RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO, STEBĖSENOS RODIKLIŲ SĄRAŠO IR STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. lapkričio 10 d. Nr. A1-1470
Raseiniai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 53 straipsnio 2 dalimi, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. V-757 „Dėl Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“, 20 ir 28 punktais, Būtinaisiais savivaldybių švietimo stebėsenos rodikliais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. V-2308 „Dėl Būtinųjų savivaldybių ir mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“, Savivaldybių švietimo stebėsenos būtinųjų rodiklių aprašais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. V-448 „Dėl Savivaldybių ir mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, švietimo stebėsenos būtinųjų rodiklių aprašų patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u:
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Raseinių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. vasario 19 d. įsakymą Nr. (5.3) A1-121 „Dėl Raseinių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Šis įsakymas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, LT- 76298 Šiauliai).
PATVIRTINTA
Raseinių rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2022 m. lapkričio 10 d.
įsakymu Nr. A1-1470
Raseinių rajono savivaldybės Švietimo stebėsenos tvarkos aprašas
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Raseinių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) švietimo stebėsena yra švietimo stebėsenos subjektų vykdoma nuolatinė švietimo būklės bei kaitos analizė, vertinimas, prognozavimas, taip pat tam reikalingų duomenų rinkimas. Ji apima duomenų rinkimą apie švietimą: ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą, profesinį mokymą, suaugusiųjų mokymą, neformalųjį vaikų švietimą.
2. Savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato švietimo stebėsenos paskirtį, uždavinius, objektą ir subjektą, principus, švietimo stebėsenos organizavimą ir vykdymą, rodiklius, jų atrankos kriterijus ir tvirtinimą, disponavimą stebėsenos informacija.
3. Savivaldybės švietimo stebėsenos paskirtis – sudaryti sąlygas visiems švietimo valdymo subjektams priimti pagrįstus sprendimus ir vykdyti švietimo kokybę laiduojantį valdymą, informuoti visuomenę apie švietimo būklę.
4. Savivaldybės švietimo stebėsenos uždaviniai:
4.3. analizuoti ir vertinti Savivaldybės švietimo būklę, kaitą ir jai darančius įtaką veiksnius, atsižvelgiant į švietimui keliamus tikslus ir uždavinius;
6. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai – institucijos, vykdančios švietimo stebėseną:
7. Švietimas stebimas šiais pagrindiniais aspektais:
7.1. švietimo funkcionavimo (švietimo kontekstas, indėlis į švietimą, švietimo procesai, švietimo rezultatai, poveikis ir švietimo pasekmės);
7.2. švietimo rūšių ir programų (formalusis švietimas, švietimo programos, neformalusis švietimas, savišvieta, švietimo pagalba);
8. Savivaldybės švietimo stebėsenos principai:
8.1. tikslingumas – renkami tik tie duomenys ir informacija, kurie yra reikalingi ir tinkami švietimo būklei vertinti bei jų valdymo subjektų sprendimams priimti;
8.3. nešališkumas – švietimo stebėsena vykdoma be išankstinio nusistatymo, laikantis profesinio nepriklausomumo nuo įvairių interesų grupių;
8.4. patikimumas – duomenys renkami laikantis duomenų rinkimo standartų, skelbiama tikrovę atitinkanti informacija;
8.5. konfidencialumas – skelbiama tik tokia informacija, kuri garantuoja fizinio asmens duomenų anonimiškumą, išskyrus teisės aktuose numatytus atvejus;
9. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašu, Būtinaisiais savivaldybių švietimo stebėsenos rodikliais, Savivaldybių švietimo stebėsenos būtinųjų rodiklių aprašais ir kitais teisės aktais.
II SKYRIUS
švietimo Stebėsenos organizavimas ir vykdymas
11. Švietimo stebėsenos organizavimas ir vykdymas apima šias veiklas:
12. Švietimo stebėsena organizuojama ir vykdoma Savivaldybės ir švietimo įstaigos lygmenimis:
12.1. Savivaldybės lygmens švietimo stebėseną organizuoja ir vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius;
14. Švietimo ir sporto skyriaus specialistai pagal kuruojamas sritis tiria Savivaldybės švietimo stebėsenos duomenų ir rodiklių poreikius, renka, kaupia gautus duomenis, atlieka duomenų ir rodiklių kiekybinę ir/ar kokybinę analizę, naudoja ir analizuoja oficialią statistinę informaciją, teikia siūlymus dėl rodiklių atnaujinimo, rengia rodiklių aprašus. Kasmet iki sausio 30 d. Švietimo ir sporto skyriaus vedėjui pateikia rodiklių statistinius duomenis ir/arba analitinę informaciją Savivaldybės švietimo stebėsenos ataskaitai.
15. Siekiant operatyviai priimti duomenimis ir analitine informacija grįstus sprendimus, Švietimo ir sporto skyrius gali organizuoti Savivaldybės švietimo stebėseną pagal papildomus konkrečios srities švietimo stebėsenos rodiklius.
16. Mokyklos direktorius:
16.1. organizuoja ir vykdo mokyklos lygmens švietimo stebėseną, kuri apima mokykloje teikiamo švietimo būklės ir kaitos analizę, vertinimą, prognozavimą;
16.3. Švietimo ir sporto skyriaus specialistams pagal kuruojamas sritis pateikia statistinius duomenis ir/arba analitinę informaciją rodiklių aprašuose nurodytais terminais;
III SKYRIUS
švietimo Stebėsenos rodikliAI, JŲ ATRANKOS KRITERIJAI IR TVIRTINIMAS
17. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos būtinieji ir pasirenkamieji rodikliai yra nuolatos stebimi, glaustai atskleidžiantys Savivaldybės švietimo sistemos būklę ir kaitą. Šių rodiklių sąrašą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
18. Savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliai turi atitikti šiuos kriterijus:
18.3. rodiklio naudingumas, tinkamumas švietimo ir mokslo valdymo, būklės analizės ir visuomenės informavimo reikmėms;
IV SKYRIUS
DISPONAVIMAS ŠVIETIMO STEBĖSENOS INFORMACIJA
19. Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal Savivaldybės poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp Savivaldybės administracijos ir duomenų gavėjo.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodikliams būtinus duomenis bei informaciją teikia neatlygintinai teisės aktų nustatyta tvarka.
22. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenai naudojami Švietimo valdymo informacinės sistemos prieinami duomenys bei kitų institucijų – Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Nacionalinės švietimo agentūros ir kt. – viešai skelbiami duomenys.
PATVIRTINTA
Raseinių rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2022 m. lapkričio 10 d.
įsakymu Nr. A1-1470
RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS Švietimo stebėsenos RODIKLIŲ SĄRAŠAS
1. Raseinių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliai suskirstyti grupėmis pagal tai, kurį švietimo sistemos komponentą apibūdina: švietimo kontekstą, indėlį į švietimą, švietimo procesus, švietimo rezultatus.
2. Švietimo kontekstas (parodo išorines sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams):
2.3. vežamų į bendrojo ugdymo mokyklas mokinių skaičius ir dalis (%) lyginant su bendru mokinių skaičiumi;
2.4. nemokamai maitinamų priešmokyklinio amžiaus vaikų bei 1–12 klasių mokinių skaičius ir dalis (%) lyginant su bendru besimokančiųjų skaičiumi;
3. Indėlis į švietimą (parodo pastangas ir (arba) išteklius, reikalingus švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti):
3.4. naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis;
3.5. naujai komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis;
3.6. mokinių pasiskirstymas pagal ugdymo programas (ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio) per 3 metus;
3.8. savivaldybės mokyklose ugdomų 3–5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, dalis;
3.13. švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus;
3.14. bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų, ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo įstaigų pedagogų ir kitų pedagoginių darbuotojų, dirbančių įvairių tipų ugdymo įstaigose, skaičius;
3.15. švietimo įstaigose dirbančių ir atestuotų pedagoginių darbuotojų skaičius pagal kvalifikacines kategorijas;
3.16. švietimo pagalbos specialistų (socialinis pedagogas, psichologas, specialusis pedagogas, logopedas, visuomenės sveikatos priežiūros specialistas), mokytojo padėjėjų ir jų etatų skaičius įvairių tipų savivaldybės švietimo įstaigose;
3.17. savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos švietimui ir jų dalis (%) lyginant su visu savivaldybės biudžetu;
3.18. vienam vaikui, mokiniui (ikimokyklinio ugdymo įstaigos ir bendrojo ugdymo mokyklos) vidutiniškai per metus skirtos ugdymo ir savivaldybės biudžeto lėšos;
4. Švietimo procesas (parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą):
4.1. mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų), ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose, dalis;
4.2. negalią turinčių mokinių dalis nuo mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų), ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokykloje;
4.6. organizuotų savivaldybės olimpiadų ir konkursų skaičius, dalyvavusių mokinių skaičius ir dalis (%) lyginant su bendru mokinių skaičiumi;
4.7. bendrojo ugdymo mokyklų mokinių, dalyvavusių respublikinėse ir tarptautinėse olimpiadose, konkursuose, skaičius ir dalis (%) lyginant su bendru mokinių skaičiumi;
5. Švietimo rezultatai (parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą):
5.1. pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
5.3. įstojusių į aukštąsias universitetines mokyklas, aukštąsias neuniversitetines mokyklas, profesinio mokymo įstaigas ir dirbančių/nedirbančių abiturientų skaičius ir dalis (%) lyginant su bendru savivaldybės abiturientų skaičiumi;
5.4. abiturientų, gavusių/negavusių Brandos atestatus, skaičius ir dalis (%) lyginant su bendru abiturientų skaičiumi;
5.6. mokinių, gavusių/negavusių Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus, skaičius ir dalis (%) lyginant su bendru besimokančiųjų 10 klasėje skaičiumi;
5.8. nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo rezultatų procentinis pasiskirstymas pagal mokymosi pasiekimų lygius;