PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS PATVIRTINIMO
2024 m. spalio 31 d. Nr. T2-345
Palanga
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 35 straipsnio 9 dalimi ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktu, Palangos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Palangos miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarką (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Mokėjimo už socialines paslaugas tvarką, patvirtintą Palangos miesto savivaldybės tarybos 2020 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. T2-8 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos patvirtinimo“ su visais pakeitimais.
PATVIRTINTA
Palangos miesto savivaldybės tarybos
2024 m. spalio 31 d. sprendimo Nr. T2-345
1 punktu
PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ mokėjimo už socialines paslaugas tvarkA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Palangos miesto savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarka (toliau – Tvarka) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžių nustatymą, pagalbos pinigų mokėjimą, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą ir kitas sąlygas.
2. Tvarka taikoma mokant už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir skiria Palangos miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė) ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybės biudžetui socialinėms paslaugoms organizuoti. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų kaina viršija Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo savivaldybės teritorijos gyventojams dydį (toliau – maksimalus savivaldybės išlaidų finansavimo dydis), skirtumas tarp šio dydžio ir socialinių paslaugų kainos mokamas paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio asmens) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.
3. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas) ir kitais teisės aktais.
4. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška ir negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.
5. Savivaldybės biudžetinių socialinių paslaugų įstaigų teikiamų socialinių paslaugų kainą kiekvienų metų paskutinį ketvirtį tvirtina socialines paslaugas teikiančios įstaigos vadovas, suderinęs su Savivaldybės taryba. Nauja socialinių paslaugų kaina įsigalioja kitų metų sausio 1 d.
6. Socialinę globą, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugas teikiančius paslaugų teikėjus, parinktus atsižvelgiant į socialinių paslaugų gavėjo (globėjo, rūpintojo ar kito teisėto atstovo) prašymą ir interesus, arba socialinės globos įstaigas, kurias globėjais (rūpintojais) įstatymų nustatyta tvarka paskiria teismas, Savivaldybė finansuoja tiesiogiai, sudarydama sutartis dėl šių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) ir finansavimo, neviršydama nustatyto savivaldybės išlaidų finansavimo dydžio.
7. Sutartyje nustatoma mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio keitimo atvejai ir informacijos apie apskaičiuotą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį (pinigine išraiška) pateikimo socialines paslaugas gaunančiam asmeniui ar jo globėjui (rūpintojui, aprūpintojui), kitam teisėtam asmens atstovui tvarka. Sutartį pasirašo Savivaldybės administracija, socialines paslaugas teikiantis paslaugų teikėjas ar jo įgaliotas asmuo ir socialines paslaugas gaunantis asmuo, jo globėjas (rūpintojas), kitas teisėtas atstovas.
8. Savivaldybės administracija gali įgalioti Savivaldybės biudžetinių socialinių paslaugų įstaigas sudaryti dvišales socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis su asmeniu.
9. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam asmeniui) yra mažesnės kaip 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai (toliau – VRP), transporto organizavimo, maitinimo organizavimo paslaugos ir socialinės priežiūros paslaugos teikiamos nemokamai, išskyrus socialinę riziką patiriančius suaugusius asmenis, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančius socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančius socialinę priežiūrą, ir asmenis, gaunančius individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokamą pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą.
10. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už transporto organizavimo, maitinimo organizavimo paslaugas ir (ar) socialinės priežiūros paslaugas dalį, asmens mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) negali likti mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės kaip 0,8 VRP dydžio.
11. Tvarkoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos šeimynų įstatyme, Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme.
II SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ PREVENCINES IR BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS
12. Prevencinės ir bendrosios (išskyrus transporto organizavimo ir maitinimo organizavimo paslaugas) socialinės paslaugos, kurios finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.
13. Transporto organizavimo paslauga Savivaldybės teritorijoje teikiama nemokamai asmenims, kuriems atliekama hemodializė, dienos socialinės globos ir pagalbos į namus gavėjams.
14. Už transporto organizavimo paslaugą moka:
14.1. vaikai su negalia, asmenys, pripažinti nedarbingais, senatvės pensijos amžių sukakę asmenys, kuriems nustatytas didelių specialiųjų poreikių lygis, ir juos lydintys asmenys (vienam asmeniui – vienas lydintysis), asmenys, sukakę 80 metų ir vyresni – 10 proc. jiems mokėti apskaičiuotos paslaugos kainos;
14.2. asmenys, pripažinti iš dalies darbingais, senatvės pensijos amžių sukakę asmenys, kuriems nustatytas vidutinių specialių poreikių lygis, ir asmenys nuo 70 iki 80 metų – 50 proc. jiems mokėti apskaičiuotos paslaugos kainos;
15. Išskirtiniais atvejais, kai kyla grėsmė asmens fiziniam ar emociniam saugumui ir nėra juo galinčių pasirūpinti asmenų, transporto organizavimo paslauga vežti į socialinių paslaugų ar sveikatos priežiūros įstaigą asmeniui teikiama nemokamai be asmens prašymo.
III SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ
18. Socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugos, vaikų dienos socialinė priežiūra, socialinė priežiūra šeimoms, psichosocialinė pagalba (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu), pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, socialinių dirbtuvių paslaugos, intensyvi krizių įveikimo pagalba (jeigu neteikiamas laikinas apgyvendinimas), palydėjimo paslauga jaunuoliams (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste), psichologinė ir socialinė reabilitacija vaikams bendruomenėje, kurios finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.
19. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, išskyrus 18 punkte nurodytas paslaugas, dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų arba 20 procentų šeimos pajamų, jeigu šios paslaugos teikiamos šeimai.
20. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, išskyrus 18 punkte nurodytas paslaugas, dydis asmeniui, gaunančiam individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą:
20.1. neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;
21. Asmens (šeimos, jei socialinė priežiūra teikiama šeimai), kuris pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą negauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis priklauso nuo gaunamų pajamų, kai asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra:
21.1. didesnės už 2 VRP dydį, bet mažesnės už 3 VRP dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis – 3 procentai asmens (šeimos) pajamų;
21.2. 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis – 5 procentų asmens (šeimos) pajamų;
21.3. 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis – 10 procentų asmens (šeimos) pajamų;
21.4. 5 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5,5 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis – 15 procentų asmens (šeimos) pajamų;
21.5. 5,5 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 6 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis – 17 procentų asmens (šeimos) pajamų;
22. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą, ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinės priežiūros paslaugos 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.
IV SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ
24. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas, atsižvelgiant į asmens pajamas ir neturi viršyti 20 procentų jo pajamų.
25. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis asmeniui nustatomas atsižvelgiant į šias kompensacijas:
25.1. neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;
26. Asmens, kuris pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą negauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis priklauso nuo asmens gaunamų pajamų, kai pajamos yra:
26.1. mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis – 5 procentų asmens pajamų;
26.2. 2 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis – 10 procentų asmens pajamų;
26.3. 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 3,5 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis – 15 procentų asmens pajamų;
26.4. 3,5 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis – 17 procentų asmens pajamų;
27. Mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose dydis asmeniui nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos asmens namuose trukmei, atsižvelgiant į maksimalią asmeniui taikomą dienos socialinės globos asmens namuose trukmę.
V SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ
30. Mokėjimas už trumpalaikę socialinę globą:
30.1. trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai;
30.2. asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis – 80 procentų asmens pajamų.
Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama trumpalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.
31. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.
32. Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jis atleidžiamas nuo mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą 30 kalendorinių dienų.
33. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos į stacionarias sveikatos priežiūros įstaigas, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką, kai asmuo išvykęs, nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo išvykimo paros, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.
VI SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ
34. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir į turtą.
35. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą.
36. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.
37. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą šiam suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo jo turto vertės, viršijančios normatyvą.
38. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų. Tais atvejais, kai vaikas su negalia pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.
39. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.
40. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo paros, kai asmuo išvykęs, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo asmens išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai asmuo išvyksta trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.
VII SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ
41. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis nustatomas atsižvelgiant į individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui ir:
41.1. neturi viršyti 40 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, dydžio;
41.2. neturi viršyti 60 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, dydžio.
VIII SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS
43. Asmens (šeimos) finansines galimybes vertina asmens (šeimos) gyvenamosios vietos savivaldybės, kurioje nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis, Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už socialinių paslaugų organizavimą.
44. Savivaldybės administracija gali įgalioti Savivaldybės biudžetinių socialinių paslaugų įstaigas vertinti asmens (šeimos) finansines galimybes tų socialinių paslaugų, kurios yra teikiamos įstaigoje.
45. Asmuo, ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas Savivaldybės administracijos padaliniui atsakingam už socialinių paslaugų organizavimą arba 45 punkte nurodytai įstaigai, turi pateikti informaciją apie asmens turimas pajamas, nurodytas Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnyje (pajamų sumas), ir turtą (pageidaujant gauti ilgalaikę socialinę globą), nurodytą šio įstatymo 40 straipsnyje (turto vertę), jei nėra galimybės gauti šių duomenų iš valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų. Jei reikalingą informaciją Savivaldybės administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, asmuo šios informacijos pateikti neprivalo.
46. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.
47. Savivaldybės administracija arba 45 punkte nurodyta įstaiga, gavusi informaciją apie asmens (šeimos), gaunančio (-čios) socialines paslaugas, ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamų ar turto pokyčius, jo (jos) finansines galimybes iš naujo įvertina teisės aktų nustatyta tvarka.
48. Jei asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimo metu, kai asmuo (šeima) dar negauna socialinių paslaugų ar asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka keičiamos socialinės paslaugos ar socialinių paslaugų teikėjas, paaiškėja, kad asmens (šeimos) mokėtinas dydis už tas socialines paslaugas, apskaičiuotas Tvarkos nustatyta tvarka, nepakankamas visiškai apmokėti pasirinkto paslaugų teikėjo teikiamos socialinės paslaugos kainos, išskaičiavus maksimalų savivaldybės išlaidų finansavimo dydį, asmeniui (šeimai) pasiūloma kitas (-i) tas pačias socialines paslaugas teikiantis (-ys) paslaugų teikėjas (-ai), kur asmens (šeimos) mokėtinas dydis, įvertinus teikėjo socialinės paslaugos kainą ir maksimalų savivaldybės išlaidų finansavimo dydį, pakankamas sumokėti už teikiamas socialines paslaugas.
49. Jei asmuo (šeima) nesutinka pasirinkti kito paslaugų teikėjo, kurio socialinių paslaugų kaina mažesnė, asmuo (šeima) įsipareigoja apmokėti ne tik Tvarkos nustatyta tvarka apskaičiuotą savo mokėtiną dydį, bet ir skirtumą, kuris susidaro iš jam teikiamos socialinės paslaugos kainos išskaičiavus asmens (šeimos) mokėtiną dydį ir maksimalų savivaldybės išlaidų finansavimo dydį. Šis skirtumas mokamas Asmens ir paslaugų teikėjo tarpusavio susitarimu.
50. Jei asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimo metu, kai asmuo (šeima) dar negauna socialinių paslaugų ar asmeniui (šeimai), ar yra keičiamos socialinės paslaugos ar socialinių paslaugų teikėjas, paaiškėja, kad iš socialinės paslaugos kainos atėmus asmens (šeimos) mokėtiną dydį, apskaičiuotą Tvarkos nustatyta tvarka, Savivaldybei tenka primokėti dydį, kuris sudaro 90 ar daugiau procentų maksimalaus savivaldybės išlaidų finansavimo dydžio, asmuo (šeima) informuojamas (-a), kad pasikeitus jo finansinėms galimybėms ir (ar) jam teiktinos socialinės paslaugos kainai, yra tikimybė, kad jo mokėtinas dydis, apskaičiuotas Tvarkos nustatyta tvarka, gali būti nepakankamas visiškai sumokėti socialinės paslaugos kainą, atskaičius maksimalų savivaldybės išlaidų finansavimo dydį, taip pat pateikiama informacija apie to pasekmes, numatytas Tvarkos 52 punkte, ir apie galimybę pasirinkti kitą (-us) paslaugų teikėją (-us), teikiantį (-čius) analogišką socialinę paslaugą, kurio (-ių) socialinių paslaugų kaina (įkainis) mažesni.
51. Jei asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, finansinių galimybių pervertinimo metu ir (ar) paslaugų teikėjui pakeitus socialinių paslaugų kainą paaiškėja, kad asmens (šeimos) mokėjimo dydis už asmens (šeimos) gaunamas socialines paslaugas, apskaičiuotas Tvarkos nustatyta tvarka, nepakankamas visiškai apmokėti asmens (šeimos) pasirinkto paslaugų teikėjo asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos kainos, išskaičiavus maksimalus savivaldybės išlaidų finansavimo dydį, išlaidų suma, viršijanti asmens (šeimos) mokėjimo dydį, kompensuojama Savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų (kai asmuo su sunkia negalia ir jam teikiamos socialinės globos paslaugos) lėšomis, bet ne ilgiau kaip 3 mėnesius nuo tos dienos, kai paaiškėja, kad asmens (šeimos) finansinės galimybės nepakankamos apmokėti už socialinę paslaugą, ir per tą laikotarpį:
51.1. asmuo (šeima) ar jo globėjas (rūpintojas), kitas teisėtas atstovas pasirenka kitą paslaugų teikėją, teikiantį analogišką (atsižvelgiant į asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį,) socialinę paslaugą, kurio socialinės paslaugos kaina mažesnė ir asmens (šeimos) mokėtinas dydis, apskaičiuotas Tvarkos nustatyta tvarka, įvertinus socialinės paslaugos kainą pas tą paslaugų teikėją ir maksimalų savivaldybės išlaidų finansavimo dydis dydį, pakankamas sumokėti už teikiamas socialines paslaugas;
51.2. asmuo (šeima) ar jo globėjas (rūpintojas), kitas teisėtas atstovas pageidauja toliau gauti tas pačias socialines paslaugas pas tą patį paslaugų teikėją ir įsipareigoja sumokėti ne tik Tvarkos nustatyta tvarka apskaičiuotą mokėtiną dydį, bet ir skirtumą, kuris susidaro iš jam teikiamos socialinės paslaugos kainos išskaičiavus asmens (šeimos) mokėtiną dydį ir maksimalų savivaldybės išlaidų finansavimo dydį, asmens ir paslaugų teikėjo tarpusavio susitarimu.
52. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui yra būtinos, tačiau dėl nepakankamų pajamų asmuo negali sumokėti visos ar dalies jam priklausančios mokėti socialinės paslaugos kainos už teikiamas paslaugas, ir nėra kitų asmenų, galinčių mokėti už jį (paslaugų gavėjo suaugusių vaikų, kitų suinteresuotų asmenų), jis raštu kreipiasi į Savivaldybės administraciją dėl mokesčio už socialines paslaugas sumažinimo arba atleidimo. Sprendimą dėl asmens dalinio ar visiško atleidimo nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas priima Administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Socialinių paslaugų organizavimo komisijos rekomendaciją.
IX. SKYRIUS
PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMAS
53. Išimtinais atvejais, kai vaikus prižiūri ar juos globoja (jais rūpinasi) vaikus globojančios šeimos, šeimynos, budintys globotojai ar nuolatiniai globotojai arba kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) veiksmingiau organizuoti pinigais, vaikus globojančiai šeimai, šeimynai, budintiems globotojams ar nuolatiniams globotojams per globos centrą arba asmeniui (šeimai) gali būti mokama piniginė išmoka – pagalbos pinigai.
54. vaikus prižiūrintiems ar juos globojantiems (jais rūpinančioms) vaikus globojančioms šeimoms, šeimynoms, budintiems globotojams ar nuolatiniams globotojams už vaikų priežiūrą ar globą pagalbos pinigai skiriami ir mokami vadovaujantis Palangos miesto savivaldybės budinčio ir nuolatinio globotojo, globėjo (rūpintojo) veiklos organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintą Palangos miesto savivaldybės tarybos 2024 m. birželio 27 d. sprendimu Nr. T2-199 „Dėl Palangos miesto savivaldybės budinčio ir nuolatinio globotojo, globėjo (rūpintojo) veiklos organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinimo“.
55. Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus, kuriais asmuo (šeima) susimoka už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, tik asmens (šeimos) raštišku sutikimu.
56. Pagalbos pinigų suma asmeniui (šeimai) negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas, kainą.
57. Pagalbos pinigų dydis apskaičiuojamas, įvertinus būtinų socialinių paslaugų asmeniui teikimo apimtį ir paslaugos kainą. Pagalbos pinigų dydis vienam asmeniui per mėnesį negali būti didesnis už 2 bazinės socialinės išmokos dydžius.
58. Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros asmeniui (šeimai) paslaugų keitimo į pagalbos pinigus būtinumą nustato Palangos miesto savivaldybės administracijos socialinių paslaugų organizavimo komisija. Sprendimą dėl pagalbos pinigų ir jų dydžio skyrimo (nutraukimo) priima Skyriaus vedėjas atsižvelgdamas į Komisijos rekomendaciją. Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas. Nutraukus skirtų pagalbos pinigų mokėjimą asmeniui (šeimai), priimamas sprendimas šiuos pinigus pakeisti į bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą, kurioms nustatytas asmens (šeimos) poreikis.
X SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Tvarka ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.
62. Asmenį atleidus nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas, socialinių paslaugų teikimo išlaidos yra dengiamos savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui lėšomis.
63. Socialinių paslaugų teikėjai atsako už teisingą mokesčio už suteiktas socialines paslaugas apskaičiavimą ir lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms finansuoti, apskaitą ir naudojimą.