VALSTYBĖS TARNYBOS DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS TARNYBOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2020 M. KOVO 31 D. ĮSAKYMO NR. 27V-31 „DĖL VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ APRAŠYMŲ RUOŠINIŲ IR BENDRŲJŲ, VADYBINIŲ IR LYDERYSTĖS, SPECIFINIŲ IR BENDROSIOS (VIDAUS ADMINISTRAVIMO) VEIKLOS SRITIES PROFESINIŲ KOMPETENCIJŲ APRAŠYMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. birželio 16 d. Nr. 27V-75
Vilnius
1. P a k e i č i u Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymų ruošinius, patvirtintus Valstybės tarnybos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2020 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. 27V-31 „Dėl Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymų ruošinių ir Bendrųjų, vadybinių ir lyderystės, specifinių ir bendrosios (vidaus administravimo) veiklos srities profesinių kompetencijų aprašymų patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. V lygmens (skyriaus (biuro, tarnybos) vadovo) pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Pasirenkama, atsižvelgiant į teisės aktų, reglamentuojančių įstaigos ir/ar įstaigos padalinio veiklą, nuostatas |
|
Pareigybės lygmuo |
V lygmuo (skyriaus (biuro, tarnybos) vadovas) |
|
Funkcijos: |
||
1. Priima su struktūrinio padalinio veikla susijusius sprendimus. |
||
2. Rengia ir teikia pasiūlymus su struktūrinio padalinio veikla susijusiais klausimais. |
||
3. Valdo struktūrinio padalinio žmogiškuosius išteklius teisės aktų nustatyta tvarka. |
||
4. Vadovauja struktūrinio padalinio veiklos vykdymui aktualios informacijos apdorojimui arba prireikus apdoroja struktūrinio padalinio veiklai vykdyti aktualią informaciją. |
||
5. Vadovauja struktūrinio padalinio veiklų vykdymui arba prireikus vykdo struktūrinio padalinio veiklas. |
||
6. Vadovauja su struktūrinio padalinio veikla susijusių dokumentų rengimui arba prireikus rengia su struktūrinio padalinio veikla susijusius dokumentus. |
||
7. Vadovauja su struktūrinio padalinio veikla susijusios informacijos rengimui ir teikimui arba prireikus rengia ir teikia su struktūrinio padalinio veikla susijusią informaciją. |
||
8. Konsultuoja su struktūrinio padalinio veikla susijusiais klausimais. |
||
9. Įstaigos vadovo pavedimu atstovauja įstaigai santykiuose su kitomis įstaigomis, organizacijomis bei fiziniais asmenimis. |
||
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
|
1 alternatyva |
2 alternatyva |
|
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis. |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija. |
Vadovaujamo darbo patirtis |
– |
– |
Darbo patirtis veiklos srityje |
– |
Ne mažiau kaip 5 metai |
Užsienio kalba |
Pagal poreikį |
|
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Pagal poreikį |
|
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
|
Bendrosios kompetencijos: |
||
Vertės visuomenei kūrimas |
4 |
|
Organizuotumas |
4 |
|
Patikimumas ir atsakingumas |
4 |
|
Analizė ir pagrindimas |
4/5 |
|
Komunikacija |
4/5 |
|
Vadybinės ir lyderystės kompetencijos: |
|
|
Strateginis požiūris |
4 |
|
Veiklos valdymas |
4 |
|
Lyderystė |
4 |
|
Specifinės kompetencijos |
4/5 |
|
Profesinės kompetencijos |
4/5“ |
1.2. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. VII lygmens (poskyrio vadovo (vedėjo pavaduotojo)) – skyriaus (biuro, tarnybos), kuris yra kitame įstaigos padalinyje, vedėjo ir poskyrio vedėjo (savivaldybių viešojo administravimo įstaigose) pareigybių aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Pasirenkama, atsižvelgiant į teisės aktų, reglamentuojančių įstaigos ir/ar įstaigos padalinio veiklą, nuostatas |
|
Pareigybės lygmuo |
VII lygmuo (poskyrio vadovas (vedėjo pavaduotojas)) |
|
Pareigybės pavadinimas |
Skyriaus (biuro, tarnybos), kuris yra kitame įstaigos padalinyje, vedėjas Poskyrio vedėjas (savivaldybių viešojo administravimo įstaigose) |
|
Funkcijos: |
||
1. Priima su struktūrinio padalinio veikla susijusius sprendimus. |
||
2. Rengia ir teikia pasiūlymus su struktūrinio padalinio veikla susijusiais klausimais. |
||
3. Valdo struktūrinio padalinio žmogiškuosius išteklius teisės aktų nustatyta tvarka. |
||
4. Vadovauja struktūrinio padalinio veiklos vykdymui aktualios informacijos apdorojimui arba prireikus apdoroja struktūrinio padalinio veiklai vykdyti aktualią informaciją. |
||
5. Vadovauja struktūrinio padalinio veiklų vykdymui arba prireikus vykdo struktūrinio padalinio veiklas. |
||
6. Vadovauja su struktūrinio padalinio veikla susijusių dokumentų rengimui arba prireikus rengia su struktūrinio padalinio veikla susijusius dokumentus. |
||
7. Vadovauja su struktūrinio padalinio veikla susijusios informacijos rengimui ir teikimui arba prireikus rengia ir teikia su struktūrinio padalinio veikla susijusią informaciją. |
||
8. Konsultuoja su struktūrinio padalinio veikla susijusiais klausimais. |
||
9. Įstaigos vadovo pavedimu atstovauja įstaigai santykiuose su kitomis įstaigomis, organizacijomis bei fiziniais asmenimis. |
||
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
|
1 alternatyva |
2 alternatyva |
|
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis. |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija. |
Vadovaujamo darbo patirtis |
– |
– |
Darbo patirtis veiklos srityje |
– |
Ne mažiau kaip 3 metai |
Užsienio kalba |
Pagal poreikį |
|
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Pagal poreikį |
|
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
|
Bendrosios kompetencijos: |
||
Vertės visuomenei kūrimas |
4 |
|
Organizuotumas |
4 |
|
Patikimumas ir atsakingumas |
4 |
|
Analizė ir pagrindimas |
4/5 |
|
Komunikacija |
4/5 |
|
Vadybinės ir lyderystės kompetencijos: |
|
|
Strateginis požiūris |
2/3 |
|
Veiklos valdymas |
2 |
|
Lyderystė |
2 |
|
Specifinės kompetencijos |
4/5 |
|
Profesinės kompetencijos |
4/5“ |
1.3. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:
„15. VII lygmens (poskyrio vadovo (vedėjo pavaduotojo)) – skyriaus (biuro, tarnybos), nesančio kitame įstaigos padalinyje, vedėjo pavaduotojo (savivaldybių viešojo administravimo įstaigose) pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Pasirenkama, atsižvelgiant į teisės aktų, reglamentuojančių įstaigos ir/ar įstaigos padalinio veiklą, nuostatas |
|
Pareigybės lygmuo |
VII lygmuo (poskyrio vadovas (vedėjo pavaduotojas)) |
|
Pareigybės pavadinimas |
Skyriaus (biuro, tarnybos), nesančio kitame įstaigos padalinyje, vedėjo pavaduotojas (savivaldybių viešojo administravimo įstaigose) |
|
Funkcijos: |
||
1. Prireikus priima su struktūrinio padalinio veikla susijusius sprendimus. |
||
2. Rengia ir teikia pasiūlymus su struktūrinio padalinio veikla susijusiais klausimais. |
||
3. Prireikus valdo struktūrinio padalinio žmogiškuosius išteklius teisės aktų nustatyta tvarka. |
||
4. Užtikrina struktūrinio padalinio veiklos vykdymui aktualios informacijos apdorojimą. |
||
5. Užtikrina struktūrinio padalinio veiklų vykdymą. |
||
6. Užtikrina su struktūrinio padalinio veikla susijusių dokumentų rengimą. |
||
7. Užtikrina su struktūrinio padalinio veikla susijusios informacijos rengimą ir teikimą. |
||
8. Konsultuoja su struktūrinio padalinio veikla susijusiais klausimais. |
||
9. Įstaigos vadovo pavedimu atstovauja įstaigai santykiuose su kitomis įstaigomis, organizacijomis bei fiziniais asmenimis. |
||
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
|
1 alternatyva |
2 alternatyva |
|
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis. |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija. |
Vadovaujamo darbo patirtis |
– |
– |
Darbo patirtis veiklos srityje |
– |
Ne mažiau kaip 3 metai |
Užsienio kalba |
Pagal poreikį |
|
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Pagal poreikį |
|
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
|
Bendrosios kompetencijos: |
||
Vertės visuomenei kūrimas |
4 |
|
Organizuotumas |
4 |
|
Patikimumas ir atsakingumas |
4 |
|
Analizė ir pagrindimas |
4/5 |
|
Komunikacija |
4/5 |
|
Vadybinės ir lyderystės kompetencijos: |
|
|
Strateginis požiūris |
2/3 |
|
Veiklos valdymas |
2 |
|
Lyderystė |
2 |
|
Specifinės kompetencijos |
4/5 |
|
Profesinės kompetencijos |
4/5“ |
1.4. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
„19. II lygmens (įstaigos vadovo pavaduotojo) – savivaldybės kontrolieriaus pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
– |
Pareigybės lygmuo |
II lygmuo (įstaigos vadovo pavaduotojas) |
Pareigybės pavadinimas |
Savivaldybės kontrolierius |
Funkcijos: |
|
1. Vadovauja įstaigai. |
|
2. Valdo įstaigos išteklius. |
|
3. Atstovauja įstaigai santykiuose su kitomis įstaigomis, organizacijomis bei fiziniais asmenimis. |
|
4. Valdo įstaigos funkcijų atlikimo kokybę, savalaikiškumą ir atitiktį veiklos sričiai keliamiems reikalavimams. |
|
5. Valdo tiesiogiai pavaldžių įstaigų funkcijų atlikimo kokybę, savalaikiškumą ir atitiktį veiklos sričiai keliamiems reikalavimams. |
|
6. Atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas. |
|
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija. |
Vadovaujamo darbo patirtis |
3 metai |
Darbo patirtis veiklos srityje |
Ne mažesnis kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse stažas. |
Užsienio kalba |
Užsienio kalba |
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Ne žemesnis nei B1 |
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
Bendrosios kompetencijos: |
|
Vertės visuomenei kūrimas |
5 |
Organizuotumas |
5 |
Patikimumas ir atsakingumas |
5 |
Analizė ir pagrindimas |
5 |
Komunikacija |
5 |
Vadybinės ir lyderystės kompetencijos: |
|
Strateginis požiūris |
5 |
Veiklos valdymas |
5 |
Lyderystė |
4 |
Specifinės kompetencijos |
5 |
Profesinės kompetencijos |
5“ |
1.5. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:
„20. III lygmens (departamento (valdybos, grupės) vadovo) – savivaldybės kontrolieriaus pavaduotojo pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Pasirenkama, atsižvelgiant į teisės aktų, reglamentuojančių įstaigos ir/ar įstaigos padalinio veiklą, nuostatas |
|
Pareigybės lygmuo |
III lygmuo (departamento (valdybos, grupės) vadovas) |
|
Pareigybės pavadinimas |
Savivaldybės kontrolieriaus pavaduotojas |
|
Funkcijos: |
||
1. Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu savarankiškai arba grupėje atlieka audituojamų subjektų planinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius ir veiklos auditus. |
||
2. Rengia planų, ataskaitų, išvadų, sprendimų projektus. |
||
3. Teikia savivaldybės kontrolieriui pasiūlymus dėl kontrolės ir audito tarnybos metinio veiklos plano ir veiklos ataskaitos sudarymo. |
||
4. Atlieka audito grupės vadovo funkcijas. |
||
5. Kontroliuoja audito metu pateiktų rekomendacijų vykdymą audituojamuose subjektuose. |
||
6. Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu pagal kompetenciją nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus. |
||
7. Bendradarbiauja su savivaldybės administracijos centralizuota vidaus audito tarnyba arba skyriumi bei kitomis kontrolės ir audito įstaigomis. |
||
8. Vykdo kontrolės ir audito tarnybos dokumentų tvarkymo funkciją. |
||
9. Nesant savivaldybės kontrolieriui, laikinai atlieka savivaldybės kontrolieriui nustatytas funkcijas. |
||
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
|
1 alternatyva |
2 alternatyva |
|
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis. |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija.
|
Vadovaujamo darbo patirtis |
3 metai |
3 metai |
Darbo patirtis veiklos srityje |
– |
Ne mažiau kaip 4 metai |
Užsienio kalba |
Pagal poreikį |
|
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Pagal poreikį |
|
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
|
Bendrosios kompetencijos: |
|
|
Vertės visuomenei kūrimas |
4/5 |
|
Organizuotumas |
5 |
|
Patikimumas ir atsakingumas |
5 |
|
Analizė ir pagrindimas |
4/5 |
|
Komunikacija |
4/5 |
|
Vadybinės ir lyderystės kompetencijos: |
|
|
Strateginis požiūris |
4 |
|
Veiklos valdymas |
5 |
|
Lyderystė |
4 |
|
Specifinės kompetencijos |
5 |
|
Profesinės kompetencijos |
4/5“ |
1.6. Pakeičiu 134 punktą ir jį išdėstau taip:
„134. I lygmens (įstaigos vadovo) – teismo kanclerio pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
– |
Pareigybės lygmuo |
I lygmuo (įstaigos vadovas) |
Pareigybės pavadinimas |
Teismo kancleris |
Funkcijos: |
|
1. Koordinuoja ir kontroliuoja jam pavaldžių teismo administracijos padalinių veiklą bei tiesiogiai pavaldžių asmenų darbą. |
|
2. Užtikrina jam pavaldžių teismo administracijos padalinių funkcijų atlikimo kokybę, savalaikiškumą ir atitiktį veiklos sričiai keliamiems reikalavimams. |
|
3. Užtikrina, kad teismo ištekliai būtų valdomi teisės aktų nustatyta tvarka. |
|
4. Teismo pirmininko pavedimu atstovauja teismui santykiuose su kitomis įstaigomis, organizacijomis bei fiziniais asmenimis. |
|
5. Įgyvendina Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 106 ir kituose straipsniuose bei kituose teisės aktuose teismo kancleriui nustatytas funkcijas. |
|
6. Koordinuoja teismo biudžeto projekto rengimą ir kontroliuoja teismui skirtų valstybės biudžeto asignavimų panaudojimą bei teismo turtinių įsipareigojimų vykdymą. |
|
7. Užtikrina informacijos teismo pirmininkui pateikimą laiku teismo administravimo sprendimams priimti, teikia siūlymus dėl veiklos organizavimo tobulinimo. |
|
8. Pagal kompetenciją dalyvauja darbo grupių, komisijų veikloje. |
|
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro ir magistro kvalifikaciniai laipsniai arba baigus vientisąsias studijas įgytas magistro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija. |
Vadovaujamo darbo patirtis |
Ne mažiau kaip 4 metai |
Darbo patirtis veiklos srityje |
– |
Užsienio kalba |
Pagal poreikį |
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Pagal poreikį |
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
Bendrosios kompetencijos: |
|
Vertės visuomenei kūrimas |
5 |
Organizuotumas |
5 |
Patikimumas ir atsakingumas |
5 |
Analizė ir pagrindimas |
5 |
Komunikacija |
5 |
Vadybinės ir lyderystės kompetencijos: |
|
Strateginis požiūris |
5 |
Veiklos valdymas |
5 |
Lyderystė |
5 |
Specifinės kompetencijos |
– |
Profesinės kompetencijos |
–„ |
1.7. Pakeičiu 135 punktą ir jį išdėstau taip:
„135. IV lygmens (vyriausiojo patarėjo) – teismo pirmininko patarėjo pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Teismų sistemos veikla |
Pareigybės lygmuo |
IV lygmuo (vyriausiasis patarėjas) |
Pareigybės pavadinimas |
Teismo pirmininko patarėjas |
Funkcijos: |
|
1. Renka, sistemina, analizuoja įstatymus ir kitus norminius teisės aktus, teisinę bei kitą informaciją ir teikia išvadas teismo pirmininkui. |
|
2. Rengia medžiagą teismo administracinės veiklos organizavimo ir kontrolės vykdymui. |
|
3. Rengia procesinių dokumentų, teisės aktų ir kitų teismo veiklos dokumentų projektus. |
|
4. Nagrinėja skundus, pareiškimus, prašymus, rengia atsakymų projektus. |
|
5. Rengia ir teikia pasiūlymus teismo veiklos organizavimo ir kitais klausimais. |
|
6. Analizuoja ir vertina teismo posėdžiams rengiamų bylų medžiagą, teikia išvadas. |
|
7. Vykdo šiai pareigybei pavestas funkcijas, susijusias su Lietuvos teismų informacine sistema (LITEKO). |
|
8. Teismo pirmininko pavedimu atstovauja teismui santykiuose su kitomis įstaigomis, organizacijomis bei fiziniais asmenimis. |
|
9. Pagal kompetenciją dalyvauja darbo grupių, komisijų veikloje. |
|
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis teisės krypties išsilavinimas (bakalauro ir magistro arba universitetinių vientisųjų studijų magistro kvalifikacinis laipsnis). |
Vadovaujamo darbo patirtis |
– |
Darbo patirtis veiklos srityje |
Ne mažiau kaip 3 metai teisės srityje |
Užsienio kalba |
Pagal poreikį |
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Pagal poreikį |
Bendrosios kompetencijos: |
|
Vertės visuomenei kūrimas |
4/5 |
Organizuotumas |
4/5 |
Patikimumas ir atsakingumas |
4/5 |
Analizė ir pagrindimas |
4/5 |
Komunikacija |
4/5 |
Specifinės kompetencijos |
4/5 |
Profesinės kompetencijos |
4/5“ |
1.8. Pakeičiu 136 punktą ir jį išdėstau taip:
„136. VIII lygmens (patarėjo) – teismo skyriaus pirmininko patarėjo pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Teismų sistemos veikla |
Pareigybės lygmuo |
VIII lygmuo (patarėjas) |
Pareigybės pavadinimas |
Teismo skyriaus pirmininko patarėjas |
Funkcijos: |
|
1. Renka, sistemina, analizuoja įstatymus ir kitus norminius teisės aktus, teisinę bei kitą informaciją ir teikia išvadas teismo skyriaus pirmininkui. |
|
2. Analizuoja ir vertina teismo posėdžiams rengiamų bylų medžiagą, teikia išvadas. |
|
3. Rengia procesinių dokumentų, teisės aktų ir kitų teismo veiklos dokumentų projektus. |
|
4. Nagrinėja skundus, pareiškimus, prašymus ir kitus dokumentus, rengia atsakymų projektus. |
|
5. Rengia ir teikia pasiūlymus teismo skyriaus veiklos organizavimo ir kitais klausimais. |
|
6. Užtikrina ir koordinuoja skyriaus darbų paskirstymą teisėjo padėjėjams, kai jie nėra priskirti dirbti su konkrečiu teisėju, bei įgyvendina kitų teismo veikloje numatytų organizacinių priemonių taikymą. |
|
7. Vykdo šiai pareigybei pavestas funkcijas, susijusias su Lietuvos teismų informacine sistema (LITEKO). |
|
8. Pagal kompetenciją dalyvauja darbo grupių, komisijų veikloje. |
|
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis teisės krypties išsilavinimas (bakalauro ir magistro arba universitetinių vientisųjų studijų magistro kvalifikacinis laipsnis). |
Vadovaujamo darbo patirtis |
– |
Darbo patirtis veiklos srityje |
Ne mažiau kaip 2 metai teisės srityje |
Užsienio kalba |
Pagal poreikį |
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Pagal poreikį |
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
Bendrosios kompetencijos: |
|
Vertės visuomenei kūrimas |
4 |
Organizuotumas |
4 |
Patikimumas ir atsakingumas |
4 |
Analizė ir pagrindimas |
4/5 |
Komunikacija |
4/5 |
Specifinės kompetencijos |
4 |
Profesinės kompetencijos |
4“ |
1.9. Pakeičiu 137 punktą ir jį išdėstau taip:
„137. VIII lygmens (patarėjo) – teismo pirmininko padėjėjo pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Teismų sistemos veikla |
|
Pareigybės lygmuo |
VIII lygmuo (patarėjas) |
|
Pareigybės pavadinimas |
Teismo pirmininko padėjėjas |
|
Funkcijos: |
||
1. Renka ir apibendrina visuomenės informavimo priemonėse pateikiamą informaciją, susijusią su teismų veikla, ją analizuoja ir teikia ją teismo pirmininkui, teisėjams, kitiems teismo darbuotojams. |
||
2. Stebi teismo veiklą, gaunamas bylas ir įvykius, rengia ir, suderinęs su teismo pirmininku ir (ar) bylą nagrinėjančiu teisėju, teikia apie tai oficialią informaciją visuomenės informavimo priemonių atstovams. |
||
3. Rengia su viešaisiais ryšiais susijusius teismo dokumentus, planus ir juos įgyvendina. |
||
4. Konsultuoja teismo pirmininką, teisėjus bendravimo su viešosios informacijos rengėjais, dalyvavimo spaudos konferencijose klausimais, pataria rengiant straipsnius, kalbas, pranešimus . |
||
5. Organizuoja susitikimus, konferencijas ir kitus panašaus pobūdžio su viešaisiais ryšiais susijusius renginius ir dalyvauja juose. |
||
6. Prižiūri teismo interneto svetainę, užtikrina informacijos aktualumą . |
||
7. Kuruoja teismo pirmininko oficialius susitikimus. |
||
8. Inicijuoja į teismą besikreipiančių asmenų nuomonės tyrimus, apklausas. |
||
9. Įgyvendina viešųjų ryšių priemones, visuomenės pasitikėjimo teismu ir teismo, teismų sistemos įvaizdžio formavimo priemones. |
||
10. Kuruoja teismo savanorių tarnybos veiklą. |
||
11. Organizuoja ir vykdo teismo vidinę komunikaciją. |
||
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
|
1 alternatyva |
2 alternatyva |
|
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro ir magistro arba universitetinių vientisųjų studijų magistro kvalifikacinis laipsnis) su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis. |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (bakalauro ir magistro arba universitetinių vientisųjų studijų magistro kvalifikacinis laipsnis). |
Vadovaujamo darbo patirtis |
– |
– |
Darbo patirtis veiklos srityje |
– |
Ne mažiau kaip 2 metai viešųjų ryšių veiklos srityje |
Užsienio kalba |
Pagal poreikį |
|
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Pagal poreikį |
|
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
|
Bendrosios kompetencijos: |
||
Vertės visuomenei kūrimas |
4 |
|
Organizuotumas |
4 |
|
Patikimumas ir atsakingumas |
4 |
|
Analizė ir pagrindimas |
4/5 |
|
Komunikacija |
4/5 |
|
Specifinės kompetencijos |
4 |
|
Profesinės kompetencijos |
4“ |
1.10. Pakeičiu 138 punktą ir jį išdėstau taip:
„138. VIII lygmens (patarėjo) – teisėjo vyresniojo padėjėjo pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Teismų sistemos veikla |
Pareigybės lygmuo |
VIII lygmuo (patarėjas) |
Pareigybės pavadinimas |
Teisėjo vyresnysis padėjėjas |
Funkcijos: |
|
1. Renka įstatymus ir kitus norminius aktus, teisinę bei kitą informaciją, juos analizuoja, sistemina ir teikia išvadas teisėjams. |
|
2. Rengia procesinių dokumentų, sprendimų, teisės aktų ir kitų teismo veiklos dokumentų projektus. |
|
3. Nagrinėja skundus, pareiškimus, prašymus, rengia atsakymų projektus. |
|
4. Analizuoja ir vertina teismo posėdžiams rengiamų bylų medžiagą, teikia išvadas. |
|
5. Nuasmenina procesinius dokumentus. |
|
6. Kuruoja teisėjų padėjėjų vidinę komunikaciją, koordinuoja darbų paskirstymą teisėjo padėjėjams, kai jie nėra priskirti dirbti su konkrečiu teisėju. |
|
7. Kuruoja ir apmoko naujai priimtus teisėjų padėjėjus, pagal poreikį organizuoja vidinius mokymus. |
|
8. Pagal poreikį konsultuoja teismo personalą priskirtais teisiniais klausimais. |
|
9. Vykdo šiai pareigybei pavestas funkcijas, susijusias su Lietuvos teismų informacine sistema (LITEKO). |
|
10. Pagal kompetenciją dalyvauja darbo grupių, komisijų veikloje. |
|
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis teisės krypties išsilavinimas (bakalauro ir magistro arba universitetinių vientisųjų studijų magistro kvalifikacinis laipsnis). |
Vadovaujamo darbo patirtis |
– |
Darbo patirtis veiklos srityje |
Ne mažiau kaip 3 metai teisės srityje |
Užsienio kalba |
Pagal poreikį |
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Pagal poreikį |
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
Bendrosios kompetencijos: |
|
Vertės visuomenei kūrimas |
4 |
Organizuotumas |
4 |
Patikimumas ir atsakingumas |
4 |
Analizė ir pagrindimas |
4/5 |
Komunikacija |
4/5 |
Specifinės kompetencijos |
4 |
Profesinės kompetencijos |
4“ |
1.11. Pakeičiu 139 punktą ir jį išdėstau taip:
„139. IX lygmens (vyriausiojo specialisto) – teisėjo padėjėjo pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Teismų sistemos veikla |
||
Pareigybės lygmuo |
IX lygmuo (vyriausiasis specialistas) |
||
Pareigybės pavadinimas |
Teisėjo padėjėjas |
||
Funkcijos: |
|||
1. Renka įstatymus ir kitus norminius aktus, teisinę bei kitą informaciją, juos analizuoja, sistemina ir teikia išvadas teisėjui (-ams). |
|||
2. Rengia procesinių dokumentų, sprendimų, teisės aktų ir kitų teismo veiklos dokumentų projektus. |
|||
3. Analizuoja ir vertina teismo posėdžiams rengiamų bylų medžiagą, teikia išvadas. |
|||
4. Nagrinėja skundus, pareiškimus, prašymus, rengia atsakymų projektus. |
|||
5. Nuasmenina procesinius dokumentus. |
|||
6. Vykdo šiai pareigybei pavestas funkcijas, susijusias su Lietuvos teismų informacine sistema (LITEKO). |
|||
7. Pagal kompetenciją dalyvauja darbo grupių, komisijų veikloje. |
|||
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
||
1 alternatyva |
2 alternatyva (tik II ir III grupės įstaigoms) |
||
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis teisės krypties išsilavinimas (bakalauro ir magistro arba universitetinių vientisųjų studijų magistro kvalifikacinis laipsnis). |
Aukštasis universitetinis teisės krypties išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis). |
|
Vadovaujamo darbo patirtis |
– |
– |
|
Darbo patirtis veiklos srityje |
– |
– |
|
Užsienio kalba |
Pagal poreikį |
Pagal poreikį |
|
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Pagal poreikį |
Pagal poreikį |
|
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
||
Bendrosios kompetencijos: |
|||
Vertės visuomenei kūrimas |
3 |
||
Organizuotumas |
3 |
||
Patikimumas ir atsakingumas |
3 |
||
Analizė ir pagrindimas |
3/4 |
||
Komunikacija |
3/4 |
||
Specifinės kompetencijos |
3 |
||
Profesinės kompetencijos |
3“ |
||
1.12. Pakeičiu 140 punktą ir jį išdėstau taip:
„140. IX lygmens (vyriausiojo specialisto) – teismo konsultanto pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Teismų sistemos veikla |
Pareigybės lygmuo |
IX lygmuo (vyriausiasis specialistas) |
Pareigybės pavadinimas |
Teismo konsultantas |
Funkcijos: |
|
1. Renka įstatymus ir kitus norminius aktus, teisinę bei kitą informaciją, juos analizuoja, sistemina ir teikia išvadas. |
|
2. Rengia procesinių dokumentų, teisės aktų ir kitų teismo veiklos dokumentų projektus. |
|
3. Nagrinėja skundus, pareiškimus, prašymus, rengia atsakymų projektus. |
|
4. Konsultuoja teismo personalą teisiniais klausimais. |
|
5. Vertina procesinių dokumentų, teisės aktų ir kitų teismo veiklos dokumentų projektus, rengia teisines išvadas. |
|
6. Vykdo šiai pareigybei pavestas funkcijas, susijusias su Lietuvos teismų informacine sistema (LITEKO). |
|
7. Pagal kompetenciją dalyvauja darbo grupių, komisijų veikloje. |
|
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis teisės krypties išsilavinimas (bakalauro ir magistro arba universitetinių vientisųjų studijų magistro kvalifikacinis laipsnis). |
Vadovaujamo darbo patirtis |
– |
Darbo patirtis veiklos srityje |
– |
Užsienio kalba |
Pagal poreikį |
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Pagal poreikį |
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
Bendrosios kompetencijos: |
|
Vertės visuomenei kūrimas |
3 |
Organizuotumas |
3 |
Patikimumas ir atsakingumas |
3 |
Analizė ir pagrindimas |
3/4 |
Komunikacija |
3/4 |
Specifinės kompetencijos |
3 |
Profesinės kompetencijos |
3“ |
1.13. Pakeičiu 141 punktą ir jį išdėstau taip:
„141. XI lygmens (specialisto) – teismo posėdžių sekretoriaus pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Teismų sistemos veikla |
Pareigybės lygmuo |
XI lygmuo (specialistas) |
Pareigybės pavadinimas |
Teismo posėdžių sekretorius |
Funkcijos: |
|
1. Rengia informacines pažymas, teismo posėdžių protokolus ir teikia teisėjams pasirašyti. |
|
2. Užtikrina teismo posėdžių garso įrašų darymą ir jų išsaugojimą. |
|
3. Rengia ir siunčia proceso dalyviams teismo šaukimus / pranešimus, taip pat siunčia procesinių dokumentų kopijas ir kitus dokumentus. |
|
4. Sudaro ir tvarko bylas ir jų apyrašus. |
|
5. Veda bylų apskaitą apskaitos žurnale ir (ar) dokumentų valdymo sistemoje. |
|
6. Organizuoja pasiruošimą teismo posėdžiams, techniškai juos aptarnauja, patikrina atvykusių posėdžių dalyvių tapatybę ir įgaliojimus. |
|
7. Rengia ir teikia teismo posėdžių organizavimui aktualią informaciją, nustatyta tvarka ir terminais teikia pranešimus registrams. |
|
8. Vykdo šiai pareigybei pavestas funkcijas, susijusias su Lietuvos teismų informacine sistema (LITEKO). |
|
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Ne žemesnis kaip aukštasis koleginis išsilavinimas (profesinio bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija. |
Vadovaujamo darbo patirtis |
– |
Darbo patirtis veiklos srityje |
– |
Užsienio kalba |
– |
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
– |
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
Bendrosios kompetencijos: |
|
Vertės visuomenei kūrimas |
1 |
Organizuotumas |
1 |
Patikimumas ir atsakingumas |
1 |
Analizė ir pagrindimas |
1 |
Komunikacija |
1 |
Specifinės kompetencijos |
1 |
Profesinės kompetencijos |
1“ |
1.14. Papildau 1411 punktu ir jį išdėstau taip:
„1411. XI lygmens (specialisto) – teismo administracijos sekretoriaus pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Teismų sistemos veikla |
Pareigybės lygmuo |
XI lygmuo (specialistas) |
Pareigybės pavadinimas |
Teismo administracijos sekretorius |
Funkcijos: |
|
1. Padeda apdoroti ir apdoroja su personalo valdymu susijusią informaciją. |
|
2. Koordinuoja teismo personalo mokymus ir kvalifikacijos kėlimą. |
|
3. Rengia teisės aktų, raštų, kitų dokumentų, susijusių su teismo administracijos veikla, personalo valdymu, projektus, užtikrina darbuotojų supažindinimą su jiems aktualiais vidiniais ir išoriniais teisės aktais. |
|
4. Organizuoja ir vykdo informacijos, susijusios su teismo administracinės veiklos planų, pavedimų ir užduočių įvykdymu, surinkimą ir sisteminimą, teikia informaciją teismo pirmininkui, teismo kancleriui apie pavedimų vykdymo eigą. |
|
5. Aptarnauja į teismą besikreipiančius asmenis, teismo pirmininko ar teismo kanclerio pavedimu organizuoja oficialius priėmimus ir susirinkimus, esant poreikiui juos protokoluoja. |
|
6. Organizuoja darbuotojų nuomonių tyrimus, teikia apibendrinimus ir siūlymus dėl veiklos organizavimo tobulinimo. |
|
7. Tvarko duomenis Valstybės tarnautojų registre ir Valstybės tarnybos valdymo informacinėje sistemoje, dirba su personalo apskaitos programa, esant poreikiui vykdo darbo ir poilsio laiko apskaitą. |
|
8. Koordinuoja viešųjų ir privačių interesų derinimo reikalavimų laikymosi priežiūrą ir konsultuoja šiais klausimais. |
|
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Ne žemesnis kaip aukštasis koleginis išsilavinimas (profesinio bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija |
Vadovaujamo darbo patirtis |
– |
Darbo patirtis veiklos srityje |
– |
Užsienio kalba |
– |
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
– |
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
Bendrosios kompetencijos: |
|
Vertės visuomenei kūrimas |
1 |
Organizuotumas |
1 |
Patikimumas ir atsakingumas |
1 |
Analizė ir pagrindimas |
1 |
Komunikacija |
1 |
Specifinės kompetencijos |
1 |
Profesinės kompetencijos |
1“ |
1.15. Pakeičiu 143 punktą ir jį išdėstau taip:
„143. VIII lygmens (patarėjo) – vyriausiojo prokuroro padėjėjo pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Veiklos sritis gali būti pasirenkama iš bendrųjų (vidaus administravimo) ir (ar) specialiųjų veiklos sričių arba kita specialioji veiklos sritis nustatoma pareigybės aprašymą rengiančio asmens |
|
Pareigybės lygmuo |
VIII lygmuo (patarėjas) |
|
Pareigybės pavadinimas |
Vyriausiojo prokuroro padėjėjas |
|
Funkcijos: |
||
1. Apdoroja su prokuratūros veikla susijusią informaciją. |
||
2. Nagrinėja skundus, pareiškimus, prašymus ir kitus dokumentus, teikia išvadas, rengia atsakymų ir kitų dokumentų projektus. |
||
3. Padeda organizuoti duomenų rinkimą ir rengia sprendimams priimti reikalingą medžiagą. |
||
4. Padeda organizuoti susitikimus ir renginius su kitomis Lietuvos ir užsienio institucijomis, įstaigomis bei organizacijomis. |
||
5. Rengia ir teikia su prokuratūros veikla susijusią informaciją. |
||
6. Rengia procesinių dokumentų, sprendimų, teisės aktų ir kitų su prokuratūros veikla susijusių dokumentų projektus. |
||
7. Rengia veiklos planus ir kitus prokuratūros veiklos planavimo dokumentus. |
||
8. Tvarko užduočių paskirstymo prokurorams apskaitą ir kitas tikslines apskaitas. |
||
9. Vertina įstatymus, sutartis ir kitus teisės aktų projektus, rengia teisines išvadas. |
||
10. Tvarko duomenis prokuratūros informacinėse sistemose, registruose. |
||
11. Įstaigos vadovo pavedimu atstovauja prokuratūrai teismuose ir dėl santykių su kitomis įstaigomis, organizacijomis ir fiziniais asmenimis. |
||
12. Konsultuoja priskirtos srities klausimais. |
||
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
|
1 alternatyva |
2 alternatyva |
|
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis. |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija. |
Vadovaujamo darbo patirtis |
– |
– |
Darbo patirtis veiklos srityje |
– |
Ne mažiau kaip 2 metai |
Užsienio kalba |
Pagal poreikį |
|
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Pagal poreikį |
|
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
|
Bendrosios kompetencijos: |
||
Vertės visuomenei kūrimas |
4 |
|
Organizuotumas |
4 |
|
Patikimumas ir atsakingumas |
4 |
|
Analizė ir pagrindimas |
4/5 |
|
Komunikacija |
4/5 |
|
Specifinės kompetencijos |
4 |
|
Profesinės kompetencijos |
4“ |
1.16. Pakeičiu 144 punktą ir jį išdėstau taip:
„144. IX lygmens (vyriausiojo specialisto) – prokuroro padėjėjo pareigybės aprašymo ruošinys:
Veiklos sritis |
Veiklos sritis gali būti pasirenkama iš bendrųjų (vidaus administravimo) ir (ar) specialiųjų veiklos sričių arba kita specialioji veiklos sritis nustatoma pareigybės aprašymą rengiančio asmens |
|
Pareigybės lygmuo |
IX lygmuo (vyriausiasis specialistas) |
|
Pareigybės pavadinimas |
Prokuroro padėjėjas |
|
Funkcijos: |
||
1. Apdoroja su prokuratūros veikla susijusią informaciją. |
||
2. Nagrinėja skundus, pareiškimus, prašymus ir kitus dokumentus, teikia išvadas, rengia atsakymų ir kitų dokumentų projektus. |
||
3. Padeda organizuoti duomenų rinkimą ir rengia sprendimams priimti reikalingą medžiagą. |
||
4. Padeda organizuoti susitikimus ir renginius su kitomis Lietuvos ir užsienio institucijomis, įstaigomis bei organizacijomis. |
||
5. Rengia ir teikia su prokuratūros veikla susijusią informaciją. |
||
6. Rengia procesinių dokumentų, sprendimų, teisės aktų ir kitų su prokuratūros veikla susijusių dokumentų projektus. |
||
7. Rengia veiklos planus ir kitus prokuratūros veiklos planavimo dokumentus. |
||
8. Tvarko užduočių paskirstymo prokurorams apskaitą ir kitas tikslines apskaitas. |
||
9. Vertina įstatymus, sutartis ir kitus teisės aktų projektus, rengia teisines išvadas. |
||
10. Tvarko duomenis prokuratūros informacinėse sistemose, registruose. |
||
11. Įstaigos vadovo pavedimu atstovauja prokuratūrai teismuose ir dėl santykių su kitomis įstaigomis, organizacijomis ir fiziniais asmenimis. |
||
12. Konsultuoja priskirtos srities klausimais. |
||
Tipiniai specialieji reikalavimai |
Tipinių specialiųjų reikalavimų reikšmės |
|
1 alternatyva |
2 alternatyva |
|
Išsilavinimas ir (ar) kvalifikacija |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija su nustatytomis atitinkamai ne daugiau kaip 4 studijų kryptimis, susijusiomis su pareigybės aprašyme nustatytomis funkcijomis. |
Aukštasis universitetinis išsilavinimas (ne žemesnis kaip bakalauro kvalifikacinis laipsnis) arba jam lygiavertė aukštojo mokslo kvalifikacija. |
Vadovaujamo darbo patirtis |
– |
– |
Darbo patirtis veiklos srityje |
– |
Ne mažiau kaip 1 metai |
Užsienio kalba |
Pagal poreikį |
|
Užsienio kalbos mokėjimo lygis |
Pagal poreikį |
|
Kompetencijos |
Pakankami kompetencijų lygiai |
|
Bendrosios kompetencijos: |
||
Vertės visuomenei kūrimas |
3 |
|
Organizuotumas |
3 |
|
Patikimumas ir atsakingumas |
3 |
|
Analizė ir pagrindimas |
3/4 |
|
Komunikacija |
3/4 |
|
Specifinės kompetencijos |
3 |
|
Profesinės kompetencijos |
3“ |