LiETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2009 M. gegužės 29 D. ĮSAKYMO NR. 4-266 „DĖL ATVIRO KREDITŲ FONDO SCHEMOS PATVIRTINIMO“

PAKEITIMO

 

2015 m. rugsėjo 28 d. Nr. 4-600

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Atviro kreditų fondo schemą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 4-266 „Dėl Atviro kreditų fondo schemos patvirtinimo“, ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                        Evaldas Gustas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2009 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 4-266

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2015 m. rugsėjo 28 d. įsakymo Nr. 4-600

redakcija)

 

Atviro kreditų fondo schema

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai elementai

Paaiškinimas

1.

Teisinis pagrindas

 

Ekonomikos augimo veiksmų programos priedas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 „Dėl Ekonomikos augimo veiksmų programos priedo patvirtinimo“.

2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau –Reglamentas Nr. 1407/2013).

2.

Planuojama skirti finansavimo suma

Iki 57 055 143,65 Eur (penkiasdešimt septynių milijonų penkiasdešimt penkių tūkstančių vieno šimto keturiasdešimt trijų eurų ir šešiasdešimt penkių centų) Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų.

Iki 24 000 000 Eur (dvidešimt keturių milijonų eurų) į INVEGOS fondą grįžusių ir grįšiančių finansų inžinerijos priemonių lėšų.

3.

Schemos galiojimo trukmė

Paskolos investicijoms ir apyvartinėms lėšoms papildyti ir kredito linijos (toliau kartu – paskolos) teikiamos Reglamento Nr. 1407/2013 taikymo laikotarpiu.

4.

Finansinių tarpininkų atrinkimas ir kreditų teikimo sąlygos

 

Kontroliuojančiojo fondo valdytojas, kuriam Lietuvos Respublikos ūkio ministerija pavedė įgyvendinti Ekonomikos augimo veiksmų programos 2 prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas“ VP2-2.3-ŪM-01-K priemonę „Kontroliuojantieji fondai“, atrenka finansinius tarpininkus, nustatydamas atviras ir skaidrias sąlygas, užtikrindamas laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, vadovaudamasis Stebėsenos komiteto, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 „Dėl Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti sudarymo“, patvirtintais projektų atrankos kriterijais. Kontroliuojančiojo fondo valdytojas vertins finansinių tarpininkų gebėjimus efektyviai ir palankiomis sąlygomis smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams (toliau – SVV subjektai), kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, formuoti naujus SVV subjektams teikiamų paskolų portfelius ir prisiimti visą lėšų susigrąžinimo riziką.

 

Paskolos SVV subjektams bus teikiamos už žemesnes nei rinkoje esančias palūkanas. Skirtumas tarp konkrečiai paskolai taikomos palūkanų normos ir pagal Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OL 2008 C 14, p. 6) (toliau – Komisijos komunikatas) nustatytos palūkanų normos bus laikomas de minimis pagalba SVV subjektams.

 

Kreditai gali būti teikiami ne ilgesniam kaip 72 mėn. terminui. Kredito linijos gali būti teikiamos ne ilgesniam kaip 36 mėn. terminui. Kredito terminas negali būti pratęsiamas, išskyrus atvejus, kai bankas kreditą refinansuoja nuosavomis lėšomis, o kreditui panaudotas priemonės Atviro kreditų fondo lėšas grąžina į INVEGOS fondą.

5.

Remiami subjektai

Paskolos teikiamos SVV subjektams.

Visi to paties SVV subjekto kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone.

6.

Remiami sektoriai

 

Investuojama į visus ūkio sektorius, išskyrus Reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus atvejus.

 

Paskolos negali būti skirtos:

1. paskolos gavėjo ar kito verslo subjekto turimiems kreditams ar finansiniams įsipareigojimams refinansuoti tame pačiame banke ar kitoje finansų įstaigoje;

2.  finansinei veiklai ar nekilnojamojo turto plėtrai finansuoti, turint tikslą tą turtą perparduoti, nuomoti ar perleisti naudotis kitiems asmenims;

3. sunkumų patiriančioms įmonėms, kaip tai nustatyta Gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2014 C 249 p. 1).

7.

Finansavimo dydis vienam SVV subjektui

 

Iš priemonės Atviro kreditų fondo vienai paskolai skiriama ne daugiau kaip 434 430 Eur (keturi šimtai trisdešimt keturi tūkstančiai keturi šimtai trisdešimt eurų). Per 12 mėnesių laikotarpį vienam SVV subjektui iš priemonės Atviro kreditų fondo gali būti suteiktos ne daugiau kaip dvi paskolos.

 

Suteikiant paskolą yra įvertintas skirtumas tarp Komisijos komunikate nustatytos orientacinės paskolų palūkanų normos su 400 bazinių punktų premija ir konkrečiai paskolai taikytos palūkanų normos. Gautas skirtumas laikomas subsidijos ekvivalentu ir laikomas de minimis pagalba SVV subjektui. Skaičiuojant de minimis pagalbą SVV subjektui:

- palūkanos skaičiuojamos nuo visos paskolos sumos visam paskolos laikotarpiui, t. y. neatsižvelgiama į numatytą paskolos grąžinimą pagal paskolos grąžinimo grafiką;

- pagal orientacinę palūkanų normą su 400 bazinių punktų premija apskaičiuotos mokėtinos palūkanų sumos ir pagal konkrečiai paskolai nustatytą palūkanų normą apskaičiuotos mokėtinos palūkanų sumos nediskontuojamos.

 

 

De minimis pagalbos, suteiktos vienam SVV subjektui, suma negali viršyti Reglamente Nr. 1407/2013 nustatytos sumos.

Reglamentas Nr. 1407/2013 taikomas tik tai pagalbai, kurios bendrąjį subsidijos ekvivalentą įmanoma tiksliai ex ante apskaičiuoti neatliekant rizikos vertinimo (skaidri pagalba).

 

Teikiant de minimis pagalbą turi būti įsitikinama ar pagalbos gavėjui netaikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir jis neatitinka nacionalinės teisės kriterijų, pagal kuriuos kreditorių prašymu jam būtų taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip nustatyta Reglamento Nr. 1407/2013 4 straipsnio 3 dalies a punkte.

8.

SVV subjekto veiklos vykdymo vieta

Paskolos teikiamos tik tiems SVV subjektams, kurių pagrindinė veiklos vieta yra Lietuvos Respublikoje.

9.

De minimis pagalbos sumavimas

De minimis pagalba sumuojama, kaip tai nustatyta Reglamento Nr. 1407/2013 5 straipsnyje.

10.

Stebėsena

 

De minimis pagalbos stebėsena atliekama, kaip tai nustatyta Reglamento Nr. 1407/2013 6 straipsnyje.

 

Kiekvieną kartą nustačius pagalbos dydį konkrečiai paskolai, kontroliuojančiojo fondo valdytojas patikrina paskolos gavėjo teisę gauti tokią pagalbą ir šią sumą rezervuoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras). Finansiniam tarpininkui pateikus informaciją apie paskolos suteikimą SVV subjektui, kontroliuojančiojo fondo valdytojas priima sprendimą dėl de minimis pagalbos suteikimo ir šią pagalbą registruoja Registre.

 

____________________