ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATŲ IR PERSONALINĖS SUDĖTIES PATVIRTINIMO PAKEITIMO
2022 m. gegužės 16 d. Nr. DĮV-387
Šilalė
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 5 punktu, Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir Ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u pridedamus:
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus:
2.1. 2019 m. spalio 22 d. įsakymą Nr. DĮV-839 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centro personalinės sudėties ir jos nuostatų patvirtinimo“;
3. P a v e d u šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre ir Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, 92236 Klaipėda) arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio įsakymo įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.
PATVIRTINTA
Šilalės rajono savivaldybės
Administracijos direktoriaus
2022 m. gegužės 16 d.
įsakymu Nr. DĮV-387
ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šilalės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai reglamentuoja Šilalės rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – Operacijų centras) tikslus, uždavinius ir funkcijas, darbo organizavimo ir sušaukimo tvarką.
2. Operacijų centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais nuostatais ir kitais civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.
II SKYRIUS
operacijų centro veiklos tikslai, uždaviniai ir funkcijos
4. Operacijų centro veiklos tikslai: vykdyti ekstremalių situacijų prevenciją, organizuoti ir koordinuoti įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą, užtikrinti Ekstremaliųjų situacijų komisijos (toliau – Komisija) ir Tauragės rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų vadovo (toliau – Operacijų vadovas) priimtų sprendimų įgyvendinimą.
5. Operacijų centro uždaviniai:
6. Operacijų centras, vykdydamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
6.2. teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės teritorijoje vykdo gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją ir nuolat keičiasi su jais informacija ekstremaliosios situacijos metu;
6.3. renka, analizuoja, vertina ir sistemina informaciją apie ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jos eigą, padarinių pobūdį ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus ir nuolat informuoja civilinės saugos sistemos subjektus;
6.4. organizuoja ir koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų patelkimą ekstremaliosios situacijos likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;
6.5. organizuoja ir koordinuoja gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų patelkimą privalomiems darbams, būtiniems ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, atlikti, koordinuoja šių darbų atlikimą;
6.6. organizuoja ir koordinuoja materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, patelkimą šiems tikslams pasiekti;
6.8. teikia Komisijai pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;
6.9. teisės aktų nustatyta tvarka informuoja Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos, kaimynines savivaldybes apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją;
III SKYRIUS
OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMAS, GRUPIŲ FUNKCIJOS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
7. Operacijų centrą sudaro Savivaldybės administracijos direktorius iš Savivaldybės administracijos darbuotojų, atsakingųjų bei remiančiųjų institucijų, numatytų Šilalės rajono ekstremaliųjų situacijų valdymo plane, atstovų.
8. Operacijų centro koordinatorius:
8.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Operacijų centrui priskirtų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimą;
8.2. Operacijų centro koordinatorius pavaldus ir atskaitingas Operacijų vadovui, jeigu jis yra paskirtas, arba Savivaldybės administracijos direktoriui (Komisijos pirmininkui), jeigu nėra paskirto Operacijų vadovo;
8.3. koordinuoja visas civilinės saugos sistemos pajėgas, dalyvaujančias likviduojant ekstremalius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas, šalinant jos padarinius, gelbėjant gyventojus ir turtą, iki paskiriamas Operacijų vadovas;
9. Operacijų centrą sudaro šios grupės:
10. Savivaldybės Operacijų centro grupėms pagal kompetenciją vadovauja grupių vadovai, kurie yra pavaldūs ir atskaitingi Operacijų centro koordinatoriui ir kuriems yra pavaldūs ir atskaitingi jų grupių nariai. Nesant grupės vadovo, jo funkcijas Operacijų centro koordinatoriaus nurodymu vykdo kitas grupės narys.
11. Grupės vadovas:
11.1. organizuoja, koordinuoja, kontroliuoja jo vadovaujamai grupei priskirtų funkcijų įgyvendinimą;
12. Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė:
12.2. prognozuoja ekstremaliosios situacijos eigą, padarinių mastą ir pobūdį, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus, ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą;
12.3. įvertina susidariusią situaciją ir, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, teikia Operacijų vadovui pasiūlymus dėl reikalingų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti;
12.4. koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų patelkimą ir veiksmus ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti;
12.5. organizuoja ir koordinuoja ekstremaliosios situacijos likvidavimą, jos padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą bei evakavimą;
12.6. organizuoja ir koordinuoja gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų patelkimą privalomiems darbams, būtiniems valstybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, atlikti, koordinuoja šių darbų atlikimą;
12.7. koordinuoja veiksmus ir keičiasi informacija su kitų institucijų atstovais, analizuodama, vertindama ir prognozuodama ekstremaliosios situacijos eigą;
12.8. organizuodama ir koordinuodama ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą, konsultuojasi su ekspertais;
12.9. dalyvauja Visuomenės informavimo grupei rengiant pranešimus gyventojams dėl rekomenduojamų apsisaugojimo priemonių ir būdų ekstremaliosios situacijos metu;
12.10. surinktą, išanalizuotą ir įvertintą informaciją apie ekstremaliąją situaciją, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, perduoda Operacijų vadovui;
12.11. perduoda Komisijos ir Operacijų vadovo sprendimus ir kitą būtiną informaciją civilinės saugos sistemos pajėgoms ir kitiems civilinės saugos sistemos subjektams;
13. Materialinio techninio aprūpinimo grupė:
13.1. Savivaldybės Operacijų vadovo nurodymu organizuoja būtinų materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, patelkimą šiems tikslams pasiekti;
13.2. organizuoja materialinių išteklių, reikalingų būtiniausioms gyvenimo sąlygoms atkurti įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos metu, telkimą gyventojams;
13.3. organizuoja ir koordinuoja valstybės rezervo priemonių patelkimą ekstremaliosios situacijos likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;
14. Informacijos valdymo ir visuomenės informavimo grupė:
14.1. rengia informacinius pranešimus gyventojams apie gresiančią ar susidariusią savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją, esamus ir (ar) prognozuojamus padarinius, vykdomas ir (ar) planuojamas vykdyti jų šalinimo priemones, rekomenduojamus apsisaugojimo būdus ir priemones ir, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, teikia juos viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams;
15. Administravimo, elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:
15.2. užtikrina Operacijų centro darbui būtinos įrangos eksploatavimą ir nuolatinę techninę priežiūrą;
15.3. rengia Operacijų centro protokolus (protokolai gali būti garso, vaizdo / garso įrašai, saugomi Savivaldybės duomenų saugykloje), užtikrina Operacijų centro koordinatoriaus priimtų sprendimų ir kitų Operacijų centro darbo metu parengtų dokumentų įforminimą ir tinkamą tvarkymą;
15.4. organizuoja radijo ir telefono ryšių ir elektroninės informacijos sistemų panaudojimą Operacijų centro darbo vietose;
15.6. administruoja Operacijų centro radijo ir telefono (fiksuoto ir judriojo) ryšių, elektroninių duomenų perdavimo įrangą ir tinklus;
16. Operacijų centro grupės pagal kompetenciją vykdo kitas grupių vadovų, Operacijų centro koordinatoriaus pavestas funkcijas, būtinas organizuojant, koordinuojant ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.
17. Operacijų centras, vykdydamas savo funkcijas, turi teisę gauti iš valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų išsamią informaciją apie gresiančią ar susidariusią valstybės lygio ekstremaliąją situaciją, jų turimas civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, gresiančiai ar susidariusiai savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti.
iv SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS
18. Savivaldybės Komisijos pirmininkas (Savivaldybės administracijos direktorius) sprendimą dėl Operacijų centro sušaukimo priima:
18.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;
19. Operacijų centro koordinatorius, atsižvelgdamas į ekstremaliosios situacijos pobūdį gali inicijuoti viso Operacijų centro ar reikiamų Operacijų centro grupių arba atskirų narių sušaukimą.
20. Atsižvelgdamas į ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį Operacijų centro koordinatorius gali inicijuoti viso Operacijų centro ar reikiamų Operacijų centro grupių arba kai kurių narių sušaukimą, kreiptis į kompetentingas valstybės, Savivaldybės institucijas, įstaigas, kitas įstaigas ir ūkio subjektus su prašymu į Operacijų centrą deleguoti atstovą.
21. Operacijų centrą Savivaldybės administracijos direktoriaus (Komisijos pirmininko) nurodymu darbo ir nedarbo dienomis sušaukia Operacijų centro Administravimo, elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupės atsakingi nariai, pirmiausia informuodami Operacijų centro koordinatorių ir Operacijų centro grupių vadovus, o grupių vadovai sukviečia grupių narius.
22. Darbo metu Operacijų centro nariai turi susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – kaip galima greičiau arba per Operacijų centro koordinatoriaus nustatytą laiką. Esant poreikiui, darbas gali būti organizuojamas nuotoliniu būdu, elektroninėmis ryšio priemonėmis.
23. Institucijos deleguoja į Operacijų centro grupes atstovą (-us), turintį (- čius) teisę spręsti institucijos kompetencijai priskirtus uždavinius gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos metu. Institucijų atstovo (-ų) duomenys (pareigos, vardas, pavardė, mobilusis telefonas, elektroninis paštas) teikiami Savivaldybės administracijai kasmet iki einamųjų metų vasario 1 d. Institucija, pasikeitus jos atstovui (-ams) ar jo (jų) duomenims, nedelsdama informuoja Operacijų centro koordinatorių.
24. Operacijų centro darbo vieta – Savivaldybė, J. Basanavičiaus g. 2-1, Šilalė. Esant poreikiui, darbas gali būti organizuojamas nuotoliniu būdu, elektroninėmis ryšio priemonėmis.