LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL Intensyvios priežiūros vykdymo ir kontrolės TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2014 m. gruodžio 15 d. Nr. 1V-863
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso (2013 m. liepos 2 d. įstatymo Nr. XII-498 redakcija) 1311 straipsnio 3 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 11 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 1311 straipsnio 3 dalį“ 1 punktu:
2. P a v e d u Policijos departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos organizuoti ir koordinuoti teritorinių policijos įstaigų veiklą vykdant intensyvią priežiūrą.
Vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis
SUDERINTA |
SUDERINTA |
SUDERINTA |
SUDERINTA |
Lietuvos Respublikos generalinis prokuroras Darius Valys 2014-12-12 |
Muitinės departamento prie Finansų ministerijos 2014 m. lapkričio 28 d. raštu Nr. (4.5)3B-12893 |
Specialiųjų tyrimų tarnybos raštu Nr. 4-01-7388 |
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministrė Rimantė Šalaševičiūtė 2014-12-12 |
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2014 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr.1V-863
Intensyvios priežiūros vykdymo ir kontrolės TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiose taisyklėse nustatoma kardomosios priemonės – intensyvios priežiūros (toliau – intensyvi priežiūra) vykdymo ir kontrolės tvarka.
2. Intensyvią priežiūrą vykdančios teritorinės policijos įstaigos (toliau – teritorinės policijos įstaigos) elektroninėmis stebėjimo priemonėmis kontroliuoja, ar asmenys, kuriems paskirta intensyvi priežiūra (toliau – kontroliuojami asmenys), nepažeidžia ikiteisminio tyrimo teisėjo ar teismo nutartyje nustatytų intensyvios priežiūros sąlygų (toliau – intensyvios priežiūros sąlygos) ir laikosi Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 1311 straipsnio 6 ir 7 dalyse nustatytų pareigų ir draudimų (toliau – pareigos ir draudimai).
3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
3.1. Mobilus elektroninis stebėjimo įtaisas – prie kontroliuojamo asmens rankos ar kojos tvirtinama elektroninė stebėjimo priemonė, perduodanti informaciją stacionariam elektroniniam stebėjimo įtaisui apie kontroliuojamo asmens buvimą jo gyvenamojoje vietoje arba visuotine padėties nustatymo sistema (GPS) nustatanti savo buvimo vietos koordinates ir judriuoju (mobiliuoju) ryšiu perduodanti šias koordinates ir kitą informaciją elektroninio stebėjimo sistemai.
3.2. Stacionarus elektroninis stebėjimo įtaisas – kontroliuojamo asmens gyvenamojoje vietoje sumontuota, mobilaus elektroninio stebėjimo įtaiso skleidžiamą signalą fiksuojanti ir informaciją apie kontroliuojamo asmens buvimą jo gyvenamojoje vietoje elektroninio stebėjimo sistemai laidiniu ar judriuoju (mobiliuoju) ryšiu perduodanti elektroninė stebėjimo priemonė.
II skyrius
INTENSYVIOS PRIEŽIŪROS VYKDYMAS IR KONTROLĖ
5. Gavęs ikiteisminio tyrimo teisėjo ar teismo nutartį, kurioje nustatytos intensyvios priežiūros sąlygos, įgaliotas teritorinės policijos įstaigos pareigūnas nedelsdamas kartu su kontroliuojamu asmeniu vyksta į kontroliuojamo asmens gyvenamąją vietą, kur įsitikina, ar yra techninės galimybės (elektra, judrusis (mobilusis) ryšys ir kt.) sumontuoti stacionarų elektroninį stebėjimo įtaisą ir užtikrinti jo veikimą.
6. Įgaliotas teritorinės policijos įstaigos pareigūnas, įsitikinęs, kad kontroliuojamo asmens gyvenamojoje vietoje yra techninės galimybės sumontuoti stacionarų elektroninį stebėjimo įtaisą ir užtikrinti jo veikimą, kontroliuojamo asmens gyvenamojoje vietoje nedelsdamas sumontuoja stacionarų elektroninį stebėjimo įtaisą ir pritvirtina prie kontroliuojamo asmens mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą.
7. Prieš pritvirtindamas prie kontroliuojamo asmens mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą, įgaliotas teritorinės policijos įstaigos pareigūnas kontroliuojamą asmenį pasirašytinai supažindina su elektroninių stebėjimo priemonių naudojimo instrukcija. Jei kontroliuojamas asmuo yra nepilnametis, su šia instrukcija įgaliotas teritorinės policijos įstaigos pareigūnas pasirašytinai supažindina ir jo atstovą pagal įstatymą.
8. Teritorinė policijos įstaiga, nustačiusi galimą intensyvios priežiūros sąlygų pažeidimą, pareigų ir draudimų nesilaikymą ar sutrikus elektroninių stebėjimo priemonių veikimui, nedelsdama imasi priemonių nustatyti ir pašalinti priežastis, dėl kurių buvo padarytas intensyvios priežiūros sąlygų pažeidimas, nesilaikyta pareigų ir draudimų ar sutrikęs elektroninių stebėjimo priemonių veikimas.
9. Apie intensyvios priežiūros sąlygų pažeidimą, pareigų ir draudimų nesilaikymą ar sutrikusį elektroninių stebėjimo priemonių veikimą teritorinė policijos įstaiga nedelsdama elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja ikiteisminio tyrimo pareigūną, prokurorą ar teismą, kurių žinioje yra byla, ir nurodo priežastis, dėl kurių kontroliuojamas asmuo padarė intensyvios priežiūros sąlygų pažeidimą, nesilaikė pareigų ir draudimų ar buvo sutrikęs elektroninių stebėjimo priemonių veikimas, ir laikotarpį, kai intensyvi priežiūra nebuvo vykdoma.
10. Mobilus elektroninis stebėjimo įtaisas nuimamas:
10.1. kai intensyvi priežiūra panaikinama, pakeičiama kita kardomąja priemone arba atsiranda sąlygos, kai intensyvi priežiūra baigiama taikyti;
10.2. kai mobilus elektroninis stebėjimo įtaisas trukdo kontroliuojamam asmeniui teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas;
11. Taisyklių 10.1 papunktyje nurodytu atveju, gavęs prokuroro nutarimą ar teismo nutartį panaikinti intensyvią priežiūrą, ją pakeisti kita kardomąja priemone arba atsiradus sąlygoms, kai intensyvi priežiūra baigiama taikyti, įgaliotas teritorinės policijos įstaigos pareigūnas nedelsdamas vyksta į kontroliuojamo asmens gyvenamąją vietą, išmontuoja stacionarų elektroninį stebėjimo įtaisą ir nuima prie kontroliuojamo asmens pritvirtintą mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą.
12. Taisyklių 10.2 papunktyje nurodytu atveju kontroliuojamas asmuo kreipiasi į teritorinę policijos įstaigą, kurios įgaliotas policijos pareigūnas, įvertinęs mobilaus elektroninio stebėjimo įtaiso nuėmimo pagrįstumą, jį pritvirtina prie kitos kontroliuojamo asmens kūno vietos, jei tai netrukdo teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, o jei nėra galimybės mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą pritvirtinti prie kitos kontroliuojamo asmens kūno vietos, nuima prie kontroliuojamo asmens pritvirtintą mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą ir, esant būtinumui, dalyvauja kontroliuojamam asmeniui teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas. Baigus teikti kontroliuojamam asmeniui asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jei mobilus elektroninis stebėjimo įtaisas nuo kontroliuojamo asmens buvo nuimtas, įgaliotas teritorinės policijos įstaigos pareigūnas prie kontroliuojamo asmens vėl pritvirtina mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą.
Esant būtinumui kontroliuojamam asmeniui suteikti būtinąją medicinos pagalbą, šią pagalbą teikiantys sveikatos priežiūros specialistai turi teisę mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą nedelsdami nuimti, tačiau apie tai nedelsdami privalo informuoti teritorinę policijos įstaigą, kuri užtikrina įgalioto teritorinės policijos įstaigos pareigūno atvykimą ir dalyvavimą suteikiant būtinąją medicinos pagalbą kontroliuojamam asmeniui. Sveikatos priežiūros specialistai turi teisę pradėti teikti būtinąją medicinos pagalbą nelaukdami, kol atvyks įgaliotas teritorinės policijos įstaigos pareigūnas. Suteikus kontroliuojamam asmeniui būtinąją medicinos pagalbą, įgaliotas teritorinės policijos įstaigos pareigūnas prie kontroliuojamo asmens vėl pritvirtina mobilų elektroninį stebėjimo įtaisą.
13. Taisyklių 10.3 papunktyje nurodytu atveju kontroliuojamas asmuo nedelsdamas praneša teritorinei policijos įstaigai apie mobilaus elektroninio stebėjimo įtaiso gedimą. Gavęs šį pranešimą arba teritorinei policijos įstaigai pačiai nustačius mobilaus elektroninio stebėjimo įtaiso gedimą, įgaliotas teritorinės policijos įstaigos pareigūnas nedelsdamas vyksta į kontroliuojamo asmens gyvenamąją ar faktinę buvimo vietą ir pašalina mobilaus elektroninio stebėjimo įtaiso gedimą arba jį pakeičia kitu.
14. Teritorinė policijos įstaiga, gavusi prokuroro nutarimą, ikiteisminio tyrimo teisėjo arba teismo nutartį, kuria pakeičiamos intensyvios priežiūros sąlygos, nuo šio nutarimo ar nutarties gavimo dienos arba šiame nutarime ar nutartyje nurodytos dienos vykdo intensyvią priežiūrą šiomis sąlygomis.
15. Teritorinė policijos įstaiga, dėl techninių ar kitų objektyvių priežasčių neturinti galimybės užtikrinti intensyvios priežiūros sąlygų ar pareigų ir draudimų laikymosi kontrolės, nedelsdama apie tai elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja ikiteisminio tyrimo pareigūną, prokurorą ar teismą, kurio žinioje yra byla, ir nurodo priežastis, dėl kurių nėra galimybės užtikrinti intensyvios priežiūros sąlygų ar pareigų ir draudimų laikymosi kontrolės, ir laikotarpį, kai intensyvi priežiūra nebuvo vykdoma.
III skyrius
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS