Logo  Description automatically generated

LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. lapkričio 5 d. Nr. 2BE-297

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 21 straipsnio 1 dalies nuostatomis ir įgyvendindamas 2017 m. kovo 1 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2017/373, kuriuo nustatomi oro eismo valdymo ir oro navigacijos paslaugų teikėjų, kitų oro eismo valdymo tinklo funkcijų vykdytojų ir tų subjektų priežiūros bendrieji reikalavimai, panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 482/2008, įgyvendinimo reglamentai (ES) Nr. 1034/2011, (ES) Nr. 1035/2011 ir (ES) 2016/1377 ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 677/2011 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. rugpjūčio 11 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2021/1338:

1. T v i r t i n u Oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad oro navigacijos informacijos paslaugų teikėjai, rengiantys Oro navigacijos informacinį rinkinį (AIP), pranešimus aviatoriams (NOTAM), Oro navigacijos informacijos aplinkraštį (AIC), Priešskrydinės informacijos biuletenius (PIB) ir sudarantys oro navigacijos žemėlapius, turi vadovautis šio įsakymo 1 punktu patvirtintu aprašu bei Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 4 priedo „Oro navigacijos žemėlapiai“ (Aeronautical Charts), 15 priedo  „Oro navigacijos informacijos paslaugos“ (Aeronautical Information Services) standartais ir rekomenduojama praktika tiek, kiek to nereglamentuoja Lietuvos Respublikos teisės aktai.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2012 m. balandžio 5 d. įsakymą Nr. 4R-89 „Dėl Oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

4. Šis įsakymas įsigalioja 2022 m. sausio 27 d.

5. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                Genius Lukošius

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos transporto saugos administracijos

direktoriaus 2021 m. lapkričio 5 d. įsakymu

Nr. 2BE-297

 

 

ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Oro navigacijos informacijos paslaugų teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato oro navigacijos duomenų ir oro navigacijos informacijos rengimo ir teikimo tvarką tiek, kiek to nenustato Reglamentas (ES) 2017/373. Oro navigacijos (toliau – ON) duomenis ir informaciją  Aprašo nustatyta tvarka rengia ir teikia Valstybės įmonė „Oro navigacija“. Aprašas parengtas atsižvelgiant į Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 15 priedo  „Oro navigacijos informacijos paslaugos“ (Aeronautical Information Services) nuostatas.

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas 2012 m. rugsėjo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010 su visais pakeitimais, Reglamente (ES) 2017/373 ir Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme.

 

II skyrius

BENDRIEJI ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS TEIKIMO REIKALAVIMAI

 

3. ON informacijos paslaugų teikėjas (toliau – Paslaugų teikėjas) gauna, gretina arba surenka, redaguoja, formatuoja, skelbia, saugo ir platina ON duomenis ir informaciją, nustatytus Reglamente (ES) 2017/373 ir Apraše, Lietuvos Respublikos teritorijoje bei teritorijoje, esančioje už jos ribų, jeigu Lietuvos Respublika pagal tarptautines sutartis yra atsakinga už oro eismo paslaugų teikimą šioje teritorijoje.

4. Asmenys turi teikti ON duomenis, atitinkančius Reglamento (ES) 2017/373 III priedo 1 priedėlio „Oro navigacijos duomenų katalogas“ reikalavimus. Duomenys Paslaugų teikėjui teikiami vadovaujantis AIRAC ciklų terminais, kuriuos Paslaugų teikėjas nustato ir paskelbia AIC.

5. ON informacijos paslaugos turi būti teikiamos visą parą.

6. Paslaugų teikėjas pagal užklausą turi teikti priešskrydinę informaciją Aprašo 9 punkte išvardytiems fiziniams ir juridiniams asmenims ir užtikrinti, kad skrydžio metu būtų pateikta informacija, gauta iš:

6.1. kitų valstybių paslaugų teikėjų;

6.2. kitų informacijos šaltinių.

7. ON informacija, gauta pagal Aprašo 6.1 papunkčio nuostatas, turi turėti nuorodą į tos valstybės paslaugų teikėją, kuris paskelbė šią informaciją.

8. ON duomenys ir informacija, gauta pagal Aprašo 6.2 papunkčio nuostatas, turi būti patikrinta. Jeigu minėtos informacijos patikrinti neįmanoma, skelbiant šią informaciją, apie tai turi būti atitinkamai pranešta.

9. ON duomenys ir informacija turi būti teikiama šiems fiziniams ir juridiniams asmenims (vartotojams):

9.1. kitų valstybių paslaugų teikėjams, oro vežėjams ir orlaivių įguloms (joms paprašius);

9.2. Lietuvos Respublikos:

9.2.1. techninėms tarnyboms, atsakingoms už ON informacijos teikimą radionavigacijos priemonėmis;

9.2.2. oro eismo paslaugų teikėjui, kad būtų užtikrintas oro eismo srautų reguliavimas ir skrydžių sauga;

9.2.3. oro vežėjams ir orlaivių įguloms (joms paprašius);

9.2.4. Karinėms oro pajėgoms;

9.2.5. kitoms tarnyboms.

10. Vietovės ir kliūčių duomenys renkami pagal reikalavimus, nustatytus Aprašo priede.

11. Patariamoji medžiaga dėl ryšių su kitomis tarnybomis yra pateikta Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) dokumente Nr. 8126 „Oro navigacijos informacijos paslaugų vadovas“.

12. Paslaugų teikėjas turi nustatyti veiklos reikalavimus NOTAM leisti ir juos gauti telekomunikacijos priemonėmis.

13. Paslaugų teikėjas teikia kitų valstybių paslaugų teikėjams jiems reikiamus ON duomenis ir informaciją.

14. Paslaugų teikėjas užtikrina, kad būtų sudaryti susitarimai dėl ON duomenų ir informacijos teikimo su duomenis jam perduodančiomis šalimis.

15. Dėl papildomų ON duomenų teikimo (ICAO valstybėms narėms, ne ICAO valstybėms narėms ir kitoms organizacijoms) arba gavimo, įskaitant įstatymus ir teisės aktus, reglamentuojančius aviacijos veiklą, turi būti pasirašytos atskiros sutartys.

16. ON duomenys ir informacija, skirti platinti už Lietuvos Respublikos ribų, turi būti skelbiami anglų kalba.

17. Angliški vietovių pavadinimai turi būti išversti ir formuojami naudojant lietuvių kalbos gramatines formas.

18. Kai tinka, ON informacijos produktuose vartojamos ICAO santrumpos.

19. Nustatant draudžiamąsias, ribojamąsias ar pavojingąsias zonas, joms turi būti suteiktas atpažinimo numeris ir paskelbta detali jų informacija.

20. Priskirtasis atpažinimo numeris turi būti naudojamas zonos tapatybei nurodyti visuose su šia zona susijusiuose pranešimuose.

21. Atpažinimo numerį sudaro tokia raidžių ir skaitmenų grupė:

21.1 šaliai ar teritorijai, kuri nustatė oro erdvę, suteiktos nacionalinės raidės kaip vietos indeksai;

21.2. P – draudžiamosioms zonoms, R – ribojamosioms zonoms ir D – pavojingosioms zonoms;

21.3. šalyje ar teritorijoje nepasikartojantis numeris.

22. Nacionaliniai ženklai – raidės, nurodytos ICAO dokumente Nr. 7910 „Vietos indeksai“.

23. Siekiant išvengti painiavos, atpažinimo numerių negalima pakartotinai naudoti anksčiau nei po vienerių metų po to, kai buvo panaikinta zona, kuriai tie numeriai buvo suteikti.

24. Paslaugų teikėjas kurdamas, apdorodamas ir platindamas ON informaciją turi įvertinti žmogiškąjį veiksnį.

25. Tais atvejais, kai yra būtina žmonių sąveika, ypatingas dėmesys turi būti skirtas informacijos integralumui. Nustačius rizikos lygį, turi būti nustatomi ir taikomi atitinkami veiksmai rizikai sumažinti. Ši nuostata gali būti įgyvendinta sistemų kūrimo ar jų projektavimo, operatyvių veiksmų ar veiklos aplinkos tobulinimo metu.

26. Bendrų atskaitos sistemų reikalavimai išdėstyti Oro eismo paslaugų teikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus.

27. ON duomenims apsikeisti renkami metaduomenys. Toks metaduomenų rinkimas turi būti pritaikytas visai oro navigacijos duomenų grandžiai nuo jų gavimo / matavimo / patikrinimo iki perdavimo kitam numatytam naudotojui.

28. Metaduomenys turi apimti:

28.1. organizacijos ar subjekto, nustatančio, perduodančio ar valdančio duomenis, pavadinimą;

28.2. atliktus veiksmus;

28.3. atliktų veiksmų datą ir tikslų laiką.

 

III skyrius

ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS RINKINIO (AIP) TURINYS

 

29. AIP sudaro trys dalys (GEN, ENR ir AD), suskirstytos į skirsnius ir poskirsnius, kaip tai nustato Reglamentas (ES) 2017/373. AIP dalyje „AIP GEN“, be Reglamente (ES) 2017/373 nurodytų reikalavimų, dar turi būti:

29.1. esminiai skirtumai tarp Lietuvos Respublikos teisės aktų ir taikomos praktikos bei ICAO standartų, rekomenduojamos praktikos ir procedūrų sąrašas, kuriame naudotojas aiškiai matytų skirtumus tarp Lietuvos Respublikos ir ICAO reikalavimų;

29.2. aiškiai pateiktas Lietuvos Respublikos pasirinkimas kiekvienu atveju, kai buvo pritaikytas alternatyvus ICAO standartų ar rekomenduojamosios praktikos ir procedūrų įgyvendinimo būdas.

30. Lietuvos Respublikos tarptautinių oro uostų oro navigacijos žemėlapiai / schemos sudaromi pagal Reglamento (ES) 2017/373 ir Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 4 priedo „Oro navigacijos žemėlapiai“ reikalavimus. Patariamoji medžiaga dėl schemų ir diagramų sudarymo yra pateikta ICAO dokumente Nr. 8126 „Oro navigacijos informacijos paslaugų vadovas“.

 

IV skyrius

ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS REGLAMENTAVIMAS IR KONTROLĖ (AIRAC)

 

31. Paslaugų teikėjas užtikrina, kad informacija apie aplinkybes, nurodytas Reglamento (ES) 2017/373 AIS.TR.505 dalies a punkte, būtų platinama pagal ON informacijos reglamentavimo ir kontrolės (AIRAC) sistemą.

32. Paslaugų teikėjai, atnaujindami ON duomenų bazės turinį, turi užtikrinti, kad minėtų duomenų įsigaliojimo data sutaptų su AIRAC ciklo įsigaliojimo datomis.

33. Informacija, pateikta elektroniniu formatu, turi būti išplatinta / prieinama Paslaugų teikėjui ne vėliau nei likus 28 dienoms iki jos AIRAC įsigaliojimo datos.

34. Planuojamus svarbius pakeitimus ir pageidautiną bei naudingą išankstinę informaciją, pateiktą elektronine forma, turi išplatinti Paslaugų teikėjas ne vėliau nei likus 56 dienoms iki jos įsigaliojimo. Tai turi būti taikoma atliekamiems iš anksto numatytiems svarbiems pakeitimams ir kitiems būtiniems pakeitimams.

 

V skyrius

PRIEŠSKRYDINĖ IR POSKRYDINĖ INFORMACIJA / DUOMENYS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PRIEŠSKRYDINĖ INFORMACIJA

 

35. Personalui (skrydžio įguloms ir oro vežėjo atstovams, atsakingiems už priešskrydinės informacijos rinkimą) kiekvieno naudojamo tarptautiniams skrydžiams aerodromo / sraigtasparnių  uosto navigacinėse žiniavietėse turi būti suteikti ON duomenys ir informacija, kurie svarbūs skrydžių saugai, reguliarumui ir efektyvumui bei susiję su naudojamais oro eismo paslaugų maršrutais.

36. Aerodromų / sraigtasparnių uostų  navigacinėse žiniavietėse, minimose Aprašo 35 punkte, ON duomenys ir informacija, teikiami skrydžiams planuoti, turi apimti turimus ON informacijos produktus.

37. Kiekvienoje navigacinėje žiniavietėje turi būti galimybė parengti PIB, gauti užsienio šalių AIP paskelbtą informaciją, galiojančių NOTAM sąrašą ir kitą skrydžiams atlikti būtiną informaciją.

38. Patariamoji medžiaga PIB parengti pateikta ICAO dokumente Nr. 8126 „Oro navigacijos informacijos paslaugų vadovas“.

39. Visose navigacinėse žiniavietėse orlaivių įgulai ir kitam personalui (skrydžio įguloms ir oro vežėjo atstovams, atsakingiems už priešskrydinės informacijos rinkimą) turi būti suteikta konsultacija žodžiu arba telekomunikacijos priemonėmis dėl skrydžių Vilniaus skrydžių informacijos regione ir už jo ribų. Jei reikalinga informacija nėra žinoma, žiniavietės operatorius, įgulai paprašius, turi kreiptis ryšio priemonėmis į atitinkamą Lietuvos ar kitos valstybės tarnybą, kad gautų ir atitinkamai pateiktų šią informaciją.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

AUTOMATIZUOTOS ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS SISTEMOS (SAVITARNOS ŽINIAVIETĖ), POSKRYDINĖ INFORMACIJA

 

40. Jeigu Paslaugų teikėjas naudoja automatizuotas priešskrydinės informacijos sistemas (savitarnos žiniavietė), skirtas personalui (skrydžio įgulos ir oro vežėjo atstovai, atsakingi už priešskrydinės informacijos rinkimą) pasirengti, savarankiškai planuoti skrydžius ir susipažinti su papildoma informacija, šiomis sistemomis teikiami ON informacijos produktai turi atitikti Aprašo reikalavimus.

41. Savitarnos žiniavietė turi užtikrinti personalo, vykdančio skrydžius ir / arba teikiančio skrydžių paslaugas, konsultacijas su Paslaugų teikėju telefonu arba kitomis telekomunikacijos priemonėmis, turi būti paprasta ir  lengvai prieinama, jei prireiktų atitinkamos informacijos ar duomenų.

42. Savitarnos žiniavietė turi:

42.1. užtikrinti, kad sistemos duomenų bazė būtų atnaujinama reguliariai ir laiku, taip pat būtų kontroliuojama duomenų kokybė ir galiojimo laikas;

42.2. užtikrinti galimybę žiniavietės naudotojams gauti visą reikiamą informaciją telekomunikacijos priemonėmis;

42.3. užtikrinti galimybę naudotojams išsispausdinti reikalingus ON informacijos produktus;

42.4. naudoti sistemos prieigos ir informacijos užklausimo procedūras, kurios formuluojamos paprastu tekstu su santrumpomis ir ICAO vietos indeksais arba interaktyviuoju meniu, kurį gali valdyti naudotojas;

42.5. operatyviai pateikti naudotojo prašomą informaciją.

43. Paslaugų teikėjas atsako už savitarnos žiniaviečių ON informacijos produktų ir meteorologinės informacijos tinkamumą ir pateikimą laiku.

44. Savitarnos žiniavietėse turi būti sudarytos sąlygos orlaivių įguloms teikti savitarnos žiniavietės personalui pastabas apie oro navigacijos įrenginių ir tarnybų darbą / veikimą, taip pat informaciją apie paukščius. Paslaugų teikėjas turi užtikrinti tolesnį gautos informacijos platinimą.

TREČIASIS SKIRSNIS

DUOMENYS APIE KLIŪTIS

 

45. Paslaugų teikėjas gali naudoti 1 zonos kliūčių, kurių aukštis nuo žemės paviršiaus viršija 60 m, duomenis, kuriais disponuoja Lietuvos kariuomenės Kartografijos centras, ir 1, 2, 3, 4 zonų surinktus elektroninius vietovės duomenis, kuriais disponuoja VĮ „GIS – Centras“.

46.  VšĮ Transporto kompetencijų agentūra teikia naujai statomų kliūčių, patenkančių į Vilniaus, Kauno, Palangos, Šiaulių aerodromų apsaugos zonas, ir visų kliūčių Lietuvos Respublikos teritorijoje, viršijančių 100 m, projektinius duomenis Paslaugų teikėjui, jeigu tokius duomenis turi. Teikiama ši informacija:

46.1. juridinis fizinis asmuo, teikiantis projektinius duomenis, ir jo kontaktai;

46.2. kliūties tipas pagal AIXM 5.1 specifikaciją;

46.3. koordinatės pagal WGS-84;

46.4. aukštis (nuo jūros lygio ir nuo žemės paviršiaus) EGM-96 aukščių sistemoje;

46.5. ženklinimas (markiravimas, žiburiai).

47. Naujos kliūties, kurios aukštis daugiau nei 60 m, savininkas prieš objekto naudojimo pradžią pateikia Paslaugų teikėjui faktinius kliūties duomenis. Teikiama ši informacija:

47.1. kliūties tipas pagal AIXM 5.1 specifikaciją;

47.2. koordinatės WGS-84;

47.3. aukštis (nuo jūros lygio ir nuo paviršiaus) EGM-96 aukščių sistemoje;

47.4. ženklinimas (markiravimas, žiburiai);

47.5. kliūties metaduomenys.

48. Turi būti nurodyti aerodromų, kurie nuolat naudojami tarptautinės civilinės aviacijos reikmėms, 2a, 2b, 2c ir 2d zonų elektroniniai vietovės ir kliūčių duomenys, jei jų kliūtys bei vietovės dalys kerta atitinkamą kliūčių plokštumą, nurodytą Aprašo priede.

49. Turi būti nurodyti aerodromų, kurie nuolat naudojami tarptautinės civilinės aviacijos reikmėms, 3 zonos elektroniniai vietovės ir kliūčių duomenys, jei kliūtys ir vietovės dalys kerta atitinkamą kliūčių plokštumą, nurodytą Aprašo priede.

50. Aerodromų, kurie nuolat naudojami tarptautinės civilinės aviacijos reikmėms, turi būti nurodyti 4 zonos elektroniniai vietovės ir kliūčių duomenys, jei kliūtys ir vietovės dalys kerta atitinkamą kliūčių plokštumą, nurodytą Aprašo priede, ir:

50.1. visų KTT, kuriuose leidžiamas tikslusis artėjimas tūpti pagal II ar III kategoriją; ir

50.2. pagal orlaivių naudotojų prašymą suteikta išsami informacija apie vietovę tam, kad būtų įvertinta vietovės įtaka apsisprendimo aukščiui nustatyti, naudojant radijo aukščiamatį.

51. Kiekvienos vietovės elektroniniai kliūčių duomenys turi atitikti nustatytus skaitmeninius reikalavimus, pateiktus Aprašo priedo 8A-2 lentelėje, ir turėti Paslaugų teikėjo suteiktą unikalų kliūties ID, sudarytą iš:

51.1. šalies indekso EY;

51.2. vietos indekso G (pirmajai zonai, jei ji nepatenka į aerodromo kliūčių matavimo zoną);

51.3. aerodromo raidinio indekso (K – Kaunas, V – Vilnius, S – Šiauliai, P – Palanga);

51.4. kliūties zonos skaičiaus (antroji, trečioji ir ketvirtoji zonos);

51.5. trijų skaitmenų numerio.

Šiauriausiame zonos taške aukščiausiai esamai kliūčiai suteikiamas numeris 001 ir numeracija tęsiama pagal laikrodžio rodyklę (pvz., EYK3001 – Kauno trečiosios zonos aukščiausia šiaurinėje pusėje esanti kliūtis). Jei kliūtis patenka į dvi zonas, kliūčiai suteikiamas zonos su didesniu numeriu ID.

 

VI skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

52. Teikiant ON informacijos paslaugas, be Reglamente  (ES) 2017/373 ir Apraše išdėstytų reikalavimų, būtina vadovautis toliau išvardytais ICAO dokumentais:

52.1. dokumentas Nr. 8126-AN/872 „Oro navigacijos informacijos paslaugų vadovas“;

52.2. dokumentas Nr. 4444 PANS-ATM „Oro navigacijos paslaugų procedūros – Oro eismo vadyba“;

52.3. Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 4 priedas „Oro navigacijos žemėlapiai“;

52.4. dokumentas Nr. 8697 „Oro navigacijos žemėlapių vadovas“;

52.5. dokumentas Nr. 8168-OPS/611 „Oro navigacijos paslaugų procedūros. Orlaivių skrydžių vykdymas. Skrydžių procedūros“, 1 tomas, bei „Vizualiųjų skrydžių ir skrydžių pagal prietaisus schemų sudarymas“, 2 tomas;

52.6. dokumentas Nr. 8400 „ICAO santrumpos ir kodai“;

52.7. dokumentas Nr. 9368 „Skrydžių pagal prietaisus schemų parengimo vadovas“;

52.8. dokumentas Nr. 7030/4 „Papildomos regioninės taisyklės“;

52.9. dokumentas Nr. 10066 PANS-AIM „Oro navigacijos informacijos valdymas“.

_________________

 

 

Oro navigacijos informacijos

paslaugų teikimo tvarkos aprašo

priedas

 

 

VIETOVĖS IR KLIŪČIŲ DUOMENŲ REIKALAVIMAI

 

(pav.)

 

 

Vietovės duomenys, surinkti pagal 1 zonos skaitmeninius reikalavimus

 

 

Vietovės duomenys, surinkti pagal 2 zonos skaitmeninius reikalavimus

 

Lentelė A8-1. Vietovės duomenų rinkimo plokštumos – 1 zona ir 2 zona

 

1. Zonoje, esančioje 10 km spinduliu nuo ARP, vietovės duomenys turi atitikti 2 zonos skaitmeninius reikalavimus.

2. Zonoje, esančioje nuo 10 km iki TMA ribos ar 45 km spinduliu (žiūrint, kuris mažesnis), duomenys arba vietovė, kuri patenka į horizontalią plokštumą 120 m virš mažiausio vietos aukščio, turi atitikti 2 zonos skaitmeninius reikalavimus.

3. Zonoje, esančioje nuo 10 km iki TMA ribos ar 45 km spinduliu (žiūrint, kuris mažesnis), duomenys arba vietovė, kuri nepatenka į horizontalią plokštumą 120 m virš mažiausio vietos aukščio, turi atitikti 1 zonos skaitmeninius reikalavimus.

4. Tose 2 zonos dalyse, kuriose skrydžiai draudžiami dėl labai didelio vietovės aukščio ar kitų apribojimų ir / ar teisės aktų reikalavimų, vietovės duomenys turi atitikti 1 zonos skaitmeninius reikalavimus.

 

Pastaba. 1 ir 2 zonos vietovės skaitmeniniai reikalavimai pateikti A8-1 lentelėje.

 

(pav.)

 

Lentelė A8-2. Kliūčių duomenų rinkimo plokštumos – 1 zona ir 2 zona

 

1. Duomenys apie kliūtis turi būti renkami pagal 2 zonos skaitmeninius reikalavimus, pateiktus A8-2 lentelėje:

a) 2a zona – stačiakampio formos zona aplink KTT, apimanti KTT juostą ir esamą laisvą juostą. 2a zonos kliūčių duomenų rinkimo plokštuma turi būti 3 m virš artimiausio KTT vietovės aukščio palei KTT vidurio liniją ir dalyse, susijusiose su laisvąja juosta, jei tokios esama, artimiausio KTT pabaigos vietovės aukštyje;

b) 2b zona driekiasi nuo 2a zonos galo išskridimo kryptimi, jos ilgis – 10 km, o platėjimas – 15% į abi puses. 2b zonos kliūčių duomenų rinkimo plokštuma turi 1,2% nuolydį, einantį nuo 2a zonos galų KTT galo vietovės aukštyje išskridimo kryptimi, kurios ilgis – 10 km, o platėjimas – 15% į abi puses;

c) 2c zona driekiasi nuo 2a zonos ir 2b zonos tokiu nuotoliu, kuris nėra didesnis nei 10 km nuo 2a zonos ribos. 2c zonos kliūčių duomenų rinkimo plokštuma turi 1,2% nuolydį, einantį nuo 2a zonos ir 2b zonos tokiu nuotoliu, kuris nėra didesnis nei 10 km nuo 2a zonos ribos. Pradinis 2c zonos vietovės aukštis – 2a zonos vietovės aukštis tokiame taške, kuriame ji prasideda; ir

d) 2d zona – zona, esanti už 2a, 2b ir 2c zonų, kuri driekiasi 45 km atstumu nuo aerodromo kontrolės taško ar nuo TMA ribos, žiūrint, kuris yra arčiau. 2d zonos kliūčių duomenų rinkimo plokštuma driekiasi 100 m aukštyje virš žemės paviršiaus.

2. Tose 2 zonos dalyse, kuriose skrydžiai draudžiami dėl labai didelio vietovės aukščio ar kitų apribojimų ir / ar teisės aktų reikalavimų, vietovės duomenys turi atitikti 1 zonos reikalavimus.

3. Duomenys apie visas kliūtis, esančias 1 zonoje, kurių aukštis virš žemės siekia 100 m ar daugiau, turi būti sukaupti ir įtraukti į duomenų bazę pagal 1 zonos vietovės skaitmeninius reikalavimus, pateiktus A8-2 lentelėje.

 

(pav.)

 

Lentelė A8-3. Vietovės duomenų rinkimo plokštuma – 3 zona

 

1. Vietovės ir kliūčių duomenų rinkimo plokštuma driekiasi pusės metro (0,5 m) aukštyje virš horizontalios plokštumos, einančios per artimiausią tašką aerodromo judėjimo zonoje.

2. 3 zonos vietovės ir kliūčių duomenys turi atitikti skaitmeninius reikalavimus, nurodytus A8-1 ir A8-2 lentelėse.

 

(pav.)

 

Lentelė A8-4. Vietovės duomenų rinkimo plokštuma – 4 zona

 

4 zonos vietovės duomenys turi atitikti skaitmeninius reikalavimus, nurodytus A8-1 lentelėje.

 

1 pastaba. 2 zonos horizontali plokštuma apima 4 zoną. Detalesnius kliūčių duomenis galima rinkti 4 zonoje pagal 4 zonos skaitmeninius reikalavimus, nurodytus A8-2 lentelėje (žr. 10.1.8).

2 pastaba. Kai vietovė, nutolusi daugiau nei 900 m (3000 pėdų) nuo KTT slenksčio, yra kalnuota ar svarbi dėl kitų priežasčių, 4 zonos ilgis gali būti pailgintas iki 2000 m (6500 pėdų) nuo KTT slenksčio.

 

Lentelė A8-1. Vietovės duomenų skaitmeniniai reikalavimai

 

 

1 zona

2 zona

3 zona

4 zona

Tarpai tarp matavimo taškų

3 arksekundės

(apie 90 m)

1 arksekundė

(apie 30 m)

0,6 arksekundės

(apie 20 m)

0,3 arksekundės

(apie 9 m)

Vertikali paklaida

30 m

3 m

0,5 m

1 m

Skiriamoji geba vertikalioje plokštumoje

1 m

0,1 m

0,01 m

0,1 m

Paklaida horizontalioje plokštumoje

50 m

5 m

0,5 m

2,5 m

Patikimumo lygis

90%

90%

90%

90%

Duomenų klasifikacija

įprastinė

svarbi

svarbi

svarbi

Integralumo (vientisumo) lygis

1 x 10-3

1 x 10-5

1 x 10-5

1 x 10-5

Techninės priežiūros periodiškumas

Kaip nurodyta

Kaip nurodyta

Kaip nurodyta

Kaip nurodyta

 

Lentelė A8-2. Kliūčių duomenų skaitmeniniai reikalavimai

 

 

1 zona

2 zona

3 zona

4 zona

Paklaida vertikalioje plokštumoje

30 m

3 m

0,5 m

1 m

Skiriamoji geba vertikalioje plokštumoje

1 m

0,1 m

0,01 m

0,1 m

Paklaida horizontalioje plokštumoje

50 m

5 m

0,5 m

2,5 m

Patikimumo lygis

90%

90%

90%

90%

Duomenų klasifikacija

įprastinė

svarbi

svarbi

svarbi

Integralumo (vientisumo) lygis

1 x 10-3

1 x 10-5

1 x 10-5

1 x 10-5

Techninės priežiūros periodiškumas

Kaip nurodyta

Kaip nurodyta

Kaip nurodyta

Kaip nurodyta

 

 

Lentelė A8-3. Vietovės bruožai

 

Vietovės savybės

Privalomas / neprivalomas

Aprėpties zona

Privalomas

Duomenų rengėjo nuoroda

Privalomas

Nustatymo metodas

Privalomas

Tarpai tarp matavimo taškų

Privalomas

Horizontalių orientyrų sistema

Privalomas

Skiriamoji geba horizontalioje plokštumoje

Privalomas

Paklaida horizontalioje plokštumoje

Privalomas

Patikimumo lygis horizontalioje plokštumoje

Privalomas

Horizontali padėtis

Privalomas

Vietos aukštis

Privalomas

Vietos aukščio orientyras

Privalomas

Vertikalių orientyrų sistema

Privalomas

Skiriamoji geba vertikalioje plokštumoje

Privalomas

Paklaida vertikalioje plokštumoje

Privalomas

Patikimumo lygis vertikalioje plokštumoje

Privalomas

Plokštumos tipas

Neprivaloma

Įrašyta plokštuma

Privalomas

Išsikišimo lygis

Neprivaloma

Žinomi nukrypimai

Neprivaloma

Integralumas (vientisumas)

Privalomas

Datos ir laiko spaudas

Privalomas

Naudojami matavimo vienetai

Privalomas

 

Lentelė A8-4. Kliūčių savybės

 

Vietovės bruožai

Privalomas / neprivalomas

Aprėpties zona

Privalomas

Duomenų rengėjo nuoroda

Privalomas

Kliūties nuoroda

Privalomas

Tikslumas horizontalioje plokštumoje

Privalomas

Patikimumo lygis horizontalioje plokštumoje

Privalomas

Horizontali padėtis

Privalomas

Skiriamoji geba horizontalioje plokštumoje

Privalomas

Horizontalūs matmenys

Privalomas

Horizontalių orientyrų sistema

Privalomas

Vietos aukštis

Privalomas

Aukštis

Neprivalomas

Vertikali paklaida

Privalomas

Patikimumo lygis vertikalioje plokštumoje

Privalomas

Vietos aukščio orientyrai

Privalomas

Kliūčių tipas

Privalomas

Geometrijos tipas

Privalomas

Integralumas (vientisumas)

Privalomas

Datos ir laiko spaudas

Privalomas

Naudojami matavimo vienetai

Privalomas

Veikla

Neprivalomas

Galiojimas

Neprivalomas

Žiburiai

Privalomas

Ženklinimas

Privalomas

 

 

________________