RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administravimo maksimalaus tarifo apskaičiavimo tvarkos aprašo ir namo techninės priežiūros MAKSIMALIŲ tarifų apskaičiavimo metodikos Patvirtinimo
2014 m. spalio 9 d. Nr. T-825
Radviliškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnio 9 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 603 „Dėl Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“, Radviliškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administravimo maksimalaus tarifo apskaičiavimo tvarkos aprašą (pridedama).
3. Pripažinti netekusiu galios Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 2 d. sprendimą Nr. T-184 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo ir jos techninės priežiūros maksimalių tarifų tvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Radviliškio rajono savivaldybės tarybos
2014 m. spalio 9 d. sprendimu Nr. T-825
DAUGIABUČIŲ NAMŲ BENDROjo naudojimo objektų ADMINISTRAVIMO maksimalaus TARIFo APSKAIČIAVIMO tvarkos aprašas
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administravimo maksimalaus tarifo apskaičiavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų bendrojo naudojimo objektų administravimo maksimalaus tarifo apskaičiavimą, kai bendrojo naudojimo objektai administruojami pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnį.
2. Šiuo aprašu privalo vadovautis asmenys, pretenduojantys teikti Radviliškio rajono savivaldybėje esančių daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas ir Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti bendrojo naudojimo objektų administratoriai (toliau – administratoriai).
2.1. Aprašas parengtas vadovaujantis daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administravimą reglamentuojančiais šiais teisės aktais:
2.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 601 „Dėl Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“;
II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS
3. Šioje tvarkoje vartojamos sąvokos:
3.1. Administravimas – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.240 straipsnio 1 dalyje (paprastasis administravimas);
3.2. Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų atnaujinimas – namo bendrųjų konstrukcijų, patalpų, inžinerinės įrangos remontas ar keitimas naujomis siekiant atkurti ar pagerinti jų normatyvines savybes, įgyvendinant privalomuosius statinių (gyvenamųjų namų) naudojimo ir priežiūros reikalavimus.
3.3. Daugiabutis namas, butas, patalpos, bendrojo naudojimo objektai – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatyme.
3.4. Pastatas, pastato inžinerinės sistemos, remontas, rekonstravimas – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos statybos įstatyme.
3.5. Privalomieji statinių (gyvenamųjų namų) naudojimo ir priežiūros reikalavimai – Lietuvos Respublikos įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotų institucijų patvirtintuose norminiuose dokumentuose (statybos techniniuose reglamentuose, statinių naudojimo ir priežiūros taisyklėse, kituose teisės aktuose) nustatyti pastato mechaninio atsparumo ir pastovumo, gaisrinės saugos, higienos, sveikatos ir aplinkos apsaugos, saugaus naudojimo, apsaugos nuo triukšmo, energijos taupymo ir šilumos išsaugojimo, kiti pastato, jo inžinerinių sistemų naudojimo ir priežiūros reikalavimai.
III. DAUGIABUČIŲ NAMŲ BENDROjo naudojimo objektų ADMINISTRAVIMO bazinio TARIFo apskaičiavimo TVARKA
4. Bendrojo naudojimo objektų administravimo bazinio tarifo apskaičiavimo tvarką nustato savivaldybės taryba.
5. Administravimo bazinis tarifas apskaičiuojamas vadovaujantis administravimo funkcijomis, kurios numatytos Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo nuostatuose:
5.3. pastebėtų defektų, gedimų, galimų avarinių situacijų fiksavimas atitinkamuose dokumentuose, numatant priemones jiems šalinti;
5.4. kasmetinių ir neeilinių apžiūrų atlikimas, apžiūros aktų ir namo techninės priežiūros žurnalų pildymas;
5.5. namo būklės įvertinimas ir jos atitikimo privalomųjų reikalavimų visumai nustatymas pagal nuolatinių stebėjimų ir apžiūrų rezultatus;
5.6. metinių ir ilgalaikių remonto ar kitokio tvarkymo darbų ir lėšų poreikio planų sudarymas, viešas skelbimas patalpų savininkams;
5.8. rangos darbų arba paslaugų pirkimo organizavimas, vadovaujantis paslaugų kainos ir kokybės kriterijais; sutarčių paslaugoms, remontui ar rekonstrukcijai sudarymas;
5.9. pastato bendrosios inžinerinės įrangos priežiūros paslaugų teikėjų atrankos organizavimas, sutarčių sudarymas ir jų įgyvendinimo kontrolės užtikrinimas;
5.11. mėnesinių išlaidų už komunalines ir kitas paslaugas daugiabučio namo bendroms reikmėms apskaičiavimas, šių išlaidų kontrolės, surinkimo ir naudojimo apskaita;
5.12. mėnesinių išlaidų patalpų savininkams paskaičiavimas, jų paskirstymas, sąskaitų ir pranešimų spausdinimas ir pristatymas, įmokų surinkimas ir mokėjimų kontrolės vykdymas;
5.13. bendro naudojimo objektų techninės priežiūros, avarijų likvidavimo organizavimas, privalomųjų statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimų įgyvendinimo darbų pajamų ir išlaidų apskaitos tvarkymas;
5.14. kasmetinių ir neeilinių butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas, veiklos rezultatų apibendrinimas, ataskaitų ir informacijos teikimas butų ir kitų patalpų savininkams, protokolavimas, susirinkimų (balsavimo raštu) dokumentacijos saugojimas;
5.18. namui priskirto žemės sklypo (jeigu jis teisės aktų nustatyta tvarka priskirtas ar suformuotas), bendrojo naudojimo patalpų (laiptinių, holų, kitų patalpų) tvarkymo organizavimas, namo techninės ir kitos dokumentacijos rengimas;
6. Administravimo išlaidos apskaičiuojamos kiekvienam konkrečiam namui kartą per kalendorinius metus ir įtraukiamos į metinius planus, išskyrus šiame Apraše nustatytas išimtis.
7. Apskaičiuojant administravimo išlaidas, įvertinama:
7.1. darbų apimtis. Darbų apimtis nustatoma pagal administratoriui priskirtus darbus (Aprašo 6 p.) bei kitas privalomas administratoriaus funkcijas pagal analogus, taikomus praktikoje;
7.2. darbo užmokestis. Darbo užmokestis nustatomas pagal darbų (pareigybių) vertinimo sistemą, nurodytą šio Aprašo 10-12 punktuose, pagal atitinkamos kvalifikacijos darbuotojų darbo laiko kainą rinkoje (nustatoma analogo principu);
7.4. pridėtinės išlaidos – šiame Apraše nustatytas procentų dydis nuo darbo užmokesčio. Pridėtinės išlaidos apskaičiuojamos procentais nuo darbuotojų darbo užmokesčio sumos. Pridėtines išlaidas sudaro:
7.4.1. ūkio išlaidos, tenkančios administravimo funkcijoms vykdyti:
7.4.1.1. ūkio išlaidos (pašto, ryšių, banko, transporto, informacinės, kanceliarinės, apsaugos, apšvietimo, šildymo, vandentiekio, kanalizacijos, patalpų valymo ir pan.);
7.4.2. darbuotojų aptarnavimo ir priežiūros išlaidos (sanitarinė ir higieninė priežiūra, buitinės paslaugos, žmonių sauga darbe).
7.4.3. darbų organizavimo išlaidos:
7.4.3.1. prietaisų ir įrangos amortizaciniai atskaitymai, nusidėvėjimo, remonto, priežiūros išlaidos;
7.4.3.2. priešgaisrinės apsaugos, normatyvų rengimo, techninių tyrimų, darbų, priežiūros ir tvarkymo, darbų priėmimo naudoti išlaidos;
8. Normuojamos administravimo funkcijoms vykdyti išlaidos skaičiuojamos pagal formulę:
I = Idu + Idr + Iprd + P (Lt;)
I – išlaidos administravimo funkcijoms vykdyti
Idu - darbo užmokesčio išlaidos
Idr - išlaidos socialiniam draudimui
Iprd - pridėtinės išlaidos
P – pelnas (norminis)
9. Darbo užmokesčio išlaidų poreikis apskaičiuojamas pagal Aprašo 6 punkte nurodytas administratoriaus funkcijas bei kitas administravimo funkcijas, kurios numatytos Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo nuostatuose. Nustatomas rekomenduotinas administruojančios įmonės darbuotojų pareigybių poreikis (1 lentelė):
10. Darbo užmokesčio išlaidų apskaičiavimas orientuotas į valstybės įstatymais nustatytus minimalius valandinius ir mėnesinius atlygius.
11. Įmonės darbo užmokesčio išlaidos apskaičiuojamos:
n
11.1. Idu = å A x K x N (Lt) arba Idu = A x BPP
1 – n
A – darbuotojų minimalus mėnesinis atlygis (MMA);
K – MMA tarifinio atlygio koeficientas - 10 p. 1 lentelė;
N – atitinkamų pareigybių skaičius - 10 p. 1 lentelė;
BPP – bendras pareigybių poreikis – 10 p. 1 lentelė;
IV. KONKRETAUS NAMO ADMINISTRAVIMO MAKSIMALAUS TARIFO APSKAIČIAVIMAS
13. Konkretaus namo administravimo maksimalus tarifas apskaičiuojamas šio Aprašo 121 punkte nustatyta tvarka paskaičiuoto administravimo bazinio tarifo pagrindu.
14. Administravimo tarifą konkrečiam namui administratorius gali perskaičiuoti vieną kartą per kalendorinius metus. Jeigu keičiasi administravimo bazinio tarifo dydžio paskaičiavimui įtakos turinčius rodiklius bei jų dydžius reglamentuojantys teisės aktai, taip pat konkretaus namo ilgaamžiškumas ar plotas, administratorius turi teisę konkretaus namo tarifą perskaičiuoti ir dažniau nei vieną kartą per kalendorinius metus (pagal poreikį).
15. Namo administravimo maksimalus tarifas išreiškiamas litais per mėnesį butų ir kitų patalpų naudingojo ploto vienam kvadratiniam metrui (neįskaitant PVM).
16. Konkretaus namo administravimo maksimalus tarifas (Tn) apskaičiuojamas pagal formulę (neįskaitant PVM):
Tn = Tbaz x k1 x k2 (Lt/m2)
k1 - tarifo diferenciacijos koeficientas, priklausantis nuo pastato ilgaamžiškumo (2 lentelė):
2 lentelė
Pastato amžius |
Koeficiento k1 reikšmė |
iki 10 metų |
0,8 |
10 - 20 metų |
0,9 |
20 - 40 metų |
1 |
40 - 70 metų |
1,1 |
daugiau kaip 70 m. |
1,2 |
17. Vadovaujantis šio Aprašo 17 punktu, apskaičiuojamas maksimalus leistinas konkretaus namo administravimo tarifas. Faktinis konkrečiam namui taikomas administravimo tarifas gali būti mažesnis už maksimalų leistiną konkretaus namo tarifą, tačiau skirtumas tarp jų negali būti didesnis nei 25 procentai.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
PATVIRTINTA
Radviliškio rajono savivaldybės tarybos
2014 m. spalio 9 d. sprendimu Nr. T-825
DAUGIABUČIŲ NAMŲ TECHNINĖS PRIEŽIŪROS maksimalių TARIFų APSKAIČIAVIMO METODIKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Daugiabučių gyvenamųjų namų (išskyrus jo šildymo ir karšto vandens sistemų, lifto) techninės priežiūros tarifo apskaičiavimo metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja Radviliškio rajono savivaldybės daugiabučių gyvenamųjų namų (išskyrus jo šildymo ir karšto vandens sistemų, lifto) techninės priežiūros tarifų apskaičiavimo šaltinius, subjektus, sąvokas, apskaičiavimo reikalavimus, kai bendrojo naudojimo objektų administravimą vykdo pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnį Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti administratoriai.
2. Metodika taikoma daugiabučių gyvenamųjų namų butų ir kitų patalpų savininkams ir daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administratoriams.
3. Daugiabučių gyvenamųjų namų naudojimas ir techninė priežiūra vykdomi Statybos techninių reglamentų bei kitų techninę priežiūrą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
4. Šios Metodikos rekomenduojama laikytis daugiabučių namų savininkų bendrijoms ir jungtinės veiklos sutarties įgaliotiems asmenims.
5. Metodika parengta vadovaujantis šiais teisės aktais:
5.4. statybos techniniu reglamentu STR 1.12.05:2010 „Privalomieji statinių (gyvenamųjų namų) naudojimo ir priežiūros reikalavimai“, patvirtintu Aplinkos ministro 2002 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. 351.
5.5. statybos techniniu reglamentu STR 1.01.09:2003 „Statinių klasifikavimas pagal jų naudojimo paskirtį“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 289
5.6. statybos techniniu reglamentu STR 2.02.01:2004 „Gyvenamieji pastatai“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 705
II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS
6. Daugiabučio namo techninė priežiūra - atitinka Lietuvos Respublikos statybos įstatyme vartojamą sąvoką „statinio techninė priežiūra“.
7. Privalomieji statinių (gyvenamųjų namų) naudojimo ir priežiūros reikalavimai (toliau – privalomieji reikalavimai) – Lietuvos Respublikos įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotų institucijų patvirtintuose norminiuose teisės aktuose (statybos techniniuose reglamentuose, statinių naudojimo ir priežiūros taisyklėse, kituose teisės aktuose) nustatyti pastato mechaninio atsparumo ir pastovumo, gaisrinės saugos, higienos, sveikatos ir aplinkos apsaugos, saugaus naudojimo, apsaugos nuo triukšmo, energijos taupymo ir šilumos išsaugojimo, kiti pastato, jo inžinerinių sistemų naudojimo ir priežiūros reikalavimai.
8. Baziniai (skaičiuojamieji) techninės priežiūros tarifai – darbo, medžiagų ir mechanizmų sąnaudų statyboje pagrindu nustatytas bazinio namo bendrojo naudojimo objektų nuolatinės techninės priežiūros mėnesinio mokesčio dydis be PVM už vieną kvadratinį metrą. Baziniai (skaičiuojamieji) techninės priežiūros tarifai apskaičiuoti ir nustatyti atsižvelgiant į UAB „Sistela“ parengtas rekomendacijas dėl daugiabučių gyvenamųjų namų administravimo ir priežiūros mokesčio tarifų apskaičiavimų pagal 2013 m. spalio mėn. statinių statybos skaičiuojamąsias kainas.
9. Namo techninės priežiūros tarifas – administratoriaus apskaičiuotas konkretaus namo bendrojo naudojimo objektų nuolatinės techninės priežiūros mėnesinio mokesčio dydis be PVM už vieną kvadratinį metrą.
10. Gyvenamasis namas – gyventi pritaikytas pastatas, kuriame daugiau kaip pusė naudingojo ploto yra gyvenamosios patalpos.
III. DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ TECHNINĖS PRIEŽIŪROS TARIFO APSKAIČIAVIMO REIKALAVIMAI
12. Daugiabučių gyvenamųjų namų techninės priežiūros tarifas apskaičiuojamas vadovaujantis privalomaisiais statinių (gyvenamųjų namų) naudojimo ir priežiūros reikalavimais, nustatytais statybos techniniame reglamente STR 1.12.05:2010 „Privalomieji statinių (gyvenamųjų namų) naudojimo ir priežiūros privalomieji reikalavimai“.
13. Namo techninės priežiūros tarifas konkrečiam namui apskaičiuojamas pagal formulę:
T = Ttp x K1 x K2 Lt/m² per mėnesį
T – techninės priežiūros mokesčio tarifas konkrečiam pastatui;
Ttp – bazinis (skaičiuojamasis) techninės priežiūros tarifas (1 priedas);
Kı – koeficientas, įvertinantis gyvenamųjų namų aukštingumą (2 priedas);
K2 - koeficientas, įvertinantis gyvenamųjų namų eksploatavimo laiką nuo eksploatavimo pradžios (3 priedas).
14. Namo techninės priežiūros tarifas skaičiuojamas pagal šioje Metodikoje pateiktą formulę be pridėtinės vertės mokesčio.
15. Administratorius, vadovaudamasis šia Metodika ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. lapkričio 18 d. įsakymu Nr. D1-888 patvirtintu Daugiabučių namų techninės priežiūros pagrindinių darbų sąrašu, vykdo organizacines ir technines priemones gyvenamojo namo būklei palaikyti, kad būtų užtikrinti esminiai statinio reikalavimai per ekonomiškai pagrįstą gyvenamojo namo naudojimo trukmę.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
16. Tai, kas nereglamentuota šioje Metodikoje, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
Daugiabučių gyvenamųjų namų bendrosios
nuosavybės techninės priežiūros tarifo
apskaičiavimo metodikos
1 priedas
DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ TECHNINĖS PRIEŽIŪROS BAZINIAI (SKAIČIUOJAMIEJI) TARIFAI
Pastato naudingasis plotas, m2 |
Bazinis (skaičiuojamasis) tarifas Lt už m² be PVM |
Iki 1000 |
0,165 |
Nuo 1001 iki 3000 |
0,16 |
Daugiau kaip 3000 |
0,155 |
Daugiabučių gyvenamųjų namų bendrosios
nuosavybės techninės priežiūros tarifo
apskaičiavimo metodikos
2 priedas
DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ TECHNINĖS PRIEŽIŪROS MOKESČIO TARIFŲ KOEFICIENTAI, ĮVERTINANTYS NAMŲ AUKŠTINGUMĄ
Gyvenamojo namo aukštų skaičius |
Koeficiento K1 reikšmės
|
1 |
1,115 |
2 |
1,11 |
3 |
1,1 |
4 |
1,08 |
5 |
1 |
6 |
0,91 |
7 |
0,84 |
8 |
0,82 |
9 |
0,81 |
10 |
0,79 |
11 |
0,76 |
12 |
0,71 |
____________________________________
Daugiabučių gyvenamųjų namų bendrosios
nuosavybės techninės priežiūros tarifo
apskaičiavimo metodikos
3 priedas
DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ TECHNINĖS PRIEŽIŪROS MOKESČIO TARIFŲ KOEFICIENTAI, ĮVERTINANTYS NAMŲ EKSPLOATAVIMO LAIKĄ
Gyvenamojo namo eksploatavimo laikas |
Koeficiento K2 reikšmės |
iki 10 metų |
0,8 |
10–20 metų |
0,9 |
20–40 metai |
1 |
40-70 |
1,1 |
daugiau kaip 70 metai |
1,3 |
____________________________________