vilk_herb

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SpREndimas

DĖL vilkaviškio RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI 2019–2021 M.  VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2019 m. kovo 29 d. Nr. B-TS-1379

Vilkaviškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 8 straipsnio 2 dalimi, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 6 d. nutarimu Nr. 347 „Dėl Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2016–2023 metų plėtros programos patvirtinimo“ patvirtintą Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2016–2023 metų plėtros programą, Vilkaviškio  rajono švietimo pagalbos tarnybos 2019 m.   kovo 13 d. raštą Nr. SD 75 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės 2019–2021 m. neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi plėtros veiksmų plano“, Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.        Patvirtinti Vilkaviškio rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2019–2021 m. veiksmų planą (pridedama).

2.       Skirti Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybą neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2019–2021 m. veiksmų plano įgyvendinimo koordinatoriumi.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Algirdas Neiberka

 

PATVIRTINTA

Vilkaviškio r. savivaldybės tarybos

2019 m. kovo  29 d. sprendimu

Nr. B-TS-1379

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI 2019–2021 M. VEIKSMŲ PLANAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilkaviškio rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi (toliau – NSŠ ir TM) 2019–2021 m. veiksmų planas (toliau – Veiksmų planas) parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymą (toliau – Įstatymas), Valstybės pažangos strategiją Lietuva 2030“ (toliau – „Lietuva 2030“), patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015, Valstybinę švietimo 2013–2022 metų strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. XII-745, Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2016–2023 metų plėtros programą, patvirtiną Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 6 d. nutarimu Nr. 347, Vilkaviškio rajono savivaldybės 2019–2027 metų strateginį plėtros planą, patvirtintą Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 26 d. Nr. B-TS-1234, 2018 m. spalio mėn. atliktą apklausą dėl suaugusiųjų mokymosi poreikio nustatymo Vilkaviškio r., kurią inicijavo Vilkaviškio r. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi darbo grupė, bei atsižvelgiant į Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybos teikiamas paslaugas, susijusias su neformaliuoju suaugusiųjų švietimu.

2. Situacijos analizė. NSŠ ir TM Vilkaviškio r. darbo grupės nariai realizuodami 2017– 2018 m. suplanuotas veiklas, vadovavosi Lietuvos Respublikos NSŠ ir TM įstatyme patvirtintais lygių galimybių, kontekstualumo, veiksmingumo ir tęstinumo principais. Jungiant bendravimą ir bendradarbiavimą kaip abi tarpusavyje lemiančias ir papildančias formas, vykdant sutartas Veiksmų plano priemones, kuriama sinergija. Tokiu būdu įkūnijamos „Lietuva 2030“ esminės pokyčių iniciatyvos: plėtoti aukštos kultūros paslaugas; skatinti įvairių sričių partnerystę; orientuotis į kūrybiškumo, pilietiškumo ir lyderystės ugdymą; ugdyti sveiką gyvenseną; kurti gyvybingą informacinę viešąją erdvę; ugdyti visuomenės ekologinę savimonę. Apklausus rajono gyventojus dėl mokymosi temų poreikio, išryškėjo naujų bei tęstinumo (pagal 2017–2018 m. Veiksmų planą) reikalaujančių temų poreikis. Dalis jų koreliuoja su Tarptautinio suaugusiųjų kompetencijų tyrimo OECD PIAAC (toliau – PIAAC) rezultatais. Remiantis PIAAC duomenimis, išryškėję Marijampolės apskrities dalyvių (vyrų ir moterų) rezultatai (500 taškų skalėje):

       skaitymo įgūdžiai siekia ~ 250 taškų (OECD šalių vidurkis 268),

       matematinio raštingumo ~ 245 taškų (OECD šalių vidurkis 263),

       problemų sprendimo technologijų pagalba įgūdžių vidurkis – 240 (Vilniaus gyventojų: 280 (moterys)–290 (vyrai) taškų; OECD šalių vidurkis – 31, Lietuvos – 18 proc. tų dalyvių, kurie sugebėjo atliekant užduotis naudotis kompiuteriais ir atlikti 2 ir 3 lygmenų užduotis, daugiau informacijos: „Pagrindiniai suaugusiųjų gebėjimai. PIAAC tyrimo rezultatai“, 2016).

3. Veiksmų plano paskirtis – kuriant Veiksmų planą atsižvelgiama į „Lietuva 2030“ numatytą viziją („siekiama pažadinti visuomenės ir kiekvieno jos nario kūrybiškumą, susitelkti prie idėjų, kurios padėtų Lietuvai tapti modernia, veržlia, atvira pasauliui, puoselėjančia savo nacionalinį tapatumą šalimi“), Vilkaviškio rajono savivaldybės 2019–2027 metų strateginio plėtros plano skyrių Švietimas: Profesinis rengimas, suaugusiųjų mokymas, neformalusis švietimas („Vilkaviškio rajono savivaldybėje yra skatinamas mokymosi visą gyvenimą principas, leidžiantis darbuotojams nuolat kelti savo kvalifikaciją“).

4. Veiksmų plane vartojamos sąvokos atitinka pagrindines Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatyme nurodytas sąvokas.

5. Vilkaviškio rajone 2018 m. spalio mėn. atlikta apklausa dėl suaugusiųjų mokymosi poreikio nustatymo, vertinant pagal išsakytą didžiausią mokymosi poreikį, išryškėjęs tematiškumas:

5.1. psichologinių problemų sprendimas (žinių gilinimas apie streso valdymą; pasitikėjimo savimi stiprinimas; efektyvus bendradarbiavimas; savęs pažinimas; konfliktų valdymas);

5.2. žinių gilinimas apie sveikatą ir sveiką gyvenimo būdą;

5.3. užsienio kalbų mokymasis (anglų k.);

5.4. teisinės žinios, reikalingos kasdieniniame gyvenime (vartotojų teisės; turtiniai klausimai; įstatymai);

5.5. kompiuterinis skaitmeninis raštingumas (dokumentų rengimas; informacijos paieška);

5.6. augalininkystė;

5.7. kvalifikacijos tobulinimosi kursai, reikalingi profesinei veiklai;

5.8. amatai: siuvimas.

6. Siekiant įgyvendinti veiksmų planą, būtina koordinuoti šį procesą, užtikrinantį nuoseklią ir tarpinstituciniu susitarimu grįstą neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtrą, sudarančią prielaidas suaugusiųjų mokymuisi visą gyvenimą.

7. Į veiksmų plano įgyvendinimą įtrauktos šios Vilkaviškio rajono savivaldybės įstaigos:

7.1. Vilkaviškio vaikų ir jaunimo centras (toliau – VVJC). VVJC viena iš veiklos krypčių – organizuoti suaugusiųjų asmenų, vaikų ir jaunimo, švietimo darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo neformalaus švietimo darbą, sudarant sąlygas asmeniui mokytis visą gyvenimą.

7.2. Vilkaviškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras (toliau – VSB). VSB pagrindinis veiklos tikslas –  rūpintis gyventojų sveikata ir vykdyti teisės aktais reglamentuojamą visuomenės sveikatos stiprinimo priežiūrą, taikant koordinacines, informacines ir kitas profilaktikos priemones, informuoti, ir mokyti gyventojus apie rizikos veiksnius, ir pagal galimybes mažinti rizikos veiksnių paplitimą, sergamumą, propaguoti sveikos gyvensenos įgūdžius bendruomenės narių tarpe, teikiant kokybiškas visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas.

7.3. Vilkaviškio rajono savivaldybės viešoji biblioteka (toliau – Biblioteka). Bibliotekos tikslas – vykdyti sociokultūrinės edukacijos, skaitymo skatinimo, informacinio raštingumo ir kitas su bibliotekų veikla susijusias neformaliojo švietimo programas ir projektus, organizuoti renginius. Tai yra visiems atvira ir prieinama kultūros, švietimo ir informacijos įstaiga. Biblioteka organizuoja suaugusiųjų švietimo savaitės renginius gyventojams.

7.4. Vilkaviškio trečiojo amžiaus universitetas (toliau – TAU). TAU – tai neformaliojo suaugusiųjų švietimo institucija, vienijanti vyresnio ir / ar pensinio amžiaus asmenis, neįgaliuosius ir jų globėjus. Trečiojo amžiaus universiteto siekis yra suteikti galimybę vyresnio amžiaus ir / ar darbinę veiklą baigusiems žmonėms, naudojant įvairius mokymo metodus (pratybos ir praktinė veikla, pažintinės ekskursijos, susitikimai-diskusijos, meninė kūrybinė raiška ir kt.) įgyti teorinių, praktinių psichologinių, socialinių, kultūrinių, pilietinio sąmoningumo  žinių, siekiant formuoti mokymosi visą gyvenimą nuostatas.

7.5. Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnyba (toliau – ŠPT). Vieni iš ŠPT veiklos uždavinių – koordinuoti neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi Vilkaviškio rajone bei padėti Vilkaviškio rajono besimokantiems suaugusiems asmenims tapti aktyviais demokratinės visuomenės nariais, ugdytis asmens kūrybines galias ir gebėjimus, tenkinti savišvietos poreikius, plėtoti savo kultūrinius interesus, sudaryti sąlygas įgyti profesinei veiklai reikalingų teorinių žinių ir praktinių gebėjimų, taip pat sąlygas kvalifikacijai tobulinti; teikti globėjų (rūpintojų) ir įtėvių, budinčių globotojų paieškos, rengimo, atrankos, konsultavimo ir pagalbos jiems paslaugas.

7.6. Vilkaviškio r. savivaldybės administracijos Juridinis skyrius (toliau – Juridinis skyrius). Juridinis skyrius yra Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, kurio svarbiausieji uždaviniai yra teisiškai aptarnauti ir ginti Savivaldybės administracijos padalinių interesus teikiant Savivaldybės administracijos padaliniams ir Savivaldybės įsteigtoms bei kontroliuojamoms įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms teisines konsultacijas; atlikti Savivaldybės administracijos padalinių teikiamų dokumentų teisinį įvertinimą ir ginti jų interesus santykiuose su kitais subjektais; garantuoti pirminės teisinės pagalbos teikimą rajono savivaldybės gyventojams.

7.7. Vilkaviškio turizmo ir verslo informacijos centras (toliau – Vilkaviškio TVIC). Vilkaviškio TVIC yra viešoji įstaiga, kurios veiklos tikslai yra tenkinti viešuosius interesus, teikti viešąsias paslaugas meno, kultūros, švietimo, sporto srityse; turistams bei Vilkaviškio rajono savivaldybės svečiams rinkti ir kaupti bei nemokamai teikti informaciją apie teikiamas turizmo paslaugas, lankytinas Vilkaviškio rajono savivaldybės vietoves ir objektus, reprezentuoti Vilkaviškio rajoną; rengti, leisti ir platinti informacinius bei kartografinius leidinius apie turizmo paslaugas, objektus ir vietoves; teikti informaciją, konsultacijas ir mokymo paslaugas bei praktinę pagalbą smulkaus ir vidutinio verslo subjektams, įstaigoms, organizacijoms; naujai įsteigtiems verslo subjektams padėti plėtoti veiklą ir prisitaikyti prie kintančių rinkos sąlygų, didinti konkurencingumą ir veiklos veiksmingumą; plėtoti ryšius su analogiškomis organizacijomis Lietuvoje ir užsienyje; rengti, teikti paraiškas įvairiems fondams ir programoms, bendradarbiauti su jaunimo organizacijomis ir vykdyti veiklą, tenkinančią jaunimo poreikius. 

7.8. Marijampolės profesinio rengimo centro Vilkaviškio skyrius (toliau – MPRC Vilkaviškio skyrius). MPRC Vilkaviškio skyriaus pagrindinė veiklos sritis – švietimas. Pagrindinė švietimo veiklos rūšis – formalusis profesinis, modulinis tęstinis profesinis mokymas, pagrindinis ir vidurinis ugdymas, neformalusis vaikų švietimo organizavimas.

7.9. Vilkaviškio r. Suvalkijos (Sūduvos) kultūros centras-muziejus (toliau – Centras- muziejus). Centras-muziejus yra savivaldybės biudžetinė  kultūros įstaiga, siekianti saugoti, puoselėti ir pristatyti visuomenei dvarų paveldą ir Sūduvos krašto kultūrą, propaguoti Vilkaviškio krašto etninį, istorinį, kultūrinį savitumą ir tradicijas, sudaryti sąlygas bendruomenei realizuoti socialinius, kultūrinius, švietėjiškus poreikius, sudaryti sąlygas profesionalaus meno sklaidai, skatinti kultūrinį turizmą Vilkaviškio rajone.

7.10. Jono Basanavičiaus gimtinė (toliau – Gimtinė). Gimtinė siekia Lietuvos istorinio paveldo išsaugojimo ir aktualizavimo ugdant visuomenės istorinę atmintį, prisidedant prie informacinės visuomenės kūrimo ir nacionalinės savivokos ugdymo (pristatoma XIX a. pabaigos–XX a. pradžios pasiturinčio Suvalkijos ūkininko vienkiemio sodyba su tradiciniais gyvenamaisiais ir ūkiniais trobesiais. Čia augo tautinio sąjūdžio veikėjas, gydytojas, visuomenininkas dr. Jonas Basanavičius (1851–1927); rengiami kultūros vakarai, paskaitų ciklai, organizuojamos edukacijos).

7.11. Vilkaviškio socialinės pagalbos centro Neįgalaus jaunimo dienos užimtumo padalinys (toliau – Padalinys). Padalinyje teikiamos dienos socialinės globos, esant poreikiui – prailgintos veiklos ir nakvynės paslaugos Vilkaviškio rajono savivaldybės teritorijoje gyvenantiems asmenims nuo 18 iki 40 metų amžiaus bei turintiems protinę ir kompleksinę negalią. Paslaugas teikia specialistų komanda.

7.12. Vilkaviškio r. Giedrių jaunimo ir suaugusiųjų mokykla (toliau – Mokykla). Mokykloje padedama mokymosi motyvacijos stokojantiems jaunuoliams ugdytis motyvaciją ir nuolatinio mokymosi įgūdžius, sudaromos sąlygas produktyviai bei socialiai prasmingai saviraiškai. Ugdomas supratingas, iniciatyvus, vertybes suvokiantis, kritiškai mąstantis bei pasiruošęs gyventi ir kurti šiuolaikinėje visuomenėje žmogus. Tenkinami kultūriniai bei švietėjiški kaimo bendruomenių poreikiai. Įgyvendinama „Mokymosi visą gyvenimą“ užtikrinimo strategija tęsiantiems mokymąsi suaugusiesiems.

7.13. Kiti neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjai. Nevyriausybinės organizacijos, laisvieji mokytojai, verslo įmonės.

 

II SKYRIUS

TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

8. Siekiant sudaryti sąlygas Vilkaviškio rajono savivaldybės ne jaunesniems negu 18 metų asmenims, kurie mokosi pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas dalyvauti NSŠ ir TM, vadovaujamasi Vilkaviškio rajone 2018 m. spalio mėn. atliktos apklausos dėl suaugusiųjų mokymosi poreikio nustatymo rezultatais. Įstatyme numatytais tikslais, kitais aktualiais dokumentai. Tikslų įgyvendinimui iškelti uždaviniai.

8.1.      Pirmas tikslas – plėtoti kompiuterinio ir skaitmeninio raštingumo gebėjimus:

8.1.1. Praktikuotis dokumentų rengime.

8.1.2. Praktikuotis informacijos paieškoje.

8.2. Antras tikslas – stiprinti gebėjimą sėkmingai prisitaikyti, susidūrus su nepalankiomis psichologinėmis aplinkybėmis:

8.2.1. Gilinti žinias apie streso valdymą.

8.2.2. Stiprinti pasitikėjimą savimi.

8.2.3. Plėtoti efektyvaus bendravimo įgūdžius.

8.2.4. Sudaryti sąlygas savęs pažinimui.

8.2.5. Surasti konfliktų sprendimo galimybių.

8.3. Trečias tikslas – vykdyti savižudybių prevenciją:

8.3.1. Sukurti bei įdiegti efektyvią ir nuolatinę tarpsektorinę savižudybių prevencijos sistemą.

8.3.2. Užtikrinti nuolatinį ir ilgalaikį kokybės vertinimą ir sistemos tobulinimą.

8.4. Ketvirtas tikslas – apžvelgti teisinių žinių, reikalingų kasdieniniame gyvenime, klausimus:

8.4.1. Gilinti žinias apie vartotojų teises.

8.4.2. Rasti atsakymų turtiniais klausimais.

8.4.3. Gilinti žinias apie įstatymus.

8.4.4. Organizuoti antikorupcinę veiklą.

8.4.5. Užtikrinti asmens duomenų apsaugą.

8.4.6. Informuoti apie socialinio draudimo sistemą.

8.5. Penktas tikslas – išvengti sveikatos sutrikimų:

8.5.1. Gilinti žinias apie sveiką gyvenimo būdą.

8.5.2. Aktyviai veikti, siekiant stiprinti sveikatą.

8.6. Šeštas tikslas - bendrauti užsienio kalba (anglų k.):

8.6.1. Naudojant įsiminimo technikas, gerinti verbalinius gebėjimus anglų k.

8.6.2. Tobulinti komunikavimo kompetenciją.

8.7. Septintas tikslas – praktikuotis amatinėje veikloje:

8.7.1. Plėtoti kontekstualias augalininkystės ir sodininkystės žinias.

8.7.2. Gebėti siūti ir taisyti drabužius.

8.8. Aštuntas tikslas – didinti informacijos prieinamumą:

8.8.1. Viešinti NSŠ ir TM Vilkaviškio r. sav. informaciją.

8.9. Devintas tikslas – gerinant globos kokybę, stiprinti šeimą:

8.9.1. Laikytis disciplinos įsitraukiant į edukaciją.

8.9.2. Stimuliuoti suvokimą dėl mokymosi būtinumo.

8.10. Dešimtas tikslas – atsižvelgti į gamtos išsaugojimo galimybes:

8.10.1. Sudaryti sąlygas gamtosauginių vertybių formavimuisi.

8.11Vienuoliktas tikslas – aktyvinti Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupės narių įgyvendinamą NSŠ ir tęstinio mokymosi procesą:

8.11.1. Įgyti veikimui projektuose reikalingų gebėjimų.

8.11.2. Plėtoti mokymosi visą gyvenimą idėją.

8.11.3.Tobulinti(s) Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupės narių kompetencijas.

8.12. Dvyliktas tikslas – identifikuoti save kultūriniame kontekste:

8.12.1. Plėtoti skaitymo ir rašymo gebėjimus.

8.12.2. Užtikrinti etnografinės informacijos išteklių Vilkaviškio krašte išliekamąją vertę.

8.12.3. Supažindinti su senaisiais verslais, maisto gaminimo ypatumais, prietarais, tradicijomis ir folkloru.

8.12.4. Siekti išsaugoti krašto istorinio ir kultūrinio paveldo objektus.

8.12.5. Puoselėti audimo tradicijas.

8.13. Tryliktas tikslas – tapti aktyviu demokratinės visuomenės nariu:

8.13.1. Dalyvauti pilietiškumą kuriančiose iniciatyvose.

8.13.2. Užtikrinti sąlygas savanoriškai veiklai.

8.14.    Keturioliktas tikslas – atliepti negalią turinčio jaunimo savęs atskleidimo poreikius.

8.14.1. Ugdyti pasitikėjimą savimi ir kitais.

8.14.2. Atrasti galimybių išnaudoti savo potencialą.

 

III SKYRIUS

VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMAS

 

9. Veiksmų planas įgyvendinamas 2019–2021 m. pagal 1 priede numatytas priemones.

10. Už Veiksmų plano įgyvendinimą atsakinga Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnyba.

11. Įstaigų konsolidacija padės kurti sinergiją atliepiant „Lietuva 2030“ esmines pokyčių iniciatyvas: plėtoti aukštos kultūros paslaugas; skatinti įvairių sričių partnerystę; orientuotis į kūrybiškumo, pilietiškumo ir lyderystės ugdymą; ugdyti sveiką gyvenseną; kurti gyvybingą informacinę viešąją erdvę; ugdyti visuomenės ekologinę savimonę; pagerinti PIAAC įvardytus pagrindinius suaugusiųjų gebėjimus.

12. Veiksmų plano įgyvendinimo lėšų šaltiniai – biudžeto lėšos, projektinės lėšos, žmogiškieji ištekliai.

13. Veiksmų plano įgyvendinimo informaciniai partneriai – Vilkaviškio krašto laikraštis „Santaka“, interneto naujienų portalas www.suduvis.lt, ugdymo įstaigos.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Veiksmų plano vykdymą kontroliuoja Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktorius.

15. Veiksmų planas gali būti pakeistas arba panaikintas Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

____________________

 

Vilkaviškio rajono savivaldybės neformaliojo

suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi

2019–2021 m. veiksmų plano

1 priedas

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI 2019–2021 M. VEIKSMŲ PLANO PRIEMONIŲ LENTELĖ

 

Tikslas

Uždaviniai

Priemonės

Atsakingi vykdytojai

Tikslinės grupės

Terminai

Laukiami rezultatai

Vertinimo rodikliai

Ištekliai

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1. Plėtoti kompiuterinio ir skaitmeninio raštingumo gebėjimus

1.1. Praktikuotis dokumentų rengime.

 

1.2. Praktikuotis informacijos paieškoje

Kompiuterinio raštingumo mokymai

 

Biblioteka

 

 

 

 

 

Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas

2019-2021 m. sausio–kovo mėn.

 

Gebės rengti dokumentus, atlikti informacijos paiešką ir spręsti kitas problemas technologijų pagalba.

 

 

 

 

Mokymų dalyvių skaičius, parengtos mokymosi programos

Žmogiškieji ištekliai

2. Stiprinti gebėjimą sėkmingai prisitaikyti, susidūrus su nepalankiomis psichologinėmis aplinkybėmis

2.1. Gilinti žinias apie streso valdymą

 

2.2. Stiprinti pasitikėjimą savimi

 

 

2.3. Plėtoti efektyvaus bendravimo įgūdžius

 

2.4. Sudaryti sąlygas savęs pažinimui

 

2.5. Surasti konfliktų sprendimo galimybių

2.1.1. Streso valdymo mokymai

 

 

 

2.2.1. Savirefleksijos  pagrindu savipagalbos susitikimai

 

2.3.1. Efektyvaus bendravimui skirti praktikumai

 

 

2.4.1. Savirefleksijos  pagrindu savipagalbos susitikimai

 

2.5.1. Konfliktų sprendimo mokymai

 

ŠPT, VSB,

TAU

Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas

 

2019 m. rugsėjo-gruodžio mėn.,

 

2020 m. vasario-balandžio mėn.,

 

2021 m. balandžio-gegužės mėn.

 

 

 

2020 m. (sutartu laiku)

Taikys individualius streso valdymo sprendimus.

 

 

Susidarys pozityvų realistišką savęs bei susiklosčiusios situacijos vaizdą.

 

Atras kokybiško ir pozityvaus bendravimo būdų su aplinkiniais.

 

 

Suvoks savęs pažinimą kaip kritinio vertinimo būtinybę.

 

 

Gebės surasti konfliktų sprendimo būdų.

Mokymų, praktikumų, savipagalbos susitikimų, dalyvių skaičius, parengtos mokymo(si) programos

 

1000 Eur (biudžeto lėšos);

Žmogiškieji ištekliai

3. Vykdyti savižudybių prevenciją

3.1. Sukurti bei įdiegti efektyvią ir nuolatinę tarpsektorinę savižudybių prevencijos sistemą

 

3.2. Užtikrinti nuolatinį ir ilgalaikį kokybės vertinimą ir sistemos tobulinimą

Mokymų programa specialistams, susiduriantiems su savižudybės rizikos asmenimis;

šviečiamosios prevencinės savižudybių programos.

VSB

Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas

(Švietimo įstaigų bendruomenė)

 

 

2019–2021 m. (sutartu laiku)

Pagilins krizių valdymo mokyklose žinias ir sklandžiai atliks savižudybių prevencijos praktiką. Specialistai, dirbantys mokyklų savižudybių prevencijos sistemoje, sėkmingai bendradarbiaus tarpusavyje, o savižudybių

krizių valdymas taps organizuota pagalbos sistema.

Renginių, užsiėmimų, konsultacijų, mokymų, jų dalyvių skaičius, parengtos mokymo(si) programos

Žmogiškieji ištekliai

4. Apžvelgti teisinių žinių, reikalingų kasdieniniame gyvenime, klausimus

4.1. Gilinti žinias apie vartotojų teises

 

4.2. Rasti atsakymų turtiniais klausimais

 

4.3. Gilinti žinias apie įstatymus

 

4.4. Organizuoti antikorupcinę veiklą

 

 

4.5. Užtikrinti asmens duomenų apsaugą

 

 

4.6. Informuoti dėl socialinio draudimo sistemos

Teisinės konsultacijos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.4.1. NSŠ ir TM įgyvendinančių įstaigų antikorupcinė veikla

 

 

4.5.1. Seminaras „Asmens duomenų apsauga“

 

 

 

 

4.6.1. Paskaita „Socialinio draudimo sistema. Ką turi žinoti?“

Juridinis skyrius

 

 

 

 

 

 

 

 

Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupė

 

 

 

 

 

 

TVIC

 

 

 

 

 

Mokykla

Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas

 

2019–2021 m. (sutartu laiku)

Supras turtinio pobūdžio informaciją, žinos vartotojų teises, atsakymus į aktualius klausimus apie įstatymus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Realizuotos NSŠ ir TM įgyvendinančių įstaigų korupcijos prevencijai numatytos priemonės

 

 

Užtikrinta asmens duomenų apsauga

 

 

 

 

 

Praplėstos žinios dėl socialinio draudimo sistemos: pajamų apdraustiesiems įvairiais atvejais netekus darbingumo

Konsultacijų ir jų dalyvių skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atliepti įstaigų antikorupcinių planų laukiami rezultatai

 

 

Seminaro dalyvių skaičius, parengta mokymo(si) programa

 

Paskaitos dalyvių skaičius

Žmogiškieji ištekliai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

400 Eur (biudžeto lėšos)

 

 

 

 

Žmogiškieji ištekliai

 

5. Išvengti sveikatos sutrikimų

5.1. Gilinti žinias apie sveiką gyvenimo būdą

5.2. Aktyviai veikti, siekiant stiprinti sveikatą

5.1.1. Paskaitos sveikatingumo temomis

 

 

5.2.1. Praktiniai reabilitaciniai užsiėmimai

TAU, VSB

 

Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas

 

2019–2021 m. (sutartu laiku)

Pagilintos žinios sveikatingumo tematika, pagerinta fizinė sveikata

Paskaitų, užsiėmimų, jų dalyvių skaičius

Žmogiškieji ištekliai

 

6. Bendrauti užsienio kalba (anglų k.)

6.1. Naudojant įsiminimo technikas, gerinti verbalinius gebėjimus anglų k

 

6.2. Tobulinti komunikavimo kompetenciją

6.1.1. Mokymai „Pažintis su atminties technikomis“

 

 

 

 

 

6.2.1. Sukurtos sąlygos savarankiškam užsienio kalbų mokymuisi

ŠPT

 

 

 

 

 

 

 

 

Biblioteka

Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas

 

2020 m. (sutartu laiku)

 

 

 

 

 

 

2019–2021 m. (sutartu laiku)

Žinos pagrindinius atminties lavinimo ir informacijos įsiminimo metodus, gebės paaiškinti, kaip efektyviai įsiminti konkrečią mokomąją medžiagą;

plėtota komunikacijos kompetencija, kuri padės dalytis socialinėmis kultūrinėmis vertybėmis su kitų tautų žmonėmis.

Mokymų dalyvių skaičius, parengta mokymo(si) programa

 

500 Eur (Projektinės lėšos);

žmogiškieji ištekliai

 

7. Praktikuotis amatinėje veikloje

 

7.1. Plėtoti kontekstualias augalininkystės žinias.

 

 

7.2. Gebėti siūti ir taisyti drabužius

7.1.1. Augalininkystės technologinių kompetencijų tobulinimo programos modulis

 

7.2.1. Siuvimo pagrindų modulis

MPRC Vilkaviškio skyrius

Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas

 

2019–2021 m. (sutartu laiku)

Patobulintos  augalininkystės technologinės kompetencijos, sudarančios sąlygas verslumui.

 

Mokės naudotis siuvimo įrenginiais, siūti rankinius dygsnius ir mašinines siūles, pritaikyti jas pagal paskirtį, apdoroti atskiras siuvinio dalis, siūti lengvus drabužius ir atlikti jų apdailą, organizuoti gaminių pasiūlą.

Programų modulių dalyvių skaičius, parengti mokymo(si) programų moduliai

2000 Eur (biudžeto lėšos)

8. Didinti informacijos prieinamumą

8.1 Viešinti NSŠ ir TM Vilkaviškio r. sav. informaciją

8.1.1. Sukurti bendrą prieigą informacijos sklaidai

Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupė

Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas

2019–2021 m.

Didėjantis Vilkaviškio r. sav. suaugusiųjų įsitraukimas į mokymą (si).

Apsilankiusiųjų interneto svetainėje skaičius

Žmogiškieji ištekliai

9. Gerinant globos kokybę, stiprinti šeimą.

9.1. Stimuliuoti suvokimą dėl mokymosi būtinumo

9.1.1. Tęstiniai mokymai

ŠPT

Vilkaviškio r. sav. tėvai, įtėviai, globėjai (rūpintojai), budintys globotojai

2019–2021 m. balandžio, spalio mėn.

Sustiprintas mokymosi būtinumo suvokimas.

Mokymų dalyvių skaičius, parengtos mokymosi programos

Žmogiškieji ištekliai

10. Atsižvelgti į gamtos išsaugojimo galimybes

10.1. Sudaryti sąlygas gamtosauginių vertybių formavimuisi

10.1.1. Gamtosaugos fakulteto kūrimas

TAU

Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas

2019 m. spalio mėn.

Sukurtas Gamtosaugos fakultetas, kuriame Vilkaviškio r. sav. senjorai aktyviau įsitraukę į veiklas, susijusias su gamtos apsauga.

Studentų skaičius, sukurtas fakulteto kūrimo modelis

Žmogiškieji ištekliai

11. Aktyvinti Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupės narių įgyvendinamą NSŠ ir tęstinio mokymosi procesą

11.1. Įgyti veikimui projektuose reikalingų gebėjimų

 

 

11.2. Plėtoti mokymosi visą gyvenimą idėją

 

 

 

 

 

 

11.3. Tobulinti(s) Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupės narių kompetencijas

11.1.1. Projektinės veiklos mokymai

 

11.1.2. Projektinės veiklos inicijavimas

 

 

11.2.1. Suaugusiųjų švietimo savaitės iniciatyvos rėmimas

 

 

 

 

 

 

 

 

11.3.1. Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupės narių savišvieta; inovatyvių darbo formų, metodų paieška ir taikymas veiklose

 

11.3.2. NSŠ ir tęstinio mokymosi plano ir ataskaitos Vilkaviškio r. kūrimas

Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupė

 

 

Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupė

2020 (sutartu laiku)

 

 

 

 

2019 m.–2021 m. lapkričio mėn.

 

 

 

 

 

 

2019–2021 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019 m. sausio mėn. – planas, 2019–2021 m. gruodžio mėn. –ataskaitos

Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupės narių padidėjęs įsitraukimas į projektines veiklas, plečiant mokymosi galimybes r.

 

Susivienijusios įstaigos mokymosi veikloms, vykstančioms Suaugusiųjų mokymosi savaitės metu

 

 

 

 

 

Išnaudojamos didesnės galimybės atliepiant suaugusiųjų mokymosi poreikius

 

 

 

 

 

 

 

Plėtojant strateginio mąstymo ir pokyčio valdymo kompetenciją, stiprinta mokymosi visą gyvenimą sistema.

Mokymų dalyvių skaičius, projektinių veiklų skaičius

 

 

NSŠ ir TM įgyvendinančių įstaigų veiklų planas (Suaugusiųjų mokymosi savaitės dalyvių anketa)

 

Savišvietos formų skaičius;

taikytų darbo formų, metodų skaičius.

 

 

 

 

Parengtas

NSŠ ir TM veiksmų planas ir ataskaitos

Žmogiškieji ištekliai

12. Identifikuoti save kultūriniame kontekste

12.1. Plėtoti skaitymo ir rašymo gebėjimus

 

12.2. Užtikrinti etnografinės informacijos išteklių Vilkaviškio krašte išliekamąją vertę

 

 

12.3. Supažindinti su senaisiais verslais, maisto gaminimo ypatumais, prietarais, tradicijomis ir folkloru

 

12.4. Siekti išsaugoti krašto istorinio ir kultūrinio paveldo  objektus

 

12.5. Puoselėti audimo tradicijas

12.1.1. Skaitymo skatinimo klubo veikla

 

 

12.2.1. Etnokultūros puoselėjimas internetinėje erdvėje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.3.1. (Ne)kilnojamosios parodos, edukacinės programos

 

 

 

 

 

 

 

12.4.1. Istorinių įvykių ir asmenybių minėjimai, edukacinės programos

 

 

 

12.5.1. Menų fabrikas „Audimo raštai“

Biblioteka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Centras-muziejus, Gimtinė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mokykla

Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas

 

1 kartą per mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019–2021 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stiprės kūrybiškumo, rašymo ir skaitymo gebėjimai.

 

 

www.etnografija.vilkaviskis.lt

interneto svetainėje užtikrinta vieninga prieiga prie aktualios, kokybiškos, kultūrinę, išliekamąją vertę turinčios etnografinės informacijos išteklių Vilkaviškio krašte.

 

Susipažins su senaisiais verslais, maisto gaminimo ypatumais, prietarais, tradicijomis ir folkloru.

 

 

 

 

 

Sieks išsaugoti krašto istorinio ir kultūrinio paveldo objektus.

 

 

 

 

 

 

Puoselės audimo tradicijas, pagerins kūrybinės raiškos gebėjimus.

Klubo narių, apsilankiusiųjų interneto svetainėje, (ne)kilnojamųjų parodų, edukacinių programų, minėjimų, menų fabriko skaičius, parengtos programos

Žmogiškieji ištekliai

13. Tapti aktyviu demokratinės visuomenės nariu

13.1. Dalyvauti pilietiškumą kuriančiose iniciatyvose

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.2. Užtikrinti sąlygas savanoriškai veiklai

13.1.1. NSŠ ir TM darbo grupės bendrystės, aktyvumo, saviraiškos, pilietiškumo skatinimas, organizuojant rajono renginius

 

13.1.2. NSŠ ir TM įgyvendinančių įstaigų klientų aktyvinimas švenčiant valstybines šventes, dalyvauti akcijose

 

13.2.1. Sukurtos sąlygos savanorystei

Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupė

 

Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas

 

Valstybinių, tautinių, religinių švenčių metu (Lietuvos valstybės atkūrimo diena, Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo diena, Valstybės diena, Užgavėnės, Kalėdos, Velykos ir kt.).

2019–2021

m.

Skatinant pilietines Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupės iniciatyvas, stiprintas tautinis identitetas;

sudaryta daugiau galimybių veikti atsakingai ir skleistis piliečio unikalumui;

tarpinės grandies tarp Vilkaviškio r. savivaldybės savanorių bei įmonių atsiradimas; glaudus bendradarbiavimas tarp savanorių bei savanorius priimančių įstaigų.

Iniciatyvų, jų dalyvių skaičius, viešinimas

 

 

Žmogiškieji ištekliai

14. Atliepti negalią turinčio jaunimo savęs atskleidimo poreikius per bendrystę

14.1. Ugdyti pasitikėjimą savimi ir kitais

 

14.2. Atrasti galimybių išnaudoti savo potencialą

Saviraiškos praktikumai

 

Vilkaviškio socialinės pagalbos centro Neįgalaus jaunimo dienos užimtumo padalinys

Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas

 

2019–2021 m.

 

Sustiprintas pasitikėjimas savimi kuriant santykius, veikiant su aplinkiniais.

 

 

Atrasta galimybių išnaudoti savo potencialą

bendrystėje su kitais.

Praktikumų, jų dalyvių skaičius

Žmogiškieji ištekliai

_____________________________