INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS KOMITETO

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS KOMITETO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIAUS 2008 M. GRUODŽIO 1 D. ĮSAKYMO NR. T-228 „DĖL VALSTYBĖS INFORMACINIŲ IŠTEKLIŲ SĄVEIKUMO PLATFORMOS FUNKCIONAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. kovo 24 d. Nr. T-27(2023)

Vilnius

 

Pakeičiu Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2008 m. gruodžio 1 d. įsakymą Nr. T-228 „Dėl Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos funkcionavimo taisyklių patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS KOMITETO

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS INFORMACINIŲ IŠTEKLIŲ SĄVEIKUMO PLATFORMOS FUNKCIONAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugpjūčio 9 d. įsakymu Nr. 4-886 „Dėl Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos nuostatų ir Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, 19 punktu,

tvirtinu Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos funkcionavimo taisykles (pridedama).“

 

 

Skaitmeninės aplinkos skyriaus vedėjas,

atliekantis direktoriaus funkcijas                                                      Arminas Rakauskas


 

PATVIRTINTA

Informacinės visuomenės plėtros komiteto

prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

direktoriaus 2008 m. gruodžio 1 d. įsakymu

Nr. T-228

(Informacinės visuomenės plėtros komiteto

direktoriaus 2023 m. kovo 24 d. įsakymo

Nr. T-27(2023) redakcija)

 

VALSTYBĖS INFORMACINIŲ IŠTEKLIŲ SĄVEIKUMO PLATFORMOS FUNKCIONAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos funkcionavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos (toliau – VIISP) paslaugų turinį (funkcionalumą), paslaugų teikimo ir administravimo tvarką, VIISP tvarkytojo, institucijų, nurodytų Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 1 straipsnio 3 dalyje (toliau – institucijos), sutarčių ir teisės aktų numatytomis sąlygomis besinaudojančių VIISP paslaugomis (toliau – VIISP paslaugų gavėjai), duomenų gavėjų, mokėjimo paslaugos tarpininkavimo paslaugų teikėjo (toliau – Mokėjimo tarpininkas), valstybės tarnautojų ar darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų ar fizinių asmenų, turinčių teisę naudotis VIISP ištekliais numatytoms funkcijoms atlikti (toliau – VIISP naudotojai) teises ir pareigas.

2.  Taisyklės privalomos VIISP tvarkytojui (kuris kartu yra ir VIISP paslaugų teikėjas), VIISP paslaugų gavėjams, duomenų gavėjams, subjektams, ketinantiems tapti VIISP paslaugų gavėjais ar duomenų gavėjais, Mokėjimo tarpininkui ir VIISP naudotojams.

3.  Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos mokėjimų įstatyme ir Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

VIISP PASLAUGŲ TEIKIMO SĄLYGOS

 

4.  VIISP tvarkytojas VIISP paslaugas teikia vadovaudamasis Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu, Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos nuostatais ir Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos duomenų saugos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugpjūčio 9 d. įsakymu Nr. 4-886 „Dėl valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos modernizavimo ir Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos nuostatų ir Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ (toliau – VIISP duomenų saugos nuostatai).

5.  Teikdamas VIISP paslaugas VIISP tvarkytojas:

5.1.  užtikrina sklandų VIISP techninės ir programinės įrangos, skirtos teikti VIISP paslaugų gavėjams VIISP paslaugas, veikimą. Sklandus VIISP veikimas šiame punkte reiškia, jog esant veiklos sutrikimams, dėl kurių VIISP paslaugų teikimas tampa negalimas, tokie sutrikimai turi būti pašalinti per ne ilgesnį, kaip Techninių valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, patvirtinto 2020 m. gruodžio 4 d. Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro įsakymu Nr. V-941 „Dėl Techninių valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo ir Informacinių technologijų saugos atitikties vertinimo metodikos patvirtinimo“, 5.11.4 papunktyje nustatytą pirmos kategorijos informacinei sistemai terminą;

5.2.  teikia VIISP paslaugų gavėjams visą reikiamą techninę ir metodinę informaciją, kuri būtina VIISP paslaugų gavėjams naudotis VIISP paslaugomis;

5.3.  atlieka VIISP paslaugų naudotojų registravimą, teisių ir rolių administravimą;

5.4.  pasikeitus įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų tvarkymą ir saugą, nuostatoms, dėl kurių VIISP tvarkytojas netenka teisės teikti VIISP paslaugas, nedelsdamas raštu praneša apie tokias aplinkybes VIISP paslaugų gavėjams;

5.5.  vadovaujantis VIISP duomenų saugos nuostatais ir saugą reglamentuojančiais dokumentais, įgyvendina VIISP informacijos saugos valdymo sistemos organizacines ir technines priemones, užtikrinančias duomenų patikimumą, tikslumą ir tapatumą bei skirtas apsaugoti duomenis nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo, nuo duomenų pateikimo į VIISP momento iki tokių duomenų saugojimo termino pabaigos;

5.6.  atlieka kitus teisės aktuose numatytus veiksmus, kiek tai susiję su VIISP paslaugų teikimu.

6.  VIISP paslaugų gavėjai:

6.1.  užtikrina VIISP paslaugos gavėjų naudojamų techninių ir programinių priemonių, skirtų naudotis VIISP paslaugomis, tinkamą ir saugų veikimą, įgyvendina tinkamas organizacines ir technines priemones, užtikrinančias duomenų patikimumą, tikslumą ir tapatumą bei skirtas apsaugoti duomenis nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo remiantis informacinės sistemos ar registro duomenų saugą reglamentuojančiais dokumentais;

6.2.  teikia tik teisingą, aktualią, tikslią ir išsamią informaciją ir dokumentus, reikalingus teikti VIISP paslaugas;

6.3.  nesinaudoja VIISP paslaugomis tokiais būdais, kurie gali sukelti grėsmę VIISP paslaugų stabiliam teikimui;

6.4.  naudojasi VIISP paslaugomis tik vykdant teisės aktuose VIISP paslaugų gavėjams nustatytas funkcijas;

6.5.  jokiais būdais ar priemonėmis neleidžia ar nesudaro galimybės naudotis VIISP paslaugomis bet kokioms trečiosioms šalims, įskaitant, bet neapsiribojant teisės naudotis VIISP paslaugomis perleidimu trečiosioms šalims;

6.6.  apie bet kokias aplinkybes, dėl kurių VIISP paslaugų teikimas turėtų būti skubiai sustabdytas ar nutrauktas, nedelsdami (ne vėliau kaip kitą darbo dieną) informuoja VIISP tvarkytoją raštu (elektroniniu paštu);

6.7.  pasikeitus teisės aktų nuostatoms, dėl kurių VIISP paslaugų gavėjai netenka teisės naudotis VIISP paslaugomis, nedelsdami raštu praneša apie tokias aplinkybes VIISP tvarkytojui;

6.8.  atlieka kitus teisės aktuose numatytus veiksmus, kiek tai susiję su naudojimusi VIISP paslaugomis.

7.  VIISP paslaugos pradedamos teikti VIISP tvarkytojui ir VIISP paslaugos gavėjui sudarius Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos paslaugų teikimo sutartį (toliau – VIISP paslaugų sutartis). VIISP paslaugų sutarties pavyzdinė forma pateikta Taisyklių 1 priede.

 

III SKYRIUS

VIISP PASLAUGOS

 

8.  VIISP paslaugos, skirtos viešosioms arba administracinėms elektroniniu būdu teikiamoms paslaugomos (toliau - elektroninės paslaugos) teikti:

8.1.  duomenų keitimosi tarp institucijų, taip pat duomenų, surenkamų iš fizinių ar juridinių asmenų, kuriems teikiamos elektroninės paslaugos (toliau – elektroninių paslaugų gavėjai), perdavimo VIISP paslaugų gavėjams (toliau – duomenų perdavimo paslauga);

8.2.  elektroninių paslaugų gavėjų tapatumo nustatymo duomenų paketų perdavimo VIISP paslaugų gavėjui (toliau – tapatumo nustatymo paslauga);

8.3.  mokėjimo už elektronines paslaugas ruošinio formavimo iš VIISP paslaugų gavėjo pateiktų duomenų, suformuoto mokėjimo ruošinio perdavimo elektroninių paslaugų gavėjo mokėjimo sąskaitą tvarkančiam mokėjimo paslaugų teikėjui, pinigų nurašymo nuo elektroninių paslaugų gavėjo mokėjimo sąskaitos ir duomenų, reikalingų apskaitai tvarkyti, pateikimo VIISP paslaugų gavėjui realiuoju laiku (toliau – mokėjimo paslauga);

8.4.  informacijos apie institucijų teikiamas elektronines paslaugas skelbimo VIISP portale (elektroninių paslaugų sąrašo, elektroninių paslaugų aprašų skelbimo ir prisijungimo prie jų paslaugos);

8.5.  pasiekti Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos paslaugą (toliau – e. pristatymo paslauga) per VIISP portalą (išskyrus tuos atvejus, kai E. pristatymo sistema turi sąsają su kita informacine sistema);

8.6.  juridinių asmenų įgaliojimų sudarymo ir teisių suteikimo fiziniams asmenims naudotis VIISP sukonstruotomis elektroninėmis paslaugomis (toliau – įgaliojimų sudarymo ir valdymo paslauga);

8.7.  abipusės sąsajos su Nacionaline elektroninės atpažinties informacine sistema (NETAIS), kuri atlieka ir eIDAS mazgo, sukurto pagal 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, palaikymo užtikrinimą, kad asmens tapatumo duomenys būtų tiek teikiami, tiek ir priimami, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 910/2014 ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų reikalavimais;

8.8.  elektroninių paslaugų procesams ir jų sekoms (sudėtinėms elektroninėms paslaugoms) kurti ir teikti (toliau – konstravimo paslauga).

9.     VIISP paslaugos institucijų IT veiklos efektyvumui gerinti:

9.1.  centralizuoto VIISP paslaugų gavėjų dokumentų ir standartinių elektroninių dokumentų rengimo, tvarkymo ir saugojimo funkcionalumą užtikrinančią paslaugą (toliau – centralizuoto elektroninių dokumentų valdymo paslauga);

9.2.  centralizuoto VIISP paslaugų gavėjų programinės įrangos licencijų, tiekėjų ir paskirties duomenų tvarkymo, pirkimo sutarčių valdymo, diegimo ir (arba) pašalinimo fakto duomenų tvarkymo, naudojimo stebėsenos duomenų tvarkymo ir techninės įrangos, į kurią įdiegta naudojama licencinė programinė įranga, duomenų tvarkymo funkcijas užtikrinančią paslaugą (toliau – centralizuoto programinės įrangos licencijų valdymo paslauga);

9.3.  turinio valdymo priemonių paslauga.

 

IV SKYRIUS

DUOMENŲ PERDAVIMO PASLAUGA

 

10. Duomenų perdavimo paslaugos tikslas – sudaryti šios VIISP paslaugos gavėjams sąlygas naudojantis VIISP priemonėmis vykdyti duomenų teikimą duomenų gavėjams, duomenis perduodant informacinių technologijų priemonėmis į duomenų gavėjų valdomas valstybės informacines sistemas (toliau – IS) ar registrus;

11. Duomenų perdavimas per VIISP gali būti atliekamas:

11.1.  duomenų gavėjams naudojant žiniatinklio paslaugas – automatiniu būdu pagal duomenų gavėjų užklausas;

11.2.  duomenų gavėjams duomenis į jų pateiktas užklausas atvaizduojant VIISP portale.

12. Duomenys per VIISP į duomenų gavėjų IS ar registrus perduodami naudojant VIISP paslaugų gavėjų parengtas ir VIISP publikuojamas žiniatinklio paslaugas, kurių sąrašas skelbiamas VIISP portale. Žiniatinklio paslaugos rengiamos vadovaujantis Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijomis, patvirtintomis Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2013 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. T-36 „Dėl Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijų patvirtinimo“.

13. Teikdamas duomenų perdavimo paslaugą VIISP tvarkytojas:

13.1.  pateikia duomenų gavėjams reikiamą techninę informaciją ir sudaro jiems sąlygas per VIISP gauti reikalingus duomenis;

13.2.  duomenų perdavimą vykdo laikydamasis šių sąlygų:

13.2.1.     turi būti užtikrintas duomenų gavėjų identifikavimas;

13.2.2.    formuoti užklausas turi būti leidžiama ir duomenys pagal pateiktas užklausas turi būti perduodami tik tiems duomenų gavėjams, kuriems tokia teisė numatyta;

13.2.3.  duomenys konkretiems duomenų gavėjams pagal jų užklausas turi būti perduodami tik tokių apimčių, kokios yra nustatytos duomenų teikėjo ir duomenų gavėjo sudarytoje duomenų teikimo sutartyje.

14. Duomenų gavėjas, gaudamas duomenis per VIISP užtikrina sklandų priemonių, kurios bus naudojamos per VIISP perduodamiems duomenims priimti, veikimą.

15. VIISP tvarkytojas duomenų perdavimo per VIISP paslaugą teikia, o VIISP paslaugų gavėjas šia paslauga naudojasi laikydamasis Taisyklių II ir IV skyriuose nustatytų reikalavimų ir įsipareigojimų.

 

V SKYRIUS

TAPATUMO NUSTATYMO PASLAUGA

 

16. Tapatumo nustatymo paslaugos tikslas – sudaryti VIISP paslaugų gavėjams galimybę naudojantis VIISP priemonėmis patvirtinti į jų IS ir registrus besikreipiančių elektroninių paslaugų gavėjų tapatumą. Taip pat sudaryti galimybę pasiekti pagal Reglamento (ES) Nr. 910/2014 reikalavimus sukurtą eIDAS mazgą, užtikrinantį tarpvalstybinių elektroninių paslaugų teikimą. Elektroninių paslaugų gavėjų tapatumo nustatymo paslauga – tai elektroninis procesas, kurio metu patvirtinama fizinio arba juridinio asmens, arba juridinio asmens, kuriam atstovauja fizinis asmuo, tapatybė pagal asmens tapatybės duomenis, pateikiamus naudojant elektroninės atpažinties priemonę.

17. Į VIISP paslaugų gavėjo IS besikreipiančių elektroninių paslaugų gavėjų tapatybė nustatoma per VIISP, vadovaujantis VIISP paslaugų sutartyje ir (arba) Reglamente (ES) Nr. 910/2014 bei jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nurodytomis techninėmis specifikacijomis.

18. Asmens, norinčio gauti elektroninę paslaugą, tapatumas patvirtinamas, naudojant:

18.1.  Lietuvos Respublikoje išduotas arba pripažįstamas elektroninės atpažinties priemones;

18.2.  Lietuvos Respublikos teritorijoje veikiančių bankų ar kitų finansų įstaigų elektroninės bankininkystės sistemas.

19. Užsienio šalių asmenų tapatybė gali būti nustatoma naudojant:

19.1.  Tarpvalstybinį sprendimą, sukurtą vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 910/2014 ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų reikalavimais;

19.2.  eRezidento kortelę.

20. VIISP paslaugų gavėjas pagal VIISP paslaugų sutartyje nustatytą techninę specifikaciją parengia priemones, skirtas užtikrinti VIISP paslaugų gavėjo IS ir VIISP sąveiką ir apie tai informuoja VIISP tvarkytoją elektroninėmis priemonėmis.

21. VIISP tvarkytojas per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 20 punkte nurodyto pranešimo gavimo dienos arba kitais atvejais – per VIISP tvarkytojo ir VIISP paslaugų gavėjo individualiai suderintą terminą, VIISP paslaugų gavėjui pradeda teikti tapatybės nustatymo paslaugą.

22. VIISP paslaugų gavėjas tapatybės nustatymo paslauga naudojasi tik VIISP paslaugų gavėjo tvarkomoje IS.

23. Naudojantis tapatybės nustatymo paslauga gautus VIISP naudotojų tapatybės duomenis VIISP paslaugų gavėjas tvarko tik VIISP naudotojų tapatybės nustatymo tikslu.

24. VIISP tvarkytojas tapatybės nustatymo paslaugą teikia, o VIISP paslaugų gavėjas šia paslauga naudojasi laikydamasis Taisyklių II ir V skyriuose nustatytų esminių reikalavimų.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMO PASLAUGA

 

25. Mokėjimo paslaugos tikslas – suteikti VIISP paslaugų gavėjams priemones, kurių pagalba VIISP naudotojai galėtų atsiskaityti už VIISP paslaugų gavėjų teikiamas elektronines paslaugas realiu laiku.

26. Mokėjimus už VIISP paslaugas VIISP paslaugų gavėjas gali gauti į:

26.1.  Valstybinės mokesčių inspekcijos (toliau – VMI) biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą. Tokiu atveju VIISP paslaugų gavėjui sukonfigūruojami mokėjimai per turimas VMI atsiskaitymo priemones ir per pridedamos papildomos atsiskaitymo priemonės per VIISP mokėjimo tarpininką. VIISP paslaugų gavėjams nereikia pasirašyti sutarties su VMI arba VIISP mokėjimo tarpininku;

26.2.  VIISP paslaugų gavėjo atsiskaitomąją sąskaitą. Tokiu atveju VIISP paslaugos gavėjas pasirašo sutartį be finansinių įsipareigojimų su mokėjimų tarpininku arba sutartį su finansiniais įsipareigojimais su bankais ar kitomis finansinėmis įstaigomis dėl visų ar tik dėl kai kurių mokėjimų būdų, skirtų atsiskaitymams realiu laiku vykdymui, kurie yra išvardinti Taisyklių 27 punkte.

27. Mokėjimo paslaugos VIISP paslaugų gavėjams suteikiami šie apmokėjimo būdai:

27.1.  atsiskaitymas realiu laiku, naudojant elektroninės bankininkystės priemones;

27.2.  mokėjimo kortelėmis (Mastercard, VISA).

28. Mokėjimo tarpininkas, pagal gautą informaciją apie mokėjimus į mokėjimo tarpininko sąskaitą, atlieka mokėjimus atitinkamai per:

28.1.  VIISP paslaugų gavėjo sutartyje su mokėjimo tarpininku į nurodytą mokėjimo gavėjo sąskaitą per terminą, ne ilgesnį kaip nustatyta VIISP paslaugų sutartyje;

28.2.  Mokėjimo tarpininko ir VMI sutartyje nustatytą terminą.

29. Sudarant VIISP paslaugų gavėjui sutartį su Mokėjimo tarpininku pagal 26.2 papunktį, dėl Mokėjimo tarpininko paslaugos gavimo, turi būti nustatytas ataskaitų teikimo periodiškumas VIISP paslaugų gavėjui ir kuriose nurodoma:

29.1.  pagal iš VIISP gautus duomenis – elektroninės paslaugos, už kurias praėjusį mėnesį buvo įvykdyti mokėjimai;

29.2.  pagal atitinkamų bankų ar kitų finansinių įstaigų duomenis – elektroninės paslaugos, už kurias Mokėjimo tarpininkas praėjusį mėnesį gavo mokėjimus bei tokių mokėjimų sumos;

29.3.  elektroninės paslaugos, už kurias Mokėjimo tarpininkas pervedė mokėjimus Taisyklių 27.1 punkte nustatyta tvarka, ir pervestų mokėjimų suma.

30. Tuo atveju, jei elektroninė paslauga nesuteikiama, Mokėjimo tarpininkas nedelsdamas grąžina elektroninių paslaugų gavėjui už elektroninę paslaugą Mokėjimo tarpininkui pervestas pinigų sumas (įskaitant ir pinigus, kuriuos Mokėjimo tarpininkas gauna kaip atlyginimą už Mokėjimo tarpininkavimo paslaugą), kurių Mokėjimo tarpininkas dar nėra pervedęs VIISP Taisyklių 29.2 papunktyje nustatyta tvarka. Jei Mokėjimo tarpininkas pinigų sumas jau yra pervedęs Taisyklių 29.2 papunktyje nustatyta tvarka, elektroninės paslaugos gavėjui Mokėjimo tarpininkas perveda tik tą pinigų sumą (komisinis mokestis), kurią jis gavo už nesuteiktos elektroninės paslaugos Mokėjimo tarpininkavimo paslaugos teikimą.

31. Mokėjimo tarpininkui už teikiamą Mokėjimo tarpininkavimo paslaugą mokamas atlyginimas, kurio dydis nustatomas atlikus viešąjį pirkimą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

32. Sudarius naują ar atlikus galiojančios VIISP paslaugų sutarties keitimą, VIISP paslaugų gavėjas pagal VIISP paslaugų sutartyje nustatytas technines specifikacijas parengia priemones, skirtas užtikrinti VIISP paslaugų gavėjo IS ir VIISP sąveiką VIISP paslaugų gavėjui naudojantis Mokėjimo paslauga ir apie tai informuoja VIISP tvarkytoją elektroninėmis priemonėmis.

33. VIISP tvarkytojas per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 32 punkte nurodyto pranešimo gavimo dienos, atskirais atvejais – per VIISP tvarkytojo ir VIISP paslaugų gavėjo individualiai suderintą terminą, VIISP paslaugų gavėjui pradeda teikti mokėjimo paslaugą.

34. VIISP paslaugų gavėjas Mokėjimo paslauga naudojasi tik vykdydamas su atsiskaitymais už jo IS teikiamas elektronines paslaugas susijusius procesus.

35. VIISP paslaugų gavėjas naudojantis Mokėjimo paslauga gautus asmens duomenis tvarko tik atsiskaitymo už elektronines paslaugas fakto patikrinimo tikslu.

36. VIISP tvarkytojas teikiant Mokėjimo paslaugą gautus asmens duomenis tvarko tik Mokėjimo paslaugos procedūros vykdymo tikslu.

37. VIISP tvarkytojas Mokėjimo paslaugą teikia, o VIISP paslaugų gavėjas šia paslauga naudojasi laikydamasis Taisyklių II ir VI skyriuose nustatytų esminių reikalavimų.

 

VII SKYRIUS

Informacijos apie institucijų teikiamas elektronines paslaugas skelbimo VIISP portale paslauga

 

38. Informacijos apie institucijų teikiamas elektronines paslaugas skelbimo VIISP portale paslaugos tikslas – sudaryti VIISP paslaugų gavėjams galimybę, naudojantis VIISP priemonėmis teikti paslaugų aprašymų informaciją.

39. VIISP paslaugų gavėjų elektroninių paslaugų aprašymus naudodamiesi VIISP savitarnos srities skaitmeninio turinio valdymo priemonėmis talpina VIISP paslaugų gavėjai.

40. VIISP paslaugų gavėjas užpildo elektroninės paslaugos aprašymo formą, kurioje pateikia informaciją apie konkrečią elektroninę paslaugą ir nuorodą į šią paslaugą VIISP paslaugų gavėjo informacinėje sistemoje. Užpildytą paslaugos aprašymo formą VIISP paslaugų gavėjas pateikia VIISP tvarkytojui elektroniniu paštu.

41. Teikiamų elektroninių paslaugų aprašyme (toliau – Aprašymas) turi būti pateikta informacija apie konkrečią elektroninę paslaugą ir nuoroda į šią paslaugą, leidžianti tiesiogiai pasiekti aprašomą elektroninę paslaugą. Informacija apie elektroninę paslaugą teikiama užpildant Aprašymo formą (pateikiama Taisyklių 2 priede).

42. Aprašymai, atsižvelgiant į jų teikėjo veiklos ir teisės aktų, reglamentuojančių šių paslaugų teikimą, pakeitimus, turi būti peržiūrimi ir prireikus atnaujinami ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo tokių pasikeitimų įsigaliojimo dienos.

43. Jeigu elektroninės paslaugos aprašymas yra skelbiamas Viešųjų ir administracinių paslaugų stebėsenos ir analizės informacinėje sistemoje (toliau – PASIS) ir susietas su elektroninės paslaugos aprašymu VIISP, šios paslaugos aprašyme rodoma informacija yra perkelta iš PASIS.

44. Už VIISP skelbiamame teikiamų elektroninių paslaugų aprašyme nurodytos informacijos teisingumą atsako aprašą patalpinęs VIISP paslaugų gavėjas.

45. VIISP tvarkytojas Informacijos apie institucijų teikiamas elektronines paslaugas skelbimo VIISP portale paslaugą teikia, o VIISP paslaugų gavėjas šia paslauga naudojasi laikydamasis Taisyklių II ir VII skyriuose nustatytų esminių reikalavimų.

 

VIII SKYRIUS

e. pristatymo paslauga

 

46. Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinės sistemos paslaugos per VIISP portalą tikslas – VIISP naudotojui ar elektroninių paslaugų gavėjui prisijungus prie VIISP savitarnos ar VIISP portalo, pateikti informaciją apie galimybę susikurti elektroninio pristatymo dėžutę, kuri naudojama elektroninio pristatymo paslaugai gauti arba prisijungti prie jau turimos elektroninio pristatymo dėžutės.

47. VIISP naudotojui ar elektroninių paslaugų gavėjui pasirinkus elektroninio pristatymo dėžutės sukūrimą:

47.1.  jis yra nukreipiamas į Nacionalinės elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą;

47.2.  Nacionalinei elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinei sistemai perduodami nukreipto VIISP naudotojo ar elektroninių paslaugų gavėjo asmens tapatybės nustatymo duomenys: Vardas Pavardė elektroninių paslaugų gavėjo asmens kodas arba VIISP naudotojo valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris.

 

IX SKYRIUS

įgaliojimų sudarymo ir valdymo paslauga

 

48. VIISP priemonėmis įgaliojimų sudarymo ir valdymo paslaugos tikslas – sudaryti galimybę juridinių asmenų vadovams VIISP aplinkoje įgalioti savo darbuotojus atlikti tam tikrus veiksmus VIISP portale.

49. Veikti pagal VIISP priemonėmis sudarytą įgaliojimą leidžiama prie VIISP portalo prisijungusiems elektroninių paslaugų gavėjams, kurie yra identifikuoti kaip fiziniai asmenys, t. y., iš išorinės autentifikavimo sistemos yra gautas asmens kodas.

50. Jei iš išorinės autentifikavimo sistemos yra gaunamas valstybės tarnautojo kodas (prisijungimas su valstybės tarnautojo sertifikatu) arba juridinio asmens kodas (prisijungimas per banką ar kitą finansų įstaigą), asmuo yra identifikuojamas ne kaip fizinis asmuo ir jam nesuteikiama galimybė veikti pagal įgaliojimą.

51. Elektroninių paslaugų gavėjas (fizinis asmuo), turintis VIISP priemonėmis sudarytą įgaliojimą atlikti tam tikrus veiksmus, prisijungęs prie VIISP portalo bet kuriuo metu gali pasirinkti teisę – veikti pagal įgaliojimą. Pasirinkus teisę veikti pagal įgaliojimą, elektroninių paslaugų gavėjui (įgaliotajam) yra matomi tik jam leidžiami atlikti veiksmai juridinio asmens vadovo vardu. Inicijavus veiksmo atlikimą, prieš pradedant veiksmo vykdymą, yra patikrinama ar elektroninių paslaugų gavėjui (įgaliotajam) leidžiama atlikti šį veiksmą.

52. Elektroninių paslaugų teikėjams sudaroma galimybė VIISP priemonėmis sudaryti, registruoti, tvarkyti, tikrinti įgaliojimus, kuriuose naudotojai, fiziniai asmenys (juridinio asmens darbuotojai), įgaliojami atstovauti juridinį asmenį, naudotis jų teikiamomis elektroninėmis paslaugomis.

53. VIISP tvarkytojas VIISP priemonėmis įgaliojimų sudarymo ir valdymo paslaugą teikia, o VIISP paslaugų gavėjas šia paslauga naudojasi laikydamasis Taisyklių II ir IX skyriuose nustatytų esminių reikalavimų.

 

X SKYRIUS

KONSTRAVIMO PASLAUGA

 

54. Konstravimo paslaugos tikslas – sudaryti VIISP paslaugų gavėjams sąlygas VIISP aplinkoje, naudojantis Taisyklių III skyriuje nurodytomis VIISP paslaugomis, kurti ir talpinti informacinių ir ryšių technologijų priemones, reikalingas VIISP paslaugų gavėjams teikti elektronines paslaugas arba tokių paslaugų procesų sudėtinių dalių rezultatus.

55. Naudodamiesi VIISP priemonėmis VIISP paslaugų gavėjai gali:

55.1.  kurti, diegti ir derinti VIISP paslaugų gavėjų teikiamų elektroninių paslaugų veiklos procesus arba jų sudėtines dalis;

55.2.  vykdyti VIISP paslaugų gavėjų teikiamų elektroninių paslaugų veiklos procesus ir stebėti jų veiklos ataskaitas;

55.3.  administruoti įdiegtus VIISP paslaugų gavėjų teikiamų elektroninių paslaugų veiklos procesus.

56. Institucija, ketinanti naudotis Konstravimo paslauga, parengia planuojamos teikti elektroninės paslaugos paraišką (toliau – Paraiška) (Paraiškos forma pateikiama Taisyklių 3 priede) ir teikia suderinimui VIISP tvarkytojui.

57. Paraiškos turinį sudaro šios dalys:

57.1.  bendroji informacija. Šioje dalyje nurodoma: elektroninės paslaugos gavėjai (fiziniai arba juridiniai asmenys), paslaugos teikėjo pavadinimas, kontaktinio asmens, kuris gali suteikti informaciją apie paslaugos kūrimą ir teikimą, vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas;

57.2.  informacija apie elektroninę paslaugą. Šioje dalyje nurodoma: elektroninės paslaugos pavadinimas, teisės aktas, kuriuo vadovaujantis teikiama elektroninė paslauga, asmens duomenų tvarkymo tikslas bei suteiktos VIISP paslaugų gavėjo elektroninės paslaugos rezultatas (pvz., išduotas leidimas). Šioje dalyje gali būti aprašomos kelios elektroninės paslaugos, jei jų teikimo procesai susiję (pvz., licencijos ir jos dublikato išdavimas);

57.3.  duomenų teikėjai ir jų teikiami duomenys. Šioje dalyje nurodoma informacija apie duomenų teikėjus, kurių tvarkomi duomenys bus naudojami teikiant elektroninę paslaugą: pavadinimas, duomenų teikėjo valdomo registro arba informacinės sistemos, kurioje tvarkomi duomenys bus naudojami teikiant elektroninę paslaugą, pavadinimas ir registravimo Registrų ir valstybės informacinių sistemų registre kodas, konkretūs duomenų teikėjų tvarkomi duomenys, kurie bus naudojami teikiant elektroninę paslaugą (arba tokių duomenų grupės, jeigu visų duomenų nurodyti nėra galimybės), ir tokių duomenų (arba jų grupių) saugojimo terminas. Šioje dalyje turi būti aprašomi visi duomenų teikėjai, jeigu teikiant elektroninę paslaugą numatoma naudoti kelių duomenų teikėjų tvarkomus duomenis;

57.4.  elektroninės paslaugos teikimo procesas. Šioje dalyje trumpai aprašomas paslaugos teikimo procesas ir esminiai paslaugos teikimo žingsniai (pvz., prašymo užpildymas ir pateikimas, duomenų patikrinimas, duomenų patikslinimas, sprendimo priėmimas, rezultato pateikimas ir t. t.), nurodomos paslaugos teikimo išimtys arba sąlygos, kai nutraukiamas jau pradėtas paslaugos teikimo procesas (pildoma tik jei yra specifinių sąlygų), nurodoma, kurios iš Taisyklėse nurodytų VIISP paslaugų bus naudojamos kuriant VIISP priemones;

57.5.  VIISP priemonių kūrimo finansavimas. Šioje dalyje nurodomas subjektas, kuris padengs VIISP priemonių kūrimo išlaidas (nurodant lėšų šaltinį), trumpai aprašomi VIISP tvarkytojo ir VIISP paslaugų gavėjo santykiai vykdant VIISP priemonių kūrimo darbus: nurodoma, kas ir kaip vykdys VIISP priemonių specifikavimą, VIISP priemonių diegėjo parinkimą ir jo veiklos priežiūrą, rezultatų priėmimą ir panašiai.

58. Suderinus Paraišką sudaroma VIISP paslaugų sutartis.

59. Sudarius VIISP paslaugų sutartį arba atlikus sudarytos VIISP paslaugų sutarties keitimą, pagal Paraiškoje pateiktą informaciją rengiama VIISP priemonių detali specifikacija ir kuriamos VIISP priemonės.

60. VIISP tvarkytojas Konstravimo paslaugą teikia, o VIISP paslaugų gavėjas šia paslauga naudojasi laikydamasis Taisyklių II ir X skyriuose nustatytų esminių reikalavimų.

 

XI SKYRIUS

Centralizuoto elektroninių dokumentų valdymo paslauga

 

61. Centralizuotos elektroninių dokumentų valdymo paslaugos tikslas – suteikti VIISP paslaugų gavėjams (nedidelę organizacinę struktūrą turinčioms valstybės ir savivaldybių institucijoms, įstaigoms ir įmonėms) galimybę neatlygintinai naudotis elektroninių dokumentų valdymo paslauga, apimančią elektroninių dokumentų rengimą, tvarkymą ir saugojimą.

62. Centralizuota elektroninių dokumentų valdymo paslaugos pagrindinės funkcijos:

62.1.  elektroninio dokumento, atitinkančio specifikaciją ADOC-V1.0/ ADOC-V2.0 ir PDF-LT-V1.0 rengimas;

62.2.  gauto elektroninio dokumento tikrinimas elektroninio dokumento atitikimui specifikacijai;

62.3.  elektroninių parašų metaduomenų tikrinimas;

62.4.  įstaigos parengto ir gauto elektroninio dokumento pasirašymas, registravimas pagal nustatytus reikalavimus;

62.5.  elektroninių bylų tvarkymas (dokumentų sisteminimas į bylas ir bylose);

62.6.  elektroninių dokumentų išsaugojimas (įskaitant ir elektroninio parašo galiojimo įrodymų išsaugojimą, laiko žymų naudojimą) ir elektroninių dokumentų saugojimo rizikos valdymas;

62.7.  gauto elektroninio dokumento nukreipimas (su ar be rezoliucijos) atsakingam darbuotojui bei dokumento vykdymo kontrolės stebėjimas;

62.8.  administravimas (naudotojų registravimas ir rolių suteikimas ir pan.);

62.9.  duomenų (elektroninių dokumentų, užduočių ir kt.) eksportavimas. Šis funkcionalumas skirtas tiems atvejams, kai centralizuota elektroninių dokumentų valdymo paslauga besinaudojanti įstaiga pasikeitus poreikiams nuspręstu pati įsigyti elektroninių dokumentų valdymo sistemą ir į ją persikelti ankstesnius duomenis;

62.10.   integracinė sąsaja su Nacionaline elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą, informacine sistema;

62.11.   integracine sąsaja su Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos Elektroninio archyvo informacine sistema dėl elektroninių dokumentų perdavimo ilgalaikiam išsaugojimui;

62.12.   įstaigų gautų oficialių dokumentų skaitmeninių kopijų įtraukimas į apskaitą ir valdymas. Naudojantis šiuo funkcionalumu galima užregistruoti skaitmeninio dokumento kopijų kaip gautų dokumentų, priskirti bylai ir valdyti tokias kopijas teises aktų nustatyta tvarka.

63. VIISP tvarkytojas Centralizuotą elektroninių dokumentų valdymo paslaugą teikia, o VIISP paslaugų gavėjas šia paslauga naudojasi laikydamasis Taisyklių II ir XI skyriuose nustatytų esminių reikalavimų.

 

XII SKYRIUS

CENTRALIZUOTO PROGRAMINĖS ĮRANGOS LICENCIJŲ VALDYMO PASLAUGA

 

64. Centralizuoto programinės įrangos licencijų valdymo paslaugos tikslas – sudaryti VIISP paslaugų gavėjams galimybę VIISP aplinkoje centralizuotai tvarkyti duomenis apie jų disponuojamos ir planuojamos naudoti programinės įrangos licencijas bei techninę įrangą, į kurią įdiegta naudojama licencinė programinė įranga.

65. Centralizuoto programinės įrangos licencijų valdymo funkcionalumas leidžia institucijai tvarkyti duomenis visame programinės įrangos valdymo gyvavimo cikle:

65.1.  programinės įrangos licencijų duomenų tvarkymas;

65.2.  programinės įrangos pirkimo sutarčių valdymas;

65.3.  programinės įrangos tiekėjų duomenų tvarkymas;

65.4.  programinės įrangos paskirties duomenų tvarkymas;

65.5.  programinės įrangos instaliavimo ir išinstaliavimo fakto duomenų tvarkymas;

65.6.  techninės įrangos, į kurią įdiegta naudojama licencinė programinė įranga, duomenų tvarkymas;

65.7.  programinės įrangos naudojimo stebėsenos duomenų tvarkymas;

65.8.  ataskaitos (licencijų panaudojimo, paskirties, tipų, galiojimo terminų, palaikymo, sąnaudų ir kitus pasirinktus parametrus) rengimas.

66. VIISP tvarkytojo funkcijos:

66.1.  Centralizuoto programinės įrangos licencijų valdymo paslaugos naudotojų administravimas (VIISP naudotojų registravimas, rolių suteikimas, išregistravimas);

66.2.  programinės įrangos licencijų aprašų tvirtinimas bei tvirtinimo atšaukimas;

66.3.  Centralizuoto programinės įrangos licencijų valdymo duomenų ataskaitų ir suvestinių rengimas ir administravimas.

67. VIISP tvarkytojas Centralizuoto programinės įrangos licencijų valdymo paslaugą teikia, o VIISP paslaugų gavėjas šia paslauga naudojasi laikydamasis Taisyklių II ir XII skyriuose nustatytų esminių reikalavimų.

 

XIII SKYRIUS

Turinio valdymo priemonių paslauga

 

68. Turinio valdymo priemonių paslaugos tikslas – teikti VIISP paslaugų gavėjams turinio valdymo priemonių paslaugą portale „Mano Vyriausybė“.

69. Turinio valdymo priemonių paslaugos suteikimo metu VIISP paslaugų gavėjui portale „Mano vyriausybė“ sukuriama interneto svetainė, kurioje VIISP paslaugų gavėjas teikia savo veiklos informaciją.

70. VIISP paslaugų gavėjų portale „Mano vyriausybė“ teikiama informacija turi atitikti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo ir Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo patvirtinimo“, nuostatas.

71. Turinio valdymo priemonių paslaugos pagrindinės funkcijos:

71.1.  VIISP paslaugų gavėjų interneto svetainių, skirtų VIISP paslaugų gavėjų veiklos informacijos talpinimui portale „Mano vyriausybė“, struktūros sukūrimas;

71.2.  VIISP paslaugų gavėjų veiklos informacijos portale „Mano vyriausybė“ tvarkymas;

71.3.  Kitos VIISP paslaugų gavėjų informacijos (viešųjų konsultacijų informacija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo grupių ir komisijų veiklos informacija, Ministro Pirmininko, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir ministerijų atstovų pasitarimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžių informacija, įstaigų skelbiamų visuomenės apklausų informacija) tvarkymas;

71.4.  Galimybės kreiptis į VIISP paslaugų gavėjus užtikrinimas (informacijos apie galimybes elektroniniu būdu kreiptis į Lietuvos Respublikos Vyriausybę, Ministrą Pirmininką ir kt. institucijas užtikrinimas, kreipinių stebėsenos vykdymas, kreipinių institucijoms nukreipimas, atsakymų į pateiktus kreipinius pateikimas);

71.5.  Portalo „Mano vyriausybė“ naudotojų administravimas (naudotojų registravimas ir rolių suteikimas ir pan.);

71.6.  Siekiant teikti turinio valdymo priemonių paslaugą yra realizuotos integracinės sąsajos su:

71.6.1.     Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos dokumentų valdymo sistema, iš kurios teikiama Ministro Pirmininko, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir ministerijų atstovų pasitarimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžių informacija;

71.6.2.     Valstybės tarnautojų registru iš kurio institucijoms teikiami jų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių pavadinimus ir kontaktiniai duomenys, naudojami institucijų interneto svetainių kontaktinių duomenų automatizuotam tvarkymui.

72. Už turinio valdymo priemonėmis portale „Mano vyriausybė“ skelbiamos informacijos teisingumą atsako VIISP paslaugų gavėjas.

73. VIISP tvarkytojas Turinio valdymo priemonių paslaugą teikia, o VIISP paslaugų gavėjas šia paslauga naudojasi laikydamasis Taisyklių II ir XIII skyriuose nustatytų esminių reikalavimų.

 

XIV SKYRIUS

INSTITUCIJOS SAVITARNOS SRITIS

 

74. Subjektas, ketinantis naudotis VIISP paslaugomis ar VIISP paslaugų gavėjas pateikia VIISP tvarkytojui registracijos prašymą (toliau – prašymas), kuris suformuojamas VIISP portale užpildžius registracijos formą.

75. Registracijos formoje nurodomi šie duomenys:

75.1.  Asmens, kuris yra įgaliotas institucijai sukurti prieigą prie VIISP savitarnos srities, duomenys – valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris, asmens kodas, vardas ir pavardė arba darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, asmens kodas, vardas ir pavardė;

75.2.  subjekto juridinio asmens pavadinimas;

75.3.  subjekto juridinio asmens kodas;

75.4.  VIISP naudotojai, kurie naudosis VIISP savitarnos sritimi, šių naudotojų valstybės tarnautojų pažymėjimų numeriai, vardai ir pavardės, arba asmens kodai, vardai ir pavardės, jei šie naudotojai yra darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, naudotojams priskiriamos užduotys;

75.5.  informacija apie priemones, kuriomis prašymą pateikusiam asmeniui ar prašyme nurodytiems VIISP naudotojams bus perduota informacija apie sukurtą prieigą bei prisijungimo prie VIISP savitarnos srities duomenys ar informacija apie nesukurtą prieigą.

76. Registracijos forma gali būti užpildyta, pasirašyta subjekto vadovo ir pateikta VIISP tvarkytojui VIISP priemonėmis.

77. Jeigu prieiga prie VIISP savitarnos srities sukuriama, prašyme nurodytiems VIISP naudotojams prašyme numatytomis priemonėmis perduodama informacija apie sukurtą prieigą bei prisijungimo prie VIISP savitarnos srities duomenys.

78. Jeigu prieiga prie VIISP savitarnos srities nesukuriama, prašyme numatytomis priemonėmis prašymą pateikęs asmuo yra informuojamas apie nesėkmingą bandymą gauti prieigą prie VIISP savitarnos srities.

79. Pateikdami prašymą subjektai, ketinantys naudotis VIISP paslaugomis, ar VIISP paslaugų gavėjas patvirtina, kad susipažino su VIISP savitarnos srities naudojimo taisyklėmis, VIISP saugumo politika ir šią politiką įgyvendinančiais dokumentais, su jais sutinka ir įsipareigoja jais vadovautis.

80. Pasikeitus prašyme nurodytiems duomenims institucija ar privatus juridinis asmuo, ketinantis naudotis VIISP paslaugomis, ar VIISP paslaugų gavėjas privalo šiuos duomenis VIISP savitarnos srityje atnaujinti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo minėtų duomenų pasikeitimo dienos.

81. VIISP naudotojai privalo saugoti jiems suteiktus prisijungimo duomenis ir niekam jų neperduoti. Atsakomybė už visus su VIISP savitarnos srities VIISP naudotojo prisijungimo duomenimis atliktus veiksmus tenka asmeniui, kuriam yra suteikti prisijungimo duomenys.

82. VIISP savitarnos srityje VIISP naudotojai atlieka šiuos VIISP paslaugų valdymo veiksmus:

82.1.  nustato užduotis kitiems VIISP naudotojams dėl VIISP paslaugų teikimo;

82.2.  vykdo VIISP paslaugų veikimo būklės ir naudojimo intensyvumo stebėseną;

82.3.  naudojasi VIISP pagalbos teikiamomis priemonėmis bei valdo incidentų arba pakeitimų prašymų registravimą;

82.4.  peržiūri gaunamų VIISP paslaugų bei joms priskirtų parinkčių sąrašą;

82.5.  pagal nustatytas taisykles keičia gaunamų paslaugų teikimo parinktis;

82.6.  pagal poreikį keičia ataskaitų apie gaunamas paslaugas apimtis ir periodiškumą;

82.7.  peržiūri įgaliojimų registre užregistruotų įgaliojimų atvaizdavimus VIISP ir jais naudojasi;

82.8.  valdo priminimų apie teikiamas VIISP paslaugas parinktis;

82.9.  įkelia ir valdo įkeliamus VIISP dokumentų elektroninių paslaugų gavėjo asmeninius dokumentus;

82.10.      sudaro ir tvarko naudingų susijusių nuorodų sąrašą.

 

XV SKYRIUS

VIISP PASLAUGŲ SUTARTIS

 

83.   VIISP paslaugų sutartys yra sudaromos elektroninio ryšio priemonėmis VIISP portale. VIISP paslaugų sutartis yra pasirašoma kvalifikuotu elektroniniu parašu. VIISP paslaugų sutartis derinama pasirašant nekvalifikuotu elektroniniu parašu, formuojamu VIISP portalo programinės įrangos priemonėmis. Laikoma, kad toks nekvalifikuotas elektroninis parašas turi tokią pat teisinę galią, kaip kvalifikuotas elektroninis parašas arba parašas popieriniuose dokumentuose.

84.   VIISP paslaugų sutartyje yra nurodoma (arba pateikiamos blanketinės nuorodos): VIISP paslaugų sutarties dalykas, šalių teisės, pareigos, atsakomybė, VIISP paslaugų užsakymo teikimo, keitimo ir atsisakymo tvarka ir kita VIISP paslaugų sutarčių vykdymui aktuali informacija. Asmens duomenų tvarkymo sąlygos yra nustatomos VIISP paslaugų sutarties priede ir / arba VIISP paslaugų užsakymuose.

85.   VIISP paslaugų gavėjui teikiamos konkrečios VIISP paslaugos, jų techninės specifikacijos ir kita VIISP paslaugų teikimui reikalinga informacija pateikiama VIISP paslaugų užsakymuose. VIISP paslaugų sutarties priedai ir VIISP paslaugų užsakymai yra laikomi VIISP paslaugų sutarties sudėtine neatsiejama dalimi.

86.   Pasirašius VIISP paslaugų sutartį, VIISP paslaugų gavėjas įgyja teisę gauti VIISP paslaugas nurodytas Taisyklių III skyriuje. VIISP paslaugos, nurodytos Taisyklių III skyriuje pradedamos teikti, tik po to, kai VIISP paslaugų gavėjas VIISP portale VIISP institucijų savitarnos srityje VIISP portalo priemonėmis pateikia pasirašytą VIISP paslaugų užsakymą, o VIISP paslaugų teikėjas tokį VIISP paslaugų užsakymą patvirtina. VIISP paslaugų užsakymai pasirašomi nekvalifikuotu elektroniniu parašu, formuojamu VIISP portalo programinės įrangos priemonėmis.

87.   VIISP paslaugų gavėjas VIISP paslaugų sutarties galiojimo laikotarpiu VIISP portale VIISP institucijų savitarnos srityje VIISP portalo priemonėmis gali teikti naujus VIISP paslaugų užsakymus, keisti esamus VIISP paslaugų užsakymus bei atsisakyti anksčiau pateiktų VIISP paslaugų užsakymų. VIISP paslaugų gavėjo pateikti nauji/keičiami/atsisakomi VIISP paslaugų užsakymai įsigalioja tik juos patvirtinus VIISP paslaugų teikėjui.

88.   VIISP portale VIISP institucijų savitarnos srityje VIISP paslaugų gavėjams yra pateikiama detali informacija apie jų sudarytas VIISP paslaugų sutartis, jų priedus ir VIISP paslaugų užsakymus.

89.   Pasirašydamas VIISP sutartį VIISP paslaugų gavėjas patvirtina, kad susipažino su Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos portalo epaslaugos.lt paslaugų teikimo sąlygų aprašu, patvirtintu Informacinės visuomenės plėtros komiteto direktoriaus įsakymu, Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos duomenų saugos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugpjūčio 9 d. įsakymu Nr. 4-886 „Dėl Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos nuostatų ir Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ ir saugumo politiką įgyvendinančiais dokumentais, su jais sutinka ir įsipareigoja jais vadovautis.

 

XVI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

90.  VIISP tvarkytojas, VIISP paslaugų gavėjai, duomenų gavėjai, Mokėjimo tarpininkas Taisyklių nuostatas vykdo nepažeisdami kitų teisės aktų reikalavimų.

______________

part_4b52f10f5c5e4a0daf0af0b1dbaa4c47_end


 

Valstybės informacinių išteklių sąveikumo

platformos funkcionavimo taisyklių

1 priedas

 

VALSTYBĖS INFORMACINIŲ IŠTEKLIŲ SĄVEIKUMO PLATFORMOS PASLAUGŲ TEIKIMO SUTARTIS

 

20.... m. ........................ ........ d. Nr. ............

Vilnius

 

<PAVADINIMAS> (toliau – VIISP paslaugų teikėjas), kurį atstovauja <atstovo pareigos> <ATSTOVO VARDAS IR PAVARDĖ>, atstovavimo teisinis pagrindas - <Atstovavimo teisinis pagrindas>

ir

<Teisinė forma> <PAVADINIMAS> (toliau – VIISP paslaugų gavėjas), kurį (- ią) atstovauja <atstovo pareigos> <ATSTOVO VARDAS IR PAVARDĖ>, atstovavimo teisinis pagrindas - <Atstovavimo teisinis pagrindas>,

toliau atskirai vadinamos „Šalimi“, o kartu – „Šalimis“, sudarome Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos paslaugų teikimo sutartį (toliau – Sutartis):

 

1. Bendrosios nuostatos

 

1.1.   Šalys veikia vadovaudamosi Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu,  Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1659 „Dėl Viešojo administravimo institucijų informacinių sistemų sąveikumo sistemos naudojimo teikiant viešąsias ir administracines paslaugas elektroninėje erdvėje“, Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos nuostatais , patvirtintais Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. rugpjūčio 9 d. įsakymu Nr.4-886 „Dėl Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos modernizavimo,  Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos nuostatų ir Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo” (toliau – VIISP nuostatai), Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos funkcionavimo taisyklėmis, patvirtintomis Informacinės visuomenės plėtros komiteto direktoriaus 2008 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. T-228 „Dėl Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos funkcionavimo taisyklių patvirtinimo” (toliau – VIISP funkcionavimo taisyklės), kitais tinkamą ir saugų duomenų tvarkymą reglamentuojančiais teisės aktais, šia Sutartimi jos priedu(-ais) bei Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos (toliau – VIISP) paslaugų užsakymais.

1.2.   Sutartyje vartojamos sąvokos apibrėžtos VIISP nuostatuose, VIISP funkcionavimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose VIISP veiklą.

 

2 Sutarties dalykas

 

2.1.   Šia Sutartimi Šalys susitaria dėl neatlygintino VIISP paslaugų, kurios nurodytos VIISP nuostatuose ir  VIISP funkcionavimo taisyklėse, teikimo VIISP paslaugų gavėjui, išskyrus atvejus taikomus Konstravimo paslaugai.

2.2.   Techniniai Sutarties 2.1 punkte nurodytų VIISP paslaugų teikimo parametrai ir/ar kita konkrečių VIISP paslaugų teikimui būtina informacija nurodyta VIISP funkcionavimo taisyklėse, šios Sutarties priede(-uose)  ir VIISP paslaugų užsakymuose, kuriuose aprašomos konkrečios VIISP paslaugos.

2.3.   Sutarties priedas(-ai) ir VIISP paslaugų užsakymai yra laikomi VIISP paslaugų sutarties sudėtine neatsiejama dalimi. VIISP paslaugų užsakymų teikimo, keitimo ir atsisakymo tvarka nustatyta VIISP funkcionavimo taisyklėse.

 

3Šalių teisės ir pareigos

 

3.1.   Šalių teisės ir pareigos, susijusios su kiekviena iš Sutarties 2.1. punkte nurodytų paslaugų, nustatytos atitinkamuose VIISP funkcionavimo taisyklių skyriuose ir/ar šios Sutarties priede(-uose) bei VIISP paslaugų užsakymuose.

 

4Duomenų tvarkymas

 

4.1.   Vykdant Sutartį teikiami ir gaunami duomenys, kai šie duomenys yra asmens duomenys, tvarkomi vadovaujantis Reglamentu bei sąlygomis ir tikslais, nustatytais atitinkamuose VIISP nuostatų ir VIISP funkcionavimo taisyklių skyriuose, šios Sutarties priede(-uose) bei VIISP paslaugų užsakymuose.

 

5Šalių atsakomybė

 

5.1 Už įsipareigojimų, nurodytų Sutartyje, nevykdymą arba netinkamą vykdymą Šalys atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

5.2 Šalis neatsako už šia Sutartimi numatytų įsipareigojimų nevykdymą ar netinkamą vykdymą tuo atveju, jei numatytų įsipareigojimų nevykdymą ar netinkamą vykdymą lėmė Sutartimi numatytų kitos Šalies priešpriešinių įsipareigojimų nevykdymas arba netinkamas vykdymas.

5.3Šalys pareiškia, kad veiks sąžiningai viena kitos atžvilgiu ir tinkamai vykdys šioje Sutartyje numatytus pareiškimus ir įsipareigojimus. Šalys įsipareigoja susilaikyti nuo veiksmų, kuriais būtų pažeistos šios Sutarties sąlygos ir kurie galėtų daryti žalą Šalių interesams, geram vardui bei tarpusavio santykiams. Kiekviena Šalis atsako už kitai Šaliai padarytus tiesioginius nuostolius dėl savo įsipareigojimų pagal šią Sutartį nevykdymo ar netinkamo vykdymo.

 

6Sutarties galiojimo, pakeitimo, sustabdymo ir nutraukimo tvarka

 

6.1 Sutartis įsigalioja nuo Sutarties pasirašymo momento.

6.2 Sutartis sudaryta neterminuotam laikui.

6.3.  Sutartis yra sudaroma, prireikus keičiama ar nutraukiama elektroninėmis priemonėmis VIISP portale pasirašant kvalifikuotu elektroniniu parašu.  VIISP paslaugų sutarties ir jos priedo(-ų) pasirašymui naudojamas kvalifikuotas elektroninis parašas, o   VIISP paslaugų užsakymų pasirašymui VIISP portale naudojamas nekvalifikuotas elektroninis parašas, formuojamas VIISP portalo programinės įrangos priemonėmis.  Laikoma, kad toks nekvalifikuotas elektroninis parašas turi tokią pat teisinę galią, kaip kvalifikuotas elektroninis parašas arba parašas popieriniuose dokumentuose. 

6.4.  Sutarties ar jos dalies vykdymas gali būti sustabdomas šiais atvejais:

6.4.1.   Šalių rašytiniu susitarimu;

6.4.2.   vienos iš Šalių iniciatyva, kuriai nors Šaliai nesilaikant Sutartyje nustatytų sąlygų nuo raštiško pranešimo apie tokį nesilaikymą pateikimo Sutartyje nustatytų sąlygų nesilaikančiajai Šaliai momento, iki kol Sutarties nuostatų pažeidimas bus pašalintas;

6.4.3.   Sutarties ar jos dalies vykdymas automatiškai sustabdomas bet kuriai iš Šalių pateikus kitai Šaliai raštišką pranešimą apie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų tvarkymą ir saugą, nuostatų pasikeitimą, dėl kurių pranešimą pateikusi Šalis netenka teisės tvarkyti Sutartyje ir/ar jos priede(-uose), VIISP paslaugų užsakymuose numatytus duomenis;

6.4.4.   VIISP paslaugų teikėjas, vykdydamas planinius techninius darbus, turi teisę sustabdyti VIISP paslaugų ar jų dalies teikimą, raštišku pranešimu arba VIISP portalo priemonėmis suformuotu pranešimu įspėjęs VIISP paslaugų gavėją ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) darbo dienas iki VIISP paslaugų ar jų dalies sustabdymo dienos;

6.4.5.   VIISP paslaugų teikėjas, pagrįstai manantis, kad tolimesnis VIISP paslaugų teikimas VIISP paslaugų teikėjui sukeltų didelę ekonominę ir (arba) techninę naštą arba sukeltų reikšmingą saugumo pažeidimo riziką, turi teisę sustabdyti VIISP paslaugų ar jų dalies teikimą, motyvuotai įspėjęs raštišku pranešimu VIISP paslaugų gavėją ne vėliau kaip prieš 20 (dvidešimt) darbo dienų iki VIISP paslaugų ar jų dalies sustabdymo dienos.

6.5Sutartis gali būti nutraukiama:

6.5.1.   Šalių rašytiniu susitarimu;

6.5.2.   netekus galios ar pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems Šalių teisę teikti ar gauti VIISP paslaugas arba kitais atvejais, įskaitant, bet neapsiribojant, Šalies bankrotą, reorganizavimą, likvidavimą, pertvarkymą, veiklos apribojimą, dėl kurių VIISP paslaugų teikėjas netenka teisės teikti VIISP paslaugas, o VIISP paslaugų gavėjas jas gauti. Sutartis šiuo atveju laikoma pasibaigusia ir nutraukta nuo dienos, kai atsiranda šiame papunktyje numatytos aplinkybės. Apie šias aplinkybes Sutarties Šalis privalo nedelsdama, tačiau ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo tokių aplinkybių atsiradimo, informuoti kitą Šalį;

6.5.3.   Vienašališkai vienos iš Šalių iniciatyva:

6.5.3.1. praėjus 15 (penkiolikai) darbo dienų nuo Sutarties 6.4.2 punkte nurodyto pranešimo pateikimo dienos, jei Sutarties sąlygų nesilaikanti Šalis nepašalina pažeidimo. Šalys tarpusavio susitarimu gali numatyti ilgesnį nei 15 (penkiolikos) darbo dienų terminą Sutarties nuostatų pažeidimams pašalinti;

6.5.3.2. kitais atvejais, įspėjus kitą Šalį raštišku pranešimu prieš 30 (trisdešimt) darbo dienų iki Sutarties nutraukimo.

 

7Nenugalimos jėgos aplinkybės

 

7.1 Nė viena Sutarties Šalis nėra laikoma pažeidusia Sutartį arba nevykdančia savo įsipareigojimų pagal ją, jei įsipareigojimus vykdyti jai trukdo nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės, atsiradusios po Sutarties įsigaliojimo dienos.

7.2 Nenugalimos jėgos aplinkybių sąvoka apibrėžiama ir Šalių teisės, pareigos ir atsakomybė esant šioms aplinkybėms reglamentuojamos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.212 straipsnyje ir Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.

7.3 Jei kuri nors Sutarties Šalis mano, kad atsirado nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės, dėl kurių ji negali vykdyti savo įsipareigojimų, ji nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo tokių aplinkybių atsiradimo dienos raštišku pranešimu informuoja apie tai kitą Šalį, pranešdama apie aplinkybių pobūdį, galimą trukmę ir tikėtiną poveikį. Jei nesusitariama kitaip, Šalys toliau vykdo savo įsipareigojimus pagal Sutartį tiek, kiek įmanoma, ir ieško alternatyvių būdų savo įsipareigojimams, kurių vykdyti nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės netrukdo, vykdyti.

 

8. Baigiamosios nuostatos

 

8.1 Nė viena Sutarties Šalis neturi teisės pavesti Sutartį vykdyti asmenims, nesantiems Sutarties Šalimis, išskyrus teisės aktuose nustatytus atvejus.

8.2Kiekviena Šalis turi pranešti raštu kitai Šaliai apie bet kokius pakeitimus, susijusius su Sutarties Šalių teisinio statuso, pavadinimo, adreso ar kitų rekvizitų, nurodytų Sutartyje, pasikeitimais ar patikslinimais. Šiuo atveju atskiras rašytinis susitarimas dėl Sutarties nuostatų pakeitimo  yra nesudaromas.  Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų, jog kitos Šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus rekvizitus, neatitinka Sutarties sąlygų arba jog ji negavo pranešimų, siųstų pagal tuos rekvizitus.

8.3.  Ginčai, kylantys dėl Sutarties, sprendžiami Šalių susitarimu, vadovaujantis gera valia. Nepavykus susitarti per 1 (vieną) mėnesį nuo Sutarties Šalies raštiško kreipimosi į kitą Šalį dienos, ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

9 Sutarties priedai

 

9.1.       1 priedas Asmens duomenų tvarkymo susitarimas.

 

VIISP paslaugų teikėjas:

VIISP paslaugų gavėjas:

<Pavadinimas>

 

<Juridinio asmens kodas>

 

<Adresas>

 

<Telefonas, elektroninis paštas>

 

 

<Pavadinimas>

 

<Juridinio asmens kodas>

 

<Adresas>

 

<Telefonas, elektroninis paštas>

 

 

<Pareigos>

<Pareigos>

<ATSTOVO VARDAS IR PAVARDĖ>

<ATSTOVO VARDAS IR PAVARDĖ>

 

part_5e0e15bdfd334ba8b8e84f259598b000_end