UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. rugsėjo 27 d. Nr. TS-226
Utena
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 12 punktu, Utenos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Utenos rajono savivaldybės tarybos 2013 m. sausio 31 d. sprendimą Nr. TS-11 „Dėl Utenos rajono savivaldybės mokinio krepšelio lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. Nurodyti, kad šis sprendimas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.
PATVIRTINTA
Utenos rajono savivaldybės tarybos
2018 m. rugsėjo 27 d. sprendimu Nr. TS-226
UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Utenos rajono savivaldybės mokymo lėšų paskirstymo tvarkos aprašas (toliau – Savivaldybės aprašas) reglamentuoja Utenos rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė) skirtų mokymo lėšų paskirstymą ir perskirstymą. Šis Savivaldybės aprašas taikomas Utenos rajono savivaldybės mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą (toliau – mokyklos), pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms, vaikų neformaliojo švietimo mokykloms, vykdančioms formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, ir Savivaldybės administracijai.
2. Savivaldybės apraše naudojamos sąvokos:
2.1. Mokykla-egzaminų centras – tai mokykla, Savivaldybės administracijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens įsakymu, paskirta atitinkamų dalykų brandos egzaminų centru.
2.2. Kitos Savivaldybės apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Aprašas), vartojamas sąvokas.
II SKYRIUS
LĖŠŲ PASKIRSTYMAS
3. Savivaldybei skiriamos mokymo lėšos, apskaičiuotos pagal Aprašo 1 priedo 1 punktą ir Aprašo 9 punktą, paskirstomos šioms ugdymo reikmėms:
3.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioje įstaigoje (darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pagalba, taip pat mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti);
3.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas);
3.5. ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti:
3.5.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo), ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose), ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;
3.5.2. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;
4. Mokymo lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti paskirstomos Savivaldybės mokykloms:
4.1. lėšas skiriant pareigybių skaičiui pagal mokinių skaičių mokykloje:
4.2. mokykloms, teikiančioms ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, lėšos skiriamos ne daugiau kaip pusei Savivaldybės aprašo 4.1 papunktyje nurodytų pareigybių skaičiaus finansavimui.
5. Mokymo lėšos švietimo pagalbai mokyklose teikti paskirstomos Savivaldybės mokykloms pagal bendrą mokinių skaičių ir mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių skaičių, ir Aprašo 1 priedo 1.2.2 – 1.2.4 papunkčiuose nurodytus lėšų apskaičiavimo koeficientus. Esant didesniam poreikiui, nei pagal Aprašą mokyklai apskaičiuotos lėšos švietimo pagalbai, mokykla privalo šias lėšas skirti pagalbai mokiniams, turintiems specialiųjų mokymosi poreikių, teikti. Pagalbos specialistų skaičius nustatomas pagal Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. lapkričio 2 d. įsakymu Nr. V-950 „Dėl socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašo patvirtinimo“, Psichologinės pagalbos teikimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. V-663 „Dėl psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, „Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašą“, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1228 „Dėl specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias) tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1229 „Dėl specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias) tvarkos aprašo patvirtinimo. Jei mokykla neturi švietimo pagalbos specialistų, tai gali būti perkamos paslaugos, susijusios su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pagalba.
6. Mokymo lėšos švietimo pagalbai pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioje įstaigoje paskiriamos Utenos švietimo centrui pagal bendrą Savivaldybės mokinių skaičių ir Aprašo 1 priedo 1.2.1 papunktyje nurodytą lėšų apskaičiavimo koeficientą ir pagal viešųjų įstaigų, teikiančių ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą, mokinių skaičių ir Aprašo 1 priedo 1.2.2 – 1.2.4 papunkčiuose nurodytus lėšų apskaičiavimo koeficientus.
7. Mokymo lėšos mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti paskiriamos (tvirtinant Savivaldybės biudžetą) Savivaldybės administracijai. Mokykloms šios lėšos paskirstomos, kai mokyklos – egzaminų centrai pateikia informaciją apie brandos egzaminų organizavimą ir vykdymą. Informaciją mokyklos pateikia Savivaldybės administracijos Švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriui (toliau – Švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyrius) iki kiekvienų metų rugsėjo 1 d. Švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyrius patikrintą mokyklų informaciją pateikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui (toliau - Finansų skyrius). Lėšos mokykloms paskirstomos vadovaujantis pateikta informacija ir Savivaldybės tarybos patvirtintais įkainiais už brandos egzaminų vykdymą, vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą;
8. Mokymo lėšos formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti paskirstomos vaikų neformaliojo švietimo mokykloms, vykdančioms formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, proporcingai šių įstaigų einamųjų mokslo metų mokinių skaičiui spalio 1 d., pateiktam mokinių duomenų registre iki einamųjų mokslo metų lapkričio 15 d.
9. Mokymo lėšos ugdymo finansavimo poreikių skirtumams tarp mokyklų sumažinti paskirstomos:
9.1. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose. Lėšos paskirstomos mokykloms ateinantiems kalendoriniams metams pagal jų pateiktą informaciją iki einamųjų mokslo metų lapkričio 15 d.
9.2. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti. Lėšos paskirstomos mokykloms ateinantiems kalendoriniams metams pagal jų pateiktą informaciją iki einamųjų mokslo metų lapkričio 15 d.
9.3. mokymui namuose, paskirtam vėliau nei rugsėjo 1 d., užtikrinti. Lėšos paskiriamos Savivaldybės administracijai. Mokykloms šios lėšos paskirstomos, kai mokyklos pateikia informaciją apie paskirtus mokymus namuose po rugsėjo 1 d.
9.4. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo), ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti. Mokykloms šios lėšos paskirstomos tvirtinant Savivaldybės biudžetą.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
10. Mokymo lėšos tarp mokyklų perskirstomos pakitus mokinių ir sąlyginių klasių (grupių) skaičiui einamųjų metų rugsėjo 1 d. įvertinus Švietimo ir mokslo ministerijos patikslintą specialią tikslinę dotaciją, skirtą mokymo reikmėms finansuoti nuo einamųjų metų rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos.