PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2024 m. lapkričio 7 d. Nr. T-242

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 1 dalimi, 15 straipsnio 4 dalimi ir 66 straipsniu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi, 5 straipsnio 3 dalimi, 6 straipsnio 1 dalimi, 16 straipsniu, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, Savivaldybės taryba

n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2022 m. gegužės 5 d. sprendimą Nr. T-96 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Antanas Pocius

 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2024 m. lapkričio 7 d. sprendimu Nr. T-242

 

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato savivaldybės biudžeto sudarymo, keitimo, vykdymo, atskaitomybės, vertinimo ir kontrolės nuostatas ir procedūras.

2. Savivaldybės biudžetui sudaryti ir savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniui rengti naudojamos Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintos formos ir Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacija.

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Strateginio planavimo metodikoje ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo ir administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

4. Savivaldybės biudžeto (toliau – biudžeto) sudarymo ir vykdymo metodikos klausimus tiek, kiek jų nenustato įstatymai ir Vyriausybės nutarimai, nustato Finansų ministerija.

5. Savivaldybės biudžeto teisinis pagrindas yra Savivaldybės tarybos priimti sprendimai dėl atitinkamų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto patvirtinimo ir patikslinimo.

6. Biudžeto pajamų ir asignavimų ekonominę ir funkcinę klasifikaciją nustato Lietuvos Respublikos finansų ministerija.

 

II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

7. Savivaldybės biudžetas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniu įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos patvirtintais strateginio planavimo dokumentais, taip pat savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatų projektais. Savivaldybės biudžetas sudaromas pagal programas, taikant strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo pagal programas principus.

8. Biudžeto pajamos planuojamos pagal Seimo patvirtintus finansinius rodiklius, Finansų ministerijos numatomas pajamas savivaldybės teritorijoje, ministerijų ir valstybės institucijų pranešimus apie planuojamas specialios tikslinės dotacijos sumas valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, ugdymo reikmėms ir specialiųjų klasių ūkio išlaidoms finansuoti, kitų tikslinių dotacijų sumas, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas, asignavimų valdytojų pateiktus skaičiavimus apie numatomas gauti pajamas.

9. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas pagal Savivaldybės mero nustatytą darbų grafiką.

10. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių kitų subjektų vadovai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą. Taip pat turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai pagal jų įsipareigojimus būtų numatyti padengti planuojamaisiais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų.

11. Asignavimų valdytojai turi planuoti išlaidas pagal kontingentą, nustatytus normatyvus, patvirtintas piniginių ir natūrinių išlaidų normas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu. Kartu su programų sąmatų projektais biudžetinės įstaigos, kiti subjektai pateikia įstaigos pareigybių (etatų), tinklo ir kontingento rodiklius (mokinių, vaikų, klasių, pareigybių (etatų) skaičių), kitą įstaigos charakteristiką: įstaigos vadovo įsakymų, susijusių su ugdymo procesu ir ūkine įstaigos veikla, kopijas (įsakymai dėl darbų paskirstymo, papildomo krūvio, priedų, pareigybių (etatų) pakeitimų ir pan.).

12. Biudžeto projekte turi būti numatyta:

12.1. vienų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto rodikliai:

12.1.1. bendra vienų biudžetinių metų pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

12.1.2. bendra vienų biudžetinių metų asignavimų suma ir jų paskirstymas Savivaldybės administracijai ir (ar) Savivaldybės administracijos struktūriniams padaliniams ar savivaldybės biudžetinėms įstaigoms programoms vykdyti;

12.1.3. planuojama metinė įsiskolinimų (mokėtinų sumų, išskyrus paskoloms grąžinti) pokyčio suma;

12.2. Savivaldybės biudžeto rodikliai antriesiems ir tretiesiems biudžetiniams metams:

12.2.1. bendros antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų planuojamų pajamų sumos. Sumos iš gyventojų pajamų mokesčio planuojamos vadovaujantis tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymu patvirtintomis antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų prognozuojamomis gyventojų pajamų mokesčio sumomis į savivaldybės biudžetą (išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą). Dotacijos iš valstybės biudžeto numatomos pagal tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymą;

12.2.2. bendros antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų planuojamų asignavimų sumos;

12.3. kiti šioje punkte nenurodyti rodikliai.

13. Parengtas savivaldybės biudžeto projektas teikiamas svarstyti Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos reglamente nustatyta tvarka.

14. Savivaldybės taryba savivaldybės biudžetą patvirtina per 2 mėnesius nuo Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymo priėmimo dienos.

15. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo biudžeto patvirtinimo sudaro ir patvirtina savo ir jiems pavaldžių kitų subjektų programas (arba vykdomų programos priemonių) sąmatas pagal funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus bei programų sąmatų duomenis suveda į finansų ir apskaitos valdymo sistemą. Patvirtintas sąmatas kartu su išlaidų dydį pagrindžiančiais skaičiavimais pateikia Savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už finansų valdymą. Programų sąmatas pasirašo asignavimų valdytojo vadovas arba jo įgaliotas asmuo ir apskaitą tvarkantis asmuo. Programos sąmatą tvirtina asignavimų valdytojo vadovas parašu.

16. Jeigu biudžetas laiku nepatvirtinamas, asignavimai metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo dienos kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šio biudžeto asignavimų. Šiuo atveju kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų atitinkamo biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriami tik tęstinei veiklai bei įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšos) bei įsiskolinimams dengti.

17. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokėjimo į savivaldybės biudžetą sumos nustatomos kiekvienam savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojui jų pačių teikimu atitinkamų metų savivaldybės biudžete.

18. Patvirtintą savivaldybės biudžetą per 30 darbo dienų Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą, parengia pagal finansų ministro nustatytas formas ir Savivaldybės meras pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.

 

III. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS IR KEITIMAS

 

19. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės meras. Savivaldybės biudžeto kasos operacijas Savivaldybės administracija vykdo per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas.

20. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą, vadovaudamasis patvirtintu savivaldybės biudžetu, programų sąmatomis, atsižvelgdamas į Finansų ministerijos paskelbtą pirmųjų biudžetinių metų ketvirčiais paskirstytą gyventojų pajamų mokesčio planą, sudaro pirmųjų biudžetinių metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą pagal savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojus, programas, finansavimo šaltinius ir išlaidų ekonominės klasifikacijos straipsnius. Šį planą tvirtina Savivaldybės meras.

21. Asignavimų valdytojų ir kitų subjektų asignavimų naudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos programų sąmatos. Asignavimų valdytojai atsako už teisingą programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų, už paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą. Naudoti savivaldybės biudžeto lėšas (įskaitant ir papildomai skirtas tais metais) be patvirtintos programos sąmatos ir ne pagal sąmatą draudžiama.

22. Asignavimų valdytojai paraiškas rengia vadovaudamiesi patvirtintomis išlaidų sąmatomis bei biudžeto lėšų poreikiu įstaigai išlaikyti, priskirtoms funkcijoms ir programoms vykdyti. Rengiant paraiškas, būtina atsižvelgti į išlaidų sąmatų paskirstymą ketvirčiais bei išlaidų ekonominę klasifikaciją. Į paraišką gali būti įtrauktos tik tos lėšos, kurioms finansuoti išlaidų sąmatoje yra skirti asignavimai ir yra faktinis poreikis jiems apmokėti. Paraiška privalo būti patvirtinta įstaigos vadovo ir apskaitą tvarkančio asmens, kurie atsako už pateiktų duomenų teisingumą, parašais, ir pateikta Savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už finansų valdymą, per 10 kalendorinių dienų nuo jos pateikimo finansų valdymo ir apskaitos sistemoje.

23. Paraiškas dėl lėšų gavimo asignavimų valdytojai teikia Savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už finansų valdymą, per finansų valdymo ir apskaitos sistemą 2 kartus per mėnesį. Išskirtiniais atvejais paraiškos gali būti teikiamos dažniau, atsiradus skubiam finansavimo poreikiui. Paraiškos skolintoms lėšoms ir projektų finansavimui – pagal poreikį. Pervestos lėšos gali būti naudojamos tik toms reikmėms, kurios buvo nurodytos paraiškoje.

24. Paraiškų Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą, gali nepriimti arba laikinai sulaikyti paraiškų apmokėjimą, jei jos netinkamai įformintos arba padaryta klaidų, jei jos pateiktos nesilaikant terminų, taip pat jei prašoma lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui planuotus asignavimus.

25. Lėšas pagal pateiktas paraiškas Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą, perveda asignavimų valdytojams neviršydamas finansavimo plane patvirtintų biudžeto asignavimų metų ketvirčiui.

26. Jeigu nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas, finansavimas iš savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams vykdomas pagal šiuos prioritetus:

26.1. darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

26.2. pašalpos ir kitos socialinės išmokos;

26.3. paskolų grąžinimas ir palūkanų mokėjimas;

26.4. komunalinių paslaugų, ryšių paslaugų, transporto išlaikymo, mitybos išlaidos;

26.5.  kitos biudžete numatytos reikmės.

27. Reikmėms, nurodytoms 26.1–26.3 papunkčiuose, pervedamos visos reikalingos lėšos pagal nustatytą eilę, o reikmės, nurodytos 26.4–26.5 papunkčiuose, finansuojamos proporcingai turimoms lėšoms.

28. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą, gali apriboti, o prireikus ir sustabdyti asignavimų valdytojų finansavimą, jei paaiškėja, kad asignavimų valdytojai netinkamai naudoja lėšas, taip pat tuo atveju, kai jie laiku nepateikia patvirtintų programų sąmatų, paraiškų ar skirtų lėšų naudojimo ataskaitų.

29. Skolintis lėšas savivaldybė gali tik vadovaudamasi teisės aktais, reglamentuojančiais savivaldybių skolinimąsi. Sprendimą imti paskolą ar atidaryti kredito liniją, nurodant jos tikslinę paskirtį, priima Savivaldybės taryba, atsižvelgdama į savivaldybės skolinimosi limitą ir Kontrolės ir audito tarnybos pateiktą išvadą. Paskolų ar kitų skolinių įsipareigojimų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą. Šis skyrius paskolas bankams grąžina, palūkanas ir paskolų aptarnavimo išlaidas moka tiesiogiai iš savivaldybės biudžeto sąskaitos pagal bankų pateiktus paskaičiavimus, sutartyse nustatytas sąlygas ir programos sąmatoje suplanuotus asignavimus. Biudžetinės įstaigos savo vardu negali skolintis lėšų, prisiimti jokių skolinių įsipareigojimų.

30. Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšos administruojamos taip, kaip nustatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos pasirašytose tarptautinėse sutartyse arba kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos.

31. Metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, nustatytos savivaldybės biudžetui priimant Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, lėšos, kurios per metus buvo paskirtos savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus ar Vyriausybės nutarimus arba panaudotos ne pagal savo tikslinę paskirtį, grąžinamos į valstybės biudžetą teisės aktų nustatytais terminais. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai nepanaudotas biudžeto lėšas grąžina į savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 5 d.

32. Savivaldybės biudžeto gautas viršplanines pajamas skirsto Savivaldybės taryba. Asignavimai naudojami einamaisiais metais savivaldybės biudžete patvirtintų programų finansavimui užtikrinti, finansiniams įsipareigojimams vykdyti, įsiskolinimui dengti ir kitoms savivaldybės biudžeto reikmėms finansuoti.

33. Savivaldybės taryba turi teisę per biudžetinius metus perskirstyti asignavimų valdytojams skirtas lėšas ir mažinti asignavimus, jeigu nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas.

34. Savivaldybės taryba biudžetą tikslina, kai:

34.1. perskirstomi biudžeto asignavimai pagal programas ir asignavimų valdytojus;

34.2. keičiantis asignavimų valdytojams;

34.3. asignavimai netenka tikslinės paskirties;

34.4. nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas;

34.5. atsiranda papildomas asignavimų pagal programas poreikis;

34.6. savivaldybės biudžetas vykdomas ir perskirstomos gaunamos viršplaninės pajamos;

34.7. asignavimų valdytojui už atliekamas paslaugas gavus didesnes arba mažesnes pajamas, negu buvo planuota;

34.8. pasikeičia iš valstybės institucijų ir įstaigų gautų dotacijų sumos, įskaitant Europos Sąjungos ir kitas tarptautinės finansinės paramos lėšas;

34.9. kitais atvejais, vykdant Savivaldybės tarybos priimtus sprendimus.

35.  Asignavimų valdytojai, norėdami teisės aktų nustatyta tvarka keisti patvirtintų, bet nepanaudotų asignavimų paskirtį, keisti bendrųjų asignavimų sumas, taip pat numatę vykdyti priemones, kurioms tais metais nebuvo planuoti asignavimai, teikia Savivaldybės tarybai motyvuotus prašymus. Prašymuose turi būti nurodyta asignavimų programa, priemonė, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltiniai, pakeitimo priežastys ir lėšų panaudojimo paskirtis. Taip pat turi būti pateikti išsamūs paaiškinimai ir skaičiavimai. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą, atsižvelgdamas į finansines galimybes, rengia sprendimų projektus dėl savivaldybės biudžeto tikslinimo.

36. Asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, raštu Savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už finansų valdymą, pateikęs įsakymą (ar jo kopiją) keisti patvirtintų jo vadovaujamos įstaigos, jam pavaldžių įstaigų ir kitų subjektų vykdomoms programoms patvirtintų biudžeto lėšų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršydamas patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų sumų, jeigu keičiama suma sudaro ne mažiau kaip 100 eurų (1 priedas).

37. Savivaldybės mero potvarkius dėl keičiamo ketvirtinio biudžeto pajamų ir asignavimų paskirstymo rengia  Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą.

38. Savivaldybės mero potvarkiais keičiamas ketvirtinis biudžeto pajamų ir asignavimų paskirstymas, nekeičiant bendrų biudžeto asignavimų sumų pagal kiekvieną asignavimų valdytoją, programą ir lėšų šaltinį.  Asignavimai darbo užmokesčiui tikslinami ketvirtame ketvirtyje (išskyrus tuos atvejus, kai keičiasi teisės aktai ir (arba) asignavimų valdytojas Savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už finansų valdymą raštu pagrindžia darbo užmokesčio fondo tikslinimo būtinumą). Asignavimai darbo užmokesčiui didinami tik iš sutaupytų asignavimų ir tik tais atvejais, kai toks padidinimas nelemia papildomo asignavimų poreikio kitais biudžetiniais metais.

39. Asignavimų valdytojai gali keisti bendros asignavimų sumos paskirstymą ketvirčiais vieną kartą per ketvirtį. Asignavimų valdytojai prašymus dėl 38 punkte paminėtų biudžeto asignavimų pakeitimo pateikia Savivaldybės merui ne vėliau kaip likus 10 dienų iki einamojo ketvirčio pabaigos (2 priedas).

40. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą, vadovaudamasis Savivaldybės tarybos sprendimu, Savivaldybės mero potvarkiais ir asignavimų valdytojų įsakymais dėl biudžeto pakeitimo, atlieka pakeitimus finansų valdymo ir apskaitos sistemoje ir asignavimų valdytojams per 5 darbo dienas pateikia pažymas-pranešimus apie asignavimų pakeitimą. Pažymą-pranešimą pasirašo Savivaldybės administracijos skyriaus, atsakingo už finansų valdymą, vedėjas (ar jį pavaduojantis specialistas) ir ją išrašęs specialistas.

 

IV. BIUDŽETO APYVARTINIŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

41. Biudžeto apyvartos lėšos (toliau – apyvartos lėšos) sudaromos iš biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka – iš biudžeto pajamų.

42. Apyvartos lėšas sudaro:

42.1. pasibaigus metams likusios nepaskirstytos biudžeto pajamos;

42.2. pasibaigus metams likusios nepanaudotos biudžetinių įstaigų į iždo sąskaitą pervestos pajamos;

42.3. pasibaigus metams likusios nepanaudotos savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos;

42.4. kiti lėšų likučiai savivaldybės iždo sąskaitoje einamųjų metų pradžioje.

43. Apyvartos lėšos gali būti naudojamos:

43.1. biudžetinių įstaigų į biudžetą įmokėtų, bet praėjusiais metais nepanaudotų lėšų likučiams grąžinti;

43.2. savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų, nepanaudotų praėjusiais metais, likučiams grąžinti;

43.3. einamųjų metų savivaldybės biudžeto lėšų stygiui dengti, kai nepakanka prognozuojamų pajamų;

43.4. biudžeto kasos operacijoms vykdyti, kai nepakanka atitinkamu laikotarpiu gautų pajamų arba kai nevykdomas atitinkamo laikotarpio biudžeto pajamų planas;

43.5. kreditiniam įsiskolinimui, susidariusiam metų pradžioje, apmokėti;

43.6. projektams, bendrai finansuojamiems iš Europos Sąjungos ar kitų fondų, iš dalies finansuoti;

43.7. paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti;

43.8. savivaldybės asignavimų valdytojų einamųjų metų vykdomų programų išlaidoms apmokėti (darbo užmokesčiui, įmokoms socialiniam draudimui, komunalinėms išlaidoms ir kt.).

 

 

V. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS IR BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS

 

44. Savivaldybės biudžeto pajamas sudaro:

44.1. pajamos iš mokesčių, gaunamos į savivaldybės biudžetą pagal įstatymus ir kitus teisės aktus;

44.2. pajamos iš savivaldybės turto;

44.3savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamos;

44.4. pajamos, gautos už išnuomotą arba suteiktą naudotis valstybinę žemę, valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius ir įstatymų nustatyta tvarka paskirsčius lėšas už parduotus valstybinės žemės sklypus;

44.5. valstybės biudžeto dotacijos ir kitos pervedamos lėšos;

44.6negrąžintina finansinė parama (lėšos);

44.7. kitos įstatymų nustatytos pajamos.

45. Į savivaldybės biudžeto pajamas įskaitomos įmokos už ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimą.

46. Savivaldybės biudžeto pajamas, kurias sudaro Valstybinės mokesčių inspekcijos surinkti mokesčiai, rinkliavos ir kitos įplaukos, Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės iždo sąskaitą.

47. Nuomos mokestis už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius iš surenkamosios sąskaitos į savivaldybės biudžeto sąskaitą pervedamas esant lėšų poreikiui.

48. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės biudžeto specialiąją sąskaitą.

49. Lėšos, gautos už parduotus valstybinės žemės sklypus, pervedamos į savivaldybės biudžeto surenkamąją sąskaitą. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą, lėšas perveda į atskirą šioms lėšoms skirtą sąskaitą.

50. Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi mokesčių ir kitų įmokų į biudžetus apyskaitos duomenimis, per 5 darbo dienas nuo mėnesio pabaigos pateikia Savivaldybės merui pajamų vykdymo ataskaitų rinkinį pagal pajamų rūšis. Duomenis apie tiesiogiai į savivaldybės iždo sąskaitą pervestas lėšas Savivaldybės meras per 2 darbo dienas nuo ataskaitinio mėnesio pabaigos pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai pagal finansų ministro patvirtintą formą.

51.  Biudžetinių įstaigų pajamos įmokamos į savivaldybės biudžetą ir naudojamos šių įstaigų vykdomų veiklos programų išlaidoms apmokėti.

52. Biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų apmokėjimo kainas ir tarifus tvirtina Savivaldybės taryba, jeigu teisės aktai nenumato kitaip.

53. Biudžetinių įstaigų pajamų planas tvirtinamas atitinkamų metų savivaldybės biudžete. Asignavimų valdytojai kartu su biudžeto programų sąmatomis teikia ir programų, vykdomų iš biudžetinių įstaigų pajamų, projektus.

54. Biudžetinių įstaigų pajamos pagal patvirtintas programas naudojamos šių įstaigų išlaidoms, susijusioms su paslaugų teikimu, uždirbant biudžetinių įstaigų pajamas, dengti, pagrindinės įstaigos veiklos išlaidoms dengti ir kitiems įstaigos poreikiams. Pajamos už turto nuomą naudojamos ilgalaikio turto būklei gerinti, o nesant tokio būtinumo – įstaigos išlaikymo išlaidoms apmokėti.

55. Jei pajamų už teikiamas paslaugas gaunama daugiau nei planuota, Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti tikslinamas įmokų ir asignavimų planas. Visais atvejais išlaidos negali viršyti pajamų.

56. Biudžetinės įstaigos už teikiamas paslaugas gautas pajamas kaupia atskiroje sąskaitoje ir surinktas lėšas perveda į savivaldybės biudžetą priešpaskutinę mėnesio darbo dieną arba, esant būtinybei, iš karto.

57. Į savivaldybės biudžetą įmokėtos ir biudžetiniais metais negrąžintos biudžetinių įstaigų pajamos grąžinamos kitais metais įmokėjusiems asignavimų valdytojams iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio pagal patvirtintas programų sąmatas.

58. Biudžetinės įstaigos programų išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti ankstesnių metų nepanaudotus pajamų likučius.

 

VI. KITOS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS

 

59. Biudžetinės įstaigos gautą paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti. Gaunama negrąžintinė parama biudžetinės įstaigos apskaitoje registruojama atskiroje sąskaitoje.

60. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos teikėju tuo atveju, kai sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.

61. Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir tam tikromis aplinkybėmis arba susitarimais pagrįstos lėšos. Depozitinės lėšos laikomos atskiroje kredito įstaigos sąskaitoje ir susidarius tam tikroms aplinkybėms grąžinamos asmenims arba organizacijoms (toliau – depozitoriai), kuriems jos priklauso.

62. Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką:

62.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino;

62.2. lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, –  iki biudžetinių metų pabaigos;

62.3. lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, – metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino.

63. Depozitoriams nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į  atitinkamą savivaldybės biudžeto pajamų sąskaitą per 10 darbo dienų pasibaigus saugojimo laikotarpiui.

64. Kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms priskiriamos:

64.1. įplaukos, gautos atsitikus draudiminiam įvykiui;

64.2. iš valstybės, tarptautinių ir užsienio organizacijų gautos kompensacijos, skirtos ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo jų organizuojamuose renginiuose, programose, projektuose ir tyrimuose išlaidoms padengti;

64.3. biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai;

64.4. netesybos;

64.5. lėšos, teisės aktų nustatyta tvarka gautos konkretiems gavėjams – fiziniams asmenims – išlaikyti (globos (rūpybos) išmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme);

64.6. lėšos, gautos iš kitos biudžetinės įstaigos, už teikiamas paslaugas;

64.7. pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą gauta parama (lėšos);

64.8. palūkanos už Tvarkos aprašo 61 punkte nurodytus depozitus;

64.9. kitos įplaukos, gautos iš juridinių ir fizinių asmenų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms padengti ir kurios nėra gautos kaip asignavimai.

65. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

 

 

VII. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO IR FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIAI

 

66. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį, konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, įsipareigojimų ir mokėtinų sumų ataskaitas rengia Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nustatyta tvarka ir terminais.

67. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys rengiamas remiantis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų ir asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais.

68. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas biudžetinių įstaigų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų formas ir ataskaitų sudarymo taisykles.

69. Asignavimų valdytojai Savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už finansų valdymą pateikia:

69.1. metinį biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį – kitais metais po ataskaitinių metų iki sausio 15 dienos;

69.2. ketvirtinį biudžeto įvykdymo ataskaitų rinkinį – kitą mėnesį po ataskaitinio ketvirčio iki 12 dienos;

69.3. mėnesinius duomenis apie biudžeto išlaidų vykdymą ir pažymą apie lėšų likutį asignavimų valdytojo sąskaitoje pagal finansavimo šaltinius – iki kito mėnesio 7 dienos;

69.4. skolinių įsipareigojimų ir mokėtinų sumų ataskaitas – iki kito mėnesio 15 dienos. Skolinių įsipareigojimų ataskaitą teikia tik asignavimų valdytojas – Savivaldybės administracija;

69.5. finansinius ataskaitų rinkinius, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais, Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų konsolidavimo tvarkos aprašu bei Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo metodika.

70. Savivaldybės metinių biudžeto vykdymo ir metinių finansinių ataskaitų rinkinius Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą, pateikia Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai auditui atlikti Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme nustatytais terminais.

71. Savivaldybės biudžeto vykdymo ir konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkiniai skelbiami viešojo sektoriaus subjektų interneto svetainėse vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka.

72. Ketvirtinę informaciją, kuri reikalinga savivaldybės iždo finansinėms ataskaitoms sudaryti, asignavimų valdytojai pateikia Savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už finansų valdymą, per 40 dienų ketvirčiui pasibaigus. Apskaitos skyrius teikia apskaičiuoto valstybinės žemės nuomos mokesčio pajamų ataskaitą (formą S5) ir administruojamų arba apskaičiuojamų kitų įmokų Valstybinei mokesčių inspekcijai ataskaitą (formą S4), visos biudžetinės įstaigos teikia kitų savivaldybės iždo pajamų ataskaitą (formą S6) ir savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamų įmokų ataskaitą (forma S7).

 

VIII. KONTROLĖ IR VERTINIMAS

 

73. Savivaldybės biudžeto vykdymo auditą atlieka Valstybės kontrolė pagal Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatyme nustatytą veiklos apimtį ir Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

74. Savivaldybės biudžeto vykdymo, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų, savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos ir ataskaitų rinkinių auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

75. Biudžeto asignavimų valdytojų ir kitų subjektų programų vykdymą vertina Centralizuoto vidaus audito skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

76. Tvarkos aprašas keičiamas, naikinamas ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

77. Tai, kas nereglamentuota šiame Tvarkos apraše, sprendžiama, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

______________________

 

Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto

sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės

tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROGRAMOS SĄMATOS KEITIMO

 

20__ m. _____________ ___ d. Nr.

 

 

Pakeitimo pagrindas

 

 

 

 

 

 

Finansavimo šaltinis

Funkcinės klasifikacijos kodas

Kodas

Pakeitimo sumos (+, -) (eurais)

Programos

Priemonės

Ekonominės

klasifikacijos

Metinė

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos vadovas                                                                                                                                                                        A. V.

(vardas, pavardė)                                                           (parašas)

 

 

 

 

 

 

Rengėjas (vardas, pavardė, tel. Nr., el. paštas)

 

Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto

sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės

tvarkos aprašo

2 priedas

 

Panevėžio rajono savivaldybės merui

 

 

PRAŠYMAS

DĖL PROGRAMOS SĄMATOS KEITIMO

 

20__ m. _____________ ___ d. Nr.

 

 

Asignavimų valdytojo pavadinimas

 

 

 

Pakeitimo pagrindas

 

 

 

 

 

 

Finansavimo šaltinis

Funkcinės klasifikacijos kodas

Kodas

Pakeitimo sumos (+, -) (eurais)

Programos

Priemonės

Ekonominės

klasifikacijos

Metinė

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos vadovas                                                                                                                                                                        A. V.

(vardas, pavardė)                                                           (parašas)

 

 

Rengėjas (vardas, pavardė, tel. Nr., el. paštas)