PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2011 M. RUGPJŪČIO 25 D. SPRENDIMO NR. T-163 „DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. sausio 21 d. Nr. T-11

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Panevėžio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-163 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:

1.1. pakeisti 17.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:

17.10. jungtis į tarybos narių frakcijas ir tarybos narių grupes šio reglamento nustatyta tvarka;“;

1.2. pakeisti 17.12 papunktį ir jį išdėstyti taip:

17.12. savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių padėjėjų, kurie tarybos nario prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju gali būti pilnametis asmuo, kuris nėra tos savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat kuris įstatymų nustatyta tvarka yra uždraustos organizacijos narys. Tarybos nario visuomeninių padėjėjų skaičius negali viršyti savivaldybėje įsteigtų seniūnijų skaičiaus. Visuomeninis padėjėjas neturi teisės gauti atlyginimo už visuomeninių pareigų atlikimą. Visuomeniniai padėjėjai į tarybos narių visuomeninių padėjėjų sąrašą įtraukiami savivaldybės administracijai gavus raštišką tarybos nario prašymą. Informacija apie asmenį, tarybos nario paskirtą jo visuomeniniu padėjėju (asmens vardas, pavardė, paskyrimo ir atšaukimo datos), nedelsiant paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje. Visuomeninis padėjėjas iš tarybos narių visuomeninių padėjėjų sąrašo gali būti išbrauktas nepasibaigus tarybos nario kadencijai.“;

1.3. pakeiti 18.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

18.3. Tarybos narys, kai jo dalyvavimas prieštarauja Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymui, privalo nusišalinti ir jokia forma nedalyvauti tarybos, jos komitetų, komisijų posėdžiuose, darbo grupėse ar kitoje tarybos nario veikloje rengiant, svarstant ar priimant sprendimus, kai jie susiję su jo ar jam artimų asmenų privačiais interesais. Prieš pradedant sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu tarybos narys raštu arba žodžiu (viešu pareiškimu) privalo informuoti merą ir (ar) tarybos narius arba kitus asmenis, kurie kartu dalyvauja rengiant, svarstant ar priimant sprendimą, apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą, įvardyti nusišalinimo kilimo priežastį. Tarybos nariui posėdžio metu pareiškus apie nusišalinimą, dėl nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo) balsuojama, rezultatai pažymimi posėdžio protokole. Balsavimas dėl tarybos nario nusišalinimo nepriėmimo vyksta prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris tarybos nariui sukelia interesų konfliktą. Jeigu pareikštas nusišalinimas buvo priimtas, tokiu atveju tarybos narys, kol rengiamas, svarstomas ar priimamas sprendimas, sukeliantis jam interesų konfliktą, privalo palikti posėdžio vietą ir sugrįžti į posėdį baigus tokio sprendimo rengimą, svarstymą ar priėmimą, pakvietus jį sugrįžti į posėdį.

Pareiškus apie nusišalinimą, nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas papildyti privačių interesų deklaraciją aplinkybėmis, dėl kurių kilo interesų konfliktas, jei tos aplinkybės deklaracijoje nebuvo nurodytos.

Kai sprendimo neįmanoma išskaidyti į dalis, o sprendimas yra susijęs su daugumos tarybos narių privačiais interesais ir jiems nusišalinus sprendimo priimti būtų neįmanoma, tarybos nariai balsų dauguma gali nuspręsti dalyvauti tolesnėje procedūroje ir klausimą spręsti iš esmės.

Taryba gali motyvuotu sprendimu pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą;“;

1.4. pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19. Tarybos nariams, išskyrus merą ir mero pavaduotoją, už darbo laiką atliekant tarybos nario pareigas yra atlyginama (apmokama). Šis atlyginimas apskaičiuojamas pagal skelbiamą VMDU dydį atsižvelgiant į faktiškai dirbtą laiką, kurio trukmė patvirtinama darbo laiko apskaitos žiniaraštyje ir yra mokama už:

19.1. laiką, kurį tarybos narys praleido tarybos, kolegijos, komitetų, komisijų, darbo grupių posėdžiuose ir kituose pasitarimuose;

19.2. laiką, skirtą tarybos, kolegijos, komitetų, komisijų, darbo grupių posėdžiams ir kitiems pasitarimams pasirengti;

19.3. laiką, sugaištą bendraujant su rinkėjais.“;

1.5. pakeisti 25.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.7. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo skyrimas, kontrolės komiteto veiklos programos tvirtinimas;“;

1.6. pakeisti 25.21 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.21. sprendimų dėl biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių steigimo, reorganizavimo, pertvarkymo, atskyrimo, likvidavimo ir dėl dalyvavimo steigiant viešuosius ir privačius juridinius asmenis priėmimas, taip pat juridinių asmenų, kurių dalyvė yra savivaldybė, priežiūra;“;

1.7. pripažinti netekusiu galios 25.22 papunktį;

1.8. pakeisti 25.23 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.23. seniūnijų – biudžetinių įstaigų – nuostatų tvirtinimas;“;

1.9. pakeisti 25.28 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.28. sprendimų dėl savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo), kitų įsipareigojimų skolos dokumentų sutartis ir garantijų teikimo už savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis priėmimas, laikantis Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatytų skolos, skolinimosi bei garantijų limitų ir gavus savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvadą;“;

1.10. pakeisti 25.37–25.38 papunkčius ir juos išdėstyti taip:

25.37. kainų ir tarifų už savivaldybės valdomų įmonių, biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) teikiamas atlygintinas viešąsias paslaugas ir keleivių vežimą vietiniais maršrutais nustatymas, centralizuotai tiekiamos šilumos, šalto ir karšto vandens kainų nustatymas (tvirtinimas) įstatymų nustatyta tvarka, vietinių rinkliavų, įmokų ir mokesčių tarifų nustatymas įstatymų nustatyta tvarka;

25.38. sprendimų dėl kompensacijų tam tikroms vartotojų grupėms mokėjimo priėmimas, papildomos socialinės paramos, socialinių pašalpų ir kompensacijų skyrimo iš savivaldybės biudžeto tvarkos nustatymas, priedo fiziniam asmeniui (globėjui (rūpintojui) už vaiko globą (rūpybą) dydžio ir mokėjimo iš savivaldybės biudžeto tvarkos nustatymas;“;

1.11. pakeisti 25.46 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.46. kiekvienais metais tvirtina savivaldybės kontrolės ir audito išvadą dėl pateikto tvirtinti praėjusių metų savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, savivaldybės turto naudojimo, kuri turi būti parengta ir pateikta tarybai tvirtinti iki liepos 15 d.; ši išvada registruojama ir teikiama tarybai kartu su savivaldybės administracijos parengtu ir tarybai tvirtinti pateiktu savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkiniu;“;

1.12. papildyti 26.81 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

26.81. sprendimų dėl žemės sklypų pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir (ar) būdo keitimo priėmimas.“;

1.13. pakeisti 31 punktą ir jį išdėstyti taip:

31. Taryba ne rečiau kaip vieną kartą per metus reglamente nustatyta tvarka turi pateikti savivaldybės bendruomenei savivaldybės veiklos ataskaitą, kurios sudedamoji dalis yra mero veiklos ataskaita. Savivaldybės veiklos ataskaitą tarybos vardu pateikia meras pagal šio reglamento 189–190 punktų nuostatas.“;

1.14. pakeisti 43 punktą ir jį išdėstyti taip:

43. Pirmajam ir kitiems išrinktos naujos tarybos posėdžiams, iki prisieks tarybos nariai, pirmininkauja šio reglamento 41 punkte nurodyti asmenys, o sekretoriauja Kanceliarijos skyriaus darbuotojas. Po tarybos narių (mero) priesaikos priėmimo posėdžiui pirmininkauja meras arba, jeigu jo nėra, – vyriausiasis pagal amžių tarybos narys pagal tarybos patvirtintą darbotvarkę. Pirmajame išrinktos naujos tarybos posėdyje:

1) prisiekia tarybos nariai;

2) gali būti posėdžio pirmininkui įteikiami vieši pareiškimai dėl tarybos narių vienijimosi į frakcijas ir (ar) grupes, dėl tarybos daugumos ir tarybos opozicijos sudarymo;

3) atleidžiamas iš pareigų savivaldybės administracijos direktorius (direktoriaus pavaduotojas), nes baigėsi jo įgaliojimų laikas, ir mero, o jeigu meras neišrinktas, – jo pareigas laikinai einančio tarybos nario siūlymu buvęs savivaldybės administracijos direktorius skiriamas į savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas savivaldybės administracijos direktorius naujai kadencijai arba pavedama savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui eiti savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas savivaldybės administracijos direktorius naujai kadencijai;

4) gali būti skiriami mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius. Mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius negali būti skiriami, jeigu pirmame posėdyje meras neprisiekė. Jeigu pirmame posėdyje meras neprisiekė, taryba priima sprendimą dėl kito posėdžio datos. Jis turi įvykti ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas po pirmojo posėdžio, kuriam pirmininkauja šio reglamento 41 punkte nurodyti asmenys. Jeigu ir šiame posėdyje meras neprisiekė arba prisiekė, bet dėl laikinojo nedarbingumo ar kitų pateisinamų priežasčių laikinai negali eiti savo pareigų, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka skiriamas tarybos narys laikinai eiti mero pareigas;

5) gali būti priimami kiti sprendimai, užtikrinantys savivaldybės institucijų ir tarybos sudaromų kolegialių organų veiklą.“;

1.15. pakeisti 62 punktą ir jį išdėstyti taip:

62. Tarybos posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių šio reglamento nustatyta tvarka yra pateikti pagal suteiktus įgaliojimus komitete apsvarstyti sprendimų projektai. Sprendimų projektų svarstymas komitete nėra privalomas šio reglamento 671  punkte numatytu atveju.“;

1.16. pakeisti 65 punktą ir jį išdėstyti taip:

65. Kartu su sprendimo projektu turi būti pateikiamas ir aiškinamasis raštas, kurį pasirašo sprendimo projekto rengėjas. Aiškinamajame rašte turi būti nurodyta:

65.1. sprendimo projekto tikslai;

65.2. sprendimo projekto uždaviniai;

65.3. siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos;

65.4. laukiami rezultatai;

65.5. lėšų poreikis ir šaltiniai;

65.6. kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai.“;       

1.17. pakeisti 93 punktą ir jį išdėstyti taip:

93. Tarybos posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) reikalavimų, susijusią informaciją ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, posėdžių garso ir vaizdo įrašai nedaromi. Tarybos posėdžių garso ir vaizdo įrašai yra vieši ir Reglamento (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose, ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje. Techninėmis priemonėmis ir nepažeidžiant šiame punkte įtvirtintų nuostatų dėl asmens duomenų apsaugos, tarybos posėdžiai tiesiogiai transliuojami savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt skiltyje „Tiesioginės posėdžių transliacijos.“;

1.18. pripažinti netekusiu galios 98.9 papunktį;

1.19. pripažinti netekusiu galios 98.22 papunktį;

1.20. pakeisti 98.24 papunktį ir jį išdėstyti taip:

98.24. reglamento 26 skyriuje nustatyta tvarka skelbia vietos gyventojų apklausą, kontroliuoja jos organizavimą ir vykdymą;“;

1.21. pakeisti 99.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

99.3. būtų sudarytos tinkamos vietos gyventojų dalyvavimo tvarkant viešuosius savivaldybės reikalus sąlygos, nustatytos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 36 straipsnyje;“; 

1.22. pakeisti 104 punktą ir jį išdėstyti taip:

104. Merui, mero pavaduotojui netaikomos Darbo kodekso nuostatos, išskyrus nuostatas, reglamentuojančias darbo ir poilsio laiką, atostogas ir lengvatas, nurodytas šiame punkte, žalos atlyginimą ir darbuotojų saugą ir sveikatą. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į 20 darbo dienų trukmės kasmetines minimaliąsias atostogas. Vadovaujantis Darbo kodekso nuostatomis, merui ir mero pavaduotojui gali būti suteikiamos šios tikslinės atostogos: nėštumo ir gimdymo, tėvystės, mokymosi, nemokamos. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į Darbo kodekse nustatytas lengvatas asmenims, auginantiems vaikus, ir į lengvatas neįgaliems darbuotojams. Atostogų metu meras ir mero pavaduotojas neatlieka mero ar mero pavaduotojo pareigų, tačiau gali atlikti tarybos nario pareigas. Mero potvarkiu atostogas merui įformina mero pavaduotojas (jo nesant – pats meras), o atostogas mero pavaduotojui įformina meras (jo nesant – pats mero pavaduotojas).“;

1.23. pakeisti 1051 punktą ir jį išdėstyti taip:

1051. Meras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie mero prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Mero visuomeniniu konsultantu gali būti pilnametis asmuo. Mero visuomeniniu konsultantu negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat esantis įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos nariu. Informacija apie asmenį, mero paskirtą jo visuomeniniu konsultantu (asmens vardas, pavardė, paskyrimo ir atšaukimo datos), nedelsiant paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje.“;

1.24. pakeisti 1121 punktą ir jį išdėstyti taip:

1121. Meras netenka savo įgaliojimų, kai savivaldybės teritorijoje įvedus tiesioginį valdymą įgaliojimų netenka taryba, arba jo įgaliojimai sustabdomi, kai įvedus tiesioginį valdymą sustabdomi tarybos įgaliojimai.“;

1.25. pakeisti 143 punktą ir jį išdėstyti taip:

143. Komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 3 tarybos narių tarybos sprendimu. Savivaldybėje privalomai sudaromas kontrolės komitetas. Į kontrolės komitetą įeina vienodas visų tarybos narių frakcijų ir tarybos narių grupių, jeigu jas sudaro ne mažiau kaip 3 tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius. Kontrolės komiteto sudėtis turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo tarybos narių frakcijų ar tarybos narių grupių ar jų skaičiaus pasikeitimo. Kiti komitetai sudaromi laikantis proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komitetų ir jų narių skaičių bei įgaliojimus, išskyrus kontrolės komitetą, nustato taryba. Kontrolės komiteto įgaliojimus taryba nustato atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo reikalavimus.“;

1.26. pakeisti 144–1441 punktus ir juos išdėstyti taip:

144. Komitetų, išskyrus kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komiteto narių mero siūlymu skiria komitetai. Kontrolės komiteto pirmininką iš komiteto narių deleguoja tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu tarybos posėdžio pirmininkui. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria taryba. Jeigu tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja kontrolės komiteto pirmininko arba deleguoja tarybos narį, neatitinkantį šio reglamento 1441 punkte nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta tarybos opozicija, kontrolės komiteto pirmininką skiria taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Tarybos sprendimo projektą dėl kontrolės komiteto pirmininko ir kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo skyrimo rengia savivaldybės administracija, o sprendimo projektą teikia svarstyti meras. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu neatitinka šio reglamento 1441 punkte nustatytų reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu tarybos sprendimu, o jeigu kontrolės komiteto pirmininkas buvo deleguotas tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame tarybos posėdyje tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto kontrolės komiteto pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito tarybos nario ar deleguoja tarybos narį, neatitinkantį šio reglamento 1441 punkte nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl kontrolės komiteto pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo kontrolės komiteto pirmininko skyrimo mero siūlymu priima taryba.

1441. Tarybos narys, pretenduojantis tapti tarybos sudaromų komitetų ar komisijų pirmininku, nelaikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu jis per pastaruosius 3 metus buvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą, taip pat jeigu jis:

1) įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl tyčinio nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą;

2) įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar dėl korupcinio pobūdžio nusikaltimo, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme, padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą;

3) įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl nusikaltimo, kuriuo padaryta turtinė žala valstybei, ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą;

4) įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo, kaip jis apibrėžtas Korupcijos prevencijos įstatyme, padarymo ir nuo apkaltinamojo nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo 3 metai arba yra nepasibaigęs laidavimo terminas;

5) atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų už Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nurodytus šiurkščius pažeidimus arba Valstybės tarnybos įstatymo numatytu atveju pripažintas padaręs šiurkštų tarnybinį nusižengimą, už kurį turėtų būti skirta tarnybinė nuobauda – atleidimas iš pareigų, ir nuo atleidimo iš pareigų dienos arba nuo pripažinimo padarius šiurkštų tarnybinį nusižengimą dienos nepraėjo 3 metai;

6) atleistas iš darbo, pareigų ar praradęs teisę verstis atitinkama veikla už kituose įstatymuose keliamo nepriekaištingos reputacijos reikalavimo neatitiktį ar elgesio (etikos) normų pažeidimą ir nuo atleidimo iš darbo, pareigų ar teisės verstis atitinkama veikla praradimo dienos nepraėjo 3 metai;

7) atleistas arba pašalintas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo ir nuo atleidimo arba pašalinimo iš pareigų dienos nepraėjo 3 metai;

8) yra ar buvo įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos narys, jeigu nuo narystės pabaigos nepraėjo 3 metai.“;

1.27. papildyti 1442 punktu ir jį išdėstyti taip:

1442. Siekiant užtikrinti, kad tarybos komitetų ir komisijų pirmininkais būtų skiriami tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta šio reglamento 1441 punkte, tarybos nariai, tarybos narys, pretenduojantis tapti tarybos sudaromo komiteto ar komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui, užregistruojama ir saugoma Kanceliarijos skyriuje bei ne vėliau kaip per tris darbo dienas viešai paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt skiltyje „Taryba“. Ši deklaracija viešai skelbiama tol, kol tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.“;

1.28. pakeisti 146 punktą ir jį išdėstyti taip:

146. Komitetų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti suinteresuoti asmenys. Asmenys, pageidaujantys dalyvauti komiteto posėdyje, apie tai turi informuoti Kanceliarijos skyrių. Jeigu komiteto posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jiems leidžiama užduoti klausimus pranešėjams ir pasisakyti svarstomu klausimu. Klausimai užduodami po visų atsakymų į komiteto narių klausimus prieš komiteto narių pasisakymus. Klausti galima tik po vieną klausimą. Dar kartą klausti leidžiama tik po to, kai klausiantysis iš naujo sulaukia eilės. Po komiteto narių pasisakymų, jei svarstomas klausimas yra susijęs su posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, pastarieji turi teisę pasisakyti posėdžio pirmininkui leidus. Svarstomu klausimu galimas tik vienas pasisakymas. Komiteto pirmininkas gali nutraukti pasisakymą. Kai komiteto posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas, komitetas gali nuspręsti jį nagrinėti uždarame posėdyje.“;

1.29. pakeisti 148.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:

148.9. nagrinėja iš asmenų gaunamus pranešimus ir pareiškimus apie savivaldybės administracijos, įmonių, įstaigų ir jų vadovų veiklą ir teikia dėl jų siūlymus savivaldybės administracijai ir tarybai arba persiunčia juos nagrinėti kompetentingoms institucijoms ar įstaigoms.“;

1.30. papildyti 158.8 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

158.8. turi teisę gauti komiteto įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.“;

1.31. pakeisti 165–167 punktus ir juos išdėstyti taip:

165. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Šios komisijos sudaromos laikantis proporcinio tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijų sėdėtis, išlaikant proporcinio tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per du mėnesius nuo tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo.

166. Etikos komisija atlieka valstybės politikų elgesio, kuriuo pažeidžiami Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse numatyti valstybės politikų elgesio principai ir nuostatos, kiti įstatymai ir teisės aktai, reglamentuojantys valstybės politikų veiklą, tarybos veiklos reglamentas, tyrimą. Šios komisijos pirmininką iš šios komisijos narių – tarybos narių – deleguoja opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu tarybos posėdžio pirmininkui. Šios komisijos pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš šios komisijos narių – tarybos narių – skiria taryba. Jeigu tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Etikos komisijos pirmininko arba deleguoja tarybos narį, neatitinkantį šio reglamento 1441 punkte nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta tarybos opozicija, Etikos komisijos pirmininką taryba mero siūlymu skiria iš šios komisijos narių – tarybos narių. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą. Sprendimo projektą dėl Etikos komisijos sudarymo, jos pirmininko ir pirmininko pavaduotojo skyrimo rengia savavaldybės administracija, o sprendimo projektą svarstyti teikia meras.

167. Antikorupcijos komisija tarybos ar mero iniciatyva dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą, dalyvauja rengiant kovos su korupcija programas ir teikia išvadas tarybai dėl šių programų ir jų įgyvendinimo, nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl kovos su korupcija priemonių vykdymo, informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones savivaldybėje, taip pat apie kovos su korupcija rezultatus, korupcijos prevencijos tikslais analizuoja savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja tarybą ir kompetentingas institucijas ar įstaigas, atlieka kitas kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su savivaldybėje įgyvendinama valstybės politika korupcijos prevencijos srityje. Šios komisijos pirmininkas, taip pat šios komisijos pirmininko pavaduotojas skiriami tokia pat tvarka kaip ir Etikos komisijos pirmininkas ir pirmininko pavaduotojas reglamento 166 punkto nustatyta tvarka. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą.“;

1.32. pakeisti 1701 punktą ir jį išdėstyti taip:

1701. Tarybos sudaromos komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta šio reglamento 1441 punkte, tarybos narys. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis neatitinka šio reglamento 1441 punkte nustatytų reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu tarybos sprendimu, o jeigu Etikos komisijos pirmininkas ar Antikorupcijos komisijos pirmininkas buvo deleguotas tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame tarybos posėdyje tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito atitinkamos komisijos pirmininko ar deleguoja tarybos narį, neatitinkantį šio reglamento 1441 punkte nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo atitinkamos komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima taryba.“;

1.33. papildyti 1711 punktu ir jį išdėstyti taip:

1711. Tarybos sudaromų komisijų nariai, kurie nėra tarybos nariai, komisijų posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje šių komisijų nariams, kurie nėra tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.“;

1.34. pakeisti 189–191 punktus ir juos išdėstyti taip:

189. Taryba apie atliktą darbą bei rinkiminių įsipareigojimų vykdymą ne rečiau kaip vieną kartą per metus privalo atsiskaityti savivaldybės gyventojams pateikdama savivaldybės veiklos ataskaitą. Savivaldybės veiklos ataskaitą rengia ir teikia tarybai tvirtinti savivaldybės meras kiekvienais metais iki gegužės 1 dienos.

190. Patvirtintą savivaldybės veiklos ataskaitą gyventojams meras turi pateikti ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo jos patvirtinimo paskelbdamas savivaldybės interneto tinklalapyje. Savivaldybės veiklos ataskaita turi būti paskelbta laikantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų.

191. Gyventojams, norintiems susipažinti su savivaldybės veiklos ataskaita, savivaldybės administracija turi sudaryti sąlygas, t. y. savivaldybės administracijoje ir kiekvienoje seniūnijoje turi būti ataskaitos tekstas, su kuriuo savivaldybės gyventojas galėtų susipažinti.“;

1.35. pripažinti netekusį galios 192 punktą;

1.36. pakeisti 203–205 punktus ir juos išdėstyti taip:

203. Apklausoje dalyvauti gali asmenys, kuriems apklausos dieną yra suėję 18 metų ir kurie savo gyvenamąją vietą yra deklaravę tos savivaldybės teritorijoje arba kurie yra įtraukti į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą toje savivaldybėje. Šiam reikalavimui užtikrinti tvarkomi asmens duomenys: asmens vardas, pavardė, gimimo data ir gyvenamosios vietos adresas.

204. Apklausa gali būti surengta visoje savivaldybės teritorijoje, seniūnijos (kelių seniūnijų) aptarnaujamoje teritorijoje (aptarnaujamose teritorijose) ar jos (jų) dalyse arba gyvenamosios vietos teritorijoje ar jos dalyje. Apklausos teritorija parenkama atsižvelgiant į tai, kurios teritorijos vietos gyventojams sprendimas, dėl kurio teikiamas klausimas apklausai, turės tiesioginį poveikį.

205. Apklausai gali būti teikiami klausimai, kuriuos savivaldybė sprendžia atlikdama savarankiškąsias funkcijas. Taryba gali nustatyti klausimus, kuriems spręsti turi būti organizuojamos apklausos.“;

1.37. pakeisti 209–210 punktus ir juos išdėstyti taip:

209. Taryba privalo svarstyti apklausai pateiktą (pateiktus) klausimą (klausimus), jeigu savo nuomonę pateiktu (pateiktais) klausimu (klausimais) pareiškė ne mažiau kaip 10 procentų apklausos teritorijos gyventojų, turinčių teisę dalyvauti apklausoje.

210. Apklausos rezultatus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po apklausos pabaigos apklausos komisija pateikia merui. Meras paskelbia apklausos rezultatus laikydamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų. Apklausos rezultatai (gyventojų nuomonė dėl apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų) turi būti svarstomi artimiausiame tarybos posėdyje. Tarybos sprendime dėl apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų) turi būti nurodyti apklausos rezultatai (gyventojų nuomonė dėl apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų) ir tarybos sprendimo priėmimo motyvai. Tarybos sprendimas dėl apklausai pateikto klausimo turi būti paskelbtas laikantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų.“;

1.38. pakeisti 212 punktą ir jį išdėstyti taip:

212. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai, tačiau kompetentinga savivaldybės institucija privalo juos įvertinti. Jeigu išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas priklauso tarybos kompetencijai, jie vertinami artimiausiame tarybos posėdyje atitinkamam (pagal svarstomą klausimą) savivaldybės administracijos skyriui parengus tarybos sprendimo projektą dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo ir teikiant svarstyti tarybai bendra tvarka; jeigu šių sprendimų vertinimas priklauso savivaldybės administracijos direktoriaus kompetencijai, jis įvertina šiuos sprendimus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos. Savivaldybės institucijos, laikydamosi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų, privalo paskelbti savo vertinimus dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų, nurodydamos vertinimo motyvus ir numatomus veiksmus, jeigu tokių veiksmų bus imtasi.“.

2. Merui, mero pavaduotojui iki šio įstatymo įsigaliojimo priklausiusios nepanaudotos kasmetinės atostogos suteikiamos pagal iki 2021 m. sausio 1 d. galiojusio Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 19 straipsnio 15 dalį.

3. Sprendimo 143, 144, 1442, 165, 166, 167, 1701 punktų ir 148.9, 158.8 papunkčių nuostatos taikomos po Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. XIII-3380 įsigaliojimo (2021 m. sausio 1 d.) naujai sudarant tarybos komitetus ir komisijas.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Povilas Žagunis