LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL JURIDINIO ASMENS AR KITOS ORGANIZACIJOS, JŲ PADALINIO PROJEKTO, SKIRTO SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ IR KITŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SRITIES DARBUOTOJŲ PROFESINIŲ KOMPETENCIJŲ TOBULINIMO CENTRO FUNKCIJOMS VYKDYTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO
2025–2027 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. birželio 28 d. Nr. A1-443
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 28 straipsnio 7 dalimi, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir įgyvendindamas programos „Šeimos politikos stiprinimas“ priemonę Nr. 09‑004‑02‑05‑21 (TP) „Užtikrinti socialinių paslaugų kokybės gerinimo ir prieinamumo didinimo tęstinumą, socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ (finansavimo šaltinio kodas – 1.1.1.1.1):
1. T v i r t i n u Juridinio asmens ar kitos organizacijos, jų padalinio projekto, skirto socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinių kompetencijų tobulinimo centro funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso organizavimo 2025–2027 metais nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro
2024 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. A1-443
JURIDINIO ASMENS AR KITOS ORGANIZACIJOS, JŲ PADALINIO PROJEKTO, SKIRTO SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ IR KITŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SRITIES DARBUOTOJŲ PROFESINIŲ KOMPETENCIJŲ TOBULINIMO CENTRO funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso organizavimo
2025–2027 metais nuostatai
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Juridinio asmens ar kitos organizacijos, jų padalinio projekto, skirto socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinių kompetencijų tobulinimo centro funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso organizavimo 2025–2027 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato juridinio asmens ar kitos organizacijos, jų padalinio projekto, skirto socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinių kompetencijų tobulinimo centro (toliau – Profesinių kompetencijų tobulinimo centras) funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projekto vykdytojams, projekto veiklų vykdytojams, pareiškėjų, projekto vykdytojų įsipareigojimus, projekto įgyvendinimo ir esminius rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projekto vykdymo, administravimo ir stebėsenos tvarką, projekto finansavimo pratęsimo tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika), Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės), Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimo tvarkos apraše bei Socialinių paslaugų srities darbuotojų atestacijos tvarkos apraše, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-92 „Dėl Socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimo tvarkos aprašo bei Socialinių paslaugų srities darbuotojų atestacijos tvarkos aprašo patvirtinimo“.
3. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose konkurso projektų atrankos nuostatos nereglamentuotos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.
4. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.
5. Projekto atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), atliekantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
6. Sprendimą dėl projekto finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.
7. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti juridinio asmens ar kitos organizacijos, jų padalinio projektą, skirtą Profesinių kompetencijų tobulinimo centro funkcijoms vykdyti.
8. Siektinas konkurso rezultatas – vykdomos Profesinių kompetencijų tobulinimo centro funkcijos, siekiant organizuoti ir (ar) vykdyti socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinių kompetencijų tobulinimą.
II SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
11. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – nuo Sutarties pasirašymo dienos iki 2025 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2026 metams – nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2027 metams – nuo 2027 m. sausio 1 d. iki 2027 m. gruodžio 31 d.
13. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2025 metais – 700 000 (septyni šimtai tūkstančių) eurų, 2026 metais – 700 000 (septyni šimtai tūkstančių) eurų, 2027 metais – 700 000 (septyni šimtai tūkstančių) eurų:
13.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2025, 2026 ir 2027 m. – po 700 000 (septynis šimtus tūkstančių) eurų;
III skyrius
veiklos, KURIOMS SKIRIAMOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOS
15. Veiklos, kurioms skiriamos valstybės biudžeto lėšos:
15.1. mokymų socialiniams darbuotojams ir kitiems socialinių paslaugų srities darbuotojams organizavimas ir (ar) vedimas;
15.2. metodinės pagalbos teikimas socialinių paslaugų įstaigoms, socialiniams darbuotojams ir kitiems socialinių paslaugų srities darbuotojams, Socialinių paslaugų srities darbuotojų etikos komisijai dėl socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinių kompetencijų tobulinimo (individualus ir (ar) grupinis konsultavimas socialinio darbo ir (ar) socialinių paslaugų teikimo klausimais, socialinių darbuotojų ir (ar) kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų savitarpio pagalbos grupių organizavimas);
15.3. mokymų socialinių paslaugų srities darbuotojams prevencinių socialinių paslaugų, išskyrus kompleksines paslaugas šeimai, temomis organizavimas ir (ar) vedimas;
15.4. regioninių, kontaktinių mokymų apie tarpinstitucinį bendradarbiavimą, kokybišką ir laiku teikiamą pagalbą socialinę riziką patiriančioms šeimoms ir jų vaikams, skirtų atvejo vadybininkams, veikiantiems pagal Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą, socialiniams darbuotojams, socialinių paslaugų įstaigų socialiniams pedagogams, individualios priežiūros darbuotojams, organizavimas ir (ar) vedimas;
15.5. socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinių kompetencijų tobulinimo, socialinių paslaugų organizavimo ir (ar) teikimo metodinės medžiagos ir (ar) metodinių leidinių rengimas, leidyba, platinimas;
15.6. mokymų programų, skirtų socialiniams darbuotojams ir kitiems socialinių paslaugų srities darbuotojams, rengimas ir (ar) tvirtinimas;
15.7. inovatyvių, įrodymais grįstų socialinio darbo, socialinių paslaugų teikimo metodų ir (ar) programų diegimas;
15.8. pagalba naujiems socialiniams darbuotojams ir kitiems socialinių paslaugų srities darbuotojams pradedant vykdyti profesinę veiklą;
15.9. interneto svetainės su duomenų baze (socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų mokymų registru, metodinės bazės registru, profesinės kompetencijos tobulinimo poreikių, gerosios patirties sklaidos duomenų baze, laikmenose saugoma mokymų medžiaga ir kt.) veiklos tęstinumo užtikrinimas ir (ar) modernizavimas (turi būti atliktas poveikio duomenų apsaugai vertinimas);
15.10. gerosios socialinio darbo ir (ar) socialinių paslaugų teikimo ir (ar) organizavimo patirties sklaida; užsienio šalių patirties sklaida;
15.11. duomenų, susijusių su socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinių kompetencijų tobulinimo poreikiu (pvz., socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų specializacija, tobulintinos profesinės kompetencijos rūšys, socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų siūlomos mokymų temos, socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų, kurių profesinę kompetenciją tikslinga tobulinti, skaičius), rinkimas, analizavimas, apibendrinimas ir išvadų rengimas, siekiant organizuoti ir (ar) vesti socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų individualius poreikius atitinkančius mokymus;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTO VYKDYTOJAMS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYTOJAMS
17. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
17.1. būti juridinis asmuo ar kita organizacija, jų padalinys, ne mažiau nei 5 metus vienijantis Lietuvos socialinių paslaugų srities darbuotojus ir jiems atstovaujantis;
17.2. turėti ne mažesnę nei 5 metų patirtį, įgytą organizuojant ir (ar) vedant socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų mokymus;
18. Projekto vykdytojas visą projekto įgyvendinimo laikotarpį turi atitikti reikalavimus, nurodytus Nuostatų 17 punkte.
19. Projekto veiklų vykdytojas, kuriam numatyta mokėti atlygį iš projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų, turi atitikti šiuos reikalavimus:
19.1. per paskutinius 5 metus turėti ne mažesnę nei 3 metų patirtį, įgytą organizuojant ir (ar) vedant socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų mokymus;
19.2. per paskutinius 5 metus turėti ne mažesnę nei 2 metų patirtį, įgytą rengiant ir (ar) tvirtinant socialinių darbuotojų ir (ar) kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų mokymo programas;
19.3. būti įgijęs socialinio darbuotojo trečiąją kvalifikacinę kategoriją (prilyginama aukščiausiai (iki 2024 m. liepos 1 d. – eksperto) kvalifikacinei kategorijai) ir (ar) Europos Sąjungos, NATO ir (ar) Europos ekonominės erdvės valstybėse narėse būti įgijęs profesines kompetencijas socialinio darbo ir (ar) socialinių paslaugų teikimo srityje ir turėti tai patvirtinančius dokumentus (kompetentingos institucijos išduotą pažymą ar pažymėjimą). Projekto vykdytojas užtikrina, kad šį reikalavimą atitiktų bent 70 proc. projekto veiklų vykdytojų, likusiems projekto veiklų vykdytojams šis reikalavimas netaikomas;
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTO VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI RODIKLIAI IR (AR) PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
20. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
21. Skyrus valstybės biudžeto lėšų, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2025 m. gruodžio 31 d. (pratęsus projekto finansavimą 2026 metams, – iki 2026 m. gruodžio 31 d., o pratęsus projekto finansavimą 2027 metams, – iki 2027 m. gruodžio 31 d.) pasiekti šiuos rodiklius:
21.1. esminius kiekybinius:
21.1.1. organizuoti ir (ar) vesti socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų mokymus, kuriuose kasmet dalyvautų ne mažiau nei 7 000 socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų, iš kurių bent po 4 000 dalyvautų iki 2025 ir 2026 m. rugsėjo 30 d.;
21.1.2. bent vieną kartą per kalendorinius metus rinkti, analizuoti, apibendrinti duomenis, susijusius su socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinių kompetencijų tobulinimo poreikiu (pvz., socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų specializacija, tobulintinos profesinės kompetencijos rūšys, socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų siūlomos mokymų temos, socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų, kurių profesinę kompetenciją tikslinga tobulinti, skaičius), parengti išvadas pagal šiuos duomenis, kasmet apklausiant ne mažiau nei 7 000 socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų, iš jų po 5 000 socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų apklausiant iki 2025 bei 2026 m. rugsėjo 30 d., ir jas paviešinti;
21.1.3. kasmet organizuoti ir (ar) vesti ne mažiau kaip 3 regioninius, kontaktinius mokymus apie tarpinstitucinį bendradarbiavimą, kokybišką ir laiku teikiamą pagalbą socialinę riziką patiriančioms šeimoms ir jų vaikams, skirtus atvejo vadybininkams, veikiantiems pagal Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą, socialiniams darbuotojams, socialinių paslaugų įstaigų socialiniams pedagogams, individualios priežiūros darbuotojams, iš kurių bent po 2 mokymus būtų organizuoti ir (ar) vesti iki 2025 ir 2026 m. rugsėjo 30 d.;
21.2. kiekybinius:
21.2.1. parengti ir (ar) patvirtinti ne mažiau nei 5 socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų mokymų programas, kurios, be kita ko, apimtų:
21.3. kokybinius projekto įgyvendinimo:
21.3.1. kasmet parengti ir viešai paskelbti metodinę socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų profesinių kompetencijų tobulinimo medžiagą, skirtą socialinių paslaugų įstaigoms, socialiniams darbuotojams ir kitiems socialinių paslaugų srities darbuotojams, Socialinių paslaugų srities darbuotojų etikos komisijai;
21.3.2. užtikrinti interneto svetainės su duomenų baze (socialinių darbuotojų ir kitų socialinių paslaugų srities darbuotojų mokymų registru, metodinės bazės registru, profesinės kompetencijos tobulinimo poreikių, gerosios patirties sklaidos duomenų baze, laikmenose saugoma mokymų medžiaga ir kt.) veiklos tęstinumą;
21.3.3. diegti inovatyvius, įrodymais grįstus socialinio darbo, socialinių paslaugų teikimo metodus ir (ar) programas;
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
22. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo Sutarties pasirašymo dienos (bet ne anksčiau nei nuo 2025 m. sausio 1 d.) iki 2025 m. gruodžio 31 d. Pratęsus projekto finansavimą 2026 metams, tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m. gruodžio 31 d., o pratęsus projekto finansavimą 2027 metams, tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2027 m. sausio 1 d. iki 2027 m. gruodžio 31 d. Projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
23. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (pasiektų veiklos rezultatų ataskaitomis, profesinių kompetencijų tobulinimo paslaugų sutartimis, sudarytomis su juridiniais ar fiziniais asmenimis, ir šių paslaugų suteikimą patvirtinančiais perdavimo–priėmimo aktais, suteiktų konsultacijų registracijos žurnalais, savitarpio pagalbos grupių dalyvių sąrašais, teikiamos pagalbos fiksavimo dokumentais, mokymų ir (ar) seminarų darbotvarkėmis, jų medžiaga bei juose dalyvavusiųjų sąrašais, metodine medžiaga ir (ar) metodiniais leidiniais, projekto viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Jos privalo būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1‑330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
24. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
24.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau nei 30 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):
24.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojas, pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje dirbantis pagal darbo sutartį), išlaidos;
24.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojas, įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį) įsigijimo išlaidos;
24.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 7 punkte nurodyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 15 punkte nurodytų veiklų vykdymu), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
24.2.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei darbuotojai įdarbinti pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartis), išlaidos;
24.2.2. projektui įgyvendinti reikalingų prekių ir paslaugų, tiesiogiai susijusių su projekto veiklomis ir būtinų projektui įgyvendinti, įsigijimo išlaidos:
24.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur vienam projekto vykdytojo darbuotojui, nurodytam Nuostatų 24.1.1 ir 24.2.1 papunkčiuose, per mėnesį), pašto) įsigijimo išlaidos;
24.2.2.2. transporto išlaikymo ir transporto paslaugų (projekto vykdytojo nuosavybės, patikėjimo teise valdomų, naudojamų pagal nuomos arba panaudos sutartis automobilių nuomos, degalų ir autobuso, laivo, kelto, kito sausumos transporto ekonominės klasės ar viešojo transporto Lietuvos Respublikos teritorijoje bilietų) įsigijimo išlaidos;
24.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai ir kt.) (taikoma tik Lietuvos Respublikos teritorijoje pagal darbo sutartis dirbantiems pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojams);
24.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, organizacijos biurui ar renginiams, ir organizacinės technikos) nuomos išlaidos;
24.2.2.5. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti (paslaugų kaina pagal atlygintinų paslaugų sutartis, autorines sutartis, jei šias paslaugas teikia asmenys, įgiję atitinkamos srities išsilavinimą, negali būti didesnė kaip 50 Eur už 1 val.);
24.2.2.6. organizacijos biuro patalpų ir patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo, šiukšlių išvežimo) išlaidos;
24.2.2.7. projekto viešinimo išlaidos (projekto sklaidos ir viešinimo, lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo, konferencijų ir panašių renginių organizavimo bei kitų visuomenės informavimo paslaugų įsigijimo išlaidos);
24.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms, įrangai ir reikmenims, tiesiogiai susijusiems su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (kanceliarinėms, ūkio prekėms, smulkiam inventoriui, maisto prekėms, skirtoms seminarams ir (ar) mokymams arba projekto vykdytojo atstovų susitikimams darbo klausimams aptarti, svarstyti, derinti su kitų įstaigų, įmonių, organizacijų atstovais, bei nealkoholiniams gėrimams), įsigyti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 26.5 papunktyje;
24.2.2.9. išlaidos kitoms projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (mokymų, renginių organizavimo, maitinimo, kt.), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, taip pat mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.
25. Darbo užmokesčio išlaidos, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir kitas teisės aktuose nustatytas su darbo užmokesčiu susijusias išlaidas, nurodytos Nuostatų 24.1.1 ir 24.2.1 papunkčiuose, iš viso gali sudaryti iki 85 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
26. Valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos (netinkamos finansuoti išlaidos):
26.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;
26.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, statinių, teritorijos priežiūrai ir (ar) aplinkos priežiūrai ir (ar) tvarkymui, paveldo tvarkybos darbams;
26.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
26.5. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuota 12-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Ilgalaikis materialusis turtas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. 1K‑174 „Dėl Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 12-ojo standarto patvirtinimo“, įsigyti;
26.8. išlaidoms, susijusios su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki Sutarties pasirašymo dienos, bet ne anksčiau nei 2025 m. sausio 1 d., pratęsus projekto finansavimą 2026 metams, – po 2026 m. gruodžio 31 d., o jeigu projekto finansavimas 2026 metams nebuvo pratęstas, – išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms po 2025 m. gruodžio 31 d.; pratęsus projekto finansavimą 2027 metams, – po 2027 m. gruodžio 31 d., o jeigu projekto finansavimas 2027 metams nebuvo pratęstas, – išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms po 2026 m. gruodžio 31 d., padengti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
27. Pareiškėjas konkursui turi pateikti po vieną paraišką 2025, 2026 ir 2027 metams. Jeigu pateikiama tik vienų metų paraiška, ji nevertinama ir valstybės biudžeto lėšų jai neskiriama. Pareiškėjui pateikus daugiau nei po vieną paraišką 2025, 2026 ir 2027 metams, vertinama ta konkretiems metams pateikta paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė, bet ne vėlesnė negu taisyklių 11.7 papunktyje nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną SPPD atstovui nurodo, kurią paraišką vertinti. Paraiška, kuri buvo pateikta anksčiau, atmetama taisyklių 32 punkte nustatyta tvarka. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, SPPD pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima. Paraiška turi būti užpildyta pagal Nuostatuose nurodytą informaciją, privalomą pateikti pildant paraiškos formą Socialinių programų, priemonių ir projektų atrankos, administravimo ir vertinimo informacinėje sistemoje (toliau – SOPAS).
29. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti taisyklių 22 punkte nurodytų lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip nurodyta taisyklių 18 punkte) bei šių dokumentų skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu:
29.1. dokumentų, įrodančių pareiškėjo atitiktį Nuostatų 17 punkte nurodytiems reikalavimams (juridinio asmens statusą, veiklos trukmę pagrindžiantys dokumentai, kuriuose yra informacija apie inovatyvių, įrodymais grįstų socialinio darbo, socialinių paslaugų teikimo metodų ir (ar) programų diegimą, vykdyto (-ų) projekto (-ų) sutartis (-ys), veiklos ataskaita, parengti įrodymais grįstų socialinio darbo, socialinių paslaugų teikimo metodų ir (ar) programų aprašymai ir kt.);
29.2. projekto veiklų vykdytojo (-ų) profesinę kvalifikaciją (turimą profesinę kvalifikaciją, jos įgijimo datą), patirtį (kiek metų kokiose srityse vykdė profesinę veiklą), gebėjimus ir žmogiškuosius išteklius, reikalingus numatytoms veikloms vykdyti, patvirtinančių dokumentų, kuriuose yra informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį (gyvenimo aprašymas (CV)).
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
31. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos, neatitinkančios formaliųjų kriterijų, atmetamos, vertinamos ir sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui įgyvendinti priimamas taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais. SPPD paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimą turi atlikti per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos.
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
32. Projektas, kuriam siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkamas laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
33. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami SOPAS esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 34 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.
34. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:
34.1. pareiškėjo atitiktį Nuostatų 17.1 ir 17.2 papunkčiuose nurodytiems reikalavimams, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Jei pareiškėjas neatitinka bent vieno privalomojo reikalavimo, projektas toliau nevertinamas;
34.2. projekto veiklų vykdytojų atitiktį Nuostatų 19 punkte nurodytiems reikalavimams, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Jei projekto veiklų vykdytojai neatitinka bent vieno privalomojo reikalavimo, projektas toliau nevertinamas;
34.3. projekto atitiktį taisyklių 14 punkte nurodytoms sąlygoms, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Jei projektas atitinka bent vieną iš taisyklių 14 punkte nurodytų sąlygų, jis toliau nevertinamas;
34.4. numatyto projekto tikslo, uždavinių ir trumpo aprašymo aiškumą, atitiktį konkurso tikslui (Nuostatų 7 punktas ir taisyklių 21.6–21.9 papunkčiai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo; 1–9 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą; 10 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą;
34.5. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, tinkamumą projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti (Nuostatų 7 punktas ir taisyklių 21.12 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti; 1–9 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti; 10 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti;
34.6. projekto vertinimo rodiklių ir laukiamų rezultatų aiškumą ir konkretumą (Nuostatų 8, 21 punktai ir taisyklių 21.13, 21.15 papunkčiai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs ir nekonkretūs; 1–9 – iš dalies aiškūs ir konkretūs; 10 – aiškūs ir konkretūs;
34.7. projekto sąmatos tikslumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą, atitiktį ir proporcingumą projekte numatytoms veikloms (Nuostatų 22–26 punktai ir taisyklių 21.17 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – netiksli, neaiški, nedetali, neracionali, nepagrįsta, neatitinka projekte numatytų veiklų ir joms neproporcinga; 1–9 – iš dalies tiksli, iš dalies aiški, iš dalies detali, iš dalies racionali, iš dalies pagrįsta, iš dalies atitinka projekte numatytas veiklas ir joms proporcinga; 10 – tiksli, aiški, detali, racionali, pagrįsta, atitinka projekte numatytas veiklas ir joms proporcinga;
34.8. pareiškėjo ir jo projekto veiklos (-ų) vykdytojo (-ų) tinkamumą, kvalifikaciją ir gebėjimus vykdyti projektą (Nuostatų 17 ir 19 punktai ir taisyklių 21.18 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–4 – iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 5 – visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti.
35. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 45. Privaloma surinkti mažiausia balų suma – 30. Projektai, kurių paraiškos nesurinko šiame punkte nustatytos minimalios balų sumos, nefinansuojami.
36. Projektai, kurie surinko mažiau balų už projektą, kuriam buvo skirta daugiausiai balų, įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Valstybės biudžeto lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos taisyklių 68 punkte nustatytais atvejais. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYMAS IR STEBĖSENA
41. Projekto vykdytojas privalo:
41.1. projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., pratęsus finansavimą 2026 metams, – ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d., pratęsus finansavimą 2027 metams, – ne vėliau kaip iki 2027 m. gruodžio 31 d.;
41.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, taip pat pirmajam ataskaitinių kalendorinių metų pusmečiui pasibaigus, iki kito ataskaitinių kalendorinių metų pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. – atitinkamai pusmečio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas pagal SPPD informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
41.2.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro centų tikslumu (duomenis nurodant didėjančia tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
41.2.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro centų tikslumu (duomenis nurodant didėjančia tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
41.2.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro centų tikslumu (duomenis nurodant didėjančia tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
41.3. veiklų įvykdymo ataskaita (einamųjų kalendorinių metų duomenys nurodomi didėjančia tvarka pirmajam ataskaitinių kalendorinių metų pusmečiui pasibaigus, iki kito ataskaitinių kalendorinių metų pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus), kurioje turi būti nurodyta informacija apie:
41.3.1. įgyvendinant projektą vykdytas veiklas (nurodoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslą;
41.3.2. Nuostatų 21.1, 21.2 ir 21.3 papunkčiuose išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;
42. Jei projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina projektą ar nevykdo projekto veiklų, išskyrus atvejus, kai projekto veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, nepasiekia Nuostatų 21.1 papunktyje nustatytų esminių kiekybinių rodiklių, išskyrus atvejus, kai esminiai kiekybiniai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būti taikomos šios sankcijos:
42.1. jei projekto vykdytojas nepasiekė dviejų iš Nuostatų 21.1.1–21.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų ataskaitiniais metais jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
XII SKYRIUS
TĘSTINIS PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
43. Tinkamai įgyvendinus projektą 2025 metais, jo finansavimas gali būti pratęstas 2026 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d., o tinkamai įgyvendinus projektą 2026 metais, jo finansavimas gali būti pratęstas 2027 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2027 m. gruodžio 31 d. tomis pačiomis Nuostatuose ir Sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projekto finansavimą, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2026 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje Sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d., bei nuo 2027 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje Sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2027 m. gruodžio 31 d. Jei sutartis dėl finansavimo pratęsimo 2026 ar 2027 metams nepasirašoma arba nutraukiama, išlaidos, projekto vykdytojo patirtos ar apmokėtos vykdant projekto veiklas 2026 ar 2027 metais, nekompensuojamos.
44. Prašydamas pratęsti valstybės biudžeto lėšų skyrimą tęstiniam projektui įgyvendinti, projekto vykdytojas pateikia taisyklių 121 punkte nurodytus dokumentus. Taisyklių 121.1 papunktyje nurodytas vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytas prašymas pratęsti valstybės biudžeto lėšų skyrimą tęstiniam projektui įgyvendinti kitais metais teikiamas pagal Nuostatų priede pateiktą formą.
XIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
46. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
47. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metų atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai taisyklėse ir Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.
48. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, komisijos, SPPD sprendimai, sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
49. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
50. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkurso vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
51. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatomis.