PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VELŽIO GIMNAZIJOS IR MIEŽIŠKIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS STRUKTŪROS PERTVARKOS
2016 m. gegužės 12 d. Nr. T-96
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 5 punktu, 7 straipsnio 7 punktu, 54 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 1, 2, 4 ir 5 punktais, Savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 30 d. sprendimo Nr. T-48 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metais bendrojo plano patvirtinimo“ 1 punktu bei atsižvelgdama į Velžio gimnazijos tarybos 2016 m. kovo 14 d. posėdžio protokolo išrašą ir Miežiškių pagrindinės mokyklos tarybos 2016 m. vasario 24 d. posėdžio protokolo Nr. MOT-1 išrašą, Savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pertvarkyti:
2. Įpareigoti:
2.1. Velžio gimnazijos direktorių Rimtą Baltušį:
2.1.1. teisės aktų nustatyta tvarka įspėti Velžio gimnazijos Katinų skyriaus darbuotojus apie galimą darbo sutarties nutraukimą ar būtinųjų darbo sutarties sąlygų pakeitimą;
2.2. Miežiškių pagrindinės mokyklos direktorių Rimantą Gailiūną:
2.2.1. teisės aktų nustatyta tvarka įspėti Miežiškių pagrindinės mokyklos Kurganavos skyriaus darbuotojus apie galimą darbo sutarties nutraukimą ar būtinųjų darbo sutarties sąlygų pakeitimą;
3. Patvirtinti nauja redakcija pridedamus:
4. Pripažinti netekusiais galios nuo 3 punkte išvardytų mokyklų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre datos:
4.1. Savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 7 d. sprendimo Nr. T-95 „Dėl Panevėžio r. Katinų pagrindinės mokyklos ir Panevėžio r. Velžio gimnazijos reorganizavimo“ 2.2 punktą;
5. Įgalioti 2.1 ir 2.2 punktuose išvardytų mokyklų direktorius pasirašyti nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka juos įregistruoti Juridinių asmenų registre.
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2015 m. gegužės 7 d. sprendimu Nr. T-95
(Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2016 m. gegužės 12 d. sprendimo Nr. T-96 redakcija)
PANEVĖŽIO R. VELŽIO GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio r. Velžio gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Panevėžio r. Velžio gimnazijos (toliau – gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, gimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Gimnazijos oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. Velžio gimnazija, trumpasis pavadinimas – Velžio gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190398779.
3. Mokykla įsteigta 1909 m. Ši data pateikta „Mažojoje lietuviškojoje enciklopedijoje“, III t., 703 p. Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2005 m. kovo 19 d. sprendimu Nr. T-716 mokykla pavadinta gimnazija.
7. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Panevėžio rajono savivaldybės taryba, kuri:
7.3. priima sprendimus dėl:
15. Vykdomos švietimo programos:
16. Išduodami mokymo pasiekimus įteisinantys dokumentai:
17. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką; savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
19. Gimnazijos švietimo veiklos rūšys:
20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21. Gimnazija gali vykdyti neformaliojo švietimo programas, dalyvauti šalies bei kituose švietimo pojektuose.
22. Gimnazijos veiklos tikslas – gimnazija, teikianti kokybišką ir įvairiapusį išsilavinimą, kurioje mokosi įvairių gebėjimų ir polinkių mokiniai, kurios siekis – demokratiška, dinamiška, tolerantiška, gebanti darniai gyventi bendruomenė, ugdanti dorą, humanišką, išsilavinusį mokinį, nebijantį pokyčių, gebantį įveikti sunkumus bei įgyvendinti profesinius lūkesčius.
23. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
23.2. padėti mokiniams išsiugdyti vertybines orientacijas, leidžiančias tapti dorais, siekiančiais žinių, savarankiškais, atsakingais, patriotiškai nusiteikusiais žmonėmis, įgyti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti gyvenimą ir sveikai gyventi;
23.3. teikti informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdyti mokinių sveikatos priežiūrą, karjeros ugdymą bei minimalios priežiūros priemones;
23.4. įvertinti mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, nukreipti į specialiąją pedagoginę psichologinę tarnybą arba skirti specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
24. Gimnazijos funkcijos:
24.1. formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintus bendruosius arba jos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus ir bendrąsias programas, paiso mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;
24.3. organizuoja ir vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ir vidurinio ugdymo brandos egzaminus bei įskaitas;
24.4. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.6. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
24.8. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
24.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
24.13. viešai skelbia informaciją apie gimnazijos veiklą Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka;
III. GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
25. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
25.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teisės ir pareigas įgyvendinanti institucija;
IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
27. Gimnazijos veikla organizuojama pagal direktoriaus patvirtintus:
27.3. gimnazijos ugdymo planą, kuriam yra pritarusi gimnazijos taryba ir suderintas su savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija ar jos įgaliotu asmeniu;
28. Gimnazijai vadovauja direktorius, kurį skiria ir atleidžia iš jų gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija teisės aktų nustatyta tvarka.
29. Direktorius:
29.1. tvirtina gimnazijos vidaus struktūrą, gimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą; neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
29.2. nustato gimnazijos tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, direktoriaus pavaduotojo administracijai ir ūkiui veiklos sritis;
29.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo gimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
29.4. priima mokinius Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
29.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, gimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
29.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias, sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
29.7. vadovauja gimnazijos strateginio plano ir metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
29.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais;
29.13. užtikrina racionalų ir taupų lėšų, turto naudojimą, veiksmingą gimnazijos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
29.14. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
29.15. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams – galimybę atestuotis, organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
29.17. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29.19. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
30. Gimnazijos direktorius užtikrina ir atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi gimnazijoje, už demokratinį gimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų gimnazijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, gimnazijos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
V. GIMNAZIJOS SAVIVALDA
32. Gimnazijoje veikia šios savivaldos institucijos: gimnazijos taryba, mokytojų taryba, mokinių parlamentas, metodinės grupės, metodinė taryba, klasės tėvų komitetai.
33. Gimnazijos taryba (toliau Taryba) yra aukščiausia gimnazijos savivaldos institucija, telkianti mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokytojų atstovus svarbiausiems gimnazijos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti.
34. Tarybą sudaro iš gimnazijoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių ir / ar bendruomenės atstovų.
35. Į Tarybą slaptu balsavimu renka:
36. Gimnazijos taryba susideda iš 5 mokinių (I–IV klasių), 5 tėvų, 5 mokytojų. Tarybos nariai renkami kas 2 metai.
37. Gimnazijos tarybai vadovauja pirmininkas, kuris renkamas slaptu balsavimu. Gimnazijos tarybos pirmininku negali būti gimnazijos direktorius.
38. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
42. Gimnazijos savininkas, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, gimnazijos direktorius nustatę, kad tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems gimnazijos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo gimnazijos tarybai juos svarstyti iš naujo. Gimnazijos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
43. Gimnazijos taryba:
43.1. nustato gimnazijos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, ugdymo organizavimo tvarką;
43.2. pritaria gimnazijos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, ugdymo planui, gimnazijos nuostatams, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiantiems gimnazijos direktoriaus;
43.3. teikia siūlymus gimnazijos direktoriui dėl gimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
43.4. išklauso gimnazijos metinės veiklos ir vadovo veikos ataskaitas, teikia siūlymų dėl veiklos tobulinimo;
43.5. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;
44. Mokytojų taryba – nuolat veikianti gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro gimnazijos vadovybė, visi gimnazijoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros darbuotojai, psichologai, socialiniai, specialieji pedagogai, bibliotekininkai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai, mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai), mokiniai, švietimo priežiūros specialistai.
45. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
46. Mokytojų tarybai vadovauja gimnazijos direktorius. Mokytojų tarybos sekretorių vieneriems metams renka mokytojų tarybos nariai pirmame mokslo metų posėdyje atviru balsavimu.
47. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.
48. Mokytojų tarybos funkcijos:
48.1. aptaria praktinius švietimo pokyčių įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo(-si) rezultatus, mokytojų veiklos tobulinimo būdus;
48.2. diskutuoja dėl gimnazijos veiklos planavimo ir strategijos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;
48.5. kartu su gimnazijos socialiniu pedagogu, specialiuoju pedagogu, sveikatos priežiūros darbuotoju ir psichologu aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
49. Mokinių parlamentas:
49.3. atlieka šias funkcijas:
49.3.1. inicijuoja ir padeda organizuoti gimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, projektus;
49.3.2. teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, mokinių neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;
50. Gimnazijos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės:
50.2. metodinė grupė planuoja ugdymo turinį, aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos;
50.6. įvertina ugdymo procese mokinių sukauptą patyrimą; susitaria dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų;
50.7. konsultuojasi tarpusavyje ir su švietimo pagalbos specialistais dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos;
50.12. keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitomis gimnazijos metodinėmis grupėmis, bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis;
52. Metodinių grupių veiklai koordinuoti sudaroma metodinė taryba, kuri savo veiklą vykdo vadovaudamasi metodinės veiklos organizavimo reglamentu.
53. Metodinei tarybai vadovauja ir prižiūri metodinę veiklą gimnazijoje direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
54. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais gimnazijos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.
55. Gimnazijoje veikia klasių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) renka balsų dauguma savo susirinkime. Klasių tėvų komitetai kartu su klasės vadovais planuoja klasės tėvų susirinkimus ir padeda klasės vadovams spręsti iškilusias organizacines problemas. Tėvų komitetų nariai savanorystės principais buriasi į Tėvų klubą.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
56. Darbuotojai į darbą gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
57. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
59. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
60. Gimnazijos lėšų šaltiniai:
60.1. valstybės biudžeto, savivaldybės biudžeto lėšos, tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų lėšos;
60.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
62. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
65. Pranešimai ir informacija visuomenei apie gimnazijos veiklą, pertvarkymą, reorganizavimą, likvidavimą bei kitus teisės aktuose numatytus atvejus, skelbiami viešai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais terminais ir tvarka gimnazijos interneto svetainėje www.velziogimnazija.lt, VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.
66. Gimnazijos nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria gimnazijos taryba, tvirtina Panevėžio rajono sav.
67. Gimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi Panevėžio rajono savivaldybės tarybos, gimnazijos direktoriaus ar gimnazijos tarybos iniciatyva.
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2015 m. gegužės 7 d. sprendimu Nr. T-94
(Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2016 m. gegužės 12 d. sprendimo Nr. T-96 redakcija)
PANEVĖŽIO R. MIEŽIŠKIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio r. Miežiškių pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Panevėžio r. Miežiškių pagrindinės mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. Miežiškių pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Miežiškių pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190400696.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Panevėžio rajono savivaldybės taryba, kuri:
7.3. priima sprendimus dėl:
11. Pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla, skirta
7 (6)–16 metų mokiniams.
12. Kita paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga darželis, kurio pagrindinė veikla yra 3–5 (arba 6) metų vaikų ugdymas.
16. Vykdomos švietimo programos:
17. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:
18. Skyriaus oficialus pavadinimas – Panevėžio r. Miežiškių pagrindinės mokyklos Trakiškio ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo skyrius, trumpasis pavadinimas – Miežiškių pagrindinės mokyklos Trakiškio skyrius:
19. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją sąskaitą ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
21. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
21.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
22. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
23. Mokykla gali vykdyti neformaliojo švietimo programas, dalyvauti šalies bei kituose švietimo projektuose.
24. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
25. Mokyklos veiklos uždaviniai:
25.1. teikti vaikams ir mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą, pradinį ir pagrindinį išsilavinimą;
25.2. padėti mokiniams išsiugdyti vertybines orientacijas, leidžiančias tapti dorais, siekiančiais žinių, savarankiškais, atsakingais, patriotiškai nusiteikusiais žmonėmis, įgyti žinių, visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą ir sveikai gyventi;
25.3. perteikti vaikams ir mokiniams tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą;
25.4. sudaryti sąlygas mokiniams įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės bei politinės kultūros pagrindus, išplėtoti gebėjimus ir patirtį, būtiną asmenims, kaip kompetentingiems Lietuvos piliečiams, Europos ir pasaulio bendrijos, daugiakultūrės visuomenės nariams;
25.5. sudaryti sąlygas mokiniams rinktis savo polinkius, gabumus ir siekius atitinkantį ugdymosi kelią, galimybes prireikus motyvuotai keisti savo pasirinkimą, nustatyti mokinių kūrybinius gebėjimus ir pagal tai padėti jiems įsigyti profesinę kvalifikaciją ir kompetenciją, atitinkančią šiuolaikinį kultūros bei technologijų lygį;
25.6. skatinti mokinių lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes nei dauguma, siekti socialinio mokinių solidarumo, išmokyti teikti socialinę paramą artimiesiems;
26. Mokyklos funkcijos:
26.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas bei švietimo ir mokslo ministro patvirtintus bendruosius ugdymo planus ir bendrąsias programas, paiso mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;
26.4. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, nukreipia į pedagoginę psichologinę tarnybą arba skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka, individualizuoja ir pritaiko ugdymo programas skirtingų gebėjimų mokiniams;
26.6. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;
26.7. sudaro higienines, materialines, pedagogines, psichologines sąlygas, laiduojančias psichinį bei fizinį vaiko saugumą ir asmenybės brandą;
26.9. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
26.11. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
26.13. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas, vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
26.14. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
26.16. organizuoja vaikų, mokinių, darbuotojų ir kitų asmenų maitinimą teisės aktų nustatyta tvarka;
III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
27. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius bei atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
27.6. dalyvauti konkursuose, olimpiadose, sportinėse varžybose Panevėžio rajone, Lietuvos Respublikos teritorijoje ir už Lietuvos ribų;
27.8. pagal savo kompetenciją gauti iš valstybės ir savivaldybių įstaigų duomenis, kurių reikia mokyklos uždaviniams ir funkcijoms vykdyti;
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
29. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
29.3. direktoriaus patvirtintą mokyklos ugdymo planą, suderintą su savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, kuriam yra pritarusi mokyklos taryba;
30. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį į pareigas atviro konkurso būdu skiria ir atleidžia iš jų mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar jos įgaliotas asmuo.
31. Direktorius:
31.1. suderinęs su Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, tvirtina mokyklos vidaus struktūrą, mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
31.2. nustato mokyklos tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, direktoriaus pavaduotojo ūkio reikalams veiklos sritis;
31.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
31.4. priima vaikus ir mokinius Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
31.6. sudaro vaikams ir mokiniams ir darbuotojams saugias bei sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
31.7. vadovauja mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
31.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
31.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
31.15. bendradarbiauja su vaikų ir mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
31.17. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro jiems sąlygas savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už atliktą darbą;
31.19. analizuoja mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą;
31.21. turi teisę dirbti papildomą darbą toje pačioje švietimo įstaigoje arba eiti antraeiles pareigas kitoje darbovietėje, neviršydamas Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytos maksimalios leistinos darbo trukmės per savaitę;
31.22. atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi mokykloje, už demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
32. Mokykloje veikia šios savivaldos institucijos: mokyklos taryba, mokytojų taryba, metodinė taryba.
33. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia mokyklos savivaldos institucija. Taryba telkia mokyklos mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, vietos bendruomenę demokratiniam mokyklos valdymui, padeda direktoriui atstovauti teisėtiems mokyklos interesams.
35. Tarybą lygiomis dalimis sudaro: 3 tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 mokytojai ir 3 mokiniai (8–10 klasių).
36. Taryba renkama 3 metams. Jei per tą laikotarpį Tarybos narys išvyko ar dėl kitų priežasčių negali dalyvauti Tarybos veikloje, nustatyta tvarka išrenkami nauji nariai. Jų kadencija baigiasi kartu su visos Tarybos įgaliojimais.
37. Į Tarybą slaptu balsavimu renka:
38. Į Tarybą išrenkami asmenys, surinkę daugiausia balsų. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsuojama pakartotinai, į balsavimo kortelę įrašant vienodai daugiausia balsų gavusių pretendentų pavardes.
39. Tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininką, pavaduotoją ir sekretorių renka Tarybos nariai. Tarybos pirmininku negali būti mokyklos direktorius.
40. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.
42. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija bei švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustačiusios, kad Tarybos sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Tarybai juos svarstyti iš naujo. Tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
43. Tarybos funkcijos:
43.1. teikia siūlymus dėl mokyklos veiklos perspektyvos, pagrindinių darbo krypčių, ugdymo organizavimo tvarkos;
43.2. pritaria mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, ugdymo planui, mokyklos nuostatams, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems mokyklos direktoriaus;
43.3. išklauso mokyklos metinę veiklos ataskaitą ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos veiklos tobulinimo;
43.4. teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos nuostatų pakeitimo, mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
43.6. skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją ir atviro konkurso laisvai mokyklos direktoriaus vietai užimti komisiją;
43.8. teikia siūlymus dėl mokyklos darbo tobulinimo, talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
43.9. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;
44. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius, pavaduotojas ugdymui, visi mokykloje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.
45. Mokytojų taryba savo darbe vadovaujasi mokytojų tarybos nuostatais, patvirtintais mokyklos direktoriaus.
46. Mokytojų tarybai vadovauja mokyklos direktorius, kuris ir šaukia mokytojų tarybos posėdžius. Mokytojų tarybos sekretorių renka mokytojų tarybos nariai.
47. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
48. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.
49. Mokytojų tarybos funkcijos:
49.1. aptaria praktinius švietimo pokyčių įgyvendinimo klausimus, svarsto ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų vertinimus , mokinių mokymo(si) rezultatus, mokytojų veiklos tobulinimo būdus;
49.2. diskutuoja dėl mokyklos veiklos planavimo ir strategijos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;
49.4. kartu su mokyklos švietimo pagalbos ir sveikatos priežiūros specialistais aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
50. Metodinė taryba – mokytojų savivaldos institucija, jungianti mokyklos mokytojus pedagogikos teorijos ir praktikos uždaviniams spręsti, atliekanti koordinavimo bei konsultavimo funkcijas.
52. Metodinės tarybos funkcijos:
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
54. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
55. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ, MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
57. Mokykla patikėjimo teise valdo perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus ir Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
58. Mokyklos lėšų šaltiniai:
58.1. valstybės biudžeto, savivaldybės biudžeto lėšos, tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų lėšos;
58.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus, parama;
60. Mokyklos buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
64. Pranešimai ir informacija visuomenei apie mokyklos veiklą, pertvarkymą, reorganizavimą, likvidavimą bei kitus teisės aktuose numatytus atvejus skelbiami viešai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais terminais ir tvarka mokyklos internetinėje svetainėje www.mieziskiai.panevezys.lm.lt, VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.
66. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Panevėžio rajono savivaldybės tarybos, mokyklos direktoriaus ar mokyklos tarybos iniciatyva.