VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TARYBOS 2011-04-06 SPRENDIMO NR. 1-2070 „DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. birželio 19 d. Nr. 1-90

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Vilniaus miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2011 m. balandžio 6 d. sprendimu Nr. 1-2070 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“ patvirtintą Vilniaus miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamentą:

1. Išdėstyti 3 straipsnio 5 dalies 5.2 papunktį taip:

5.2. Tarybos narys prisiekia stovėdamas priešais priimantį priesaiką asmenį – padėjęs ranką ant Lietuvos Respublikos Konstitucijos skaito priesaiką. Dėl ligos ar kitų objektyvių priežasčių priesaika gali būti duodama sėdint;“.

2. Išdėstyti 4 straipsnio 2 dalį taip:

2. Tarybos nario pareigos nesuderinamos su Lietuvos Respublikos Prezidento, Seimo nario, Europos Parlamento nario, Vyriausybės nario pareigomis, su Vyriausybės įstaigos ar įstaigos prie ministerijos vadovo, kurio veikla susijusi su savivaldybių veiklos priežiūra ir kontrole, pareigomis, su Vyriausybės atstovo apskrityje pareigomis, su valstybės kontrolieriaus ir jo pavaduotojo pareigomis. Be to, Tarybos nario pareigos nesuderinamos su tos kadencijos Savivaldybės mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigomis, su Savivaldybės kontrolieriaus ar Savivaldybės kontrolieriaus tarnybos valstybės tarnautojo pareigomis, su tos kadencijos Savivaldybės administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojo ar su Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo ir darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, pareigomis, su Savivaldybės tarybos ir mero sekretoriato karjeros valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, pareigomis, su Savivaldybės biudžetinės įstaigos, kurios savininkė ar viena iš savininkių yra Savivaldybė, vadovo pareigomis, su Savivaldybės viešosios įstaigos, kurios savininkė ar viena iš dalininkių yra Savivaldybė, vienasmenio vadovo ir kolegialaus valdymo organo nario pareigomis, su Savivaldybės įmonės vienasmenio vadovo ir kolegialaus valdymo organo nario pareigomis, su Savivaldybės valdomos akcinės bendrovės kolegialaus valdymo organo (valdybos) nario pareigomis arba su Savivaldybės valdomos akcinės bendrovės vadovo pareigomis.“.

3. Išdėstyti 5 straipsnio 2 dalies 2.3 papunktį taip:

2.3. gauti iš Savivaldybės administracijos ar kitų Savivaldybės įstaigų, organizacijų bei Savivaldybės valdomų įmonių visą Tarybos nario veiklai reikalingą su Taryboje nagrinėjamais ar rengiamais nagrinėti klausimais susijusią informaciją (prašyme pateikti informaciją turi būti nurodytas prašymą pateikęs Tarybos narys, nurodytas gavėjas, kuriam teikiamas prašymas, taip pat aiškiai suformuluota, kokia informacija Tarybos nariui yra reikalinga; prašymas gali būti teikiamas raštu ar elektroniniu paštu), dalyvauti diskusijose svarstomais klausimais, raštu ir žodžiu pateikti siūlymus, pastabas, pataisas dėl Tarybos sprendimų projektų, Tarybos darbo tvarkos ir kitais klausimais. Jei Savivaldybės administracijos darbuotojai neatsako į Tarybos nario kreipimąsi per šio straipsnio 3.3 punkte nustatytą terminą, gali būti inicijuojamas Savivaldybės administracijos darbuotojo atsakomybės klausimas teisės aktų nustatyta tvarka.“.

4. Išdėstyti 5 straipsnio 3 dalies 3.5 papunktį taip:

3.5. informuoti merą ir (ar) Tarybos narius arba kitus asmenis, kurie kartu dalyvauja rengiant, svarstant ar priimant sprendimą, apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu pareikštas nusišalinimas buvo priimtas, jokia forma nedalyvauti toliau rengiant, svarstant ar priimant sprendimą, laikantis Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2019 m. sausio 9 d. sprendimu Nr. KS-4 „Dėl Rezoliucijos dėl savivaldybės mero ir savivaldybės tarybos narių nusišalinimo tvarkos patvirtinimo“ (toliau – Rezoliucija) nustatytos tvarkos. Kiekvienas Tarybos narys su Rezoliucija supažindinamas pasirašytinai. Už Tarybos narių supažindinimą su Rezoliucija atsakingas Tarybos ir mero sekretoriatas.“.

5. Išdėstyti 6 straipsnio 15 dalį taip:

15. Merui, mero pavaduotojams, komitetų pirmininkams, Kolegijos nariams, frakcijų vadovams, Tarybos nariams su jų, kaip Tarybos narių, veikla susijusioms kanceliarijos, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto, biuro patalpų nuomos išlaidoms apmokėti, kiek jų nesuteikia ar neapmoka tiesiogiai Savivaldybės administracija, kas mėnesį skiriama ne didesnė kaip 300 (trijų šimtų) Eur išmoka, už kurią atsiskaitoma vieną kartą per ketvirtį.

Pirmojoje pastraipoje numatyta išmoka gali būti naudojama:

1) fiksuoto ir (ar) mobiliojo telefono ryšio tinklais teikiamų nacionalinių ir tarptautinių Tarybos nario telefoninių pokalbių paslaugoms apmokėti bei šio ryšio įrangai išsinuomoti, kai Tarybos nariui tokios įrangos nesuteikia ir paslaugų neapmoka Savivaldybės administracija;

2) Tarybos nario interneto ryšio paslaugoms (t. y. apmokėti už vienkartinį ar nuolatinį interneto ryšio paslaugų teikimą) apmokėti bei interneto įrangai išsinuomoti, kai Tarybos nariui tokios įrangos nesuteikia ir paslaugų neapmoka Savivaldybės administracija;

3)  pašto prekėms ir paslaugoms įsigyti;

4) Tarybos nario veiklai naudojamų transporto priemonių nuomai, eksploatavimui (degalams, tepalams ir kt.), techninei priežiūrai, remontui, plovimui ir valymui, draudimui (neviršijant Tarybos nario kadencijos laiko), statymui ir (ar)  saugojimui, taksi paslaugoms,  viešojo   transporto bilietui įsigyti ir kitoms transporto paslaugoms. Apmokamos Savivaldybės teritorijos ribose teikiamos transporto paslaugos;

5) kanceliarinėms prekėms įsigyti (nusipirkti ar išsinuomoti). Kanceliarinėms prekėms priskiriamos visos biuro priemonės, įskaitant biuro įrangos (technikos) prekes (laminavimo priemonės, skaičiuotuvai, įrišimo priemonės, planšetiniai kompiuteriai, kompiuterinė technika ir kt.);

6) biuro patalpų nuomos išlaidoms apmokėti.

Išmokai gauti kiekvienas Tarybos narys raštu pateikia Savivaldybės administracijos struktūriniam padaliniui, administruojančiam Savivaldybės biudžeto asignavimus, skirtus Tarybos nario veiklai finansuoti (toliau – asignavimų administratorius), savo sąskaitos banke rekvizitus. Šio straipsnio 15 dalies pirmoje pastraipoje nurodyto dydžio išmoka kiekvieną mėnesį iki 10 dienos pervedama visiems Tarybos nariams į jų nurodytas sąskaitas banke. Tarybos narys už išmokų panaudojimą atsiskaito asignavimų administratoriui už kiekvieną ketvirtį, pateikdamas ketvirčio išmokų apyskaitą iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 7 dienos.

Per praėjusį ketvirtį nepanaudotos lėšos negali būti naudojamos.

Prasidėjus naujam ketvirčiui, lėšos pervedamos tik Tarybos nariams, nustatyta tvarka atsiskaičiusiems už per praėjusį ketvirtį gautų lėšų panaudojimą.

Kartu su ketvirčio išmokų apyskaita asignavimų administratoriui pateikiami išlaidas patvirtinantys dokumentai, atitinkantys Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo nustatytus reikalavimus, taikomus apskaitos dokumentams.

Paslaugų ir prekių pirkimo dokumentai (sąskaitos, kvitai ir pan.) išrašomi Tarybos nario vardu. Su prekių tiekėjais ir paslaugų teikėjais atsiskaito Tarybos narys.

Jeigu nustatoma, kad Tarybos narys išmokas panaudojo ne pagal nurodytą paskirtį, Tarybos narys, pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, šią sumą turi sumokėti iš asmeninių lėšų. Jeigu per du mėnesius, pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, Tarybos narys ne pagal nurodytą paskirtį panaudotos išmokos dalies nesumoka, Savivaldybės tarybos sprendimu Savivaldybės administracija ne ginčo tvarka išskaičiuoja jas iš Tarybos nariui mokėtinų artimiausio mėnesio išmokų.

Kai Tarybos nario įgaliojimai pasibaigė ar nutrūko prieš terminą, nepasibaigus kalendoriniam mėnesiui, išmokos dydis apskaičiuojamas proporcingai to mėnesio dienų skaičiui. Tarybos narys, kurio įgaliojimai pasibaigė ar nutrūko prieš terminą, jam išmokėtą ir jo nepanaudotą lėšų sumą turi grąžinti į asignavimų administratoriaus nurodytą Savivaldybės sąskaitą per vieną mėnesį nuo jo įgaliojimų pasibaigimo ar nutrūkimo prieš terminą dienos. Tarybos nario gautų išmokų naudojimą pagal paskirtį kontroliuoja asignavimų administratorius, Savivaldybės kontrolierius ir Vilniaus miesto savivaldybės tarybos etikos komisija.

Tarybos narių su jų, kaip Tarybos narių, veikla susijusių išlaidų apyskaitų suvestinės yra viešos. Asignavimų administratorius Tarybos narių su jų, kaip Tarybos narių, veikla susijusių išlaidų apyskaitų suvestines suinteresuotiems asmenims teikia teisės aktų nustatyta tvarka.

6. Išdėstyti 8 straipsnio 1 dalį taip:

1. Taryba renkama ketveriems metams. Tarybos įgaliojimai prasideda, kai į pirmąjį posėdį susirenka išrinkti Tarybos nariai.“.

7. Išdėstyti 17 straipsnio 1 dalies 1.14 papunktį taip:

1.14. savo iniciatyva, Kontrolės komiteto teikimu ar atskirų Tarybos narių prašymu gali siūlyti Tarybai pavesti Savivaldybės kontrolieriui (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai) atlikti veiklos plane nenumatytą Savivaldybės administracijos, Savivaldybės administravimo subjektų ar Savivaldybės valdomų įmonių finansinį ir veiklos auditą, priima Savivaldybės kontrolieriaus (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) pateiktas audito ataskaitas ir išvadas dėl atlikto finansinio ir veiklos audito rezultatų, prireikus organizuoja šių ataskaitų ir išvadų svarstymą komitetų ir Tarybos posėdžiuose. Mero siūlymas įforminamas potvarkiu, taip pat pridedamas Reglamento nustatyta tvarka parengtas Tarybos sprendimo projektas, kuriame nurodomas pavedimas Savivaldybės kontrolieriui (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai) atlikti finansinį ar veiklos auditą;“.

8. Išdėstyti 17 straipsnio 1 dalies 1.16 papunktį taip:

1.16. priima į pareigas ir atleidžia iš jų biudžetinių įstaigų, išskyrus švietimo įstaigas ir seniūnijas – biudžetines įstaigas, vadovus. Meras įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su visų biudžetinių įstaigų vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais, kai meras negali eiti pareigų, šias funkcijas įgyvendina mero pavaduotojas ar mero pareigas laikinai einantis Tarybos narys;“.

9. Išdėstyti 17 straipsnio 1 dalies 1.17 papunktį taip:

1.17. priima į pareigas ir atleidžia iš jų viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė), išskyrus švietimo įstaigas, vadovus. Meras įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su visų viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais, kai meras negali eiti pareigų, šias funkcijas įgyvendina mero pavaduotojas ar mero pareigas laikinai einantis Tarybos narys. Tarybos sekretoriatas apie mero vienasmeniškai priimtus sprendimus personalijų klausimais informuoja Tarybos frakcijas elektroniniu paštu;“.

10. Išdėstyti 17 straipsnio 1 dalies 1.22 papunktį taip:

1.22. skelbia vietos gyventojų apklausą;“.

11. Papildyti 17 straipsnio 1 dalį 1.24 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

1.24. kontroliuoja pasirengimą vietos gyventojų apklausai.“.

12. Išdėstyti 17 straipsnio 7 dalį taip:

7. Mero pavaduotojas vykdo mero nustatytas funkcijas ir pavedimus. Meras mero pavaduotojo funkcijas nustato mero pavaduotojo kadencijos laikotarpiui ir gali jas keisti. Kai meras negali eiti pareigų, mero pavaduotojas ar laikinai mero pareigas einantis Tarybos narys atlieka visas mero pareigas, išskyrus šio straipsnio 1 dalies 1.4–1.8, 1.15, 1.18, 1.19 ir 1.22 papunkčiuose nustatytus įgaliojimus. Tokiu atveju šio straipsnio 1 dalies 1.15, 1.18, 1.19 ir 1.22 papunkčiuose nustatytus mero įgaliojimus atlieka Taryba. Pavedimas mero pavaduotojui eiti mero pareigas turi būti įformintas mero potvarkiu.“.

13. Išdėstyti 23 straipsnio 2 dalį taip:

2. Mero potvarkiai rengiami ir vizuojami Vilniaus miesto savivaldybės mero potvarkių projektų rengimo ir derinimo taisyklių, patvirtintų Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2017 m. lapkričio 22 d. sprendimu Nr. 1-1224 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybėje teikiamų (priimamų) teisės aktų rengimo ir derinimo taisyklių tvirtinimo“, nustatyta tvarka.“.

14. Išdėstyti 31 straipsnio 1 dalį taip:

1. Tarybos komitetai sudaromi Tarybai teikiamiems klausimams preliminariai nagrinėti ir išvadoms bei pasiūlymams teikti, kontroliuoti, kaip laikomasi įstatymų ir vykdomi Tarybos sprendimai, mero potvarkiai, Kolegijos protokoliniai nutarimai. Komitetai gali svarstyti savo kompetencijos klausimus ir priimti rekomendacinius sprendimus. Savivaldybės administracija ir jos padaliniai, Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės su jų veikla susijusius komitetų sprendimus turi apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus pranešti komitetams.“.

15. Išdėstyti 32 straipsnio 2 dalį taip:

Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komiteto narių mero siūlymu skiria komitetai. Komiteto pirmininkas ar jo pavaduotojas gali būti perrenkami, merui raštu pasiūlius naują komiteto pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūrą iš komiteto narių iki komiteto posėdžio pradžios. Komiteto posėdyje balsuojama dėl naujos komiteto pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūros. Komiteto posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma, pritarus mero pasiūlytai pirmininko ar jo pavaduotojo kandidatūrai, esamas komiteto pirmininkas ar jo pavaduotojas netenka pirmininko ar pavaduotojo įgaliojimų. Kontrolės komiteto pirmininką Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria Taryba. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria Taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Kontrolės komiteto pirmininkas ir jo pavaduotojas laikomi paskirti, jeigu už juos balsuoja posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma.

Komiteto pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta šio Reglamento 321 straipsnyje, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu šiame Reglamente nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu.

Iki komiteto pirmininko, išskyrus Kontrolės komiteto pirmininką, išrinkimo, pirmajam komiteto posėdžiui vadovauja vyriausias pagal amžių komiteto narys. Komiteto pirmininku ir pavaduotoju negali būti meras ir jo pavaduotojai.“.

16. Išdėstyti 32 straipsnio 4 dalies 4.3 papunktį taip:

4.3. Švietimo ir kultūros reikalų;“.

17. Išdėstyti 32 straipsnio 4 dalies 4.4 papunktį taip:

4.3. Miesto plėtros;“.

18. Išdėstyti 32 straipsnio 4 dalies 4.8 papunktį taip:

4.3. Sveikatos ir sporto reikalų;“.

19. Išdėstyti 33 straipsnio 7 dalį taip:

7. Komitetų posėdžiai rengiami prireikus, bet ne rečiau kaip kartą per mėnesį arba per du mėnesius nuo paskutinio posėdžio atostogų metu. Komiteto pirmininkas šaukia posėdžius savo iniciatyva arba ne mažiau kaip 1/3 komiteto narių siūlymu. Komiteto pirmininkas turi sušaukti posėdį, jeigu tai raštu (elektroniniu paštu) siūlo ne mažiau kaip 1/3 komiteto narių. Jeigu komiteto pirmininkas per 7 dienas komiteto posėdžio nesušaukia, jį gali sušaukti ne mažiau kaip 1/3 komiteto narių.

Komitetų posėdžiuose patariamojo balso teise gali dalyvauti kitų komitetų nariai. Komiteto atsakingas darbuotojas apie svarstytinus klausimus ir kvietimą į komiteto posėdį turi pranešti (elektroniniu paštu) kviečiamiems asmenims ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki komiteto posėdžio dienos.“.

20. Išdėstyti 33 straipsnio 8 dalį taip:

8. Komitetų posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų komiteto narių. Komitetų sprendimai priimami atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikiusių“ kartu sudėjus), lemia komiteto pirmininko balsas. Jei komiteto pirmininkas posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas. Komiteto nario pareikšta atskiroji nuomonė yra įrašoma į protokolą ir skelbiama kartu su komiteto sprendimu.

Komitetų posėdžių metu daromas garso įrašas. Komitetų posėdžių garso įrašai saugomi informacijos laikmenose.“.

21. Išdėstyti 34 straipsnio 2 dalies 2.1.1 papunktį taip:

2.1.1. strateginių Savivaldybės administracijos bei Savivaldybės valdomų įmonių ūkinės ir finansinės veiklos, taip pat Savivaldybei priklausančio turto valdymo krypčių;“.

22. Išdėstyti 34 straipsnio 3 dalį taip:

3. Švietimo ir kultūros reikalų komitetas:

3.1. svarsto, rengia ir teikia išvadas dėl:

3.1.1. vaikų ir jaunimo bendrojo lavinimo, papildomo ir neformalaus ugdymo, suaugusių žmonių švietimo organizavimo;

3.1.2. miesto kultūros politikos, kultūrinių ir edukacinių veiklų plėtojimo, poilsio organizavimo;

3.2. prižiūri Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto departamento Bendrojo ugdymo, Ikimokyklinio ugdymo ir Kultūros skyrių ir jų reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų veiklą, analizuoja, kaip juose vykdomas biudžetas, ar racionaliai naudojamos biudžeto lėšos;

3.3. svarsto kitus klausimus, susijusius su išvardytais 3.1 papunktyje, o Tarybos ir Mero pavedimu – ir su jais nesusijusius.“.

23. Išdėstyti 34 straipsnio 4 dalies pirmą eilutę taip:

4. Miesto plėtros komitetas:“.

24. Išdėstyti 34 straipsnio 6 dalies 6.1.1 papunktį taip:

6.1.1. Savivaldybės santykių su visuomene, bendruomenėmis ir visuomeninėmis organizacijomis, o taip pat dėl Tarybos sprendimų dėl nevyriausybinių organizacijų finansavimo ir patalpų joms skyrimo projektų;

25. Išdėstyti 34 straipsnio 8 dalį taip:

8. Sveikatos ir sporto reikalų komitetas:

8.1. svarsto, rengia ir teikia išvadas dėl:

8.1.1. gyventojų pirminės ir antrinės sveikatos apsaugos ir sergamumo prevencijos;

8.1.2. ligonių slaugos organizavimo;

8.1.3. sanitarijos ir higienos reikalavimų laikymosi;

8.1.4. sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo Savivaldybės teritorijoje;

8.1.5. dėl sporto plėtojimo;

8.2. kontroliuoja Savivaldybės sveikatos įstaigų, taip pat Švietimo, kultūros ir sporto departamento Sporto skyriaus reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų veiklą, analizuoja, kaip jose vykdomas biudžetas, ar racionaliai naudojamos biudžeto lėšos;

8.3. svarsto kitus klausimus, susijusius su išvardytais 8.1 papunktyje, o Tarybos ir mero   pavedimu – ir su jais nesusijusius.“.

26. Išdėstyti 35 straipsnio 61 dalį taip:

61. Tarybos sudaromos komisijos pirmininku (įskaitant Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Reglamento 321 straipsnyje, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu šiame Reglamente nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu.“.

27. Išbraukti 39 straipsnio 2 dalies 2.9 papunktį.

28. Išbraukti 40 straipsnio 4 dalį.

29. Išdėstyti 51 straipsnio 1 dalį taip:

1. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo patirtį finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse. Taryba sudaro pretendentų į Savivaldybės kontrolieriaus pareigas atrankos komisiją.

30. Išdėstyti 531 straipsnio 1 dalį taip:

1. Kiekvieno Tarybos posėdžio pabaigoje, kai baigiami svarstyti darbotvarkės klausimai ir nepriklausomai, ar yra Tarybos narių dauguma, meras, mero pavaduotojas (pavaduotojai), Administracijos direktorius, Administracijos direktoriaus pavaduotojas (pavaduotojai) 30 minučių atsakinėja į Tarybos narių žodžiu užduodamus klausimus.

31. Išdėstyti 55 straipsnio 2 dalį taip:

2. Mero pavaduotojai taip pat netenka savo įgaliojimų prieš terminą, jeigu ne mažiau kaip 1/3 visų Tarybos narių motyvuotai pareiškia nepasitikėjimą jais, Taryba priima sprendimą atleisti mero pavaduotojus ir už tokį sprendimą slaptai balsuoja ne mažiau kaip 1/2 visų Tarybos narių. Jeigu sprendimas atleisti mero pavaduotojus dėl nepasitikėjimo nepriimamas, šį klausimą kartotinai svarstyti galima tik po pusės metų.

32. Išdėstyti 55 straipsnio 3 dalį taip:

3. Mero pavaduotojai mero siūlymu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu už sprendimą atleisti mero pavaduotojus slaptu balsavimu balsuoja visų Tarybos narių dauguma. Klausimą dėl mero pavaduotojų įgaliojimų netekimo kartu su įregistruotu sprendimo projektu meras Reglamento 38 straipsnyje nustatyta tvarka privalo įtraukti į artimiausio Tarybos posėdžio darbotvarkę.

33. Išdėstyti 55 straipsnio 6 dalį taip:

6. Pasibaigus kadencijai meras, mero pavaduotojai, jeigu neišrenkami ar nepaskiriami į ankstesnes pareigas arba prieš terminą netenka savo įgaliojimų (išskyrus atvejus, kai mero pavaduotojas savo įgaliojimų netenka šio straipsnio 1 dalies 1.1 ir 1.3 papunkčių nustatyta tvarka arba netenka Tarybos nario įgaliojimų Tarybos sprendimu pagal šio Reglamento 551 straipsnį), turi teisę Vyriausybės nustatyta tvarka grįžti į iki išrinkimo Tarybos nariais eitas pareigas, o kai tokios galimybės nėra – į kitas tos pačios ar žemesnės kategorijos pareigas, jeigu eitos pareigos pagal teisės aktus priskiriamos valstybės tarnautojų (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas) pareigoms. Taip pat meras ar mero pavaduotojai turi teisę grįžti į iki išrinkimo Tarybos nariais eitas pareigas, jeigu jie ėjo šias pareigas Savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba Savivaldybės valdomoje įmonėje, o kai tokios galimybės nėra – į kitas pareigas Savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba Savivaldybės valdomoje įmonėje. Jeigu šie asmenys iki išrinkimo Tarybos nariais tokių pareigų nėjo arba atsisakė pasiūlytų kitų žemesnės kategorijos pareigų, pagal teisės aktus priskiriamų valstybės tarnautojų (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas) pareigoms, arba kitų pareigų Savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba Savivaldybės valdomoje įmonėje, jiems išmokama 3 mėnesių jų vidutinio darbo užmokesčio dydžio išmoka. Išmoka išmokama per 3 mėnesius lygiomis dalimis kas mėnesį. Jeigu asmuo pradeda eiti pareigas valstybės tarnyboje anksčiau negu po 3 mėnesių, likusi neišmokėta išmokos dalis nemokama. Jeigu šie asmenys mero ir mero pavaduotojo pareigas ėjo trumpiau kaip vienus metus iki kadencijos pabaigos, jiems išmokama vieno mėnesio jų vidutinio darbo užmokesčio dydžio išmoka. Nutrūkus mero pavaduotojo įgaliojimams prieš terminą šio straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka, jiems išmokama 2 mėnesių jų vidutinio darbo užmokesčio dydžio išmoka.

 

 

 

Meras                                                                                                              Remigijus Šimašius