LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2007 M. SPALIO 23 D. ĮSAKYMO NR. V-864 „DĖL ASMENŲ APTARNAVIMO IR JŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. balandžio 22 d. Nr. V-522

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 23 d. įsakymą Nr. V-864 „Dėl Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Sveikatos apsaugos ministerijoje taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo:“.

1.2. Pripažįstu netekusiu galios 2 punktą.

1.3. Buvusį 4 punktą laikau 2 punktu.

2. P a k e i č i u Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Sveikatos apsaugos ministerijoje taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. V-864 „Dėl Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Sveikatos apsaugos ministerijoje taisyklių patvirtinimo“:

2.1. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

„6. Nagrinėdami asmenų prašymus (skundus), valstybės tarnautojai privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais, o teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.“

2.2. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

„14. Žodinis prašymas gali būti išdėstomas Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus darbuotojui ar kito SAM padalinio atstovui, turinčiam įgaliojimus spręsti asmenims rūpimus klausimus telefonu arba aptarnauti asmenis. Žodiniai prašymai registruojami kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje.“

2.3. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

„19. Kai asmens prašymą (skundą) SAM paduoda asmens atstovas, jis SAM pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą (skundą), atitinkantį šių Taisyklių 18 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į SAM kreipiasi asmens atstovas, jis savo prašyme (skunde) turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovaujamo asmens vardu pateiktas prašymas (skundas) turi atitikti šių Taisyklių 18.1 ir 18.2 papunkčių reikalavimus.“

2.4. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

„20. Kai prašymą (skundą) SAM paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo.“

2.5. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

„25. Rašytiniai prašymai (skundai), pateikti tiesiogiai, atsiųsti paštu ar faksu, turi būti užregistruoti Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje atskirai nuo kitos korespondencijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje pažymint vardą, pavardę, adresą, trumpą laiško turinį ir lapų skaičių, kam jis nukreiptas ar persiųstas nagrinėti, ir datą, iki kada turi būti atsakyta. Ant prašymo (skundo) dedamas registracijos ir, esant būtinybei, kontrolės spaudas. Registracijos spaude įrašoma prašymo (skundo) gavimo data, registracijos numeris, kontrolės spaude – užduoties įvykdymo laikas. Prie registruoto prašymo (skundo) prisegamas laiško vokas, kuriame jis atsiųstas.“

2.6. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

„27. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai (skundai) registruojami SAM pagal Elektroninių dokumentų valdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“.“

2.7. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

„28. Prašymus (skundus), kuriuos turi nagrinėti SAM pavaldžios institucijos, Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus darbuotojas SAM vadovybės pavedimu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo SAM datos persiunčia nagrinėti šioms institucijoms ir apie tai raštu praneša pareiškėjui.“

2.8. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

„29. Jeigu prašyme (skunde) keliamą klausimą pagal kompetenciją privalo nagrinėti ir sprendimą priimti vykdomosios valdžios ar kitos institucijos, Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius per 5 darbo dienas išsiunčia joms SAM pasirašytą prašymą jį išnagrinėti ir apie rezultatus informuoti pareiškėją ir SAM. Apie prašymo (skundo) perdavimą Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius praneša pareiškėjui.“

2.9. Pakeičiu 30 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„30. Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje užregistruoti prašymai (skundai) perduodami nagrinėti vadovaujantis šiais principais:“.

2.10. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

„31. Prašymai (skundai), kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą. SAM per 5 darbo dienas nuo prašymo (skundo) gavimo kreipiasi į asmenį prašydama per 30 kalendorinių dienų nuo siunčiamo rašto registracijos dienos pateikti šį sutikimą. Kai per nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, prašymas (skundas) grąžinamas asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Šių Taisyklių 9 punkte nustatytas 5 darbo dienų prašymo (skundo) persiuntimo terminas skaičiuojamas nuo asmens rašytinio sutikimo persiųsti prašymą (skundą) gavimo institucijoje.“

2.11. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

„37. Prašymai (skundai), pateikti elektroniniu būdu nesilaikant šių Taisyklių 24.1-24.3 papunkčiuose nustatytų reikalavimų, nedelsiant grąžinami asmeniui elektroniniu būdu, nurodant grąžinimo priežastį.“

2.12. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

„38. Prašymai (skundai), pateikti elektroniniu būdu nesilaikant šių Taisyklių 24.4 papunktyje nustatyto reikalavimo, nenagrinėjami, jeigu sveikatos apsaugos ministras ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.“

2.13. Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

„46. Asmuo, nesutinkantis su SAM atsakymu į jo prašymą (skundą), arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo (skundo) nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka.“

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministrė                                                                               Rimantė Šalaševičiūtė