LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KULTŪROS MINISTRO 2017 M. RUGPJŪČIO 25 D. ĮSAKYMO NR. ĮV-904 „DĖL KULTŪROS RĖMIMO FONDO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ TEIKIMO GAIRIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. gegužės 5 d. d. Nr. ĮV-601

Vilnius

 

 

Siekdamas mažinti neigiamą valstybės lygio ekstremaliosios situacijos visoje šalyje dėl naujojo koronaviruso (COVID-19) plitimo grėsmės, paskelbtos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremalios situacijos paskelbimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimo Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ 2 punktu paskelbto visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje karantino poveikį kultūrai,

p a k e i č i u Kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gaires, patvirtintas Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2017 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. ĮV-904 „Dėl Kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Jeigu vykdomas projektas yra neekonominio pobūdžio, jam skiriamas dalinis finansavimas nėra laikomas valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Ekonominio pobūdžio projektais yra laikomi projektai, įgyvendinantys Gairių 12 priedo veiklas ir 14 priedo 2.2 papunkčio veiklą, jiems finansavimas skiriamas vadovaujantis Išimties reglamento I skyriaus 53 straipsnio nuostatomis (finansavimas teikiamas neviršijant 1 mln. Eur sumos vienam projektui per vienerius kalendorinius metus). 

Ekonominio pobūdžio projektais taip pat laikomi periodinės spaudos ir žurnalų (spausdintų ir elektroninių) projektai, įgyvendinantys Gairių 1, 3, 18 ir 20 priedų veiklas, kuriems finansavimas skiriamas vadovaujantis De minimis reglamentu arba De minimis VESP reglamentu (jeigu periodinė spauda ir žurnalai priskirtini kultūros ar meno leidiniams) bei dalyvavimo Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa 2014-2020“ „Media“ paprogramėje projektai, įgyvendinantys Gairių 4 priedo 2.2 veiklą ir kultūros startuolių projektai, įgyvendinantys Gairių 14 priedo 2.1 veiklą, kuriems finansavimas skiriamas vadovaujantis De minimis pagalbos reglamentu.

Vadovaujantis Išimties reglamentu, De minimis pagalbos reglamentu ir  De minimis VESP reglamentu skiriamas finansavimas teikiamas tiesioginių dotacijų būdu. Jeigu valstybės pagalba arba de minimis pagalba išmokama dalimis, ji yra diskontuojama iki jos vertės suteikimo metu, kaip nustatyta taikomo atitinkamai Išimties reglamento 7 straipsnyje, De minimis pagalbos reglamento 3 straipsnio 6 punkte arba De minimis VESP reglamento 2 straipsnio 3 dalyje.“

2.  Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Paraiškas dėl valstybės stipendijų kultūros ir (ar) meno kūrėjams ir paraiškas pagal Gairių 21 priedą gali teikti tik fiziniai asmenys.“   

3.  Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Paraiškų teikimo ir finansavimo ribojimai, jei finansavimo sąlygose, patvirtintose Gairių 1–22 prieduose (toliau – finansavimo sąlygos), nenustatyta kitaip:

15.1. Gairių 12 priede nustatyta tvarka finansuoti juridiniai asmenys su renginiu susijusioms veikloms negali teikti paraiškų ir gauti finansavimo pagal Gairių 1–11, 13–20 priedus;

15.2. Gairių 18 priede nustatyta tvarka finansuoti juridiniai asmenys gali gauti finansavimą tik pagal Gairių 2, 4, 12, 13, 15 priedus;

15.3. teikiant paraišką Gairių 18 priede nustatyta tvarka, finansavimas neskiriamas veikloms, kurioms vykdyti galima teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal Gairių 2, 4, 12, 13, ir 15 priedus;

15.4. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos miestų savivaldybėse ir užsienio valstybėse registruoti juridiniai asmenys negali gauti finansavimo pagal Gairių 20 priedą.

15.5. Kitose, nei Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos Lietuvos miestų savivaldybėse registruoti juridiniai asmenys gali gauti finansavimą tik pagal Gairių 1, 2, 4, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 17, 18 priedus, 19 priedo 2.2 veiklą, 20 priedus;

15.6. Organizacijos, kurioms yra suteiktas meno kūrėjų organizacijos statusas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymu, gali gauti finansavimą tik pagal Gairių 2, 4, 7, 12, 13, 15 priedus.“

4.  Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Jei finansavimo sąlygose nenustatyta kitaip, projektui skiriama Fondo lėšų santykinė dalis viso projekto poreikio (veiklų išlaidų) atžvilgiu gali sudaryti iki 90 procentų, išskyrus atvejus, kai šios lėšos skiriamos:

16.1. projektams, finansuojamiems Gairių 12 priede nustatyta tvarka – jiems skiriama Fondo lėšų santykinė dalis viso projekto poreikio (veiklų išlaidų) atžvilgiu gali sudaryti iki 80 procentų;

16.2. projektams, finansuojamiems Gairių 14 priede nustatyta tvarka – jiems skiriama Fondo lėšų santykinė dalis viso projekto poreikio (veiklų išlaidų) atžvilgiu gali sudaryti iki 75 procentų;

16.3. projektams, finansuojamiems Gairių 20 priede nustatyta tvarka – jiems skiriama Fondo lėšų santykinė dalis viso projekto poreikio (veiklų išlaidų) atžvilgiu gali sudaryti iki 70 procentų;

16.4. muzikos ir literatūros kūrinių leidybos projektams, įskaitant jų vertimą, kūrinių rašymą, redagavimą, gamybą, platinimą ir skaitmeninimą, finansuojamiems Gairių 12 ir 14  prieduose nustatyta tvarka – jiems skiriama Fondo lėšų santykinė dalis viso projekto poreikio (veiklų išlaidų) atžvilgiu gali sudaryti iki 70 procentų.“

5.  Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Jei finansavimo sąlygose nenustatyta kitaip, viso projekto sąmatos poreikis turi būti ne mažesnis nei 2500 Eur, iš Fondo lėšų prašoma finansuoti suma turi būti ne mažesnė nei 2250 Eur, išskyrus šias išimtis:

17.1. paraiškų, teikiamų Gairių 12 priede nustatyta tvarka, iš Fondo lėšų prašoma finansuoti suma turi būti ne mažesnė nei 2000 Eur, Gairių 14 priede nustatyta tvarka teikiamų paraiškų iš Fondo lėšų prašoma finansuoti suma turi būti ne mažesnė nei 1875 Eur;

17.2. muzikos ir literatūros kūrinių leidybos, įskaitant jų vertimą, kūrinių rašymą, redagavimą, gamybą, platinimą ir skaitmeninimą, projektų, kurių paraiškos teikiamos Gairių 12 ir 14 prieduose nustatyta tvarka, iš Fondo lėšų prašoma finansuoti suma turi būti ne mažesnė nei 1750 Eur;

17.3. Pareiškėjams teikiantiems projektų paraiškas Gairių 20 priede nustatyta tvarka viso projekto poreikio sąmata ir iš Fondo lėšų prašoma finansuoti suma nėra ribojamos.“

6.    Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Projektui įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia skirtos Fondo lėšos, turi sudaryti ne mažiau nei 10 procentų viso projekto poreikio (veiklų išlaidų), jeigu finansavimo sąlygose nenustatyta kitaip, išskyrus šias išimtis:

18.1. projektams, finansuotiems Gairių 12 priede nustatyta tvarka, įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia skirtos Fondo lėšos, turi sudaryti ne mažiau nei 20 procentų;

18.2. projektams, finansuotiems Gairių 14 priede nustatyta tvarka, įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia skirtos Fondo lėšos, turi sudaryti ne mažiau nei 25 procentus;

18.3. projektams, finansuotiems Gairių 20 priede nustatyta tvarka, įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia skirtos Fondo lėšos, turi sudaryti ne mažiau nei 30 procentų;

18.4. muzikos ir literatūros kūrinių leidybos, įskaitant jų vertimą, kūrinių rašymą, redagavimą, gamybą, platinimą ir skaitmeninimą, projektams, finansuotiems Gairių 12 ir 14 prieduose nustatyta tvarka, įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia skirtos Fondo lėšos, turi sudaryti ne mažiau nei 30 procentų.“

7.    Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Projekto įgyvendinimo pradžia gali būti ankstesnė nei sutarties su Taryba sudarymo data, bet tokiu atveju Fondo lėšomis finansuojamos tik tokios išlaidos, kurios patirtos ne anksčiau nei sutarties sudarymo metais. Projekto įgyvendinimo pradžia laikoma paraiškoje nurodyta projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžios data. Projekto įgyvendinimo pradžia negali būti vėlesnė nei sutarties su Taryba pasirašymo metai, o pabaiga pagal Gairių 1–11, 13–17, 19–20 priedus finansuoto projekto – vėlesnė nei 3 metai po sutarties pasirašymo datos. Pagal Gairių 12 ir 18 priedus finansuoto projekto įgyvendinimo pabaiga negali būti vėlesnė nei kitų po sutarties pasirašymo metų sausio 20 d.“

8.    Pakeičiu 23.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.2. paraiškų priėmimo laikotarpis, kuris yra 20 darbo dienų. Tarybos sprendimu, suderintu su Kultūros ministerija, gali būti nustatyti kiti paraiškų priėmimo terminai.“  

9.    Papildau nauju 24.3 papunkčiu:

24.3. jeigu pretenduojama į programos pagal Gairių 21 priedo finansavimą, teikiama tinkamai lietuvių kalba užpildyta Tarybos pirmininko patvirtinta prašymo forma.“

10.  Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Paraiškos iki kvietime nurodyto termino pabaigos, jei finansavimo sąlygose nenurodyta kitaip, teikiamos Tarybai:

27.1. Gairių 24.1. papunktyje nurodytu būdu užpildyta paraiškos forma teikiama per LKTIS;

27.2. Gairių 24.2. papunktyje nurodytu būdu užpildyta paraiškos forma teikiama užklijuotame voke, ant kurio turi būti nurodyta: užrašas „PARAIŠKA“, srities ar programos, pagal kurią teikiamas projektas, pavadinimas ir pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir adresas (paraiška laikoma pateikta laiku, jei ant voko nurodyta pašto spaudo data ar paraiškos įteikimo data (įteikiant iki oficialiai patvirtinto Tarybos darbo laiko) yra ne vėlesnė nei paskutinė paraiškų pateikimo diena);

27.3. Gairių 24.3. papunktyje nurodytu būdu užpildyta prašymo forma teikiama kvietime nurodytais būdais;

27.4. kitais būdais pristatytos ir (arba) kitais nei skelbime nurodytais adresais pateiktos ir (arba) po kvietime nustatyto termino pabaigos pateiktos paraiškos nevertinamos.“

11.  Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Pagal Gairių 1–11, 13–17, 19–20 priedus paraiškas teikiantis vienas pareiškėjas gali teikti neribotą paraiškų (atitinkančių Gairių reikalavimus) skaičių, nebent Tarybos narių susirinkimas nusprendžia kitaip ir toks sprendimas nurodomas kvietime. Tarybos narių susirinkimas tokį savo sprendimą turi objektyviai argumentuoti savo protokole. Pareiškėjas, teikiantis paraišką pagal Gairių 12 priedą, Tarptautinių renginių atrankos tvarkos apraše numatyta tvarka atrinktam renginiui gali teikti tik vieną paraišką. Pareiškėjas, teikiantis paraišką ar prašymą pagal Gairių 18 ar 21 priedus, gali teikti šiai programai atitinkamai vieną paraišką ar prašymą. Jeigu paraiškų skaičius yra ribojamas, vertinama tik pirmoji (-osios) pagal jos (-ų) užregistravimo datą ir laiką pateikta paraiška (-os).“

12. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomas dokumentų teikimas pareiškėjų iniciatyva po jų pateikimo Tarybai yra negalimas, išskyrus pažymų ir kitų dokumentų, dėl kurių išdavimo buvo kreiptasi į kompetentingas institucijas ar kitas įstaigas ir kurių atsakymas nebuvo gautas teikiant paraišką, pridėjimą. Paraiškoje nurodyta informacija apie projekto priskyrimą sričiai, programai ar jos finansuojamai veiklai, paraiškos I ir II dalyse bei jos prieduose esanti informacija ir projekto sąmata po paraiškos pateikimo netaisomos.

Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus ekstremaliąją padėtį ar karantiną ir dėl to uždraudus ar apribojus kultūros paslaugų teikimą, Taryba turi teisę nustatyti pareiškėjams papildomą protingą laiko terminą patikslinti paraiškoje nurodytą informaciją, išskyrus paraiškas, nurodytas Gairių 551 punkte.“     

13.  Pakeičiu 33.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

33.2. ekspertinis vertinimas (netaikoma Gairių 21 priede nustatyta tvarka teikiamiems prašymams);“       

14Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Administracinės atitikties vertinimas turi būti atliktas Tarybos nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos. Tarybos sprendimu, suderintu su Kultūros ministerija, gali būti nustatyti kiti administracinės atitikties vertinimo terminai apie tai informuojant Tarybos interneto svetainėje.“

15.  Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Programų projektai vertinami pagal Gairių 2–20 prieduose nustatytus vertinimo prioritetus ir (ar) kriterijus ar kitus finansavimo sąlygose numatytus reikalavimus.“

16.  Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

48. Sprendimą dėl projekto finansavimo priima Tarybos narių susirinkimas ne vėliau kaip per 80 darbo dienų nuo paraiškų teikimo termino pabaigos. Tarybos sprendimu, suderintu su Kultūros ministerija, šis terminas gali būti pratęstas apie tai informuojant Tarybos interneto svetainėje.“

17. Papildau nauju 541 punktu:

541. Kultūros ministerija apie kiekvieną individualios pagalbos atvejį, kai skirta pagalba yra daugiau nei 500 000 Eur, per 6 mėnesius nuo sprendimo dėl lėšų skyrimo pateikia informaciją į Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo svetainę.“ 

18. Papildau nauju 55punktu ir jį išdėstau taip:

551.  Tarybos sprendimu Tarybai pateiktos paraiškos gali būti nesvarstomos, jeigu daugiau nei pusę paraiškų programose ar srityse sudaro paraiškos, kurių veiklos Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus ekstremaliąją padėtį ar karantiną ir dėl to uždraudus ar apribojus kultūros paslaugų teikimą tapo neaktualios (jose nurodytos veiklos negali būti vykdomos). Taryba informuoja šių paraiškų teikėjus apie priimtus sprendimus per 5 darbo dienas nuo jų priėmimo dienos bei informuoja apie galimybes teikti paraiškas į kitus Tarybos vykdomų programų ar sričių konkursus.“          

19.  Pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:

56. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui skirtas finansavimas, Taryba sudaro sutartį. Sutarties formą (-as), atsižvelgdamas į Gairių nuostatas, nustato ir tvirtina Tarybos pirmininkas. Su pareiškėju, gavusiu finansavimą Gairių 21 priede nustatyta tvarka, sutartis nėra sudaroma, lėšos pervedamos į prašyme nurodytą sąskaitą per 20 d. d. nuo Tarybos sprendimo skirti lėšas priėmimo dienos.“

20.  Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

62. Pareiškėjas, išskyrus Pareiškėją gavusį finansavimą Gairių 18 priede nustatyta tvarka, sutarties pasirašymo metu privalo turėti atskirą mokėjimo sąskaitą valstybės biudžeto lėšoms ir išlaidų apmokėjimą vykdyti iš šios sąskaitos.

Pareiškėjas, gavęs finansavimą Gairių 18 priede nustatyta tvarka, sutarties pasirašymo metu privalo turėti atskirą mokėjimo sąskaitą tik šioms lėšoms ir išlaidų apmokėjimą vykdyti tik iš šios sąskaitos.“

21.  Pripažįstu 63 punktą netekusiu galios.

22.  Pripažįstu 68.2 papunktį netekusiu galios.

23Pakeičiu 89 punktą ir jį išdėstau taip:

89. Projekto vykdytojas, išskyrus finansavimą gavusius pagal Gairių 21 priedą, įgyvendinęs projektą, Tarybai pateikia:

89.1. projekto įgyvendinimo rezultatų ataskaitą pagal sutartį ir jos priedus;

89.2. faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą arba nepriklausomo auditoriaus išvadą apie patirtų išlaidų tinkamumą ir atitikimą sutartyje ir Sąmatoje prie sutarties numatytoms išlaidoms;

89.3. projekto vykdytojo vadovo parašu patvirtintas ilgalaikio turto įsigijimą ir atsiskaitymą įrodančių dokumentų kopijas, jeigu projekto vykdytojas už skirtas lėšas galėjo įsigyti ir įsigijo ilgalaikį turtą;

89.4. mokėjimo sąskaitos, skirtos projektui finansuotam pagal 18 Gairių priedą, skirtų finansavimo lėšų apskaitai tvarkyti, pilną išrašą nuo projekto įgyvendinimo pradžios iki pabaigos dienos.“

24.  Pripažįstu 90 punktą netekusiu galios. 

25.  Pakeičiu 91 punktą ir jį išdėstau taip:

91. Gairių 1–11, 13–17, 19–20 prieduose nustatyta tvarka finansuoti projektų vykdytojai Gairių 89 punkte nurodytus dokumentus pateikia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d. Jeigu projekto veiklos trunka ilgiau nei iki einamųjų metų gruodžio 21 d., projekto vykdytojas Gairių 89 punkte nurodytus dokumentus gali pateikti ne vėliau kaip iki ateinančių metų sausio 10 d. Jei teikiama nepriklausomo auditoriaus išvada – ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos.“

26.  Pakeičiu 95 punktą ir jį išdėstau taip:

95. Jeigu projekto įgyvendinimui lėšos skiriamos Gairių 58 punkte nustatyta tvarka, projekto vykdytojas Tarybai atsiskaito tokia tvarka:

95.1. Gairių 1–11, 13–17, 19–20 prieduose nustatyta tvarka finansuoti projekto vykdytojai tarpinio atsiskaitymo metu – Gairių 89, 91 punktuose nustatyta tvarka, pateikia atitinkamus dokumentus pagal finansavimo etapo metu gautą lėšų sumą ir per tą laikotarpį pasiektus rezultatus. Gairių 12 priede nustatyta tvarka finansuoti projekto vykdytojai tarpinio atsiskaitymo metu Gairių 89.2 – 89.3 papunkčiuose ir 92 punkte nustatyta tvarka, o Gairių 18 priede nustatyta tvarka finansuoti projekto vykdytojai tarpinio atsiskaitymo metu Gairių 89.2 – 89.4 papunkčiuose ir 92 punkte nustatyta tvarka, pateikia atitinkamus dokumentus pagal finansavimo etapo metu gautą lėšų sumą;

95.2. galutinio atsiskaitymo metu – Gairių 89, 91 ir 92 punktuose nustatyta tvarka, pateikdamas atitinkamus dokumentus pagal paskutinio finansavimo etapo metu gautą lėšų sumą ir per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį pasiektus rezultatus.“

27.  Pripažįstu 103 punktą netekusiu galios.

28.  Papildau nauju 113 punktu ir jį išdėstau taip:

113. Informacija apie suteiktą valstybės pagalbą pagal Išimties reglamentą ir de minimis pagalbą saugoma 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal priemonę suteikimo dienos.“ 

29.  Pakeičiu 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

30.  Pakeičiu 5 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

31.  Pakeičiu 8 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

32.  Pakeičiu 9 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

33.  Pakeičiu 13 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama). 

34.  Pakeičiu 14 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

35.  Pakeičiu 19 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

36.  Pakeičiu 21 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Kultūros ministras                                                                                       Mindaugas Kvietkauskas