ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS STEIGIMO, NUOSTATŲ TVIRTINIMO

 

2018 m. gruodžio 20 d.  Nr. T1-259

Šilalė

 

 

Vadovaudamasi  Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 12 straipsnio 1 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 8 punktu, 27 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 2 ir 3 dalimis, 5 straipsnio 3 ir 4 dalimis ir 6 straipsniu, atsižvelgdama į Šilalės rajono savivaldybės kontrolieriaus 2018 m. gruodžio 3 d. teikimą Nr. 3 – 4/24 (3.8) „Dėl Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos steigimo“, Šilalės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1Įsteigti biudžetinę įstaigą – Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybą.

2Nustatyti, kad Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos:

2.1. steigimo tikslas – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai;

2.2. savininkė – Šilalės rajono savivaldybė, juridinio asmens kodas 111108131; savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šilalės rajono savivaldybės taryba;

2.3. buveinės adresas – J. Basanavičiaus g. 2, 75138 Šilalė.

3Patvirtinti Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos nuostatus (pridedama).

4Įgalioti Šilalės rajono savivaldybės kontrolierių pasirašyti Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos nuostatus.

5 Įpareigoti Šilalės rajono savivaldybės kontrolierių įregistruoti Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos nuostatus Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

6Nustatyti Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyboje didžiausią valstybės tarnautojų pareigybių skaičių – 2 pareigybes (savivaldybės kontrolieriaus pareigybė įskaitoma).

7Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo dienos Regiono apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Jonas Gudauskas

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2018 m. gruodžio 20 d. sprendimu

Nr. T1-259

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS

NUOSTATAI

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos nuostatai reglamentuoja Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) veiklos pobūdį, tikslus, funkcijas, teises ir pareigas, Tarnybos darbo organizavimą, lėšų šaltinius ir lėšų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę bei reorganizavimą ir likvidavimą.

2Įstaigos pavadinimas – Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

3.  Tarnybos savininkas – Šilalės rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 111108131, adresas J. Basanavičiaus g. 2, 75138 Šilalė.

4.  Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šilalės rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba).

5.  Tarnybos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

6.  Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis savo antspaudą su savo pavadinimu ir savivaldybės herbu, sąskaitą banke, įstatymų numatytą veikimo iniciatyvos bei sprendimų priėmimo laisvę.

7.  Tarnybos veikla grindžiama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso normomis, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir biudžetinių įstaigų įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Valstybinio audito reikalavimais, Valstybės kontrolės parengtomis metodikomis, kitais teisės aktais ir Tarnybos nuostatais.

8.  Tarnybos finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

9.  Tarnybos veikla yra neterminuota.

10.  Tarnybos buveinės adresas: J. Basanavičiaus g. 2, 75138 Šilalė.

11.  Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.

 

 

II SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAS IR POBŪDIS

 

12.     Tarnybos veiklos tikslas – siekti, kad savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas būtų naudojamas ir valdomas teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai, prižiūrėti, kaip vykdomas patvirtintas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai. Siekdama šių tikslų, Tarnyba atlieka išorės eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius ir veiklos auditus bei patikrinimus, rengia ir teikia išvadas dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, taip pat priimant sprendimus dėl paskolų ėmimo, garantijų teikimo už savivaldybės kontroliuojamų įmonių imamas paskolas, dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo ir pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarties sąlygoms bei dėl skolininkų, taip pat ir tų skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės.

 

III SKYRIUS

TARNYBOS FUNKCIJOS

 

13.           Siekdama veiklos tikslo, Tarnyba vykdo šias funkcijas:

13.1.        atlieka išorės finansinį ir veiklos auditą, patikrinimus bei kitas kontrolės funkcijas savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose ir savivaldybės kontroliuojamose įmonėse;

13.2.        kiekvienais metais iki liepos 15 d. rengia ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio;

13.3.        rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už savivaldybės kontroliuojamų įmonių imamas paskolas;

13.4.        rengia ir Savivaldybės tarybai teikia išvadas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo ir pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;

13.5.        rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;

13.6.        Valstybės kontrolės prašymu teikia Kontrolės ir audito tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;

13.7         atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.

 

 

IV SKYRIUS

TARNYBOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

14.           Atlikdami Tarnybos kompetencijai priskirtas funkcijas savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai, turi teisę:

14.1.        kreiptis į valstybės ir savivaldybių viešojo administravimo subjektus;

14.2.        nustatyta tvarka dalyvauti rengiant įstatymų ir kitų teisės aktų, susijusių su savivaldybių veikla, projektus;

14.3.        reikalauti, kad audito ar kitų kontrolės funkcijų vykdymo metu netrukdomi įeiti į audituojamo ar tikrinamojo subjekto patalpas;

14.4.        reikalauti, kad audito ar kitų kontrolės funkcijų vykdymo metu, audituojamo ar tikrinamojo subjekto vadovas suteiktų patalpas auditui ar kitoms kontrolės funkcijoms atlikti;

14.5.        atliekamo audito metu pasinaudoti savivaldybės administracijos Centralizuotos vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa;

14.6.        gauti iš savivaldybės administracijos Centralizuotos vidaus audito tarnybos vidaus audito ataskaitas;

14.7.        gauti iš audituojamų ar tikrinamų subjektų finansiniam ir veiklos auditui ar kitoms kontrolės funkcijoms atlikti reikalingus dokumentus, informaciją, duomenis ir jų kopijas, audituojamų ar tikrinamų subjekto vadovų ir kitų darbuotojų reikiamus rašytinius ir žodinius paaiškinimus;

14.8.        susipažinti su atliktų kitų išorės auditų savivaldybės įstaigose ir valdomose įmonėse dokumentais;

14.9.        nurodyti audituotų subjektų vadovams veiklos trūkumus ir nustatyti terminą per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai ir veiklos trūkumai;

14.10.      pasitelkti ekspertų ar specialistų, turinčių reikiamų žinių audito ar patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;

14.11.      dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, komisijų posėdžiuose ir išsakyti nuomonę savo kompetencijos klausimais;

14.12.      jungtis ir dalyvauti Savivaldybių kontrolierių asociacijos veikloje;

14.13.      naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

15.           Tarnyba, vykdydama jai pavestas funkcijas, privalo:

15.1.        vykdyti šiuose nuostatuose numatytą veiklą;

15.2.        teikti steigėjui ir kitoms įstatymų numatytoms institucijoms savo veiklos ir finansines ataskaitas;

15.3.        garantuoti tarnybos teikiamų audito ataskaitų, išvadų, finansinių ataskaitų teisingumą;

15.4.        naudoti iš savivaldybės biudžeto gaunamas lėšas tik šiuose nuostatuose nurodytiems tikslams įgyvendinti;

15.5.        gali turėti kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytas pareigas.

16.           Savivaldybės kontrolierius, Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje. Be to, savivaldybės kontrolieriaus ir savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojo pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.

 

 

V SKYRIUS

TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

17.           Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako savivaldybės kontrolierius. Jis yra atskaitingas Savivaldybės tarybai.

18.           Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojų teisinius santykius reglamentuoja Valstybės tarnybos, Vietos savivaldos įstatymai ir kiti norminiai teisės aktai. Savivaldybės taryba nustato didžiausią valstybės tarnautojų pareigybių skaičių Tarnyboje.

19.           Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės tarybos. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito, kontrolės arba viešojo administravimo srityse stažą. Savivaldybės kontrolierius į tarnybines komandiruotes, kasmetinių ir kitų atostogų leidžiamas mero potvarkiu.

20.           Tarnybos atliekamo finansinio ir veiklos audito principus, taisykles, procedūras, audito darbą, ataskaitų rengimą nustato ir reglamentuoja valstybinio audito reikalavimai ir savivaldybės kontrolieriaus įsakymais patvirtintos taisyklės, tvarkų aprašai ir kiti dokumentai.

21.           Savivaldybės kontrolierius:

21.1.        tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus. Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus, vykdo kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;

21.2.        leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;

21.3.        sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su šio plano projektu supažindina Valstybės kontrolę ir savivaldybės administracijos Centralizuotą vidaus audito tarnybą. Kasmet iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas. Prireikus patvirtintą Tarnybos veiklos planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;

21.4.        Tarnybos veiklos planą kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;

21.5.        Valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;

21.6.        pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;

21.7.        priima sprendimus pagal atlikto finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Savivaldybės administracijos direktorius, audituotų subjektų vadovai per savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą (bet ne trumpesnį kaip 30 dienų) privalo ištaisyti audito metu nustatytus veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu informuoti savivaldybės kontrolierių;

21.8.        teikia merui, savivaldybės vykdomajai institucijai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų;

21.9.        kiekvienais metais iki liepos 15 dienos reglamente nustatyta tvarka pateikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;

21.10.      finansinio ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;

21.11.      imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;

21.12.      nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;

21.13.      Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka ir terminais pateikia Tarnybos veiklos ataskaitą;

21.14.      atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų savivaldybės kontrolieriui įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;

21.15.      įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir savivaldybės institucijoms;

21.16.      Savivaldybės tarybos arba savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;

21.17.      teikia informaciją Vyriausybės atstovui apie savivaldybės kontrolieriaus teiktas išvadas ir rekomendacijas.

22.           Tarnybos valstybės tarnautojai:

22.1.        Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius ir veiklos auditus;

22.2.        finansinio ir veiklos audito metu turi teisę įeiti į audituojamo subjekto patalpas, gauti visus finansiniam ir veiklos auditui atlikti reikalingus dokumentus, gauti iš audituojamo subjekto darbuotojų reikiamus rašytinius paaiškinimus, pagal valstybinio audito reikalavimus pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;

22.3.        įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą.

23.           Atlikdama auditą, Tarnyba turi teisę pasinaudoti savivaldybės administracijos Centralizuotos vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa, taip pat turi teisę susipažinti su atliktų kitų išorės auditų savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais.

24.           Tarnybos darbo užmokesčio fondą kasmet nustato savivaldybės taryba, tvirtindama metinį savivaldybės biudžetą. Tarnybos valstybės tarnautojams darbo apmokėjimo sąlygas nustato savivaldybės kontrolierius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

VI SKYRIUS

FINANSINIAI IŠTEKLIAI IR JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

25.  Savivaldybės taryba kasmet nustato savivaldybės biudžete Tarnybai skiriamų asignavimų dydį. Tarnybos veikla finansuojama, neviršijant patvirtintos Tarnybos išlaidų sąmatos.

26.  Tarnybos lėšų šaltiniai:

26.1.  savivaldybės biudžeto asignavimai;

26.2.  valstybės biudžeto asignavimai;

26.3.  teisėtai įgytos piniginės lėšos, gautos ne kaip biudžeto asignavimai. 

27.  Tarnybos lėšų panaudojimo tvarka:

27.1.  biudžeto lėšos naudojamos pagal patvirtintą išlaidų sąmatą;

27.2.  piniginių lėšų, gautų ne kaip biudžeto asignavimai, naudojimo tvarką nustato Savivaldybės taryba.

28.  Tarnybos buhalterinę apskaitą tvarko bei atlieka ūkinį ir materialinį aptarnavimą savivaldybės administracija; finansinių bei biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai sudaromi Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

29.  Tarnybos finansinės veiklos kontrolė vykdoma vadovaujantis teisės aktų reikalavimais.

 

VII SKYRIUS

TARNYBOS KONTROLĖ IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

30.           Tarnybos atliekamų auditų išorinę peržiūrą atlieka Valstybės kontrolė.

31.           Tarnybos veiklos ataskaita arba jos santrauka paskelbiama vietinėje spaudoje, savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt, o jeigu įmanoma, ir per kitas visuomenės informavimo priemones.

32.           Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt, o jeigu įmanoma, ir per kitas visuomenės informavimo priemones.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Tarnyba reorganizuojama ar likviduojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

Sprendimą dėl likvidavimo ar reorganizavimo priima Savivaldybės taryba.

34. Tarnybos nuostatus tvirtina, keičia ir (ar) papildo savivaldybės taryba.