IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2009 M. BALANDŽIO 23 D. SPRENDIMO NR. T-478 „DĖL NAUJOS REDAKCIJOS IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. gruodžio 22 d. Nr. T- 180

Ignalina

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. spalio 29 d. sprendimu Nr. T-137 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės administracijos struktūros patvirtinimo“,  atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 13, 15 ir 27 straipsnių pakeitimo įstatymo 1 straipsnio pakeitimo įstatymą, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 4, 6, 9, 10-3, 13, 14, 15, 16, 20, 29, 31, 32, 33, 34, 35, 50 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 32-1 straipsniu įstatymą, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 11, 13, 20 ir 29 straipsnių pakeitimo įstatymą, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 23 d. sprendimu Nr. T-478 „Dėl naujos redakcijos Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (toliau – reglamentas):

1.1. Pakeisti reglamento 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Tarybos mažuma (opozicija) – savivaldybės tarybos narių frakcija ir (ar) savivaldybės tarybos narių grupė, pirmajame ar kitame savivaldybės tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaravusios (deklaravusi), kad nesiūlo savo kandidato sudarant savivaldybės vykdomąją instituciją, nedelegavusios (nedelegavusi) savo kandidatų į mero pavaduotojo pareigas ir pateikusios (pateikusi) savo veiklos kryptis.“.

1.2. Pakeisti reglamento 28.1 papunktį vietoj žodžių „Buhalterinės apskaitos“ įrašant žodžius „Finansų valdymo ir apskaitos“ ir jį išdėstyti taip:

28.1. Tarnautojas, tvarkantis darbo laiko apskaitą, kiekvieną mėnesį rengia Tarybos narių darbo laiko apskaitos žiniaraštį, kurį pateikia tvirtinti merui ir patvirtintą atiduoda Finansų valdymo ir apskaitos skyriui. Tarnautojas darbo laiko apskaitos žiniaraštį užpildo vadovaudamasis posėdžių protokoluose nurodytu posėdžių trukmės laiku.“.

1.3. Pakeisti reglamento 29.2.1 papunktį vietoj žodžių „Buhalterinės apskaitos“ įrašant žodžius „Finansų valdymo ir apskaitos“, vietoj skaičiaus „5“ įrašant skaičių „10“ ir jį išdėstyti taip:

29.2.1. pasibaigus mėnesiui, Tarybos narys Ignalinos rajono savivaldybės administracijos Finansų valdymo ir apskaitos skyriui iki kito mėnesio 10 dienos pateikia išlaidas patvirtinančius dokumentus (sąskaitas faktūras, paslaugų pirkimo sutartis, mokėjimo nurodymus, jo pasirašytus kasos aparatų kvitus).“.

1.4. Pakeisti reglamento 29.2.2. papunktį vietoj žodžių „Buhalterinės apskaitos“ įrašant žodžius „Finansų valdymo ir apskaitos“, vietoj skaičiaus „10“  įrašant skaičių „16“ ir jį išdėstyti taip:

29.2.2. Ignalinos rajono savivaldybės administracijos Finansų valdymo ir apskaitos skyrius, patikrinęs dokumentus, iki mėnesio 16 dienos perveda lėšas tarybos nariui į nurodytą sąskaitą banke, neviršijant reglamento 29 punkte nustatyto dydžio išmokos.“.

1.5. Pakeisti reglamento 52 punktą ir jį išdėstyti taip:

52. Komiteto posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja daugiau kaip pusė komiteto narių.“.

1.6. Pakeisti reglamento 73 punktą ir jį išdėstyti taip:

73. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos, Antikorupcijos komisijas. Šių komisijų kompetencija nustatyta Vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 3 ir 4 dalyse. Minėtos komisijos sudaromos iš 6–9 narių. Etikos ir Antikorupcijos komisijose seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių. Antikorupcijos komisija tarybos sprendimu arba mero siūlymu dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą jos nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.“. 

1.7. Pakeisti reglamento 74 ir 75 punktus išbraukiant žodį „Administracinės“, 75 punkte išbraukiant žodį „meras“ juos išdėstyti taip:

74. Etikos ir Antikorupcijos komisijų primininkus Taryba mero teikimu skiria iš Tarybos narių. Jeigu yra paskelbta Tarybos mažuma (opozicija), Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkų kandidatūras meras teikia savivaldybės Tarybos mažumos (opozicijos) raštišku siūlymu. Jeigu Tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkų kandidatūrų, šių komisijų pirmininkus Taryba skiria mero teikimu. Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai. Šios funkcijos įrašomos į jų pareigybių aprašymus.

75. Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkų pavaduotojų kandidatūras iš komisijos narių Tarybai tvirtinti teikia komisijų pirmininkai. Jeigu Taryba nepatvirtina komisijos pirmininko pateiktų kandidatų, komisijos pirmininkas teikia kitus kandidatus iš komisijos narių.“.

1.8. Pakeisti reglamento 79 punktą ir jį išdėstyti taip:

79. Tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikos įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai),  bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovus įtraukti į komisijas gali siūlyti tos teritorijos seniūnaičiai (jei jie išrinkti), seniūnai, Tarybos nariai, o bendruomeninių organizacijų atstovus – tų organizacijų vadovai. Gyvenamųjų vietovių bendruomenių ir bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai skiriami į komisijas jų sutikimu. Tarybos narys atsisakyti būti komisijos nariu gali tik pateikęs motyvuotą paaiškinimą.“.

1.9. Pakeisti reglamento 101 punktą vietoj žodžio „Juridinio“ įrašant žodžius „Teisės ir civilinės metrikacijos“ ir jį išdėstyti taip:

101. Visi mero sprendimai įforminami potvarkiais. Pateikiami pasirašyti potvarkiai turi būti suderinti su savivaldybės administracijos Informatikos ir bendrųjų reikalų skyriaus vedėjo pavaduotoju, Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėju, administracijos direktoriumi ir Tarybos sekretoriumi.“.

1.10. Pakeisti reglamento 103 punktą ir jį išdėstyti taip:

103. Mero, mero pavaduotojo įgaliojimai nustatyti Vietos savivaldos įstatymo 19 ir 20 straipsniuose bei kituose teisės aktuose. Meras pristato, derina ir teikia savivaldybės tarybai savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo (savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu), savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo, Vietos savivaldos įstatyme nustatytais atvejais Kontrolės komiteto pirmininko ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų savivaldybės tarybos komisijų pirmininkų kandidatūras, taip pat gali siūlyti atleisti juos iš pareigų, siūlyti skirti nuobaudas savivaldybės administracijos direktoriui.“.

1.11. Pakeisti reglamento 103-1 punktą ir jį išdėstyti taip:

103-1. Kai meras negali eiti pareigų (išvykęs į komandiruotę, atostogauja, serga ir tai pažymėta darbo laiko apskaitos žiniaraštyje), mero pavaduotojas ar laikinai mero pareigas einantis savivaldybės tarybos narys atlieka visas jo pareigas, išskyrus Vietos savivaldos įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 4–8 ir 15–22 punktuose nustatytus įgaliojimus (2015 m. kovo 10 d. sprendimo Nr. T-19 redakcija). Tokiu atveju 20 straipsnio 2 dalies 15–22 punktuose nustatytus mero įgaliojimus atlieka savivaldybės taryba, išskyrus funkcijas, kurias 20 straipsnio nustatytais atvejais atlieka mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys.“.

1.12. Pakeisti reglamento 139 punktą ir jį išdėstyti taip:

139. Savivaldybės mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius turi būti paskirti, sudaryti savivaldybės tarybos komitetai ir paskirti šių komitetų pirmininkai, sudarytos Vietos savivaldos įstatyme nustatytos komisijos ir paskirti šių komisijų pirmininkai, sudaryta savivaldybės tarybos kolegija, jei nusprendžiama ją sudaryti, per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos. Jeigu mero pavaduotojo įgaliojimai nutrūksta ir (ar) savivaldybės administracijos direktorius atleidžiamas iš pareigų prieš terminą, per du mėnesius nuo jo įgaliojimų nutrūkimo ar atleidimo iš pareigų dienos savivaldybės taryba turi paskirti mero pavaduotoją ir (ar) savivaldybės administracijos direktorių.“.

1.13. Pakeisti reglamento 144 punktą papildant žodžiais „pristato, derina“ ir jį išdėstyti taip:

144. Mero pavaduotojo kandidatūrą pristato, derina ir teikia išrinktas meras. Jeigu už kandidatą nebalsuoja visų Tarybos narių dauguma, meras tą patį kandidatą gali teikti dar vieną kartą. Jeigu ir antrą kartą kandidatūrai Taryba nepritaria,  meras turi teikti kitą kandidatą.“.

1.14. Pakeisti reglamento 156 punktą ir jį išdėstyti taip:

156. Tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista Tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių siūlymu, jeigu suderinti sprendimų dėl šių siūlymų projektai įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 val. iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininku pareiškimu. Ekstremalių įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais meras turi teisę pateikti Tarybai svarstyti klausimą ir siūlyti priimti sprendimą skubos tvarka.“.

1.15. Pakeisti reglamento 179 punktą ir jį išdėstyti taip:

179. Posėdyje fiksuojami Tarybos narių balsavimo rezultatai. Už balsų skaičiavimą atsakinga Tarybos balsų skaičiavimo komisija, kuri veikia pagal Tarybos patvirtintus komisijos veiklos nuostatus. Dėl Tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, kai skiriamas mero pavaduotojas, savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, sprendžiamas mero įgaliojimų netekimo prieš terminą, mero nušalinimo klausimas, nepasitikėjimo mero pavaduotoju, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju klausimas. Be to, slaptas balsavimas gali būti vykdomas, kai skiriamas Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku  klausimas. Slaptam balsavimui Taryba patvirtina slapto balsavimo biuletenio pavyzdį, balsavimą organizuoja Tarybos balsų skaičiavimo komisija.  Duomenys apie kiekvieno Tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši. Tarybos narių balsavimo rezultatai yra saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.“.

1.16. Pakeisti reglamento 185 punktą ir jį išdėstyti taip:

185. Rengėjai projektus derina su savivaldybės administracija tokia tvarka: su padalinio (kurio kompetencijai priskiriamas svarstomas klausimas) vedėju, Informatikos ir bendrųjų reikalų skyriaus vedėjo pavaduotoju, Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėju, administracijos direktoriaus pavaduotoju (kai projektas susijęs su jam nustatyta veiklos sritimi), administracijos direktoriumi. Visi projektai, susiję su piniginių lėšų poreikiu ir judėjimu, jų perskirstymu, kreditavimo klausimais, turto klausimais taip pat pritarimo finansinėms sutartims projektai turi būti derinami su Finansų valdymo ir apskaitos skyriaus vedėju. Kai reikia derinti su šiais darbuotojais, jiems projektai pateikiami po Informatikos ir bendrųjų reikalų skyriaus vedėjo pavaduotojo suderinimo.“.

1.17. Pakeisti reglamento 191 ir 192 punktus ir juos išdėstyti taip:

191. Apie Tarybos posėdžio laiką, svarstyti parengtus ir įregistruotus klausimus (posėdžio darbotvarkę) kartu su sprendimo projektais ir aiškinamaisiais raštais meras, o kai jo nėra – mero pavaduotojas, o kai šio nėra, – laikinai mero pareigas einantis Tarybos narys arba įgaliojimus iš 1/3 išrinktų Tarybos narių gavęs Tarybos narys ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios per savivaldybės administracijos Informatikos ir bendrųjų reikalų skyrių ar Tarybos sekretorių praneša (elektroniniu paštu) visiems Tarybos nariams, Vyriausybės atstovui ir seniūnams. Gyventojams ši informacija paskelbiama ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt. Vietinėje spaudoje paskelbiama informacija apie šaukiamą posėdį, nurodoma posėdžio data, laikas ir interneto svetainės, kurioje paskelbti sprendimų projektai ir darbotvarkė, adresas.

192. Sprendimų projektus ir informaciją apie posėdžio laiką gyvenamosios vietovės bendruomenės atstovui – seniūnaičiui, kai svarstomi klausimai yra susiję su jo atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene, pateikia tos seniūnijos seniūnas, o vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovui (atstovams), kai svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų), pranešama telefonu arba elektroniniu paštu.“.

1.18. Pakeisti reglamento 203 punktą vietoj žodžių „Švietimo, kultūros ir sporto skyrius“ įrašant žodžius „Informatikos ir bendrųjų reikalų skyrius“ ir jį išdėstyti taip:

203. Už Tarybos ir jos suformuotų institucijų raštvedybos tvarkymą atsakingas savivaldybės administracijos Informatikos ir bendrųjų reikalų skyrius.“.

2. Šio sprendimo 1.1, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.11, 1.15, 1.17 papunkčiai įsigalioja nuo 2017 m. sausio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Henrikas Šiaudinis