LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „INFORMACINĖS VISUOMENĖS SKATINIMAS“ 02.1.1-CPVA-V-521 PRIEMONĖS „NAUJOS KARTOS PRIEIGOS PLĖTRA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 2 PATVIRTINIMO
2018 m. birželio 12 d. Nr. 3-284
Vilnius
Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu,
t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ 02.1.1-CPVA-V-521 priemonės „Naujos kartos prieigos plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2 (pridedama).
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis
SUDERINTA Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2018 m. gegužės 14 d. raštu Nr. ((24.37)-5K-1807465)-6K-1802695 |
SUDERINTA VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros 2018 m. balandžio 12 d. raštu Nr. 2018/2-2243 |
|
|
SUDERINTA Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos 2018 m. balandžio 19 d. raštu Nr. 2D-1334 (13.10 E ) |
|
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
įsakymu 2018 m. birželio 12 d. Nr. 3-284
2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „INFORMACINĖS VISUOMENĖS SKATINIMAS“ 02.1.1-CPVA-V-521 PRIEMONĖS „NAUJOS KARTOS PRIEIGOS PLĖTRA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 2
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ 02.1.1-CPVA-V-521 priemonės „Naujos kartos prieigos plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 2 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – Veiksmų programa), 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ 02.1.1-CPVA-V-521 priemonės „Naujos kartos prieigos plėtra“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, kurios atlieka paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.
2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:
2.1. Informacinės visuomenės plėtros 2014–2020 metų programą „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 244 „Dėl Informacinės visuomenės plėtros 2014–2020 metų programos „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“ patvirtinimo“ (toliau – Programa);
2.2. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“;
2.3. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);
2.4. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio
30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);
2.5. Lietuvos Respublikos naujos kartos interneto prieigos plėtros 2014–2020 m. planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2014 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. 3-410-(E) „Dėl Lietuvos Respublikos naujos kartos interneto prieigos plėtros 2014–2020 m. plano patvirtinimo“ (toliau – Naujos kartos interneto prieigos plėtros planas);
2.6. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 3-285(1.5 E) „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų patvirtinimo (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);
2.7. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu
Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams);
2.8. valstybės pagalbos schemą, pateiktą derinti Europos Komisijai. Jeigu valstybės pagalbos schema yra derinama su Europos Komisija, atliekamas projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto (toliau – projektinis pasiūlymas) ir paraiškos vertinimas. Projekto sutartis sudaroma Europos Komisijai patvirtinus valstybės pagalbos schemą.
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose ir Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.
4. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – Įgyvendinančioji institucija).
7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 49 500 853 (keturiasdešimt devynių milijonų penkių šimtų tūkstančių aštuonių šimtų penkiasdešimt trijų) eurų, iš kurių iki 42 075 725 (keturiasdešimt dviejų milijonų septyniasdešimt penkių tūkstančių septynių šimtų dvidešimt penkių) eurų – Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšos, iki 7 425 128 (septynių milijonų keturių šimtų dvidešimt penkių tūkstančių vieno šimto dvidešimt aštuonių) eurų – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. 1 062 499 (vienas milijonas šešiasdešimt du tūkstančiai keturi šimtai devyniasdešimt devyni) eurai ES struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšų ir 187 500 (vienas šimtas aštuoniasdešimt septyni tūkstančiai penki šimtai) eurų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – veiklos lėšų rezervas) galės būti skirta projektams finansuoti tik Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus nutarimą dėl Veiksmų programos priedo pakeitimo, kuriuo veiklos lėšų rezervas bus skirtas Veiksmų programos 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ prioritetui įgyvendinti.
8. Priemonės tikslas – plėtoti naujos kartos interneto prieigos (toliau – NKP) infrastruktūrą vietovėse, kuriose rinka negali užtikrinti šios infrastruktūros plėtros ir sparčiojo interneto ryšių paslaugų teikimo, skatinti konkurenciją plačiajuosčio ryšio rinkoje ir naudojimąsi plačiajuosčio ryšio paslaugomis.
9. Pagal Aprašą remiama veikla – NKP elektroninių ryšių infrastruktūros plėtra vietovėse, kuriose šios infrastruktūros plėtros ir paslaugų teikimo negali užtikrinti rinkos dalyviai, įgyvendinant tvaraus investavimo į plačiajuosčio ryšio infrastruktūrą Lietuvoje modelį (inžinerinių statinių ir įrenginių statyba (įrengimas), aktyvios ir kitokios reikalingos įrangos įsigijimas, šviesolaidinių kabelinių ir elektros perdavimo linijų tiesimas ir kt.).
10. Aprašo 9 punkte nurodytos veiklos tikslas – viešosiomis investicijomis sukurti pažangią ir patikimą naujos kartos interneto prieigos infrastruktūrą, užtikrinančią visuotinį sparčiojo interneto prieinamumą visoje šalyje.
II SKYRIUS
PAREIŠKĖJAI IR PARTNERIAI
III SKYRIUS
PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI
14. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2016 m. vasario 18 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-12.1 (14) ir 2017 m. lapkričio 17 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-7 (29):
14.1. Programos 5 tikslo „Užtikrinti geografiškai tolygią sparčiojo plačiajuosčio ryšio infrastruktūros plėtrą ir skatinti naudotis interneto paslaugomis“ (toliau – 5 tikslas) 1 uždavinį „Plėtoti sparčiojo plačiajuosčio ryšio infrastruktūrą vietovėse, kuriose rinka negali užtikrinti šios infrastruktūros plėtros ir elektroninių ryšių paslaugų teikimo“ (toliau – 1 uždavinys); laikoma, kad projektas atitinka šį kriterijų, jeigu projektas įgyvendina Programos 5 tikslo 1 uždavinį;
14.2. Naujos kartos interneto prieigos plėtros plano priedą „Lietuvos Respublikos naujos kartos interneto prieigos plėtros 2014–2020 m. plano priemonių planas ir siekiami rodikliai“ (toliau – Priedas); laikoma, kad projektas atitinka šį kriterijų, jeigu projektas, jo veiklos ir projekto vykdytojas atitinka Priedo 1.1.1 priemonėje nurodytą projektą, projekto veiklas ir projekto vykdytojus.
16. Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.
17. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki 2023 m. rugsėjo 1 d. ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.
19. Projektu turi būti siekiama priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio „Namų ūkiai, kurių teritorijos projektų metu padengtos plačiajuosčiu ryšiu (30 Mbps ir daugiau)“, kodas P.B.210, kurio skaičiavimui taikomas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas, paskelbtas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Iki projekto įgyvendinimo pabaigos plačiajuosčiu ryšiu (30 Mbps ir daugiau) turi būti padengtos 254 000 namų ūkių teritorijos.
20. Projektu turi būti siekiama priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio „Įgyvendinti sprendimai, skirti plačiajuosčio elektroninio ryšio plėtrai“, kodas P.S.306, kurio skaičiavimui taikomas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas, paskelbtas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Iki projekto įgyvendinimo pabaigos turi būti įgyvendintas ne mažiau kaip 1 sprendimas, skirtas plačiajuosčio elektroninio ryšio plėtrai.
22. Daiktinės pareiškėjo (partnerio) teisės į statinį ir (arba) žemę, kuriuose įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai, turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti projekto įgyvendinimo metu ir ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos. Jeigu statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo rašytinį sutikimą vykdyti projekto veiklas, kuris galiotų projekto įgyvendinimo metu ir ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos.
23. Negali būti numatyta projekto apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.
24. Neturi būti numatyta projekto veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.
25. Vykdant projektą NKP infrastruktūra negali būti kuriama vietovėse, kur naujos kartos interneto prieigą gali užtikrinti rinka, NKP infrastruktūra neturi dubliuoti egzistuojančios infrastruktūros.
26. Projektui taikomi reikalavimai nustatyti valstybės pagalbos schemoje, pateiktoje derinti Europos Komisijai. Suderinus valstybės pagalbos schemą su Europos Komisija, jos reikalavimai taikomi projektui. Projekto atitikties Europos Komisijos patvirtintos valstybės pagalbos schemos nuostatoms vertinimą atlieka Įgyvendinančioji institucija pagal Aprašo 3 priede nurodytus vertinimo kriterijus.
IV SKYRIUS
TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
27. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. Pagal Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas teikiant išankstinio apmokėjimo sąskaitas pateikti rangovo, prekių tiekėjo arba paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo arba laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.
28. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 49 500 853 (keturiasdešimt devyni milijonai penki šimtai tūkstančių aštuoni šimtai penkiasdešimt trys) eurai.
29. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
30. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.
31. Projekto tinkamos finansuoti išlaidos, kurių nepadengia projektui skiriamas finansavimas, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo ir (arba) partnerio (-ių) lėšų.
32. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Išlaidų katego-rijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
1. |
Žemė |
Žemės pirkimo (įsigijimo) ir kitų teisių valdyti ir (arba) naudoti žemę išlaidos yra tinkamos finansuoti, jeigu šios išlaidos sudaro ne daugiau kaip 10 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Taip pat tinkamos nepriklausomo turto vertintojo žemės rinkos vertės ataskaitos parengimo išlaidos, išlaidos notarui už sandorio įforminimą ir pan. |
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Nekilnojamojo turto pirkimo ir kt. teisių valdyti ir (arba) naudoti žemę išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti. |
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos: 1. inžinerinių statinių ir įrenginių statybos (įrengimo) išlaidos; 2. projektavimo, kadastrinių ir geodezinių matavimų, techninės priežiūros ir projekto vykdymo priežiūros, ekspertizių ir kitos susijusios išlaidos; 3. sukurto turto draudimo išlaidos; 4. su šioje kategorijoje nurodytų veiklų vykdymu susijusios projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos. |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos: 1. šviesolaidinių kabelinių ir elektros perdavimo linijų įsigijimo, jų tiesimo išlaidos; 2. šviesolaidinių kabelinių ir elektros perdavimo tinklų linijų įrengimo ir kitos būtinos įrangos, reikalingos tinklų veikimui užtikrinti, įsigijimo ir įrengimo išlaidos (įskaitant specifikavimo, projektavimo, priežiūros, įdiegimo, paruošimo naudoti, išbandymo, mokymo naudotis ir kitas susijusias išlaidas); 3. trūkstamos NKP elektroninių ryšių infrastruktūros, kuri įvairiomis nuosavybės ir valdymo formomis priklauso kitiems operatoriams, įsigijimo ir įrengimo išlaidos (įskaitant specifikavimo, projektavimo, priežiūros, įdiegimo, paruošimo naudoti, išbandymo, mokymo naudotis ir kitas susijusias išlaidas); 4. konteinerių ir kitų įrenginių, reikalingų aktyvinei įrangai talpinti, įsigijimo ir įrengimo išlaidos (įskaitant specifikavimo, projektavimo, priežiūros, įdiegimo, paruošimo naudoti, išbandymo, mokymo naudotis ir kitas susijusias išlaidas); 5. klientų savitarnos sistemos (užsakymų pateikimo, diegimo aktų patvirtinimo, el. rodiklių apskaitos ir t. t.) sukūrimo arba modernizavimo ir diegimo išlaidos; 6. iš projektui skirtų lėšų įgyto materialiojo turto draudimo išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu; 7. su šioje kategorijoje nurodytų veiklų vykdymu susijusios projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos. |
5. |
Projekto vykdymas |
Netinkama finansuoti. |
6. |
Informavimas apie projektą |
Informavimo apie projektą išlaidos (viešinimui) yra tinkamos finansuoti, jeigu šios išlaidos sudaro ne daugiau kaip 1 procentą visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Tinkamos finansuoti: 1. privalomos viešinimo priemonės, nurodytos Projektų taisyklių 450 punkte; 2. papildomos viešinimo priemonės: vaizdiniai mokomieji ir pristatomieji filmai, logotipas, informacija visuomenės informavimo priemonėse, projekto pristatymo išlaidos (suvenyrai, kalendoriai, informaciniai lipdukai), projekto interneto svetainės sukūrimo / atnaujinimo išlaidos ir pan. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Tinkama finansuoti išlaidų kategorija. Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms skaičiuojama vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu. Konkrečiam projektui taikomą fiksuotąją projekto išlaidų normą nustato Įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, remdamasi projekto biudžetu ir neviršydama Projektų taisyklių 10 Priedo 4 punkte nustatytų didžiausių ribų. |
Pastaba. Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.
33. Aprašo 32 punkte numatytos išlaidos gali būti patirtos ir iki projekto sutarties pasirašymo ir bus laikomos tinkamomis finansuoti.
34. Išlaidos, nustatytos Projektų taisyklių 34 skirsnyje ir neišvardytos Aprašo 32 punkte kaip tinkamos finansuoti, yra priskiriamos prie netinkamų finansuoti išlaidų.
36. Aprašo 32 punkte numatytoms projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotoji norma, vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. sausio 19 d. pateikta Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
37. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 32 ir 36 punktuose nurodytas fiksuotąsias normas, turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį.
38. Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms projekto įgyvendinimo metu ir po projekto finansavimo pabaigos, taikomi reikalavimai nustatyti Projektų taisyklių 36 skirsnyje.
39. Projekto įgyvendinimo metu vadovaujančiajai ar audito institucijoms nustačius, kad fiksuotoji norma buvo netinkamai nustatyta, patikslintas dydis ar jo taikymo sąlygos taikomi projekto veiksmų, vykdomų nuo dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS
41. Galimi pareiškėjai, vadovaudamiesi Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų valstybės projektų atrankos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 3-266 „Dėl Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, ne vėliau kaip per 20 dienų nuo Ministerijos prašymo pateikti projektinį pasiūlymą dienos turi Ministerijai raštu ir elektroninėje laikmenoje pateikti projektinį pasiūlymą pagal formą, nustatytą Aprašo 2 priede. Kartu su projektiniu pasiūlymu galimi pareiškėjai turi pateikti:
41.1. investicijų projektą, parengtą pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir (ar) valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2016 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 2016/8-225 „Dėl Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika), kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt; kartu pateikiamas į elektroninę laikmeną įrašytas investicijų projektas, taip pat jo priedai – sąnaudų ir naudos analizės rezultatų lentelės MS Excel formatu (skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt);
41.2. projekto įgyvendinimo alternatyvų, išnagrinėtų vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodikos nustatytais reikalavimais, analizės rezultatus, kurie turi būti apskaičiuoti taikant šias nuostatas:
41.2.1. vertinant projekto investavimo objekto tipą – naujų inžinerinių statinių statyba, minimaliai turi būti išnagrinėtos ir palygintos šios projekto įgyvendinimo technologinio pobūdžio alternatyvos:
42. Atliekant alternatyvų analizę, pirmiausia atliekama investavimo objekto techninio lygmens alternatyvų viso ciklo išlaidų analizė, kuri leistų nustatyti efektyviausią infrastruktūros sukūrimo techninį sprendimą atsižvelgus į viso laikotarpio išlaidas. Šios analizės rezultatai (visos susumuotos išlaidos, reikalingos geriausiems techninių alternatyvų sprendiniams įgyvendinti atsižvelgus į išlaidas) turi būti palyginti su projekto įgyvendinimo išorine socialine ekonomine nauda, taikant sąnaudų ir naudos analizę ir Investicijų projektų rengimo metodikoje pateiktas analizės nuostatas, kiek pastarosios neprieštarauja šiame punkte nurodytam alternatyvų analizės procesui.
43. Projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti taikomas sąnaudų ir naudos analizės metodas. Pasirenkama ta projekto įgyvendinimo alternatyva, kurios finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių reikšmės yra didžiausios.
44. Ministerija, įvertinusi projektinius pasiūlymus, priims sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo (-ų) sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į valstybės projektų sąrašą, įgis teisę teikti paraišką finansuoti projektą.
45. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt.
46. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 50 punkte nurodytais priedais iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS) arba, jeigu nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės, Įgyvendinančiajai institucijai raštu Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka.
47. Jeigu vadovaujantis Aprašo 46 punktu paraiška teikiama raštu, ji gali būti teikiama vienu iš šių būdų:
47.1. Įgyvendinančiajai institucijai teikiamas pasirašytas popierinis paraiškos ir jos priedų dokumentas (kartu pateikiama į elektroninę laikmeną įrašyta paraiška ir priedai); paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas; nustačius, kad paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos originale nurodyta informacija; paraiška gali būti pateikta registruotąja pašto siunta, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai kvietime nurodytu adresu;
48. Jeigu paraiškos gali būti teikiamos per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.
49. Jeigu laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, Įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu ir apie tai paskelbia Projektų taisyklių 82 punkte nustatyta tvarka.
50. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 50.2 ir 50.3 papunkčiuose nurodytos paraiškos priedo formos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „paraiškų priedų formos“):
50.1. partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jeigu projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);
51. Aprašo 50.1–50.3 papunkčiuose nurodyti (-as) priedai (-as) gali būti pateikti (-as) raštu ir elektroninėje laikmenoje. Jeigu priedai (-as) teikiami (-as) ne kartu su paraiška, jie (jis) turi būti pateikti (-as) iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos.
52. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
53. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius Įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta Įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.
54. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.
55. Paraiškos vertinimo metu Įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.
56. Paraiškos vertinimas atliekamas ne vėliau kaip per 60 dienų nuo projekto paraiškos gavimo dienos.
57. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietoje), vertinimo terminas gali būti pratęstas Įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą Įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu, jeigu nėra užtikrintas DMS funkcionalumas.
58. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Apraše ir (arba) Projektų taisyklių 14–16 skirsniuose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS arba raštu, jeigu nėra užtikrintas DMS funkcionalumas, per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.
59. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus Įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.
60. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.
61. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, Įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu, jeigu nėra užtikrintas DMS funkcionalumas, pateikia šį sprendimą pareiškėjams.
62. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp pareiškėjų ir Įgyvendinančiosios institucijos.
63. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, Įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į Įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI
65. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.
66. Projekto vykdytojas turi apdrausti projektui įgyvendinti skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Turtas turi būti apdraustas projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tada, kai yra sukuriamas ar įsigyjamas. Draudžiamojo įvykio atveju projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą, taip pat turi užtikrinti, kad tokio įsipareigojimo laikytųsi ir partneris (-iai).
67. 5 metus po projekto finansavimo pabaigos arba per valstybės pagalbos taisyklėse nustatytą laikotarpį turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka.
68. Projekto įgyvendinimo priežiūrai sudaromas projekto priežiūros komitetas, kuris stebi projekto įgyvendinimo pažangą ir teikia projekto vykdytojui rekomendacijas dėl projekto įgyvendinimo. Projekto priežiūros komitetas sudaromas iš ministerijos ir projekto vykdytojo atstovų, į projekto priežiūros komiteto sudėtį gali būti kviečiami kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų atstovai. Projekto priežiūros komiteto sudėtį tvirtina projekto vykdytojas. Projekto priežiūros komiteto veiklos principai bus nustatyti priežiūros komiteto darbo reglamente.
69. Projekto vykdytojas įsipareigoja, kad praėjus 36 mėnesiams po projekto įgyvendinimo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. rugpjūčio 1 d., projekto įgyvendinimo metu pastatytų bokštų, kuriuose naudojamos elektroninių ryšių paslaugos (pasirašytos sutartys su elektroninių ryšių operatoriais), dalis (procentais) nuo visų projekto įgyvendinimo metu pastatytų bokštų sieks 100 proc. Neįvykdžius šio įsipareigojimo, bus laikoma, kad priemonės R.N. 521 „Projekto įgyvendinimo metu pastatytų bokštų, kuriuose naudojamos elektroninių ryšių paslaugos, dalis“ rodiklis nepasiektas, ir taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 260 punkto nuostatos.
VII SKYRIUS
APRAŠO KEITIMO TVARKA
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ 02.1.1-CPVA-V-521 priemonės „Naujos kartos prieigos plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2
1 priedas
PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ
Paraiškos kodas |
Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 25. |
Pareiškėjo pavadinimas |
Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 140. |
Projekto pavadinimas |
Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 150. |
Projektą planuojama įgyvendinti: (Pažymima projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu.)
su partneriu (-iais) be partnerio (-ių) |
|
PIRMINĖ PATIKSLINTA (Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui.) (Pažymima projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu.) |
Bendrasis reikalavimas / specialusis projektų atrankos kriterijus (toliau – specialusis kriterijus), jo vertinimo aspektai ir paaiškinimai |
Bendrojo reikalavimo / specialiojo kriterijaus detalizavimas |
Bendrojo reikalavimo / specialiojo kriterijaus vertinimas |
|
||||
Taip / Ne / Netaikoma / Taip su išlyga |
Komentarai |
|
|||||
1. Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie bent vieno 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau –Veiksmų programa) prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatoma finansuoti veikla. |
|||||||
1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą. |
Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti Veiksmų programos 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ 2.1.1 uždavinį „Padidinti plačiajuosčių elektroninių ryšių tinklų infrastruktūros prieinamumą ir naudojimą vietovėse, kuriose naujos kartos prieigos infrastruktūros plėtros ir paslaugų teikimo negali užtikrinti rinka“ ir siekiamą rezultatą.
Informacijos šaltinis: projektinis pasiūlymas dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas).
Atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina Ministerija, prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą. |
(Įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą.) |
|
||||
1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų. |
Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti veiklą, nurodytą 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ 02.1.1-CPVA-V-521 priemonės „Naujos kartos prieigos plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2 (toliau – Aprašas) 9 punkte.
Informacijos šaltinis: paraiška finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektus (toliau – paraiška). |
|
|
||||
1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Projektas turi atitikti kitus su projekto veikla susijusius Aprašo 10 punkte ir 21–26 punktuose nustatytus reikalavimus.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
2. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas. |
|||||||
2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas. |
Projektas turi atitikti nacionalinius strateginio planavimo dokumentus, nurodytus Aprašo 14 punkte.
Vertinama, ar projektas įgyvendina Aprašo 14.1 papunktyje numatyto nacionalinio strateginio dokumento uždavinį ir ar projektas, projekto veiklos ir projekto vykdytojas atitinka 14.2 papunktyje numatyto nacionalinio strateginio dokumento priemonę, projektą, projekto vykdytoją ir projekto veiklas.
Informacijos šaltinis: projektinis pasiūlymas.
Atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina Ministerija, prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą. |
(Įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą.) |
|
||||
2.2. Projektu prisidedama prie bent vieno 2009 m. spalio 30 d. Europos Vadovų Tarybos išvadomis Nr. 15265/09 patvirtintos Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, atnaujintos Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM (2012) 128, tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2015 m. rugsėjo 10 d. sprendimu Nr. SWD(2015)177, numatytą politinę sritį, horizontalųjį veiksmą ar įgyvendinimo pavyzdį. |
Netaikoma. |
|
|
||||
3. Projektu siekiama aiškių ir realių kiekybinių uždavinių. |
|||||||
3.1. Projektu prisidedama prie bent vieno projektų finansavimo sąlygų apraše nustatyto veiksmų programos ir (arba) ministerijos priemonių įgyvendinimo plane nurodyto nacionalinio produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo. |
Projektas turi siekti stebėsenos rodiklių, nurodytų Aprašo 19 ir 20 punktuose.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto uždavinius, o pastarieji – pasiekti nustatytą projekto tikslą. |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami) ir įvykdomi, aiški veiklų pradžios ir pabaigos data. |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi bei moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su Europos Sąjungos (toliau – ES) konkurencijos politikos nuostatomis. |
|||||||
4.1. Projekte nėra numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui: |
|
|
|
||||
4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.); |
Būtina įsitikinti, kad įgyvendinant projektą bus atsižvelgiama į aplinkos apsaugos reikalavimus, todėl turi būti įvertinta: - ar, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, būtinas poveikio aplinkai vertinimas; - jei būtinas poveikio aplinkai vertinimas, ar jis yra atliktas; - ar planuojama ūkinė veikla (arba planų ar programų įgyvendinimas) susijusi (-ęs) su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka; jei taip, ar atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
4.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas); |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
4.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas); |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
4.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas); |
Vertinant atitiktį šiam vertinimo aspektui, būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos teritorijų vystymo srityje.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
4.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje. (Taikoma tik tais atvejais, kai toks reikalavimas nustatytas projektų finansavimo sąlygų apraše.) |
Netaikoma. |
|
|
||||
4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas iniciatyvus požiūris), kurie rodo, kad projektu skatinamas darnaus vystymosi principo įgyvendinimas. |
Netaikoma. |
|
|
||||
4.3. Projekte nėra numatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui. |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektu prisidedama prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinamas nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimas. |
Netaikoma. |
|
|
||||
4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis: 4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai; 4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014, L 187, p. 1–78), laikantis ten nustatytų reikalavimų (taikoma, jei projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal reglamentą (ES) Nr. 651/2014. Pildomas projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapas); 4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo. |
Netaikoma.
Projektas atitinka bendrąjį reikalavimą, jeigu jis atitinka suderintoje valstybės pagalbos schemoje nustatytus reikalavimus. Informacijos šaltinis: Įgyvendinančioji institucija pildo Projekto atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapą (Aprašo 3 priedas).
Netaikoma.
|
|
|
||||
5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus. |
|||||||
5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys, juridinio asmens filialai, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) arba fiziniai asmenys, kurie verčiasi ūkine ir (arba) ekonomine veikla (toliau – fizinis asmuo), kaip nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše. |
Informacijos šaltinis – paraiška. |
|
|
||||
5.2. Pareiškėjas ir partneris (-iai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą projektų finansavimo sąlygų apraše. |
Tinkamų pareiškėjų (partnerių) sąrašas yra nurodytas Aprašo 12 punkte.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
5.3. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas. |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą: 5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) arba pareiškėjui ir partneriui 5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) neturi su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių skolų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys) ar fizinis (-iai) asmuo (asmenys) yra užsienio pilietis (-čiai), arba kiekvienu atveju skola neviršija 50 eurų (tikrinama ne vėliau kaip per 7 dienas nuo paraiškos gavimo dienos; jei nustatoma, kad skola viršija 50 eurų, pareiškėjui leidžiama dokumentais pagrįsti, kad paraiškos pateikimo dieną skola neviršijo 50 eurų) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); 5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys 5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jie perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims); 5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims); 5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui); 5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui). (Vertinant techninės paramos projektus šis vertinimo aspektas vertinamas pagal galimų techninės paramos gavėjų pateiktuose sutikimuose įgyvendinti techninės paramos projektą esančią informaciją.) |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
5.5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą. |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
5.6. Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Netaikoma. |
Ministerijos įvertinimas (jei taikoma) |
|
||||
Įgyvendinančiosios institucijos įvertinimas |
|
||||||
5.7. Partnerystė įgyvendinant projektą yra pagrįsta ir teikia naudą. (Šis vertinimo aspektas vertinamas tik tais atvejais, jeigu pareiškėjas numato įgyvendinti projektą kartu su partneriu (-iais).) |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
6. Projekto išlaidų finansavimo šaltiniai aiškiai nustatyti ir užtikrinti. |
|||||||
6.1. Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas įnašo finansavimas. (Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jeigu paraiškoje numatytas nuosavas įnašas.) |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
6.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas. |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas. |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
6.4. Projektas atitinka Europos investicijų banko (toliau – EIB) nustatytas išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygas. (Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jei projektą planuojama bendrai finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (įskaitant atvejus, kai projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nuosavų lėšų šaltinis yra Lietuvos Respublikos biudžeto lėšos) arba projekto visą nuosavų lėšų sumą ar jos dalį planuojama bendrai finansuoti iš projekto vykdytojui ir (arba) partneriui perskolintų EIB paskolos lėšų, vadovaujantis Europos investicijų banko paskolos, skirtos iš 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos lėšų bendrai finansuojamiems projektams įgyvendinti, perskolinimo gairių, skelbiamų svetainėse www.finmin.lrv.lt ir www.esinvesticijos.lt, nuostatomis. Atsakant į šį klausimą įvertinama projekto atitiktis EIB nustatytoms išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygoms, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 11 priede nustatyta tvarka. Tuo atveju, kai: - projekto visą nuosavų lėšų sumą ar jos dalį planuojama bendrai finansuoti iš projekto vykdytojui ir (arba) partneriui perskolintų EIB paskolos lėšų, tačiau projektas neatitinka EIB nustatytų išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygų, šio papunkčio ir, nesant kitų pagrįstų nuosavo įnašo finansavimo užtikrinimo šaltinių, 6.1 papunkčio vertinimas turi būti „Ne“. - projektą planuojama bendrai finansuoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (įskaitant atvejus, kai projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nuosavų lėšų šaltinis yra Lietuvos Respublikos biudžeto lėšos), tačiau jis neatitinka EIB nustatytų išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygų, šio papunkčio vertinimas turi būti „Ne“. Jei šio papunkčio vertinimo aspektas įvertinamas neigiamai, tai neturi įtakos bendram atitikties bendriesiems reikalavimams vertinimui.) |
Informacijos šaltinis: projektinis pasiūlymas, investicijų projektas.
|
|
|
||||
7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas. |
|||||||
7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais: (Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671punktą) kartu su sąnaudų ir naudos skaičiuokle. Taip pat taikoma tais atvejais, kai teikiamas investicijų projektas kartu su sąnaudų ir naudos skaičiuokle su viena siūloma įgyvendinti projekto alternatyva. Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, ministerijos ar Regioninės plėtros departamento sprendimas priimamas atsižvelgiant į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros pateiktą vertinimo išvadą dėl partnerystės ar koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos. Visais atvejais vertinama vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir /ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika )ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt. Jei Investicijų projektų rengimo metodiką numatoma taikyti su išimtimis, tokios išimtys turi būti suderintos su vadovaujančiąja institucija ir numatytos projektų finansavimo sąlygų apraše. Šis vertinimo aspektas netaikomas techninės paramos projektams ir projekto įgyvendinimo metu, išskyrus atvejus, kai taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 196.1 arba 196.5 papunkčio reikalavimai.) |
Informacijos šaltinis: projektinis pasiūlymas, investicijų projektas.
|
(Įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą.) |
|
||||
7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos; |
Informacijos šaltinis: projektinis pasiūlymas, investicijų projektas.
|
|
|
||||
7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis; |
Informacijos šaltinis: projektinis pasiūlymas, investicijų projektas.
|
|
|
||||
7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma; |
Informacijos šaltinis: projektinis pasiūlymas, investicijų projektas.
|
|
|
||||
7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, sąnaudų ir naudos santykio) reikšmes; (Įsitikinama, kad optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal didžiausią ekonominės grynosios dabartinės vertės reikšmę (kuri turi būti didesnė nei 0), palyginus ekonominį naudos ir išlaidų santykį (kuris turi būti didesnis už 1) bei ekonominę vidinę grąžos normą (kurios reikšmė visais atvejais turi būti didesnė už naudojamą socialinę diskonto normą). Jei analizuojama tik viena projekto įgyvendinimo alternatyva, įsitikinama, kad ji finansiškai gyvybinga (kiekvienais projekto ataskaitinio laikotarpio metais sukauptas grynųjų pinigų srautas negali būti neigiamas) ir ekonominė grynoji dabartinė vertė yra teigiama. Papildomai atsižvelgiama (jei apskaičiuojama) į ekonominę vidinę grąžos normą, kuri turi būti didesnė nei naudojama socialinė diskonto norma, ir ekonominį sąnaudų ir naudos santykį, kuris turi būti didesnis už 1.) |
Informacijos šaltinis: projektinis pasiūlymas, investicijų projektas.
|
|
|
||||
7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų. |
Informacijos šaltinis: projektinis pasiūlymas, investicijų projektas.
|
|
|
||||
7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu. (Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems įgyvendinti teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671punktą) kartu su sąnaudų efektyvumo skaičiuokle). Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, ministerijos ar Regioninės plėtros departamento sprendimas priimamas atsižvelgiant į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros pateiktą vertinimo išvadą dėl partnerystės ar koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos. Visais atvejais vertinama vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika ir Kokybės metodika. Šis vertinimo aspektas netaikomas techninės paramos projektams ir projekto įgyvendinimo metu, išskyrus atvejus, kai taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 196.1 arba 196.5 papunkčio reikalavimai.) |
Netaikoma |
|
|
||||
7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai. |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Vertinant pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai. |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius bei pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Projekto įgyvendinimo trukmė ir vieta turi atitikti Aprašo 16 ir 18 punktuose nustatytus reikalavimus. |
|
|
||||
7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus. |
Netaikoma. |
|
|
||||
7.7. Teisingai pritaikyti fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai (taikoma tik tais atvejais, jei paraiškoje yra numatyta taikyti šiuos supaprastintus išlaidų apmokėjimo būdus ir (ar) apdovanojimus). |
Projektui taikoma fiksuotoji norma turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 32 ir 36 punktuose.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą: – negaunama pajamų; – gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto; – gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti. (Šis vertinimo aspektas netaikomas, kai iš Europos regioninės plėtros fondo ar Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 000 000 eurų, kai iš ESF bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 50 000 eurų, kai projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamosioms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendro veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas, taip pat techninės paramos projektams, taip pat jeigu pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 61 straipsnio 3 dalies a punktą ūkio sektoriui taikoma grynųjų pajamų fiksuotoji norma, išreikšta pajamų procentais.) |
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
8. Projekto veiklos vykdomos veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje. |
|||||||
8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų: 8.1.1. iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, o ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos; 8.1.2. iš ESF bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos: - ES teritorijoje; - ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; 8.1.3. vykdomos techninės paramos projektų veiklos. |
Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 18 punkte nustatytus reikalavimus.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||||
GALUTINĖ PROJEKTO ATITIKTIES BENDRIESIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMO IŠVADA:
1) Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės ar regionų projektų sąrašą?
Taip Ne Taip su išlyga
Komentarai: ____________________________________________________________________
(Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000. Jei palyginus su projektiniu pasiūlymu paraiškoje yra atlikti esminiai pakeitimai (kaip jie apibrėžti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316, 122.2 papunktyje), žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti.
Jei palyginus su valstybės ar regionų projektų sąrašu paraiškoje yra atlikti esminiai pakeitimai, t. y. kai keičiasi pareiškėjas, viršijama projektui numatomas skirti finansavimo lėšų suma, žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti.
Jei palyginus su projektiniu pasiūlymu ir (ar) valstybės ar regionų projektų sąrašu paraiškoje yra atlikti neesminiai pakeitimai, žymima „Taip su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti. Šis punktas taikomas tik valstybės ir regionų projektų planavimo būdu atrenkamiems projektams. Vertinant techninės paramos projektus šis klausimas netaikomas.)
2) Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus ir specialiuosius kriterijus:
Taip Ne Taip su išlyga
Komentarai: ____________________________________________________________________
(Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000. Jei pažymimas rezultatas „Ne“ arba „Taip su išlyga“, pildomas komentaras.)
3) Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:
Taip, nebandė
Ne, bandė
Komentarai: ____________________________________________________________________
(Privaloma pildyti tik atsakius „Ne, bandė“, t. y. nurodomos faktinės aplinkybės. Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000.)
4) Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatytos projekto tinkamos finansuoti ir tinkamos deklaruoti EK išlaidos:
Bendra projekto vertė[1], Eur |
Didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma: |
Pajamos, mažinančios tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą, Eur |
Tinkamos deklaruoti EK išlaidos |
|||||
Iš viso, Eur |
Iš jų: |
Didžiausia EK tinkamų deklaruoti išlaidų suma, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc. |
|||||
Prašomos skirti lėšos – iki, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc. |
Pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavos lėšos, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc. |
|||||
1 |
2 |
3 |
4=(3/2)*100 |
5 |
6=(5/2)*100 |
7 |
8 |
9=(8/2)*100 |
Galimas simbolių skaičius kiekviename laukelyje – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.
|
Galimas simbolių skaičius kiekviename laukelyje – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio. |
Galimas simbolių skaičius kiekviename laukelyje – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio. |
Automatiškai apskaičiuojama pagal formulę. Galimas simbolių skaičius – 3 prieš kablelį ir 2 po kablelio. |
Galimas simbolių skaičius kiekviename laukelyje – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio. |
Automatiškai apskaičiuojama pagal formulę. Galimas simbolių skaičius – 3 prieš kablelį ir 2 po kablelio. |
Galimas simbolių skaičius kiekviename laukelyje – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio. |
Galimas simbolių skaičius kiekviename laukelyje – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio. |
Automatiškai apskaičiuojama pagal formulę. Galimas simbolių skaičius – 3 prieš kablelį ir 2 po kablelio. |
Pagal priemonę Nr. ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
(Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, ši lentelė nepildoma.)
Pastabos:
(Šiame laukelyje pagal poreikį gali būti įrašomos papildomos sąlygos, kurias ĮI, atsižvelgdama į projekto rizikingumą, siūlo įtraukti į projekto sutartį. Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000.)
|
____________________________________ ______________________ ___________________________
(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo
asmens pareigų pavadinimas) (data) (vardas ir pavardė, parašas[2])
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ 02.1.1-CPVA-V-521 priemonės „Naujos kartos prieigos plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2
2 priedas
__________________________________________
(projektinio pasiūlymo teikėjo pavadinimas)
__________________________________________
(priemonės, kurios sąrašui sudaryti teikiamas projektinis pasiūlymas, pavadinimas ir kodas)
PROJEKTINIS PASIŪLYMAS
_____________ Nr. ___________
(data)
Preliminarus projekto pavadinimas |
(Galimas simbolių skaičius – 300) |
1. Projektinio pasiūlymo teikėjo duomenys
Pavadinimas, kodas |
(Galimas pavadinimo ženklų skaičius – 140) |
Kontaktai (adresas, telefonas, faksas, el. p. adresas) |
|
Vadovas / Atsakingas asmuo (vardas ir pavardė, pareigos, tel., faks., el. p. adresas) |
|
Kontaktinis asmuo (vardas ir pavardė, pareigos, tel., faks., el. p. adresas) |
|
2. Duomenys apie projekto partnerį
Ar projektas turi |
o taip o ne (jeigu pažymima „ne“, kita lentelė nepildoma) |
Partnerio Nr. (...) rekvizitai |
Pavadinimas |
|
Kodas |
|
3. Projekto aprašymas (santrauka)
Trumpas projekto esmės aprašymas |
||
(Galimas ženklų skaičius – 1000) |
||
Projekto atitiktis Veiksmų programai, Lietuvos Respublikos naujos kartos interneto prieigos plėtros 2014–2020 m. plano priemonių planui, patvirtintam Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro |
||
(Galimas ženklų skaičius – 1000) |
||
Projekto atitiktis projektų parengtumo sąlygoms, nustatytoms projektų finansavimo sąlygų apraše (atlikti parengiamieji projekto darbai iki projektinio pasiūlymo pateikimo bei darbai, kurie bus atlikti iki projekto paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai datos) |
||
Parengiamųjų darbų etapas iki projektinio pasiūlymo pateikimo |
Pradžios data* |
Užbaigimo data* |
Papildant nauja eilute įrašomi reikalavimai nurodyti projektų finansavimo sąlygų apraše (jei reikia) |
x |
|
Parengiamųjų darbų etapas iki paraiškos pateikimo Įgyvendinančiajai institucijai dienos |
Pradžios data* |
Užbaigimo data* |
Papildant nauja eilute įrašomi reikalavimai nurodyti projektų finansavimo sąlygų apraše (jei reikia) |
x |
|
Jeigu projektas jau pradėtas įgyvendinti, nurodyti dabartinę darbų būklę |
|
* Data mėnesio tikslumu
Planuojama paraiškos pateikimo VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai data įtraukus projektą į valstybės projektų sąrašą (metai, mėnuo, diena) |
|
4. Projekto tikslas, uždavinys (-iai), veikla (-os)
Projekto tikslas:
(Nurodomas projekto tikslas. Galimas simbolių skaičius – 300. Nurodyti privaloma.) |
|||
Projekto uždavinys |
Planuojamos projekto veiklos pavadinimas |
Planuojamos projekto veiklos aprašymas |
Fiziniai rodikliai |
1 |
2 |
3 |
4 |
Detalizuojamas projekto tikslas per aprašomus uždavinius. Kiekvienas uždavinys nurodomas atskiroje eilutėje. Galimas simbolių skaičius – 450. Nurodyti privaloma. |
Nurodomos projekto veiklos. Kiekviena veikla nurodoma atskiroje eilutėje. Nurodyti privaloma.
Galimas simbolių skaičius – 400.
Prie vieno projekto uždavinio galima nurodyti ir kelias planuojamas projekto veiklas. |
Aprašoma kiekviena projekto veikla, ją pagrindžiant. Galimas simbolių skaičius – 10 000. |
Nurodomi fizinių rodiklių pavadini-mai, siektinos reikšmės ir mato vienetai. Galimas simbolių skaičius – 220. |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
(...) |
|
|
|
5. Stebėsenos rodikliai[3]
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio matavimo vnt. |
Planuojama rodiklio reikšmė |
Produkto rodikliai |
||
Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyti stebėsenos produkto rodikliai. |
Nurodomas rodiklio matavimo vienetas, pvz., skaičius ir pan. |
Nurodoma vykdant projektą numatomo pasiekti rodiklio reikšmė. |
6. Preliminarus projekto biudžetas
Išlaidų kategorijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Planuojama projekto išlaidų suma, Eur |
Išlaidų pagrindimas, priskyrimas projekto veikloms, nurodytoms 4 projektinio pasiūlymo dalyje |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Žemė |
|
|
2. |
Nekilnojamasis turtas |
|
|
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
|
|
4. |
Įranga, įrenginiai ir kt. turtas |
|
|
5. |
Projekto vykdymas |
||
6. |
Informavimas apie projektą |
||
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal vienodo dydžio normą |
||
Iš viso: |
7. Projekto išlaidų finansavimo šaltiniai
Finansavimo šaltinio pavadinimas |
Suma, Eur |
1 |
2 |
1. Prašomos skirti lėšos |
Nurodoma prašoma skirti projekto finansavimo lėšų suma. |
2. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšos |
Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas. Nurodyti privaloma. |
2.1. Viešosios lėšos |
2.1.1+2.1.2+2.1.3 Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžeto ar kitų viešųjų lėšų šaltinių. Nurodyti privaloma. |
2.1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra valstybės biudžetas. Galima įvesti tik skaičių. |
2.1.2. Savivaldybės biudžeto lėšos |
Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra savivaldybių biudžeto lėšos. Galima įvesti tik skaičių. |
2.1.3. Kiti viešųjų lėšų šaltiniai |
Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra kiti viešųjų lėšų šaltiniai (pvz., Užimtumo fondo, valstybės įmonių lėšos, kitų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos, nurodytos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (4 straipsnio 1 dalies 1–3 punktuose, lėšos). Galima įvesti tik skaičių. |
2.2. Privačios lėšos |
2.2.1+2.2.2 nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas iš nuosavų lėšų ar kitų lėšų šaltinių. Nurodyti privaloma. |
2.2.1. Nuosavos lėšos |
Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra nuosavos lėšos. Galima įvesti tik skaičių. |
2.2.2. Kiti lėšų šaltiniai |
Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra kiti lėšų šaltiniai, pvz., banko paskola. Galima įvesti tik skaičių. |
3. Iš viso |
1+2 Nurodoma bendra projekto išlaidų suma. 1 ir 2 eilučių suma turi sutapti su bendra išlaidų suma, nurodyta projektinio pasiūlymo dalyje „Projekto biudžetas“. |
8. Projekto įgyvendinimo laikotarpis
Preliminari projekto pradžios data[4] ir įgyvendinimo trukmė[5] mėnesiais |
|
9. Projektinio pasiūlymo priedai[6]
Eil. Nr. |
Priedo pavadinimas |
Priedo lapų skaičius |
1. |
Investicijų projektas, parengtas vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (privaloma) |
|
(...) |
Papildant nauja eilute įrašomas priedo pavadinimas, nurodytas projektų finansavimo sąlygų apraše. |
|
______________________________
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 2 prioriteto „Informacinės visuomenės skatinimas“ 02.1.1-CPVA-V-521 priemonės „Naujos kartos prieigos plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2
3 priedas
PROJEKTŲ ATITIKTIES VALSTYBĖS PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas
PRIEMONĖ Nr. 02.1.1-CPVA-V-521 „NAUJOS KARTOS PRIEIGOS PLĖTRA“
I. Priemonės teisinis pagrindas |
(nurodyti Europos Komisijos patvirtintą valstybės pagalbos schemą) |
II. Duomenys apie paraišką / projektą |
|
Paraiškos / projekto numeris |
|
Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas |
|
Projekto pavadinimas |
|
Projekto partnerio (-ių) pavadinimas (-i) |
|
III. Paraiškos / projekto patikra dėl atitikties valstybės pagalbos schemai Nr. (įrašyti valstybės pagalbos schemos Nr.) (toliau – Schema)
|
||||
Nr. |
Klausimai |
Rezultatas |
Pastabos: |
|
1. |
Ar projektas atitinka Schemoje pateiktą priemonės aprašymą? |
□ Taip |
□ Ne |
|
2. |
Ar pareiškėjas (pareiškėjo partneris, jei taikoma) atitinka Schemoje nustatytus reikalavimus pagalbos gavėjui? |
□ Taip |
□ Ne |
|
3. |
Ar pagalba nebūtų teikiama sunkumus turinčiai (-ioms) įmonei (-ėms)? |
□ Taip |
□ Ne |
|
4. |
Ar pagalbos prašoma tinkamoms finansuoti išlaidoms, kurios atitinka Schemoje nustatytus reikalavimus? |
□ Taip |
□ Ne |
|
5. |
Ar pagalbos intensyvumas (jei taikoma – kiekvienai išlaidų kategorijai atskirai) atitinka Schemoje nustatytus reikalavimus? |
□ Taip |
□ Ne |
|
6. |
Ar pagalbos gavėjo įnašas atitinka Schemoje nustatytus reikalavimus ir į jį nebus įtraukta jokios valstybės paramos, įskaitant de minimis pagalbą? |
□ Taip |
□ Ne |
|
7. |
Ar projektas atitinka kitus Schemoje pateiktus reikalavimus priemonei? |
□ Taip |
□ Ne |
(nurodyti kitus Schemoje nustatytus reikalavimus projektui, kurių atitiktis buvo vertinama) |
IV. Valstybės pagalbos atitikties vertinimas
|
||||
8. |
Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Schemą? |
□ Taip |
□ Ne |
(nurodyti Schemoje nustatytus reikalavimus, kurie turėtų būti perkeliami į projekto sutartį) |
______________________________________ (Vertintojas) |
____________ (Parašas) |
____________ (Data) |
[1] Bendra projekto vertė apima ir tinkamas, ir netinkamas išlaidas.
[2] Jei pildoma popierinė versija.
[3] Visoje lentelėje galimas įrašyti maksimalus ženklų skaičius – 1000.
[4] Data, kaip apibrėžta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 6.28 papunktyje.
[5] Projekto įgyvendinimas iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo datos.
[6] Pateikiami priedai, nurodyti projektų finansavimo sąlygų apraše, ir kiti dokumentai, pagrindžiantys projektiniame pasiūlyme nurodytą informaciją.