VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SpREndimas
DĖL vilkaviškio RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI 2019–2021 M. VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO
2019 m. kovo 29 d. Nr. B-TS-1379
Vilkaviškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 8 straipsnio 2 dalimi, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 6 d. nutarimu Nr. 347 „Dėl Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2016–2023 metų plėtros programos patvirtinimo“ patvirtintą Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2016–2023 metų plėtros programą, Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybos 2019 m. kovo 13 d. raštą Nr. SD 75 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės 2019–2021 m. neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi plėtros veiksmų plano“, Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Vilkaviškio rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2019–2021 m. veiksmų planą (pridedama).
2. Skirti Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybą neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2019–2021 m. veiksmų plano įgyvendinimo koordinatoriumi.
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Vilkaviškio r. savivaldybės tarybos
2019 m. kovo 29 d. sprendimu
Nr. B-TS-1379
VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI 2019–2021 M. VEIKSMŲ PLANAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilkaviškio rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi (toliau – NSŠ ir TM) 2019–2021 m. veiksmų planas (toliau – Veiksmų planas) parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymą (toliau – Įstatymas), Valstybės pažangos strategiją „Lietuva 2030“ (toliau – „Lietuva 2030“), patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015, Valstybinę švietimo 2013–2022 metų strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. XII-745, Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2016–2023 metų plėtros programą, patvirtiną Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 6 d. nutarimu Nr. 347, Vilkaviškio rajono savivaldybės 2019–2027 metų strateginį plėtros planą, patvirtintą Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 26 d. Nr. B-TS-1234, 2018 m. spalio mėn. atliktą apklausą dėl suaugusiųjų mokymosi poreikio nustatymo Vilkaviškio r., kurią inicijavo Vilkaviškio r. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi darbo grupė, bei atsižvelgiant į Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybos teikiamas paslaugas, susijusias su neformaliuoju suaugusiųjų švietimu.
2. Situacijos analizė. NSŠ ir TM Vilkaviškio r. darbo grupės nariai realizuodami 2017– 2018 m. suplanuotas veiklas, vadovavosi Lietuvos Respublikos NSŠ ir TM įstatyme patvirtintais lygių galimybių, kontekstualumo, veiksmingumo ir tęstinumo principais. Jungiant bendravimą ir bendradarbiavimą kaip abi tarpusavyje lemiančias ir papildančias formas, vykdant sutartas Veiksmų plano priemones, kuriama sinergija. Tokiu būdu įkūnijamos „Lietuva 2030“ esminės pokyčių iniciatyvos: plėtoti aukštos kultūros paslaugas; skatinti įvairių sričių partnerystę; orientuotis į kūrybiškumo, pilietiškumo ir lyderystės ugdymą; ugdyti sveiką gyvenseną; kurti gyvybingą informacinę viešąją erdvę; ugdyti visuomenės ekologinę savimonę. Apklausus rajono gyventojus dėl mokymosi temų poreikio, išryškėjo naujų bei tęstinumo (pagal 2017–2018 m. Veiksmų planą) reikalaujančių temų poreikis. Dalis jų koreliuoja su Tarptautinio suaugusiųjų kompetencijų tyrimo OECD PIAAC (toliau – PIAAC) rezultatais. Remiantis PIAAC duomenimis, išryškėję Marijampolės apskrities dalyvių (vyrų ir moterų) rezultatai (500 taškų skalėje):
skaitymo įgūdžiai siekia ~ 250 taškų (OECD šalių vidurkis 268),
matematinio raštingumo ~ 245 taškų (OECD šalių vidurkis 263),
problemų sprendimo technologijų pagalba įgūdžių vidurkis – 240 (Vilniaus gyventojų: 280 (moterys)–290 (vyrai) taškų; OECD šalių vidurkis – 31, Lietuvos – 18 proc. tų dalyvių, kurie sugebėjo atliekant užduotis naudotis kompiuteriais ir atlikti 2 ir 3 lygmenų užduotis, daugiau informacijos: „Pagrindiniai suaugusiųjų gebėjimai. PIAAC tyrimo rezultatai“, 2016).
3. Veiksmų plano paskirtis – kuriant Veiksmų planą atsižvelgiama į „Lietuva 2030“ numatytą viziją („siekiama pažadinti visuomenės ir kiekvieno jos nario kūrybiškumą, susitelkti prie idėjų, kurios padėtų Lietuvai tapti modernia, veržlia, atvira pasauliui, puoselėjančia savo nacionalinį tapatumą šalimi“), Vilkaviškio rajono savivaldybės 2019–2027 metų strateginio plėtros plano skyrių Švietimas: Profesinis rengimas, suaugusiųjų mokymas, neformalusis švietimas („Vilkaviškio rajono savivaldybėje yra skatinamas mokymosi visą gyvenimą principas, leidžiantis darbuotojams nuolat kelti savo kvalifikaciją“).
4. Veiksmų plane vartojamos sąvokos atitinka pagrindines Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatyme nurodytas sąvokas.
5. Vilkaviškio rajone 2018 m. spalio mėn. atlikta apklausa dėl suaugusiųjų mokymosi poreikio nustatymo, vertinant pagal išsakytą didžiausią mokymosi poreikį, išryškėjęs tematiškumas:
5.1. psichologinių problemų sprendimas (žinių gilinimas apie streso valdymą; pasitikėjimo savimi stiprinimas; efektyvus bendradarbiavimas; savęs pažinimas; konfliktų valdymas);
5.4. teisinės žinios, reikalingos kasdieniniame gyvenime (vartotojų teisės; turtiniai klausimai; įstatymai);
6. Siekiant įgyvendinti veiksmų planą, būtina koordinuoti šį procesą, užtikrinantį nuoseklią ir tarpinstituciniu susitarimu grįstą neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtrą, sudarančią prielaidas suaugusiųjų mokymuisi visą gyvenimą.
7. Į veiksmų plano įgyvendinimą įtrauktos šios Vilkaviškio rajono savivaldybės įstaigos:
7.1. Vilkaviškio vaikų ir jaunimo centras (toliau – VVJC). VVJC viena iš veiklos krypčių – organizuoti suaugusiųjų asmenų, vaikų ir jaunimo, švietimo darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo neformalaus švietimo darbą, sudarant sąlygas asmeniui mokytis visą gyvenimą.
7.2. Vilkaviškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras (toliau – VSB). VSB pagrindinis veiklos tikslas – rūpintis gyventojų sveikata ir vykdyti teisės aktais reglamentuojamą visuomenės sveikatos stiprinimo priežiūrą, taikant koordinacines, informacines ir kitas profilaktikos priemones, informuoti, ir mokyti gyventojus apie rizikos veiksnius, ir pagal galimybes mažinti rizikos veiksnių paplitimą, sergamumą, propaguoti sveikos gyvensenos įgūdžius bendruomenės narių tarpe, teikiant kokybiškas visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas.
7.3. Vilkaviškio rajono savivaldybės viešoji biblioteka (toliau – Biblioteka). Bibliotekos tikslas – vykdyti sociokultūrinės edukacijos, skaitymo skatinimo, informacinio raštingumo ir kitas su bibliotekų veikla susijusias neformaliojo švietimo programas ir projektus, organizuoti renginius. Tai yra visiems atvira ir prieinama kultūros, švietimo ir informacijos įstaiga. Biblioteka organizuoja suaugusiųjų švietimo savaitės renginius gyventojams.
7.4. Vilkaviškio trečiojo amžiaus universitetas (toliau – TAU). TAU – tai neformaliojo suaugusiųjų švietimo institucija, vienijanti vyresnio ir / ar pensinio amžiaus asmenis, neįgaliuosius ir jų globėjus. Trečiojo amžiaus universiteto siekis yra suteikti galimybę vyresnio amžiaus ir / ar darbinę veiklą baigusiems žmonėms, naudojant įvairius mokymo metodus (pratybos ir praktinė veikla, pažintinės ekskursijos, susitikimai-diskusijos, meninė kūrybinė raiška ir kt.) įgyti teorinių, praktinių psichologinių, socialinių, kultūrinių, pilietinio sąmoningumo žinių, siekiant formuoti mokymosi visą gyvenimą nuostatas.
7.5. Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnyba (toliau – ŠPT). Vieni iš ŠPT veiklos uždavinių – koordinuoti neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi Vilkaviškio rajone bei padėti Vilkaviškio rajono besimokantiems suaugusiems asmenims tapti aktyviais demokratinės visuomenės nariais, ugdytis asmens kūrybines galias ir gebėjimus, tenkinti savišvietos poreikius, plėtoti savo kultūrinius interesus, sudaryti sąlygas įgyti profesinei veiklai reikalingų teorinių žinių ir praktinių gebėjimų, taip pat sąlygas kvalifikacijai tobulinti; teikti globėjų (rūpintojų) ir įtėvių, budinčių globotojų paieškos, rengimo, atrankos, konsultavimo ir pagalbos jiems paslaugas.
7.6. Vilkaviškio r. savivaldybės administracijos Juridinis skyrius (toliau – Juridinis skyrius). Juridinis skyrius yra Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, kurio svarbiausieji uždaviniai yra teisiškai aptarnauti ir ginti Savivaldybės administracijos padalinių interesus teikiant Savivaldybės administracijos padaliniams ir Savivaldybės įsteigtoms bei kontroliuojamoms įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms teisines konsultacijas; atlikti Savivaldybės administracijos padalinių teikiamų dokumentų teisinį įvertinimą ir ginti jų interesus santykiuose su kitais subjektais; garantuoti pirminės teisinės pagalbos teikimą rajono savivaldybės gyventojams.
7.7. Vilkaviškio turizmo ir verslo informacijos centras (toliau – Vilkaviškio TVIC). Vilkaviškio TVIC yra viešoji įstaiga, kurios veiklos tikslai yra tenkinti viešuosius interesus, teikti viešąsias paslaugas meno, kultūros, švietimo, sporto srityse; turistams bei Vilkaviškio rajono savivaldybės svečiams rinkti ir kaupti bei nemokamai teikti informaciją apie teikiamas turizmo paslaugas, lankytinas Vilkaviškio rajono savivaldybės vietoves ir objektus, reprezentuoti Vilkaviškio rajoną; rengti, leisti ir platinti informacinius bei kartografinius leidinius apie turizmo paslaugas, objektus ir vietoves; teikti informaciją, konsultacijas ir mokymo paslaugas bei praktinę pagalbą smulkaus ir vidutinio verslo subjektams, įstaigoms, organizacijoms; naujai įsteigtiems verslo subjektams padėti plėtoti veiklą ir prisitaikyti prie kintančių rinkos sąlygų, didinti konkurencingumą ir veiklos veiksmingumą; plėtoti ryšius su analogiškomis organizacijomis Lietuvoje ir užsienyje; rengti, teikti paraiškas įvairiems fondams ir programoms, bendradarbiauti su jaunimo organizacijomis ir vykdyti veiklą, tenkinančią jaunimo poreikius.
7.8. Marijampolės profesinio rengimo centro Vilkaviškio skyrius (toliau – MPRC Vilkaviškio skyrius). MPRC Vilkaviškio skyriaus pagrindinė veiklos sritis – švietimas. Pagrindinė švietimo veiklos rūšis – formalusis profesinis, modulinis tęstinis profesinis mokymas, pagrindinis ir vidurinis ugdymas, neformalusis vaikų švietimo organizavimas.
7.9. Vilkaviškio r. Suvalkijos (Sūduvos) kultūros centras-muziejus (toliau – Centras- muziejus). Centras-muziejus yra savivaldybės biudžetinė kultūros įstaiga, siekianti saugoti, puoselėti ir pristatyti visuomenei dvarų paveldą ir Sūduvos krašto kultūrą, propaguoti Vilkaviškio krašto etninį, istorinį, kultūrinį savitumą ir tradicijas, sudaryti sąlygas bendruomenei realizuoti socialinius, kultūrinius, švietėjiškus poreikius, sudaryti sąlygas profesionalaus meno sklaidai, skatinti kultūrinį turizmą Vilkaviškio rajone.
7.10. Jono Basanavičiaus gimtinė (toliau – Gimtinė). Gimtinė siekia Lietuvos istorinio paveldo išsaugojimo ir aktualizavimo ugdant visuomenės istorinę atmintį, prisidedant prie informacinės visuomenės kūrimo ir nacionalinės savivokos ugdymo (pristatoma XIX a. pabaigos–XX a. pradžios pasiturinčio Suvalkijos ūkininko vienkiemio sodyba su tradiciniais gyvenamaisiais ir ūkiniais trobesiais. Čia augo tautinio sąjūdžio veikėjas, gydytojas, visuomenininkas dr. Jonas Basanavičius (1851–1927); rengiami kultūros vakarai, paskaitų ciklai, organizuojamos edukacijos).
7.11. Vilkaviškio socialinės pagalbos centro Neįgalaus jaunimo dienos užimtumo padalinys (toliau – Padalinys). Padalinyje teikiamos dienos socialinės globos, esant poreikiui – prailgintos veiklos ir nakvynės paslaugos Vilkaviškio rajono savivaldybės teritorijoje gyvenantiems asmenims nuo 18 iki 40 metų amžiaus bei turintiems protinę ir kompleksinę negalią. Paslaugas teikia specialistų komanda.
7.12. Vilkaviškio r. Giedrių jaunimo ir suaugusiųjų mokykla (toliau – Mokykla). Mokykloje padedama mokymosi motyvacijos stokojantiems jaunuoliams ugdytis motyvaciją ir nuolatinio mokymosi įgūdžius, sudaromos sąlygas produktyviai bei socialiai prasmingai saviraiškai. Ugdomas supratingas, iniciatyvus, vertybes suvokiantis, kritiškai mąstantis bei pasiruošęs gyventi ir kurti šiuolaikinėje visuomenėje žmogus. Tenkinami kultūriniai bei švietėjiški kaimo bendruomenių poreikiai. Įgyvendinama „Mokymosi visą gyvenimą“ užtikrinimo strategija tęsiantiems mokymąsi suaugusiesiems.
II SKYRIUS
TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
8. Siekiant sudaryti sąlygas Vilkaviškio rajono savivaldybės ne jaunesniems negu 18 metų asmenims, kurie mokosi pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas dalyvauti NSŠ ir TM, vadovaujamasi Vilkaviškio rajone 2018 m. spalio mėn. atliktos apklausos dėl suaugusiųjų mokymosi poreikio nustatymo rezultatais. Įstatyme numatytais tikslais, kitais aktualiais dokumentai. Tikslų įgyvendinimui iškelti uždaviniai.
8.1. Pirmas tikslas – plėtoti kompiuterinio ir skaitmeninio raštingumo gebėjimus:
8.2. Antras tikslas – stiprinti gebėjimą sėkmingai prisitaikyti, susidūrus su nepalankiomis psichologinėmis aplinkybėmis:
8.3. Trečias tikslas – vykdyti savižudybių prevenciją:
8.4. Ketvirtas tikslas – apžvelgti teisinių žinių, reikalingų kasdieniniame gyvenime, klausimus:
8.5. Penktas tikslas – išvengti sveikatos sutrikimų:
8.6. Šeštas tikslas - bendrauti užsienio kalba (anglų k.):
8.7. Septintas tikslas – praktikuotis amatinėje veikloje:
8.8. Aštuntas tikslas – didinti informacijos prieinamumą:
8.9. Devintas tikslas – gerinant globos kokybę, stiprinti šeimą:
8.10. Dešimtas tikslas – atsižvelgti į gamtos išsaugojimo galimybes:
8.11. Vienuoliktas tikslas – aktyvinti Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupės narių įgyvendinamą NSŠ ir tęstinio mokymosi procesą:
8.12. Dvyliktas tikslas – identifikuoti save kultūriniame kontekste:
8.12.3. Supažindinti su senaisiais verslais, maisto gaminimo ypatumais, prietarais, tradicijomis ir folkloru.
8.13. Tryliktas tikslas – tapti aktyviu demokratinės visuomenės nariu:
III SKYRIUS
VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMAS
11. Įstaigų konsolidacija padės kurti sinergiją atliepiant „Lietuva 2030“ esmines pokyčių iniciatyvas: plėtoti aukštos kultūros paslaugas; skatinti įvairių sričių partnerystę; orientuotis į kūrybiškumo, pilietiškumo ir lyderystės ugdymą; ugdyti sveiką gyvenseną; kurti gyvybingą informacinę viešąją erdvę; ugdyti visuomenės ekologinę savimonę; pagerinti PIAAC įvardytus pagrindinius suaugusiųjų gebėjimus.
12. Veiksmų plano įgyvendinimo lėšų šaltiniai – biudžeto lėšos, projektinės lėšos, žmogiškieji ištekliai.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Vilkaviškio rajono savivaldybės neformaliojo
suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi
2019–2021 m. veiksmų plano
1 priedas
VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI 2019–2021 M. VEIKSMŲ PLANO PRIEMONIŲ LENTELĖ
Tikslas |
Uždaviniai |
Priemonės |
Atsakingi vykdytojai |
Tikslinės grupės |
Terminai |
Laukiami rezultatai |
Vertinimo rodikliai |
Ištekliai |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1. Plėtoti kompiuterinio ir skaitmeninio raštingumo gebėjimus |
1.1. Praktikuotis dokumentų rengime.
1.2. Praktikuotis informacijos paieškoje |
Kompiuterinio raštingumo mokymai
|
Biblioteka
|
Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas |
2019-2021 m. sausio–kovo mėn.
|
Gebės rengti dokumentus, atlikti informacijos paiešką ir spręsti kitas problemas technologijų pagalba.
|
Mokymų dalyvių skaičius, parengtos mokymosi programos |
Žmogiškieji ištekliai |
2. Stiprinti gebėjimą sėkmingai prisitaikyti, susidūrus su nepalankiomis psichologinėmis aplinkybėmis |
2.1. Gilinti žinias apie streso valdymą
2.2. Stiprinti pasitikėjimą savimi
2.3. Plėtoti efektyvaus bendravimo įgūdžius
2.4. Sudaryti sąlygas savęs pažinimui
2.5. Surasti konfliktų sprendimo galimybių |
2.1.1. Streso valdymo mokymai
2.2.1. Savirefleksijos pagrindu savipagalbos susitikimai
2.3.1. Efektyvaus bendravimui skirti praktikumai
2.4.1. Savirefleksijos pagrindu savipagalbos susitikimai
2.5.1. Konfliktų sprendimo mokymai
|
ŠPT, VSB, TAU |
Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas
|
2019 m. rugsėjo-gruodžio mėn.,
2020 m. vasario-balandžio mėn.,
2021 m. balandžio-gegužės mėn.
2020 m. (sutartu laiku) |
Taikys individualius streso valdymo sprendimus.
Susidarys pozityvų realistišką savęs bei susiklosčiusios situacijos vaizdą.
Atras kokybiško ir pozityvaus bendravimo būdų su aplinkiniais.
Suvoks savęs pažinimą kaip kritinio vertinimo būtinybę.
Gebės surasti konfliktų sprendimo būdų. |
Mokymų, praktikumų, savipagalbos susitikimų, dalyvių skaičius, parengtos mokymo(si) programos |
1000 Eur (biudžeto lėšos); Žmogiškieji ištekliai |
3. Vykdyti savižudybių prevenciją |
3.1. Sukurti bei įdiegti efektyvią ir nuolatinę tarpsektorinę savižudybių prevencijos sistemą
3.2. Užtikrinti nuolatinį ir ilgalaikį kokybės vertinimą ir sistemos tobulinimą |
Mokymų programa specialistams, susiduriantiems su savižudybės rizikos asmenimis; šviečiamosios prevencinės savižudybių programos. |
VSB |
Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas (Švietimo įstaigų bendruomenė)
|
2019–2021 m. (sutartu laiku) |
Pagilins krizių valdymo mokyklose žinias ir sklandžiai atliks savižudybių prevencijos praktiką. Specialistai, dirbantys mokyklų savižudybių prevencijos sistemoje, sėkmingai bendradarbiaus tarpusavyje, o savižudybių krizių valdymas taps organizuota pagalbos sistema. |
Renginių, užsiėmimų, konsultacijų, mokymų, jų dalyvių skaičius, parengtos mokymo(si) programos |
Žmogiškieji ištekliai |
4. Apžvelgti teisinių žinių, reikalingų kasdieniniame gyvenime, klausimus |
4.1. Gilinti žinias apie vartotojų teises
4.2. Rasti atsakymų turtiniais klausimais
4.3. Gilinti žinias apie įstatymus
4.4. Organizuoti antikorupcinę veiklą
4.5. Užtikrinti asmens duomenų apsaugą
4.6. Informuoti dėl socialinio draudimo sistemos |
Teisinės konsultacijos
4.4.1. NSŠ ir TM įgyvendinančių įstaigų antikorupcinė veikla
4.5.1. Seminaras „Asmens duomenų apsauga“
4.6.1. Paskaita „Socialinio draudimo sistema. Ką turi žinoti?“ |
Juridinis skyrius
Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupė
TVIC
Mokykla |
Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas
|
2019–2021 m. (sutartu laiku) |
Supras turtinio pobūdžio informaciją, žinos vartotojų teises, atsakymus į aktualius klausimus apie įstatymus.
Realizuotos NSŠ ir TM įgyvendinančių įstaigų korupcijos prevencijai numatytos priemonės
Užtikrinta asmens duomenų apsauga
Praplėstos žinios dėl socialinio draudimo sistemos: pajamų apdraustiesiems įvairiais atvejais netekus darbingumo |
Konsultacijų ir jų dalyvių skaičius
Atliepti įstaigų antikorupcinių planų laukiami rezultatai
Seminaro dalyvių skaičius, parengta mokymo(si) programa
Paskaitos dalyvių skaičius |
Žmogiškieji ištekliai
400 Eur (biudžeto lėšos)
Žmogiškieji ištekliai
|
5. Išvengti sveikatos sutrikimų |
5.1. Gilinti žinias apie sveiką gyvenimo būdą 5.2. Aktyviai veikti, siekiant stiprinti sveikatą |
5.1.1. Paskaitos sveikatingumo temomis
5.2.1. Praktiniai reabilitaciniai užsiėmimai |
TAU, VSB
|
Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas
|
2019–2021 m. (sutartu laiku) |
Pagilintos žinios sveikatingumo tematika, pagerinta fizinė sveikata |
Paskaitų, užsiėmimų, jų dalyvių skaičius |
Žmogiškieji ištekliai
|
6. Bendrauti užsienio kalba (anglų k.) |
6.1. Naudojant įsiminimo technikas, gerinti verbalinius gebėjimus anglų k
6.2. Tobulinti komunikavimo kompetenciją |
6.1.1. Mokymai „Pažintis su atminties technikomis“
6.2.1. Sukurtos sąlygos savarankiškam užsienio kalbų mokymuisi |
ŠPT
Biblioteka |
Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas
|
2020 m. (sutartu laiku)
2019–2021 m. (sutartu laiku) |
Žinos pagrindinius atminties lavinimo ir informacijos įsiminimo metodus, gebės paaiškinti, kaip efektyviai įsiminti konkrečią mokomąją medžiagą; plėtota komunikacijos kompetencija, kuri padės dalytis socialinėmis kultūrinėmis vertybėmis su kitų tautų žmonėmis. |
Mokymų dalyvių skaičius, parengta mokymo(si) programa
|
500 Eur (Projektinės lėšos); žmogiškieji ištekliai
|
7. Praktikuotis amatinėje veikloje
|
7.1. Plėtoti kontekstualias augalininkystės žinias.
7.2. Gebėti siūti ir taisyti drabužius |
7.1.1. Augalininkystės technologinių kompetencijų tobulinimo programos modulis
7.2.1. Siuvimo pagrindų modulis |
MPRC Vilkaviškio skyrius |
Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas
|
2019–2021 m. (sutartu laiku) |
Patobulintos augalininkystės technologinės kompetencijos, sudarančios sąlygas verslumui.
Mokės naudotis siuvimo įrenginiais, siūti rankinius dygsnius ir mašinines siūles, pritaikyti jas pagal paskirtį, apdoroti atskiras siuvinio dalis, siūti lengvus drabužius ir atlikti jų apdailą, organizuoti gaminių pasiūlą. |
Programų modulių dalyvių skaičius, parengti mokymo(si) programų moduliai |
2000 Eur (biudžeto lėšos) |
8. Didinti informacijos prieinamumą |
8.1 Viešinti NSŠ ir TM Vilkaviškio r. sav. informaciją |
8.1.1. Sukurti bendrą prieigą informacijos sklaidai |
Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupė |
Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas |
2019–2021 m. |
Didėjantis Vilkaviškio r. sav. suaugusiųjų įsitraukimas į mokymą (si). |
Apsilankiusiųjų interneto svetainėje skaičius |
Žmogiškieji ištekliai |
9. Gerinant globos kokybę, stiprinti šeimą. |
9.1. Stimuliuoti suvokimą dėl mokymosi būtinumo |
9.1.1. Tęstiniai mokymai |
ŠPT |
Vilkaviškio r. sav. tėvai, įtėviai, globėjai (rūpintojai), budintys globotojai |
2019–2021 m. balandžio, spalio mėn. |
Sustiprintas mokymosi būtinumo suvokimas. |
Mokymų dalyvių skaičius, parengtos mokymosi programos |
Žmogiškieji ištekliai |
10. Atsižvelgti į gamtos išsaugojimo galimybes |
10.1. Sudaryti sąlygas gamtosauginių vertybių formavimuisi |
10.1.1. Gamtosaugos fakulteto kūrimas |
TAU |
Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas |
2019 m. spalio mėn. |
Sukurtas Gamtosaugos fakultetas, kuriame Vilkaviškio r. sav. senjorai aktyviau įsitraukę į veiklas, susijusias su gamtos apsauga. |
Studentų skaičius, sukurtas fakulteto kūrimo modelis |
Žmogiškieji ištekliai |
11. Aktyvinti Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupės narių įgyvendinamą NSŠ ir tęstinio mokymosi procesą |
11.1. Įgyti veikimui projektuose reikalingų gebėjimų
11.2. Plėtoti mokymosi visą gyvenimą idėją
11.3. Tobulinti(s) Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupės narių kompetencijas |
11.1.1. Projektinės veiklos mokymai
11.1.2. Projektinės veiklos inicijavimas
11.2.1. Suaugusiųjų švietimo savaitės iniciatyvos rėmimas
11.3.1. Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupės narių savišvieta; inovatyvių darbo formų, metodų paieška ir taikymas veiklose
11.3.2. NSŠ ir tęstinio mokymosi plano ir ataskaitos Vilkaviškio r. kūrimas |
Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupė
|
Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupė |
2020 (sutartu laiku)
2019 m.–2021 m. lapkričio mėn.
2019–2021 m.
2019 m. sausio mėn. – planas, 2019–2021 m. gruodžio mėn. –ataskaitos |
Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupės narių padidėjęs įsitraukimas į projektines veiklas, plečiant mokymosi galimybes r.
Susivienijusios įstaigos mokymosi veikloms, vykstančioms Suaugusiųjų mokymosi savaitės metu
Išnaudojamos didesnės galimybės atliepiant suaugusiųjų mokymosi poreikius
Plėtojant strateginio mąstymo ir pokyčio valdymo kompetenciją, stiprinta mokymosi visą gyvenimą sistema. |
Mokymų dalyvių skaičius, projektinių veiklų skaičius
NSŠ ir TM įgyvendinančių įstaigų veiklų planas (Suaugusiųjų mokymosi savaitės dalyvių anketa)
Savišvietos formų skaičius; taikytų darbo formų, metodų skaičius.
Parengtas NSŠ ir TM veiksmų planas ir ataskaitos |
Žmogiškieji ištekliai |
12. Identifikuoti save kultūriniame kontekste |
12.1. Plėtoti skaitymo ir rašymo gebėjimus
12.2. Užtikrinti etnografinės informacijos išteklių Vilkaviškio krašte išliekamąją vertę
12.3. Supažindinti su senaisiais verslais, maisto gaminimo ypatumais, prietarais, tradicijomis ir folkloru
12.4. Siekti išsaugoti krašto istorinio ir kultūrinio paveldo objektus
12.5. Puoselėti audimo tradicijas |
12.1.1. Skaitymo skatinimo klubo veikla
12.2.1. Etnokultūros puoselėjimas internetinėje erdvėje
12.3.1. (Ne)kilnojamosios parodos, edukacinės programos
12.4.1. Istorinių įvykių ir asmenybių minėjimai, edukacinės programos
12.5.1. Menų fabrikas „Audimo raštai“ |
Biblioteka
Centras-muziejus, Gimtinė
Mokykla |
Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas
|
1 kartą per mėn.
2019–2021 m.
|
Stiprės kūrybiškumo, rašymo ir skaitymo gebėjimai.
www.etnografija.vilkaviskis.lt interneto svetainėje užtikrinta vieninga prieiga prie aktualios, kokybiškos, kultūrinę, išliekamąją vertę turinčios etnografinės informacijos išteklių Vilkaviškio krašte.
Susipažins su senaisiais verslais, maisto gaminimo ypatumais, prietarais, tradicijomis ir folkloru.
Sieks išsaugoti krašto istorinio ir kultūrinio paveldo objektus.
Puoselės audimo tradicijas, pagerins kūrybinės raiškos gebėjimus. |
Klubo narių, apsilankiusiųjų interneto svetainėje, (ne)kilnojamųjų parodų, edukacinių programų, minėjimų, menų fabriko skaičius, parengtos programos |
Žmogiškieji ištekliai |
13. Tapti aktyviu demokratinės visuomenės nariu |
13.1. Dalyvauti pilietiškumą kuriančiose iniciatyvose
13.2. Užtikrinti sąlygas savanoriškai veiklai |
13.1.1. NSŠ ir TM darbo grupės bendrystės, aktyvumo, saviraiškos, pilietiškumo skatinimas, organizuojant rajono renginius
13.1.2. NSŠ ir TM įgyvendinančių įstaigų klientų aktyvinimas švenčiant valstybines šventes, dalyvauti akcijose
13.2.1. Sukurtos sąlygos savanorystei |
Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupė
|
Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas
|
Valstybinių, tautinių, religinių švenčių metu (Lietuvos valstybės atkūrimo diena, Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo diena, Valstybės diena, Užgavėnės, Kalėdos, Velykos ir kt.). 2019–2021 m. |
Skatinant pilietines Savivaldybės NSŠ ir tęstinio mokymosi darbo grupės iniciatyvas, stiprintas tautinis identitetas; sudaryta daugiau galimybių veikti atsakingai ir skleistis piliečio unikalumui; tarpinės grandies tarp Vilkaviškio r. savivaldybės savanorių bei įmonių atsiradimas; glaudus bendradarbiavimas tarp savanorių bei savanorius priimančių įstaigų. |
Iniciatyvų, jų dalyvių skaičius, viešinimas
|
Žmogiškieji ištekliai |
14. Atliepti negalią turinčio jaunimo savęs atskleidimo poreikius per bendrystę |
14.1. Ugdyti pasitikėjimą savimi ir kitais
14.2. Atrasti galimybių išnaudoti savo potencialą |
Saviraiškos praktikumai
|
Vilkaviškio socialinės pagalbos centro Neįgalaus jaunimo dienos užimtumo padalinys |
Ne jaunesni negu 18 metų asmenys, kurie mokosi pagal NSŠ programas
|
2019–2021 m.
|
Sustiprintas pasitikėjimas savimi kuriant santykius, veikiant su aplinkiniais.
Atrasta galimybių išnaudoti savo potencialą bendrystėje su kitais. |
Praktikumų, jų dalyvių skaičius |
Žmogiškieji ištekliai |
_____________________________