IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ IR ŠEIMŲ, TURINČIŲ TEISĘ Į SOCIALINIO BŪSTO NUOMĄ, SĄRAŠO TVARKYMO APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugpjūčio 19 d. Nr. V2-173

Ignalina

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 1 dalimi, 6 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymo 4 straipsnio 5 dalies 6 punktu, 16 straipsnio 1 dalimi:

1. T v i r t i n u Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo tvarkymo aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. rugsėjo 23 d. įsakymą Nr. V2-244 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo tvarkymo aprašo patvirtinimo“.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.

 

 

Administracijos direktorius                                                                                        Vidas Kreivėnas

 

PATVIRTINTA

Ignalinos rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2024 m. rugpjūčio 19 d. įsakymu Nr. V2-173

 

ASMENŲ IR ŠEIMŲ, TURINČIŲ TEISĘ Į SOCIALINIO BŪSTO NUOMĄ, SĄRAŠO TVARKYMO APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo tvarkymo aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Ignalinos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo (toliau – Sąrašas) tvarkymą pagal Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymą.

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatyme (toliau – Įstatymas) ir kituose teisės aktuose pateiktas sąvokas.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Įstatymu ir Prašymų suteikti paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti nagrinėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. A1-195 „Dėl Prašymų suteikti paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (2019 m. rugsėjo 24 d. įsakymo Nr. A1-551 redakcija, 2024 m. liepos 8 d. įsakymo Nr. A1-551 redakcija) (toliau – Prašymų suteikti paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti nagrinėjimo tvarkos aprašas).

4. Specialistas – darbuotojas, kuriam priskirtos Savivaldybės būsto administravimo funkcijos pagal pareigybės aprašymą.

 

II SKYRIUS

ASMENŲ IR ŠEIMŲ ĮRAŠYMAS Į ASMENŲ IR ŠEIMŲ, TURINČIŲ TEISĘ Į SOCIALINIO BŪSTO NUOMĄ, SĄRAŠĄ

 

5. Teisę į socialinio būsto nuomą turi asmenys ir šeimos, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje (šeimos atveju – vieno iš šeimos narių), o jeigu deklaruotos gyvenamosios vietos neturi – yra įtraukti į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje ir atitinka Įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje ir 9 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus.

6. Teisę į socialinio būsto nuomos sąlygų pagerinimą turi asmenys ir šeimos, atitinkantys Įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus.

7. Asmuo (kai kreipiasi šeima – vienas iš pilnamečių šeimos narių), kuris kreipiasi dėl įrašymo į Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašą, Savivaldybės administracijai pateikia:

7.1. nustatytos formos Prašymą suteikti paramą būstui išsinuomoti (įrašyti į Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašą) (toliau – Prašymas), nurodytą Prašymų suteikti paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti nagrinėjimo tvarkos aprašo 4.3 papunktyje;

7.2. dokumentus, reikalingus teisei į paramą būstui išsinuomoti nustatyti, nurodytus Prašymų suteikti paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti nagrinėjimo tvarkos aprašo 7 punkte (toliau – Papildomi dokumentai);

7.3. užpildytą Prašymų suteikti paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti nagrinėjimo tvarkos aprašo 6 priedą, kuriame nurodomos gautos pajamos, kurios, vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 17 straipsnio 1 dalimi, neįskaitomos į asmenų ir šeimų gaunamas pajamas (pildo tie asmenys, kurie gauna tokių pajamų ir nori, kad šios pajamos būtų išskaičiuotos iš deklaruojamų pajamų);

7.4. kitus dokumentus, kurie būtini nustatyti teisę į paramą būstui išsinuomoti (teismo sprendimų, santuokos, ištuokos, mirties liudijimų kopijas, duomenis apie 18 metų sulaukusius vaikus, įvaikius, kad jie yra priskirti prie šeimos narių, pažymas ar kitus įrodančius dokumentus apie asmens ar šeimos gautas grynąsias pajamas, kurios skaičiuojamos iš gautos bendros pajamų sumos atskaičius gyventojų pajamų mokestį, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokas, arba pajamas, gautas pagal individualios veiklos vykdymo pažymą, atskaičius leidžiamus atskaitymus).

8. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę į paramą būstui išsinuomoti, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar Specialistas pagal Prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis juos gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, asmenys ir šeimos jų pateikti neprivalo.

9. Asmenų ir šeimų Prašymai įrašyti į Sąrašą priimami ir nagrinėjami vadovaujantis Socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Prašymų suteikti paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti nagrinėjimo tvarkos aprašu.

10. Prašymai gali būti pateikti asmeniškai, paštu, elektroninėmis priemonėmis (elektroniniu būdu per specialiai tam sukurtą informacinę sistemą, faksu ar elektroniniu paštu) arba per įstatymų nustatyta tvarka įgaliotą atstovą (jeigu Prašymas pateikiamas per atstovą, atstovas pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą). Asmenys kartu su Prašymu Savivaldybės administracijai pateikia asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Prašymus teikiant paštu, kartu teikiama notaro ar kita teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmenys, pateikdami Prašymus ir Papildomus dokumentus elektroninėmis priemonėmis, savo tapatybę patvirtina elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose. Asmeniui, pateikusiam prašymą, įteikiamas informacinis socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos lapelis. 

11. Prašymai įrašyti į Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašą registruojami Savivaldybės administracijos dokumentų valdymo sistemoje (DVS) pagal Prašymo pateikimo datą ir laiką. Specialistas pateiktus Prašymus registruoja Socialinės paramos informacinėje sistemoje (SPIS).

12. Savivaldybės administracija ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Prašymo ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos įrašo asmenį ar šeimą į Sąrašą ir apie tai Prašyme nurodytu būdu informuoja asmenį, nurodydama jo eilės numerį Sąraše, bei apie galimybę pasinaudoti būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčio dalies kompensacija ir jos teikimo sąlygas, arba raštu pateikia motyvuotą atsisakymą įrašyti į Sąrašą. Priėmus sprendimą asmenį ar šeimą įrašyti į Sąrašą per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo duomenys suvedami į SPIS.

13. Sąrašas sudaromas pagal prašymų užregistravimo Savivaldybės administracijoje datą ir laiką. Sąrašas tvarkomas ir tikslinamas SPIS.

14. Asmenys ir šeimos, įrašyti į Sąrašą, skirstomi į Paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymo 16 straipsnio 1 dalyje nurodytas grupes. Grupė, kuriai priskiriamas asmuo ar šeima, pažymima SPIS.

15. Jeigu asmuo ar šeima, priskirti į vieną iš Aprašo 14 punkte nurodytų grupių, įgyja teisę būti įrašyti į kitą grupę, jie perrašomi į atitinkamą grupę SPIS.

16. Asmenys ir šeimos įrašomi į Sąrašą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

17. Kiekvienam asmeniui (šeimai), įrašytam į Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašą, sudaroma atskira dokumentų byla.

18. Asmuo ar šeima (visi šeimos nariai), atvykę gyventi iš kitos savivaldybės teritorijos (kurioje asmuo ar šeima įrašyta į Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašą) į Ignalinos rajono savivaldybės teritoriją, kuri tampa jo (jų) gyvenamąja vieta, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme, Savivaldybės administracijai pateikę Prašymą ir reikiamus dokumentus, įrašomi į Sąrašą įskaitant jų buvimo ankstesnės savivaldybės asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąraše, laikotarpį.

19. Asmenys ir šeimos, kurie, vadovaujantis Įstatymo 16 straipsnio 4 dalies 2 punktu, buvo išbraukti iš Sąrašo, Savivaldybės administracijai pateikę Prašymą, iš naujo įrašomi į šį Sąrašą, įskaitant jų ankstesnio buvimo šiame Sąraše laikotarpį, jeigu kreipimosi metu metiniai jų vertinamų pajamų ir turto dydžiai neviršija Įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje nustatytų pajamų ir turto dydžių ir jeigu nuo šių asmenų ir šeimų išbraukimo iš Sąrašo dienos yra praėję ne daugiau kaip 3 metai.

20. Vietoje Sąraše įrašyto asmens negali būti įrašyti kiti asmenys, išskyrus pilnamečius šeimos narius. Vietoje Sąraše įrašyto asmens (jam sutikus) įrašant pilnametį jo šeimos narį (pateikus prašymą), įrašymo į Sąrašą data ir vieta Sąraše nekeičiama, jei pirmą kartą įrašant šeimą į sąrašus šeimos narys, kurį pageidaujama įrašyti vietoje Sąraše įrašyto asmens, buvo sukakęs 18 metų ir įrašytas į šeimos sudėtį. Kitais atvejais vieta Sąraše nustatoma atsižvelgiant į šeimos nario pilnametystės ar įrašymo į šeimos sudėtį datą.

21. Po ištuokos į Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinį būstą, sąrašą gali būti įrašytas buvęs sutuoktinis, jei jis pateikia prašymą ir dokumentus, įrodančius teisę į paramą būstui išsinuomoti, ne vėliau kaip per metus po ištuokos. Jo vieta Sąraše nustatoma tokiu pat būdu, kaip ir buvo nustatyta šeimos vieta Sąraše. Jei pirmą kartą įrašant šeimą ar asmenį į Sąrašą vienas iš sutuoktinių tuo metu nebuvo šeimos narys, nustatant vietą Sąraše atsižvelgiama į šeimos nario įrašymo į šeimos sudėtį datą.

22. Įrašytam į Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio buto nuomą, sąrašą asmeniui (šeimos atveju) mirus, gali būti įrašytas sutuoktinis ar kitas pilnametis šeimos narys pagal Paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatyme nustatytą šeimos apibrėžimą, kartu laukęs paramos būstui išsinuomoti, jei per tris mėnesius nuo šeimos nario mirties pateikė prašymą bei dokumentus, įrodančius teisę į socialinio būsto nuomą. Vieta Sąraše nustatoma pagal pirminio prašymo užregistravimo datą ir laiką.

23. Asmenų ir šeimų prašymai įrašyti į Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, sąrašą priimami visus metus.

 

III SKYRIUS

ASMENŲ  IR ŠEIMŲ,  TURINČIŲ TEISĘ Į PARAMĄ BŪSTUI IŠSINUOMOTI, IŠBRAUKIMAS IŠ SĄRAŠO IR SĄRAŠO TVARKYMAS

 

 

24. Asmenys ir šeimos iš Sąrašo išbraukiami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu Įstatymo 16 straipsnio 4 dalyje nustatytais atvejais. Apie priimtą sprendimą asmenys ir šeimos informuojami Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytais terminais ir sąlygomis.

25. Esant dėl užkrečiamųjų ligų plitimo Vyriausybės paskelbtai valstybės lygio ekstremaliajai situacijai ir (ar) karantinui, taip pat juos atšaukus, iki kitų metų birželio 1 dienos asmenys ir šeimos, kurių turto vertė ar pajamos, kaip nurodyta šio straipsnio 4 dalies 2 punkte, viršija metinius pajamų ir turto dydžius, iš Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo neišbraukiami.

26. Asmenys ir šeimos, įrašyti į Sąrašą ir gaunantys būsto nuomos mokesčių dalies kompensaciją, neišbraukiami iš Sąrašo.

27. Klausimus, susijusius su asmenų ir šeimų išbraukimu iš Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo (išskyrus Įstatymo 16 straipsnio 4 dalies 3, 5 ir 8 punktus), nagrinėja Ignalinos rajono savivaldybės būsto ir socialinio būsto nuomos komisija (toliau – Komisija) ir teikia siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui.

28. Asmenų  ir šeimų prašymai dėl išbraukimo iš Sąrašo registruojami DVS.

29. Specialistas, vadovaudamasis administracijos direktoriaus įsakymu dėl išbraukimo iš Sąrašo, per 10 darbo dienų nuo įsakymo pasirašymo dienos įveda asmens ar šeimos duomenis į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą.

30. Asmenys ir šeimos, kurie įrašyti į Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašą, privalo:

30.1. pasibaigus kalendoriniams metams Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka deklaruoti turtą (įskaitant gautas pajamas);

30.2. iki einamųjų metų gegužės 1 d. arba dėl svarbių priežasčių (ligos, kai asmuo gydomas stacionare, sužalojimo, nėštumo, likus 70 kalendorinių dienų iki gimdymo, gimdymo ir praėjus 56 kalendorinėms dienoms po gimdymo (komplikuoto gimdymo atveju arba gimus dviem ir daugiau vaikų – 70 kalendorinių dienų), dėl Savivaldybės teritorijoje paskelbtos epidemijos, stichinės nelaimės arba nelaimingo atsitikimo, dėl šeimos narių ar artimųjų giminaičių mirties, priežiūros ar slaugymo, dėl sulaikymo, suėmimo, arešto atlikimo, dėl Karo prievolės įstatyme nustatytų pareigų vykdymo) iki einamųjų metų birželio 1 d. apie tai informuoti Savivaldybės administraciją ir pateikti užpildytą socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos prašymo priedą, jame nurodydami gautas pajamas, kurios, vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 17 straipsnio 1 dalimi, neįskaitomos į asmenų ir šeimų gaunamas pajamas (priedą pildo tie asmenys, kurie gauna tokių pajamų ir nori, kad šios pajamos būtų išskaičiuotos iš deklaruojamų pajamų); 

30.3. per mėnesį informuoti Savivaldybės administraciją pasikeitus gyvenamajai vietai, šeiminei padėčiai, kontaktinei informacijai (adresui, telefono numeriui, elektroniniam paštui), materialinei padėčiai, įsigijus būstą ir kt., kas lemia Įstatyme nustatytų turto ir pajamų dydžių, pagal kuriuos nustatoma teisė į paramą būstui išsinuomoti, viršijimą.

31. Specialistas turi teisę tikrinti įrašytų į sąrašus asmenų ir šeimų pateiktuose dokumentuose nurodytus duomenis apie adresą, gyvenamąją vietą, šeimos narių skaičių, nuosavybės teise turimą būstą ir kitus reikalingus duomenis registruose.

32. Sąrašai sudaromi kartą per metus (kasmet iki spalio 1 d.) Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Administracijos direktoriui pasirašius įsakymą, sąrašai per 10 darbo dienų paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt. Skelbiamame Sąraše nurodomas asmens (šeimos atveju – asmens, kuris pateikia prašymą suteikti paramą būstui išsinuomoti) vardas, pavardė, eilės numeris. Šie duomenys Savivaldybės interneto svetainėje skelbiami tol, kol asmuo ar šeima išbraukiami iš Sąrašo.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Ginčai dėl asmenų ir šeimų įrašymo bei išbraukimo iš Sąrašo sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.

34. Apraše neaptarti klausimai dėl Sąrašo sudarymo ir tvarkymo sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymu, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais bei kitais teisės aktais.

35. Aprašas keičiamas, pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

 

 

_________