esant prieštaravimų tarp Sutarties, Sistemos taisyklių ir (ar) techninės dokumentacijos nuostatų, taikomos Sistemos taisyklių nuostatos, jeigu Lietuvos bankas ir ABIC turėtojas nesusitaria kitaip.
54. ABIC turėtojo teisėms ir įsipareigojimams, atsirandantiems pagal Sutartį ir Sistemos taisykles, taikoma Lietuvos Respublikos teisė.
55. Ginčai, kilę tarp Lietuvos banko ir ABIC turėtojo ir susiję su Sutartimi, Sistemos veikla ir Sistemos taisyklėmis, jeigu jų nepavyksta išspręsti derybomis, sprendžiami Lietuvos Respublikos teismuose Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
56. Sutartis sudaryta pagal Lietuvos Respublikos teisę. Sutarčiai, jos aiškinimui, galiojimui ir vykdymui taikoma Lietuvos Respublikos teisė.
57. ABIC turėtojas, pasirašydamas Sutartį:
57.1. patvirtina, kad jis atitinka reikalavimus, keliamus Lietuvos banko ABIC turėtojams ir nurodytus Lietuvos banko teisės aktuose;
57.2. patvirtina, kad jam yra žinomi visi su jo veikla susiję teisės aktuose nustatyti reikalavimai, įskaitant, bet neapsiribojant, reikalavimus, susijusius su asmens duomenų apsaugos ir pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos priemonėmis, ir kad jis laikosi visų su tuo susijusių savo įsipareigojimų;
57.3. patvirtina, kad turi pakankamus technologinius sistemos išteklius, sistemas ir procedūras operacinei rizikai valdyti;
57.4. patvirtina, kad turi pakankamas teisines ir organizacines priemones, skirtas pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijai užtikrinti;
57.5. patvirtina, kad jis yra susipažinęs su Sistemos taisyklėmis ir Sistemos technine dokumentacija ir kad įsipareigoja jų laikytis visą Sutarties galiojimo laikotarpį;
57.6. suteikia Lietuvos bankui teisę gauti reikalingą informaciją apie save, kaip ABIC turėtoją, iš ABIC turėtojo veiklą prižiūrinčios kompetentingos institucijos;
Lietuvos banko mažmeninių mokėjimų sistemos SEPA-MMS adresuojamojo BIC turėtojo sutarties sudarymo taisyklių
2 priedas
TEISINIŲ NUOMONIŲ DĖL ADRESUOJAMOJO BIC TURĖTOJO SUTARTIES SUDARYMO SU ADRESUOJAMOJO BIC TURĖTOJU BENDROSIOS SĄLYGOS –
NUOMONĖ DĖL GEBĖJIMŲ
Lietuvos bankas
Gedimino pr. 6
LT-01103 Vilnius, Lietuva
Adresuojamojo BIC turėtojo sutarties sudarymas
[vieta], [data]
Gerb. .....
Mes, [vidaus ar nepriklausomi] teisininkai, atstovaujantys [adresuojamojo BIC turėtojo ar adresuojamojo BIC turėtojo padalinio pavadinimas] (toliau – ABIC turėtojas) interesams, buvome paprašyti pateikti šią nuomonę dėl [jurisdikcijos, kurioje adresuojamojo BIC turėtojas yra įsteigtas (toliau – jurisdikcija)] teisės aktų, susijusių su Lietuvos banko mažmeninių mokėjimų sistemos SEPA-MMS (toliau – Sistema) ABIC turėtojo sutarties sudarymu.
Ši nuomonė apima tik tuos [jurisdikcijos] teisės aktus, kurie galiojo jos pateikimo momentu. Tam, kad pagrįstume šią nuomonę, nenagrinėjome jokios kitos jurisdikcijos teisės aktų, dėl jų nereiškiame jokių pastabų ir nedarome jokių išvadų. Visi toliau pateikti teiginiai ir išvados dėl [jurisdikcijos] teisės aktų galioja vienodai, neatsižvelgiant į tai, ar pateikdamas mokėjimo nurodymus ir gaudamas mokėjimus ABIC turėtojas veikia per savo pagrindinę buveinę, ar per vieną arba keletą padalinių, esančių valstybėje, kurioje taikomi [jurisdikcijos] teisės aktai, arba kitose valstybėse.
I. IŠNAGRINĖTI DOKUMENTAI
Siekdami pagrįsti šią nuomonę, mes išnagrinėjome šiuos dokumentus:
1) šios nuomonės pateikimo metu galiojančių ABIC turėtojo [atitinkami steigimo dokumentai] patvirtintos kopijos;
2) [jeigu taikytina] išrašas iš [atitinkamas įmonių registras] ir iš [jeigu taikoma] [kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigos arba atitinkamas registras];
3) [tiek, kiek taikytina] licencijos arba kito dokumento, įrodančio ABIC turėtojo teisę teikti mokėjimo paslaugas [jurisdikcijoje], kopija;
4) [jeigu taikytina] ABIC turėtojo valdybos arba atitinkamo valdymo organo [data] sprendimo, įrodančio ABIC turėtojo sutikimą laikytis ABIC turėtojo sutartyje ir Sistemos dokumentuose numatytų nuostatų (kaip apibrėžta toliau), kopija;
5) [įgaliojimai ir kiti dokumentai, įrodantys, kad asmuo arba asmenys, kurie pasirašo ABIC turėtojo sutartį (kaip apibrėžta toliau) ABIC turėtojo vardu, turi tam teisę];
ir kiti šiai nuomonei pateikti būtini arba tinkami dokumentai, susiję su ABIC turėtojo įsteigimu, teisėmis ir įgaliojimais (toliau – ABIC turėtojo dokumentai).
Siekiant pagrįsti šią nuomonę, taip pat buvo išnagrinėti šie dokumentai:
1) [data] patvirtintos ABIC turėtojo sutarties bendrosios sąlygos (toliau – ABIC turėtojo sutartis);
2) [data] patvirtintos Lietuvos banko mažmeninių mokėjimų sistemos SEPA-MMS veikimo taisyklės (toliau – Sistemos taisyklės);
II. PRIELAIDOS
Pareikšdami šią nuomonę darome šias prielaidas apie Dokumentus:
2) ABIC turėtojo sutarties ir Sistemos dokumentų sąlygos ir juose numatytos teisės ir pareigos yra galiojančios ir teisiškai privalomos pagal Lietuvos Respublikos teisę, kuri yra pasirinkta kaip taikytina, o pasirinkimas ABIC turėtojo sutarčiai ir Sistemos dokumentams taikyti Lietuvos Respublikos teisę yra teisėtas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
3) ABIC turėtojo dokumentai yra galiojantys ir teisėti, yra tinkamai patvirtinti, priimti arba sudaryti ir, kai būtina, pateikti atitinkamų šalių;
III. NUOMONĖS DĖL ABIC TURĖTOJO
A. ABIC turėtojas yra juridinis asmuo, įsteigtas ir įregistruotas arba kitaip tinkamai įkurtas pagal [jurisdikcijos] teisę.
B. ABIC turėtojas turi visus reikalingus juridinio asmens įgaliojimus įgyvendinti teises ir vykdyti pareigas, numatytas ABIC turėtojo sutartyje ir Sistemos dokumentuose, kurių šalimi jis ketina tapti.
C. ABIC turėtojo teisių įgyvendinimas ir pareigų vykdymas pagal Sistemos dokumentus ir ABIC turėtojo sutartį, kurios šalimi jis ketina tapti, jokiu būdu nepažeidžia jokių [jurisdikcijos] teisės aktų nuostatų, taikomų ABIC turėtojui arba ABIC turėtojo dokumentams.
D. ABIC turėtojui nereikia jokių papildomų įgaliojimų, leidimų, sutikimų, dokumentų pateikimų, registravimų, notaro arba kitų patvirtinimų iš [pagal jurisdikcijos] teisę kompetentingų teismo arba valdžios, teisinių arba valstybės institucijų dėl ABIC turėtojo sutarties ir Sistemos dokumentų priėmimo, galiojimo arba vykdymo arba teisėms ir pareigoms pagal juos įgyvendinti.
E. ABIC turėtojas ėmėsi visų veiksmų ir kitų priemonių, reikalingų pagal [jurisdikcijos] teisę, tam, kad ABIC turėtojo sutartyje ir Sistemos dokumentuose numatytos jo pareigos būtų teisėtos, galiojančios ir saistančios.
F. ABIC turėtojas laikosi visų teisės aktų reikalavimų, susijusių su jo veikla, įskaitant, bet neapsiribojant, reikalavimus, susijusius su asmens duomenų apsaugos ir pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos priemonėmis.
Ši nuomonė sudaryta joje nurodytą dieną ir skirta tik Lietuvos bankui ir [adresuojamojo BIC turėtojui]. Jokie kiti asmenys negali remtis šia nuomone, o jos turinys negali būti atskleistas be mūsų išankstinio rašytinio sutikimo jokiems kitiems asmenims, išskyrus jos gavėjams ir jų interesams atstovaujančius teisininkus, taip pat Europos Centrinį Banką ir Europos centrinių bankų sistemos nacionalinius centrinius bankus [ir [jurisdikcijos] nacionalinį centrinį banką / atitinkamas valdymo institucijas].
Pagarbiai
[parašas]
Lietuvos banko mažmeninių mokėjimų sistemos SEPA-MMS adresuojamojo BIC turėtojo sutarties sudarymo taisyklių
3 priedas
TEISINIŲ NUOMONIŲ DĖL ADRESUOJAMOJO BIC TURĖTOJO SUTARTIES SUDARYMO SU UŽSIENIO ADRESUOJAMOJO BIC TURĖTOJU BENDROSIOS SĄLYGOS – NUOMONĖ DĖL ŠALIES
Lietuvos bankas
Gedimino pr. 6
LT-01103 Vilnius, Lietuva
Adresuojamojo BIC turėtojo sutarties sudarymas
[vieta], [data]
Gerb. ......
Mes, [nepriklausomi] teisininkai, atstovaujantys [adresuojamojo BIC turėtojo ar adresuojamojo BIC turėtojo padalinio pavadinimas] (toliau – ABIC turėtojas) interesams dėl klausimų, susijusių su [ABIC turėtojo įsisteigimo vietos jurisdikcijos (toliau – jurisdikcija)] teisės aktais, buvome paprašyti pateikti šią nuomonę pagal [jurisdikcijos] teisės aktus dėl Lietuvos banko mažmeninių mokėjimų sistemos SEPA-MMS (toliau – Sistema) ABIC turėtojo sutarties sudarymo. Nuorodos į [jurisdikcijos] teisės aktus apima visus taikytinus [jurisdikcijos] teisės aktus. Mes išreiškiame šią nuomonę ABIC turėtojo, įsteigto arba turinčio buveinę už Lietuvos Respublikos ribų, atžvilgiu dėl [jurisdikcijos] teisės aktų, susijusių su teisėmis ir įsipareigojimais, atsirandančiais dėl ABIC turėtojo sutarties sudarymo, kurie nustatyti toliau apibrėžtuose Sistemos dokumentuose ir ABIC turėtojo sutartyje.
Ši nuomonė apima tik tuos [jurisdikcijos] teisės aktus, kurie galiojo jos pateikimo momentu. Tam, kad pagrįstume šią nuomonę, nenagrinėjome jokios kitos jurisdikcijos teisės aktų; dėl jų nereiškiame jokių pastabų ir nedarome jokių išvadų. Mes darome prielaidą, kad kitos jurisdikcijos įstatymuose nėra nieko, kas darytų įtaką šiai nuomonei.
I. IŠNAGRINĖTI DOKUMENTAI
Siekdami pagrįsti šią nuomonę mes išnagrinėjome toliau išvardytus dokumentus ir kitus dokumentus, kuriuos laikėme reikalingais arba tinkamais:
1) [data] patvirtintos ABIC turėtojo sutarties bendrosios sąlygos (toliau – ABIC turėtojo sutartis);
2) [data] patvirtintas Lietuvos banko mažmeninių mokėjimų sistemos SEPA-MMS veiklos taisyklės (toliau – Sistemos taisyklės);
3) visus kitus dokumentus, kurie reglamentuoja Sistemą ir (arba) santykius tarp ABIC turėtojo ir Sistemos dalyvių, tarp kitų ABIC turėtojų ir Lietuvos banko, ir t. t. [1]
[Sistemos taisyklės] ir [...] šiame dokumente vadinami Sistemos dokumentais.
II. PRIELAIDOS
Pateikdami šią nuomonę darome šias prielaidas apie Sistemos dokumentus:
1) ABIC turėtojo sutartis ir Sistemos dokumentai yra galiojantys ir teisėti, tinkamai patvirtinti, priimti arba sudaryti ir, kai būtina, pateikti atitinkamų šalių;
2) ABIC turėtojo sutarties ir Sistemos dokumentų sąlygos ir juose numatytos teisės ir pareigos yra galiojančios ir teisiškai privalomos pagal Lietuvos Respublikos teisę, kuri yra pasirinkta kaip taikytina, o pasirinkimas ABIC turėtojo sutarčiai ir Sistemos dokumentams taikyti Lietuvos Respublikos teisę yra galimas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
III. NUOMONĖ
Vadovaudamiesi tuo, kas išdėstyta, ir kiekvienu atveju atsižvelgdami į tai, kas numatyta toliau, darome išvadą, kad:
3.1 Konkrečios šalies teisiniai aspektai [kiek taikytina]
Šie [jurisdikcijos] teisės aktų požymiai atitinka ABIC turėtojo įsipareigojimus pagal ABIC turėtojo sutartį ir Sistemos dokumentus ir jokiu būdu jų nepanaikina: [konkrečios šalies teisinių aspektų sąrašas].
3.2 Bendrieji nemokumo klausimai [įsipareigojimų nevykdymo atvejai]
a) Nemokumo bylų rūšys
Nemokumo bylų rūšys (įskaitant sureguliavimo arba sanavimo bylas), kurios šioje nuomonėje apima visas bylas dėl ABIC turėtojo turto arba bet kurio ABIC turėtojo padalinio, veikiančio pagal [jurisdikcijos] teisę, ir kurios gali būti iškeltos ABIC turėtojui pagal [jurisdikcijos] teisę, yra tik šios (visos kartu toliau vadinamos nemokumo bylomis): [pateikti bylų sąrašą originalo kalba ir anglų kalba].
Be nemokumo bylų, ABIC turėtojui, bet kokiam jo turtui arba bet kokiam padaliniui, kurį jis gali turėti pagal [jurisdikcijos] teisės aktus, pagal [jurisdikcijos] teisę gali būti keliamos [išvardyti visas taikytinas moratoriumo, administravimo arba kitas bylas, dėl kurių mokėjimai ABIC turėtojui ir (arba) ABIC turėtojo mokėjimai gali būti sustabdyti arba apriboti, arba panašias bylas originalo kalba ir anglų kalba] (visos kartu toliau vadinamos bylomis).
3.3 ABIC turėtojo sutarties ir Sistemos dokumentų nuostatų vykdymas
Atsižvelgiant į tai, kas toliau išdėstyta, visos ABIC turėtojo sutarties ir Sistemos dokumentų nuostatos bus įpareigojančios ir vykdytinos pagal jų sąlygas pagal [jurisdikcija] teisės aktus, ypač jeigu ABIC turėtojui iškeliamos nemokumo arba kitos bylos.
Taigi, mes manome, kad:
a) Mokėjimo nurodymų apdorojimas
Sistemos taisyklių VIII skyriaus nuostatos dėl mokėjimo nurodymų apdorojimo yra galiojančios ir vykdytinos. Konkrečiai, visi mokėjimo nurodymai, apdoroti vadovaujantis šios dalies nuostatomis, bus galiojantys, įpareigojantys ir vykdytini pagal [jurisdikcijos] teisės aktus. Sistemos taisyklių nuostata, nurodanti tikslų momentą, nuo kurio Sistemai pateikti ABIC turėtojo mokėjimo nurodymai tampa vykdytini ir neatšaukiami (Sistemos taisyklių 81 punktas), yra galiojanti, įpareigojanti ir vykdytina pagal [jurisdikcijos] teisės aktus.
b) Lietuvos banko įgaliojimai vykdyti savo funkcijas
Nemokumo arba kitos bylos iškėlimas ABIC turėtojui neturės įtakos Lietuvos banko įgaliojimams ir teisėms, kylančioms iš ABIC turėtojo sutarties ir Sistemos dokumentų. [Nurodyti [tiek, kiek taikytina], kad ta pati nuomonė taip pat taikytina bet kurio kito subjekto, kuris teikia ABIC turėtojams paslaugas tiesiogiai ir kuris yra būtinai reikalingas tam, kad būtų galima naudotis Sistemos paslaugomis (pvz., tinklo paslaugų teikėjas), atžvilgiu.]
c) Teisių gynimo priemonės įsipareigojimų nevykdymo atveju
Kai taikytina ABIC turėtojui, ABIC turėtojo sutarties bendrųjų sąlygų III ir VII skyrių ir Sistemos taisyklių IV ir VII skyrių nuostatos dėl reikalavimų, kurių terminas dar nesuėjo, įvykdymo prieš terminą, reikalavimų įskaitymo dėl ABIC turėtojo lėšų naudojimo, įkeitimo realizavimo, ABIC turėtojo galimybės teikti mokėjimo nurodymus ir gauti mokėjimus apribojimo, išregistravimo iš Sistemos ir sutarčių bei sandorių nutraukimo (ABIC turėtojo sutarties bendrųjų sąlygų 34 punktas ir 7–20 punktai, Sistemos taisyklių 60 punktas ir 30–41 punktai) yra galiojančios ir vykdytinos pagal [jurisdikcijos] teisės aktus.
d) Galimybės teikti mokėjimo nurodymus ir gauti mokėjimus apribojimas ir išregistravimas iš Sistemos
Kai taikytina ABIC turėtojui, ABIC turėtojo sutarties ir Sistemos taisyklių nuostatos dėl ABIC turėtojo galimybės teikti mokėjimo nurodymus ir gauti mokėjimus apribojimo ir išregistravimo iš Sistemos pradėjus nemokumo ar kitą bylą arba dėl įsipareigojimų nevykdymo, kaip apibrėžta ABIC turėtojo sutartyje ir Sistemos dokumentuose arba jeigu ABIC turėtojas kelia bet kokią sisteminę riziką arba turi rimtų veikimo problemų, yra galiojančios ir vykdytinos pagal [jurisdikcijos] teisės aktus.
e) Teisių ir įsipareigojimų perleidimas
ABIC turėtojo teisės ir pareigos negali būti perleistos, pakeistos arba kitaip ABIC turėtojo perduotos trečiosioms šalims be išankstinio rašytinio Lietuvos banko sutikimo.
3.4 Pirmumo teisės negaliojimas
Mes manome, kad nei vienas iš ABIC turėtojo sutarties ir Sistemos dokumentų kylantis įsipareigojimas, jo vykdymas arba laikymasis iki bet kokios nemokumo ar kitos bylos ABIC turėtojo atžvilgiu pradžios jokioje tokioje byloje negali būti atmestas kaip pirmumo teisė, nuginčijamas sandoris arba kitaip pagal [jurisdikcijos] teisės aktus.
Konkrečiai ir neapribojant to, kas anksčiau pasakyta, mes pareiškiame šią nuomonę dėl bet kurio ABIC turėtojo į Sistemą pateiktų mokėjimo nurodymų. Konkrečiai, mes manome, kad Sistemos taisyklių 81 punkto nuostatos, reglamentuojančios mokėjimo nurodymų vykdymą ir neatšaukiamumą, bus galiojančios ir vykdytinos ir kad nei vieno ABIC turėtojo pateiktas ir apdorotas pagal Sistemos taisyklių VIII skyrių mokėjimo nurodymas jokioje nemokumo ar kitoje byloje negali būti atmestas kaip pirmumo teisė, nuginčijamas sandoris arba kitaip pagal [jurisdikcijos] teisės aktus.
3.5 Turto areštas
Jeigu ABIC turėtojo kreditorius reikalauja turto arešto akto (įskaitant bet kokį aktą dėl arešto, konfiskavimo ar kitokios viešosios arba privatinės teisės procedūros, skirtos apsaugoti visuomenės interesą arba ABIC turėtojo kreditorių teises) – toliau vadinama areštu – pagal [jurisdikcijos] teisės aktus iš [jurisdikcijoje] kompetentingos teismo arba valdžios, teisminės ar valstybinės valdžios institucijos, mes manome, kad [įterpti analizę ir vertinimą].
3.6 Įkaitas [tiek, kiek taikytina]
a) Teisių arba turto perleidimas dėl užtikrinimo, įkeitimo
Perleidimai dėl užtikrinimo bus galiojantys ir vykdytini pagal [jurisdikcijos] teisės aktus. Konkrečiai, įkeitimo sandorių sudarymas ir vykdymas pagal tokiems sandoriams Sistemos taisyklėse ir ABIC turėtojo sutartyje numatytas sąlygas bus galiojantys ir vykdytini pagal [jurisdikcijos] teisės aktus.
b) Teisių perėmėjų ir įkaito turėtojų interesų pirmenybė prieš kitų pareiškėjų interesus
Nemokumo arba kitos ABIC turėtojui iškeltos bylos atveju reikalavimų tenkinimas iš ABIC turėtojo teisių ar turto, perleisto dėl užtikrinimo arba įkeistų Lietuvos bankui ar kitiems Sistemos dalyviams, turės pirmenybę prieš visų kitų ABIC turėtojo kreditorių reikalavimus, ir jiems nebus taikomi kreditorių, turinčių pirmumo teisę, reikalavimai.
c) Vykdymo teisių užtikrinimas
Net nemokumo arba kitos bylos, pradėtos ABIC turėtojui, atveju Sistemos dalyviai ir Lietuvos bankas, kaip [teisių perėmėjai arba įkaito turėtojai, kai taikoma], vis tiek galės pasinaudoti išieškojimo nukreipimu ir tokio ABIC turėtojo teisių arba turto perėmimu, veikdami per Lietuvos banką pagal Sistemos taisykles.
d) Formos ir registravimo reikalavimai
Nėra jokių ABIC turėtojo teisių arba turto perleidimo dėl užtikrinimo arba įkeitimo sandorių sudarymo ir vykdymo formos reikalavimų ir nebūtina, kad perleidimas dėl užtikrinimo arba įkeitimo sandorio, kai taikoma, arba tokio perleidimo ar įkeitimo sandorio bet kokia informacija būtų registruota arba pateikta kompetentingai [jurisdikcijos] teismo ar valdžios, teisminei arba valstybinės valdžios institucijai.
3.7 Padaliniai [tiek, kiek taikytina]
a) Nuomonė taikoma veiksmams, atliekamiems per padalinius
Visi pirmiau pateikti teiginiai ir išvados dėl ABIC turėtojo pagal [jurisdikcijos] teisę taikomi vienodai galiojimo ir tikslumo požiūriu, kai ABIC turėtojas veikia per vieną arba keletą padalinių, esančių už [jurisdikcijos] ribų.
b) Atitiktis teisės aktams
Nei teisių ir pareigų pagal ABIC turėtojo sutartį ir Sistemos dokumentus įgyvendinimas ir vykdymas, nei ABIC turėtojo padalinio mokėjimo nurodymų pateikimas, perdavimas arba gavimas jokiu atžvilgiu nepažeis [jurisdikcijos] teisės aktų.
c) Reikalingi įgaliojimai
Nei įgyvendinant ir vykdant teises ir pareigas pagal ABIC turėtojo sutartį ir Sistemos dokumentus, nei ABIC turėtojo padaliniui pateikiant, perduodant arba gaunant mokėjimo nurodymus nereikės jokių papildomų įgaliojimų, leidimų, sutikimų, dokumentų pateikimų, registravimų, notaro ar kitų patvirtinimų iš [jurisdikcijos] kompetentingų teismo, valdžios, teisminių arba valstybinės valdžios institucijų.
Ši nuomonė sudaryta joje nurodytą dieną ir skirta tik Lietuvos bankui ir [ABIC turėtojui]. Jokie kiti asmenys negali remtis šia nuomone, o jos turinys negali būti atskleistas be mūsų išankstinio rašytinio sutikimo jokiems kitiems asmenims, išskyrus jos gavėjams ir jų interesams atstovaujančius teisininkus, taip pat Europos Centrinį Banką ir Europos centrinių bankų sistemos nacionalinius centrinius bankus / atitinkamas valdymo institucijas.
Pagarbiai
[parašas]
[1] Kiti dokumentai apima, pavyzdžiui, visus papildomus susitarimus dėl ABIC turėtojų operacijų sistemoje įvykdymo garantijų.