Herbas (mažas4)

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 8 d. Nr. ADV-152

Kupiškis

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu,  Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“, ir atsižvelgdamas į Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus ir rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro  2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Kupiškio rajono savivaldybės teritorijoje įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Į g a l i o j u Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius):

2.1. organizuoti socialinės priežiūros akreditavimą Kupiškio rajono savivaldybėje;

2.2. vykdyti akredituotą socialinę priežiūrą teikiančių įstaigų, kurioms Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, kokybės kontrolę.

3. N u r o d a u šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje.

4. P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. spalio 4 d. įsakymą Nr. ADV-706 „Dėl  Kupiškio rajono savivaldybės teritorijoje įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

Administracijos direktorius                                                                                      Kęstutis Jakštas


 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2023 m. kovo 8 d. įsakymu

Nr. ADV-152

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kupiškio rajono savivaldybės teritorijoje įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavimo procesą, akredituotos socialinės priežiūros įstaigų ir akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės organizavimą bei vykdymą socialinės priežiūros paslaugas teikiančiose įstaigose.

2. Socialines paslaugas teikiančių įstaigų (toliau – įstaiga) teikiamas akredituotas socialinės priežiūros paslaugas administruoja ir šių paslaugų kokybės kontrolę vykdo Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“, Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro    2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų gavimą ir kokybės kontrolę, ir šiuo Tvarkos aprašu.

3. Socialinės priežiūros akreditavimo ir kokybės kontrolės tikslas – užtikrinti ir gerinti įstaigų teikiamų socialinių paslaugų kokybę.

4. Kokybės kontrolė atliekama vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS VYKDYMAS

 

6. Akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimo uždavinys – išsiaiškinti paslaugų gavėjų poreikių patenkinimą, nuomonę apie teikiamų akredituotų socialinės priežiūros paslaugų kokybę iš kliento pusės bei identifikuoti kylančias su socialinių paslaugų teikimu susijusias problemas.

7. Vertinimas atliekamas anketinės apklausos metodu ir atitikties Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams, Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams ir rekomendacijoms pagal šio Tvarkos aprašo 1–5 priedus.

8. Vertinimas organizuojamas paslaugų gavėjų lygmeniu ir įstaigų lygmeniu.

9. Paslaugų gavėjų lygmeniu paslaugų kokybė vertinama siekiant išsiaiškinti paslaugų gavėjų nuomonę apie paslaugas ir jų išvystymo pakankamumą bei nustatyti paslaugų poreikius. Apklausa gali būti atliekama betarpiškai, telefonu, el. paštu, internetu, užpildant Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavėjo apklausos anketą (Tvarkos aprašo 1 priedas).

10. Paslaugų kokybė paslaugų gavėjų lygmeniu vertinama per 12 mėn. nuo teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo dienos.

11. Paslaugų teikimo kokybė įstaigų lygmeniu vertinama atliekant planinius ir neplaninius patikrinimus paslaugų teikimo vietoje.

12. Socialinės paramos skyrius, prieš pradėdamas planinį įstaigų paslaugų kokybės vertinimą, ne mažiau kaip prieš 5 darbo dienas informuoja įstaigą apie numatomą vykdyti vertinimą, pateikia preliminarių dokumentų, kuriuos įstaiga patikrinimo metu turės pateikti Socialinės paramos skyriaus darbuotojams, sąrašą.

13. Socialinės paramos skyrius turi teisę iš anksto su įstaiga nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį įstaigos ir (ar) paslaugų gavėjų vertinimą. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:

13.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;

13.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą pranešimą apie įstaigos galimai neteisėtai ar netinkamai teikiamas paslaugas;

13.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai.

14. Atliekant įstaigos vertinimą, užpildomas Akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimo aktas (Tvarkos aprašo 2–5 priedai).

15. Socialinės paramos skyrius, atlikdamas įstaigų vertinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, savivaldybės įstaigas, kitas institucijas ir įstaigas bei paslaugų gavėjus dėl informacijos apie įstaigų teikiamas paslaugas gavimo.

16. Socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimą atlieka Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas.

17. Socialinės paramos skyrius, atlikdamas socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimą, tikrina, ar įstaiga laikosi akredituotos socialinės priežiūros paslaugų teikimą ir kokybę reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų.

18. Socialinės paramos skyrius, atlikęs vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų parengia ir vertintai įstaigai pateikia vertinimo aktą.

19. Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.).

20. Įstaiga, gavusi vertinimo aktą, susipažįsta su juo ir per Socialinės paramos skyriaus nustatytą terminą, Socialinės paramos skyriui teikia informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi vykdydama pateiktas rekomendacijas užpildant Tvarkos aprašo 6 priedą.

21. Socialinės paramos skyrius patikrina, ar įstaiga įvykdė rekomendacijas ir apie tai pažymi Tvarkos aprašo 6 priede.

22. Socialinės paramos skyrius, nustatęs teisės aktų pažeidimus ar neatitiktis teisės aktų reikalavimams, teikia rekomendaciją Savivaldybės administracijos direktoriui dėl poveikio priemonių taikymo (teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo ar panaikinimo).

23. Vertinimo išvados ir informacija apie rekomendacijų įgyvendinimą pateikiama Socialinės paramos skyriaus vedėjui, informacija apie rekomendacijų neįgyvendinimą –  Savivaldybės administracijos direktoriui.

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Įstaigos atsako už vertinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.

25. Socialinės paramos skyrius informaciją apie įstaigas, teikiančias akredituotą socialinę priežiūrą (pagal socialines paslaugas) (įstaigos pavadinimą, kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą), numatytą (planinį) vietų skaičių įstaigoje), ir apie gyventojams jų teritorijose teikiamas akredituotos socialinės priežiūros paslaugas (socialinės priežiūros paslaugų aprašymą, dokumentus, reikalingus socialinės priežiūros paslaugoms gauti) skelbia Savivaldybės interneto svetainėje www.kupiskis.lt.

26. Įstaigos ir Socialinės paramos skyrius, vykdydami Tvarkos apraše nustatytas funkcijas, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Įstaigos fizinių asmenų duomenis tvarko tik paslaugų teikimo tikslais, Socialinės paramos skyrius – Tvarkos apraše  nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.

27. Tvarkos aprašas gali būti keičiamas, pildomas ir pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

28. Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų gavimo ir šių paslaugų kokybės kontrolės dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

29. Savivaldybės sprendimai, susiję su šio Tvarkos aprašo reikalavimų vykdymu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

______________________

 

part_bab223221e934f1680c78207a9c77811_end