LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL MOKYMO NUOTOLINIU UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMO BŪDU
KRITERIJŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. liepos 2 d. Nr. V-1006
Vilnius
Vadovaudamasis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, 26.5 papunkčiu:
1. T v i r t i n u Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašą (toliau – aprašas) (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad:
2.1. iki šio įsakymo įsigaliojimo pradėti vertinimo procesai dėl atitikties mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijams vykdomi pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusius mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijus;
2.2. iki šio įsakymo įsigaliojimo išduoti švietimo, mokslo ir sporto ministro rašytiniai suderinimai mokyklų, kurių nuostatuose (įstatuose) numatytas mokymas nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu, savininko teises ir pareigas įgyvendinančioms institucijoms (dalyvių susirinkimams), savininkams galioja ir suteikia teisę mokykloms mokyti laikinai į užsienį išvykusius ar nuolat užsienyje gyvenančius šalies mokinius nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu.
3. R e k o m e n d u o j u:
3.1. bendrojo ugdymo mokykloms pasirengti mokinius mokyti nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu ir savininko teises ir pareigas įgyvendinančioms institucijoms (valstybinės mokyklos – biudžetinės įstaigos), savivaldybių vykdomosioms institucijoms (savivaldybės mokyklos – biudžetinės įstaigos), dalyvių susirinkimams (savininkui) (valstybinės, savivaldybės mokyklos – viešosios įstaigos ir nevalstybinės mokyklos) įvertinti mokyklos pasirengimo mokyti mokinius nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu atitiktį apraše nurodytiems kriterijams bei teisės aktų nustatyta tvarka įteisinti mokyklų nuostatuose / įstatuose iki 2021 m. rugsėjo 1 d.;
3.2. aprašo nuostatas taikyti:
3.2.1. švietimo teikėjams, įgyvendinantiems ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo ir kito neformaliojo švietimo programas nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu;
4. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. kovo 3 d. įsakymą Nr. V-111 „Dėl Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
švietimo, mokslo ir sporto ministro
2020 m. liepos 2 d.
įsakymu Nr. V-1006
MOKYMO NUOTOLINIU UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMO BŪDU
KRITERIJŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašas (toliau – aprašas) nustato bendrojo ugdymo mokyklų, įgyvendinančių pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas (toliau – mokykla), pasirengimo mokyti nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijus (toliau – nuotolinio mokymo kriterijai) ir yra taikomas bendrojo ugdymo mokykloms, įgyvendinančioms pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas.
2. Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdai ir mokymosi formos nustatytos Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
II SKYRIUS
NUOTOLINIO MOKYMO KRITERIJAI
3. Mokykla, ketinanti vykdyti mokymą nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, turi atitikti kriterijus, nustatytus aprašo 4–8 punktuose.
4. Mokykla yra įvaldžiusi naudojamą virtualią mokymo aplinką, kurią sudaro bendra sistema ir / ar keletas skirtingų technologinių priemonių:
4.2. keitimosi failais priemonė, pvz., mokinių darbams ir kūriniams kaupti ir vertinti skirtas aplankas (e. portfelis), diskai „debesyse“ ir kt.;
4.3. asinchroninės komunikacijos priemonės, pvz., elektroninis paštas (rekomenduojama mokykloms turėti mokyklos vardu registruotą el. pašto sistemą);
4.4. sinchroninės komunikacijos priemonės, pvz., skaitmeninis pokalbių kambarys (rekomenduojama mokykloms turėti mokyklos vardu registruotą priemonę);
5. Mokinių kompetencijoms ugdyti(is) / įgyti naudojamos mokymo(si) priemonės ir ištekliai, kurie yra kaupiami mokyklos naudojamoje virtualioje mokymo(si) aplinkoje:
5.1. pamokų, veiklų ir konsultacijų tvarkaraštis. Tvarkaraštį laikinai į užsienį išvykusiems mokiniams ar nuolat užsienyje gyvenantiems asmenims sudaro mokykla, įvertinusi galimus laiko zonų skirtumus;
5.2. dalyko / modulio mokymo(si) turinio planas (pvz., temų pavadinimai, veiklos, laikas temai, ciklui ir kt.);
5.3. mokymo(si) ištekliai: sąvokos, vadovėliai, temai aktuali garso ir vaizdo medžiaga, pateiktys, veiklų / užduočių pavyzdžiai, nuorodos į mokymosi išteklius (pvz., simuliaciniai skaitmeniniai mokymosi resursai ir kt.), užduočių paketai (rekomenduojama pagal pasiekimų lygmenis), teorinių ir praktinių užduočių sąsiuviniai (profesiniam mokymui) mokymuisi ir atsiskaitymui;
6. Mokytojai, mokantys mokinius nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu, yra įgiję skaitmeninio raštingumo kompetencijas, numatytas Reikalavimų mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų skaitmeninio raštingumo programoms apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. ISAK-555 „Dėl Reikalavimų mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų skaitmeninio raštingumo programoms aprašo patvirtinimo“, ir taiko jas ugdymo turiniui kurti, ugdymui planuoti ir organizuoti, mokinių mokymo procesui bei pažangai stebėti ir vertinti, bendradarbiauti su kitais mokytojais ir pagalbos mokiniui specialistais, tėvais (globėjais, rūpintojais).
7. Mokykla, ketinanti vykdyti ugdymo procesą nuotoliniu būdu, parengia mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu aprašo projektą arba kitus mokyklos vidaus teisės aktų projektus, reglamentuojančius mokymą nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu mokykloje, pvz., mokyklos ugdymo plane.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
9. Mokykla, organizuodama mokymą nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu, privalo užtikrinti teisės aktų nustatyta tvarka asmens duomenų apsaugos, kibernetinės saugos, autorinių teisių, smurto, patyčių prevencijos nuostatų laikymąsi.
10. Mokyklos pasirengimą organizuoti mokymą nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu vertina savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (valstybinės mokyklos – biudžetinės įstaigos), savivaldybės vykdomoji institucija (savivaldybės mokyklos – biudžetinės įstaigos), dalyvių susirinkimas (savininkas) (valstybinės, savivaldybės mokyklos – viešosios įstaigos ir nevalstybinės mokyklos).
11. Laikinai į užsienį išvykusius ar nuolat užsienyje gyvenančius šalies mokinius mokykla nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu moko, mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai (dalyvių susirinkimui), savininkui raštu suderinus su švietimo, mokslo ir sporto ministru. Suderinimo raštas teikiamas, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai įvertinus, ar mokykla, ketinanti organizuoti mokymą nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu laikinai į užsienį išvykusiems ar nuolat užsienyje gyvenantiems šalies mokiniams, atitinka apraše nurodytiems kriterijams.