ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE, INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS IR APGYVENDINIMO NAKVYNĖS NAMUOSE PASLAUGŲ TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugsėjo 29 d. Nr. T1-235

Šilalė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1, 4 ir 8 dalimis, įgyvendindama Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, vykdydama Socialinių paslaugų katalogą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a: 

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Šilalės rajono socialinių paslaugų namų apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą;

1.2. Šilalės rajono socialinių paslaugų namų intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą;

1.3. Šilalės rajono socialinių paslaugų namų apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą;

2. Pripažinti netekusiu galios Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. gruodžio 20 d. sprendimą Nr. T1-278 „Dėl socialinių paslaugų teikimo Šilalės rajono socialinių paslaugų namuose“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2022 m. spalio 1 d.

4. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, Klaipėda) arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo arba įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Algirdas Meiženis


 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2022 m. rugsėjo 29 d. sprendimu

Nr. T1-235

 

ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE PASLAUGŲ TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Apgyvendinimo Šilalės rajono socialinių paslaugų namų (toliau – Socialinių paslaugų namai) savarankiško gyvenimo namuose (toliau – Savarankiško gyvenimo namai) tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja apgyvendinimo Savarankiško gyvenimo namuose paslaugų gavėjus, kreipimosi dėl apgyvendinimo Savarankiško gyvenimo namuose paslaugų teikimo, šių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo bei mokėjimo už paslaugas tvarką, taip pat asmens ir paslaugos teikėjo atsakomybes.

2.  Tikslas – teikti apgyvendinimo Savarankiško gyvenimo namuose paslaugas asmenims, kuriems nereikia nuolatinės priežiūros, intensyvios priežiūros, sudarant jiems sąlygas savarankiškai tvarkyti asmeninį ir socialinį gyvenimą, skatinant ir ugdant saviraišką pagal turimus gebėjimus ir teikiant nežymią pagalbą.

3.  Šis Tvarkos aprašas taikomas asmeniui, deklaravusiam gyvenamąją vietą Šilalės rajono savivaldybėje ar įtrauktam į deklaruotos gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Šilalės rajono savivaldybėje ir pageidaujančiam gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Šilalės rajono savivaldybė iš savo biudžeto lėšų, valstybės biudžeto tikslinių dotacijų, asmens lėšų bei kitų finansavimo šaltinių.

4.  Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų katalogu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos parašo patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų teikimą.

 

II SKYRIUS

PASLAUGOS GAVĖJAI IR KREIPIMASIS DĖL APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE PASLAUGOS GAVIMO

 

5.  Savarankiško gyvenimo namuose apgyvendinami:

5.1. suaugę asmenys su negalia;

5.2. senyvo amžiaus asmenys.

6Sprendžiant dėl apgyvendinimo Savarankiško gyvenimo namuose paslaugos, prioritetai teikiami pirmiausia vienišiems asmenims, kuriems nėra galimybių socialinės priežiūros paslaugų teikti jų namuose ar tokių paslaugų nepakanka (nepakaktų).

7Asmenims pagal jų individualius poreikius užtikrinama pagalba gaunant sveikatos priežiūros paslaugas. Asmenims, kurie dėl negalios, ligos ar senatvės negali savarankiškai pasiekti sveikatos priežiūros įstaigos, užtikrinamas transporto paslaugų organizavimas.

8Asmenims sudaromos galimybės užsiimti jų mėgstama veikla, sudaromos sąlygos tenkinti savo asmeninius poreikius: skaityti knygas, spaudą, žiūrėti televizorių, klausytis radijo ir kt.

9.  Savarankiško gyvenimo namuose sudaromos namų aplinkos sąlygos, juose gyvenantys paslaugų gavėjai  pagal savo galimybes rūpinasi savo buitimi (gaminasi maistą, moka už komunalines paslaugas, įsigyja būtinus daiktus ar maisto produktus, tvarkosi kambarius ir kt.) iš dalies padedant atsakingam darbuotojui. Savarankiško gyvenimo namų  gyventojai save ir savo gyvenamąsias patalpas (iš dalies) išlaiko iš savo gaunamų pajamų.

10.   Asmenys maisto produktus perkasi patys, tik, esant reikalui, asmenims perkantis maisto produktus ar gaminant maistą, suteikiama atsakingo darbuotojo pagalba.

11.  Asmenys aprūpinami pagrindiniais baldais bei pagal poreikį techninės pagalbos priemonėmis, bet gali turėti tvarkingus, buičiai reikalingus asmeninius daiktus.

12.   Teikiant apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas kartu su asmeniu analizuojama asmens (šeimos) probleminė situacija, teikiama pagalba planuojant ir atliekant namų ruošos darbus, tvarkant įstaigos aplinką, perkant būtinus daiktus ar maisto produktus, tvarkant pinigų apskaitą ir dokumentus, mokant mokesčius, organizuojant transporto paslaugas (pagal Savivaldybės tarybos nustatytą tvarką), teikiamos laisvalaikio, užimtumo organizavimo paslaugos ir kitos paslaugos, reikalingos užtikrinti asmens savarankiškumą. Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų sudėtis konkrečiam asmeniui gali būti skirtinga atsižvelgiant į jo poreikius.

13. Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslauga gali būti teikiama pagal poreikį, atsižvelgiant į asmens socialinę situaciją.

14. Šilalės rajono savivaldybėje apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslauga yra teikiama Šilalės rajono socialinių paslaugų namų Savarankiško gyvenimo namuose.

15. Asmenys, gaunantys apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas, privalo laikytis Socialinių paslaugų namų Vidaus tvarkos taisyklių.

16. Asmuo, pageidaujantis gauti apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugą, raštu kreipiasi į seniūniją arba Šilalės rajono savivaldybės administracijos Turto ir socialinės paramos skyrių (toliau – Skyrius) pagal deklaruotą gyvenamąją vietą ir užpildo Prašymą-paraišką (SP-8 forma) bei pateikia šiuos dokumentus:

16.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

16.2. dokumentus, patvirtinančius asmens gaunamas pajamas;

16.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą;

16.4. išrašą iš sveikatos priežiūros įstaigos (forma 027/a) su gydytojo išvada, kad asmuo neserga ūmiomis infekcinėmis ar kitomis pavojingomis užkrečiamomis ligomis ir ūmia psichoze;

16.5. neįgaliojo pažymėjimą (jeigu yra nustatytas darbingumo lygis, specialieji poreikiai);

16.6. kitus dokumentus pagal poreikį (jeigu duomenys yra gaunami ir matomi valstybės registruose, informacinėse sistemose ar savivaldybė pagal prašymą gali gauti reikiamą informaciją iš kitų valstybės įmonių ar organizacijų, pareiškėjas šių duomenų pateikti neprivalo).

17.  Veikdami asmens ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo negali to padaryti pats.

 

III SKYRIUS

APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE POREIKIO NUSTATYMAS, PASLAUGOS PASKYRIMAS, SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

18. Seniūnijos socialinis darbuotojas arba Skyriaus atsakingas specialistas, priėmęs prašymą apie reikalingumą apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugos, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų privalo atlikti asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir pateikti Skyriui.

19. Skyriaus specialistas, parengęs visus reikalingus dokumentus dėl paslaugų paskyrimo, juos pateikia Administracijos direktoriaus sudarytai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai, priimančiai rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, sustabdymo, nutraukimo.

20.   Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priima Administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ir užpildo Sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo SP-9 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.

21. Po Sprendimo priėmimo, Socialinių paslaugų namams pateikiamos sprendimo dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų skyrimo ir Tvarkos aprašo 16 punkte nurodytų dokumentų kopijos.

22. Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas organizuoja Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas atsakingas darbuotojas.

23.   Socialinių paslaugų namų paskirtas atsakingas darbuotojas, gavęs dokumentus, sudaro paslaugų gavėjo bylą, kuri yra saugoma Socialinių paslaugų namuose.

24.   Su paslaugos gavėju dėl apmokėjimo už teikiamas paslaugas pasirašoma nustatytos formos sutartis (Socialinių paslaugų namų direktoriaus patvirtinta forma).

25.   Asmenims, gaunantiems apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas, pagal poreikį gali būti teikiamos kitos bendrosios ir (ar) prevencinės socialinės paslaugos.

26. Sprendimą dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugos teikimo sustabdymo ar nutraukimo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.

27. Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų teikimas gali būti sustabdomas: pasikeitus asmens sveikatos būklei – įtarus kad paslaugos gavėjas gali sirgti užkrečiamąja, psichikos ir (ar) kita liga ir jam reikalingas stacionarus gydymas iki tol, kol bus gauta sveikatos priežiūros specialisto išvada raštu, kad asmuo nebekelia grėsmės kitų paslaugų gavėjų ir darbuotojų sveikatai arba baigėsi gydymas ir galima tęsti paslaugas.

28. Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų teikimas gali būti nutraukiamas:

28.1. asmeniui raštu atsisakius teikiamų paslaugų;

28.2. asmeniui nesilaikančiam Socialinių paslaugų namų Vidaus tvarkos taisyklių (sutarties sąlygų nesilaikymą, alkoholio, psichotropinių medžiagų įsinešimą į Savarankiško gyvenimo namus, jų vartojimą Savarankiško gyvenimo namuose, psichologinio, fizinio smurto naudojimą, triukšmavimą, necenzūrinių žodžių vartojimą darbuotojų ar kitų gyventojų atžvilgiu, rūkymą neleistinose vietose, saugos tarnybos ar policijos pažymomis apie jų iškvietimą, ginklų į Savarankiško gyvenimo namus įsinešimą, ir dėl šių įvykių buvo surašyti Socialinių paslaugų namų darbuotojų aktai);

28.3. paaiškėjus, kad asmuo, norintis gauti apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas, kreipdamasis dėl paslaugų, pateikė neteisingą informaciją, reikalingą paslaugoms gauti;

28.4. asmeniui išvykus nuolat gyventi į kitą savivaldybę ar valstybę;

28.5. asmeniui daugiau kaip 5 kalendorines dienas išvykus iš Savarankiško gyvenimo namų ir išvykimo nesuderinus su Savarankiško gyvenimo namų darbuotojais;

28.6. asmeniui atsisakius mokėti ir (ar) nemokant apskaičiuotą mokestį 2 mėnesius iš eilės už suteiktas apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas;

28.7. socialinių paslaugų gavėjui mirus;

28.8. kitais nenumatytais atvejais, dėl kurių apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslauga asmeniui nebegali būti suteikiama.

 

IV SKYRIUS

APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE PASLAUGOS ORGANIZAVIMAS, SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMŲ IR ASMENS ATSAKOMYBĖS PASLAUGŲ TEIKIMO LAIKOTARPIU

 

29. Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslauga nėra suteikiama neblaiviems ir (ar) agresyviai nusiteikusiems asmenims, sergantiems ūmia psichoze, infekcinėmis ar kitomis užkrečiamosiomis ligomis.

30. Kai nėra galimybės teikti apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugos, Socialinių paslaugų namai asmenį, pagal prašymo gavimo datą, įrašo į eilę paslaugoms gauti.

31. Atsiradus galimybei teikti apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugą, Socialinių paslaugų namai susisiekia su pirmu eilėje laukiančiu asmeniu ir jį apie tai informuoja telefonu, raštu ar elektroninio ryšio priemonėmis. Asmuo per 3 darbo dienas turi pranešti savo sprendimą priimti (nepriimti) paslaugą. Gavus asmens sutikimą, per 5 darbo dienas su juo pasirašoma sutartis. Gavus asmens atisakymą, jis yra išbraukiamas iš eilės, o apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslauga toliau pasiūloma eilėje laukiančiam asmeniui.

32. Socialinių paslaugų namai, pradėdami teikti apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas, asmenį (šeimą) pasirašytinai supažindina su paslaugų gavimo sąlygomis, teikimo laiku, šalių teisėmis, pareigomis ir kitomis paslaugų teikimo, sustabdymo ir (ar) nutraukimo sąlygomis.

33. Savarankiško gyvenimo namai, teikdami paslaugas, pagal individualius asmens poreikius užtikrina:

33.1. apgyvendinimo paslaugą;

33.2. buitinių ir asmens higienos paslaugų organizavimą;

33.3. kasdienio gyvenimo ir socialinių įgūdžių ugdymą, palaikymą ir (ar) atkūrimą;

33.4. savitvarkos įgūdžių ugdymą;

33.5. pagalbą organizuojant sveikatos priežiūros paslaugas;

33.6. pagalbą maisto ruošoje;

33.7. finansinio raštingumo skatinimą ir pagalbą apmokant mokesčius;

33.8. tarpininkavimą, atstovavimą, informavimą, konsultavimą ir kt. paslaugas.

34. Savarankiško gyvenimo namai vykdo kitas funkcijas, kurios reikalingos užtikrinti fizinę, emocinę, socialinę gerovę paslaugų gavėjams.

35. Asmuo, gaudamas apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas, atsako už:

35.1. pasirašytos Sutarties sąlygų vykdymą, įstaigos Vidaus tvarkos taisyklių laikymąsi, pagalbos ir teikiamų socialinių paslaugų priėmimą, bendradarbiavimą ir naujausios informacijos pateikimą Socialinių paslaugų namų darbuotojams apie asmens situaciją;

35.2. dingusio arba sugadinto inventoriaus, kuriuo naudojosi apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose laikotarpiu, žalos atlyginimą.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ APGYVENDINIMO SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE PASLAUGAS

 

36. Asmenys, gyvendami Savarankiško gyvenimo namuose, moka už sunaudotą vandenį ir elektros energiją pagal jų butuose įrengtus elektros ir vandens skaitiklių rodmenis, o jų nesant pagal vidutinį nustatytą normatyvą vienam asmeniui už sunaudotą vandens, elektros energijos kiekį. Mokestis už patalpų šildymą apskaičiuojamas proporcingai kiekvieno buto (patalpos) šildomam plotui ir mokamas pagal Socialinių paslaugų namų administracijos pateiktas sąskaitas.

37. Savarankiško gyvenimo namų gyventojai teisės aktų nustatyta tvarka gali naudotis būsto šildymo, išlaidų šaltam ir karštam vandeniui kompensacijomis.

38. Asmens finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo sutinka mokėti visą Socialinių paslaugų namuose teikiamų paslaugų kainą.

39. Už teikiamas Savarankiško gyvenimo namuose socialines paslaugas asmenys moka pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą bei pagal Šilalės rajono savivaldybės tarybos patvirtintą Šilalės rajono mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą.

40. Asmeniui, teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui, kurio pajamos mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydį, apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugos teikiamos nemokamai.

 

41. Asmuo, kurio pajamos vienam asmeniui viršija 2 valstybės remiamų pajamų dydį, bet yra mažesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydį, už apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas moka 5 procentų asmens pajamų dydžio mokestį.

42. Asmuo, kurio pajamos vienam asmeniui viršija 3 valstybės remiamų pajamų dydį, bet yra mažesnės už 4 valstybės remiamų pajamų dydį, už apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas moka 10 procentų asmens pajamų dydžio mokestį.

43. Asmuo, kurio pajamos vienam asmeniui viršija 4 valstybės remiamų pajamų dydį, bet yra mažesnės už 5 valstybės remiamų pajamų dydį, už apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas moka 15 procentų asmens pajamų dydžio mokestį.

44. Asmens pajamos skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

45. Socialinių paslaugų gavėjas arba jo artimieji už suteiktas socialines paslaugas sąskaitoje nurodytą pinigų sumą sumoka Socialinių paslaugų namams iki kito mėnesio 25 dienos.

46. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamas paslaugas dydis nustatomas proporcingai teikiamų paslaugų trukmei.

47. Už teisingą dokumentų apskaitą atsako Socialinių paslaugų namų atsakingas darbuotojas.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Duomenis apie apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų suteikimą socialinės paramos informacinėje sistemoje (SPIS) suveda (fiksuoja) Socialinių paslaugų namai.

49. Socialinių paslaugų namai atsako už kokybišką apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų teikimą.

50. Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti asmenys koordinuoja ir kontroliuoja apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų teikimą.

51. Asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadas, Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimą (neskyrimą), suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

52. Skundų dėl teikiamų socialinės priežiūros paslaugų kokybės nagrinėjimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti asmenys.

53. Ginčai dėl Savivaldybės institucijų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

54. Pasikeitus šiame Tvarkos apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.

 

_______________________

part_002314827c994721853692b436fd6250_end


 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2022 m. rugsėjo 29 d. sprendimu

Nr. T1-235

 

ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGŲ TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Šilalės rajono socialinių paslaugų namų intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja asmenų (šeimų), kuriems (-ioms) Šilalės rajono socialinių paslaugų namai (toliau – Socialinių paslaugų namai) teikia intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas: socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo, pagalbos, kitų būtinųjų paslaugų (asmens higienos, buitinių ir kt.) suteikimo ir (ar) organizavimo asmeniui (šeimai), siekiant atkurti jo (jos) savarankiškumą, prarastus socialinius ryšius ir padėti integruotis į visuomenę, laikino apgyvendinimo, jei asmuo (šeima) dėl patirto smurto, prievartos, nustatyto vaiko apsaugos poreikio ar kitų priežasčių negali naudotis savo gyvenamąja vieta, šių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo bei mokėjimo už paslaugas tvarką, taip pat asmens ir paslaugos teikėjo atsakomybės.

2.  Tikslas – teikti intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas socialinę riziką patiriančioms šeimoms bei kitiems laikinai savarankiškumo netekusiems asmenims (šeimoms) krizinėje situacijoje, padedančias asmeniui (šeimai) analizuoti problemines situacijas, ieškoti veiksmingų problemos sprendimo būdų (teisinių, sveikatos, aplinkos ir kt.).

3.  Šis Tvarkos aprašas taikomas asmeniui (šeimai), deklaravusiam (-iai) gyvenamąją vietą Šilalės rajono savivaldybėje ar įtrauktam (-ai) į deklaruotos gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Šilalės rajono savivaldybėje ir pageidaujančiam (-iai) gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Šilalės rajono savivaldybė iš savo biudžeto lėšų, valstybės biudžeto tikslinių dotacijų, asmens lėšų bei kitų finansavimo šaltinių.

4.  Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų katalogu, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos parašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gruodžio 20 d. įsakymu „Dėl Vaiko laikinosios priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų teikimą.

 

II SKYRIUS

PASLAUGOS GAVĖJAI IR KREIPIMASIS DĖL INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO

PAGALBOS PASLAUGOS GAVIMO

 

5.  Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslauga teikiama:

5.1. vaikams, kuriems pagal Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą nustatyta laikinoji priežiūra, kitiems tos šeimos vaikams kartu su jų atstovais (atstovu) pagal įstatymą;

5.2. socialinę riziką patiriantiems vaikams ir jų šeimoms;

5.3. socialinę riziką patiriantiems suaugusiems asmenims;

5.4. kitiems asmenims (pvz., smurtą patyrusiems asmenims, jų vaikams ir kt.).

6. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslauga gali būti teikiama be apgyvendinimo arba su apgyvendinimu Šilalės rajono socialinių paslaugų namų krizių centre (toliau – krizių centras). Teikimo trukmė – pagal poreikį.

7. Kai yra organizuojama intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslauga ir reikalingas laikinas apgyvendinimas asmeniui (šeimai) krizių centre, vienu metu negali būti apgyvendinami nuo smurto ir (ar) prekybos žmonėmis nukentėję asmenys ir smurtautojai ar kitos socialinės grupės, kurioms vienu metu dėl nesuderinamumo negali būti teikiamos paslaugos.

8. Asmenys, gaunantys intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas, privalo laikytis Socialinių paslaugų namų Vidaus tvarkos taisyklių.

9. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), pageidaujantis gauti intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugą, raštu kreipiasi į seniūniją arba Šilalės rajono savivaldybės administracijos Turto ir socialinės paramos skyrių (toliau – Skyrius) pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, užpildo Prašymą-paraišką (forma SP-8) ir pateikia šiuos dokumentus:

9.1.  asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

9.2. dokumentus, patvirtinančius asmens (šeimos) gaunamas pajamas;

9.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo (šeima) yra įtrauktas (-a) į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą;

9.4. išrašą iš sveikatos priežiūros įstaigos (forma 027/a) su gydytojo išvada, kad asmuo (šeimos nariai) neserga ūmiomis infekcinėmis ar kitomis pavojingomis užkrečiamomis ligomis ir (ar) ūmia psichoze;

9.5. kai intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslauga yra organizuojama Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba), nustačius vaiko (-ų) laikinąją priežiūrą kartu su vienu iš tėvų arba kitu vaiko (-ų) atstovu pagal įstatymą Socialinių paslaugų namuose, Tarnyba įstaigai turi pateikti Vaiko laikinosios priežiūros organizavimo socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje aktą;

9.6. kitus dokumentus pagal poreikį (jeigu duomenys yra gaunami ir matomi valstybės registruose, informacinėse sistemose ar savivaldybė pagal prašymą gali gauti reikiamą informaciją iš kitų valstybės įmonių ar organizacijų, pareiškėjas šių duomenų pateikti neprivalo).

10. Išskirtiniais atvejais, kai kyla grėsmė asmens (šeimos narių) sveikatai ar gyvybei, fiziniam ar emociniam saugumui, intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos gali būti pradėtos teikti nedelsiant, pateikus rašytinį prašymą ir (ar) asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Tokiu atveju intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos poreikis ir finansinės galimybės turi būti vertinamos jau teikiant asmeniui (šeimai) paslaugas.

 

III SKYRIUS

INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMAS, PASLAUGOS PASKYRIMAS, SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

11. Seniūnijos socialinis darbuotojas arba Skyriaus atsakingas specialistas, priėmęs prašymą ar informaciją apie reikalingumą intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų privalo atlikti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir pateikti Skyriui. Kai intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslauga yra organizuojama Tarnybos iniciatyva, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą atlieka Socialinių paslaugų namų paskirtas socialinis darbuotojas ir per 10 darbo dienų pateikia vertinimą Skyriui.

12. Skyriaus specialistas, parengęs visus reikalingus dokumentus dėl paslaugų paskyrimo, juos pateikia Administracijos direktoriaus sudarytai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai, priimančiai rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, sustabdymo, nutraukimo.

13.   Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priima Administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ir užpildo Sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo SP-9 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.

14. Skyriaus specialistas Socialinių paslaugų namams pateikia sprendimo dėl intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų skyrimo ir Tvarkos aprašo 9 punkte nurodytų dokumentų kopijas.

15. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas organizuoja Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas atsakingas darbuotojas.

16.   Socialinių paslaugų namų paskirtas atsakingas darbuotojas, gavęs dokumentus, sudaro paslaugų gavėjo bylą, kuri yra saugoma Socialinių paslaugų namuose.

17.   Socialinių paslaugų namai, intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas asmeniui (šeimai) pradeda teikti iš karto, kai tik atsiranda toks poreikis.

18.   Su paslaugos gavėju dėl apmokėjimo už teikiamas paslaugas pasirašoma nustatytos formos trišalė sutartis, (tik tuo atveju, kai reikia mokėti už paslaugą), kurią parengia ir perduoda Socialinių paslaugų namams Skyriaus atsakingas specialistas.

19.   Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, Socialinių paslaugų namų direktorius ir asmuo, gaunantis intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas.

20.   Asmenims (šeimoms), gaunantiems intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas Socialinių paslaugų namuose, pagal poreikį gali būti teikiamos kitos bendrosios, prevencinės ir (ar) socialinės priežiūros paslaugos.

21. Sprendimą dėl intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos teikimo sustabdymo ar nutraukimo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.

22. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimas gali būti sustabdomas: pasikeitus asmens (šeimos narių) sveikatos būklei – įtarus, kad paslaugos gavėjas (-ai) gali sirgti užkrečiamąja ar kita liga arba reikalingas stacionarus gydymas, kol bus gauta sveikatos priežiūros specialisto išvada raštu, kad asmuo (šeimos nariai) nebekelia grėsmės kitų paslaugų gavėjų ir darbuotojų sveikatai arba baigėsi gydymas ir galima tęsti paslaugas.

23. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimas gali būti nutraukiamas:

23.1. asmeniui (vienam iš suaugusių šeimos narių) raštu atsisakius teikiamų intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų;

23.2. asmeniui (šeimos nariams), nesilaikančiam (-tiems) Socialinių paslaugų namų Vidaus tvarkos taisyklių (sutarties sąlygų nesilaikymas, alkoholio, psichotropinių medžiagų įsinešimas į krizių centrą, jų vartojimas krizių centre, psichologinio, fizinio smurto naudojimas, triukšmavimas, necenzūrinių žodžių vartojimas darbuotojų ar gyventojų atžvilgiu, rūkymas neleistinose vietose, saugos tarnybos ar policijos pažymos apie jų iškvietimą, ginklų į krizių centro teritoriją įsinešimas, kai dėl šių įvykių buvo surašyti Socialinių paslaugų namų darbuotojų aktai);

23.3. paaiškėjus, kad asmuo (šeimos nariai), norintis (-ys) gauti intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas, kreipdamasis (-iesi) dėl paslaugų, pateikė neteisingą informaciją, reikalingą paslaugoms gauti;

23.4. asmeniui (šeimos nariams) išvykus nuolat gyventi į kitą savivaldybę ar valstybę;

23.5. Tarnybai užbaigus vaiko (-ų) laikinąją priežiūrą socialinės priežiūros paslaugas teikiančioje įstaigoje ir pateikus akto, patvirtinančio užbaigimą, kopiją;

23.6. asmeniui (šeimai) daugiau kaip 5 kalendorines dienas išvykus iš krizių centro ir išvykimo nesuderinus su Socialinių paslaugų namais;

23.7. asmeniui (šeimai) atsisakius mokėti ir (ar) nemokant apskaičiuotą mokestį 2 mėnesius iš eilės už suteiktas intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas Socialinių paslaugų namuose;

23.8. socialinių paslaugų gavėjui (-ams) mirus;

23.9. kitais nenumatytais atvejais, dėl kurių intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslauga asmeniui (šeimai) nebegali būti suteikiama.

 

IV SKYRIUS

INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS, SKYRIMAS IR TEIKIMAS, NUSTAČIUS VAIKO LAIKINĄJĄ PRIEŽIŪRĄ

 

24. Jei vaikui, vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 364 straipsniu, organizuojama vaiko laikinoji priežiūra socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje, Tarnyba arba jos įgaliotas teritorinis skyrius, vadovaudamasis Vaiko laikinosios priežiūros tvarkos aprašu, užpildo Vaiko laikinosios priežiūros organizavimo socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje aktą, kurio kopija perduodama Socialinių paslaugų namams ir vaiko (-ų) tėvams ar kitiems jo (-ų) atstovams pagal įstatymą, kurie apgyvendinami kartu (jei kopijos negalima pateikti iš karto, ji išsiunčiama registruotu paštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo apgyvendinimo dienos).

25. Socialinių paslaugų namai, gavę šio Aprašo 24 punkte nurodytą aktą, jį nedelsiant, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas, raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis persiunčia Skyriui bei prideda kitus turimus dokumentus apie paslaugos gavėją.

26. Tarnybai arba jos įgaliotam teritoriniam skyriui priėmus sprendimą skirti vaiko laikinąją priežiūrą socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje, vaiko laikinoji priežiūra turi būti organizuojama nedelsiant (iš karto, gavus informaciją iš Tarnybos arba jos įgalioto teritorinio skyriaus dėl vaiko apsaugos poreikio nustatymo ir vaiko laikinosios priežiūros socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje pritaikymo, nurodyto akte), bet ne vėliau kaip per 3 kalendorines dienas nuo akto, nurodyto šio Aprašo 24 punkte, surašymo, išskyrus atvejus, kai vaiko laikinoji priežiūra Socialinių paslaugų namuose turi būti organizuojama nedelsiant, nes nėra galimybės kitaip užtikrinti vaikui saugią aplinką.

27. Tik Tarnybos arba jos įgalioto teritorinio skyriaus atstovas (-ai) turi teisę spręsti, su kuriuo iš vaiko atstovų pagal įstatymą vaikas yra apgyvendinamas krizių centre ir (ar) kartu yra apgyvendinami kiti šeimos vaikai, kuriems vaiko apsaugos poreikis nebuvo nustatytas, tačiau nėra galimybės užtikrinti tinkamos jų priežiūros ne socialinės priežiūros paslaugas teikiančioje įstaigoje. Ši informacija nurodoma pagal akte nustatytą formą.

28. Vaiko laikinoji priežiūra ir teikiamų paslaugų trukmė krizių centre priklauso nuo šeimos atvejo vadybos procese priimtų sprendimų. Paslaugų teikimo trukmė negali būti ilgesnė nei 12 mėnesių. Vaiko laikinosios priežiūros taikymo krizių centre pabaiga nustatoma Tarnybos ar jos įgalioto teritorinio skyriaus sprendimu. Ši informacija nurodoma pagal akte nustatytą formą.

29. Apgyvendinus vaiką (-us) ir jo atstovą pagal įstatymą, taip pat, jei yra priimtas toks sprendimas, ir kitą šeimos vaiką (-us) krizių centre, vadovaujantis Atvejo vadybos tvarkos aprašu vertinami vaiko ir šeimos poreikiai, sudaromas pagalbos planas. Pagalbos vaikui ir šeimai plano įgyvendinimą koordinuoja atvejo vadybininkas. Krizių centras priskiria šeimai socialinį darbuotoją, kuris dalyvauja vertinant vaiko ir šeimos poreikius, sudarant pagalbos vaikui ir šeimai planą. Krizių centro socialinis darbuotojas įgyvendindamas pagalbos plane jo kompetencijai priskirtas priemones ir paslaugas stebi teikiamų paslaugų efektyvumą vaikui ir šeimai, jų krizinės situacijos sprendimui, vertina teikiamos pagalbos šeimai tinkamumą, pakankamumą, analizuoja, ar pasirinktos paslaugos vis dar geriausiai atitinka vaiko ir šeimos individualius poreikius. Nustačius, kad pagalbos plane numatytos priemonės ar paslaugos neatitinka vaiko ir šeimos individualių poreikių ir (ar) nėra veiksmingos, krizių centro socialinis darbuotojas apie tai informuoja atvejo vadybininką, teikia pasiūlymus dėl pagalbos plane numatytų priemonių vaikui ir šeimai koregavimo ir (ar) keitimo, esant poreikiui organizuojama pagalbos plano peržiūra.

30. Paskirtas krizių centro socialinis darbuotojas kartu su vaiku ir jo šeima turi aptarti, kaip šeima vykdys ir kitus įsipareigojimus (pvz., dirbti, užtikrinti nenutrūkstamą vaiko dalyvavimą mokymosi ir ugdymosi procese ir pan.), ir organizuoti paslaugų, kurios būtinos šiems įsipareigojimams įvykdyti, teikimą (pvz., pavėžėjimo paslaugą, kai nėra kitų galimybių įgyvendinti šeimos įsipareigojimus).

31. Paskirtas krizių centro socialinis darbuotojas turi suteikti vaikui informaciją jam suprantama kalba, atitinkančia jo amžių, raidą, gebėjimus, apie tai, kas yra krizių centras, kodėl šeima turi gyventi jame, kaip darbuotojai sieks padėti šeimai, kokios yra Socialinių paslaugų namų taisyklės, vaiko ir jo šeimos teisės ir pareigos.

32. Taip pat specialistai, tiesiogiai dirbantys su vaiku ir (ar) šeima,  siūlo šeimos nariams socialinių problemų sprendimų alternatyvas, ugdo ir palaiko vaiko atstovų pagal įstatymą motyvaciją siekti teigiamų pokyčių šeimos gyvenime, tarpininkauja dėl kitų pagalbos priemonių, vertina šeimai teikiamų socialinių paslaugų veiksmingumą, taip pat užtikrina paslaugų nedubliavimą su kitomis šeimai ir (ar) vaikui teikiamomis paslaugomis. Turi būti siekiama įgalinti pačią šeimą spręsti jai kylančius iššūkius ir prisiimti atsakomybę už savo gyvenimą.

33. Vadovaudamasis Atvejo vadybos tvarkos aprašu, krizių centro socialinis darbuotojas turi bendradarbiauti su Skyriaus specialistais ir šeimos atvejo vadybininku bei informuoti apie darbą su vaiku ir šeima, stebimą pokytį (pablogėjimą ar pagerėjimą), paslaugų teikimą, jų poveikį vaiko ir šeimos situacijai nedelsiant, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo užklausos gavimo raštu arba nuotolinio ryšio priemonėmis, taip pat dalyvauti atvejo vadybos  posėdžiuose.

34. Jei šeima visiškai nebendradarbiauja su krizių centro specialistais, teikiančiais jai paslaugas, nevykdo atvejo vadybos metu pagalbos plane (parengtame vadovaujantis Atvejo vadybos tvarkos aprašo 2 priedu) numatytų įsipareigojimų arba jei juos vykdo, bet šeimos situacija nesikeičia, tėvai ar kiti vaiko atstovai pagal įstatymą nededa pastangų, nekeičia savo elgesio ir toliau išlieka arba atsiranda realus pavojus vaiko fiziniam ir (ar) psichiniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, krizių centro socialinis darbuotojas, paskirtas atsakingu už šeimą, nedelsiant, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo minėtų aplinkybių paaiškėjimo dienos, raštu praneša šeimos atvejo vadybininkui ir Tarnybos įgaliotam teritoriniam skyriui apie šias aplinkybes, nurodydamas asmens (šeimos) vardą, pavardę, gimimo datą.

 

V SKYRIUS

INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGOS TEIKĖJŲ IR ASMENS (ŠEIMOS) ATSAKOMYBĖ PASLAUGŲ TEIKIMO LAIKOTARPIU

 

35. Socialinių paslaugų namai, pradėdami teikti intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas, asmenį (šeimą) pasirašytinai supažindina su paslaugų gavimo sąlygomis, teikimo laiku, šalių teisėmis, pareigomis ir kitomis paslaugų teikimo, sustabdymo ir (ar) nutraukimo sąlygomis (Socialinių paslaugų namų direktoriaus patvirtinta forma).

36. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos pradedamos teikti iš karto arba šalių suderintu laiku ir teikiamos visą parą, septynias dienas per savaitę.

37. Socialinių paslaugų namai, teikdami intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas, pagal paslaugos gavėjų poreikius ir Socialinių paslaugų namų galimybes, suteikia:       

37.1. transporto organizavimo paslaugą, jeigu vaiko teisėti atstovai pagal įstatymą dirba ir darbo vieta yra nepasiekiama viešuoju transportu;

37.2. vaiko švietimo įstaigų lankymą (mokyklų, darželių, neformaliojo švietimo įstaigų lankymą);

37.3. lankymąsi sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiose įstaigose (šeimos gydytojų, vaikų ligų gydytojų, logopedų, vaikų raidos centro specialistų bei kitų sveikatos priežiūros specialistų konsultacijos);

37.4. psichosocialinės, psichoedukacinės, psichologinės pagalbos teikimą (organizuojamos individualios bei grupinės psichologo konsultacijos, pozityvios tėvystės mokymai, organizuojami užsiėmimai ir pagalba asmenims, turintiems priklausomybių (vartojantiems alkoholį ir (ar) kitas psichoaktyviąsias medžiagas);

37.5. maisto produktų teikimą, pasitelkiant Maisto banko turimus ar kitus išteklius;

37.6. tarpininkavimą dėl teisinės konsultacijos;

37.7. bendradarbiavimą su socialiniais darbuotojais, dirbančiais su šeimomis, atvejo vadybininkais, kitų socialinių įstaigų specialistais bei kitomis įstaigomis ir organizacijomis.

38. Socialinių paslaugų namai vykdo kitas funkcijas, kurios reikalingos užtikrinti fizinę, emocinę, socialinę gerovę paslaugų gavėjams.

39. Asmuo (šeima), gaudamas (-a) intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas, atsako už: pasirašytos Sutarties sąlygų vykdymą, įstaigos Vidaus tvarkos taisyklių laikymąsi, pagalbos ir teikiamų socialinių paslaugų priėmimą, bendradarbiavimą ir naujausios informacijos pateikimą Socialinių paslaugų namų darbuotojams apie asmens (šeimos) situaciją.

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGAS

 

40.   Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiamos nemokamai.

41. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo sutinka mokėti visą Socialinių paslaugų namuose teikiamų paslaugų kainą.

42.   Už teikiamas intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas asmenys moka pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą bei pagal Šilalės rajono savivaldybės tarybos patvirtintą Šilalės rajono mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą.

43. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydį, krizių įveikimo paslaugos teikiamos nemokamai.

44. Asmuo (šeima), kurio pajamos vienam asmeniui viršija 2 valstybės remiamų pajamų dydį, bet yra mažesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydį, už krizių įveikimo paslaugas moka 5 procentų asmens (šeimos) pajamų dydžio mokestį.

45. Asmuo, kurio pajamos vienam asmeniui viršija 3 valstybės remiamų pajamų dydį, bet yra mažesnės už 4 valstybės remiamų pajamų dydį, už krizių įveikimo paslaugas moka 10 procentų asmens pajamų dydžio mokestį.

46. Asmuo, kurio pajamos vienam asmeniui viršija 4 valstybės remiamų pajamų dydį, bet yra mažesnės už 5 valstybės remiamų pajamų dydį, už krizių įveikimo paslaugas moka 15 procentų asmens pajamų dydžio mokestį.                 

47.   Asmens (šeimos) pajamos skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

48.   Socialinių paslaugų gavėjas už suteiktas socialines paslaugas sutartyje numatytą pinigų sumą sumoka Socialinių paslaugų namuose iki kito mėnesio 25 dienos.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Duomenis apie intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų suteikimą socialinės paramos informacinėje sistemoje (SPIS) suveda (fiksuoja) Socialinių paslaugų namai.

50. Socialinių paslaugų namai atsako už kokybišką intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimą.

51. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti asmenys koordinuoja ir kontroliuoja intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimą.

52. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadas, Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimą (neskyrimą), suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

53. Skundų dėl teikiamų socialinės priežiūros paslaugų kokybės nagrinėjimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti asmenys.

54. Ginčai dėl Savivaldybės institucijų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

55. Pasikeitus šiame Tvarkos apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.

_______________________

part_2a7b443237b446b8bf89e2ec65dd849d_end


 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2022 m. rugsėjo 29 d. sprendimu

Nr. T1-235

 

ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ APGYVENDINIMO NAKVYNĖS NAMUOSE PASLAUGŲ TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Šilalės rajono socialinių paslaugų namų apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja asmenų, kuriems Šilalės rajono socialinių paslaugų namai (toliau – Socialinių paslaugų namai) teikia apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas: laikinas nakvynės, socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo bei kitų būtinųjų paslaugų (asmens higienos, buitinių ir kt.) suteikimas asmenims, neturintiems gyvenamosios vietos ar dėl kitų priežasčių negalintiems ja naudotis, siekiant atkurti savarankiškumą, prarastus socialinius ryšius ir padėti integruotis į visuomenę, šių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo bei mokėjimo už paslaugas tvarką, taip pat asmens ir paslaugos teikėjo atsakomybes.

2.  Tikslas – teikti apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas socialinę riziką patiriantiems suaugusiems asmenims, senyvo amžiaus asmenims, kitą socialinę riziką patiriantiems asmenims, padedančias asmeniui analizuoti problemines situacijas, ieškoti veiksmingų problemos sprendimo būdų, atsižvelgiant į individualius paslaugos gavėjo interesus.

3.  Šis Tvarkos aprašas taikomas asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą Šilalės rajono savivaldybėje ar įtrauktiems į deklaruotos gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Šilalės rajono savivaldybėje ir pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Šilalės rajono savivaldybė iš savo biudžeto lėšų, valstybės biudžeto tikslinių dotacijų, asmens lėšų bei kitų finansavimo šaltinių.

4.  Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų katalogu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos parašo patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų teikimą.

 

II SKYRIUS

PASLAUGOS GAVĖJAI IR KREIPIMASIS DĖL APGYVENDINIMO NAKVYNĖS NAMUOSE PASLAUGOS GAVIMO

 

5.  Apgyvendinimo nakvynės namuose paslauga teikiama:

5.1. socialinę riziką patiriantiems suaugusiems asmenims;

5.2. senyvo amžiaus asmenims;

5.3. kitą socialinę riziką patiriantiems asmenims.

6. Apgyvendinimo nakvynės namuose paslauga gali būti skiriama iki 12 mėnesių ar ilgiau pagal poreikį, atsižvelgiant į asmens socialinę situaciją.

7. Šilalės rajono savivaldybėje apgyvendinimo nakvynės namuose paslauga yra teikiama Šilalės rajono socialinių paslaugų namuose (toliau – Nakvynės namai).

8. Asmenys, gaunantys apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas, privalo laikytis Socialinių paslaugų namų Vidaus tvarkos taisyklių.

9. Asmuo, pageidaujantis gauti apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugą, raštu kreipiasi į seniūniją arba Šilalės rajono savivaldybės administracijos Turto ir socialinės paramos skyrių (toliau – Skyrius) pagal deklaruotą gyvenamąją vietą ir užpildo Prašymą-paraišką (forma SP-8) bei pateikia šiuos dokumentus:

9.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

9.2. dokumentus, patvirtinančius asmens gaunamas pajamas;

9.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą;

9.4. išrašą iš sveikatos priežiūros įstaigos (forma 027/a) su gydytojo išvada, kad asmuo (šeimos nariai) neserga ūmiomis infekcinėmis ar kitomis pavojingomis užkrečiamomis ligomis ir ūmia psichoze;

9.5. neįgaliojo pažymėjimą (jeigu yra nustatytas darbingumo lygis, specialieji poreikiai);

9.6. kitus dokumentus pagal poreikį (jeigu duomenys yra gaunami ir matomi valstybės registruose, informacinėse sistemose ar savivaldybė pagal prašymą gali gauti reikiamą informaciją iš kitų valstybės įmonių ar organizacijų, pareiškėjas šių duomenų pateikti neprivalo).

10. Išskirtiniais atvejais, kai kyla grėsmė asmens sveikatai ar gyvybei, fiziniam ar emociniam saugumui, arba tarpininkaujant policijai ar sveikatos priežiūros įstaigai, apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugos gali būti suteikiamos bet kuriuo paros metu pateikus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir (ar) rašytinį prašymą. Tokiu atveju apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugos poreikis ir finansinės galimybės turi būti vertinamos jau teikiant asmeniui paslaugas:

10.1. Nakvynės namų paskirtas socialinis darbuotojas, ne vėliau nei per 3 darbo dienas, raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis informuoja Skyrių bei prideda turimus dokumentus apie paslaugos gavėją.

10.2. Seniūnijos socialinis darbuotojas arba Skyriaus specialistas (pagal asmens deklaruotą gyvenamąją vietą) įvertina asmens socialinių paslaugų poreikį ir surenka reikiamus dokumentus paslaugai paskirti;

10.3. Tais, atvejais, kai dėl apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugos kreipiasi kito rajono gyventojas, krizės atveju jam gali būti sudaryta galimybė pernakvoti iki trijų naktų, be prašymo ir neimant mokesčio.

 

III SKYRIUS

APGYVENDINIMO NAKVYNĖS NAMUOSE POREIKIO NUSTATYMAS, PASLAUGOS PASKYRIMAS, SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

11. Seniūnijos socialinis darbuotojas arba Skyriaus atsakingas specialistas, priėmęs prašymą ar gavęs informaciją iš Nakvynės namų apie reikalingumą apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugos, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų privalo atlikti asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir pateikti Skyriui.

12. Skyriaus specialistas, parengęs visus reikalingus dokumentus dėl paslaugų paskyrimo, juos pateikia Administracijos direktoriaus sudarytai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai, priimančiai rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, sustabdymo, nutraukimo.

13.   Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priima Administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ir užpildo Sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo SP-9 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.

14. Po Sprendimo priėmimo, Socialinių paslaugų namams pateikiamos sprendimo dėl apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų skyrimo ir Tvarkos aprašo 9 punkte nurodytų dokumentų kopijos.

15. Apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas organizuoja Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas atsakingas darbuotojas.

16.   Socialinių paslaugų namų paskirtas atsakingas darbuotojas, gavęs dokumentus, sudaro paslaugų gavėjo bylą, kuri yra saugoma Socialinių paslaugų namuose.

17.   Socialinių paslaugų namai asmeniui apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas pradeda teikti iš karto, kai tik atsiranda toks poreikis.

18.   Su paslaugos gavėju dėl apmokėjimo už teikiamas paslaugas pasirašoma nustatytos formos trišalė sutartis (tik tuo atveju, kai reikia mokėti už paslaugą), kurią parengia ir perduoda Socialinių paslaugų namams Skyriaus atsakingas specialistas.

19.   Sutartį pasirašo Administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, Socialinių paslaugų namų direktorius ir asmuo gaunantis apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas.

20.   Asmenims, gaunantiems apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas, pagal poreikį gali būti teikiamos kitos bendrosios, prevencinės ir (ar) socialinės priežiūros paslaugos.

21. Sprendimą dėl apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugos teikimo sustabdymo ar nutraukimo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.

22. Apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų teikimas gali būti sustabdomas: pasikeitus asmens sveikatos būklei – įtarus kad paslaugos gavėjas gali sirgti užkrečiamąja, psichikos ir (ar) kita liga ir jam reikalingas stacionarus gydymas iki tol, kol bus gauta sveikatos priežiūros specialisto išvada raštu, kad asmuo nebekelia grėsmės kitų paslaugų gavėjų ir darbuotojų sveikatai arba baigėsi gydymas ir galima tęsti paslaugas.

23. Apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų teikimas gali būti nutraukiamas:

23.1. asmeniui raštu atsisakius teikiamų paslaugų;

23.2. asmeniui nesilaikančiam Socialinių paslaugų namų Vidaus tvarkos taisyklių (sutarties sąlygų nesilaikymą, alkoholio, psichotropinių medžiagų įsinešimą į Nakvynės namus, jų vartojimą Nakvynės namuose, psichologinio, fizinio smurto naudojimą, triukšmavimą, necenzūrinių žodžių vartojimą darbuotojų ar kitų gyventojų atžvilgiu, rūkymą neleistinose vietose, saugos tarnybos ar policijos pažymomis apie jų iškvietimą, ginklų į Nakvynės namus įsinešimą, ir dėl šių įvykių buvo surašyti Socialinių paslaugų namų darbuotojų aktai);

23.3. paaiškėjus, kad asmuo, norintis gauti apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas, kreipdamasis dėl paslaugų, pateikė neteisingą informaciją, reikalingą paslaugoms gauti;

23.4. asmeniui išvykus nuolat gyventi į kitą savivaldybę ar valstybę;

23.5. asmeniui daugiau kaip 5 kalendorines dienas išvykus iš Nakvynės namų ir išvykimo nesuderinus su Nakvynės namų darbuotojais;

23.6. asmeniui atsisakius mokėti ir (ar) nemokant apskaičiuotą mokestį 2 mėnesius iš eilės už suteiktas apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas Nakvynės namuose;

23.7. socialinių paslaugų gavėjui mirus;

23.8. kitais nenumatytais atvejais, dėl kurių apgyvendinimo nakvynės namuose paslauga asmeniui nebegali būti suteikiama;

23.9. pažeidę viešąją tvarką bei Vidaus tvarkos taisykles asmenys, gaunantys apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas, gali būti pašalinti iš Socialinių paslaugų namų. Asmenims, pašalintiems iš Socialinių paslaugų namų, antrą kartą apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugos nebesuteikiamos.

 

IV SKYRIUS

APGYVENDINIMO NAKVYNĖS NAMUOSE PASLAUGOS ORGANIZAVIMAS, NAKVYNĖS NAMŲ IR ASMENS ATSAKOMYBĖS PASLAUGŲ TEIKIMO LAIKOTARPIU

 

24. Apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugos teikiamos septynias dienas per savaitę, nuo 17 val. vakaro iki 9 val. ryto. Paslaugos gavėjai, dėl objektyvių priežasčių, (pvz., sergantys ir turintys tai patvirtinančią gydytojo pažymą, senyvo amžiaus asmenys, asmenys su negalia, besilaukiančios moterys ir pan.) gali pasilikti patalpoje dienos metu. Kiti asmenys turi ieškotis darbo, užsiimti įvairiomis darbingumą, profesinę orientaciją skatinančiomis veiklomis, lankyti specialistų konsultacijas ir pan.

25. Apgyvendinimo nakvynės namuose paslauga nėra suteikiama neblaiviems ir (ar) agresyviai nusiteikusiems asmenims, sergantiems ūmia psichoze, infekcinėmis ar kitomis užkrečiamosiomis ligomis.

26. Kai nėra galimybės teikti apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugos, Socialinių paslaugų namai asmenį, pagal prašymo gavimo datą, įrašo į eilę paslaugoms gauti.

27. Atsiradus galimybei teikti apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugą, Socialinių paslaugų namai susisiekia su pirmu eilėje laukiančiu asmeniu ir jį apie tai informuoja telefonu, raštu ar elektroninio ryšio priemonėmis. Asmuo per 1 darbo dieną turi pranešti savo sprendimą priimti (nepriimti) paslaugą. Gavus asmens atisakymą, jis yra išbraukiamas iš eilės, o apgyvendinimo nakvynės namuose paslauga toliau pasiūloma eilėje laukiančiam asmeniui.

28. Socialinių paslaugų namai, pradėdami teikti apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas, asmenį (šeimą) pasirašytinai supažindina su paslaugų gavimo sąlygomis, teikimo laiku, šalių teisėmis, pareigomis ir kitomis paslaugų teikimo, sustabdymo ir (ar) nutraukimo sąlygomis (Socialinių paslaugų namų direktoriaus patvirtinta forma).

29. Nakvynės namai, teikdami apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas, pagal individualius asmens poreikius ir Socialinių paslaugų namų galimybes, suteikia:

29.1. emocinę-psichologinę pagalbą;

29.2. minimalių buitinių ir asmens higienos paslaugų organizavimą;

29.3. kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymą, palaikymą ir (ar) atkūrimą;

29.4. darbo įgūdžių ugdymą;

29.5. pagalbą organizuojant sveikatos priežiūros paslaugas;

29.6. maisto produktų teikimą, pasitelkiant Maisto banko turimus ar kitus išteklius;

29.7. tarpininkavimą, atstovavimą, informavimą, konsultavimą ir kt. paslaugas.

30. Nakvynės namai vykdo kitas funkcijas, kurios reikalingos užtikrinti fizinę, emocinę, socialinę gerovę paslaugų gavėjams.

31. Asmuo, gaudamas apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas atsako už:

31.1. pasirašytos Sutarties sąlygų vykdymą, įstaigos Vidaus tvarkos taisyklių laikymąsi, pagalbos ir teikiamų socialinių paslaugų priėmimą, bendradarbiavimą ir naujausios informacijos pateikimą Socialinių paslaugų namų darbuotojams apie asmens situaciją;

31.2. dingusio arba sugadinto inventoriaus, kuriuo naudojosi apgyvendinimo nakvynės namuose laikotarpiu, žalos atlyginimą.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ APGYVENDINIMO NAKVYNĖS NAMUOSE PASLAUGAS

 

32.   Krizių atvejais, kai asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugos 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiamos nemokamai.

33. Asmens finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo sutinka mokėti visą Socialinių paslaugų namuose teikiamų paslaugų kainą.

34.   Už teikiamas apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas asmenys moka pagal Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės bei pagal Šilalės rajono mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Šilalės rajono savivaldybės tarybos.

35. Asmeniui, teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą arba asmeniui, kurio pajamos mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydį, apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugos teikiamos nemokamai.

36. Asmuo, kurio pajamos vienam asmeniui viršija 2 valstybės remiamų pajamų dydį, bet yra mažesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydį, už apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas moka 5 procentų asmens pajamų dydžio mokestį.

37. Asmuo, kurio pajamos vienam asmeniui viršija 3 valstybės remiamų pajamų dydį, bet yra mažesnės už 4 valstybės remiamų pajamų dydį, už apgyvendinimo nakvynės namuose  paslaugas moka 10 procentų asmens pajamų dydžio mokestį.

38. Asmuo, kurio pajamos vienam asmeniui viršija 4 valstybės remiamų pajamų dydį, bet yra mažesnės už 5 valstybės remiamų pajamų dydį, už apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas moka 15 procentų asmens pajamų dydžio mokestį.

39.   Asmens pajamos skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

40.   Socialinių paslaugų gavėjas už suteiktas socialines paslaugas sutartyje numatytą pinigų sumą sumoka Socialinių paslaugų namuose iki kito mėnesio 25 dienos.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

41. Duomenis apie apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų suteikimą socialinės paramos informacinėje sistemoje (SPIS) suveda (fiksuoja) Socialinių paslaugų namai.

42. Socialinių paslaugų namai atsako už kokybišką apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų teikimą.

43. Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti asmenys koordinuoja ir kontroliuoja apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugų teikimą.

44. Asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadas, Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimą (neskyrimą), suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

45. Skundų dėl teikiamų socialinės priežiūros paslaugų kokybės nagrinėjimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti asmenys.

46. Ginčai dėl Savivaldybės institucijų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

47. Pasikeitus šiame Tvarkos apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.

 

_______________________

 

part_054bb32dc19b4597851bf032a1101a26_end