hERBAS_bmp

 

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS KOORDINUOTAI TEIKIAMŲ ŠVIETIMO PAGALBOS, SOCIALINIŲ IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ

2020-2022 METŲ PLĖTROS PLANO PATVIRTINIMO

 

2020 m. rugpjūčio 27 d. Nr. V35-801

Druskininkai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 34 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 23 straipsnio 3 dalimi, Koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų tvarkos aprašu patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2017 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. V-651/A1-455/V-1004 „Dėl Koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų  tvarkos aprašo patvirtinimo“, Savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministro 2018 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. A1-428/V-894/V-691/V-579 „Dėl savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo rekomendacijų patvirtinimo“,

t v i r t i n u Druskininkų savivaldybės koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų 2020 – 2022 metų plėtros planą (pridedama).

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja,

pavaduojanti savivaldybės administracijos direktorių                                         Violeta Grigorienė

 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus 

2020 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. V35-801

 

 

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS KOORDINUOTAI TEIKIAMŲ ŠVIETIMO PAGALBOS, SOCIALINIŲ IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ

2020 – 2022 METŲ PLĖTROS PLANAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Druskininkų savivaldybės koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų 2020 - 2022 m. plėtros plano (toliau – Planas) paskirtis - užtikrinti efektyvų koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų (toliau – Koordinuotai teikiamos paslaugos) teikimą, siekiant mažinti mokinių ankstyvąjį pasitraukimą iš švietimo sistemos savivaldybėje bei stiprinti šeimų gebėjimus, galimybes rūpintis vaikais.

2. Planas atitinka:

2.1. Druskininkų savivaldybės plėtros 2014 - 2020 metų strateginio plano, patvirtinto Druskininkų savivaldybės tarybos 2014 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. T1-119 „Dėl Druskininkų savivaldybės plėtros 2014-2020 m. strateginio plano“ tikslo „Viešųjų paslaugų teikimo užtikrinimas ir kokybės gerinimas“ 

uždavinių priemones: plėtoti vaikų ir jaunimo neformaliojo švietimo aprėptį, suteikiant palankiausias galimybes atsiskleisti individualiems gebėjimams, ir tenkinti specialiuosius ugdymosi poreikius; modernizuoti ikimokyklinio, bendrojo ir neformalaus ugdymo įstaigas ir aprūpinti jas reikalinga materialine baze ir didinti šių įstaigų infrastruktūros energetinį efektyvumą, įskaitant atsinaujinančių išteklių panaudojimą; skatinti "sumanios" ir "geros mokyklos koncepcijos" taikymą savivaldybėje, didinti ugdymo prieinamumą; gerinti asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros infrastruktūrą, užtikrinant paslaugų kokybę ir prieinamumą; didinti bendruomenėje teikiamų socialinių paslaugų įvairovę, užtikrinant kokybę, įtraukti nevyriausybines organizacijas į socialinių paslaugų teikimą; remti socialinę atsakomybę didinančias iniciatyvas savivaldybėje; plėtoti nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūrą; plėtoti neįgaliesiems pritaikytą infrastruktūrą savivaldybėje.

2.2. Druskininkų savivaldybės 2020 - 2022 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T1-22 „Dėl Druskininkų savivaldybės 2020 - 2022 m. strateginio veiklos plano“, tikslo „Viešųjų paslaugų teikimo užtikrinimo ir kokybės gerinimas“ uždavinius: įgyvendinti LR įstatymais ir kitais teisės aktais nustatytą švietimo politiką, teikiant kokybišką ugdymą savivaldybės švietimo įstaigose bei užtikrinant teikiamų paslaugų kokybę; modernizuoti ikimokyklinio, bendrojo ir neformalaus švietimo įstaigas ir aprūpinti jas reikalinga materialine baze ir didinti šių įstaigų infrastruktūros energetinį efektyvumą, įskaitant atsinaujinančių išteklių panaudojimą; didinti bendruomenėje teikiamų socialinių paslaugų įvairovę, užtikrinant kokybę, bei įtraukti nevyriausybines organizacijas į socialinių paslaugų teikimą; modernizuoti socialinių paslaugų infrastruktūrą; užtikrinti efektyvią ir modernią sveikatos apsaugą Druskininkų savivaldybėje.

2.3. Druskininkų savivaldybės 2020 metų socialinių paslaugų plano, patvirtinto savivaldybės 2020 m. birželio 114 d. sprendimu Nr. T1-111 „Dėl Druskininkų savivaldybės 2020 metų socialinių paslaugų plano patvirtinimo“, tikslus: vykdant valstybės ir savivaldybės socialinę politiką, organizuoti socialinių paslaugų teikimą, atsižvelgiant į savivaldybės gyventojų poreikius; užtikrinti kokybiškas socialines paslaugas savivaldybės teritorijoje gyvenantiems asmenims (šeimoms) dėl amžiaus, neįgalumo, socialinių problemų iš dalies ar visiškai neturintiems, neįgijusiems arba praradusiems gebėjimus ar galimybes savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu; modernizuoti socialinių paslaugų infrastruktūrą, mažinant gyventojų įvairių socialinių grupių atskirtį ir gerinant socialinių paslaugų prieinamumą, kompleksiškumą bei kokybę; Plėsti socialinių paslaugų įvairovę, į jų teikimą įtraukiant nevyriausybines ir bendruomenines organizacijas bei savanorius.

3. Rengiant Planą naudoti Lietuvos Respublikos gyventojų registro, Druskininkų savivaldybės administracijos, Druskininkų savivaldybės Socialinių paslaugų centro ir kitų įstaigų bei organizacijų duomenys.

4. Šiame Plane vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymuose, bei kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.  

 

II SKYRIUS

KOORDINUOTAI TEIKIAMŲ PASLAUGŲ ANALIZĖ

 

5. Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenimis, 2020 m. pradžioje Druskininkų savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravo 21618 tūkst. gyventojų, iš jų 13810 mieste, 7808 kaime. Iš bendro gyventojų skaičiaus vaikų skaičius – 3151, vaikai su negalia – 91.            

6. Druskininkų savivaldybėje šiuo metu veikia 10 ugdymo įstaigų: 2 lopšeliai – darželiai, 2 progimnazijos, 2 pagrindinės mokyklos, 1 gimnazija bei 1 Švietimo centras (suformuotos gimnazinės klasės) bei 2 neformaliojo ugdymo mokyklos. Jas 2019-2020 m. lankė beveik 3000 vaikų. Mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, savivaldybėje yra 354, iš jų 266 lanko bendrojo ugdymo mokyklas, o 88 – ikimokyklinio ugdymo įstaigas ir skyrius.

7. Ugdymo įstaigose specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams švietimo pagalbą teikia specialieji pedagogai, logopedai, psichologai, mokytojų padėjėjai, dalykų mokytojai, kurie sudaro individualias ugdymo programas. Pagalbos specialistus konsultuoja ir metodinę pagalbą teikia Druskininkų švietimo centro pedagoginė psichologinė tarnyba. 

Pedagoginė psichologinė tarnyba teikia mokinio kompleksinio (pedagoginio, logopedinio, psichologinio) įvertinimo, konsultavimo, informavimo, rekomendacijų teikimo, pedagoginio psichologinio švietimo paslaugas. Tarnyboje konsultuojami mokytojai, mokiniai, jų šeimos (tėvai, globėjai, rūpintojai),  dėl specialiojo ugdymo poreikių, mokymosi sunkumų, elgesio ir emocijų sutrikimų, santykių su bendraamžiais, bendravimo su tėvais ir kt. klausimais. Druskininkų pedagoginės psichologinės tarnybos duomenimis, 2018-2019 m. suteiktų konsultacijų skaičius buvo 1374, o 2019-2020 – 1643, tai rodo, kad pagalbos specialistų poreikis mokinių konsultavimui ir vertinimui auga. Išsami konsultacijų specifika atskleidžiama 1 lentelėje:

            1 lentelė.

Švietimo pagalbos paslauga

2018 - 2019 m.

2019 – 2020 m.

Kompleksinis įvertinimas

123

155

Logopedo įvertinimas

14

25

Mokyklinės brandos įvertinimas

-

-

Iš viso įvertinimų:

137

180

Konsultacijų skaičius vaikams

666

Psichologo – 643

Specialiojo pedagogo – 114

Logopedo – 21

Socialinio pedagogo - 14

792

Konsultacijų skaičius tėvams

616

Psichologo –453

Specialiojo pedagogo –200

Logopedo – 39

Socialinio pedagogo - 5

697

Konsultacijų skaičius specialistams, mokytojams, vadovams

94

Psichologo –59

Specialiojo pedagogo - 74

Logopedo –20

Socialinio pedagogo - 1

154

Iš viso konsultacijų:

1376

1643

 

Duomenų šaltinis: Druskininkų savivaldybės administracijos Švietimo skyrius

 

8. Tarp mokinių turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių dažniausiai pasitaikantys yra nerimo,  nuotaikos spektro sutrikimai, taip pat elgesio ir emocijų sutrikimai, fonetiniai, fonologiniai, sklandaus kalbėjimo sutrikimai, kompleksinė negalia, sulėtėjusi raida, bendrieji ir specialieji mokymosi sutrikimai, nežymūs, vidutiniai ar dideli intelekto sutrikimai, kita klausos, regos, judėjimo ir pan. negalia. Žemiau pateiktoje 2 lentelėje nurodytas specialiųjų poreikių vaikų skaičius kiekvienoje savivaldybės bendrojo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigoje (2019 m. rugsėjo 5 d. duomenys):

2 lentelė.

Įstaigos pavadinimas

Bendras mokinių skaičius

Bendras mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, skaičius

Mokinių turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių  % nuo bendro mokinių skaičiaus

Elgesio ir emocijų sutrikimai

Raidos ir intelekto sutrikimai

Kalbos ir kalbėjimo sutrikimai

Klausos sutrikimai

Regos sutrikimai

„Saulės“ pagrindinė mokykla

595

94

18%

3

52

37

2

0

„Saulės“ pagrindinės mokyklos specialiosiose klasėse

15

1

13

0

0

1

„Atgimimo“ mokykla

754

94

12%

9

40

44

1

0

Leipalingio progimnazija

160

26

18%

1

9

16

0

0

Leipalingio progimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyrius „Liepaitė“

66

15

0

2

13

0

0

Viečiūnų progimnazija

106

33

22%

2

14

16

1

0

Viečiūnų progimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyrius „Linelis“

75

8

0

3

5

0

0

Druskininkų „Ryto“ gimnazija

458

3

1%

1

2

0

0

0

Druskininkų švietimo centras

107

1

1%

0

1

0

0

0

Lopšelis-darželis „Žibutė“

336

34

10%

0

14

20

0

0

Lopšelis-darželis „Bitutė“

237

31

13%

0

10

21

0

0

Ikimokyklinio ugdymo įstaigose iš viso:

714

88

12%

0

29

59

0

0

Bendrojo ugdymo įstaigose iš viso:

2180

266

12%

17

131

113

4

1

Bendra suma:

2894

354

12%

17

160

172

4

1

 

Duomenų šaltinis: Druskininkų savivaldybės administracijos Švietimo skyrius

 

2019 m. specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai sudarė 12 proc. nuo visų ugdymo įstaigas lankančių vaikų, arba 11 proc. nuo savivaldybėje gyvenančių vaikų. Vertinant individualiai, pagal kiekvienos ugdymo įstaigos mokinių skaičių, specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai „Saulės“ pagrindinėje mokykloje sudarė 18 proc., „Atgimimo“ mokykloje – 12 proc., „Ryto“ gimnazijoje – 1 proc. darželyje – lopšelyje „Žibutė“ – 10 proc., darželyje – lopšelyje „Bitutė“- 13 proc.

Atkreiptinas dėmesys,  kad Leipalingio ir Viečiūnų progimnazijos turi ikimokyklinius skyrius, todėl vertinant pagal ugdymo įstaigos mokinių skaičių, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokiniai Leipalingio progimnazijoje – 18 proc., Viečiūnų progimnazijoje sudarė –           22 proc.,

Vertinant pagal sutrikimus „Saulės“ pagrindinėje mokykloje didžiausias skaičius vaikų turinčių raidos ir intelekto sutrikimų - 65 vaikai arba net. 60 proc. lyginant nuo specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų skaičiaus įstaigoje. Minėtoje mokykloje įkurtos 4 specialiojo ugdymo klasės (kitose ugdymo įstaigose specialiųjų klasių nėra), iš jų viena priešmokyklinio amžiaus vaikams, ir viena mokiniams iki 21 m. 2019 m. mokyklą lankė 109 specialiųjų poreikių mokinių, iš jų 15 specialiosiose klasėse. 2019 m. šioje mokykloje pirmą kartą suformuota specialioji klasė priešmokyklinio amžiaus vaikams, kurią lankė autizmo spektro sutrikimą turintys vaikai, įrengtos modernios ir jaukios ugdymo erdvės.  2020 m. mokykloje savivaldybės lėšomis įrengtas ir liftas, kuriuo naudojasi judėjimo negalią turintys mokiniai.

Apžvelgus mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, pasiskirstymą ugdymo įstaigose ir vertinant savivaldybės teritorijos kompaktiškumą bei nedidelius atstumus, galima teigti, kad Druskininkų „Saulės“ pagrindinėje mokykloje tikslinga telkti pagalbos specialistus bei pritaikyti vidaus ir išorės erdves vaikams turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.

9. Ugdymo įstaigose dirbančių pagalbos specialistų skaičių ir veiklą reglamentuoja Psichologinės pagalbos teikimo, Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui, Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos ir  aprašai. Vadovaujantis šiais dokumentais yra nustatytas ir Druskininkų savivaldybėje dirbančių specialistų skaičius. Duomenys pateikiami 3 lentelėje.

3 lentelė.

Pagalbą teikiantys specialistai

Psichologai, psichologo asistentai

Specialieji pedagogai

Logopedai

Socialiniai pedagogai

Mokytojų padėjėjai, kiti pagalbos specialistai

skirta etatų

užimta etatų

skirta etatų

užimta etatų

skirta etatų

užimta etatų

skirta etatų

užimta etatų

skirta etatų

užimta etatų

„Saulės“ pagrindinė mokykla

1

1

1

1

1

1

1,5

1,5

10,25

10,25

„Atgimimo“ mokykla

1,5

1,5

2

1,5

1

1

2

2

9

8,125

Leipalingio progimnazija ir Leipalingio progimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyrius „Liepaitė"

0,5

0,25

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

5

4,75

Viečiūnų progimnazija ir Viečiūnų progimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyrius "Linelis"

0,5

-

0,5

0,5

0,75

0,75

0,5

0,5

1,25

1,25

„Ryto“ gimnazija

1,2

1

0,5

-

-

-

1,25

1

-

-

Druskininkų savivaldybės lopšelis-darželis "Bitutė"

-

-

0,48

0,48

1

1

1

1

2

2

Druskininkų savivaldybės lopšelis-darželis „Žibutė“

-

-

1

1

1,45

1

1

1

2,5

2,5

Švietimo centro pedagoginė psichologinė tarnyba

2

1,5

0,8

0,8

0,75

0,75

1

1

-

-

Iš viso:

6,7

5,25

7,78

6,78

6,45

6

9,75

9,5

30,5

29,375

Duomenų šaltinis: Druskininkų savivaldybės administracijos Švietimo skyrius.

 

Logopedo, dirbančio ugdymo įstaigoje darbo tikslas – laiku nustatyti kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus ir bendradarbiaujant su pedagogais ir vaikų tėvais, juos įveikti.

Savivaldybės ikimokyklinėse ugdymo įstaigose, logopedo specialistas pirmenybę teikia vyresnių grupių 4-5 m. vaikams, bei dirba su vaikais individualiai ar mažomis grupelėmis taikydamas specialiojo poreikio priemones kalbėjimo ir kalbos sutrikimams įveikti. Pastebėtina, kad vyresniems vaikams teikiama pirmenybė, kadangi jie ruošiami bendrojo ugdymo mokyklai. Savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigose 3 m. amžiaus vaikų kalbos ir kalbėjimo sutrikimai nevertinami, bei logopedo paslaugos neteikiamos, kadangi specialistų darbo krūvis pilnai užpildytas dirbant su vyresnių grupių vaikais, išskyrus atvejus, kuomet pateikiama Pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma, jog vaikui logopedo paslaugos būtinos.

Lietuvoje bendrojo ugdymo įstaigose logopedo etatas skirtas darbui su 50 - čia vaikų. Apžvelgiant statistinius duomenis matyti, kad logopedų etatai nepakankami bendrojo ugdymo įstaigose. „Saulės“ pagrindinėje mokykloje užimtas logopedo etatas, tačiau vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (raidos ir intelekto sutrikimų, kalbos ir kalbėjimų sutrikimų) skaičius – 105 vaikai, iš jų 55 vaikams neteikiamos logopedo paslaugos. „Atgimimo“ mokykloje taip pat užimtas logopedo etatas, vaikų skaičius – 85 vaikai, iš jų 35 vaikams neteikiamos logopedo paslaugos. Leipalingio progimnazijoje - 0,5 logopedo etatas, vaikų skaičius – 40 vaikai, iš jų 15 vaikų negauna logopedo konsultacijų. Viečiūnų progimnazijoje - 0,75 logopedo etatas, vaikų skaičius – 35 vaikai, iš jų 4 vaikams logopedo paslauga neteikiama.

Atkreiptinas dėmesys, kad savivaldybėje logopedo etatų skirta – 6,45 etato, bet užimti 6 etatai. Akivaizdu, kad ugdymo įstaigos susiduria su žmogiškųjų išteklių trūkumu. Vertinant pateiktus duomenis tikslinga plėsti logopedo paslaugas savivaldybės ugdymo įstaigose – perkant paslaugas, kurios užtikrintų pagalbos teikimą vaikams negaunantiems šios paslaugos ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo įstaigose.

Lietuvoje, mokykloje dirbantis psichologas teikia pagalbą ne daugiau kaip 400 mokinių (esant galimybei – ir mažesniam mokinių skaičiui). Druskininkų savivaldybės ugdymo įstaigose įsteigtų psichologų etatų skaičius - 4,7 etatai, užimti - 3,75 etatai. Vertinant pagal mokinių skaičių ir užimtus psichologų etatus kiekvienoje įstaigoje, pastebėtina, kad visose ugdymosi įstaigose trūksta psichologo paslaugų, Viečiūnų progimnazijoje psichologo paslaugos neteikiamos – nėra specialisto.

Savivaldybės ikimokyklinėse ugdymo įstaigose, kaip ir visose Lietuvos ikimokyklinėse ugdymo įstaigose, nesteigiami psichologų etatai. Šeimoms, kurios augina vaikus su specialiais ugdymosi poreikiais, būtina psichologinė pagalba kuo ankstesniame vaiko amžiuje, todėl tėvams tikslinga užtikrinti psichologo konsultacijas ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose – perkant jų paslaugas.

Specialiojo pedagogo etatas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje steigiamas, kai įstaigoje mokosi 20–24 specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai, kuriems reikalinga specialiojo pedagogo pagalba, bendrojo lavinimo mokykloje - 20–27 specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai. Savivaldybės ugdymo įstaigose specialiojo pedagogo paslaugų poreikis nustatytas 337 savivaldybėje esantiems vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Įvertinus mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, skaičių, bei specialiojo pedagogo etatų skaičius ugdymosi įstaigose, galime daryti prielaidą, kad ikimokyklinėse ugdymo įstaigose lopšeliuose – darželiuose specialiojo pedagogo paslaugų negauna arba gauna minimaliai net 29 vaikai, bendrojo ugdymo įstaigose – net 176 vaikai.

Apibendrinat pateiktus duomenis, matyti, kad savivaldybės ugdymo įstaigose neužpildyti turimi pagalbos specialistų etatai, trūksta žmogiškųjų išteklių, labiausiai - psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų. Savivaldybėje yra poreikis teikti  tiflopedagogo bei surdopedagogo paslaugas vaikams turintiems klausos ir regėjimo sutrikimus (5 vaikai), tačiau šios paslaugos savivaldybėje neteikiamos. Ugdymo įstaigose ugdomi vaikai, turintys autizmo spektro sutrikimą (2019 m. Pedagoginės psichologinės tarnybos duomenimis buvo 9 vaikai), todėl tikslinga minėtiems vaikams ir jų šeimų nariams teikti taikomosios elgesio analizės (angl. applied behaviour analysis – ABA) konsultacijas. Savivaldybėje tikslinga užtikrinti trūkstamų ir nesamų paslaugų atsiradimą – perkant specialistų paslaugas, taip pat būtina  atitinkamai įrengti ir pritaikyti švietimo pagalbos specialistų kabinetus įsigyjant darbo, lavinamąja, ugdymo (-si) įranga ir priemonėmis.

10. Bendrojo ugdymo mokyklose (neskaičiuojant ikimokyklinio ugdymo) ugdomi 266 specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai, iš kurių 15 vaikų mokosi „Saulės“ pagrindinės mokyklos specialiosiose klasėse. 251 mokiniui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių, teikiamas integruotas ugdymas. Klasės auklėtojai ir kiti pedagogai susiduria su iššūkiu suteikti kokybišką edukacinę aplinką visiems mokinimas, kad ir kokie būtų protiniai ar fiziniai gebėjimai, socialinės sąlygos, tačiau nutinka taip, kad jiems stinga žinių apie kokybišką, mokinio turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių ugdymą, įvertinus tai, kad kiekvienu atveju vaikas yra individualus su skirtingais poreikiais. Pedagogas privalo organizuoti darbą klasėje, taip, kad kiekvienas mokinys galėtų dirbti pagal savo galimybes ir būtų skatinamas lavinti mąstymą bei individualius gebėjimus, todėl būtina stiprinti pedagogų kompetenciją dirbant integruotose klasėse organizuojant supervizijas, edukacines programas, seminarus, kursus.

11. Savivaldybėje neformaliojo vaikų švietimo programas vykdo bendrojo ugdymo, meno, sporto mokyklos, laisvieji mokytojai, kiti švietimo teikėjai. Specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, savivaldybėje nesudarytos sąlygos ir galimybės tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius, padėti jiems tapti aktyviais visuomenės nariais, per neformalųjį vaikų švietimą. Pastebėtina, kad minėtiems vaikams būtina teikti neformalųjį ugdymą ugdymo įstaigose bei užtikrinti tinkamas sąlygas pritaikant tiek vidaus tiek lauko erdves (pvz.: universalios žaidimo aikštelės įrengimas). Tikslinga bendradarbiaujant su nevyriausybinėmis organizacijomis, asociacijomis ir kt. institucijomis  organizuoti neformaliojo vaikų švietimo, vasaros stovyklos veiklas. Savivaldybėje nustatytas poreikis 15 - kai mokyklinio amžiaus vaikų gauti neformalųjį ugdymą.

12. Vaikų dienos centrai teikia dienos užimtumo paslaugas socialinę riziką patiriančių ir mažas pajamas turinčių šeimų vaikams. 2019 - 2020 m. savivaldybė vaikų dienos centrų veiklą perdavė bendruomenėms. Druskininkų savivaldybėje veikia 6 vaikų dienos centrai: VšĮ „Po vienu stogu“, Leipalingio miestelio bendruomenės, Viečiūnų kaimo bendruomenės „Versmė“, VŠĮ „Gelbėkit vaikus“, Druskininkų (Ratnyčios)  Šv. apaštalo  Baltramiejaus parapijos ir asociacijos „Padėkime vaikams“ vaikų dienos centrai bei 1 dienos užimtumo centras neįgaliesiems – sutrikusio intelekto žmonių globos bendrijos „Druskininkų viltis“. Praėjusiais metais visuose dienos centruose įvairias paslaugas gavo 114 vaikų, 7 vaikai su negalia. Druskininkų savivaldybėje yra 91 vaikas su negalia, iš jų 10 % su sunkia negalia.

Savivaldybėje 2020 m. įgyvendinamas projektas „Socialinės priežiūros paslaugų prieinamumo gerinimas abipus sienos“ - priežiūros centro asmenims su negalia (įskaitant vaikus su negalia) įkūrimas. Šiuo metu vyksta patalpų Sveikatos g. 30, Druskininkai, įrengimas, perkama reikalinga įranga, įrengiama daugiafunkcinė salė, kurioje vyks priežiūros centro lankytojų grupinės veiklos ir fizinio aktyvumo užsiėmimai, įkurtos poilsiui ir bendravimui skirtos erdvės, nedidelė virtuvė, darbuotojų kabinetas, pagalbinės patalpos ir kt. Patalpos bus pritaikytos asmenims su negalia. Centre neįgaliesiems bus teikiamos socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos, fizinio aktyvumo užsiėmimai, psichologinė pagalba. Planuojama šią paslaugą teikti 5 asmenims su sunkia negalia, 10 asmenų su vidutine ar lengva negalia.

Savivaldybėje, nuo 2019 m. rugsėjo 20 d. buvo pradėta teikti nauja paslauga asmenims su negalia - asmeninio asistento paslauga. Paslaugos teikėjas savivaldybėje - sutrikusio intelekto žmonių globos bendrija „Druskininkų viltis“. 2019 m. paslaugą gavusių asmenų skaičius -5 asmenys. Asmeninio asistento paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašas reglamentuoja savivaldybėse asmeninio asistento teikiamą pagalbą asmenims nuo 16 m., kuriems nustatytas neįgalumo lygis arba darbingumo lygis, visiškai arba vidutiniškai apribojantis jų veiklą, dalyvumą ir kuriems reikalinga kitų asmenų pagalba. Vadovaujantis šiuo tvarkos aprašu, ribojamos galimybės asmeninio asistento paslaugas gauti šeimoms, auginančioms mokyklinio amžiaus vaikus su negalia, jaunesnius nei 16 m. Savivaldybėje nustatytas poreikis 15 - kai mokyklinio amžiaus vaikų gauti asmeninio asistento paslaugas.

Sutrikusio intelekto žmonių globos bendrija „Druskininkų viltis“ teikia ir kitą paslaugą asmenims su negalia – laikinojo atokvėpio paslaugą, dienos užimtumo centre neįgaliesiems. Savivaldybėje 2019 m. šios paslaugos gavėjų skaičius buvo – 14 asmenų. Paslaugos teikimą reglamentuoja - Laikino atokvėpio paslaugos vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims teikimo ir organizavimo tvarkos aprašas, kuriame įvardinta, jog minėta paslauga gali būti teikiama vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia ir (ar) senyvo amžiaus asmenims. Šeimoms auginančioms vaikus su negalia, ši paslauga savivaldybėje nebuvo teikiama, tačiau 15 - kai šeimų, auginančių vaikus su negalia yra poreikis gauti šią paslaugą jų namuose.

Apžvelgus pateiktus duomenis, pastebėtina, kad savivaldybėje nėra išvystyta nevyriausybinių organizacijų veikla vaikų su negalia srityje, neišvystytos asmeninio asistento, laikinojo atokvėpio paslaugos šeimoms auginančioms mokyklinio amžiaus vaikus, todėl tikslingas šių paslaugų teikimas savivaldybėje.

13. 2019 m. VšĮ Druskininkų pirminės sveikatos priežiūros centro, Psichikos sveikatos centras, gyventojams teikė ambulatorinės psichikos sveikatos medicininę, socialinę bei psichologinę pagalbą. Psichikos sveikatos centro įskaitoje dispanserinėje ir konsultacinėje priežiūroje -            646 asmenys iš jų 12 vaikų. Psichikos sveikatos centro kabinetuose dirba komanda, kurią sudaro 3 gydytojai psichiatrai (vienas iš jų vaikų ir paauglių psichiatras), 1 medicinos psichologė, 1 psichikos sveikatos slaugytoja, 1 socialinė darbuotoja.

2019 m. Druskininkų pirminės sveikatos priežiūros centro Psichikos dienos stacionare gydėsi 113 pacientų. Bendras stacionare praleistų dienų skaičius – 3068. Pacientai nukreipti į dienos stacionarą iš ambulatorinės grandies – 109, iš psichiatrijos stacionarų (iš RVPL) – 4. Psichikos dienos stacionare teikiamų paslaugų skaičius lyginant su 2018 išliko stabilus.

VŠĮ Druskininkų ligoninė 2019 m. gavo licenciją, suteikiančią teisę teikti psichiatrijos antro lygio stacionarines paslaugas.

Pastebėtina, kad savivaldybėje psichiatrų etatų skaičius pakankamas, tačiau nėra psichoterapeuto paslaugų, kurie teiktų pagalbą vaikams turintiems elgesio ir emocijų sutrikimų. Savivaldybėje 17 – kai vaikų, turinčių elgesio, emocijų sutrikimus, yra poreikis gauti psichoterapijos paslaugas.

14. 2020 m. birželio mėnesį, savivaldybės administracijos Švietimo skyrius, atliko kokybinį interviu, kurio metu buvo apklausti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių tėvai. Pasirinktas „fokus grupės“ metodas, kurio metu buvo naudojamas iš dalies struktūruotas klausimynas. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti paslaugų poreikį šeimų, auginančių vaikus su specialiais ugdymosi poreikiais. Tyrime dalyvavo tėvai, auginantys vaikus su specialiais ugdymosi poreikiais. Susitikimai vyko dviem etapais, pirmajame etape dalyvavo tėvai, kurių vaikai - mokyklinio amžiaus, antrame etape dalyvavo tėvai, kurių vaikai nelanko ugdymo įstaigos. Tyrimo duomenimis, šeimos auginančios vaikus su specialiaisiais ugdymosi poreikiais, susiduria su informacijos stoka apie kompleksiškai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų teikimą savivaldybėje, įvardino paslaugų poreikį – neformaliojo ugdymo veiklų (popamokinės veiklos bei veikloms pritaikytos erdvės, vasaros stovyklos), švietimo pagalbos specialistų (ypatingai logopedų) konsultacijų, asmeninio asistento, laikinojo atokvėpio, kineziterapeuto, ergoterapeuto paslaugų, pasigedo paslaugų vaikams turintiems regos, klausos negalią. Apklausoje dalyvavę tėvai paminėjo, kad nemokamai skiriamų kineziterapijos, ergoterapijos paslaugų nepakanka jų vaikams, todėl už papildomai teikiamas paslaugas jie moka patys, kadangi šias paslaugas vaikas turi gauti sistemingai, siekiant teigiamų vystymosi  pokyčių.

Apibendrinant galima teigti, kad tikslinga didinti kineziterapijos ir ergoterapijos paslaugų prieinamumą savivaldybėje ir taip užtikrinti specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams trūkstamas paslaugas. Šių paslaugų poreikis nustatytas - 15 vaikų.

15. Savivaldybėje gyvenančioms šeimoms, patiriančioms socialinės rizikos veiksnius, patekusioms į krizę, savarankiškai negebančioms užtikrinti teisėtų vaiko interesų, pagalbos teikimą reglamentuoja Koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų bei Atvejo vadybos tvarkos aprašai.

2019 m. Koordinuotai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugos buvo teikiamos 5 šeimoms, atvejo vadyba - 75 šeimoms. Teikiant koordinuotai teikiamas paslaugas ar taikant atvejo vadybą, šeimoms kompleksiškai buvo teikiamos švietimo pagalbos, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugos. 

Pastebėtina, kad minėtos paslaugos – intervencinio pobūdžio, kuomet apie šeimas renkama svarbi informacija iš įvairių institucijų, nustatomas pagalbos paslaugų poreikis, sudaromi pagalbos planai bei vykdoma numatytų paslaugų įgyvendinimo priežiūra.

Didžioji dalis šeimų, atsidūrus krizinėse situacijose savarankiškai geba spręsti iškilusias problemas (nereikia institucinės intervencijos) nors ir patiria pasimetimą, išgąstį, baimes. Dažnai informacijos ieško interneto svetainėse, tėvų forumuose, kreipiasi į įvairias institucijas. Siekiant padėti šeimai, išgyventi iškilusius sunkumus reikalinga konstruktyvi informacija, psichologinė pagalba bei parama, kurią būtina teikti kompleksiškai. Savivaldybės teritorijoje teikiamos įvairios pagalbos paslaugos švietimo, socialinėje ir sveikatos priežiūros srityse, tačiau jas teikiant nėra kompleksiškumo, nuoseklumo, todėl šeimoms trūksta informacijos ypatingai tais atvejais, kuomet šeima susilaukia vaikų su specialiais poreikiais.

Apibendrinat pateiktus duomenis darytina išvada, kad siekiant mažinti institucinę intervenciją ir stiprinti šeimų savarankiškumą, tikslinga vykdyti prevencines priemones  -  kompleksiškai teikiant paslaugas besilaukiančioms ir/ar vaikus auginančioms (globojančioms) šeimoms. Viena iš priemonių galėtų būti nauja kompleksinė paslauga, kuri būtų teikiama vieno langelio principu bei apimtų administracines konsultavimo, informavimo, tarpininkavimo paslaugas švietimo, socialinėje ir sveikatos priežiūros srityse. Paslauga vadintųsi  „Vaikas +“ ir apimtų vaikui priklausančių naudų teikimą: vaiko gimimo, gyvenamosios vietos registravimą, išmokų, pašalpų ir kompensacijų skyrimą ir mokėjimą, vaiko registraciją į ugdymo įstaigą, konsultacijų susijusių su vaiko raida teikimą. Ši planuojama paslauga didžiąja dalimi butų teikiama nuotoliniu būdu (internetu, telefonu), tėvai neišeidami iš namų galėtų gauti visą reikiamą su vaikais susijusią informaciją ir administracines paslaugas. Paslauga teiktų naudą šeimoms, kuriuos gaudamos konsultacijas ir kt. paslaugas tiesiogiai įvardintų trūkstamų paslaugų poreikį savivaldybėje. Savivaldybėje, naujos paslaugos veikimo principas pateiktas 1 pav.:

1 pav.  

 

III SKYRIUS

TRŪKSTAMOS, NEPAKANKAMA APIMTI TEIKIAMOS BEI NETEIKIAMOS/NEPRIEINAMOS TAČIAU REIKALINGOS KOORDINUOTAI TEIKIAMOS PASLAUGOS

 

 

Paslaugos/Priemonės pavadinimas

Planuojamas paslaugos gavėjų skaičius:

Koordinuota kompleksinė švietimo, socialinės ir sveikatos priežiūros paslauga, savivaldybės teritorijoje gyvenančioms visoms šeimoms, auginančioms (globojančioms) vaikus ir/ar jų besilaukiančioms

Neteikiama paslauga

Savivaldybės teritorijoje gyvenančios, besilaukiančios ir/ar auginančios (globojančios) vaikus, šeimos

Logopedo konsultacijos

Trūkstama, nepakankama apimtimi teikiama, paslauga

100 specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų

Psichologo konsultacijos

Trūkstama, nepakankama apimtimi teikiama, paslauga

400 vaikų

Specialiojo pedagogo konsultacijos

Trūkstama, nepakankama apimtimi teikiama, paslauga

27 specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų

Tiflopedagogo konsultacijos

Neteikiama paslauga

1vaikas turintis regos sutrikimą

Surdopedagogo konsultacijos

Neteikiama paslauga

4 vaikai turintys klausos sutrikimus

Taikomosios elgesio analizės (ABA) konsultanto paslaugos

Neteikiama paslauga

9 vaikai,  turintys autizmo spektro sutrikimus

Mokymai (supervizijos, edukacinės programos, seminarai, kursai) pedagogams dirbantiems su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais

Trūkstama, nepakankama apimtimi teikiama, paslauga

150 švietimo įstaigų pedagogai

Mokymai tėvams auginantiems vaikus su specialiaisiais ugdymosi poreikiais

Trūkstama, nepakankama apimtimi teikiama, paslauga

40 tėvų, auginančių vaikus su specialiais ugdymosi poreikiais

Neformalus švietimas ugdymo įstaigose, specialiųjų poreikių turintiems mokiniams (popamokinės veiklos, stovyklos, būreliai)

Neteikiama paslauga

40 specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai

Vidaus erdvių - specialiųjų klasių bei švietimo pagalbos specialistų kabinetų aprūpinimas darbo, lavinamąja, ugdymo (-si), reabilitacijos priemonėmis bei įranga

Nepakankamas priemonių skaičius

Sudarytos sąlygos paslaugą gauti visiems savivaldybės vaikams (354) turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių

Išorės erdvių pritaikymas - universalaus dizaino vaikų žaidimo aikštelės įrengimas

Nėra priemonės

Sudarytos sąlygos paslaugą gauti visiems savivaldybės vaikams (354) turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių

Asmeninio asistento paslauga mokyklinio amžiaus vaikams su negalia

Trūkstama paslauga (teikiama asmenims nuo 16 m.)

15 vaikų su negalia

Laikinojo atokvėpio paslauga šeimoms auginančioms vaikus su negalia asmens namuose

Trūkstama paslauga

15 šeimų, auginančių vaikus su negalia

Kineziterapeuto paslaugos

Trūkstama, nepakankama apimtimi teikiama, paslauga

15 specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai

Ergoterapeuto paslaugos

Neteikiama paslauga

15 specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai

Psichoterapijos paslaugos (elgesio, emocijų sutrikimus turintiems vaikams)

Neteikiama paslauga

17 elgesio ir emocijų sutrikimų turintys vaikai

 

IV SKYRIUS

PLANO TIKSLAs IR UŽDAVINIAI

 

16. Tikslas – mažinti mokinių ankstyvąjį pasitraukimą iš švietimo sistemos Druskininkų savivaldybėje, stiprinant šeimų gebėjimus, galimybes rūpintis vaikais.

17. Uždavinys – savivaldybės teritorijoje gyvenančioms šeimoms, auginančioms (globojančioms) vaikus ir/ar jų besilaukiančioms, koordinuotai teikti kompleksines švietimo, socialines ir sveikatos priežiūros paslaugas „Vaikas+“.

 

 

V SKYRIUS

KOORDINUOTAI TEIKIAMŲ PASLAUGŲ 2020-2022 METŲ PLĖTROS PRIEMONIŲ PLANAS

 

(Europos sąjungos lėšos –ES, savivaldybės biudžeto lėšos –SB, Valstybės biudžeto lėšos –VB)

Priemonės

Atsakinga

institucija

Lėšos, eurais

Finansavimo šaltiniai

Laukiamas rezultatas

Vertinimo kriterijai

2020 m.

2021 m.

2022 m.

1. Teikti šeimoms auginančioms (globojančioms) vaikus ir/ar jų besilaukiančioms naują kompleksinę paslaugą „Vaikas +“

Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorė

12000,00

 

 

35000,00

ES, SB, VB lėšos

 

37000,00

ES, SB, VB lėšos

 

Šeimoms, auginančioms (globojančioms)  vaikus ir/ar jų besilaukiančioms, suteikta nauja kompleksinė paslauga (nuo vaiko gimimo iki pilnametystės) - „Vaikas +“ taikant vieno langelio principą.

Kompleksinė paslauga apims administracines konsultavimo, informavimo, tarpininkavimo paslaugas švietimo, socialinėje ir sveikatos priežiūros srityse.

Paslaugą gavusių šeimų, auginančių (globojančių) vaikus ir/ar jų besilaukiančių, skaičius

2. Įrengti patalpas ir darbo vietą naujai teikiamai kompleksinei paslaugai „Vaikas +“

Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius

-

2000,00

ES, SB, VB lėšos

 

-

 

Druskininkų savivaldybės administracijos darbuotojui, koordinuojančiam ir vykdančiam naujai teikiamos kompleksinės paslaugos „Vaikas +“ teikimą, suteiktos darbui vykdyti reikalingos priemonės.

 

Įsigytų priemonių skaičius

3. Plėsti švietimo pagalbos specialistų - logopedo, psichologo, specialiojo pedagogo ir teikti - tiflopedagogo, surdopedagogo, taikomosios elgesio analizės (angl. applied behaviour analysis – ABA) konsultanto paslaugas savivaldybės ugdymo įstaigose

Savivaldybės administracijos švietimo skyrius, ugdymo įstaigos -  „Saulės“ pagrindinė mokykla, „Atgimimo“ mokykla, Viečiūnų ir Leipalingio progimnazijos, Lopšeliai – darželiai „Bitutė“, „Žibutė, Švietimo centras, paslaugų teikėjai

-

13000,00

ES, SB, VB lėšos

 

15000,00

ES, SB, VB lėšos

 

 

 

Nupirktos – logopedo, psichologo, specialiojo pedagogo, tiflopedagogo, surdopedagogo, taikomosios elgesio analizės (angl. applied behaviour analysis –ABA) konsultanto  paslaugos užtikrins  laiku teikiamą pagalbą vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių ir  lankantiems Lopšelį – darželį „Bitutė“, Lopšelį- darželį „Žibutė“, Druskininkų „Saulės“ pagrindinę mokyklą, „Atgimimo“ mokyklą, Viečiūnų progimnaziją, Leipalingio progimnaziją, „Ryto“ gimnaziją, Druskininkų švietimo centrą.

Konsultacijų skaičius

4. Organizuoti mokymus (supervizijas, edukacines programas, seminarus, kursus) pedagogams dirbantiems su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais

Savivaldybės administracijos švietimo skyrius, ugdymo įstaigos išvardintos 3. punkte, paslaugų teikėjai

-

20000,00

ES, SB, VB lėšos

 

20000,00

ES, SB, VB lėšos

 

 

Patenkintas pedagogų poreikis stiprinti kompetenciją dirbant su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių

 

Mokymuose dalyvavusių pedagogų skaičius.

 

5. Organizuoti mokymus (supervizijas, seminarus, konsultacijas) tėvams auginantiems vaikus su specialiaisiais ugdymosi poreikiais

Savivaldybės administracijos švietimo skyrius, ugdymo įstaigos išvardintos 3. Punkte, paslaugų teikėjai

-

3500,00

ES, SB, VB lėšos

 

3500,00

ES, SB, VB lėšos

 

Užtikrinta tėvų, auginančių vaikus su specialiaisiais ugdymosi poreikiais, įtrauktis į vaikų ugdymosi procesą

 

Įgyvendintų mokymų skaičius.

 

6. Įrengti ir pritaikyti  specialiąsias klases bei švietimo pagalbos specialistų kabinetus įsigyjant darbo, lavinamąja, ugdymo (-si), reabilitacijos bei kt. įranga ir priemonėmis

Savivaldybės administracijos švietimo skyrius, „Saulės“ pagrindinė mokykla

-

40000,00

ES, SB, VB lėšos

 

15000,00

ES, SB, VB lėšos

 

Druskininkų „Saulės“ pagrindinės mokyklos specialiąsias klases, švietimo pagalbos specialistų kabinetus aprūpintos darbo, lavinamosiomis ir kt. trūkstamomis priemonėmis.

Suteikta galimybė visiems savivaldybėje gyvenantiems vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, lavintis Druskininkų „Saulės“ pagrindinės mokyklos specialiosiose klasėse

 

Įsigytų priemonių skaičius

7. Bendradarbiaujant su nevyriausybinėmis organizacijomis, asociacijomis ir kitomis įstaigomis organizuoti neformaliojo vaikų švietimo, vasaros stovyklos veiklas 

Savivaldybės administracijos Švietimo ir Socialinės paramos skyriai, NVO, paslaugų teikėjai

-

9000,00

ES, SB, VB lėšos

 

9000,00

ES, SB, VB lėšos

 

Bendradarbiaujant su nevyriausybinėmis organizacijomis, asociacijomis ir kt. institucijomis  suorganizuotos neformaliojo vaikų švietimo, vasaros stovyklos veiklos vaikams turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, kurie lanko švietimo įstaigas, išvardintas 3. punkte

 

Paslaugas gavusių vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, skaičius

8. Įrengti universalaus dizaino vaikų žaidimo aikštelę

Savivaldybės administracijos Švietimo, Architektūros ir urbanistikos, Ūkio ir turto valdymo skyriai, „Saulės“ pagrindinė mokykla

-

18000,00

ES, SB, VB lėšos

 

-

Įrengta universalaus dizaino vaikų žaidimų aikštelė, kurioje platus veiklų ir įrengimų diapazonas įvairioms vaikų ir vaikų amžiaus grupėms. Vaikams bus suteikta galimybė per žaidimo formą įgyti socialinių, fizinių, ir emocinių įgūdžių

Įrengta universalaus dizaino vaikų žaidimų aikštelė

9. Teikti laikinojo atokvėpio paslaugą šeimoms, auginančioms (globojančioms) vaikus su negalia

Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, NVO, paslaugų teikėjai

 

-

 

2000,00

ES, SB, VB lėšos

 

2000,00

ES, SB, VB lėšos

 

Laikinojo atokvėpio paslauga suteikta šeimoms, auginančioms (globojančioms) vaikus, kuriems nustatytas didelių ar vidutinių poreikių lygis ir specialusis nuolatinės slaugos arba priežiūros pagalbos poreikis jų gyvenamojoje aplinkoje.

 

Paslaugas gavusių šeimų skaičius

10. Teikti asmeninio asistento paslaugą vaikams su negalia

Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, NVO, paslaugų teikėjai

-

 

1000,00

ES, SB, VB lėšos

 

1000,00

ES, SB, VB lėšos

 

Asmeninio asistento paslauga suteikta mokyklinio amžiaus vaikams, kuriems Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis visiškai arba vidutiniškai apriboja jų veiklą, dalyvumą ir kuriems reikalinga kitų asmenų pagalba.

Paslaugas gavusių vaikų, turinčių fizinę ir/ar kompleksinę negalią skaičius

11. Stiprinti vaikų, turinčių elgesio ir emocijų sutrikimus, psichinę sveikatą

Savivaldybės administracijos asmens ir visuomenės sveikatos skyrius, VSB, paslaugų teikėjai

-

3000,00

ES, SB, VB lėšos

 

3000,00

ES, SB, VB lėšos

 

Nupirkta paslauga – psichoterapeuto konsultacijos Patenkintas, mokinių, turinčių elgesio ir emocijų sutrikimų, ir lankančių ugdymo įstaigas įvardintas 3. punkte, poreikis gauti psichoterapijos paslaugas

Paslaugą gavusių vaikų skaičius

12. Teikti ergoterapijos paslaugas vaikams turintiems smulkiosios motorikos sutrikimų

Savivaldybės administracijos asmens ir visuomenės sveikatos skyrius, VSB, paslaugų teikėjai

-

2000,00

ES, SB, VB lėšos

 

2000,00

ES, SB, VB lėšos

 

Nupirkta ergoterapeuto paslauga. Sensorinių ir pažintinių funkcijų lavinimo paslauga suteikta vaikams, turintiems smulkiosios motorikos sutrikimų.

Paslaugą gavusių vaikų skaičius

13. Stiprinti fizinę sveikatą vaikų, turinčių judėjimo sutrikimų

Savivaldybės administracijos asmens ir visuomenės sveikatos skyrius, VSB, paslaugų teikėjai

-

2000,00

ES, SB, VB lėšos

 

2000,00

ES, SB, VB lėšos

 

Nupirktos ir suteiktos kineziterapijos paslaugos vaikams turintiems judėjimo sutrikimų.

Paslaugą gavusių vaikų skaičius

 

 

 

VI SKYRIUS

PLANO ĮGYVENDINIMAS

 

18. Planas įgyvendinamas pagal numatytas priemones 2020 – 2022 metais ir peržiūrimas kasmet. Už koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų plano koordinavimą atsakingas Druskininkų savivaldybės administracijos tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius,  struktūriniai padaliniai.

19. Plano įgyvendinimas stebimas pagal vertinimo kriterijus. Vertinant žiūrima, ar pasiekti laukiami rezultatai. Jei jie nepasiekti, aiškinamasi, kokie veiksniai galėjo turėti reikšmės rezultatams, numatomos priemonės jiems pašalinti ar minimalizuoti. Planas gali būti tikslinamas pagal kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtakos Koordinuotai teikiamų paslaugų plano įgyvendinimui bei tikslų pasiekimui.

 

 

 

________________________