LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2011 M. GEGUŽĖS 26 D. ĮSAKYMO NR. V-917 „DĖL MOTYVACIJOS ĮVERTINIMO TURINIO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO“ PAKEITIMO
2018 m. birželio 5 d. Nr. V-542
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. gegužės 26 d. įsakymą Nr. V-917 „Dėl Motyvacijos įvertinimo turinio ir vykdymo tvarkos aprašo“ ir išdėstau jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL MOTYVACIJOS ĮVERTINIMO TVARKOS APRAŠO
Įgyvendindama Pedagogų rengimo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. V–54 „Dėl Pedagogų rengimo reglamento patvirtinimo“ 22 punktą ir siekdama sklandaus stojančiųjų priėmimo į ugdymo mokslų studijų krypčių grupės programas, kurias baigus suteikiama pedagogo kvalifikacija, organizavimo:
2. N u s t a t a u, kad Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija bendrajam stojančiųjų priėmimui į Lietuvos aukštąsias mokyklas vykdyti, suderinusi su Švietimo ir mokslo ministerija:
2.1. kasmet iki einamųjų metų gegužės 25 dienos patvirtina motyvacijos įvertinimo vykdymo tvarkaraštį, reglamentą, vertinimo komisijos ir administravimo grupės sudėtį, vertinimo metodinę instrukciją;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2018 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. V-542
MOTYVACIJOS ĮVERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Motyvacijos įvertinimo turinio ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau - aprašas) nustato patikrinimo, kuris privalomas asmenims, stojantiems į pirmosios pakopos ugdymo mokslų krypčių grupės studijų programų, kurias baigus suteikiama pedagogo kvalifikacija, valstybės finansuojamas studijų vietas (toliau - stojantieji), sudedamąsias dalis ir jų turinį, jo organizavimo ir vykdymo tvarką, vertinimo komisijos sudarymo principus ir reikalavimus jos nariams bei vertinimo rezultatų įforminimą.
2. Apraše nustatytas patikrinimas suprantamas kaip stojančiųjų sąmoningo apsisprendimo studijuoti ugdymo mokslų krypčių grupės studijų programas, kurias baigus suteikiama pedagogo kvalifikacija, siekti profesinės karjeros einant pareigas, kurioms būtina pedagogo kvalifikacija, ir preliminaraus tinkamumo tokioms pareigoms įvertinimas (toliau - motyvacijos įvertinimas).
3. Stojantiems į koleginių ir universitetinių studijų programas vykdomas tas pats motyvacijos įvertinimas.
4. Motyvacijos įvertinimą sudaro dvi dalys: struktūruota nestandartizuota apklausa raštu (toliau – apklausa raštu) ir pusiau struktūruotas pokalbis (toliau – pokalbis), kurių apibendrintas turinys nurodytas 11, 12, 14, 15 aprašo punktuose.
5. Motyvacijos įvertinimą atlieka vertinimo komisijos nariai, laikydamiesi aprašo 11–16 punktų pagrindu parengtos metodinės instrukcijos.
6. Vertinimo komisijos sudėtį, metodinę instrukciją ir motyvacijos įvertinimo reglamentą (toliau – reglamentas) tvirtina Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliotos institucijos bendrajam stojančiųjų priėmimui į Lietuvos aukštąsias mokyklas vykdyti (toliau - įgaliota institucija) vadovas. Reglamente numatoma tvarka, kaip stojantieji registruojasi motyvacijos įvertinimui; kaip perkeliami į kitą patikrinimo dieną neatvykusieji dėl ligos ar nelaimingo atsitikimo; kaip paskiriamos motyvacijos įvertinimo vykdymo vietos; kaip jose pasiskirsto darbui vertinimo komisijos nariai; kaip vykdomas vertinimas, įforminami stojančiųjų rezultatai, apeliacijos procedūros ir žiniaraščio pavyzdys. Paskiriant vykdymo vietas turi būti numatyta, kad motyvacijos įvertinimas atliekamas trijuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose.
7. Apklausos raštu atsakymus vertina ir pokalbį vykdo du vertinimo komisijos nariai: vienas – turintis psichologijos studijų krypties aukštąjį universitetinį išsilavinimą, kitas – patyręs aukštosios mokyklos dėstytojas; jiedu negali būti tos pačios aukštosios mokyklos darbuotojai.
8. Ne vėliau kaip per dvi darbo dienas po motyvacijos įvertinimo dienos įgaliotos institucijos duomenų bazėje fiksuojamas stojančiojo motyvacijos įvertinimo rezultatas (0, 1 arba 2 balai), su kuriuo jis gali susipažinti naudodamasis įgaliotos institucijos internetinio aptarnavimo sistemos vartotojo numeriu.
9. Stojančiajam neatvykus motyvacijos įvertinimui (išskyrus reglamente numatytus atvejus), įgaliotos institucijos duomenų bazėje anuliuojami jo nurodyti pasirinkimai pretenduoti į valstybės finansuojamas vietas ugdymo mokslų krypčių grupės studijų programose, kurias baigus suteikiama pedagogo kvalifikacija.
10. Švietimo ir mokslo ministro įsakymu sudarytos stebėtojų grupės nariai turi teisę nesikišdami į procesą dalyvauti apklausoje raštu, pokalbyje, vertinimo komisijos narių posėdžiuose ir gauti visą jiems skirtam pavedimui atlikti reikalingą informaciją iš vertinimo komisijos, administravimo grupės ir įgaliotos institucijos.
II SKYRIUS
APKLAUSOS RAŠTU TURINYS IR VERTINIMO KRITERIJAI
11. Stojantiesiems raštu pateikiami trys visiems vienodi klausimai, kuriais prašoma:
12. Vertinama, ar atsakymuose stojantieji:
12.2. atskleidžia supratimą apie nelygstamą kiekvieno asmens orumą ir savo atvirumą žmonių įvairaus pobūdžio skirtingumui;
III SKYRIUS
POKALBIO TURINYS IR VERTINIMO KRITERIJAI
14. Stojantiesiems individualaus pokalbio su komisijos nariais metu pateikiami 5–7 klausimai, kurių temos:
15. Vertinama, ar atsakymuose stojantieji:
IV SKYRIUS
MOTYVACIJOS ĮVERTINIMO VYKDYMAS
17. Įgaliotos institucijos vadovas patvirtina administravimo grupę, kuri motyvacijos įvertinimo vykdymo dienomis turi užtikrinti, kad patalpose, kuriose vykdoma apklausa raštu ir pokalbis, visą laiką būtų jos paskirti prižiūrėtojai.
18. Į motyvacijos įvertinimo vietą stojantieji įleidžiami pateikę administravimo grupės nariams asmens tapatybę liudijantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę arba vairuotojo pažymėjimą); stojantiesiems pateikiami lapai, kurių reikia apklausai raštu atlikti.
20. Patalpų (auditorijų) prižiūrėtojai ir administravimo grupės nariai negali diskutuoti su stojančiaisiais; į klausimus, nesusijusius su motyvacijos įvertinimo turiniu, turi būti atsakoma garsiai, visiems girdint.
21. Atlikęs apklausos raštu užduotį, stojantysis grąžina auditorijos prižiūrėtojui arba administravimo grupės nariui visus išduotus lapus.
V SKYRIUS
STOJANČIŲJŲ REZULTATŲ FORMALIZAVIMAS
23. Atliktos apklausos raštu užduotys iš karto perduodamos vertinimo komisijai; iki pokalbio pradžios vertinimo komisijos nariai susipažįsta su stojančiųjų apklausos raštu atsakymais.
24. Kiekvienas vertinimo komisijos narys pagal vertinimo balų aprašus savarankiškai vertina kiekvieną apklausos raštu ir pokalbio aspektą bei išveda šių vertinimų vidurkį; motyvacijos įvertinimą atlikusių vertinimo komisijos narių bendru sutarimu suderintas vertinimų vidurkių apibendrinimas kaip stojančiojo rezultatas įrašomas į žiniaraštį. Kai vertinimo komisijos narių nuomonės išsiskiria, jų vertinimų vidurkis apvalinamas į mažesnį skaičių.
25. Rezultatų žiniaraščius parengia administravimo grupės nariai; žiniaraščiuose pasirašo konkrečių stojančiųjų motyvaciją įvertinę vertinimo komisijos nariai, administravimo grupės vadovas ir vertinimo komisijos pirmininkas.