Kaunor-m

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. spalio 22 d. Nr. TS-319

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 101 straipsniu, 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, Kauno rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a: 

1. Patvirtinti Kauno rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisykles (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės tarybos 2010 m. gruodžio 16 d. sprendimą Nr. TS-471 „Dėl Kauno rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                  Valerijus Makūnas


 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės tarybos

2015 m. spalio 22 d. sprendimu Nr. TS-319

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kauno rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Kauno rajono savivaldybės biudžeto rengimo, tvirtinimo, ir vykdymo procedūras, asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų teises, pareigas ir atsakomybę. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės.

2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos arba vartojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir kt. teisės aktuose.

3. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja ir biudžeto asignavimus administruoja Kauno rajono savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis ir kitais biudžeto pajamų gavimą ir programų finansavimą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

 

 

II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

4. Savivaldybės biudžeto projekto rengimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, oficialiosios statistikos duomenimis. Savivaldybės biudžetas sudaromas pagal programas, taikant strateginio planavimo principus, nustatytus Kauno rajono strateginio planavimo tvarkos apraše, patvirtintame Savivaldybės tarybos.

5. Savivaldybės biudžeto pajamos ir išlaidos planuojamos pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus bei Finansų ministerijos prognozuojamus savivaldybių biudžetams finansinius rodiklius, Valstybinės mokesčių inspekcijos prognozuojamas gauti pajamas, biudžetinių įstaigų numatomas gauti pajamas už teikiamas paslaugas ir turto nuomą ir kt. teisės aktus.

6. Savivaldybės biudžeto projektą rengia Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius kartu su darbo grupe, sudaryta Savivaldybės biudžetui parengti, vadovaudamasi Finansų ministerijos prognozuojamais savivaldybių biudžetams finansiniais rodikliais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės, ir įvertindami Savivaldybės biudžeto ir kitų finansinių resursų galimybes. Parengiamos Savivaldybės biudžeto asignavimų, galimų skirti atitinkamiems metams, sumos ir preliminarų asignavimų paskirstymas pagal veiklos programas.

7. Asignavimų valdytojai:

7.1. duoda nurodymus dėl jiems pavaldžių įstaigų (biudžetinių ir viešųjų) ir kitų subjektų vykdomų atskirų programos priemonių (projektų) sąmatų sudarymo ir nustato jų pateikimo terminus;

7.2. parengia ir praneša, jiems pavaldžioms įstaigoms, prognozuojamus ir pagrindinius šių įstaigų veiklos rodiklius, patikslintas ir patvirtintas naujas pinigines ir natūrines išlaidų normas, kitus rodiklius, kurie būtini programų sąmatų projektuose numatomiems asignavimams tiksliai apskaičiuoti;

7.3. parengia savo veiklos programų ir jų sąmatų projektus ir pateikia Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriui per 5 darbo dienas po Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių įstatymo patvirtinimo;

7.4. veiklos programų sąmatų projektus su skaičiavimais, aiškinamaisiais raštais pateikia darbo grupei, sudarytai Savivaldybės biudžetui parengti, derinti.

8. Asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių kitų subjektų vadovai yra atsakingi už teisingą jų ir jiems pavaldžių įstaigų programų ir jų sąmatų projektų sudarymą, asignavimų apskaitą ir jų naudojimo teisingumą. Jie turi užtikrinti, kad jų ir jiems pavaldžių įstaigų praėjusių metų skolos būtų numatytos padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų.

9. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius pagal asignavimų valdytojų pateiktus programų sąmatų projektus parengia Savivaldybės biudžeto projektą pagal programas, asignavimų valdytojus ir finansavimo šaltinius (mokinio krepšelio, valstybės (perduotos savivaldybei) funkcijoms vykdyti, biudžetinių įstaigų pajamos ir Savivaldybės biudžeto lėšos). Asignavimai skiriami išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti.

10. Savivaldybės tarybos komitetai svarsto Savivaldybės biudžeto projektą ir teikia pasiūlymus ir išvadas.

11. Savivaldybės biudžeto projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka.

12. Savivaldybės biudžetą tvirtina Savivaldybės taryba ne vėliau kaip per du mėnesius nuo valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo. Laiku nepatvirtinus biudžeto, asignavimai kiekvieną mėnesį pervedami neviršijant 1/12 praėjusių metų sumos ir tik tęstinei veiklai (išskyrus Europos Sąjungos paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšas) bei įsiskolinimams dengti.

13. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos sudaromos iš Savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka, – iš biudžeto pajamų ir naudojamos:

13.1. nepanaudotiems biudžetinių įstaigų pajamų įmokų likučiams grąžinti;

13.2. nepanaudotai konkrečiai Savivaldybės biudžeto pajamų daliai, kurios panaudojimo apimtis ir tikslinė paskirtis nurodyta įstatyme, Vyriausybės nutarime ar Savivaldybės tarybos sprendime, grąžinti;

13.3. biudžeto lėšų stygiui dengti. 

14. Savivaldybės taryba, tvirtindama atitinkamų metų biudžetą, kasmet nustato Savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo dydį, tačiau jis turi būti ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų Savivaldybės biudžeto asignavimų sumos.

15. Savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšas skirsto Savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo sudarymo ir naudojimo taisyklėmis, patvirtintomis Savivaldybės tarybos.

 

III. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROGRAMŲ SĄMATŲ SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

16. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių įstaigų (padalinių) asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos programų sąmatos.

17. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą.

18. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, kiekvienas asignavimų valdytojas, kiekviena jam pavaldi biudžetinė įstaiga ir kiti subjektai, vadovaudamiesi patvirtintais asignavimų dydžiais, sudaro programų sąmatas pagal programas ir visus funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Savivaldybės biudžeto programų sąmatas pasirašo biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai. Asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės biudžeto patvirtinimo, pateikia Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriui po vieną patvirtintą programų sąmatų egzempliorių, sudarytą pagal programas ir funkcinės klasifikacijos kodus.

19. Asignavimų valdytojai, patvirtinę sąmatas, informuoja biudžeto programų vykdytojus apie priemonėms vykdyti skirtus biudžeto asignavimus ir jų paskirstymą ketvirčiais.

 

20. Asignavimų valdytojai, sudarydami programų sąmatas, turi užtikrinti, kad jų ir jiems pavaldžių įstaigų praėjusių metų įsiskolinimus būtų numatyta padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų.

21. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius, atsižvelgęs į Kauno apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos administruojamų pajamų paskirstymo ketvirčiais duomenis, vadovaudamasis Savivaldybės biudžetu ir asignavimų valdytojų programų sąmatomis, patvirtintomis atsižvelgiant į iš anksto su Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriumi suderintas bendrų Savivaldybės biudžeto asignavimų paskirstymo ketvirčiais sumas, sudaro Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų, paskirstytų metų ketvirčiais, finansavimo planą pagal programas, asignavimų valdytojus, valstybės funkcijas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją ir per 20 darbo dienų po asignavimų valdytojų patvirtintų sąmatų gavimo pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti.

22. Savivaldybės administracijos biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą tvirtina Administracijos direktorius.

23. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius patvirtintą Savivaldybės biudžetą pagal finansų ministro nustatytas formas per teisės aktuose numatytus terminus pateikia Finansų ministerijai.

 

IV. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS

 

24. Biudžetinių įstaigų pajamų, gautų atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, ir pajamų už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą (toliau – biudžetinių įstaigų pajamos) įmokėjimo į Savivaldybės biudžetą sumos nustatomos kiekvienam Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojui jų pačių teikimu atitinkamų metų Savivaldybės biudžete.

25. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas kaupia atskiroje sąskaitoje ir asignavimų valdytojų nustatyta tvarka perveda į atskirą asignavimų valdytojų sąskaitą.

26. Asignavimų valdytojai jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų gautas pajamas ne rečiau kaip kartą per mėnesį perveda į Savivaldybės biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą banke.

27. Biudžetinių įstaigų pajamos pagal patvirtintas programos sąmatas naudojamos šių įstaigų išlaidoms (iš jų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti), susijusioms su paslaugų teikimu, uždirbant biudžetinių įstaigų pajamas, dengti, pagrindinės įstaigos veiklos išlaidoms dengti ir kitiems įstaigos poreikiams. Įstaigos, teikiančios paslaugas, gali dalį pajamų panaudoti darbuotojams, kurie teikia šias paslaugas, darbo užmokesčiui mokėti (įskaitant socialinio draudimo įmokas), jeigu šioms reikmėms numatyti asignavimai Tarybos patvirtintame Savivaldybės biudžete. Pajamos už turto nuomą naudojamos ilgalaikio turto būklei gerinti, o nesant tokio būtinumo – įstaigos išlaikymo išlaidoms apmokėti.

28. Biudžetinių įstaigų pajamos grąžinamos iš Savivaldybės biudžeto jas įmokėjusiai biudžetinei įstaigai pagal pateiktas paraiškas per buhalterinės apskaitos programą.

29. Biudžetinės įstaigos gautinų lėšų paraiškas gauti lėšų iš surinktų pajamų teikia tik po to, kai perveda surinktas lėšas į Savivaldybės biudžetą (biudžetinėms įstaigoms lėšos iš biudžetinių įstaigų surinktų pajamų skiriamos ir pervedamos tik po to, kai įstaiga į Savivaldybės biudžetą perveda surinktas lėšas už teikiamas paslaugas). Pervedamų lėšų suma negali viršyti įmokėtų lėšų sumos.

30. Tvirtinant Savivaldybės biudžetą asignavimų valdytojams numatomas surenkamų pajamų planas. Asignavimų valdytojas sudaro atskirą programų sąmatą, Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriui teikia atskirą sąmatos įvykdymo ataskaitą.

31. Biudžetinių įstaigų pajamų programų sąmatas tvirtina asignavimų valdytojai ir, sudarę suvestinę biudžetinių įstaigų pajamų programų sąmatą kartu su duomenimis apie planuojamas gauti pajamas pagal kiekvieną pajamų rūšį, šių taisyklių III skyriuje nustatyta tvarka pateikia Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriui, jeigu teisės aktai nenumato kitaip. 

32. Naudoti asignavimus specialiajai programai įgyvendinti be patvirtintos programos sąmatos draudžiama.

33. Asignavimų valdytojai atsako už biudžetinių įstaigų pajamų programų vykdymą ir šiam tikslui skirtų lėšų efektyvų panaudojimą.

34. Biudžetinių įstaigų pajamos, nepanaudotos einamaisiais biudžetiniais metais perkeliamos į kitus biudžetinius metus ir paliekamos asignavimų valdytojams.

35. Biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų apmokėjimo kainos nustatomos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

V. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS

 

36. Savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir Biudžeto sandaros įstatymais, kitais biudžeto sudarymą ir vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais ir šiomis taisyklėmis, administruoja Savivaldybės biudžeto asignavimus, organizuoja Savivaldybės biudžeto vykdymą.

37. Biudžetinės įstaigos finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintu Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planu pagal per buhalterinės apskaitos programą pateiktas paraiškas. Lėšos iš Savivaldybės biudžeto pervedamos padengti tik toms išlaidoms, kurios numatytos patvirtintose programų sąmatose.

38. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius gali nepriimti paraiškų arba laikinai sulaikyti paraiškų apmokėjimą, jeigu jos netinkamai įformintos, taip pat, jei prašoma lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui planuotus asignavimus.

39. Savivaldybės biudžeto apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius, vadovaudamasis apskaitą reglamentuojančiais teisės aktais ir kitais Savivaldybės institucijų priimtais teisės aktais.

40. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius tvarko paskolų ar kitų skolinių įsipareigojimų apskaitą. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius paskolas grąžina bankams, palūkanas ir paskolų aptarnavimo išlaidas moka tiesiogiai iš Savivaldybės biudžeto sąskaitos pagal bankų pateiktus paskaičiavimus, sutartyse nustatytas sąlygas.

41. Įmokos, patekusios į Valstybinės mokesčių inspekcijos surenkamąsias sąskaitas iki gruodžio 31 d. įskaitytinai, bet į Savivaldybės biudžetą gautos iki sausio 10 d., įskaitomos į praėjusių metų biudžeto pajamas ir naudojamos kitų metų Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšoms papildyti.

42. Asignavimų valdytojai privalo:

42.1. naudoti skirtus Savivaldybės biudžeto asignavimus pagal nustatytą paskirtį savo vadovaujamos biudžetinės įstaigos programoms vykdyti, paskirstyti juos pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms ir kitiems subjektams programoms vykdyti;

42.2. organizuoti iš biudžeto finansuojamų programų rengimą ir vykdymą;

42.3. nustatyti ir tvirtinti vadovaujamos biudžetinės įstaigos ar pavaldžių įstaigų ir kitų subjektų programas, jų sąmatas, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti, sumų;

42.4. kontroliuoti ir vykdyti savo vadovaujamų biudžetinių įstaigų įsipareigojimus, atlikti pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių analizę;

42.5. užtikrinti teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku;

42.6. užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą;

42.7. perskirstyti mokinio krepšelio lėšas švietimo ir ugdymo įstaigoms dėl rugsėjo 1 dieną pasikeitusio sutartinių mokinių skaičiaus ir perėjus mokiniui iš vienos mokyklos į kitą;

42.8. metų eigoje, tikslinant Savivaldybės biudžetą, prašymus dėl tikslinamų sumų ir papildomo poreikio Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriui pateikti ne vėliau, kaip likus trims savaitėms iki Savivaldybės tarybos posėdžio;

42.9. patikslintas sąmatas pristatyti Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriui per 10 darbo dienų po Savivaldybės tarybos posėdžio.

43. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas, pagal Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punktą skirdamas biudžeto lėšų subjektui, kuris nėra biudžetinė įstaiga, pasirašo su juo biudžetinių lėšų naudojimo sutartį, kurioje nurodoma:

43.1. biudžeto lėšų naudojimo tikslinė paskirtis;

43.2. planuojamas detalus biudžeto lėšų paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį, o tais atvejais, kai dalį lėšų numatoma naudoti darbo užmokesčiui, – išlaidų darbo užmokesčiui apskaičiavimas (pridedama prie sutarties);

43.3. atsiskaitymas asignavimų valdytojui už veiklą, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos;

43.4. atsiskaitymas asignavimų valdytojui už biudžeto lėšų panaudojimą (nurodant išlaidų ekonominę paskirtį ir buhalterinės apskaitos dokumentus, pagrindžiančius lėšų panaudojimą, ir pareikalavus šių dokumentų kopijų pateikimas);

43.5. nuostata, kad metams pasibaigus subjektų disponuojamose sąskaitose esančios biudžeto lėšos grąžinamos į atitinkamą biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 5 dienos;

43.6. kitos nuostatos, padedančios asignavimų valdytojui užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą ir rezultatyvumą.

44. Savivaldybės administracijos padaliniai privalo suderinti su Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriumi rengiamų Savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų, mero potvarkių projektus, sutartis susijusias su Savivaldybės ir kreditorių skoliniais santykiais, Savivaldybės finansiniais įsipareigojimais, biudžetinių įstaigų etatų sąrašo koregavimu (naujų etatų įsteigimu ir kt.), galinčius turėti įtakos patvirtintų biudžeto asignavimų, tarp jų ir darbo užmokesčio fondo, pasikeitimui.

45. Asignavimų valdytojai turi teisę:

45.1. biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, keisti patvirtintų jų vadovaujamų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų programoms numatytų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršydami patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų, iš jų – darbo užmokesčiui ir sandoriams, sumų. Asignavimų valdytojai raštu turi pateikti prašymą Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriui;

45.2. iš anksto suderinę su Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriumi biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti bendros asignavimų sumos programai vykdyti paskirstymą ketvirčiais;

45.3 asignavimų valdytojai likus 7 darbo dienoms iki biudžetinių metų pabaigos (jei tame laikotarpyje nevyks Tarybos posėdis)  skirti lėšų įsiskolinimams padengti iš bendros patvirtintų asignavimų išlaidoms ekonomijos (išskyrus Europos Sąjungos finansinę paramą ir kitą gaunamą tarptautinę finansinę paramą), nekeisdami patvirtintų programų sąmatų, neatsižvelgiant į asignavimų paskirstymą tarp padalinių pagal funkcijas ir ekonominę klasifikaciją.

46. Savivaldybės administracijos padaliniai ir kiti subjektai (biudžeto programų priemonių vykdytojai) informaciją dėl jų vykdomoms priemonėms patvirtintų biudžeto asignavimų paskirties pakeitimo pagal ekonominę klasifikaciją, valstybės funkcijas, programas ar asignavimų valdytojus pateikia asignavimų valdytojams jų nurodytais terminais.

47. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius, suderinęs su Savivaldybės administracijos direktoriumi, esant būtinybei, turi teisę keisti pajamų ir asignavimų plano paskirstymą ketvirčiais.   

48. Asignavimų valdytojai atsako už:

48.1. programų vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų sumų;

48.2. paskirtų asignavimų efektyvų naudojimą, atitinkantį programoje nustatytus tikslus;

48.3. atsiskaitymus su darbuotojais, mokesčių administravimo įstaigomis, visų rūšių energijos ir prekių tiekėjais, darbų atlikėjais, paslaugų teikėjais;

48.4. teisingą buhalterinės apskaitos organizavimą, ataskaitų rinkinių rengimą ir pateikimą pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus. 

49. Žemės nuomos mokestis kaupiamas atskiroje Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriaus surenkamojoje sąskaitoje ir pervedamas į Savivaldybės biudžeto iždo sąskaitą dalimis.

50. Savivaldybės tarybos sprendimas dėl Savivaldybės biudžeto tvirtinimo biudžetiniais metais keičiamas tuo atveju, kai keičiasi pajamų ir asignavimų sumos (bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis; bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas pagal valstybės funkcijas ir asignavimų valdytojus programoms vykdyti). Savivaldybės tarybos sprendime dėl Savivaldybės biudžeto pakeitimo pajamų ir asignavimų sumos nurodomos su šių taisyklių 52.1, 52.2, 52.4 ir 52.6 punktuose nurodytais atvejais gautomis sumomis.

51. Savivaldybės biudžeto gautos viršplaninės pajamos ir netekę paskirties asignavimai perskirstomi Savivaldybės tarybos sprendimais.

52. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius, gavęs atitinkamus dokumentus, per 10 darbo dienų išduoda Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos formos pažymą apie biudžeto pakeitimus (toliau – Pažyma), kai šie keičiasi:

52.1. dėl Lietuvos Respublikos Seimo arba Vyriausybės priimtų tam tikrų įstatymų arba nutarimų ir kitų priimtų teisės aktų;

52.2. gavus ar perdavus lėšas pagal Savivaldybės ir kitų savivaldybių ar įstaigų suderinimo dokumentus;

52.3. Savivaldybės tarybai patikslinus biudžetą;

52.4. Savivaldybės administracijos direktoriui paskirsčius Savivaldybės administracijos direktoriaus rezervą; 

52.5. dėl asignavimų valdytojų vykdomų veiksmų, nurodytų šių taisyklių 44 punkte;

52.6. gavus Finansų ministerijos pažymas apie biudžeto pakeitimus.

53. Pažymą pasirašo Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriaus vedėjas ir ją išrašęs specialistas ir pateikia asignavimų valdytojui.

54. Pažyma yra pagrindas tikslinti asignavimų valdytojų programų sąmatas ir Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą.

55. Metams pasibaigus asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių įstaigų ir kitų subjektų disponuojamose sąskaitose esančios biudžeto lėšos grąžinamos į Savivaldybės biudžetinę sąskaitą banke ne vėliau kaip iki sausio 7 dienos, atskirai nurodant nepanaudotas tikslinės paskirties lėšas.

56. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius metų pabaigoje likusias nepanaudotas tikslinės paskirties lėšas, nustatytas Savivaldybės biudžetui priimant atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, taip pat lėšas, kurios per metus buvo paskirtos Savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus, Vyriausybės nutarimus ar kitus teisės aktus arba panaudotos ne pagal savo tikslinę paskirtį, grąžina į valstybės biudžetą – perveda iš Savivaldybės biudžetinės sąskaitos banke į Valstybės iždo sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 10 dienos, jeigu Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas nenustato ko kita.

57. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai savo vardu negali skolintis lėšų ir prisiimti skolinių įsipareigojimų.

 

VI. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ GAUNAMA NEGRĄŽINTINA FINANSINĖ PARAMA (PINIGINĖS LĖŠOS), DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS

 

58. Biudžetinės įstaigos pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą gautą paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti.

59. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir ji naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos teikėju, jeigu sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.

60. Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir tam tikrų aplinkybių arba susitarimų sąlygojamos lėšos. Depozitinės lėšos laikomos atskiroje banko sąskaitoje ir susidarius atitinkamoms aplinkybėms grąžinamos asmenims arba organizacijoms (toliau – depozitoriai), kuriems jos priklauso.

61. Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką:

61.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino;

61.2. lėšas, kurios turi būti grąžintos biudžetinėms įstaigoms, – iki metų pabaigos;

61.3. lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, – metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino.

62. Depozitoriams nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į atitinkamo biudžeto pajamas.

63. Kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms priskiriamos:

63.1. įplaukos, gautos atsitikus draudiminiam įvykiui;

63.2. kompensacijos, gautos iš šalies ir užsienio renginių organizatorių ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo šiuose renginiuose išlaidoms padengti;

63.3. tarptautinių ir užsienio organizacijų lėšos, skirtos ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo jų organizuojamose programose, projektuose ir tyrimuose išlaidoms kompensuoti;

63.4. biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai;

63.5. netesybos;

63.6. lėšos, teisės aktų nustatyta tvarka gautos konkretiems gavėjams – fiziniams asmenims – išlaikyti (globos (rūpybos) išmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme);

63.7. lėšos, gautos iš kitos biudžetinės įstaigos už teikiamas paslaugas;

63.8. kitos įplaukos, gautos iš juridinių ir fizinių asmenų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms padengti ir kurios nėra gautos kaip asignavimai.

64. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

 

VII. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ATASKAITŲ RINKINIAI

 

65. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai finansinę ir kitą atskaitomybę Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriui teikia tokia tvarka ir terminais:

65.1. biudžeto išlaidų sąmatų vykdymo mėnesio ataskaitos pateikiamos iki kito mėnesio 8 dienos, debetinio ir kreditinio įsiskolinimo ataskaitos (forma Nr. 4, patvirtinta LR Finansų ministro įsakymu) pateikiamos mėnesiui pasibaigus iki kito mėnesio 13 dienos;

65.2. biudžeto vykdymo ketvirčio ataskaitų rinkiniai ir aiškinamasis raštas pateikiami iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15 dienos;

65.3. biudžeto vykdymo metiniai ataskaitų rinkiniai ir aiškinamasis raštas pateikiami iki kitų metų pirmo mėnesio 31 dienos;

66. Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius pagal asignavimų valdytojų pateiktą žemesniojo lygio biudžeto įvykdymo atskaitomybę sudaro bendrus ketvirtinių ir metinių savivaldybės biudžeto įvykdymo aukštesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nustatytais terminais bei nustatyta forma pateikia Finansų ministerijai.

67. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal finansų ministro patvirtintas atskaitomybės formas ir taisykles.

68. Savivaldybės biudžeto vykdymo metinių ataskaitų rinkinys pateikiamas Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai, teisės aktuose nustatytais terminais. Kartu su Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvada konsoliduotųjų biudžeto ataskaitų rinkinys pateikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai, Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

69. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį sudaro teisės aktuose nustatytos ataskaitos ir aiškinamasis raštas. 

70. Ataskaitų rinkinyje teikiama informacija turi būti objektyvi, išsami, naudinga vidaus ir išorės informacijos vartotojams.

71. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius.

72. Informacija apie patvirtintą Savivaldybės biudžetą ir jo pakeitimus, tarpiniai ir suvestinis metinis Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

73. Asignavimų valdytojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už Biudžeto sandaros įstatyme ir šiose taisyklėse numatytų pareigų tinkamą vykdymą.

______________________________________

part_04b916965df44bfeb4a61ab79fd7afd3_end