LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2022 M. BIRŽELIO 10 D. ĮSAKYMO NR. A1-397  DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-03-05 „TOBULINTI KOVOS SU NELEGALIU IR NEDEKLARUOTU DARBU PRIEMONES“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. sausio 27 d. Nr. A1-45

Vilnius

 

P a k e i č i u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑001-02-03-05 „Tobulinti kovos su nelegaliu ir nedeklaruotu darbu priemones“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. birželio
10 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-05 „Tobulinti kovos su nelegaliu ir nedeklaruotu darbu priemones“ aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                               Monika Navickienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2022 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. A1-397

(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2023 m. sausio 27 įsakymo Nr. A1-45

redakcija)

 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-03-05 „TOBULINTI KOVOS SU NELEGALIU IR NEDEKLARUOTU DARBU PRIEMONES APRAŠAS

 

I SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI

 

Rodiklio kodas

Rodiklio tipas (rezultato / produkto)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektinos rodiklio reikšmės

Finansavimo šaltinis

Tarpinė reikšmė 2025 m.

Galutinė reikšmė

2030 m.

1

2

3

4

5

6

7

8

R-09-001-02-03-05-01

rezultato

Nelegalaus darbo kontrolės rezultatyvumas

procentai

30,4

(2019 m.)

39

42

 

Valstybės biudžetas

R-09-001-02-03-05-02

rezultato

Elektroninėmis priemonėmis identifikuojamų statybvietėse dirbančiųjų dalis nuo visų dirbančiųjų

procentai

0[1]

(2021 m.)

ne mažiau kaip 80

ne mažiau kaip 80

Valstybės biudžetas

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

R-09-001-02-03-05-03

rezultato

Naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai

naudotojai per metus

0

n/a

n / a

(2026 m. IV ketv.)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

P-09-001-02-03-05-04

produkto

Įsigalioję įstatymai, numatantys privalomą skaidriai dirbančio asmens identifikavimą

priimti įstatymai

 

n / a

 

n / a

priimti įstatymai

(2021 m. IV ketv.)

-

P-09-001-02-03-05-05

produkto

Atlikta darbo laiko apskaitos statybos sektoriuje analizė ir pateikta atliktos analizės ataskaita (galimybių studija)

vienetai

 

n / a

 

n / a

1

(2022 m. IV ketv.)

Valstybės biudžetas

P-09-001-02-03-05-06

produkto

Skaitmeninės priemonės, leidžiančios realiuoju laiku patikrinti darbo statusą, įdiegimas

vienetai

 

 

 

n / a

 

 

 

n / a

1

(2022 m. IV ketv.)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

 

II SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

Finansavimo apimtis ir šaltiniai

Lėšų poreikis (tūkst. eurų)

1

2

1.1. Valstybės biudžeto lėšos

1 505,1

1.1.1.1.1. Valstybės biudžeto lėšos

1 493

1.1.1.1.2. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų (toliau – ES fondai) lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčiui (toliau – PVM)

12,1*

1.3. Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama

57,9

1.3.3.1.57. Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos   

57,9

IŠ VISO:

1 563

 

* Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM – 12,1 tūkst. Eur 2023-2025 m. Valstybės biudžeto projekte nėra suplanuotos.

 

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

Veikla

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

Galimi pareiškėjai

Projektų atrankos būdas

Tiesiogiai prisidedama prie HP

(Taip / Ne)

Finansavimo forma

Finansavimo suma

(tūkst. eurų)

Finansavimo šaltinis (-iai)

Rodiklio pavadinimas ir tipas

Siektina galutinė rodiklio reikšmė

(ir metai)

Administruo-janti

institucija

Dalyvaujanti institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1. Įstatymų projektų, įteisinančių privalomą skaidriai dirbančio asmens identifikavimą, parengimas ir pateikimas Lietuvos Respublikos Seimui

R

-

-

Taip

-

-

-

P – įsigalioję įstatymai, numatantys privalomą skaidriai dirbančio asmens identifikavimą

Priimti įstatymai

(2021 m.

IV ketv.)

-

 

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – VDI)

2. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) informacinės sistemos posistemių (Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos, Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos ir Įmokų sistemos) modernizavimas, skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodo ir jo identifikavimo priemonių kūrimas

I

Fondo valdyba

 

P

Taip

D

57,9

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

 

 

 

 

 

 

 

P –

skaitmeninės priemonės, leidžiančios realiuoju laiku patikrinti darbo statusą, įdiegimas, vienetai

1

(2022 m.

IV ketv.)

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

 

 

 

-

 

R –

naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai, naudotojai per metus

n / a

(2026 m.

IV ketv.)

12,1

Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM

P –

skaitmeninės priemonės, leidžiančios realiuoju laiku patikrinti darbo statusą, įdiegimas, vienetai

1

(2022 m.

IV ketv.)

 

R –

naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai, naudotojai per metus

3. VDI pajėgumų stiprinimas

I

VDI

P

Taip

D

1 443

Valstybės biudžeto lėšos

R –

nelegalaus darbo kontrolės rezultatyvumas, procentai

42 proc.

(2030 m.)

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – SADM)

VDI

-

Valstybės biudžeto lėšos

R – elektroninėmis priemonėmis identifikuojamų statybvietėse dirbančiųjų dalis nuo visų dirbančiųjų, procentai

ne mažiau kaip 80 proc.

(2025 m.

IV ketv.)

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

4. Analitinės (ekspertinės) paslaugos, susijusios su darbo laiko apskaita statybos sektoriuje

A

SADM

P

Taip

D

50

Valstybės biudžeto lėšos

P –

atlikta darbo laiko apskaitos statybos sektoriuje analizė ir pateikta atliktos analizės ataskaita (galimybių studija),

vienetai

1

(2022 m.

IV ketv.)

SADM

-

 

Pastabos

1. 2 skiltyje nurodomi veiklų (poveiklių, projektų) tipai: R – reguliacinė (-is), I – investicinė (-is), K – komunikacinė (-is), A – analitinė (-is), M – mišri (-us).

2. 4 skiltyje nurodomi projektų atrankos būdai: P – planavimas, K – konkursas, Pj – planavimas, jei ketinama įgyvendinti jungtinį projektą.

3. 6 skiltyje nurodoma taikoma finansavimo forma: DS – dotacija taikant sąlygas, D – dotacija, FP – finansinė priemonė, A – apdovanojimai.

4. Plėtros programos pažangos priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašas pateiktas priede.

part_719b524f01ab4ff3a72cca83ceb6bd87_end

 


 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-05 „Tobulinti kovos su nelegaliu ir nedeklaruotu darbu priemones“ aprašo 

priedas

 

20212030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-03-05
„TOBULINTI KOVOS SU NELEGALIU IR NEDEKLARUOTU DARBU PRIEMONES“

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-05 „Tobulinti kovos su nelegaliu ir nedeklaruotu darbu priemones“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Projektų finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos projekto, planuojamo finansuoti Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) ir valstybės biudžeto lėšomis, skirtomis bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčiui sumokėti (toliau – VB lėšos netinkamam finansuoti PVM sumokėti), pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-05 „Tobulinti kovos su nelegaliu ir nedeklaruotu darbu priemones“ apraše nurodytą veiklą „Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) informacinės sistemos posistemių (Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos, Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos ir Įmokų sistemos) modernizavimas, skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodo ir jo identifikavimo priemonių kūrimas“ (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.

2. Projekto finansavimo sąlygos ir reikalavimai:

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos pavadinimas

Finansavimo šaltinis

Prioritetas ar komponentas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar

poveiklė

Intervencinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Europos socialinio fondo +“ antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Fondo valdybos informacinės sistemos posistemių (Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos, Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos ir Įmokų sistemos) modernizavimas, skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodo ir jo identifikavimo priemonių kūrimas

EGADP lėšos ir VB lėšos netinkamam PVM

6

F.1.4.

F.1.4.5.

011

-

-

-

-

-

-

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetas

Siektina reikšmė

Skaitmeninės priemonės, leidžiančios realiuoju laiku patikrinti darbo statusą, įdiegimas

P-09-001-02-03-05-06

(P.S.1.1162.1)

Vienetai

1 (2022 m. IV ketv.)

Naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai

R-09-001-02-03-05-03

(R.B.1.2007)

Naudotojai per metus

n / a (2026 m. IV ketv.)

 

Pastabos

1. Siektini stebėsenos rodikliai skaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-05 „Tobulinti kovos su nelegaliu ir nedeklaruotu darbu priemones“ apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo 1 ir 2 prieduose, kurie skelbiami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“ prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų (https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/strateginis-valdymas/aktualus-strateginiai-dokumentai/pletros-programu-pazangos-priemones/itraukios-darbo-rinkos-pletros-programos-priemones).

2. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) nurodomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose įrašytas kodas.

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašą:

1.1. Bendrieji teisės aktai:

1.1.1. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;

1.1.2. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679);

1.1.3. 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimas CM4171/21 dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo;

1.1.4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės);

1.1.5. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės);

1.2. Specialieji teisės aktai:

1.2.1. Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymas;

1.2.2. Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymas;

1.2.3. Lietuvos Respublikos statybos įstatymas;

1.2.4. Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymas;

1.2.5. Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymas;

1.2.6. Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

1.2.7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gegužės 13 d. nutarimas Nr. 498 „Dėl valstybės informacinių technologijų infrastruktūros konsolidavimo ir jos valdymo optimizavimo“ (toliau – Nutarimas dėl valstybės informacinių technologijų infrastruktūros konsolidavimo ir jos valdymo optimizavimo);

1.2.8. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Įtraukios darbo rinkos plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 929 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Įtraukios darbo rinkos plėtros programos patvirtinimo“;

1.2.9. Elektroninių paslaugų kūrimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. 3-416(1.5 E) „Dėl metodinių dokumentų patvirtinimo“ (toliau – Elektroninių paslaugų kūrimo metodika);

1.2.10. Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodika, patvirtinta Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. T-29 „Dėl Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodika);

1.2.11. Kuriamų viešųjų ir administracinių elektroninių paslaugų tinkamumo naudotojams užtikrinimo priemonių metodinių rekomendacijų, patvirtintų Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2014 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. T-65 „Dėl Kuriamų viešųjų ir administracinių elektroninių paslaugų tinkamumo naudotojams užtikrinimo priemonių metodinių rekomendacijų patvirtinimo“;

1.2.12. Skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodo ir jame užšifruotų duomenų atvaizdavimo formos ir Skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodo išdavimo, panaikinimo, kodo galiojimo ir jame užšifruotų duomenų teisingumo patikrinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2022 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodo ir jame užšifruotų duomenų atvaizdavimo formos ir Skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodo išdavimo, panaikinimo, kodo galiojimo ir jame užšifruotų duomenų teisingumo patikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2. Reikalavimai projektams

2.1. Pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašą finansuojama veikla (projektas) – Fondo valdybos informacinės sistemos posistemių (Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos, Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos ir Įmokų sistemos) modernizavimas, skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodo ir jo identifikavimo priemonių kūrimas.

2.2. Galima pareiškėja – Fondo valdyba.

2.3. Partneriai negalimi.

2.4. Projektui skiriamo finansavimo forma – dotacija.

2.5. Projektui įgyvendinti skiriama iki 57 851 (penkiasdešimt septynių tūkstančių aštuonių šimtų penkiasdešimt vieno) euro EGADP lėšų ir iki 12 149 (dvylikos tūkstančių vieno šimto keturiasdešimt devynių) eurų VB lėšų netinkamam finansuoti PVM sumokėti.

2.6. Projekto veiklos turi būti įgyvendintos iki 2024 m. gruodžio 31 d.

2.7. Projektas turi atitikti bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede.

2.8. Projekto matomumo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.

2.9. Kartu su PĮP administruojančiai institucijai – viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai – turi būti pateiktos įvykdytų pirkimų sutarčių kopijos.

2.10. Reikalavimai, kurių privalu laikytis įgyvendinant projektą:

2.10.1. pagal Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 30 straipsnio 2 dalies reikalavimus steigdama valstybės informacinę sistemą, institucija turi parengti valstybės informacinės sistemos nuostatų ir valstybės informacinės sistemos saugos nuostatų projektus. Valstybės informacinė sistema laikoma įsteigta nuo valstybės informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo dienos;

2.10.2. sukūrus ar modernizavus elektronines paslaugas, turi būti atliktas atsparumo įsilaužimams testas, kaip numatyta Elektroninių paslaugų kūrimo metodikoje. Nustačius kritinių klaidų, jos turi būti ištaisytos iki projekto veiklų vykdymo pabaigos;

2.10.3. sukūrus ar modernizavus elektronines paslaugas, turi būti patvirtintas sukurtos ar modernizuotos informacinės sistemos priėmimo ir tinkamumo naudoti aktas, kaip nustatyta Valstybės informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymo metodikoje;

2.10.4. įgyvendinant projektą elektroninės paslaugos turi būti kuriamos ar modernizuojamos taip, kad veiktų informacinių technologijų paslaugų teikėjo infrastruktūroje (vadovaujantis Nutarimu dėl valstybės informacinių technologijų infrastruktūros konsolidavimo ir jos valdymo optimizavimo).

2.11. Reikalavimai jungtinio projekto projektams

Netaikoma.

3. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

3.1. Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar skaitmeninės aplinkos sprendimai, informacijos prieinamumas ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, neigiamai paveiksiančių HP įgyvendinimą.

3.2. Projektas turėtų tiesiogiai prisidėti prie 2021–2030 metų Nacionaliniame pažangos plane numatytų HP įgyvendinimo:

3.2.1. projektas turi prisidėti prie lygių galimybių principo įgyvendinimo, t. y. projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems asmenims, taip pat ir asmenims, turintiems individualių poreikių (judėjimo, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims ir pan.);

3.2.2. projektas turi prisidėti prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo, mažinant nelegalų darbą ir sprendžiant su juo susijusias problemas, pvz.: išnaudojimo darbe, socialinės ir sveikatos apsaugos sistemų neprieinamumo, nesąžiningos konkurencijos, mokesčių vengimo ir neprisidėjimo prie visuomenės gyvenimo sričių, kurioms lėšos skiriamos iš valstybės biudžeto, gerinimo;

3.2.3. projektas turi prisidėti prie inovatyvumo (kūrybingumo) principo įgyvendinimo, užtikrinant efektyvų tarpinstitucinį bendradarbiavimą, informacinių sistemų modernizavimą, paslaugų skaitmenizavimą ir teikimą nuotoliniu būdu.

3.3. Įvertinus EGADP 6 komponento planuojamos reformos „Mokestinių prievolių vykdymo gerinimas“ poveikį šešiems aplinkos veiksniams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/208 17 straipsnyje, nustatyta, kad reforma pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį nedaro jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad ji atitinka principą „Nedarome reikšmingos žalos“.

Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateiktas Projektų finansavimo sąlygų aprašo priede.

3.4. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai:

3.4.1. projektas turi užtikrinti Chartijos reikalavimų laikymąsi, ypač tokių, pagal kuriuos draudžiama versti dirbti priverčiamąjį ar privalomąjį darbą ir siekiama užtikrinti vienodas teises trečiųjų šalių piliečiams, teisėtai dirbantiems valstybių narių teritorijose, į tokias pačias darbo sąlygas, kaip ir ES piliečiams; šios sąlygos turi būti saugios, nekenkti sveikatai, nežeisti orumo, neskatinti viršyti maksimalų darbo laiką, kad būtų užtikrinta teisė į dienos ir savaitės poilsį, kasmetines mokamas atostogas ir apsaugą nepagrįsto atleidimo iš darbo atveju. Projektas turi padėti užtikrinti laikymąsi ir tų reikalavimų, pagal kuriuos ES teisėtai gyvenantys asmenys turi teisę gauti socialinio draudimo pašalpas ir naudotis socialinėmis paslaugomis, suteikiančiomis apsaugą pagal ES teisės ir nacionalinės teisės aktų nustatytas taisykles ir praktiką išėjus motinystės atostogų, susirgus, patyrus nelaimingą atsitikimą darbe, tapus išlaikytiniu ar sulaukus senatvės, netekus darbo, taip pat turi teisę į gerą administravimą;

3.4.2. įgyvendinant projektą, draudžiama bet kokia diskriminacija, ypač dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos;

3.4.3. projektas turi užtikrinti lyčių lygybę, vienodą požiūrį ir lygias galimybes, teisę į asmens orumą, nediskriminavimą, taip pat asmenų su negalia teises pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją;

3.4.4. įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, naudojami tik konkretiems tikslams ir tik atitinkamam asmeniui sutikus ar kitais įstatymų nustatytais pagrindais. Įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nepagrįstai nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitas Reglamente (ES) 2016/679 numatytas teises;

3.4.5. projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ES fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų tais atvejais, kai jos taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį vykdoma pažeidimo tyrimo procedūra.

4. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

5. Reikalavimai valstybės pagalbai

Pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai nuostatas, neteikiama.

6. Projektų atrankos kriterijai

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi.

7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Papildomi reikalavimai, nenurodyti Taisyklėse ir Projektų administravimo taisyklėse, įgyvendinus projekto veiklas, netaikomi.

8. Kiti reikalavimai

Nėra.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

9.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

9.2. PVM nėra tinkamas finansuoti EGADP lėšomis. PVM gali būti finansuojamas valstybės biudžeto lėšomis Projektų administravimo taisyklių VII skyriaus ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka.

9.3. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Netinkamos finansuoti išlaidos ir tinkamų finansuoti projekto išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo lėšų.

9.4. Pareiškėjas savo iniciatyva, savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

9.5. Be Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje nurodytų netinkamų finansuoti išlaidų, pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašą netinkamos finansuoti išlaidos taip pat yra įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto (amortizacijos) sąnaudos bei nepiniginis projekto vykdytojo įnašas.

9.6. Projekto išlaidos gali būti patirtos iki projekto sutarties pasirašymo, laikantis Projektų administravimo taisyklių 294.2.2 papunkčio nuostatų.

10. Projekto veikloms įgyvendinti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Indeksuojama

Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

10.1. Netiesioginės projekto veiklos ir išlaidos joms apmokėti

FN-01

01

7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma

-

10.2. Privalomos projekto matomumo ir informavimo apie projektą priemonės bei išlaidos

FS-01-01

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma (toliau – FS), pirmojo rinkinio FS be PVM

-

10.3. Privalomos projekto matomumo ir informavimo apie projektą priemonės bei išlaidos

FS-01-02

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo apie ES fondų investicijų veiklas FS, pirmojo rinkinio FS su PVM

-

Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame Europos Sąjungos investicijų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai?_token=ef3cea75.RyPzcHe7z7Mu8mIcjUwP1ycPCB_0f5yCTsSZL9z3NDA.MheXPjKOo4pNm1tPz31J5RE2Rim5Mf_Yfr3YZrXaB1gLdaMmPtGY0hymUg&query=&publishing_period%5Bfrom%5D=&publishing_period%5Bto%5D=&institution%5B%5D=227&ordering= ir ESFA interneto svetainės www.esf.lt Metodinės pagalbos centro skiltyje https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/1073.

 

___________________

part_99b2328da51d4e949258bf29e0245434_end

 


 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-05

„Tobulinti kovos su nelegaliu ir nedeklaruotu darbu priemones“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

priedas

 

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-03-05 „TOBULINTI KOVOS SU NELEGALIU IR NEDEKLARUOTU DARBU PRIEMONES“ PROJEKTO ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-05 „Tobulinti kovos su nelegaliu ir nedeklaruotu darbu priemones“ apraše nurodyta veikla „Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) informacinės sistemos posistemių (Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos, Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos ir Įmokų sistemos) modernizavimas, skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodo ir jo identifikavimo priemonių kūrimas“, kuriai nustatomos projektų finansavimo sąlygos (toliau – projektas) (tinkamą variantą pažymėti):

 

Q Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

£ Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)

 

Aplinkos tikslai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088)

Pagrindimas

(remiantis priemonių (kai finansavimo šaltinis EGADP) arba veiksmų (veiklų) (kai finansavimo šaltinis ESIFP) vertinimo klausimynais)

Pagrindimo dokumentai

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1.  Klimato kaitos švelninimas

Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinamas projektas prisidės prie išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų išsiskyrimo. Planuojamo projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma.

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinamas projektas didins neigiamą dabartinio ir ateities klimato poveikį ar darys neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui: projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma.

3.  Taususis vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad jis atitinka tausiojo vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, kuri galėtų turėti poveikį tausiajam vandens ir jūrų išteklių naudojimui: veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma.

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, nes įgyvendinant reformas ir investuojant nenumatoma kurti infrastruktūros, darysiančios žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą: veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma.

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad jis atitiks oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą: įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų didelė oro, vandens ir dirvožemio tarša: veiklos (pagal pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma.

6.  Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga bei atkūrimas

Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad projektas atitiks biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos bei atkūrimo tikslą: nenumatoma, kad veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei ir ekosistemų apsaugai, nes skaitmeninė infrastruktūra kuriama jau urbanizuotoje teritorijoje.

Netaikoma.

 

________________

part_6a74b9caf5224514a25572402744bafe_end



[1] Preziumuojama, kad rodiklio įvertis priemonės įgyvendinimo pradžioje yra 0 proc.