HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2010 M. BALANDŽIO 6 D. ĮSAKYMO NR. D1-275 „DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. gegužės 26 d. Nr. D1-321

Vilnius

 

Pakeičiu Klimato kaitos programos lėšų naudojimo tvarkos aprašą patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Klimato kaitos programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Tvarkos aprašas taikomas paskolų ir subsidijų investavimo į įmonių akcijas Programos lėšomis finansuojamiems projektams, informaciniams ir tiriamiesiems klimato kaitos projektams, kurie susiję su klimato kaitos padarinių švelninimu (išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimu) ir prisitaikymu prie klimato kaitos pokyčių. Tvarkos aprašas netaikomas Programos lėšų naudojimui finansuojant Lietuvos Respublikos įmoką į Europos Sąjungos bendrą finansinį indėlį, teikiant kompensacines išmokas fiziniams asmenims ar subsidijas juridiniams asmenims pagal fiksuotą dydį, ir finansuojant projektus prisitaikymo prie klimato kaitos pokyčių ir klimato kaitos padarinių švelninimo priemonėms įgyvendinti trečiosiose valstybėse.“

2.  Pakeičiu 3.14 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.14. ūkinė veikla – gamybinė, komercinė, finansinė ar profesinė veikla, susijusi su prekių pirkimu ar pardavimu, išskyrus atvejus, kai fiziniai asmenys prekę įsigyja asmeniniams ir namų ūkio poreikiams tenkinti;“

3.  Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Metinė sąmata gali būti tikslinama metų eigoje. Patikslinta metinė sąmata derinama ir tvirtinama Tvarkos aprašo 7 punkto nustatyta tvarka. Aplinkos ministro įsakymu tvirtinamas metinis Klimato kaitos programos lėšų naudojimo sąmatą detalizuojantis planas (toliau – metinę sąmatą detalizuojantis planas), kuriuo nustatomas nustatytosios šiltnamio efektą sukeliančių dujų normos vienetų įsigijimo ir perleidimo sutartimi ar kitais šaltiniais gaunamų lėšų paskirstymas.“

4.  Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Paskolos Programos lėšomis teikiamos Lietuvos Respublikos teritorijoje ūkinę veiklą vykdantiems fiziniams ir juridiniams asmenims, įgyvendinantiems Tvarkos aprašo 5.1, 5.2, 5.4 ir 5.7 papunkčiuose nurodytus projektus.“

5.  Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:

43. Bendrieji reikalavimai pareiškėjams:

43.1. pareiškėjas nėra bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas ir (arba) restruktūrizuojamas, neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui arba kitiems valstybės fondams (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). Jeigu pareiškėjas yra įsiskolinęs, parama gali būti teikiama, kai pareiškėjas pateiks dokumentus, įrodančius, kad jis apmokėjo visus įsiskolinimus valstybei;

43.2. pareiškėjas yra grąžinęs visas grąžintinas lėšas, gautas pagal Programą, jeigu dėl tokių lėšų grąžinimo yra priimtas ir įsiteisėjęs sprendimas.“

6. Pripažįstu netekusiu galios 45 punktą.

7.  Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

46. Maksimalus subsidijos dydis vienam pareiškėjui, nevykdančiam ūkinės veiklos, yra 1 450 000 Eur, vykdančiam ūkinę veiklą – 200 000 Eur, tačiau subsidijos dydis projektui negali viršyti 80 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Metinėje sąmatoje ar metinę sąmatą detalizuojančiame plane ir (ar) valstybės pagalbos schemoje, tvirtinamoje aplinkos ministro įsakymu, gali būti nustatytas kitoks maksimalus subsidijos dydis.“

8.  Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Paramos rūšims, kurios pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių nuostatas priskiriamos valstybės pagalbai, subsidijos teikiamos atsižvelgiant į valstybės pagalbos teikimo reikalavimus, nustatytus 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972. Atsakingoji institucija teisės aktuose nustatyta tvarka skiriamą finansavimo sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos (toliau – de minimis pagalba) registre. Paramos rūšims, kurios viršija de minimis pagalbą, taikomi 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais  2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972 (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014), reikalavimai; tokiu atveju Lietuvos Respublikos teritorijoje ūkinę veiklą vykdantiems juridiniams asmenims atskiros valstybės pagalbos schemos tvirtinamos aplinkos ministro įsakymu. Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai netaikomi programos lėšomis finansuojamiems Projektams, įgyvendinamiems pagal Tvarkos aprašo 5.6 papunktį ir ūkinės  veiklos nevykdantiems pareiškėjams.“

9.  Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Mažos apimties projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 12 mėnesių, vidutinės apimties projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 18 mėnesių, didelės apimties projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 36 mėnesiai. Atsakingoji institucija gali pratęsti projekto įgyvendinimo laikotarpį, tačiau ne ilgiau kaip 6 mėnesiams dėl objektyvių nuo pareiškėjo nepriklausančių priežasčių, kurių pareiškėjas negalėjo numatyti pateikiant ir vertinant paraišką.“

10.  Pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:

54. Pareiškėjui pateikus tinkamai įformintą avansinio mokėjimo prašymą, atsakingoji institucija ar Aplinkos ministerija (informacinių ir tiriamųjų klimato kaitos projektų atveju) per 15 darbo dienų patikrina avansinį mokėjimo prašymą ir perduoda Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui prašyme nurodytą avansinio mokėjimo sumą išmokėti pareiškėjui.“

11.  Pripažįstu netekusiu galios 571 punktą.

12.  Pripažįstu netekusiu galios 59 punktą.

13. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:

65. Visos projekto išlaidos, išvardintos paraiškoje, turi atitikti išlaidų kategorijas, nustatytas aplinkos ministro įsakymu dėl tinkamų projektų išlaidų kategorijų.“

14.  Pakeičiu 66.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

66.4. transporto priemonių, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir su tuo susijusios išlaidos, jeigu aplinkos ministro įsakymu patvirtintoje Valstybės pagalbos schemoje nenustatyta kitaip;“

15.  Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:

77. Einamaisiais metais pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką paskelbtiems kvietimams pagal tą pačią metinės sąmatos detalizuojančio plano priemonę. Paraiškos, neatitinkančios šiame punkte nustatytų reikalavimų, atmetamos administracinės atitikties vertinimo metu.“

16.  Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:

79. Projektai, įgyvendinami pagal Tvarkos aprašo 5.6 papunkčio priemones, atrenkami, vertinami ir jų stebėsena atliekama vadovaujantis Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo ir humanitarinės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 278 „Dėl Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo ir humanitarinės pagalbos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kitais susijusiais teisės aktais. Fizinių asmenų projektai, kuriems mokama kompensacinė išmoka ir juridinių asmenų projektai, kuriems subsidijos mokamos pagal fiksuotus dydžius, finansuojami Klimato kaitos programos lėšomis, įgyvendinami pagal aplinkos ministro įsakymu patvirtintus tvarkos aprašus.“

17.  Pakeičiu 80 punktą ir jį išdėstau taip:

80. Užpildyta paraiška teikiama atsakingajai institucijai su privalomais pateikti dokumentais, nurodytais kvietime. Pareiškėjas ar jo įgaliotas asmuo paraiškas atsakingajai institucijai turi pateikti vienu iš nurodytų būdų:

80.1. tiesiogiai arba naudojantis pašto ir (ar) pasiuntinių teikiamomis paslaugomis – vieną paraiškos originalo egzempliorių su privalomais pateikti dokumentais ir paraiškos elektroninę versiją (MS Word formatu);

80.2. elektroniniu paštu – paraiškos ir privalomų pateikti dokumentų elektronines versijas, pasirašytas teisinę galią turinčiu saugiu elektroniniu parašu;

80.3. Aplinkos projektų valdymo agentūrai – per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS) – paraiškos ir privalomų pateikti dokumentų elektronines versijas, pasirašytas teisinę galią turinčiu elektroniniu parašu. Kvietime gali būti nustatyti kiti paraiškų pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) jos laikinai neužtikrinamos.“

18.  Pakeičiu 82 punktą ir jį išdėstau taip:

82. Paraiška su pateiktais dokumentais užregistruojama Aplinkos ministerijos vieningoje dokumentų valdymo sistemoje (VDVIS) arba APVIS. Pasibaigus kvietimui teikti paraiškas, per 10 darbo dienų sudaromas užregistruotų paraiškų sąrašas, kuriame nurodomas pareiškėjas, projekto pavadinimas, prašoma subsidijos suma, ir paskelbiamas atsakingosios institucijos interneto svetainėje.“

19.  Pakeičiu 83.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

83.2. esant tęstiniam paraiškų teikimo ir atrankos būdui, paraiškos projektų vertinimui atlikti priimamos, kol pakanka lėšų, skirtų finansavimo priemonei, bet ne ilgiau kaip iki metų, kada paskelbtas kvietimas teikti paraiškas, gruodžio 31 d. Iš jų sudaromas pagrindinis sąrašas.“

20.  Pripažįstu netekusiu galios 84 punktą.

21.  Pakeičiu 85 punktą ir jį išdėstau taip:

85. Paraiškos, gautos pasibaigus pagrindinio sąrašo sudarymo terminui, įtraukiamos į rezervinį projektų sąrašą, bet nevertinamos. Projektų paraiškų priėmimui į rezervinį sąrašą nustatomas 30 procentų nuo priimtų paraiškų projektų vertinimui atlikti bendros prašomos subsidijos vertės ribojantis dydis. Paraiškos registruojamos eilės tvarka pagal registracijos datą. Rezervinių projektų sąrašas tvirtinamas atsakingosios institucijos vadovo įsakymu.“

22.  Pakeičiu 86 punktą ir jį išdėstau taip:

86. Pirmiausia vertinamos ir teikiamos finansavimo sprendimui priimti pagrindiniame sąraše sudarytoje eilėje paraiškos, kurioms pakanka metinę sąmatą detalizuojančiame plane skirtų paramos lėšų. Projektų, esančių rezerviniame sąraše, paraiškos gali būti vertinamos ir sprendimas skirti finansavimą priimamas, jei pagrindiniame sąraše paraiškos projektų vertinimui atlikti atmestos, sumažėjo prašomos subsidijos dydis, pareiškėjai atsiėmė paraiškas ar dėl kitų priežasčių joms negalima skirti finansavimo. Einamaisiais metais priėmus sprendimą skirti papildomą finansavimą šiai priemonei, naujas kvietimas neskelbiamas, o vertinimui ir finansavimui projektai teikiami eilės tvarka, pirmiausia iš neįvertintų paraiškų pagrindinio sąrašo ir iš rezervinio projektų sąrašo. Sprendimas dėl projektų finansavimo iš rezervinio sąrašo gali būti priimamas ir projektai į pagrindinį sąrašą įtraukiami iki metų, kada paskelbtas kvietimas, gruodžio 31 d.“.

23.  Pripažįstu netekusiu galios IX skyrių.

24. Pakeičiu X skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

X SKYRIUS

PROJEKTŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMO DĖL FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

25.Pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:

98. Tvarkos aprašo 5.1, 5.2, 5.4 ir 5.7 papunkčiuose nurodytų mažos, vidutinės ir didelės apimties projektų paraiškų finansavimui gauti pateikimas, vertinimas ir sprendimų dėl projektų finansavimo priėmimas atliekami vadovaujantis vienu iš 83 punkte nustatytu paraiškų pateikimo būdu. Konkretus atrankos būdas priemonei nurodomas metinę sąmatą detalizuojančiame plane.“

26. Pakeičiu 99 punktą ir jį išdėstau taip:

99. Nustatyta tvarka pateiktos paraiškos vertinamos eilės tvarka pagal jų registracijos datą. Vienos paraiškos administracinės atitikties vertinimas negali trukti ilgiau kaip 30 darbo dienų nuo paraiškos registravimo dienos, kai paraiškų atrankos būdas – tęstinis, ir ne ilgiau kaip 30 darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas pabaigos, kai paraiškų atrankos būdas – konkursinis. Rezervinio sąrašo paraiškos nevertinamos. Esant konkursiniam paraiškų atrankos būdui, atsakingosios institucijos sprendimu terminas gali būti pratęstas 10 darbo dienų. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar paraiška tinkamai užpildyta, pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar pareiškėjas yra tinkamas subsidijai gauti, ar tenkinami nustatytieji specialieji reikalavimai. Paraiškos, neatitinkančios einamųjų metų metinę sąmatą detalizuojančiame plane pareiškėjui ir (ar) paramos gavėjui keliamų ar kitokių jame nustatytų reikalavimų, atmetamos.“

27. Pakeičiu 101 punktą ir jį išdėstau taip:

101. Esant konkursiniam paraiškų teikimo būdui, kai administracinės atitikties reikalavimus atitinkančiose paraiškose prašoma paramos suma viršija planuojamą paskirstyti paramos sumą, atsakingoji institucija sudaro paraiškų eilę pagal projektų naudingumo kriterijus, nustatytus atsakingosios institucijos tvarkos apraše ir/arba skelbtame kvietime teikti paraiškas. Projektų naudingumo kriterijai apskaičiuojami ir paraiškų eilė sudaroma pagal pirminėje paraiškoje nurodytą informaciją. Paraiškoms sudarytoje eilėje, kurioms pakanka einamųjų metų metinę sąmatą detalizuojančiame plane nurodytos paramos, atliekamas aplinkosauginis–techninis vertinimas, paraiškoms, kurioms nepakanka paramos lėšų, minėtas vertinimas neatliekamas.“

28.  Pakeičiu 102 punktą ir jį išdėstau taip:

102. Paraiškų eilė sudaroma vadovaujantis informacija, kurią pareiškėjas nurodė pateiktoje paraiškoje. Paraiškoje nurodyti duomenys be atsakingosios institucijos leidimo po paramos paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami.“

29.  Pakeičiu 103 punktą ir jį išdėstau taip:

103. Atlikus paraiškų, esančių sudarytoje pirminėje eilėje, kurioms pakanka metinę sąmatą detalizuojančiame plane nurodytos paramos sumos, aplinkosauginį–techninį vertinimą, ir nustačius, kad po vertinimo pasikeičia eilėje esančių ir įvertintų projektų naudingumo rodikliai, t. y. nepasiekiami pradinėje paraiškoje deklaruoti rodikliai ir todėl keičiasi pirminė paraiškų eilė, tikslinama pirminė paraiškų eilė ir sudaroma nauja paraiškų eilė pagal po vertinimo pasikeitusius naudingumo kriterijus. Šiuo atveju atliekamas kitų, patikslintoje eilėje esančių paraiškų, kurioms pakanka metinę sąmatą detalizuojančiame plane nurodytos paramos sumos, aplinkosauginis–techninis vertinimas. Vertinami ir sprendimas dėl finansavimo skyrimo priimamas projektams, kuriems po aplinkosauginio–techninio vertinimo pakanka metinę sąmatą detalizuojančiame plane nurodytos paramos. Paraiškoms, kurioms nebuvo atliktas aplinkosauginis-techninis vertinimas ir neužteko paramos lėšų, nebevertinamos.“

30.  Pakeičiu 107 punktą ir jį išdėstau taip:

107. Jeigu nustatytas reikalavimas, projekto metu planuojamos įdiegti įrangos ir (ar) rangos darbų techniniai (-is) projektai (-as), turi būti parengti (-as) ir pateikti (-as) atsakingajai institucijai vadovaujantis teisės aktų reikalavimais. Įrangos ir rangos darbų viešieji pirkimai turi būti baigti ir pirkimo sutartys pasirašytos per finansavimo sutartyje nustatytus terminus.

Pareiškėjas, atlikęs pirkimo procedūras, atsakingajai institucijai turi pateikti (dokumentų kopijas arba nuorodas, jeigu dokumentai pasiekiami viešai): pirkimo planą, pirkimo paraišką, įsakymą dėl pirkimo atlikimo, skelbimą apie planuojamą pirkimą, pasirašytas pirkimo sutartis, prisijungimo prie CVP IS pirkimo duomenis su suteikta teise peržiūrėti pirkimo dokumentus ir procedūras (jei pirkimas atliktas CVP IS priemonėmis).“

31.  Pakeičiu 108 punktą ir jį išdėstau taip:

108. Aplinkosauginio–techninio vertinimo metu atsakingoji institucija vertina, ar paraiškoje numatytų projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir prašomas projektui skirti lėšų dydis pagrįstas, atsakingoji institucija raštu informuoja pareiškėją apie siūlomą skirti subsidijos dydį, jei nustatoma, kad prašoma subsidija nepagrįsta. Pareiškėjas atsakingajai institucijai atsako, ar sutinka dėl siūlomo skirti subsidijos dydžio, per 5 darbo dienas.“

32.  Pakeičiu 109 punktą ir jį išdėstau taip:

109. Esant tęstiniam atrankos būdui ir konkursiniam atrankos būdui, sprendimą dėl finansavimo skyrimo priima atsakingoji institucija.“

33. Pripažįstu netekusiu galios 110 punktą.

34. Pakeičiu 111 punktą ir jį išdėstau taip:

111. Esant konkursiniam būdui, atsakingoji institucija gali priimti sprendimą dėl rezervinio projektų sąrašo sudarymo, kuriems, atsiradus papildomų lėšų, būtų skiriamas finansavimas. Toks sąrašas sudaromas iš projektų, kurie perėjo visus vertinimo etapus, tačiau dėl jų nepriimtas sprendimas skirti finansavimą, nes buvo viršytas kvietime numatytas paskirstyti lėšų limitas. Projektai į rezervinį sąrašą įtraukiami eiliškumo tvarka, pradedant nuo surinkusių daugiausia balų. Rezervinį projektų sąrašą tvirtina atsakingosios institucijos direktorius. Einamaisiais metais priėmus sprendimą skirti papildomą finansavimą priemonei, naujas kvietimas neskelbiamas, o finansavimui projektai teikiami eilės tvarka iš rezervinio projektų sąrašo.“

35. Pripažįstu netekusiu galios 112 punktą.

36. Pakeičiu 113 punktą ir jį išdėstau taip:

113. Vadovaujantis atsakingosios institucijos vertinimo išvadomis, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jų įvertinimo, priimamas sprendimas dėl finansavimo skyrimo ar neskyrimo kiekvienam atrinktam projektui. Sprendimą dėl finansavimo skyrimo priima atsakingoji institucija. Atsakingosios institucijos sprendimas neskirti finansavimo įforminamas atsakingosios institucijos raštu, kuriame nurodomi sprendimą pagrindžiantys objektyvūs duomenys, teisės aktų normos, sprendimo motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka. Apie priimtą spendimą atsakingoji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo raštu informuoja pareiškėją ir Aplinkos ministerijos struktūrinį padalinį, paskelbia sprendimą skirti finansavimą atsakingosios institucijos interneto svetainėje ir Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje.“

37. Pripažįstu netekusiu galios 114 punktą.

38. Pakeičiu 115 punktą ir jį išdėstau taip:

115. Informacija apie projektus, kurių įgyvendinimui numatyta skirti finansavimą, turi būti paskelbta atsakingosios institucijos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos apie priimtą sprendimą skirti finansavimą gavimo. Šioje informacijoje turi būti nurodyti pareiškėjai, projektų pavadinimai, planuojama veikla ir rezultatai, numatoma skirti paskola ar subsidija.“

39. Pakeičiu 120 punktą ir jį išdėstau taip:

120. Skyrus finansavimą atsakingos institucijos sprendimu, iki pasirašant finansavimo sutartį, pareiškėjas, esant atsakingosios institucijos pritarimui, gali pakeisti projektų techninius sprendimus, kurių nebuvo galima numatyti paraiškos teikimo ar vertinimo metu, jeigu juos pakeitus išlieka sąlygos pasiekti projekto aplinkosaugos rodiklius, planuojamus energijos sutaupymus, nedidinant mokamos subsidijos sumos ir esant konkursiniam atrankos būdui, jei nesikeičia vertinimo metu skirti balai.“

40. Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:

121. Pareiškėjui atlikus projekto viešuosius pirkimus ir sudarius pirkimo sutartis, atsakingos institucijos sprendimu pareiškėjo projektui paskirtas maksimalus subsidijos dydis tikslinamas finansavimo sutartimi su galutiniu mokėjimo prašymu, neviršijant atsakingosios institucijos sprendime nurodyto maksimalaus subsidijos dydžio.“

41. Pripažįstu netekusiu galios 123 punktą.

42. Pripažįstu netekusiu galios 129.2 papunktį.

43. Pripažįstu netekusiu galios 130 punktą.

44. Pakeičiu 131 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

131. Didelės, vidutinės ir mažos apimties Tvarkos aprašo 5.1 ir 5.2  papunkčiuose nurodytų projektų atveju pareiškėjas atsakingajai institucijai privalo pateikti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimo ataskaitas, kurių formas tvirtina atsakingosios institucijos direktorius. Ataskaitose turi būti nurodyta veikla ir (ar) įrenginys, kuro rūšis, sunaudoto kuro kiekis (pagamintos šilumos energijos kiekis), sutaupytas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis per vienerius metus ir kita susijusi informacija, kuri turi būti pagrįsta apskaitos prietaisų parodymais ir (ar) skaičiavimų rezultatais:“

45. Pripažįstu netekusiais galios 131.2 ir 131.3 papunkčius.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                 Simonas Gentvilas