UŽIMTUMO TARNYBOS
prie LIETUVOS RESPUBLIKOS socialinės apsaugos

ir darbo ministerijos
DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UŽIMTUMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS PRAKTIKOS ir SAVANORIŠKOS VEIKLOS organizavimo TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2023 m. gruodžio 29 d. Nr. V-265

Vilnius

 

Siekdama skatinti asmenų įsitraukimą į praktikos ir savanoriškas veiklas bei nustatyti bendrąsias jų organizavimo ir atlikimo taisykles:

1. Tvirtinu Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos praktikos ir savanoriškos veiklos organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavedu Teisės skyriui teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti šio įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre ir Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainėje.

 

Direktorė                                                                                                           Inga Balnanosienė

 

PATVIRTINTA

Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus

2023 m. gruodžio 29 d.

įsakymu Nr. V-265

 

UŽIMTUMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS PRAKTIKOS ir SAVANORIŠKOS VEIKLOS organizavimo TVARKOS APRAŠAS

 

I Skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos praktikos ir savanoriškos veiklos organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato bendradarbiavimo su viešojo sektoriaus organizacijomis tvarką tarpininkaujant ir koordinuojant praktikos ir savanoriškos veiklas bei praktikos ir savanoriškos veiklos bendrąsias organizavimo ir atlikimo taisykles Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba).

2. Aprašo tikslai:

2.1. tapti tarpininkaujančia ir koordinuojančia organizacija, padedančia viešojo sektoriaus organizacijoms susirasti kandidatų atlikti praktikai ar savanoriškai veiklai ir skatinančia įsitraukimą į šias veiklas;

2.2. bendradarbiaujant sukurti ryšių ir galimybių tinklą, skatinantį praktikos ir savanoriškų veiklų plėtrą.

3. Aprašas nustato šių veiklų koordinavimą ir organizavimą:

3.1. praktikos:

3.1.1. privalomosios mokomosios praktikos, numatytos aukštųjų mokyklų sudarytose ir teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintose studijų programose;

3.1.2. savanoriškos praktikos;

3.2. savanoriškos veiklos.

4. Teisę atlikti praktiką turi:

4.1. trišalio susitarimo pagrindu – studentai pagal aukštųjų mokyklų sudarytas ir teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas studijų programas;

4.2. dvišalio susitarimo pagrindu asmenys, nurodyti Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje.

5. Teisę savanoriauti turi asmenys, nurodyti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme.

6. Šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Užimtumo įstatyme, Savanoriškos veiklos įstatyme, Savanoriškos praktikos atlikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. A1-573 „Dėl Savanoriškos praktikos atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Savanoriškos praktikos aprašas), ir jų pagrindu priimtuose kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

tarpininkavimas ir koordinavimas SKATINANT PRAKTIKĄ

IR SAVANORIŠKAS VEIKLAS

 

7. Praktikos ir savanoriškos veiklos tarpininkavimo ir koordinavimo tikslai:

7.1. supažindinti asmenis, pageidaujančius atlikti praktiką ar savanorišką veiklą, su viešojo sektoriaus organizacijų uždaviniais ir funkcijomis, ugdyti praktinius gebėjimus, sudominti Lietuvos Respublikos valstybės tarnyba ir paskatinti siekti karjeros, papildyti teorines teisės aktų ir jų įgyvendinimo žinias, suteikti praktinių gebėjimų ir įgūdžių, reikalingų atliekant viešojo administravimo funkcijas;

7.2. skatinti asmeninį augimą, motyvuoti užsiimti tikslinga, naudinga veikla, būti socialiai atsakingu bendruomenės, visuomenės nariu.

8. Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus atsakingas specialistas bendradarbiauja:

8.1. su viešojo sektoriaus organizacijomis, siekdamas išsiaiškinti poreikį (ar organizacija norėtų / galėtų priimti asmenis praktikai ar savanoriškos veiklos atlikimui; kokioms veikloms ir kokioms funkcijoms norėtų priimti, kokiomis ekspertinėmis žiniomis galėtų pasidalinti, kiek asmenų vienu metu galėtų priimti ir pan.);

8.2. su švietimo įstaigomis, siekdamas pasiekti kiek galima didesnę potencialių kandidatų auditoriją (organizuoja atvirų durų dienas Užimtumo tarnyboje, vyksta į karjeros dienas švietimo įstaigose, dalinasi informacija švietimo įstaigų bendruomenių elektroninėse erdvėse ir pan., kur pateikia apibendrintą informaciją, kokios viešojo sektoriaus organizacijos ir kokioms veiklos atlikti kviečia atlikti praktiką ar savanorišką veiklą);

8.3. su Užimtumo tarnybos struktūriniais padaliniais, tiesiogiai aptarnaujančiais klientus, siekdamas sistemingai viešinti informaciją apie praktikos ar savanoriškos veiklos galimybes Užimtumo tarnyboms klientams.

9. Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus atsakingas specialistas tarpininkauja, siekdamas patenkinti viešojo sektoriaus organizacijų ir asmenų, siekiančių atlikti praktiką ar savanorišką veiklą poreikius bei toliau koordinuoja šių veiklų įgyvendinimą:

9.1. surenka informaciją ir administruoja viešojo sektoriaus organizacijų poreikį, sudaro jų sąrašą;

9.2. surenka informaciją ir administruoja motyvuotų asmenų, pageidaujančių atlikti praktiką ar savanorišką veiklą, sąrašą;

9.3. patikrina kandidatų atitiktį konkrečių viešojo sektoriaus organizacijų keliamiems reikalavimams ir, kandidatų sutikimu, perduoda informaciją (motyvuotą prašymą ir gyvenimo aprašymą) konkrečiai viešojo sektoriaus organizacijai.

10. Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus atsakingas specialistas koordinuoja procesą iki praktikos ar savanoriškos veiklos sutarčių sudarymo.

11. Pasibaigus praktikos ar savanoriškos veiklos sutartims, Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus atsakingas specialistas vykdo atsiliepimų apie procesą analizę ir apibendrintus rezultatus teikia Užimtumo tarnybos vadovybei.

 

IiI SKYRIUS

PRAKTIKOS IR SAVANORIŠKOS VEIKLOS organizavimas

UŽIMTUMO TARNYBOJE

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PASIRENGIMO ETAPAS

 

12. Praktiką ir savanoriškos veiklos atlikimą Užimtumo tarnyboje organizuoja Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus atsakingi specialistai, o kai praktika ar savanoriška veikla atliekama nutolusiuose struktūriniuose padaliniuose – Klientų aptarnavimo departamento vyriausieji specialistai (referentai) kartu su Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus atsakingais specialistais (toliau kartu – atsakingas darbuotojas).

13. Kreiptis į Užimtumo tarnybą dėl praktikos atlikimo gali aukštoji mokykla ar aukštosios mokyklos įgaliotas struktūrinis padalinys (toliau – aukštoji mokykla), studentas, savanorišką praktiką pageidaujantis atlikti asmuo. Kreiptis dėl savanoriškos veiklos atlikimo gali asmuo, pageidaujantis atlikti savanorišką veiklą.

Siekdamas pritraukti kuo daugiau potencialių kandidatų praktikai ar savanoriškai veiklai atlikti, atsakingas darbuotojas periodiškai kreipiasi į aukštąsias mokyklas dėl praktikos ar savanoriškos veiklos atlikimo poreikio.

14. Aukštoji mokykla iš anksto, bet ne vėliau kaip likus 2 savaitėms iki praktikos pradžios, kreipiasi į Užimtumo tarnybą, nurodydama studentų, pageidaujančių atlikti praktiką, apytikrį skaičių, studentų studijų programą ir kursą, pageidaujamą praktikos atlikimo sritį, susijusią su Užimtumo tarnybos veikla, pageidaujamą praktikos atlikimo laiką ir trukmę.

15. Savarankiškai besikreipiantis studentas, pageidaujantis atlikti praktiką, ir asmuo, pageidaujantis atlikti savanorišką praktiką ar veiklą Užimtumo tarnyboje, iš anksto pateikia Užimtumo tarnybai:

15.1. motyvuotą prašymą;

15.2. gyvenimo aprašymą lietuvių kalba.

16. Užimtumo tarnybos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui priėmus sprendimą leisti atlikti praktiką, atsakingas darbuotojas:

16.1. surenka ir apibendrina informaciją, kiek asmenų struktūriniai padaliniai gali priimti praktikai atlikti;

16.2. informuoja aukštąją mokyklą, savarankiškai besikreipiantį studentą, savanorišką praktiką ar veiklą pageidaujantį atlikti asmenį, apie praktikos ar savanoriškos veiklos atlikimo galimybes.

17. Esant poreikiui, gali būti rengiama asmenų, pageidaujančių atlikti praktiką, atranka.

18. Ne vėliau kaip likus dviem darbo dienoms iki praktikos ar savanoriškos veiklos atlikimo pradžios atsakingam darbuotojui pateikia:

18.1. studentas – aukštosios mokyklos atstovo ir studento pasirašytą Studento praktinio mokymo sutartį pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. V-1011 „Dėl Studento praktinio mokymo pavyzdinės sutarties formos patvirtinimo“, patvirtintą formą arba aukštosios mokyklos nustatytos formos studento praktinio mokymo sutartį;

18.2. asmuo, pageidaujantis atlikti savanorišką praktiką – pasirašytą Savanoriškos praktikos sutartį pagal Savanoriškos praktikos apraše nustatytą formą;

18.3. asmuo, pageidaujantis atlikti savanorišką veiklą, pasirašytą Savanoriškos veiklos sutartį (Aprašo 1 priedas).

19. Užimtumo tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki praktikos ar savanoriškos veiklos pradžios pasirašo Aprašo 18.1 – 18.3 papunkčiuose nurodytas sutartis.

20. Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki praktikos ar savanoriškos veiklos pradžios išsiunčia pranešimą apie studento, savanorišką praktiką ar savanorišką veiklą pageidaujančio atlikti asmens valstybinio socialinio draudimo pradžią Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

21. Praktikos vadovu Užimtumo tarnyboje skiriamas Užimtumo tarnybos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, turintis ne mažesnę kaip 1 metų darbo patirtį Užimtumo tarnyboje. Praktikos vadovą Užimtumo tarnyboje skiria struktūrinio padalinio, kuriame atliekama praktika, vadovas. Praktikos vadovo vardą, pavardę ir kontaktinius duomenis Aprašo 18.1 – 18.3 papunkčiuose nurodytose sutartyse užpildo atsakingas darbuotojas.

22. Praktikos ir savanoriškos veiklos vieta Užimtumo tarnyboje galima visuose struktūriniuose padaliniuose pagal padalinių adresus arba nuotoliniu būdu, jeigu įmanoma.

23. Praktikos metu asmenys neįdarbinami. Užimtumo tarnyba neatlygina su transportu, apgyvendinimu, pragyvenimu susijusių ar kitų išlaidų.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

VYKDYMO ETAPAS

 

24. Atsakingas darbuotojas:

24.1. sutarčių registre užregistruoja sutartis,

24.2. pateikia pasirašyti Pasižadėjimą saugoti konfidencialią informaciją (Aprašo 2 priedas);

24.3. suorganizuoja studento, savanorišką praktiką ar savanorišką veiklą pageidaujančio atlikti asmens supažindinimą su darbų saugą ir sveikatą, priešgaisrinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais;

24.4. supažindina su Užimtumo tarnybos veikla ir praktikos joje atlikimo tvarka, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vidaus tvarkos taisyklėmis.

25. Praktikos vadovas:

25.1. pirmą praktikos atlikimo dieną supažindina su struktūrinio padalinio, kuriame atliekama praktika, veikla;

25.2. parengia Savanoriškos praktikos atlikimo planą (programą) (Aprašo 3 priedas);

25.3. organizuoja aprūpinimą būtinomis darbo priemonėmis, jei reikalinga;

25.4. suformuluoja praktinio mokymo užduotis, pateikia šioms užduotims vykdyti reikiamą dokumentaciją;

25.5. kontroliuoja studento ar savanorišką praktiką atliekančio asmens elgesį ir veiklą; elektroniniu paštu informuoja atsakingą darbuotoją apie tvarkos pažeidimus, neatvykimo atvejus;

25.6. įvertina studento ar savanorišką praktiką atliekančio asmens praktiką užpildydamas Praktikos atlikimo įvertinimo formą (Aprašo 4 priedas) arba pateikia įvertinimą pagal aukštosios mokyklos nustatytą vertinimo formą;

25.7. praktikos įvertinimą įteikia studentui ar savanorišką praktiką atliekančiam asmeniui per 5 darbo dienas praktikai pasibaigus, įvertinimo kopiją – atsakingam darbuotojui.

26. Praktiką atliekantis asmuo privalo:

26.1. laikytis Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vidaus tvarkos taisyklių;

26.2. vykdyti praktikos vadovo nurodymus ir praktinio mokymo užduotis;

26.3. informuoti praktikos vadovą apie negalėjimą atvykti ir nurodyti priežastį, o ligos atveju – pateikti gydytojo pažymą;

26.4. saugoti ir neatskleisti jam patikėtos ar sužinotos neviešintinos informacijos, taip pat laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatų reikalavimų ir neatskleisti asmens duomenų, kurie jam buvo padaryti prieinamais praktikos metu;

26.5. tausoti Užimtumo tarnybos turtą;

26.6. dirbti tik su ta kompiuterine technika ir informaciniais ištekliais, kuriuos suteikia struktūrinio padalinio, kuriame atliekama praktika, vadovas, Infrastruktūros ir sistemų priežiūros skyrius ar Turto valdymo skyrius.

27. Studentui pažeidus Apraše ar praktinio mokymo sutartyje nustatytus reikalavimus, Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus atsakingas darbuotojas apie tai raštu informuoja aukštąją mokyklą, o praktika Užimtumo tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu gali būti nutraukiama nepasibaigus atlikimo terminui.

28. Savanorišką praktiką ar savanorišką veiklą atliekančiam asmeniui pažeidus Apraše ar savanoriškos praktikos ar savanoriškos veiklos sutartyje nustatytus reikalavimus, praktika ar savanoriška veikla Užimtumo tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu gali būti nutraukiama nepasibaigus atlikimo terminui.

29. Kai praktikos sutartis pasibaigia ar yra nutraukiama, Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniam skyriui privalo pateikti Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos direktoriaus nustatytos formos pranešimą apie praktikos pabaigą.

30. Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus atsakingas darbuotojas, siekdamas įvertinti praktikos ir savanoriškos veiklos organizavimo ir vykdymo proceso kokybę, ne vėliau kaip likus savaitei iki sutarties pabaigos elektroniniu paštu išsiunčia atsiliepimo apie procesą anketų nuorodas – praktikos / padalinio, kuriame vykdoma savanoriška veikla, vadovui ir praktiką ar savanorišką veiklą atliekančiam asmeniui. Šie duomenys, praktiką ar savanorišką veiklą atlikusio asmens sutikimu, saugomi 6mėn. ir gali būti panaudojami be konkurso atrenkant pretendentus laisvoms pozicijoms užimti.

31. Visus dokumentus, susijusius su praktikos atlikimu, saugo Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus atsakingas darbuotojas Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

IV skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Aprašas tvirtinamas, keičiamas, pripažįstamas netekusiu galios Užimtumo tarnybos direktoriaus įsakymu, o už periodinę jo peržiūrą ir atnaujinimą atsakingas Žmogiškųjų išteklių valdymo skyrius. 

33. Sistema skelbiama Užimtumo tarnybos vidiniame tinkle ir interneto svetainėje.

 

 

______________________