RIETAVO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RIETAVO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. vasario 27 d. Nr. T1-23
Rietavas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 15 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (ir jo pakeitimais), 3 punktu, Rietavo savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Rietavo savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Įgalioti Rietavo savivaldybės administracijos direktorių Vytautą Dičiūną parengti Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo įgyvendinimo tvarką.
3. Pripažinti netekusiu galios Rietavo savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 25 d. sprendimą Nr. T1-163 „Dėl Rietavo savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Sprendimas gali būti skundžiamas ikiteismine tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, Klaipėda) arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.
PATVIRTINTA
Rietavo savivaldybės tarybos
2020 m. vasario 27 d.
sprendimu Nr. T1-23
RIETAVO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) programas skiriamų Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo ir kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skyrimo principus, NVŠ lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką Rietavo savivaldybėje.
II SKYRIUS
NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI
3. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, kuriai NVŠ lėšas skiria ta savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepriklausomai, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.
4. Finansuojant NVŠ programas prioritetas teikiamas STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Art (creative activities), Mathematics) krypties NVŠ programoms, skatinančioms gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos tyrimų ir eksperimentines veiklas, ir toms programų kryptims, kurių nevykdo švietimo teikėjai, veikiantys Savivaldybėje.
III SKYRIUS
NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS
7. Priklausomai nuo bendro Savivaldybės NVŠ programose dalyvaujančių vaikų skaičiaus, taikomi skirtingi NVŠ lėšų dydžiai, tačiau NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui negali būti mažesnė negu 10 Eur ir didesnė negu 20 Eur.
8. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jeigu mažinamas Savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis/paslaugos kaina asmeniui už neformalųjį vaikų švietimą.
9. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir su juo susijusioms išlaidoms finansuoti.
10. Lėšų negalima naudoti:
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
11. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas, kurie:
11.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta www.smir.smm.lt;
12. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
V SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
14. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
15. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.
16. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.
VI SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
18. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 11 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (Aprašo 1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas – vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR.
19. NVŠ programa teikiama vertinti Komisijai, kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. NVŠ programų vertinimo periodiškumą nustato NVŠ programų vertinimo komisija.
20. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (Aprašo 2 priedas). Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Esant programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės pažeidimams, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.
21. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams ir direktoriaus įsakymo dėl programų patvirtinimo, per tris darbo dienas atsakingas Savivaldybės asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis NVŠ programoje.
22. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su paslaugos gavėju, elektroniniu būdu užpildydamas mokymo sutartį (Aprašo 3 priedas). Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
23. Rietavo savivaldybė, vadovaudamasi nustatyta tvarka, lėšas NVŠ teikėjui perveda pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių, numatydama švietimo teikėjo įsipareigojimus, kitas sąlygas, atsakomybę už netinkamą lėšų naudojimą ir ugdymo proceso organizavimą.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
25. Savivaldybė už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.
26. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto NVŠ lėšas (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas) per 20 darbo dienų, pasibaigus kalendoriniams metams, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – Ministerija) Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintą metinę, ketvirtinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitos formą, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
28. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
29. Rekomenduojama, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.
30. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojas ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.
31. Savivaldybė, skirstydama NVŠ lėšas, turi siekti, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.
Rietavo savivaldybės neformaliojo vaikų
švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo
1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rietavo savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo
2 priedas
Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
|
|
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1. 1.1.
1.
1.
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas
|
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka Savivaldybės nustatytus prioritetus, jeigu tokie yra |
|
1.2. Principai | Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais |
|
|
1.3. Tikslas | NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atitinka programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją |
|
|
1.4. Uždaviniai | Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą |
|
|
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius |
|
||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas) |
|
2.2. Metodai | Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais |
|
|
2.3. Ugdomos kompetencijos | Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu |
|
|
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį |
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa |
|
4.2. Grupės dydis | Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui |
|
|
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai | Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
|
|
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos |
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) | Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime |
|
|
5.3. Pasiekimų paliudijimas | Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
|
|
6. Kokybė ir atsakomybės |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui |
|
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais |
|
||
6.2. Ugdymo(-si) aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje ugdymo(-si) aplinkoje, ir kad jis turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ |
|
|
6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės | Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų |
|
|
|
__________________________
(vertintojo vardas, pavardė) |
_______________
(parašas) |