KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGOS
TEIKIMO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS KAUNO RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO SKYRIUJE KRIZIŲ CENTRE
TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. rugsėjo 26 d. Nr. ĮS-3408
Kaunas
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Krizių centro veiklos organizavimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. A1-333 „Dėl Krizių centro veiklos organizavimo rekomendacijų patvirtinimo“, Kauno rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Kauno rajono savivaldybės tarybos 2020 m. sausio 23 d. sprendimu Nr. TS-26 „Dėl Kauno rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 24 punktu,
1. T v i r t i n u Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos teikimo Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių centre tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. gruodžio 14 d. įsakymą Nr. ĮS-2793 „Dėl Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos teikimo Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių centre tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Kauno rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2022 m. rugsėjo 26 d.
įsakymu Nr. ĮS-3408
INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGOS
TEIKIMO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS KAUNO RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO SKYRIUJE KRIZIŲ CENTRE
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos teikimo Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių centre tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) apibrėžia intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos (toliau – Paslauga) Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių centre gavėjus, jų teises ir pareigas, reglamentuoja šios Paslaugos poreikio nustatymą, skyrimą, teikimą, sustabdymą ir nutraukimą, nustato mokėjimo už Paslaugą procedūrą ir kitus Paslaugos teikimo aspektus.
2. Paslaugos tikslas – padėti asmenims (šeimoms) įveikti krizines situacijas, šalinti jų pasekmes ir mažinti krizinių situacijų poveikį asmens (šeimos) gyvenimui, siekiant atkurti savarankiškumą, prarastus socialinius ryšius ir padėti integruotis į visuomenę, suteikiat laikiną apgyvendinimą Krizių centre.
3. Paslauga organizuojama ir teikiama vadovaujantis šiais principais:
3.1. tinkamumo – turi būti užtikrinta Paslaugos kokybė ir efektyvumas. Asmeniui (šeimai) skiriama ir teikiama tokia Paslauga, kurios sudėtis atitiktų asmens (šeimos) interesus ir nustatytus poreikius;
3.2. bendradarbiavimo – Paslaugos skyrimas ir teikimas turi būti pagrįstas socialines, asmens sveikatos priežiūros, ugdymo ir kitas paslaugas teikiančių įstaigų, Kauno rajono savivaldybės administracijos skyrių specialistų, šeimos, bendruomenės, nevyriausybinių organizacijų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba, siekiant sudaryti ir įgyvendinti tinkamą pagalbos planą;
3.3. dalyvavimo – Paslaugos valdymo, skyrimo ir teikimo klausimai sprendžiami kartu su asmeniu (šeima) ir (ar) jo (jos) atstovais, organizacijomis;
3.4. kompleksiškumo – Paslauga asmeniui (šeimai) turi būti nustatoma įvertinant asmens (šeimos) galimybes ir derinama su kitų socialinės paramos ir/ar sveikatos, ugdymo įstaigų, nevyriausybinių organizacijų teikiamomis paslaugomis ir pagalbos priemonėmis;
3.5. saugumo – asmeniui (šeimai), gaunančiam (gaunančiai) Paslaugą, turi būti užtikrinta saugi aplinka;
3.6. socialinio teisingumo – asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už Paslaugą neturi įtakos asmens (šeimos) galimybėms jas gauti;
3.7. komandos – tai socialinio darbuotojo, individualios priežiūros darbuotojo, psichologo ir kitų specialistų susitelkimas, teikiant Paslaugą, panaudojant savo profesines žinias ir įgūdžius bei dalijantis atsakomybe už suteiktas paslaugas;
3.8. prieinamumo – Paslauga valdoma, skiriama ir teikiama taip, kad būtų užtikrintas Paslaugos prieinamumas asmeniui (šeimai) kuo arčiau jo gyvenamosios vietos;
3.9. veiksmingumo – Paslauga valdoma, skiriama ir teikiama siekiant gerų rezultatų ir racionaliai naudojant turimus išteklius;
3.10. visapusiškumo – Paslauga valdoma, skiriama ir teikiama derinant ją su pinigine socialine parama, vaiko teisių apsauga, užimtumu, sveikatos priežiūra, švietimu ir ugdymu, socialinio būsto suteikimu, specialiosios pagalbos priemonėmis;
3.11. įgalinimo – teikiant Paslaugą, dirbama su asmeniu (šeima) ir jo (jos) aplinka, siekiant skatinti asmens (šeimos) iniciatyvumą, priimant sprendimus ir sąmoningai prisiimant už juos atsakomybę;
3.12. subsidiarumo – valdant, skiriant ir teikiant Paslaugą, laikomasi subsidiarumo principo, kuriuo vadovaujantis pagalba organizuojama taip, kad valstybės ir (ar) savivaldybių institucijų rūpestis būtų nukreiptas į įgalinančios aplinkos kūrimą socialinių paslaugų teikėjų ir asmenų, šeimų, bendruomenių visaverčiam funkcionavimui, gerbiant, skatinant ir padedant išlaikyti asmens, šeimos, bendruomenės orumą, iniciatyvą ir solidarumą, neperimant atsakomybių ir užduočių, kurias gali atlikti pats asmuo, pati šeima, pati bendruomenė;
3.13. asmens garbės ir orumo apsaugos – socialinių paslaugų srities darbuotojas gerbia kiekvieno asmens (kiekvienos šeimos) teisę į laisvą apsisprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai), pripažįsta visus asmenis (visas šeimas), kuriems (kurioms) reikia jo pagalbos, nepaisydamas lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ir kt.;
4. Paslaugą koordinuoja Kauno rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), organizuoja ir teikia Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro (toliau – Centras) skyrius Krizių centras (toliau – Krizių centras). Paslaugos teikimo trukmė ir sudėtis konkrečiam asmeniui ( konkrečiai šeimai) nustatoma individualiai, įvertinus šios Paslaugos poreikį.
II SKYRIUS
PASLAUGOS GAVĖJAI, JŲ TEISĖS IR PAREIGOS
8. Paslauga teikiama šiems asmenims (šeimoms):
8.1. socialinę riziką, smurtą patiriančioms, besilaukiančioms, iš pataisos įstaigos paleistoms, gyvenamąją vietą praradusioms ir krizinėje situacijoje esančioms pilnametėms moterims, moterims su nepilnamečiais vaikais;
8.2. vaikui, kuriam pagal Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą nustatytas vaiko apsaugos poreikis ir organizuojama vaiko laikinoji priežiūra Krizių centre, ir jo motinai, kuri nekelia pavojaus vaiko fiziniam ar psichiniam saugumui, kitiems šeimos vaikams, kuriems apsaugos poreikis nebuvo nustatytas, tačiau nėra galimybės užtikrinti tinkamos jų priežiūros jų gyvenamojoje vietoje.
9. Paslaugą gaunantys asmenys (šeimos) turi būti:
9.1. Lietuvos Respublikos piliečiai, deklaravę gyvenamąją vietą ir faktiškai gyvenantys Kauno rajone arba yra įtraukti į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą ir faktiškai gyvenantys Kauno rajone;
9.2. užsieniečiai arba asmenys be pilietybės, turintys leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje ir gyvenamąją vietą deklaravę bei faktiškai gyvenantys Kauno rajone;
10. Kitų savivaldybių gyventojai, kurie gavo socialines paslaugas (su apgyvendinimu) kitose Kauno rajone veikiančiose įstaigose ir tik šių paslaugų teikimo laikotarpiu deklaravo savo gyvenamąją vietą paslaugas teikiančioje įstaigoje, dėl socialinių paslaugų skyrimo turi kreiptis į prieš tai deklaruotos gyvenamosios vietos savivaldybę.
11. Sprendžiant dėl Paslaugos skyrimo, prioritetas teikiamas moterims su vaikais, kurioms nėra galimybės socialinės priežiūros paslaugų teikti jų namuose ar tokių paslaugų nepakanka.
12. Paslauga neskiriama ir neteikiama asmenims (šeimoms):
12.1. apsvaigusiems nuo alkoholio ar kitų psichotropinių medžiagų (išskyrus apsvaigusius nuo alkoholio ar kitų psichotropinių medžiagų nepilnamečius, apgyvendintus kartu su šeimos nariais);
12.3. kuriems socialinių paslaugų poreikio vertinimo metu nustatoma, kad jiems reikalinga skubi medicininė pagalba, ir (ar) jie serga ūmiomis, užkrečiamosiomis infekcinėmis ligomis, įskaitant ir aktyviąją tuberkuliozę;
12.4. agresyviems asmenims, kai asmuo savo veiksmais gali būti pavojingas savo ar aplinkinių sveikatai ar gyvybei;
12.5. kuriems nustatytas nuolatinės priežiūros (pagalbos) ar slaugos poreikis ir kurie yra iš dalies ar visiškai praradę socialinį ir fizinį savarankiškumą (tokiais atvejais inicijuojama asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo peržiūra ir/ar rekomenduojamos kitos socialinės paslaugos, kurios atitiktų asmens poreikius nuolatinei slaugai;
13. Jei, Krizių centro darbuotojo vertinimu, atliekamu Krizių centre nustatyta tvarka, paslaugų gavėjui, kuris yra nepilnametis, reikalinga būtinoji medicinos pagalba dėl apsvaigimo nuo alkoholio ar kitų psichotropinių medžiagų ar dėl kitų priežasčių, Krizių centro darbuotojas nedelsdamas apie jį praneša Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai (toliau – Tarnyba) arba jos įgaliotam teritoriniam skyriui (nurodomas vardas, pavardė ir gimimo data) ir nedelsdamas užtikrina nepilnamečio siuntimą į medicinos pagalbą teikiančią įstaigą – iškviečia skubiąją medicinos pagalbą (nurodomas vardas, pavardė ir gimimo data). Jei nepilnametis yra apsvaigęs nuo alkoholio ar kitų psichotropinių medžiagų, tačiau skubioji medicinos pagalba jam nereikalinga, Krizių centras užtikrina jam saugią aplinką, o visų kitų socialinių paslaugų teikimas (arba socialinių paslaugų poreikio vertinimas) jam užtikrinamas išsiblaivius.
14. Jei Aprašo 12 punkte nurodyti asmenys, išskyrus nepilnamečius, kreipiasi tiesiogiai į Krizių centrą, jie, Krizių centro darbuotojo vertinimu, atliekamu Krizių centre nustatyta tvarka, siunčiami į sveikatos priežiūros įstaigą ar kitą instituciją, kad jiems būtų suteikta reikalinga pagalba, nurodant tos įstaigos ar institucijos pavadinimą, veiklos adresą ir telefono numerį.
15. Paslaugą gaunantys asmenys (šeimos) Krizių centre aprūpinami pagrindiniais baldais bei buities prietaisais, maisto produktus perka ir maistą gamina savarankiškai. Esant poreikiui, suteikiama socialinio darbuotojo ar individualios priežiūros darbuotojo pagalba.
16. Asmuo (šeima), pateikęs prašymą dėl Paslaugos gavimo arba gaunantis šią Paslaugą, turi teisę:
16.3. išsakyti savo nuomonę ir dalyvauti priimant sprendimus planuojant, teikiant, vertinant ir nutraukiant Paslaugą;
16.5. į supažindinimą priimtina forma su Paslaugos poreikio vertinimo išvadomis ir asmens bylos dokumentais;
16.7. suderinus su Krizių centro atsakingu darbuotoju, kambaryje turėti asmeninių daiktų, išdėstyti juos pagal savo poreikius nepažeidžiant Krizių centro klientų vidaus tvarkos taisyklėse nustatytų reikalavimų;
16.10. į asmens (šeimos) saugumą, orumą, nediskriminavimą ir pagarbą, nešališką, mandagų ir pagarbų darbuotojų, teikiančių Paslaugą, elgesį;
16.11. teikti prašymus, pasiūlymus ar skundus, kai yra pažeistos asmens (šeimos) kaip socialinių paslaugų gavėjo teisės ar socialinės paslaugos buvo suteiktos nekokybiškai;
17. Asmens (šeimos), gaunančio Paslaugą, pareigos:
17.1. teikti Krizių centro darbuotojams teisingą ir išsamią informaciją, reikalingą asmens (šeimos) Paslaugos poreikiui nustatyti ir įvertinti finansines galimybes mokėti už šias paslaugas;
17.2. geranoriškai, pagarbiai ir mandagiai bendradarbiauti ir bendrauti su Krizių centro darbuotojais ir kitais Paslaugos gavėjais;
17.3. išklausyti ir išgirsti darbuotojų vertinimus, rekomendacijas, pasiūlymus ir galimus sprendimo būdus;
17.5. raštu pranešti Krizių centro vedėjui, jei ketina išvykti iš Krizių centro ilgiau nei vienai dienai;
17.6. sumokėti apskaičiuotą mokėjimo dydį už kalendorinį mėnesį suteiktą Paslaugą iki kito mėnesio 25 dienos;
17.7. nedelsiant informuoti Krizių centro socialinį darbuotoją apie pokyčius, susijusius su asmens (šeimos) Paslaugos poreikio nustatymu ir finansinių galimybių mokėti už Paslaugą vertinimu, pasikeitusią situaciją ir turinčius ar galinčius turėti įtakos teikiant asmeniui (šeimai) Paslaugą;
17.9. tausoti Krizių centro materialines vertybes, o padarius žalą, atlyginti pagal Krizių centro direktoriaus nustatytą tvarką;
17.10. prisiimti atsakomybę už pagalbos plane numatytų veiksmų vykdymą, už savarankiškai pasirinktus sprendimus bei šių sprendimų pasekmes;
III SKYRIUS
PASLAUGOS POREIKIO NUSTATYMAS
18. Asmuo (šeima), pageidaujantis (pageidaujanti) gauti Paslaugą, kreipiasi į Krizių centro socialinį darbuotoją ir užpildo prašymą – paraišką socialinėms paslaugoms gauti, kurio forma patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – Prašymas).
19. Kartu su Prašymu pateikiami šie dokumentai:
19.1. asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas, asmens tapatybės kortelė) arba leidimas laikinai ar nuolat gyventi Lietuvoje (ne Europos Sąjungos valstybių narių piliečiams). Jei dėl Paslaugos kreipiasi moteris su nepilnamečiais vaikais – vaikų gimimo liudijimai (tik duomenų patikrinimui);
19.2. asmens, prašančio Paslaugos, socialinį statusą/veiklos pobūdį patvirtinantis dokumentas: pensininko, neįgaliojo, bedarbio, mokinio, studento pažymėjimas ar kita;
19.3. pažyma apie asmens (šeimos) 3 pastarųjų mėnesių iki kreipimosi dėl Paslaugos teikimo gautas pajamas (išskyrus duomenis, kurie yra gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų);
19.4. per 30 kalendorinių dienų nuo Prašymo pateikimo pristatomas sveikatos priežiūros įstaigos medicinos dokumentų išrašas (forma F 027/a) su informacija ar asmuo (šeima) neserga užkrečiamomis ligomis;
20. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, Paslauga gali būti pradėta teikti nedelsiant, nenustačius Paslaugos poreikio. Tokiu atveju Paslaugos poreikis turi būti nustatytas ir sprendimas priimtas teikiant (arba jau suteikus) Paslaugą.
21. Krizių centro socialinis darbuotojas, gavęs Prašymą gauti Paslaugą:
21.2. supažindina asmenį (šeimą) su Paslaugos organizavimo ir teikimo tvarka, Savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, Krizių centro klientų vidaus tvarkos taisyklėmis;
21.3. supažindina asmenį (šeima) su intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos teikimo sudėtimi (1 priedas);
21.4. surenka duomenis apie asmens (šeimos), kuris (kuri) prašo Paslaugos, gaunamas išmokas, šeimos sudėtį, deklaruotą gyvenamąją vietą iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų;
21.5. nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro;
21.8. jei atliekant vertinimą reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) Paslaugos poreikio nustatymu, prašo asmens ar kitų institucijų pateikti papildomus duomenis;
21.10. registruoja Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą Centro dokumentų registre;
22. Paslaugos poreikis nustatomas individualiai pagal asmens (šeimos) galimybes ir savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, taip pat kompleksiškai vertinant asmens (šeimos) gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.
IV SKYRIUS
PASLAUGOS SKYRIMAS
24. Paslauga asmeniui (šeimai) skiriama Centro direktoriaus sprendimu per 3 darbo dienas nuo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvados pateikimo.
25. Krizių centro socialinis darbuotojas, Centro direktoriui pasirašius Sprendimą:
25.3. informaciją apie Paslaugos skyrimą asmeniui (šeimai) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas suveda į Socialinės paramos informacinę sistemą (toliau – SPIS);
V SKYRIUS
PASLAUGOS TEIKIMAS
27. Paslauga pradedama teikti iš karto arba šalių suderintu laiku, Centro direktoriui su asmeniu pasirašius Sutartį.
29. Paslaugų teikimo sudėtį, apimtis, dažnumą nustato Krizių centro socialinis darbuotojas kartu su asmeniu (šeima), išklausydamas jo nuomonę, tikslus ir lūkesčius dėl paslaugų ir kitokios pagalbos ir užpildydamas Krizių centro paslaugų teikimo ir stebėsenos planą (2 priedas).
30. Krizių centro socialinis darbuotojas, pradėjus teikti Paslaugą:
30.1. pasirašytinai supažindina asmenį (šeimą) su Krizių centro klientų vidaus tvarkos taisyklėmis, kurias tvirtina Centro direktorius;
31. Krizių centro socialinis darbuotojas kartu su asmeniu (šeima) vieną kartą per mėnesį, prireikus – ir dažniau peržiūri ir vertina asmens (šeimos) pasiektus rezultatus/pokyčius ir prireikus koreguoja ir (ar) keičia jam (šeimai) sudarytą Krizių centro paslaugų teikimo ir stebėsenos planą, jei jame nurodytos priemonės, metodai neveiksmingi, siekiant įveikti asmens (šeimos) krizinę situaciją.
32. Krizių centras, teikdamas Paslaugą, bendradarbiauja su kitomis institucijomis, įstaigomis, tarnybomis ir organizacijomis, sprendžiant asmens (šeimos) problemas, Krizių centro paslaugų teikimo ir stebėsenos plane nurodyta apimtimi keisdamasis informacija apie paslaugų gavėjų poreikius, susijusius su jų krizine situacija, ir kita informacija, svarbia užtikrinant paslaugų gavėjams paslaugų, atitinkančių individualius jų poreikius ir individualią jų situaciją, teikimą, svarstydamas ir užtikrindamas galimos pagalbos, paslaugų ir paramos teikimą ir (ar) tęstinę pagalbą.
33. Paslaugos teikimui galima pasitelkti savanorius ir praktiką Krizių centre atliekančius studentus.
34. Jei vaikui, vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo nuostatomis, organizuojama laikinoji priežiūra Krizių centre, Tarnybos ar jos įgalioto teritorinio skyriaus užpildyto Vaiko laikinosios priežiūros organizavimo socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje akto (toliau – Vaiko laikinosios priežiūros aktas) kopija pateikiama Krizių centrui ir vaiko motinai ar kitiems jo atstovams pagal įstatymą, kurie Krizių centre apgyvendinami kartu su juo.
35. Krizių centras, gavęs Vaiko laikinosios priežiūros aktą, nedelsdamas, bet ne vėliau nei per vieną darbo dieną, raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis persiunčia jį Savivaldybės administracijai. Centro direktorius, vadovaudamasis šiuo aktu, priima sprendimą skirti Paslaugą per 3 (tris) kalendorines dienas nuo akto gavimo dienos.
36. Gavus Vaiko laikinosios priežiūros aktą, vaiko ir šeimos poreikiai vertinami, pagalbos vaikui ir šeimai planas sudaromas, vadovaujantis Atvejo vadybos tvarkos aprašu, patvirtintu socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Atvejo vadybos tvarkos aprašas). Pagalbos vaikui ir šeimai plano įgyvendinimą koordinuoja Centro atvejo vadybininkas.
37. Krizių centro socialinis darbuotojas kartu su vaiku ir jo šeima turi aptarti, kaip šeima vykdys ir kitus įsipareigojimus (pvz. dirbti, užtikrinti nenutrūkstamą vaiko dalyvavimą mokymosi ir ugdymosi procese ir pan.), ir organizuoti paslaugų, būtinų šiems įsipareigojimams įvykdyti, teikimą.
38. Krizių centro socialinis darbuotojas suteikia vaikui informaciją jam suprantama kalba, atitinkančia jo amžių, raidą, gebėjimus, apie tai, kas yra Krizių centras, kodėl šeima turi gyventi Krizių centre, kaip Krizių centras sieks padėti šeimai, kokios yra Krizių centro taisyklės, vaiko ir jo šeimos teisės ir pareigos. Vaikui sudaromos galimybės užduoti rūpimus klausimus, susijusius su Krizių centru ir jo bei jo šeimos buvimu Krizių centre, išsakyti savo lūkesčius, norus ir pasiūlymus, kurie turi būti įvertinti priimant sprendimus, susijusius su paslaugų teikimu ir vaiko bei šeimos buvimu Krizių centre.
39. Krizių centro specialistai, tiesiogiai dirbantys su vaiku ir (ar) šeima, darbo su vaiku ir (ar) šeima metu siūlo šeimai socialinių problemų sprendimų būdus, formuoja ir skatina vaiko atstovų pagal įstatymą motyvaciją siekti teigiamų pokyčių šeimos gyvenime, tarpininkauja teikiant jiems kitą pagalbą, vertina šeimai teikiamų socialinių paslaugų veiksmingumą, taip pat užtikrina, kad šeimai ir (ar) vaikui teikiamos paslaugos nesidubliuotų su kitomis šeimai ir (ar) vaikui teikiamomis paslaugomis. Jie turi siekti įgalinti pačią šeimą spręsti jai kylančius iššūkius ir prisiimti atsakomybę už savo gyvenimą.
40. Krizių centro socialinis darbuotojas, vadovaudamasis Atvejo vadybos tvarkos aprašu:
40.2. dalyvauja vertinant vaiko ir šeimos poreikius, sudarant pagalbos vaikui ir šeimai planą, atliekant šiame plane jo kompetencijai priskirtus veiksmus ir teikiant paslaugas;
40.3. stebi teikiamų paslaugų poveikį vaikui ir šeimai, jų krizinės situacijos įveikimui, vertina, ar Paslauga vis dar labiausiai atitinka individualius vaiko ir šeimos poreikius ir situaciją;
40.4. bendradarbiauja su vaiko teisių apsaugos specialistais, šeimos atvejo vadybininku ir informuoja apie pokyčius ir poveikį vaiko ir šeimos situacijai nedelsdami, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo užklausos gavimo raštu arba nuotolinio ryšio priemonėmis dienos;
VI SKYRIUS
PASLAUGOS SUSTABDYMAS IR ATNAUJINIMAS
42. Paslauga asmeniui (šeimai) gali būti laikinai sustabdoma, išskyrus atvejus, kai vaikui organizuojama laikinoji priežiūra Krizių centre, gavus asmens (šeimos) prašymą raštu arba Krizių centro darbuotojui surašius aktą, nurodant objektyvias Paslaugos sustabdymo priežastis ir aplinkybes.
43. Sustabdžius Paslaugos teikimą asmeniui (šeimai) išsaugoma vieta Krizių centre, bet ne ilgiau kaip 60 (šešiasdešimt) kalendorinių dienų.
VII SKYRIUS
PASLAUGOS NUTRAUKIMAS
45. Paslaugos teikimas asmeniui (šeimai) nutraukiamas šiais atvejais:
45.1. gavus informaciją, kad asmuo (šeima) pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti ar pablogino sąlygas norėdamas gauti Paslaugą;
45.2. kai asmuo (šeima) nesilaikė Sutarties sąlygų ir/ar šiurkščiai pažeidė Krizių centro klientų vidaus tvarkos taisykles;
45.7. Krizių centro darbuotojui pateikus raštišką pranešimą Centro direktoriui apie kilusią grėsmę Krizių centro darbuotojo ir/ar Paslaugos gavėjų sveikatai ir saugumui ir/ar patirtą smurtą iš asmens (šeimos) ar jo (jos) artimos aplinkos;
47. Krizių centro socialinis darbuotojas per 7 darbo dienas nuo Paslaugos nutraukimo suveda SPIS sistemoje informaciją apie Paslaugos nutraukimą asmeniui (šeimai).
49. Vaiko laikinoji priežiūra Krizių centre gali trukti pagal poreikį, bet ne ilgiau nei 12 mėnesių nuo vaiko laikinosios priežiūros organizavimo dienos. Vaiko laikinosios priežiūros organizavimo Krizių centre pabaiga nustatoma Tarnybos ar jos įgalioto teritorinio skyriaus sprendimu (Tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius užpildo Vaiko laikinosios priežiūros nutraukimo aktą, kurio originalas lieka Tarnyboje ar jos įgaliotame teritoriniame skyriuje, o jo kopijos pateikiamos Krizių centrui (įteikiama susitinkant arba išsiunčiant registruotu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis ne vėliau nei kitą darbo dieną) ir vaiko tėvams (įteikiama susitinkant arba išsiunčiant registruotu paštu ar elektroniniu paštu ne vėliau nei kitą darbo dieną).
IX SKYRIUS
MOKĖJIMO UŽ PASLAUGĄ PROCEDŪRA
51. Asmens (šeimos) pajamos, finansinės galimybės mokėti už Paslaugą ir mokėjimo dydis apskaičiuojami, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo nuostatomis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Savivaldybės tarybos patvirtintais mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašais.
53. Mokėjimo už Paslaugą dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už Paslaugą.
54. Išskirtiniais atvejais, kai Paslauga asmeniui (šeimai) skiriama siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, finansinės galimybės vertinamos po to, kai nustatomas Paslaugos poreikis.
55. Asmens finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą Paslaugos kainą.
56. Kai Paslauga yra teikiama daliai šeimos, vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam asmeniui, apskaičiuojamos Paslaugą gaunančių šeimos narių realiai gaunamą pajamų sumą padalijant iš Paslaugą gaunančių šeimos narių skaičiaus.
57. Konkretus mokėjimo už Paslaugą dydis nustatomas asmens (šeimos) apskaičiuotą finansinių galimybių mokėti už Paslaugą dydį padalijus iš vidutinių metinių mėnesio dienų skaičiaus ir gautą sumą padauginus iš Paslaugos gavėjui per mėnesį suteiktų Paslaugos parų Skaičiaus, neviršijant Savivaldybės tarybos patvirtintos Paslaugos kainos.
58. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Paslauga 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.
59. Už suteiktą Paslaugą mokama iki kito mėnesio 25 dienos banko pavedimu ar grynais pinigais pašte, UAB „Perlas finance“ (www.perlasfinance.lt) ar į Centro kasą.
60. Jeigu asmuo (šeima) nesant objektyvių priežasčių atsisako mokėti ir/ar nemoka 2 mėnesius iš eilės už suteiktą Paslaugą, Paslaugos teikimas nutraukiamas iki skolos padengimo. Jei iš asmens (šeimos) gautų įmokų nepakanka visam įsiskolinimui padengti, gautos įmokos pirmiausia padengia seniausią skolą. Asmeniui (šeimai) siunčiami pranešimai dėl skolos padengimo. Ilgiau nei 6 mėnesius nesumokėjus už suteiktą Paslaugą, mokestis išieškomas teisės aktų nustatyta tvarka.
61. Asmuo (šeima), gaunantis (gaunanti) Paslaugą, privalo pranešti Krizių centro socialiniam darbuotojui apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo dienos. Asmuo (šeima), kurio (kurios) pajamų dydis keičiasi kiekvieną mėnesį, privalo kiekvieną mėnesį pateikti Krizių centro socialiniam darbuotojui pažymą apie asmens (šeimos) pajamas.
62. Krizių centro socialinis darbuotojas kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną vertina asmens (šeimos) galimybes mokėti ir parengia Pažymą apie mokesčio už suteiktą Paslaugą dydį (toliau – Pažyma), kuri laikoma neatskiriama Sutarties dalimi (Pažymos formą tvirtina Centro direktorius) Pažyma yra pateikiama Paslaugą gaunančiam asmeniui (gaunančiai šeimai). Asmuo (šeima), susipažinęs (susipažinusi) su Pažyma, savo pastabas gali pateikti Centrui raštu ar elektroniniu paštu centras@kaunorspc.lt.
63. Pasikeitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam valstybės remiamų pajamų dydžiui, mokėjimą už socialines paslaugas reglamentuojantiems norminiams aktams ar asmens (šeimos) pajamoms, Krizų centro socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių pasikeitimų datos iš naujo vertina asmens (šeimos narių) finansines galimybes.
64. Perskaičiavus asmens (šeimos) finansines galimybes, asmuo (šeima) už suteiktą Paslaugą moka nuo to mėnesio, per kurį pasikeitė asmens (šeimos) finansinės galimybės.
65. Asmuo (šeima), pageidaujantis pakartotinai gauti Paslaugą Krizių centre, privalo sumokėti visas skolas už anksčiau Centro teiktas socialines paslaugas.
66. Sutarties nutraukimas neatleidžia asmens (šeimos) nuo pareigos sumokėti už suteiktą Paslaugą. Į teismą kreipiamasi dėl skolos priteisimo tik tuo atveju, jei ji didesnė nei 50 Eur.
67. Asmuo (šeima), gaunantis Paslaugą Krizių centre, gali kreiptis į Socialinės paramos skyrių dėl atleidimo nuo mokesčio (ar jo dalies) už Paslaugą, pateikdamas motyvuotą prašymą ir jį pagrindžiančius dokumentus. Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka Paslaugos gavėjas gali būti atleistas nuo mokesčio (ar jo dalies) už Paslaugą.
X SKYRIUS
DUOMENŲ APSAUGA
69. Centras užtikrina, kad asmens (šeimos) asmens duomenys yra renkami ir tvarkomi tik Paslaugos teikimo tikslais, remiantis Europos Sąjungos Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu 2016/676 (toliau – BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (toliau – ADTAĮ), Centro asmens duomenų tvarkymo politika, kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, bei toliau nėra tvarkomi su tais tikslais nesuderinamu būdu.
70. Centras užtikrina BDAR ir ADTAĮ numatytas Paslaugos gavėjų teises: 1) žinoti (būti informuoti) apie savo asmens duomenų tvarkymą; 2) susipažinti su savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi; 3) reikalauti sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant ADTAĮ, BDAR ir kitų asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų; 4) nesutikti, kad būtų tvarkomi jų asmens duomenys.
XI SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE PASLAUGOS GAVĖJĄ SAUGOJIMAS
72. Informacija apie Paslaugos gavėją kaupiama ir saugoma Paslaugos dokumentų byloje Krizių centre 3 metus nuo Paslaugos nutraukimo.
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
74. Lėšos, gautos už Paslaugą, apskaitomos ir naudojamos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.
76. Asmuo (šeima) išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo gali skųsti Centro direktoriui, Savivaldybės administracijos direktoriui.
77. Krizių centro atsakingi darbuotojai dėl netinkamo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir Paslaugos teikimo gali būti traukiami atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.
78. Ginčai dėl asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir teikimo sprendžiami teisės aktų nustatyta tvarka.
79. Centras savo interneto svetainėje viešina informaciją apie Krizių centre teikiamas socialines paslaugas, jų kainas ir numatytą (planinį) ir laisvų vietų skaičių (ne rečiau kaip 1 kartą per mėnesį).
Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos
teikimo Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno
rajono socialinių paslaugų centro skyriuje
centre tvarkos aprašo
1 priedas
INTENSYVIOS KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGOS TEIKIMO SUDĖTIS
Eil. Nr. |
Paslaugą sudaro |
Paslaugos sudėtis |
1. |
Informavimas |
1.1. Reikalingos informacijos apie socialinę pagalbą suteikimas. |
2. |
Konsultavimas |
1.2. Pagalba, kurią teikiant kartu su asmeniu analizuojama asmens (šeimos) problema ir ieškoma veiksmingų jos sprendimo būdų. |
3. |
Tarpininkavimas ir atstovavimas |
3.1. Pagalba apmokant mokesčius, tvarkant dokumentus ir kitus formalumus, užrašant pas gydytojus ir kitus specialistus, organizuojant transporto paslaugą ir ūkinius (buitinius) darbus; 3.2. Tarpininkavimas tarp asmens (šeimos) ir jo aplinkos (kitų institucijų, specialistų, asmenų); 3.3. Pagalba lydint į institucijas. |
4. |
Bendravimas |
4.1. Komunikavimas, prasminga sąveika tarp dviejų ar daugiau žmonių. |
5. |
Psichologinė pagalba |
5.1. Psichologo teikiamos paslaugos. |
6. |
Psichosocialinė pagalba |
6.1. Pagalbos (socialinės, psichologinės) suteikimas ir organizavimas. |
7.
|
Laikinas apgyvendinimas
|
7.1. Suteikti vietą kambaryje (lovą (-as),spintą ir pan.); |
7.2. Išduoti patalynę (antklodę, pagalvę, užvalkalus, rankšluosčius); |
||
7.3. Suteikti galimybę naudotis virykle, virtuvės baldais, šaldytuvu, mikrobangų krosnele, indais; |
||
7.4. Teikti paramą maisto produktais iš LPF „Maisto bankas“; |
||
7.5. Sudaryti sąlygas asmens higienai (naudotis dušu, skalbimo mašina ir skalbinių džiovykle); |
||
7.6. Organizuoti pagalbą aprūpinant būtiniausiais drabužiais, avalyne, asmens higienos priemonėmis. |
||
8. |
Kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymas ir/ar palaikymas |
8.1. Savitvarka; |
8.2. Asmens higienos įgūdžių ugdymas; |
||
8.3. Sveikos gyvensenos įgūdžių ugdymas; |
||
8.4. Namų ruošos darbai, namų saugumas; |
||
8.5. Švaros ir tvarkos palaikymas; |
||
8.6. Maisto ruošimas; |
||
8.7. Biudžeto planavimas, pinigų taupymas ir valdymas; |
||
8.8. Naudojimasis banko paslaugomis; |
||
8.9. Apsipirkimas; |
||
8.10. Orientavimasis aplinkoje; |
||
8.11. Naudojimasis viešuoju transportu ir kt. |
||
9. |
Tėvystės įgūdžių ugdymas |
9.1. Užsiėmimų ciklas, skirtas tėvystės įgūdžių stiprinimui. |
10. |
Darbo įgūdžių ugdymas |
10.1. Siuvimas, mezgimas, dailės bei kūrybiniai užsiėmimai, savarankiškas patalpų, aplinkos tvarkymas ir pan.). |
11. |
Apsaugos organizavimas |
11.1. Saugios aplinkos užtikrinimas. |
12. |
Kitos paslaugos |
12.1. Kitos asmeniui (šeimai) reikalingos paslaugos. |
______________________________
Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos
teikimo Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno
rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių
centre tvarkos aprašo
2 priedas
KRIZIŲ CENTRO PASLAUGŲ TEIKIMO IR STEBĖSENOS PLANAS
____________ Nr. ____________
(data)
______________
(vieta)
DUOMENYS APIE PASLAUGŲ GAVĖJĄ (jei paslaugų gavėjas – šeima, nurodomi visų paslaugas gaunančių šeimos narių duomenys):
Vardas (-ai), pavardė (-ės), gimimo data (-os), šeimos narių tarpusavio ryšiai: ____________________________________________________________
Vaiko (-ų) vardas (-ai), pavardė (-ės): ___________________________________________________________________________________________
Paslaugų Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno rajono socialinių paslaugų centro skyriuje Krizių centre (toliau – krizių centras) paskyrimo data: _____________________
Paslaugų krizių centre paskyrimo priežastis (pažymėti visus tinkamus variantus):
Priežastis |
ü |
Fizinis smurtas artimoje aplinkoje |
|
Seksualinis smurtas artimoje aplinkoje |
|
Emocinis / psichologinis smurtas artimoje aplinkoje |
|
Fizinis smurtas |
|
Seksualinis smurtas |
|
Emocinis / psichologinis smurtas |
|
Netektis |
|
Asmens gyvenamosios vietos praradimas |
|
Užimtumo / darbo problemos |
|
Žalingų įpročių / priklausomybių sukeltos problemos |
|
Savižudybės rizika |
|
Santykių problemos |
|
Nėštumas ir kūdikio gimimas |
|
Prarastas savarankiškumas dėl... (nurodyti) |
|
Socialinę riziką patirianti šeima (turinti vaikų) dėl: o tinkamo būsto neturėjimo / gyvenamosios vietos stokos o ilgalaikio nedarbo o pajamų stokos o tėvystės įgūdžių stokos o socialinių įgūdžių stokos o priklausomybių o artimoje aplinkoje patirto smurto o artimųjų stokos ar jų neturėjimo o kita (nurodyti) ____________________________ |
|
Vieniša (-as) motina ir jos vaikai dėl: o tinkamo būsto neturėjimo / gyvenamosios vietos stokos o ilgalaikio nedarbo o pajamų stokos o priklausomybių o artimoje aplinkoje patirto smurto o artimųjų stokos ar jų neturėjimo o kita (nurodyti) ____________________________ |
|
Besilaukianti moteris, išgyvenanti krizę dėl: o tinkamo būsto neturėjimo / gyvenamosios vietos stokos o ilgalaikio nedarbo o pajamų stokos o priklausomybių o artimoje aplinkoje patirto smurto o artimųjų stokos ar jų neturėjimo o kita (nurodyti) ____________________________ |
|
Šeimoje nustatytas vaiko apsaugos poreikis dėl (nurodyti):
|
|
Kiti (-os) krizinėje situacijoje esantys (-čios) asmenys (šeimos) (nurodyti):
|
|
Paslaugų teikimo tikslas ir uždaviniai: __________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pagrindiniai krizinės situacijos įveikimo tikslai (ką norima pasiekti – kas parodytų, kad asmens (šeimos) krizinė situacija įveikta)
(pažymėti tinkamus variantus):
o rasti tinkamą gyvenamąją vietą
o padėti rasti darbą ir įsitvirtinti darbo rinkoje
o padėti išgyventi netektį
o padėti išgyventi kitus sudėtingus jausmus, kilusius dėl krizinės situacijos (įvardyti, kokius ir dėl kokios krizinės situacijos kilusius) __________
______________________________________________________________________________________________________________________
o sustiprinti tėvystės įgūdžius
o išmokyti tinkamai tenkinti vaiko poreikius
o įgyti gebėjimą spręsti problemas nenaudojant fizinio smurto / nutraukti smurtinius santykius
o padėti kompensuoti prarastą savarankiškumą (nurodyti, kaip) __________________________________________________________________
o kita (nurodyti) _______________________________________________________________________________________________________
Planuojamas paslaugų teikimo laikotarpis: ______________________________________________________________________________________
POREIKIAI |
INFORMACIJA APIE PASLAUGŲ TEIKIMĄ |
||||
Asmens vardas, pavardė: |
|||||
POREIKIŲ SRITYS[1] |
PROBLEMINĖ SRITIS IR PRIEŽASTYS[2] |
REIKALINGA PAGALBA, PASLAUGOS |
PASLAUGŲ TEIKIMO TRUKMĖ, DAŽNUMAS |
TEIKĖJAS (nurodomas pažymint, ar tai – krizių centro, ar kitų įstaigų specialistas) |
NUMATOMI REZULTATAI, POKYČIAI |
Įvardijami konkretūs asmens poreikiai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lentelė pratęsiama tiek, kiek to teikia visiems poreikiams aprašyti; kiekvieno paslaugų gavėjo poreikiai aprašomi atskirai.
Asmens (šeimos) stiprybės, galinčios padėti įveikti krizinę situaciją (aprašyti) __________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Asmens (šeimos) silpnybės, dėl kurių reikalinga papildoma pagalba (aprašyti) __________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Asmens (šeimos) lūkesčiai dėl paslaugų ir kitokios pagalbos (aprašyti) ________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Numatoma paslaugų teikimo peržiūros data _____________________________
Krizių centro paslaugų teikimo ir stebėsenos planą parengė __________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas)
Sudarant Krizių centro paslaugų teikimo ir stebėsenos planą dalyvavo[3]:
__________________________________________________________
(vaiko vardas, pavardė, parašas[4])
__________________________________________________________
(vaiko atstovo pagal įstatymą vardas, pavardė, parašas)
Specialistai:
__________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas)
__________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas)
Paslaugų teikimo peržiūros data ________________________________
Paslaugų teikimo peržiūroje dalyvavę specialistai ir kiti asmenys:
__________________________________________________________
(vaiko vardas, pavardė, parašas[5])
__________________________________________________________
(vaiko atstovo pagal įstatymą vardas, pavardė, parašas)
Specialistai:
__________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas)
__________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, parašas)
Peržiūros išvados:
Eil. Nr. |
Paslaugų gavėjo duomenys (vardas, pavardė) |
Poreikis (nustatytas paslaugų teikimo pradžioje) |
Pasiekti rezultatai / pokyčiai |
Pokyčius įrodantys faktai, argumentai |
Paslaugų, pagalbos ar kitų priemonių tęstinumo poreikis, Krizių centro paslaugų teikimo ir stebėsenos plano pakeitimai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Krizių centro paslaugų teikimo ir stebėsenos plano sudarymo užbaigimas[6]
Krizių centro paslaugų teikimo ir stebėsenos plano sudarymo užbaigimo data: _______________________
Priežastys: ________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________
[1] Jei paslaugos teikiamos šeimai, jos numatomos pagal individualią šeimos situaciją, nustačius individualius kiekvieno šeimos nario poreikius.
[2] Nustatant problemines sritis, svarbu išsiaiškinti problemų priežastis, t. y. išsiaiškinti, kuri problema yra tikra ir kurią būtina spręsti. Dažnai tai, kas nustatoma kaip problema, gali būti jos pasekmė, todėl pašalinus problemos pasekmę problema gali likti neišspręsta. Pavyzdžiui, naktinis vaiko šlapinimasis į lovą gali būti vaiko fizinės sveikatos sutrikimo pasekmė, bet gali būti ir jo patirtos seksualinės prievartos pasekmė. Pirmu atveju būtina skirti tinkamą gydymą, antru atveju pirmiausia reikėtų padėti vaikui tinkamai išgyventi trauminę patirtį.
[3] Išvardijami visi dalyvavę asmenys.
[4] Vaiko parašas nebūtinas, jei vaikas dėl amžiaus ar išsivystymo lygio, kitų priežasčių negali išreikšti savo nuomonės.
[5] Vaiko parašas nebūtinas, jei vaikas dėl amžiaus ar išsivystymo lygio, kitų priežasčių negali išreikšti savo nuomonės.
[6] Pildoma tik tuo atveju, jei individualus paslaugų poreikio vertinimas užbaigiamas.