LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2015 M. LIEPOS 17 D. ĮSAKYMO NR. 1V-558 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2016 m. gruodžio 29 d. Nr. 1V-958
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1V-558 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:
1. Papildau 51 punktu:
„51. Informacija apie ministerijos veiklą, veiklos sritis, teikiamas viešąsias paslaugas, administracinė informacija ir kita Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo patvirtinimo“, nurodyta informacija skelbiama ministro įsakymu nustatyta tvarka.“
2. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:
„17. Ministerijos administracijos padaliniai darbą organizuoja vadovaudamiesi ministro patvirtintais jų nuostatais; departamentų direktoriai, skyrių vedėjai, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo ir kiti valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685, darbuotojai – pareigybių aprašymais.“
3. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:
„31. Ministerijos administracijos padalinių vadovai ir ministerijos generalinis inspektorius pagal kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus, raštus tarnybinės pagalbos klausimais, taip pat raštus, kuriais, vykdydami ministro, viceministro, ministerijos kanclerio arba ministerijos generalinio inspektoriaus rezoliucijas ar pavedimus, ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie ministerijos ir kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos turi pateikti jų kompetencijai priklausančią informaciją.
Ministerijos administracijos padalinių vadovai ir ministerijos generalinis inspektorius taip pat pagal kompetenciją gali pasirašyti raštus, siunčiamus kitoms institucijoms ar įstaigoms, kai atsakoma į kitų institucijų ar įstaigų padalinių vadovų pasirašytus raštus.“
4. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:
„40. Pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja viceministrai, ministerijos kancleris ir ministerijos generalinis inspektorius. Ministro pavedimų Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovams vykdymą organizuoja ir kontroliuoja šių įstaigų vadovai.
Už Respublikos Prezidento, Seimo, Vyriausybės ir Ministro Pirmininko, taip pat ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio ir ministerijos generalinio inspektoriaus pavedimų įvykdymą tinkamai ir laiku pagal kompetenciją atsakingi ministerijos administracijos padalinių, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų darbuotojai, vadovai, taip pat viceministrai, ministerijos kancleris ir ministerijos generalinis inspektorius.“
5. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:
„65. Ministerijos kancleriui teikiamas pasirašyti potvarkis turi būti vizuotas reglamento 64 punkte nurodytų valstybės tarnautojų ir darbuotojų.
Ministerijos kancleriui teikiamos pasirašyti prekių, paslaugų ir darbų viešųjų pirkimų sutartys (išskyrus jų priedus) turi būti vizuotos sutarties tiesioginio rengėjo, sutarties rengėjo tiesioginio vadovo ir ministerijos administracijos padalinio, inicijavusio prekių, paslaugų ar darbų viešąjį pirkimą, vadovo, už finansų valdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovo ir ministerijos teisės padalinio vadovo (nesant atitinkamo padalinio vadovo – jo funkcijas atliekančio valstybės tarnautojo). Asmenys, vizuojantys dokumentą, patvirtina, kad jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal kompetenciją.
Prekių, paslaugų ar darbų viešojo pirkimo sutarčių priedus vizuoja sutarties tiesioginis rengėjas, sutarties rengėjo tiesioginis vadovas, ministerijos administracijos padalinio, inicijavusio prekių, paslaugų ar darbų viešąjį pirkimą, rengiant pirkimo užduotį dalyvavęs darbuotojas ir vadovas, kurie vizuodami patvirtina, kad sutartyje ir (arba) sutarties prieduose nurodyta prekių, paslaugų ar darbų techninė specifikacija atitinka pirkimo dokumentų reikalavimus.“
6. Pakeičiu 78 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„78. Ministerijos teisės padalinys, preliminariai įvertinęs pateiktą teisės akto projektą, informuoja apie šį teisės akto projektą atitinkamą viceministrą ar ministerijos kanclerį ir prireikus paskirsto ministerijos administracijos padaliniams, Vyriausybės įstaigoms, įstaigoms prie ministerijos ir kitoms ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioms įstaigoms, su kurių kompetencija jis susijęs, jį įvertinti ir teikti pastabas ir pasiūlymus, nurodydamas, iki kada jos turi būti pateiktos ministerijos teisės padaliniui (paprastai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo ministerijos teisės padalinio prašymo pareikšti nuomonę gavimo dienos).“
7. Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:
„79. Ministerijos teisės padalinys įvertina ir apibendrina ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų pateiktas pastabas bei pasiūlymus ir parengia galutinę ministerijos išvadą dėl ministerijai pateikto teisės akto projekto, kurią, vizuotą ministerijos teisės padalinio vadovo bei pastabas ir pasiūlymus teikusio ministerijos administracijos padalinio vadovo, teikia pasirašyti ministrui (tokiu atveju išvada turi būti vizuota viceministro ar ministerijos kanclerio) arba atitinkamam viceministrui ar ministerijos kancleriui. Jei išvada rengiama dėl teisės akto, kuriuo tvirtinami planavimo dokumentai, projekto, išvadą taip pat turi vizuoti už dokumentų valdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovas.“
8. Pakeičiu 81 punktą ir jį išdėstau taip:
„81. Ministerijos teikimas, kuriuo Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas, turi būti pasirašytas ministro (arba jo pavedimu – viceministro; nesant ministro – jį pavaduojančio ministro). Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas ir jo priedai turi būti vizuoti ministro (jo nesant – viceministro arba ministerijos kanclerio ir ministrą pavaduojančio ministro) ir ministerijos teisės padalinio vadovo.“
9. Pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:
„98. Svarstant Seime ministerijos parengtus įstatymų ar kitų Seimo teisės aktų projektus, kuriems pritarė Vyriausybė, Vyriausybei atstovauja ministras, o jei ministras negali atstovauti, Seime dėl jų Vyriausybei atstovauja viceministras.
Seimo plenarinių posėdžių ir Seimo komitetų posėdžių darbotvarkes stebi ir jas ministrui, viceministrams, ministerijos kancleriui, ministerijos administracijos padalinių, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovams teikia ministerijos teisės padalinys.
Ministerijos administracijos padalinių, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų atstovų dalyvavimą Seimo plenariniuose posėdžiuose ir Seimo komitetų posėdžiuose pagal kompetenciją užtikrina ministerijos administracijos padalinių, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų vadovai, viceministrai ir ministerijos kancleris.
Įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto rengėjai ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki Seimo posėdžio, kuriame bus pateikiamas įstatymo ar kito Seimo teisės akto projektas, pateikia medžiagą, būtiną projektui Seime pateikti ministerijos teisės padaliniui.
Ministerijos teisės padalinys ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki Seimo posėdžio, kuriame bus teikiamas įstatymo ar kito Seimo teisės akto projektas, pateikia ministrui ir (ar) atitinkamam viceministrui medžiagą, būtiną projektui Seime pateikti.
Kartu su medžiaga pateikiama ir projekto rengėjo parengta bei vizuota pažyma, kurioje paprastai nurodoma: teisės akto projekto pavadinimas, tikslai ir uždaviniai, teisės akto projektu sprendžiamo klausimo esmė, kodėl būtina priimti teisės akto projektą, kokios problemos bus išspręstos priėmus teisės akto projektą, Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabų ir pasiūlymų įvertinimas. Pažyma turi būti konkreti ir glausta (paprastai ne didesnė kaip vieno puslapio).“
10. Pakeičiu 103 punktą ir jį išdėstau taip:
„103. Parengti sutarčių, sudaromų įgyvendinant ministerijos ūkinę bei finansinę veiklą, taip pat susijusių su Europos Sąjungos parama, skiriama ministerijos veiklos sritims, bendradarbiavimo bei kitų ministerijos ar ministro vardu sudaromų sutarčių (susitarimų) projektai derinami su už finansų valdymą atsakingu ministerijos administracijos padaliniu, kitais administracijos padaliniais, įstaigomis prie ministerijos, kitomis ministrui pavestose valdymo srityse veikiančiomis įstaigomis, su kurių kompetencija jie susiję, ir vizuojami reglamento IV skyriaus trečiajame skirsnyje „Teisės aktų projektų ir kitų dokumentų vizavimas“ ir šiame punkte nustatyta tvarka.
Vizuojamas kiekvienas sutarties lapas. Sutarties projektą rengęs valstybės tarnautojas vizuoja kiekvieną visų sutarties egzempliorių (ir priedų, jeigu jų yra) lapą.
Ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie ministerijos ar kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos, kurios valstybės tarnautojas rengė sutarties projektą, vadovas, ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie ministerijos ir (ar) kitos ministrui pavestose valdymo srityse veikiančios įstaigos, su kurių kompetencija susijęs sutarties projektas, vadovai ir ministerijos teisės padalinio vadovas vizuoja ministerijoje liekančio sutarties egzemplioriaus lapo, kurioje yra pasirašančio asmens parašas, kitoje pusėje.
Ministerijos teisės padalinys paprastai nederina ir nevizuoja sutarčių (susitarimų) dėl bendradarbiavimo, ketinimų ir kitų klausimų, nesusijusių su ministerijos ūkine bei finansine veikla, taip pat su Europos Sąjungos parama, skiriama ministerijos veiklos sritims.“
11. Pakeičiu 104 punktą ir jį išdėstau taip:
12. Pakeičiu 105 punktą ir jį išdėstau taip:
„105. Už sutarties vykdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovo įgaliotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas:
105.1. reguliariai inicijuoja ir veda pasitarimus, derybas, susitikimus dėl sutarčių vykdymo ir pasiektų rezultatų vykdant sutartis, fiksuoja pasiektus pasitarimų, derybų, susitikimų rezultatus;
105.2. kontroliuoja, ar tiekėjas spės laiku įvykdyti sutartį, fiksuoja visus sutarties pažeidimus ir apie juos nedelsdamas informuoja atitinkamo ministerijos administracijos padalinio vadovą, rengia pretenzijų projektus kitai sutarties šaliai dėl sutarties netinkamo vykdymo ir (ar) nevykdymo;
105.3. prireikus sutarties vykdymo klausimais konsultuojasi su ministerijos administracijos padaliniais pagal kompetenciją;
105.4. teikia ministerijos administracijos padalinio vadovui išvadas ir pasiūlymus dėl sutarties pakeitimo, sutarties nutraukimo ar kreipimosi į teismą, kai kita sutarties šalis nevykdo ar netinkamai vykdo sutartinius įsipareigojimus ir yra panaudotos visos bendradarbiavimo ir ikiteisminio poveikio priemonės;
105.5. siekiant įvertinti sutarties ekonominę naudą, ne rečiau kaip kartą per pusę metų tikrina, ar rinkoje esančių analogiškų prekių ir paslaugų kainų (įvertinus ne mažiau nei trijų tiekėjų viešai skelbiamas kainas) vidurkis nėra daugiau nei 15 (penkiolika) procentų mažesnis už sutartyje nustatytas kainas, ir apie įvertinimo rezultatus informuoja atitinkamo administracijos padalinio vadovą.“
13. Papildau 1051 punktu:
14. Papildau 1052 punktu:
„1052. Paaiškėjus, kad tiekėjas pažeidė sutartį arba rinkoje esančių analogiškų prekių ir paslaugų kainų (įvertinus ne mažiau nei trijų tiekėjų viešai teikiamas kainas) vidurkis yra daugiau nei 15 (penkiolika) procentų mažesnis už sutartyje nustatytas kainas, už atitinkamos viešojo pirkimo pardavimo sutarties vykdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovas apie tai informuoja ministerijos kanclerį ir teikia siūlymus dėl galiojančios sutarties pakeitimo ar nutraukimo, pretenzijos pateikimo, netesybų taikymo ar kreipimosi į teismą sutarties pažeidimo atveju ir tikslingumo atlikti pakartotiną analogiškų prekių ar paslaugų viešąjį pirkimą.“
15. Pakeičiu 106 punktą ir jį išdėstau taip:
„106. Ministerijos teisės padalinys konsultuoja kitus ministerijos administracijos padalinius sutarčių sudarymo, vykdymo, nutraukimo ir ginčų sprendimo klausimais ir kartu su už sutarties vykdymą atsakingo ministerijos administracijos padalinio vadovo įgaliotu valstybės tarnautoju ar darbuotoju dalyvauja teisme sprendžiant ginčus dėl sutarties vykdymo. Reglamento 105.2 ir 1052 punktuose nurodyti dokumentai (išskyrus siūlymus dėl tikslingumo atlikti pakartotiną analogiškų prekių ar paslaugų viešąjį pirkimą) turi būti suderinti su ministerijos teisės padaliniu.“