ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATŲ IR PERSONALINĖS SUDĖTIES  PATVIRTINIMO PAKEITIMO

 

2022 m. gegužės 16 d. Nr. DĮV-387

Šilalė

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 5 punktu, Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir Ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Šilalės rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatus;

1.2. Šilalės rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro personalinę sudėtį.

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus:

2.1. 2019 m. spalio 22 d. įsakymą Nr. DĮV-839 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centro personalinės sudėties ir jos nuostatų patvirtinimo“;

2.2. 2021 m. balandžio 26 d. įsakymą Nr. DĮV-480 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus 2019 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. DĮV-839„Dėl Šilalės rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro personalinės sudėties ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo.

3. P a v e d u šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre ir Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, 92236 Klaipėda) arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio įsakymo įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                  Gedeminas Sungaila

 

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės

Administracijos direktoriaus

2022 m. gegužės 16 d.

įsakymu Nr. DĮV-387

 

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilalės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai reglamentuoja Šilalės rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – Operacijų centras) tikslus, uždavinius ir funkcijas, darbo organizavimo ir sušaukimo tvarką.

2. Operacijų centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais nuostatais ir kitais civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.

3. Operacijų centrą steigia ir jo nuostatus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

 

II SKYRIUS

operacijų centro veiklos tikslai, uždaviniai ir funkcijos

 

4. Operacijų centro veiklos tikslai: vykdyti ekstremalių situacijų prevenciją, organizuoti ir koordinuoti įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą, užtikrinti Ekstremaliųjų situacijų komisijos (toliau – Komisija) ir Tauragės rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų vadovo (toliau – Operacijų vadovas) priimtų sprendimų įgyvendinimą.

5. Operacijų centro uždaviniai:

5.1. užtikrinti Komisijos ir Operacijų vadovo priimtų sprendimų įgyvendinimą;

5.2. pagal kompetenciją organizuoti ir koordinuoti įvykio, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.

6. Operacijų centras, vykdydamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

6.1. pagal kompetenciją įgyvendina Komisijos ir Operacijų vadovo sprendimus;

6.2. teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės teritorijoje vykdo gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją ir nuolat keičiasi su jais informacija ekstremaliosios situacijos metu;

6.3. renka, analizuoja, vertina ir sistemina informaciją apie ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jos eigą, padarinių pobūdį ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus ir nuolat informuoja civilinės saugos sistemos subjektus;

6.4. organizuoja ir koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų patelkimą ekstremaliosios situacijos likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;

6.5. organizuoja ir koordinuoja gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų patelkimą privalomiems darbams, būtiniems ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, atlikti, koordinuoja šių darbų atlikimą;

6.6. organizuoja ir koordinuoja materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, patelkimą šiems tikslams pasiekti;

6.7. koordinuoja civilinės saugos sistemos subjektų veiksmus ekstremaliosios situacijos metu;

6.8. teikia Komisijai pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;

6.9. teisės aktų nustatyta tvarka informuoja Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos, kaimynines savivaldybes apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją;

6.10. atlieka kitas funkcijas, susijusias su Komisijos ir Operacijų vadovo priimtų sprendimų įgyvendinimu.

 

III SKYRIUS

OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMAS, GRUPIŲ FUNKCIJOS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Operacijų centrą sudaro Savivaldybės administracijos direktorius iš Savivaldybės administracijos darbuotojų, atsakingųjų bei remiančiųjų institucijų, numatytų Šilalės rajono ekstremaliųjų situacijų valdymo plane, atstovų.

8. Operacijų centro koordinatorius:

8.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Operacijų centrui priskirtų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimą;

8.2. Operacijų centro koordinatorius pavaldus ir atskaitingas Operacijų vadovui, jeigu jis yra paskirtas, arba Savivaldybės administracijos direktoriui (Komisijos pirmininkui), jeigu nėra paskirto Operacijų vadovo;

8.3. koordinuoja visas civilinės saugos sistemos pajėgas, dalyvaujančias likviduojant ekstremalius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas, šalinant jos padarinius, gelbėjant gyventojus ir turtą, iki paskiriamas Operacijų vadovas;

8.4. teikia Komisijai, Operacijų vadovui pasiūlymus dėl ekstremaliems įvykiams ar ekstremalioms situacijoms likviduoti, jų padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti reikalingų priemonių ir veiksmų.

9. Operacijų centrą sudaro šios grupės:

9.1. Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė;

9.2. Materialinio techninio aprūpinimo grupė;

9.3. Informacijos valdymo ir visuomenės informavimo grupė;

9.4. Administravimo, elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė.

10. Savivaldybės Operacijų centro grupėms pagal kompetenciją vadovauja grupių vadovai, kurie yra pavaldūs ir atskaitingi Operacijų centro koordinatoriui ir kuriems yra pavaldūs ir atskaitingi jų grupių nariai. Nesant grupės vadovo, jo funkcijas Operacijų centro koordinatoriaus nurodymu vykdo kitas grupės narys.

11. Grupės vadovas:

11.1. organizuoja, koordinuoja, kontroliuoja jo vadovaujamai grupei priskirtų funkcijų įgyvendinimą;

11.2. pagal kompetenciją teikia Operacijų centro koordinatoriui pasiūlymus dėl savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti reikalingų priemonių ir veiksmų.

12. Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė:

12.1. organizuoja Komisijos sprendimų ekstremaliųjų situacijų prevencijos klausimais įgyvendinimą;

12.2. prognozuoja ekstremaliosios situacijos eigą, padarinių mastą ir pobūdį, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus, ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą;

12.3. įvertina susidariusią situaciją ir, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, teikia  Operacijų vadovui pasiūlymus dėl reikalingų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti;                     

12.4. koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų patelkimą ir veiksmus ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti;

12.5. organizuoja ir koordinuoja ekstremaliosios situacijos likvidavimą, jos padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą bei evakavimą;

12.6. organizuoja ir koordinuoja gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų patelkimą privalomiems darbams, būtiniems valstybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, atlikti, koordinuoja šių darbų atlikimą;

12.7. koordinuoja veiksmus ir keičiasi informacija su kitų institucijų atstovais, analizuodama, vertindama ir prognozuodama ekstremaliosios situacijos eigą;

12.8. organizuodama ir koordinuodama ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą, konsultuojasi su ekspertais;

12.9. dalyvauja Visuomenės informavimo grupei rengiant pranešimus gyventojams dėl rekomenduojamų apsisaugojimo priemonių ir būdų ekstremaliosios situacijos metu;

12.10. surinktą, išanalizuotą ir įvertintą informaciją apie ekstremaliąją situaciją, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, perduoda Operacijų vadovui;

12.11. perduoda Komisijos ir Operacijų vadovo sprendimus ir kitą būtiną informaciją civilinės saugos sistemos pajėgoms ir kitiems civilinės saugos sistemos subjektams;

12.12. apie gresiančią ar susidariusią savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją informuoja ir palaiko nuolatinį ryšį su kaimyninių savivaldybių operacijų centrais.

13. Materialinio techninio aprūpinimo grupė:

13.1. Savivaldybės Operacijų vadovo nurodymu organizuoja būtinų materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, patelkimą šiems tikslams pasiekti;

13.2. organizuoja materialinių išteklių, reikalingų būtiniausioms gyvenimo sąlygoms atkurti įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos metu, telkimą gyventojams;

13.3. organizuoja ir koordinuoja valstybės rezervo priemonių patelkimą ekstremaliosios situacijos likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;

13.4. vertina, skaičiuoja padarytus nuostolius ekstremaliosios situacijos metu.

14. Informacijos valdymo ir visuomenės informavimo grupė:

14.1. rengia informacinius pranešimus gyventojams apie gresiančią ar susidariusią savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją, esamus ir (ar) prognozuojamus padarinius, vykdomas ir (ar) planuojamas vykdyti jų šalinimo priemones, rekomenduojamus apsisaugojimo būdus ir priemones ir, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, teikia juos viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams;

14.2. organizuoja spaudos konferencijas;

14.3. renka ir teikia informaciją apie savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją, platinamą per visuomenės informavimo priemones, ir teikia Operacijų centro koordinatoriui bei grupių vadovams.

15. Administravimo, elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:

15.1. užtikrina Operacijų centro darbo vietų aprūpinimą darbui reikalingomis priemonėmis;

15.2. užtikrina Operacijų centro darbui būtinos įrangos eksploatavimą ir nuolatinę techninę priežiūrą;

15.3. rengia Operacijų centro protokolus (protokolai gali būti garso, vaizdo / garso įrašai, saugomi Savivaldybės duomenų saugykloje), užtikrina Operacijų centro koordinatoriaus priimtų sprendimų ir kitų Operacijų centro darbo metu parengtų dokumentų įforminimą ir tinkamą tvarkymą;

15.4. organizuoja radijo ir telefono ryšių ir elektroninės informacijos sistemų panaudojimą Operacijų centro darbo vietose;

15.5. organizuoja Operacijų centro kompiuterizuotų darbo vietų ir jų programinės įrangos priežiūrą;

15.6. administruoja Operacijų centro radijo ir telefono (fiksuoto ir judriojo) ryšių, elektroninių duomenų perdavimo įrangą ir tinklus;

15.7. užtikrina Operacijų centro elektroninės informacijos apsaugą;

15.8. užtikrina Operacijų centro turimų informacinių ir ryšių sistemų darbą;

15.9. analizuoja radijo, telefono ryšių ir elektroninės informacijos sistemų būklę ir, atsižvelgdama į ekstremaliosios situacijos prognozę, planuoja ir organizuoja šių sistemų pertvarkymą.

16. Operacijų centro grupės pagal kompetenciją vykdo kitas grupių vadovų, Operacijų centro koordinatoriaus pavestas funkcijas, būtinas organizuojant, koordinuojant ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.

17. Operacijų centras, vykdydamas savo funkcijas, turi teisę gauti iš valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų išsamią informaciją apie gresiančią ar susidariusią valstybės lygio ekstremaliąją situaciją, jų turimas civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, gresiančiai ar susidariusiai savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti. 

 

iv SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS

 

18. Savivaldybės Komisijos pirmininkas (Savivaldybės administracijos direktorius) sprendimą dėl Operacijų centro sušaukimo priima:

18.1. įvykus ekstremaliajam įvykiui, kai jis gali peraugti į ekstremaliąją situaciją;

18.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;

18.3. per civilinės saugos pratybas.

19. Operacijų centro koordinatorius, atsižvelgdamas į ekstremaliosios situacijos pobūdį gali inicijuoti viso Operacijų centro ar reikiamų Operacijų centro grupių arba atskirų narių sušaukimą.

20. Atsižvelgdamas į ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį Operacijų centro koordinatorius gali inicijuoti viso Operacijų centro ar reikiamų Operacijų centro grupių arba kai kurių narių sušaukimą,  kreiptis į kompetentingas valstybės, Savivaldybės institucijas, įstaigas, kitas įstaigas ir ūkio subjektus su prašymu į Operacijų centrą deleguoti atstovą.

21. Operacijų centrą Savivaldybės administracijos direktoriaus (Komisijos pirmininko) nurodymu darbo ir nedarbo dienomis sušaukia Operacijų centro Administravimo, elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupės atsakingi nariai, pirmiausia informuodami Operacijų centro koordinatorių ir Operacijų centro grupių vadovus, o grupių vadovai sukviečia grupių narius.  

22. Darbo metu Operacijų centro nariai turi susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – kaip galima greičiau arba per Operacijų centro koordinatoriaus nustatytą laiką. Esant poreikiui, darbas gali būti organizuojamas nuotoliniu būdu, elektroninėmis ryšio priemonėmis. 

23. Institucijos deleguoja į Operacijų centro grupes atstovą (-us), turintį (- čius) teisę spręsti institucijos kompetencijai priskirtus uždavinius gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos metu. Institucijų atstovo (-ų) duomenys (pareigos, vardas, pavardė, mobilusis telefonas, elektroninis paštas) teikiami Savivaldybės administracijai kasmet iki einamųjų metų vasario 1 d. Institucija, pasikeitus jos atstovui (-ams) ar jo (jų) duomenims, nedelsdama informuoja Operacijų centro koordinatorių.

24. Operacijų centro darbo vieta – Savivaldybė, J. Basanavičiaus g. 2-1, Šilalė. Esant poreikiui, darbas gali būti organizuojamas nuotoliniu būdu, elektroninėmis ryšio priemonėmis.

25. Operacijų centro nariai aktyvuoja Šilalės rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo planą ir vadovaujasi juo vykdydami savo funkcijas ir spręsdami iškilusios ekstremaliosios situacijos likvidavimo užduotis.

______________________________________