lietuvos respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras

 

ĮSAKYMAS

DĖL SOCIALINIO DALYVUMO UGDYMO PASLAUGOS ASMENIMS SU REGOS SUTRIKIMAIS TEIKIMO IR FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. balandžio 11 d. Nr. A1-275

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.11 ir 8.11.4 papunkčiais ir siekdama užtikrinti Asmens su negalia dalyvumo užtikrinimo 2024–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Asmens su negalia dalyvumo užtikrinimo 2024–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus 1.1.2 papunkčio priemonės „Organizuoti socialinio dalyvumo ugdymo paslaugą asmenims su regos sutrikimais“ įgyvendinimą:

1. Tvirtinu Socialinio dalyvumo ugdymo paslaugos asmenims su regos sutrikimais teikimo ir finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

3. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 15 d. įsakymą Nr. A1-249 „Dėl Kompleksinių socialinės reabilitacijos paslaugų akliesiems teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Monika Navickienė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2024 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. A1-275

 

 

SOCIALINIO DALYVUMO UGDYMO PASLAUGOS ASMENIMS SU REGOS SUTRIKIMAIS TEIKIMO IR FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinio dalyvumo ugdymo paslaugos asmenims su regos sutrikimais teikimo ir finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmenims, nurodytiems Aprašo 3 punkte, galimas teikti socialinio dalyvumo ugdymo paslaugas (toliau – Paslauga), Paslaugos teikimo principus, Paslaugos finansavimą, Paslaugos teikimo organizavimą ir koordinavimą, reikalavimus Paslaugą teikiančiam subjektui (toliau – Paslaugą teikianti įstaiga), prašymo ir dokumentų, reikalingų Paslaugai gauti, pateikimą, Paslaugos teikimo tvarką.

2. Paslaugos teikimo tikslas atsižvelgiant į individualius asmenų, nurodytų Aprašo 3 punkte, poreikius, specialistų teikiamomis paslaugomis ugdyti orientacijos aplinkoje ir savarankiško judėjimo (mobilumo), kasdienius ir komunikacijos įgūdžius, lavinti psichologinius įgūdžius, suteikti žinių apie dalyvavimo darbo rinkoje galimybes, siekiant didinti jų galimybes ir pajėgumą visapusiškai ir veiksmingai dalyvauti visuomenės gyvenime.

3. Teisę gauti Paslaugą turi asmenys su regos sutrikimais nuo 16 metų, kuriems taikomas Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas ir kuriems gydytojo oftalmologo nustatytas abiejų akių regėjimo funkcijų susilpnėjimas:

3.1. geriau matančios akies regėjimo aštrumas su korekcija yra ne didesnis kaip 0,05 arba geriau matančios akies regėjimo akipločio koncentrinis susiaurėjimas iki 10 laipsnių nuo fiksacijos taško;

3.2. geriau matančios akies regėjimo aštrumas su korekcija ne didesnis kaip 0,3 arba geriau matančios akies akipločio koncentrinis susiaurėjimas iki 20 laipsnių nuo fiksacijos taško (toliau kartu – asmenys).

4. Prioritetas gauti Paslaugą teikiamas Aprašo 3.1 papunktyje nurodytiems asmenims, kurie dėl Paslaugos teikimo kreipiasi pirmą kartą.

5. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme.

 

 

 

II SKYRIUS

ASMENIMS TEIKIAMA PASLAUGA, JOS TEIKIMO PRINCIPAI IR FINANSAVIMAS

 

6. Asmenims teikiamą Paslaugą apima šios paslaugos:

6.1. orientacijos aplinkoje ir savarankiško judėjimo (mobilumo) ugdymas. Teikiant šią paslaugą, pagal asmens poreikį ugdomas ir lavinamas jį supančios aplinkos suvokimas, mokoma orientuotis uždarose ir atvirose, asmeniui (ne)pažįstamose vietose, panaudoti sutiktas kliūtis orientavimuisi, saugiai judėti, ieškoti nukritusių daiktų. Taip pat mokoma vaikščioti kartu su lydinčiu reginčiu asmeniu, naudotis baltąja lazdele, eiti šaligatviu, pereiti gatvę, eiti esant ypatingoms oro sąlygoms, skaityti vietovės planus, pritaikytus asmenims su regos sutrikimais, naudotis viešojo transporto objektais. Lavinami uoslės, klausos, lytėjimo ir motoriniai pojūčiai;

6.2. kasdienių įgūdžių ugdymas. Teikiant šią paslaugą, pagal asmens poreikį ugdomi ir lavinami jo savitarnos, buitiniai ir socialinės komunikacijos įgūdžiai. Ugdant savitarnos ir buitinius įgūdžius, mokoma asmens higienos, pagrindinių namų ruošos darbų (pavyzdžiui, pasigaminti maisto ir jį patiekti, tvarkytis namuose, naudotis buitiniais prietaisais, buitinėmis techninės pagalbos priemonėmis, pritaikytomis asmenims su regos sutrikimais (pavyzdžiui, kalbančiomis svarstyklėmis, skysčio lygio matuokliu, kalbančiu termometru, kalbančiu laikrodžiu), pritaikyti namų aplinką savo poreikiams ir kt. Ugdant socialinės komunikacijos įgūdžius, mokoma, kaip elgtis viešojoje erdvėje, visuomeninės ir kitos paskirties pastatuose ar statiniuose, siekiant savarankiškai judėti ir (ar) naudotis paslaugomis. Asmuo supažindinamas su asmens su negalia teises ir pareigas reglamentuojančiais teisės aktais ir kitais jam aktualiais teisės aktais, nevyriausybinių organizacijų veikla ir Lietuvos audiosensorinės bibliotekos veikla. Asmeniui organizuojami susitikimai su kitais asmenimis su regos sutrikimais ir edukaciniai užsiėmimai;

6.3. komunikacinių įgūdžių ugdymas. Teikiant šią paslaugą, pagal asmens poreikį mokoma dirbti kompiuteriu su įdiegtomis asmenims su regos sutrikimais pritaikytomis balso sintezės programomis, naudotis ir rašyti kompiuterio klaviatūra akluoju būdu, Brailio rašto, skaityti dokumentus su ekrano skaitymo programa, naudotis interneto naršyklėmis, mobiliosiomis technologijomis, elektroniniu didintuvu, supažindinama su garsinių knygų klausymo galimybėmis;

6.4. psichologo pagalba. Teikiant šią paslaugą, pagal asmens poreikį individualiai ar grupinio užsiėmimo metu teikiamos konsultacijos, siekiant išspręsti dėl regos sutrikimo patiriamus emocinės savijautos, tarpasmeninių santykių sunkumus, mokoma nustatyti savo poreikius ir priimti geriausiai savo poreikius ir interesus atitinkančius sprendimus, ieškoti krizinių ar kitokių situacijų sprendimo galimybių bei būdų ir lavinti psichologinius įgūdžius;

6.5. informacijos apie dalyvavimo darbo rinkoje galimybes teikimas. Ši paslauga teikiama asmenims iki senatvės pensijos amžiaus individualiai pagal kiekvieno asmens poreikį. Asmuo supažindinamas su Lietuvos profesinės reabilitacijos sistema, ją reglamentuojančiais teisės aktais, galimybėmis dalyvauti profesinėje reabilitacijoje, profesijomis ir amatais, tinkamais asmenims su regos sutrikimais.

7. Paslauga teikiama laikantis Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytų principų.

8. Paslauga finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

 

III SKYRIUS

PASLAUGOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS IR KOORDINAVIMAS

 

9. Asmens su negalia teisių apsaugos agentūra prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra), atsižvelgdama į jai Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme numatytą kompetenciją ir teises asmens su negalia teisių apsaugos politikos valdymo srityje, organizuoja ir koordinuoja Paslaugos teikimą:

9.1. planuoja valstybės biudžeto lėšas Paslaugai teikti;

9.2. nustato Paslaugos įkainį (į Paslaugos įkainį įskaitomos ir asmens apgyvendinimo bei maitinimo išlaidos Paslaugos teikimo metu) ir Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka Paslaugą teikiančią įstaigą;

9.3. vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymu, su atrinkta Paslaugą teikiančia įstaiga pasirašo Paslaugų viešojo pirkimo sutartį (toliau – Paslaugos pirkimo sutartis);

9.4. vadovaudamasi Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo nuostatomis, reglamentuojančiomis pagalbos koordinavimo skyrimą, organizavimą ir vykdymą, raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis perduoda Paslaugą teikiančiai įstaigai informaciją apie asmeniui pagalbos plane nustatytą Paslaugos poreikį ir informaciją apie asmenį (asmens vardą, pavardę, gimimo datą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinį telefono ryšio numerį ir (ar) elektroninio pašto adresą);

9.5. ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Paslaugos pirkimo sutarties sudarymo dienos elektroninių ryšių priemonėmis pateikia savivaldybių administracijoms ir Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungai informaciją apie Paslaugą teikiančią įstaigą (juridinio asmens pavadinimą, buveinės adresą, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą) bei jos teikiamą Paslaugą (Paslaugos tikslą, apimtį ir trukmę, asmenų, turinčių teisę gauti Paslaugą, kategorijas, Paslaugai gauti reikalingus pateikti dokumentus);

9.6. atlieka Paslaugos teikimo priežiūrą ir kontrolę Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka;

9.7. kaupia, sistemina ir analizuoja duomenis apie asmenis, kuriems buvo suteikta Paslauga (asmens vardą, pavardę, gimimo datą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, Paslaugos teikimo pradžios datą, trukmę ir apimtį, pirmą kartą ar pakartotinai teikta Paslauga).

10. Agentūra ir savivaldybių administracijos savo vidaus administravimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją fiziniams ir juridiniams asmenims su Paslaugos teikimu susijusiais klausimais, jiems kreipiantis tiesiogiai, raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis, ir savo interneto svetainėse skelbia informaciją apie Paslaugos teikimo sąlygas, užtikrindamos šios informacijos prieinamumą asmenims su regos sutrikimais.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PASLAUGĄ TEIKIANČIAI ĮSTAIGAI

 

11. Paslaugą teikianti įstaiga turi atitikti šiuos reikalavimus:

11.1. pastaruosius 3 metus teikė (-ia) socialines paslaugas ar vykdė (-o) projektus, skirtus Aprašo 3 punkte nurodytiems asmenims;

11.2. Paslaugai teikti turi patalpas, įrangą ir priemones, pritaikytas asmenų su regos sutrikimais poreikiams;

11.3. Paslaugai teikti turi šiuos specialistus:

11.3.1. socialinį darbuotoją, atitinkantį Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme nustatytus reikalavimus;

11.3.2. psichologą, turintį socialinių mokslų srities psichologijos krypties aukštąjį universitetinį išsilavinimą (bakalauro ir magistro kvalifikacinį laipsnį) ar jam prilygintą išsilavinimą;

11.3.3. specialųjį pedagogą (tiflopedagogą), turintį specialiosios pedagogikos šakos pedagogo (tiflopedagogo) kvalifikaciją arba turintį ne mažesnį kaip 5 metų darbo stažą, įgytą iki 2014 m. rugpjūčio 31 d., specialiojoje klasėje (grupėje), kurioje ugdomi mokiniai su regos sutrikimais, arba ne vėliau kaip per metus nuo darbo su mokiniais su regos sutrikimais pradžios yra išklausęs ne mažiau kaip 40 valandų tiflopedagogikos kursą pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą programą;

11.3.4. kompiuterinio raštingumo specialistą, turintį aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 6 mėnesių per pastaruosius 3 metus asmenų su regos sutrikimais mokymo dirbti kompiuteriu darbo patirtį (toliau kartu – specialistai).

12. Paslaugą teikianti įstaiga privalo:

12.1. Paslaugą teikiančios įstaigos patalpose teikdama paslaugą nepertraukiamai atlikti asmens priežiūrą, organizuoti jo apgyvendinimą ir maitinimą, prireikus – pirmosios medicinos pagalbos suteikimą;

12.2. užtikrinti Paslaugos gavėjų apskaitą ir informaciją apie Paslaugos gavėjus (vardą, pavardę, gimimo datą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, Paslaugos teikimo pradžios datą, Paslaugos trukmę ir apimtį, pirmą kartą ar pakartotinai teikta Paslauga) perduoti Agentūrai Paslaugos pirkimo sutartyje nustatyta tvarka ir terminais;

12.3. savo interneto svetainėje ir kitais informacijos viešinimo būdais bei priemonėmis (pavyzdžiui: socialiniuose tinkluose, spaudoje, radijo laidose) viešinti informaciją apie Paslaugą (pavyzdžiui: Paslaugos tikslą, apimtį ir trukmę, asmenų, turinčių teisę gauti Paslaugą, kategorijas, Paslaugai gauti reikalingus pateikti dokumentus, kontaktinius Paslaugą teikiančios įstaigos duomenis (juridinio asmens pavadinimą, buveinės adresą, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą), kad asmenys ir visuomenė daugiau sužinotų apie Paslaugą ir Paslaugą teikiančios įstaigos veiklą. 

 

V SKYRIUS

PRAŠYMO IR DOKUMENTŲ PASLAUGAI GAUTI PATEIKIMAS

 

13. Asmuo ar vienas iš jo artimųjų giminaičių, sutuoktinis, sugyventinis ar partneris, asmens atstovas pagal įstatymą, asmens nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės mero nustatyta tvarka paskirtas socialinis darbuotojas ar nevyriausybinės organizacijos, atstovaujančios asmens teisėms ir interesams, atstovas (toliau – atstovas), kreipdamasis dėl Paslaugos teikimo, Paslaugą teikiančiai įstaigai pateikia:

13.1. laisvos formos rašytinį prašymą dėl Paslaugos teikimo (toliau – prašymas). Jei asmuo pats parašyti ir (ar) pasirašyti prašymo negali, jį parašo ir pasirašo atstovas. Prašyme nurodomas asmens ar, jeigu kreipiasi jo atstovas, atstovo ir asmens, dėl kurio kreipiasi vardas, pavardė, gimimo data, nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, kontaktinis telefono ryšio numeris ir (ar) elektroninio pašto adresas, būdas, kuriuo pageidauja gauti informaciją, susijusią su Paslaugos teikimu, informaciją apie asmens dėl regos sutrikimų patiriamus sunkumus, mažinančius jo galimybes ir pajėgumą visapusiškai ir veiksmingai dalyvauti visuomenės gyvenime; jei kreipiasi dėl pakartotinio paslaugos gavimo, nurodo aplinkybes, pagrindžiančias asmens poreikį Paslaugą gauti pakartotinai;

13.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvoje) ar jo kopiją, išskyrus Aprašo 14 punkte nustatytus atvejus, kai asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai ar jų kopijos neteikiamos;

13.3. šeimos gydytojo paslaugas teikiančio gydytojo ar gydytojo oftalmologo išduotą medicinos dokumentų išrašą, kuriame turi būti pateikta informacija apie asmens regos sutrikimą, nurodant abiejų akių regėjimo aštrumą su korekcija ir (ar) abiejų akių regėjimo akipločio koncentrinį susiaurėjimą laipsniais nuo fiksacijos taško, jei šių duomenų nėra Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje (toliau – ESPBI IS) arba Paslaugą teikianti įstaiga neturi teisės šių duomenų gauti iš ESPBI IS;

13.4. dokumentą, kuriuo patvirtinamas asmens atstovavimo pagrindas (pavyzdžiui, teismo sprendimą (nutartį) (rezoliucinę dalį dėl atstovavimo fakto), įgaliojimą, įsakymą, darbuotojo pažymėjimą, asmens raštišką sutikimą, kad prašymą ir dokumentus Paslaugą reikiančiai įstaigai pateiktų kitas asmuo (nurodomas atstovo ir atstovaujamojo vardas, pavardė, gimimo data), jei asmens vardu prašymą teikia asmens atstovas, išskyrus atvejus, jeigu prašymą ir dokumentus teikia sutuoktinis ar artimasis giminaitis (šiais atvejais giminystės ryšio duomenys (vardas, pavardė, gimimo data, giminystės ryšio pavadinimas) tikrinami Lietuvos Respublikos gyventojų registre).

14. Jeigu prašymas ir dokumentai teikiami asmeniškai atvykus į Paslaugą teikiančią įstaigą, padaromos ir patvirtinamos pateiktų dokumentų, išskyrus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kopijos, ir dokumentai grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, įsitikinus prašymą ir dokumentus pateikusio asmens tapatybe, grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, dokumento kopija nedaroma.

Jeigu prašymas ir dokumentai teikiami per atstovą arba siunčiami pašto siunta, elektroniniu paštu ar kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, arba per kurjerį, prie prašymo turi būti pridedamos visų reikiamų dokumentų kopijos, įskaitant asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją, išskyrus šiame Aprašo punkte nustatytus atvejus, kai asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai ar jų kopijos neteikiamos.

Jeigu Prašymas ir dokumentai siunčiami elektroniniu paštu, Prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, kvalifikuotam elektroniniam parašui nustatytus reikalavimus, o Prašymą ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama.

Jeigu Prašymas ir dokumentai teikiami kitomis elektroninių ryšių priemonėmis ir jei valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokia elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę, kartu su Prašymu ir dokumentais nereikia teikti Prašymą ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopijos.

15. Asmeniui pateikus Aprašo 13 punkte nurodytus dokumentus, Paslaugą teikianti įstaiga patikrina asmens atitiktį Aprašo 3 punkte nustatytiems reikalavimams bei pateiktus dokumentus ir per 5 darbo dienas asmens prašyme nurodytu būdu pakviečia asmenį atvykti į Paslaugą teikiančią įstaigą (nurodoma data, laikas, adresas, kontaktinis telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas) arba raštu nurodo, kad asmeniui Paslauga negali būti teikiama (nurodomas teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka, nurodant konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą ir teisės aktą, kuriame reglamentuojama apskundimo tvarka).

16. Jeigu asmuo be pateisinamos priežasties neatvyksta gauti Paslaugos į Paslaugą teikiančią įstaigą paskirtą dieną ir laiku, jam Paslauga neteikiama ir apie tai asmuo informuojamas per 5 darbo dienas asmens Prašyme nurodytu būdu.

Pateisinamomis pripažįstamos šios neatvykimo priežastys: artimojo giminaičio, sutuoktinio, sugyventinio ar partnerio, vieno iš sutuoktinio, sugyventinio ar partnerio tėvų (įtėvių) mirtis, nelaimingas atsitikimas, liga, su(si)žalojimas, gimdymas, informacijos apie Paslaugos teikėjo nustatytą atvykimo datą, laiką ir vietą negavimas, kitos objektyvios nuo asmens ir (ar) atstovo nepriklausančios neatvykimo priežastys, Paslaugą teikiančios įstaigos vadovo nustatyta tvarka pripažintos pateisinamomis.

Apie pateisinamą neatvykimą gauti Paslaugą ir jo priežastį asmuo ar atstovas turi pranešti Paslaugą teikiančiai įstaigai elektroninių ryšių priemonėmis ne vėliau kaip paskirtą asmens atvykimo dieną iki kvietime nurodyto laiko, nurodydamas savo vardą, pavardę, gimimo datą (jeigu pranešimą teikia asmens atstovas, nurodo savo ir atstovaujamojo duomenis), pateisinamą neatvykimą gauti Paslaugą ir jo priežastį, galimą asmens atvykimo į Paslaugą teikiančią įstaigą datą ir laiką. Paslaugą teikianti įstaiga, atsižvelgdama į asmens ar atstovo pateiktą informaciją, paskiria kitą asmens atvykimo į Paslaugą teikiančią įstaigą datą bei laiką ir ją elektroninių ryšių priemonėmis suderina su asmeniu ar atstovu.

 

VI SKYRIUS

PASLAUGOS TEIKIMAS

 

17. Paslaugą teikia specialistai. Paslauga pradedama teikti Paslaugą teikiančios įstaigos vadovo nustatyta tvarka atliekant asmens dėl regos sutrikimų patiriamų sunkumų, mažinančių jo galimybes ir pajėgumą visapusiškai ir veiksmingai dalyvauti visuomenės gyvenime, įvertinimą ir kartu su asmeniu ir (ar) atstovu parengiant individualų Paslaugos teikimo planą (toliau – planas). Asmens ar atstovo prašymu planas gali būti pateikiamas asmens pasirinktu prieinamu bendravimo būdu. Plane nurodomi asmens vardas, pavardė, Paslaugos teikimo tikslai bei uždaviniai, Paslaugos turinys ir apimtis, Paslaugą teiksiantys specialistai (pareigos, vardas, pavardė), Paslaugos teikimo trukmė, teikimo dažnumas, teikimo vieta, numatomi pasiekti rezultatai ir rezultatų pasiekimo įvertinimas (pildoma suteikus Paslaugą). Paslaugos teikimo laikotarpiu, atsižvelgiant į kiekvieno asmens individualius gebėjimus ir (ar) poreikius, planas kartu su asmeniu ir (ar) atstovu gali būti keičiamas ir (ar) papildomas, pastabose nurodant jo keitimo ir (ar) papildymo priežastį (-is).

18. Paslaugos teikimo trukmė gali būti:

18.1. pirmą kartą gaunant Paslaugą:

18.1.1. asmeniui, nurodytam Aprašo 3.1 papunktyje, – nuo 120 iki 400 valandų;

18.1.2. asmeniui, nurodytam Aprašo 3.2 papunktyje, – nuo 64 iki 200 valandų;

18.2. pakartotinai gaunant paslaugą:

18.2.1. asmeniui, nurodytam Aprašo 3.1 papunktyje, – nuo 64 iki 160 valandų;

18.2.2. asmeniui, nurodytam Aprašo 3.2 papunktyje, – nuo 40 iki 80 valandų.

19. Plane numatyta Aprašo 18 punkte nurodytos trukmės Paslauga asmeniui turi būti suteikta per 12 mėnesių nuo Paslaugos teikimo pradžios.

20. Paslaugą teikianti įstaiga su asmeniu ar atstovu pasirašo Paslaugą teikiančios įstaigos vadovo nustatytos formos sutartį dėl Paslaugos teikimo (toliau – sutartis).

21. Paslauga asmeniui gali būti teikiama individualiai, prireikus – asmens nuolatinėje gyvenamojoje vietoje arba grupėse (ne daugiau kaip 10 asmenų) Paslaugą teikiančios įstaigos patalpose, išskyrus Aprašo 6.5 papunktyje nurodytą paslaugą, kuri asmens ar atstovo pageidavimu gali būti teikiama ir elektroninių ryšių priemonėmis.

22. Likus ne mažiau kaip 3 dienoms iki Paslaugos teikimo pabaigos, Paslaugą teikiantys specialistai įvertina, ar pasiekti plane numatyti pasiekti rezultatai, ir vertinimo rezultatus pažymi plane. Su vertinimo rezultatais asmuo ar atstovas supažindinamas pasirašytinai.

23. Paslaugą teikiantiems specialistams atlikus Aprašo 22 punkte nurodytą vertinimą, Paslaugą teikianti įstaiga:

23.1. raštu parengia ir asmens ar atstovo prašyme nurodytu būdu asmeniui pateikia individualias rekomendacijas dėl Paslaugos teikimo metu įgytų įgūdžių palaikymo, stiprinimo, asmens gyvenamosios aplinkos pritaikymo, techninės pagalbos priemonių naudojimo, galimų pagalbos būdų palaikant jo įgytus orientacijos aplinkoje ir savarankiško judėjimo (mobilumo) įgūdžius bei galimybių gauti socialines paslaugas Socialinių paslaugų įstatymo nustatyta tvarka savo nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybėje. Asmens ar atstovo prašymu šios rekomendacijos gali būti pateikiamos asmens pasirinktu prieinamu bendravimo būdu;

23.2. asmeniui ar atstovui raštu sutikus (sutikimas duodamas Paslaugą teikiančios įstaigos nustatyta tvarka), papildomai parengia ir pateikia šią informaciją:

23.2.1. asmens nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės administracijai – dėl asmens poreikio gauti socialines paslaugas Socialinių paslaugų įstatymo nustatyta tvarka (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, reikalingos gauti socialinės paslaugos);

23.2.2. Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) klientų aptarnavimo skyriui pagal asmens nuolatinę gyvenamąją vietą – dėl asmens poreikio gauti Užimtumo tarnybos teikiamas paslaugas (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, reikalingos gauti Užimtumo tarnybos teikiamos paslaugos).

24. Paslaugos teikimas sustabdomas Paslaugą teikiančios įstaigos vadovo nustatyta tvarka:

24.1. asmeniui susirgus ir jam ar atstovui apie tai raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis pranešus Paslaugą teikiančiai įstaigai (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, asmens susirgimo faktas, jeigu pranešimą teikia asmens atstovas, nurodo savo ir atstovaujamojo duomenis). Asmeniui pasveikus, asmuo ar atstovas apie tai raštu ar elektroninių ryšių priemonėms informuoja Paslaugą teikiančią įstaigą (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, asmens pasveikimo faktas, jeigu pranešimą teikia asmens atstovas, nurodo savo ir atstovaujamojo duomenis), ir Paslaugos teikimas, suderinus su asmeniu ar atstovu asmens atvykimo į Paslaugą teikiančią įstaigą datą ir laiką, atnaujinamas einamaisiais metais, o nesant galimybės atnaujinti Paslaugos teikimą einamaisiais metais – kitais kalendoriniais metais;

24.2. asmens ar atstovo prašymu dėl asmeninių priežasčių (pateikiamas laisvos formos prašymas raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, nurodomas asmens ir asmens, dėl kurio kreipiamasi (jeigu kreipiasi atstovas), vardas, pavardė, gimimo data, kontaktinis telefono ryšio numeris ir (arba) elektroninio pašto adresas, nuolatinės gyvenamosios vietos adresas bei prašymas sustabdyti Paslaugos teikimą dėl asmeninių priežasčių nurodant asmenines priežastis ir datą, iki kada prašoma sustabdyti teikiamą paslaugą). Šiuo atveju paslaugos teikimas gali būti sustabdomas ne ilgiau kaip 3 darbo dienas.

 

 

 

 

 

 

VII SKYRIUS

PAKARTOTINIS PASLAUGOS TEIKIMAS

 

25. Asmeniui, pageidaujančiam atnaujinti Aprašo 6.1‒6.3 papunkčiuose nurodytus įgūdžius, Paslauga gali būti teikiama pakartotinai ne anksčiau kaip po 5 metų nuo paskutinio Paslaugos teikimo pabaigos, išskyrus Aprašo 26 punkte nurodytus atvejus.

26. Asmeniui, pageidaujančiam atnaujinti Aprašo 6.1‒6.3 papunkčiuose nurodytus įgūdžius nepraėjus 5 metams nuo paskutinio Paslaugos teikimo pabaigos, Paslauga gali būti teikiama pakartotinai, atsiradus šioms naujoms faktinėms aplinkybėms, galinčioms turėti įtakos asmens savarankiškumui kasdieniniame gyvenime, orientacijai aplinkoje ir savarankiškam judėjimui (mobilumui):

26.1. pablogėjus regėjimui;

26.2. pasikeitus aplinkybėms, turinčioms įtakos asmens socialiniam gyvenimui (pavyzdžiui: asmeniui likus gyventi vienam, pakeitus gyvenamąją vietą ir (ar) miestą, pradėjus mokytis, studijuoti, dirbti).

27. Dėl Paslaugos teikimo pakartotinai asmuo kreipiasi į Paslaugos teikėją Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka ir Paslaugą teikiančiai įstaigai pateikia dokumentus, kuriais patvirtinamos naujos faktinės aplinkybės, galinčios turėti įtakos asmens savarankiškumui kasdieniniame gyvenime, orientacijai aplinkoje ir savarankiškam judėjimui (mobilumui), nurodytos Aprašo 26 punkte:

27.1. Aprašo 26.1 papunktyje nurodytu atveju – šeimos gydytojo paslaugas teikiančio gydytojo ar gydytojo oftalmologo išduotą medicinos dokumentų išrašą, kuriame turi būti pateikta informacija apie asmens regėjimo pablogėjimą, nurodant abiejų akių regėjimo aštrumą su korekcija ir (ar) abiejų akių regėjimo akipločio koncentrinį susiaurėjimą laipsniais nuo fiksacijos taško, jei šių duomenų nėra ESPBI IS arba Paslaugą teikianti įstaiga neturi teisės šių duomenų gauti iš ESPBI IS;

27.2. Aprašo 26.2 papunktyje nurodytu atveju – dokumentus, kuriais patvirtinamos pasikeitusios aplinkybės, turinčios įtakos asmens socialiniam gyvenimui (pavyzdžiui: išrašą iš Lietuvos Respublikos gyventojų registro apie asmens gyvenamąją vietą (gyvenamosios vietos adresą), savivaldybės ar seniūnijos pažymą apie esamą gyvenamąją vietą (gyvenamosios vietos adresą), gyvenamojo būsto nuomos sutarties kopiją (dalį apie asmens nuomojamo būsto adresą) (jeigu šių dokumentų Paslaugą teikianti įstaiga negali gauti iš valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų), faktą, kad asmuo mokosi, studijuoja, dirba, patvirtinantį dokumentą (pavyzdžiui: mokinio pažymėjimo kopiją, studento pažymėjimo kopiją, mokslo įstaigos išduotą pažymą, kuria patvirtinama, kad asmuo studijuoja, darbuotojo pažymėjimo kopiją, darbdavio išduotą pažymą, kuria patvirtinama, kad asmuo dirba), asmens ar atstovo laisvos formos raštą, kuriame nurodomi asmens ar asmens ir jo atstovo vardai, pavardės, gimimo datos, pasikeitusios aplinkybės, turinčios įtakos asmens socialiniam gyvenimui, ir jas pagrindžiantys faktai).

28. Pakartotinai Paslauga asmeniui teikiama Aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Rekomenduojama Paslaugą teikiančiai įstaigai pasitvirtinti Paslaugos teikimo programą, kurioje būtų nurodyti siektini Paslaugos teikimo tikslai, Paslaugą teikiančių specialistų funkcijos, teikiamų paslaugų aprašymai, darbo su asmenimis metodai ir Paslaugos teikimo tvarka.

30. Agentūra, Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka kontroliuodama, kaip Paslaugos teikėjas teikia Paslaugą, vertina, ar:

30.1. Paslauga teikiama laikantis Aprašo reikalavimų;

30.2. Paslaugai teikti skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos efektyviai, pagal tikslinę paskirtį;

30.3. laikomasi Paslaugos pirkimo sutarties nuostatų.

31. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

32. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

33. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

_______________________