KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

FINANSŲ KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. gruodžio 6 d. Nr. AD-1-1400

Kėdainiai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2, 5 punktais, Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi:

1. T v i r t i n u Kėdainių rajono savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. balandžio 24 d. įsakymą Nr. AD-1-517 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisyklių patvirtinimo“

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Arūnas Kacevičius   

 


 

PATVIRTINTA

Kėdainių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m. gruodžio 6 d.

įsakymu Nr. AD-1-1400

 

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

FINANSŲ KONTROLĖS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kėdainių rajono savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja finansų kontrolės sistemos organizavimą Kėdainių rajono savivaldybės administracijoje (toliau – savivaldybės administracija) ir valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atliekančių finansų kontrolę, pareigas ir atsakomybę.

2. Šios taisyklės parengtos vadovaujantis pareigų atskyrimo, kompetencijos ir atsakomybės principais.

3. Siekiant užtikrinti patikimą finansų valdymą ir apskaitą bei tinkamą finansinės atskaitomybės sudarymą savivaldybės administracijoje, visi savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, privalo laikytis šių taisyklių.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos paaiškintos Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatyme.

 

II SKYRIUS

FINANSŲ KONTROLĖS TIKSLAI IR VEIKSMINGUMO KRITERIJAI

 

5. Finansų kontrolė – tai vidaus kontrolės sistemos dalis, kurios dėka siekiama užtikrinti ūkinės veiklos teisėtumą ir patikimo finansų valdymo principų – ekonomiškumo, efektyvumo, rezultatyvumo bei skaidrumo – laikymąsi  savivaldybės administracijoje.

6. Finansų kontrolės tikslai užtikrinti, kad administracijoje būtų:

6.1. efektyviai, ekonomiškai, rezultatyviai, skaidriai ir pagal paskirtį naudojamas valstybės turtas;

6.2. laiku gaunama finansinė informacija, sudaroma tiksli, patikima finansinė atskaitomybė, programų vykdymo ir kitos ataskaitos;

6.3. laikomasi teisės aktų ir sutartinių įsipareigojimų;

6.4. turtas apsaugotas nuo sukčiavimo, iššvaistymo, pasisavinimo, neteisėto valdymo ir kitų neteisėtų veikų;

6.5. užtikrinamas teisingas savivaldybės administracijos biudžeto sudarymas ir jo vykdymas.

7. Finansų kontrolė savivaldybės administracijoje turi būti organizuojama ir vykdoma taip, kad atitiktų šiuos pagrindinius kriterijus:

7.1. turi funkcionuoti nenutrūkstamai;

7.2. turi būti tinkama – reikiama kontrolė reikiamoje vietoje;

7.3. turi būti efektyvi – jos atlikimo sąnaudos neturi viršyti duodamos naudos;

7.4. turi būti rezultatyvi – pasiekti vidaus kontrolės tikslai;

7.5. turi būti dinamiška – nuolat tobulinama atsižvelgiant į pasikeitusias veiklos sąlygas;

7.6. turi būti optimali – kontrolė turi būti proporcinga rizikai ir neperteklinė.

 

 

III SKYRIUS

PAGRINDINIAI FINANSŲ KONTROLĖS REIKALAVIMAI

 

8. Turi būti tinkamas informacijos perdavimas ir kaupimas, kuris yra viena svarbiausių administracijos veiklos ir kontrolės užtikrinimo prielaidų.

9. Už finansų kontrolės organizavimą atsakingas Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktorius (toliau – administracijos direktorius). Kad finansų kontrolės tikslai būtų pasiekti, kontrolė būtų reikalinga, ekonomiška, efektyvi ir funkcionuotų kaip sistema, įstaigoje naudojamos organizacinės priemonės kontrolės tikslams pasiekti: vidaus kontrolės tvarkos ir taisyklės, darbuotojų pareigų paskirstymas ir kitos priemonės.

10. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atliekančių finansų kontrolės procedūras, pagrindinės pareigos ir atsakomybė finansų kontrolės srityje turi būti aprašomos jų pareigybių aprašymuose, pareiginiuose nuostatuose ar administracijos direktoriaus priskirtos įsakymu.

11. Finansų kontrolės procedūros turi būti atliekamos ir tvirtinamos tik valstybės tarnautojų arba darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, veikiančių pagal jiems nustatytas funkcijas ir kompetenciją.

12. Turi būti užtikrintas tinkamas pareigų atskyrimas, t. y. vienas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, negali tuo pačiu metu būti atsakingas už ūkinės operacijos arba sprendimo dėl valstybės arba savivaldybės turto panaudojimo arba įsipareigojimų tretiesiems asmenims tvirtinimą, vykdymą ir apskaitą.

13. Priimti sprendimai dėl valstybės arba savivaldybės turto panaudojimo arba prisiimamų įsipareigojimų ir ūkinės operacijos turi būti dokumentuoti taip, kad juos būtų galima atsekti nuo priėmimo iki vykdymo pabaigos.

14. Finansų kontrolės reikalavimai skirstomi pagal atskiras procedūras arba sistemas, kurios yra:

14.1. ūkinių operacijų registravimas: apskaitos registruose atliktų ūkinių operacijų duomenys užregistruojami ūkinės operacijos dieną arba iškart po to, kai yra galimybė tai padaryti, bet ne vėliau kaip iki ataskaitų parengimo dienos, o grynaisiais pinigais atliekamos ūkinės operacijos ne vėliau kaip paskutinę einamojo mėnesio dieną; visos atliekamos ūkinės operacijos turi būti patvirtintos atsakingų asmenų;

14.2. piniginių lėšų ir mokėjimų apskaita: grynųjų pinigų įplaukos ir išlaidos tą pačią dieną turi būti įtraukiamos į kasos knygą, kurios likučiai turi atitikti grynųjų pinigų likučius; banko sąskaitų įplaukos ir išlaidos bei likučiai turi atitikti apskaitos registrų likučius; mokėjimai iš kasos ir banko turi būti patvirtinti atitinkamais dokumentais, leidžiančiais atlikti tokius mokėjimus; mokėjimus apskaičiuoti ir juos atlikti turi skirtingi asmenys;

14.3. sutartinių įsipareigojimų apskaita: visi įsipareigojimai turi būti patvirtinti dokumentais; įsipareigojimų padidėjimas ir sumažėjimas turi būti patvirtinti apskaitos dokumentais; metų pabaigoje inventorizuojami debetiniai-kreditiniai įsipareigojimų likučiai; laiku vykdomi atsiskaitymai pagal pasirašytas sutartis;

14.4. turto apskaita: visas turto judėjimas (įsigijimas, perdavimas, pardavimas, nurašymas ir kt.) rodomas apskaitoje; veiksmai, susiję su turtu, fiksuojami apskaitoje tik juos atlikus; visas nusidėvėjęs turtas apskaitomas iki sprendimo priėmimo perduoti ar nurašyti priėmimo; turtas apskaitoje sugrupuojamas į grupes bei pogrupius ir suteikiami inventoriniai numeriai;

14.5. kompiuterinės apskaitos sistemos patikimumas: visų kompiuterizuotų apskaitos registrų atspausdinimas ir patvirtinimas juos sudariusių asmenų parašais; kiekvieno į kompiuterinę apskaitos sistemą įtraukto dokumento numeravimas; kompiuterinių apskaitos registrų įrašų ir buhalterinių apskaitos dokumentų informacijos sutikrinimas; lygiagretus nekompiuterinės apskaitos tvarkymas kompiuterinės apskaitos sistemos diegimo laikotarpiu.

15. Atliekant ūkines operacijas turi būti laikomasi finansų kontrolės nuoseklumo:

15.1. išankstinė finansų kontrolė  – kontrolė, atliekama priimant arba atmetant sprendimus, susijusius su finansinių išteklių, valstybės ir savivaldybės turto panaudojimu ir įsipareigojimais tretiesiems asmenims prieš juos tvirtinant savivaldybės administracijos direktoriui;

15.2. einamoji finansų kontrolė – kontrolė, kurios paskirtis – užtikrinti, kad tinkamai ir laiku būtų vykdomi savivaldybės institucijų sprendimai dėl finansinių išteklių, valstybės ir savivaldybės turto panaudojimo ir įsipareigojimų tretiesiems asmenims, kad lėšos ir materialinės vertybės būtų naudojamos pagal paskirtį, tinkamai saugomos ir įtraukiamos į apskaitą;

15.3. paskesnioji finansų kontrolė – kontrolė po savivaldybės institucijų sprendimų dėl valstybės ir savivaldybės turto panaudojimo ir įsipareigojimų tretiesiems asmenims vykdymo, kurios metu tikrinama, kaip yra atlikti veiksmai. Jos paskirtis – patikrinti, ar teisėtai ir pagal paskirtį panaudotos materialiosios ir finansinės vertybės, ar nebuvo teisės aktų, vadovų nurodymų pažeidimų bei piktnaudžiavimų. Paskesnioji finansų kontrolė numato priemones jos metu nustatytiems trūkumams pašalinti.

 

IV SKYRIUS

IŠANKSTINĖ FINANSŲ KONTROLĖ

 

16. Išankstinė finansų kontrolė atliekama prieš įgyvendinant finansinius sprendimus, kurie gali būti priimami tik tada, kai juos patvirtina atsakingas už išankstinę finansų kontrolę darbuotojas.

17. Už išankstinę finansų kontrolę, yra atsakingi:

17.1. Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus valstybės tarnautojai – už projektų atitikimą savivaldybės nustatytiems strateginiams tikslams ir uždaviniams;

17.2. programų koordinatoriai atsako už:

17.2.1. rengiamų veiklos programų projektų tikslingumą;

17.2.2. rengiamų projektų sąmatų tikslingumą.

17.3. Biudžeto ir finansų skyriaus valstybės tarnautojai:

17.3.1. už sprendimus dėl savivaldybės asignavimų paskirstymo, prieš tvirtinant juos Kėdainių rajono savivaldybės tarybai (toliau – savivaldybės taryba), tinkamą išteklių paskirstymą pagal savivaldybės tarybos patvirtintą savivaldybės biudžetą ir patvirtintų asignavimų finansavimą pagal pateiktas paraiškas;

17.3.2. sandorio tikslingumą, ar ūkinės operacijos bus atliekamos neviršijant  priemonei patvirtintų biudžeto asignavimų ir ar ketinamos vykdyti ūkinės operacijos  atitinka patvirtintas biudžeto programų sąmatas ar kitus finansavimo šaltinius;

17.4. Apskaitos skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis:

17.4.1. išankstinę finansų kontrolę, kurios metu nustatoma, ar ūkinės operacijos bus atliekamos neviršijant savivaldybės administracijai patvirtintų  biudžeto asignavimų ir ar ketinamos vykdyti ūkinės operacijos  atitinka patvirtintas biudžeto programų sąmatas ar lėšas, numatytas iš kitų finansavimo šaltinių, ar ūkinių operacijų dokumentai yra tinkamai parengti ir ar ūkinės operacijos yra teisėtos;

17.4.2. tinkamą apskaitos politikos įgyvendinimą savivaldybės administracijoje, kaip biudžetinėje įstaigoje.

17.5. Kitų savivaldybės administracijos padalinių ir seniūnijų valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, išankstinę finansų kontrolę, kurios metu nustatoma projekto, įsipareigojimo arba sandorio tikslingumas, ar ūkinės operacijos bus atliekamos neviršijant  priemonei patvirtintų biudžeto asignavimų ir ar ketinamos vykdyti ūkinės operacijos  atitinka patvirtintas biudžeto programų sąmatas ar kitus finansavimo šaltinius, ar ūkinės operacijos dokumentai yra tinkamai parengti ir ar ūkinė operacija yra teisėta.

18. 17 punkte nurodyti asmenys, vykdydami išankstinę savivaldybės administracijos finansų kontrolę, pagal nustatytą kompetenciją pasirašo arba atsisako pasirašyti atitinkamus dokumentus, leidžiančius atlikti ūkinę ar finansinę operaciją:

18.1. pasirašydami ūkinės ar finansinės operacijos dokumentus, parašu patvirtina, kad ūkinė ar finansinė operacija yra teisėta, dokumentai, susiję su ūkinės ar finansinės operacijos atlikimu, yra

tinkamai parengti ir kad ūkinei ar finansinei operacijai atlikti pakaks patvirtintų asignavimų lėšų;

18.2. ūkinės ar finansinės operacijos dokumentus grąžina juos rengusiam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį, jeigu išankstinės finansų kontrolės metu nustato, kad ūkinė ar finansinė operacija yra neteisėta arba kad jai atlikti nepakaks patvirtintų asignavimų, kad ūkinę ar finansinę operaciją pagrindžiantys dokumentai yra netinkamai parengti. Nustatę šiuos faktus, asmenys, vykdantys išankstinę finansų kontrolę, privalo atsisakyti pasirašyti ūkinės ar finansinės operacijos dokumentus ir, nurodydami atsisakymo priežastis, apie tai informuoti atitinkamo skyriaus vedėją, seniūnijos seniūną, administracijos direktorių, kuris gali atsisakyti tvirtinti ūkinę ar finansinę operaciją arba raštu nurodyti ją atlikti;

18.3. asmenys, atlikdami išankstinę finansų kontrolę, turi teisę gauti iš savivaldybės administracijos padalinių vadovų, seniūnijų seniūnų ir valstybės tarnautojų arba darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, raštiškus ir žodinius paaiškinimus dėl dokumentų ūkinei ar finansinei operacijai atlikti parengimo ir ūkinės ar finansinės operacijos atlikimo bei dokumentų kopijas;

18.4. 17 punkte nurodytų padalinių vedėjai ir seniūnijų seniūnai, atliekantys išankstinės finansų kontrolės procedūras, prižiūri jiems šių kontrolės taisyklių priskirtų užduočių paskirstymą darbuotojams, jų tvirtinimą ir užduočių vykdymą. Užtikrina, kad jų užduotys būtų teisingai suprastos ir įvykdytos, kad būtų iki minimumo sumažinta klaidų, išeikvojimų ir neteisėtų veiksmų tikimybė.

 

V SKYRIUS

EINAMOJI FINANSŲ KONTROLĖ

 

19. Einamoji finansų kontrolė apima:

19.1. ūkinės operacijos atlikimo terminų ir kokybės patikrinimą (suteiktų paslaugų ir nupirktų

prekių kokybės ir atitikimo pasirašytoms sutartims ir kitiems susijusiems dokumentams patikrinimas);

19.2. ūkinės operacijos dokumentų surašymą laiku, teisėtumo ir teisingumo kontrolę;

19.3. ūkinės operacijos teisingą ir savalaikį įrašymą į apskaitos registrus.

20. Už einamąją finansų kontrolę yra atsakingi:             

20.1. Apskaitos skyriaus ir seniūnijų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, už ūkinės operacijos atlikimo terminų ir kokybės patikrinimą;

20.2. Biudžeto ir finansų skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, už savivaldybės biudžeto projekto parengimo ir vykdymo finansinių operacijų atlikimo terminų ir kokybės patikrinimą;

20.3. kitų padalinių, seniūnijų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

21. Už einamąją finansų kontrolę atsakingi  asmenys privalo užtikrinti, kad visi su ūkinės operacijos atlikimu susiję dokumentai būtų laiku ir tinkamai pateikiami atsakingam Apskaitos skyriaus darbuotojui.                    

22. 20.1 ir 20.2 punktuose nurodyti asmenys, atlikdami einamąją finansų kontrolę, atsako už ūkinės ar finansinės operacijos teisingą ir savalaikį įrašymą į apskaitos registrus. Šios kontrolės metu turi būti patikrinama, ar operacijos, kurias reikia užregistruoti ir įtraukti į apskaitą, yra patvirtintos įgaliotų darbuotojų, ar jos visos teisingai užregistruotos, t. y. patikrinamas įrašų aritmetinis teisingumas, bendros sumos, apskaitos dokumentai sutikrinami su apskaitos registrų įrašais ir kt. Nurodyti asmenys turi reikalauti, kad būtų pateikti visi su ūkine ar finansine operacija susiję dokumentai.

23. Asmenys, atsakingi už einamąją finansų kontrolę, nustatę neatitikimus ar trūkumus (pateikti netinkami, neteisingai surašyti dokumentai, suteiktos nekokybiškos paslaugos, parduoti nekokybiški darbai ar prekės, pažeisti tiekimo terminai, neatitinka kiekiai, ištekliai naudojami, nesilaikant teisės aktų nustatytos tvarkos ir pan.), turi imtis veiksmų jiems pašalinti. Kai nėra galimybės ištaisyti nustatytus trūkumus ar neatitikimus, minėti asmenys privalo pranešti apie tai atitinkamo padalinio vedėjui, seniūnijos seniūnui, administracijos direktoriui, pateikdami neatitikimų ar trūkumų atsiradimo paaiškinimą bei pasiūlymus dėl tolesnio ūkinės ar finansinės operacijos atlikimo. Administracijos direktorius, seniūnijos seniūnas gavęs paaiškinimą dėl neatitikimų ar trūkumų atsiradimo, išanalizuoja esamą būklę ir nusprendžia, esant neteisėtam sprendimo vykdymui, jį sustabdyti arba, įvertinus sprendimo vykdymo sustabdymo pasekmes ar kitas aplinkybes, vykdyti jį toliau geriausiu būdu pagal patikimo finansų valdymo principus.

 

VI SKYRIUS

PASKESNIOJI FINANSŲ KONTROLĖ

 

24. Paskesnioji finansų kontrolė apima finansinių – ūkinių operacijų tikrinimą už praėjusį periodą remiantis įstatymais ir padarytų išlaidų racionalumu bei leidžia geriau išsiaiškinti trūkumus, padarytus išankstinės ir einamosios kontrolės metu.

25. Paskesniąją finansų kontrolę savivaldybės administracijoje vykdo administracijos direktorius, seniūnijose – seniūnai. Atskirais atvejais administracijos direktoriaus įsakymu gali būti sudaromos komisijos, paskirti kiti valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

26. Paskesnioji finansų kontrolė negali būti atliekama darbuotojų, atsakingų už išankstinę finansų kontrolę.

 

VII SKYRIUS

APSKAITOS TVARKYMO IR ATSISKAITYMŲ KONTROLĖ

 

27. Už tinkamą apskaitos tvarkymo ir atsiskaitymų kontrolę pagal nustatytą kompetenciją atsako savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriaus vedėjas, Apskaitos skyriaus vedėjas.

28. Savivaldybės biudžeto lėšų finansinė apskaita tvarkoma pagal savivaldybės tarybos paskirstytus finansinius išteklius (ugdymui finansuoti, valstybės deleguotų funkcijų vykdymui, savarankiškų funkcijų vykdymui, specialiųjų programų vykdymui) asignavimų valdytojams, kurie atsako už minėtų finansinių išteklių apskaitos organizavimą ir vykdo kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme bei kituose teisės aktuose.

29. Apskaitos registrų forma, turinys ir skaičius tvirtinami administracijos direktoriaus įsakymu:

29.1. apskaitos registrai turi būti informatyvūs ir tenkinti vadovų ir kitų padalinių poreikius;

29.2. suminiai apskaitos registrų duomenys turi būti lengvai (be didelių papildomų skaičiavimų) perkeliami į ataskaitas;

30. Finansinė apskaita turi būti tvarkoma pagal šias procedūras ir sistemas:

30.1. ūkinių operacijų registravimas;

30.1.1. atliktos ūkinės operacijos įtraukiamos į apskaitos registrus;

30.1.2. ūkinės operacijos patvirtintos tik atsakingų asmenų, neviršijant nustatytų pareigų, teisių arba atskirų įgaliojimų. Įgaliojimai atlikti atitinkamas operacijas turi būti patvirtinti;

30.1.3. dokumentuose užfiksuotos ūkinės operacijos tinkamai klasifikuojamos, išsamiai ir tiksliai dokumentuotos, kad kiekvieną operaciją bei su ja susijusią informaciją būtų galima atsekti nuo pradžios iki pabaigos;

30.1.4. ūkinės operacijos į tą patį apskaitos registrą įtraukiamos vieną kartą;

30.1.5. ūkinių operacijų apskaitos dokumentai surašomi laiku;

30.2. Piniginių lėšų apskaita:

30.2.1. banko sąskaitų įplaukos ir išlaidos bei likučiai turi atitikti apskaitos registrų likučius;

30.2.2. mokėjimai iš banko sąskaitos patvirtinti atitinkamais dokumentais, leidžiančiais atlikti tokius mokėjimus;

30.2.3. mokėjimus apskaičiuoja ir atlieka skirtingi asmenys;

30.3. Įsipareigojimų apskaita:

30.3.1. visi įsipareigojimai patvirtinami dokumentais;

30.3.2. įsipareigojimų padidėjimas ir sumažėjimas patvirtinamas apskaitos dokumentais;

30.3.3. įsipareigojimų suma, esanti apskaitos registruose, detalizuojama pagal įsipareigojimų atsiradimo šaltinius;

30.3.4. laiku vykdomi atsiskaitymai pagal pasirašytas sutartis;

30.4. Valstybės, savivaldybės turto apskaita:      

30.4.1. visas turto judėjimas (įsigijimas, perdavimas, pardavimas, nurašymas ir kt.) rodomas apskaitoje;

30.4.2. veiksmai, susiję su turtu, fiksuojami apskaitoje tik juos atlikus;

30.4.3. visas nusidėvėjęs turtas apskaitomas iki sprendimo priėmimo perduoti ar nurašyti priėmimo;

30.4.4. turtas apskaitoje sugrupuojamas į grupes bei pogrupius ir suteikiami inventoriniai numeriai;

30.5. Kompiuterinės apskaitos sistemos patikimumas:      

30.5.1. kompiuterizuotų apskaitos registrų (pagal poreikį) atspausdinimas ir patvirtinimas juos sudariusių asmenų parašais;

30.5.2. kiekvieno į kompiuterinę apskaitos sistemą įtraukto dokumento numeravimas;

30.5.3. kompiuterinių apskaitos registrų įrašų ir finansinių apskaitos dokumentų informacijos sutikrinimas;

30.5.4. darbuotojų, naudojančių kompiuterinę apskaitos sistemą, atitinkamas parengimas. 

 

VIII SKYRIUS

TURTO NAUDOJIMO KONTROLĖ

 

31. Už valstybės ir savivaldybės turto teisėtą, saugų ir taupų naudojimą atsako direktoriaus įsakymu paskirti atsakingi asmenys, kuriems pavesta priimti, saugoti, naudoti, išduoti gautą pagal sutartis savivaldybės ir valstybės turtą.

32. Savivaldybė valdo, naudoja savivaldybei nuosavybės teise priklausantį turtą bei teisės aktų nustatyta tvarka savivaldybei patikėjimo teise ar panaudos sutarties pagrindu perduotą valstybės turtą ir disponuoja juo vadovaudamasi patvirtintu Kėdainių rajono savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarkos aprašu. Savivaldybės įmonės ir įstaigos joms patikėjimo teise ar panaudos sutarties pagrindu perduotą savivaldybės turtą valdo, naudoja bei disponuoja juo pagal įstatymus ir savivaldybės tarybos sprendimus.

33. Savivaldybės išnuomotas ar perduotas pagal panaudos sutartis turtas apskaitomas Apskaitos skyriuje. Turtas, patikėjimo teise perduotas biudžetinėms įstaigoms, apskaitomas tose įstaigose.

34. Inventorizacija atliekama vadovaujantis Vyriausybės patvirtinta inventorizacijos tvarka bei administracijos direktoriaus įsakymais.

35. Be atsakingo už turtą asmens žinios turtą nešioti iš vieno padalinio į kitą draudžiama.

36. Visi savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, susiję su turto naudojimu, privalo taupiai, atsargiai ir saugiai elgtis su jiems priskirtu turtu darbo funkcijų vykdymui.

 

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37. Siekdami užtikrinti patikimą savivaldybės administracijos finansų valdymą ir apskaitą bei tinkamą finansinės atskaitomybės sudarymą, visi valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, privalo laikytis šių finansų kontrolės taisyklių.

38. Visi šiose taisyklėse išvardinti atsakingi asmenys privalo laiku ir kokybiškai atlikti savo finansų kontrolės pareigas, privalo siekti, kad finansų kontrolė savivaldybės administracijoje būtų veiksminga, t. y. patys privalo vykdyti finansų kontrolę savo konkrečios veiklos aplinkoje ir atsakyti už jos nevykdymą.

39. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, pastebėję šių taisyklių pažeidimus, apie tai privalo informuoti savo struktūrinio padalinio vadovą ir gali jam arba administracijos direktoriui teikti pasiūlymus dėl šių taisyklių ir finansų kontrolės tobulinimo savivaldybės administracijoje.

 

__________________________

part_1fecbd6b81df48bca2b9c12b3dcad76e_end