ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. liepos 1 d. Nr. T-301

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 101, 103 straipsniais, 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Strateginio planavimo organizavimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. lapkričio 3 d. sprendimą Nr. T-374 „Dėl Strateginio planavimo organizavimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas

 

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2021 m. liepos 1 d. sprendimu Nr. T-301

 

STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Strateginio planavimo organizavimo Šiaulių miesto savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau − Aprašas) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės (toliau − Savivaldybė)  strateginio planavimo dokumentų rengimą, svarstymą, vykdymo stebėseną ir koregavimą.

2. Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos:

2.1. strateginis planavimas Savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius;

2.2. Šiaulių miesto strateginio planavimo sistema (toliau – strateginio planavimo sistema) – tai planavimo dokumentų, dalyvių ir procesų visuma ilgalaikei ir darniai Savivaldybės pažangai užtikrinti;

2.3. Šiaulių regiono plėtros planas (toliau – ŠRPP) – 4–10 metų trukmės planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajame plane nustatytas teritorijos naudojimo privalomąsias nuostatas, pateikiama išsami regiono situacijos analizė, įvertinamas numatomas nacionalinių plėtros programų įgyvendinimo poveikis regiono lygiu, prireikus detalizuojamos regionui Regionų plėtros programoje nustatytos išankstinės sąlygos, kurias Regiono plėtros taryba ir regiono savivaldybės turi įgyvendinti ir užtikrinti jų laikymąsi, siekdamos veiksmingo ir rezultatyvaus pažangos uždavinių įgyvendinimo, nurodomi regiono plėtros tikslai ir regiono plėtros uždaviniai, suplanuojami regiono plėtros tikslus ir regiono plėtros uždavinius įgyvendinančios priemonės ir (arba) projektai, nurodomos preliminarios kiekvienai pažangos priemonei ir (arba) projektui įgyvendinti reikalingos pažangos lėšos, nustatomi rezultato rodikliai;

2.4. Šiaulių miesto strateginis plėtros planas (toliau – ŠSPP)9 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiamas atsižvelgiant į kitus strateginio ir programavimo lygmens planavimo dokumentus. Šis planas taip pat turi derėti su savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentais ir ŠRPP;

2.5. Savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – Savivaldybės veiklos trejų metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ŠSPP ir kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus ir aplinkos analizę, detalizuojamas Šiaulių miesto savivaldybės strateginio plėtros plano ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimas ir sudaromas naujas, atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius;

2.6. Savivaldybės metinis veiklos planas (toliau – MVP) – Savivaldybės SVP programų, už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus programoms skirti asignavimus;

2.7. Šiaulių miesto biudžetinių įstaigų veiklos planai (toliau – VP) dokumentai, kuriuose, atsižvelgiant į ŠSPP ir kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus ir aplinkos analizę, suformuluotos Savivaldybės administracijos biudžetinių įstaigų misijos, strateginiai tikslai, aprašomos vykdomos programos ir nurodomos lėšos joms įgyvendinti;

2.8. Viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių veiklos planai (toliau – ĮVP) – dokumentai, kuriuose pateikiama misija, veiklos analizė, strateginiai tikslai, uždaviniai, priemonės, veiklos vertinimo kriterijai ir finansiniai rodikliai;

2.9. Strateginės plėtros taryba (toliau – SPT) – Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta taryba, kuriai vadovauja Savivaldybės meras ir kuri sudaryta iš Savivaldybės tarybos narių (Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui), Savivaldybės socialinių-ekonominių partnerių ir Savivaldybės administracijos atstovų. SPT yra patariamasis organas, koordinuojantis ŠSPP įgyvendinimą;

2.10. Strateginio planavimo grupė (toliau – SPG) – sudaryta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, skirta SVP rengimui koordinuoti, sprendimams dėl SVP keitimo priimti, projektų įgyvendinimo prioritetams nustatyti, metinei SVP įgyvendinimo stebėsenai koordinuoti. SPG darbo reglamentas tvirtinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;

2.11. Savivaldybės strateginio veiklos plano programa viena iš programų, kurios sudaro Savivaldybės tarybos tvirtinamą SVP, esminė Savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai;

2.12. strateginis tikslas – planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį rezultatą;  

2.13. uždavinys per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas;                  

2.14. priemonė užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai;

2.15. Maksimalių asignavimų programoms planas – Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir finansų skyriaus (toliau – Strateginio planavimo ir finansų  skyrius) parengtas maksimalių planuojamų asignavimų programoms finansuoti iš Savivaldybės biudžeto planas trejiems metams;

2.16. vertinimo kriterijus rodiklis, suteikiantis informaciją apie strateginio tikslo, uždavinio ir priemonės įgyvendinimą;

2.17. investicijų projektas – priemonė, įforminta atskiru dokumentu, kuriame finansiškai (ekonomiškai), techniškai ir socialiai pagrindžiami investavimo tikslai ir kiti efektyvumo rodikliai, nurodomos projektui įgyvendinti reikalingos lėšos ir finansavimo šaltiniai bei terminai;

2.18. strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsena yra atskiras veiklos valdymo etapas, kurio tikslas rinkti  ir analizuoti  informaciją  apie  strateginio  planavimo   dokumentų įgyvendinimo  rezultatus ir laiku priimti sprendimus dėl  veiklos valdymo  tobulinimo.  Stebėsena apibrėžiama kaip nuolatinis ir sistemingas  informacijos  apie  vertinimo  kriterijų  reikšmių pasiekimą rinkimas ir analizė siekiant pateikti informaciją apie strateginių tikslų pasiekimą einamuoju metu;

2.19. Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaita dokumentas, kuriame pateikiama informacija apie SVP priemonių įgyvendinimą, planuotų lėšų panaudojimo sumos, planuotos ir faktinės vertinimo kriterijų reikšmės. Ataskaita parodo, ar įgyvendintos priemonės, ar pasiekti planuoti uždaviniai.

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

3. Strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai (toliau – planavimo dokumentai) ir institucijos bei įstaigos, atsakingos už planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.

4. Strateginio planavimo sistemos dalyviai:

4.1. Savivaldybės taryba;

4.2. Savivaldybės administracija;

4.3. biudžetinės įstaigos;

4.4. Savivaldybės valdomos įmonės ir savivaldybės viešosios įstaigos.

5. Strateginio planavimo dokumentų sistemą sudaro:

5.1. ŠSPP, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

5.2. SVP, kurį kasmet tvirtina Savivaldybės taryba;

5.3. MVP, kurį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius;

5.4. skirtingų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos, kurias pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus yra įgaliota tvirtinti Savivaldybės taryba. Šių dokumentų laikotarpis yra toks, koks apibrėžtas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose;

5.5. finansų planavimo dokumentai – Savivaldybės biudžetas, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;  

5.6. biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai, kurie teisės aktų nustatyta tvarka rengiami, derinami su atitinkamą veiklą kuruojančio Savivaldybės administracijos padalinio vadovu ir tvirtinami biudžetinių įstaigų vadovų;

5.7. ĮVP, kurių rengimo ir tvirtinimo tvarką nustato Savivaldybės taryba;

5.8. kiti strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimą detalizuojantys dokumentai, kuriuos tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

6. Strateginio planavimo sistemos principai:

6.1. darnumo ir integralumoviešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai tarpusavyje turi būti susieti aiškiais loginiais ryšiais, o jų visuma turi sudaryti sąlygas pasiekti ilgalaikę ir darnią Savivaldybės pažangą, užtikrinti veiksmingą Savivaldybės finansų planavimą ir panaudojimą. Ilgalaikių planavimo dokumentų nuostatos turi pereiti į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus. Finansų planavimo dokumentuose turi būti numatytas finansavimas planavimo dokumentuose atitinkamais metais numatytoms veikloms įgyvendinti;

6.2. veiksmingumo ir orientacijos į rezultatus priimant viešojo valdymo sprendimus, planuojant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas strateginiams tikslams ir uždaviniams nustatyti ir jiems įgyvendinti laiku, pasirenkant tam tinkamiausius būdus ir atsisakant vertės nekuriančios veiklos ar funkcijų;

6.3. įrodymais grįsto valdymo viešojo valdymo sprendimų priėmimas turi būti pagrįstas pasiektų rezultatų stebėsenos duomenimis ir sprendimų finansinio, administracinio, socialinio ir kito poveikio išankstiniu vertinimu;

6.4. efektyvumo ir finansinio ilgalaikio tvarumo viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai turi būti įgyvendinami siekiant didžiausios naudos mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant turimus finansinius išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti;

6.5. bendradarbiavimo planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami bendradarbiaujant visiems strateginio planavimo sistemos dalyviams; Savivaldybės administracijos padaliniams, savivaldybės viešosioms įstaigoms ir Savivaldybės valdomoms įmonėms, racionaliai naudojant jų išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti;

6.6. atvirumo ir įtraukimo planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami į sprendimo priėmimo procesus įtraukiant visas suinteresuotas šalis ir konsultuojantis su visuomene, socialiniais ir ekonominiais partneriais. Informacija apie pasiektą pažangą ir panaudotas lėšas turi būti aiški, suprantama ir viešai prieinama;

6.7. lyčių lygybės rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, turi būti atsižvelgiama į lyčių aspekto integravimą planavimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo etapuose, siekiant užkirsti kelią kliūčių susidarymui arba galimybių apribojimams, kurie gali sukelti nepageidaujamas pasekmes moterims ar vyrams.

 

III SKYRIUS

ŠSPP RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

7. ŠSPP yra miesto bendruomenės, politinių jėgų ir socialinių partnerių susitarimas dėl miesto ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių ir rengiamas atsižvelgiant į ŠRPP. Kiti Savivaldybėje rengiami planavimo dokumentai turi būti suderinti su ŠSPP nuostatomis. ŠSPP rengimą, viešą svarstymą, įgyvendinimo stebėseną ir ataskaitų rengimą organizuoja Savivaldybės administracija.

8. ŠSPP struktūra:

8.1. bendroji informacija;

8.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė;

8.3. Savivaldybės socialinės ir ekonominės, erdvinės plėtros vizija;

8.4. miesto plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai;

8.5. preliminarus lėšų ŠSPP įgyvendinti poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai;

8.6. ŠRPP priemonėms įgyvendinti ir kiti Savivaldybės lėšomis suplanuoti finansuojami projektai;

8.7. laukiami rezultatai.

9. Parengtas ŠSPP projektas paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliai.lt viešosioms konsultacijoms, sudarant galimybes miesto bendruomenei susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą teikti pastabas bei pasiūlymus.

10. ŠSPP iš esmės turi būti atnaujintas iki galiojimo pabaigos.

11. ŠSPP uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami vieną kartą per kalendorinius metus. Pasiūlymai dėl ŠSPP keitimo teikiami raštu Savivaldybės administracijos direktoriui. Pakeitimai ar papildymai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

12. ŠSPP įgyvendinimo ataskaita rengiama kas trejus metus ir teikiama Savivaldybės tarybai tvirtinti. ŠSPP įgyvendinimo ataskaitos struktūra nustatyta Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintame ŠSPP įgyvendinimo priežiūros tvarkos apraše.

 

IV SKYRIUS

SVP RENGIMAS, SVARSTYMAS IR TVIRTINIMAS

 

13. SVP rengiamas kasmet siekiant suplanuoti Savivaldybės asignavimus, skirtus ŠRPP ir ŠSPP nustatytoms pažangos priemonėms ir projektams įgyvendinti, taip pat asignavimus Savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti. SVP projektą rengia Strateginio planavimo ir finansų skyrius, projekto rengimą koordinuoja SPG. Svarstymą Savivaldybės tarybos posėdyje, viešinimą ir įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.

14. SVP rengiamas atsižvelgiant į ŠSPP, kitus planavimo dokumentus, asignavimų valdytojų, biudžetinių įstaigų, savivaldybės viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių veiklos planus, Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozę trejiems metams.

15. SVP pateikiama ši informacija:

15.1. Savivaldybės misija ir veiklos prioritetai;

15.2. ŠSPP nurodyti Savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai;

15.3. planuojami trejų metų asignavimai, skirti numatytoms priemonėms ir projektams įgyvendinti;

15.4. planuojami pasiekti rezultatai;

15.5. Savivaldybės programos;

15.6. ŠRPP pažangos priemonės ir projektai;

15.7. Savivaldybės valdomų viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė arba kai Savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai.

16. Savivaldybės administracijos padaliniai, biudžetinės įstaigos, rengdami veiklos planus, turi naudotis Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintomis rekomendacijomis ir formomis.

17. Savivaldybės viešosios įstaigos ir Savivaldybės valdomos įmonės ĮVP projektus rengia pagal Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą tvarkos aprašą.

18. Investicijų projektų, kurie yra SVP programų dalis, planavimo ir rengimo tvarką nustato Savivaldybės administracijos direktorius.

19. Savivaldybės biudžeto pajamų prognozę trejiems metams rengia Strateginio planavimo ir finansų skyrius Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo nustatytais terminais.

20. Biudžetinės įstaigos, atsižvelgdamos į ŠSPP, kitus planavimo dokumentus ir Savivaldybės biudžeto pajamų bei kitų finansavimo šaltinių prognozę trejiems metams, parengia VP projektus ir pateikia jų veiklą kuruojantiems Savivaldybės administracijos padaliniams.

21. Savivaldybės valdomos įmonės ir Savivaldybės viešosios įstaigos, atsižvelgdamos į ŠSPP ir kitus planavimo dokumentus, parengia ĮVP projektus ir pateikia jų veiklą kuruojantiems Savivaldybės administracijos padaliniams.

22. Į Savivaldybės administracijos padalinių programų projektus integruojami biudžetinių įstaigų veiklos planų projektai, taip pat Savivaldybės valdomų įmonių ir savivaldybės viešųjų įstaigų veiklos planų dalys, kurioms įgyvendinti reikalingos lėšos iš Savivaldybės biudžeto ar kitų nuo Savivaldybei priklausančių finansavimo šaltinių.

23. Už SVP parengimą ir įgyvendinimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius.

24. Savivaldybės administracijos padalinių vedėjai atsakingi už pasiūlymų pateikimą dėl SVP programų rengimo, priemonių įtraukimo ir priemonių tikslinimo, patvirtinto SVP priemonių įgyvendinimo.

25. Savivaldybės administracijos padalinių vedėjai ir biudžetinių įstaigų vadovai skiria specialistus, atsakingus už SVP programų ar jų dalių rengimą ir ataskaitų apie veiklos planų įvykdymą rengimą ir pateikimą Strateginio planavimo ir finansų skyriui bendriesiems dokumentams rengti.

26. Strateginio planavimo ir finansų skyrius, įvertindamas ateinančių trejų metų Savivaldybės biudžeto galimybes, rengia ir teikia Savivaldybės administracijos padaliniams maksimalių biudžeto asignavimų planą jų programoms vykdyti.

27. Savivaldybės administracijos padaliniai, rengdami SVP programas, turi:

27.1. naudoti Strateginio planavimo ir finansų skyriaus parengtas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintas formas (SVP formas, investicijų projektų aprašymo formas ir kt.);

27.2. kasmet pagal poreikį rengti naujus investicijų projektus ir teikti svarstyti SPG.

28. Savivaldybės administracijos padaliniai, atsižvelgę į kuruojamų biudžetinių ir viešųjų įstaigų bei Savivaldybės valdomų įmonių pateiktus veiklos planų projektus, Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozę trejiems metams, rengia skyrių SVP programų projektus ir pateikia Strateginio planavimo ir finansų skyriui.

29. Strateginio planavimo ir finansų skyrius, gavęs iš Savivaldybės administracijos padalinių SVP programų projektus, išanalizuoja jų parengtumą, pagrįstumą, atitiktį ŠRPP, ŠSPP, kitiems planavimo dokumentams bei Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozei trejiems metams ir parengia SVP projektą.

30. Parengtas SVP projektas paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliai.lt, sudarant galimybes miesto bendruomenei susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą teikti pastabas bei pasiūlymus.

31. SVP projektas teikiamas svarstyti SPT posėdyje.

32.  SVP projektas teikiamas Savivaldybės tarybos komitetams svarstyti tokia tvarka:

32.1. SVP projektas pristatomas komitetuose, daugiausia dėmesio skiriant SVP programų projektams pagal jų kuruojamas sritis svarstyti. Komitetų posėdžiuose, kuriuose pristatomas SVP projektas, turi dalyvauti su komitetų veiklos sritimi susijusių SVP programų rengėjai, o komiteto nariams pakvietus – kitų padalinių, įstaigų ar įmonių vadovai. Komitetai teikia pastabas ir pasiūlymus dėl SVP projekto tikslinimo ar papildymo;

32.2. po svarstymo SPT ir komitetuose prireikus Strateginio planavimo ir finansų skyrius koreguoja SVP projektą ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

32.3. SVP projektas yra Savivaldybės biudžeto projekto planavimo pagrindas. Parengtas SVP projektas turi atitikti Savivaldybės finansines galimybes. Savivaldybės biudžeto projekte numatyti asignavimai turi atitikti SVP programoms įgyvendinti numatytus asignavimus.

33. SVP ir Savivaldybės biudžetas svarstomi ir tvirtinami tame pačiame Savivaldybės tarybos posėdyje.

 

V SKYRIUS

SVP ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS, STEBĖSENA

 

34. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP ir Savivaldybės biudžetą, pradedamas SVP įgyvendinimas. Už SVP įgyvendinimo stebėseną ir informacijos pateikimą SPG atsakingi SVP nurodyti priemonių vykdytojai.

35. Strateginio planavimo ir finansų skyrius SVP pagrindu rengia MVP, kuriame detalizuoja SVP priskirtas vykdyti priemones. Savivaldybės MVP ir jo pakeitimus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

36. Pradėjus įgyvendinti SVP, prasideda nuolatinė SVP įgyvendinimo rezultatų stebėsena (toliau – stebėsena). Stebėsenos tikslas – nuolat stebėti SVP įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti Savivaldybės veiklą ir rezultatus.

37. Stebėsenos procesas vykdomas:

37.1. SVP programų priemonių įgyvendinimo stebėsena. Savivaldybės administracijos padaliniai Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytais terminais pateikia Strateginio planavimo ir finansų skyriui duomenis apie jiems priskirtų vykdyti SVP programų priemonių įgyvendinimo lygį. Išanalizavęs gautus duomenis, Strateginio planavimo ir finansų skyrius parengia SVP įgyvendinimo tarpines (ketvirtines) ataskaitas ir organizuoja jų svarstymą SPG. Atsižvelgiant į tarpinių ataskaitų išvadas, formuojami pasiūlymai dėl SVP koregavimo;

37.2. SVP įgyvendinimo rezultatų stebėsena. Pasibaigus kalendoriniams metams, biudžetinės, viešosios įstaigos ir Savivaldybės valdomos įmonės pateikia jų veiklą kuruojantiems padaliniams informaciją apie priskirtų vykdyti SVP dalių įgyvendinimo rezultatus. Strateginio planavimo ir finansų skyrius parengia SVP įgyvendinimo galutinę ataskaitą ir teikia ją svarstyti SPG. SVP įgyvendinimo galutinės ataskaitos duomenys integruojami į metinės Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės administracijos ataskaitos projektą.

 

VI SKYRIUS

SVP KOREGAVIMAS

 

38. Pasiūlymus dėl SVP koregavimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės administracijos padalinių vadovai, kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

39. Pasiūlymai dėl SVP keitimo teikiami raštu ar elektroniniu būdu Savivaldybės administracijos direktoriui, pasiūlymus svarsto SPG.

40. Pritarus SPG, rengiamas Savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl SVP keitimo, atitinkamai koreguojamas ir Savivaldybės biudžetas. SVP keitimo dokumentų projektus rengia Strateginio planavimo ir finansų skyrius.

41. Savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl SVP keitimo teikiamas svarstyti komitetams ir tvirtinti Savivaldybės tarybai.

 

VII  SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Aprašas, kiti Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai, taip pat ataskaitos dėl šių dokumentų įgyvendinimo yra vieši ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

43. Teritorijų planavimas Savivaldybėje atliekamas ir teritorijų planavimo dokumentai rengiami ir įgyvendinami Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis.

44. Savivaldybės veiklos finansinis planavimas yra procesas, kurio metu, atsižvelgiant į patvirtintus Savivaldybės strateginio planavimo dokumentus, rengiamas Savivaldybės biudžetas ir kitų finansavimo šaltinių sąmatos. Savivaldybės biudžetas (Savivaldybės metinis finansinis planas) rengiamas vadovaujantis patvirtintu Savivaldybės strateginiu veiklos planu.

45. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

_______________________