LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ĮSPĖJAMŲJŲ UŽRAŠŲ PATEIKIMO AZARTINIŲ LOŠIMŲ REKLAMOJE
TVARKOS APRAŠO
PATVIRTINIMO
2020 m. birželio 29 d. Nr. DIE-484
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo (2020 m. balandžio 28 d. įstatymo Nr. XIII-2871 redakcija) 10 straipsnio 92 dalimi:
PATVIRTINTA
Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos
Respublikos finansų ministerijos direktoriaus
2020 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. DIE-484
ĮSPĖJAMŲJŲ UŽRAŠŲ PATEIKIMO AZARTINIŲ LOŠIMŲ REKLAMOJE
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Įspėjamųjų užrašų pateikimo azartinių lošimų reklamoje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 10 straipsnio 92 dalyje nurodyto įspėjamojo užrašo turinį, formą ir jo pateikimo azartinių lošimų reklamoje tvarką.
2. Aprašas taikomas azartinių lošimų organizatoriams ir reklamos skleidėjams, skelbiantiems Įstatymo 10 straipsnio 9 dalyje nurodytą azartinių lošimų reklamą (toliau – reklama).
II SKYRIUS
ĮSPĖJAMŲJŲ UŽRAŠŲ TURINYS IR JŲ PATEIKIMO FORMA
4. Reklamoje, nepaisant jos skleidimo ar transliavimo būdo, turi būti pateikiamas vienas iš šių įspėjamųjų užrašų (toliau – įspėjamasis užrašas):
5. Reklaminėje veikloje privaloma naudoti visus Aprašo 4.1 - 4.5 papunkčiuose nurodytus įspėjamuosius užrašus vienodomis proporcijomis.
6. Spausdintoje reklamoje (spausdintuose leidiniuose, stenduose ir pan.) įspėjamasis užrašas turi būti pateikiamas reklamos apačioje.
7. Įspėjamasis užrašas spausdintoje reklamoje turi būti baltame fone, juodame rėmelyje ir ne mažesnis, negu lentelėje pateikti dydžiai:
Reklamos formatas |
A7 |
A6 |
A5 |
A4 |
A3 |
A2 |
Šrifto dydis (aukštis) punktais (1 punktas = 0,35277 mm) |
5 |
7 |
8 |
10 |
12 |
20 |
Rėmelio dydis punktais |
1 |
1,4 |
1,6 |
2 |
2,2 |
4 |
8. Jeigu reklamos formatas didesnis, negu lentelėje nurodytas, nustatant įspėjamojo užrašo dydį punktais, turi būti įvertinamas reklamos tvirtinimo atstumas nuo artimiausios vietos, kurioje reklama bus matoma. Įspėjamasis užrašas turi būti tokio dydžio, kad būtų įskaitomas nenaudojant papildomų priemonių vaizdui priartinti.
9. Kai reklama skleidžiama vaizdu ir garsu elektroninių ryšių tinklais, tokios reklamos skleidimo metu baltame fone juodame rėmelyje privalo būti nuolat rodomas įspėjamasis užrašas, kuris reklamos pabaigoje pasakomas žodžiu (įspėjamojo užrašo skelbti žodžiu neprivaloma tais atvejais kai vaizdinė reklama neįgarsinta). Rėmelis su įspėjamuoju užrašu turi būti ne mažesnis nei 15 procentų viso reklamos ploto (reklamos apipavidalinimo elementai, besitęsiantys už reklamos teksto ar prekės ženklo ribų laikytini reklamos ploto dalimi). Įspėjamasis užrašas turi užimti visą rėmelio plotą. Šrifto dydis parenkamas toks, kad geriausiai tiktų užpildyti įspėjamajam užrašui skirtą plotą. Tarpas tarp įspėjamojo užrašo ir rėmelio linijų turi būti ne mažesnis kaip 2 punktai.
10. Kai reklama skleidžiama garsu elektroninių ryšių tinklais, įspėjamasis užrašas reklamos pabaigoje pasakomas žodžiu.
11. Be Aprašo 5-10 punktuose nustatytų reikalavimų įspėjamasis užrašas privalo atitikti šiuos reikalavimus:
11.2. raštu pateikiamas Times new Roman arba Arial šriftu ta pačia kryptimi kaip reklamos vaizdas ir reklamos tekstas;
11.4. skelbiant žodžiu, turi būti išsakomas aiškiai ir tokiu pačiu garsumu (garso intensyvumu) kaip reklamos turinys. Įspėjamasis užrašas gali būti įgarsintas skirtingu balsu ir balso tembru nei įgarsintas reklamos tekstas;
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
12. Įspėjamojo užrašo neprivaloma skelbti informaciniuose pranešimuose apie su lošimo organizatoriumi sudarytą rėmimo susitarimą (pvz., kai pranešime šalia informacijos apie lošimo organizatorių nurodomi žodžiai „Remia“, „Rėmėjas“, ant sportininkų aprangos ir pan.), iškabose prie ar ant lošimo organizavimo vietos langų, durų, sienų skelbiamos reklamos.