Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽVALGYBOS ĮSTATYMO NR. XI-2289
31 IR 46 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-2783

 

2015 m. gegužės 27 d. Nr. 515
Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2015 m. balandžio 24 d. sprendimo Nr. SV-S-1021 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 13 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos žvalgybos įstatymo Nr. XI-2289 31 ir 46 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-2783 (toliau – Įstatymo projektas), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tobulinti Įstatymo projektą pagal šias pastabas ir pasiūlymus:

1. Atsižvelgiant į Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos žvalgybos įstatymo (toliau – Žvalgybos įstatymas) 31 straipsnio redakciją, kartu keistinas Žvalgybos įstatymo 53 straipsnio 17 punktas – vietoj nuorodos į šio įstatymo 31 straipsnio 5 dalį reikėtų pateikti nuorodą į 31 straipsnio 6 dalį.

2. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Žvalgybos įstatymo 31 straipsnio 4 dalies 2 punkte žodžius skliausteliuose „jeigu yra daugiau nei vienas direktoriaus pavaduotojas, skiriamas pirmasis direktoriaus pavaduotojas“ siūlytina išdėstyti atskiru sakiniu.

3. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Žvalgybos įstatymo 31 straipsnio 7 dalies 6 punkte siūlytina vietoj žodžių „įslaptinta informacija“ įrašyti žodžius „valstybės paslaptį sudarančia informacija“, nes vartojamas terminas „įslaptinta informacija“ apima ir tarnybos paslaptį sudarančią informaciją. Norint dirbti ar susipažinti su tarnybos paslaptį sudarančia informacija, žymima slaptumo žyma „Konfidencialiai“, būtina turėti atitinkamą leidimą. Taip pagal siūlomą teisinį reglamentavimą asmuo, atitinkantis teisės aktuose nustatytus darbo su tarnybos paslaptį sudarančia informacija, žymima slaptumo žyma „Konfidencialiai“, reikalavimus, bet neatitinkantis darbo ar susipažinimo su valstybės paslaptį sudarančia informacija reikalavimų, formaliai atitiktų 31 straipsnio 7 dalies 6 punkto reikalavimą (sąlygą). Todėl, siekiant išvengti galinčių kilti problemų, siūlytina atitinkamai siaurinti minėtą reikalavimą (sąlygą).

4. Siūlytina Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Žvalgybos įstatymo 31 straipsnio 9 dalyje vietoj nuorodos „45 straipsnio 1 dalies“ įrašyti nuorodą „45 straipsnio 1 ir 2 dalių“, nes 45 straipsnio 2 dalis negali būti taikoma Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento (toliau – Valstybės saugumo departamentas) direktoriui ir jo pavaduotojams, kadangi Valstybės saugumo departamento direktorių Seimo pritarimu skiria ir atleidžia Respublikos Prezidentas, kuris taip pat skiria ir atleidžia jo pavaduotojus Valstybės saugumo departamento direktoriaus teikimu. Be to, Įstatymo projekte nenurodžius, kad 45 straipsnio 2 dalis yra netaikoma Valstybės saugumo departamento direktoriui ir jo pavaduotojams, ši dalis būtų nesuderinama su Įstatymo projekto 31 straipsnio 8 dalimi, kurioje nurodoma: „Valstybės saugumo departamento direktoriaus pavaduotojų įgaliojimų trukmė yra susieta su Valstybės saugumo departamento direktoriaus įgaliojimų trukme. Atleidus Valstybės saugumo departamento direktorių iš pareigų, direktoriaus pavaduotojai pareigas eina tol, kol įstatymų nustatyta tvarka paskiriamas kitas Valstybės saugumo departamento direktorius“.

5. Atsižvelgiant į Žvalgybos įstatymo 35 straipsnio ir 53 straipsnio 5 punkto nuostatas, tikslintinas Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Žvalgybos įstatymo 31 straipsnio 10 dalies 6 punktas – vietoj žodžių „duotą priesaiką“ reikėtų įrašyti žodžius „žvalgybos pareigūno priesaiką“.

6. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Žvalgybos įstatymo 31 straipsnį siūlytina papildyti nauja 11 dalimi, kuri nustatytų, kad Valstybės saugumo departamento direktorius ir jo pavaduotojas netenka įgaliojimų jiems mirus, o buvusias 31 straipsnio 11 ir 12 dalis atitinkamai laikyti 12 ir 13 dalimis. Toks pakeitimas būtinas, nes Valstybės saugumo departamento direktoriui ir jo pavaduotojams yra netaikoma Žvalgybos įstatymo 54 straipsnio 7 dalis, be to, toks atleidimo pagrindas nėra įtvirtintas Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo 31 straipsnio 10 dalyje.

7. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 42 straipsnio 1 dalies nuostatas, Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo Žvalgybos įstatymo 46 straipsnio 2 dalyje sąvoka „darbo valstybės tarnyboje stažas“ keistina į sąvoką „tarnybos Lietuvos valstybei stažas“, o pareigos, kurių ėjimo laikas įskaitomas į darbo Lietuvos valstybei stažą, brauktinos kaip perteklinės.

8. Siūlytina tikslinti Įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalį – numatyti kitą šio įstatymo įsigaliojimo datą. Taip pat Įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalį siūlytina išdėstyti taip: „2. Šio įstatymo nuostatos, išskyrus šio įstatymo 2 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos žvalgybos įstatymo 46 straipsnio 2 dalį, netaikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo į pareigas paskirtiems Valstybės saugumo departamento direktoriui ir jo pavaduotojams.“ Taip būtų sudarytos sąlygos iki šio įstatymo įsigaliojimo paskirtam Valstybės saugumo departamento direktoriui ir (ar) jo pavaduotojams gauti priedą už tarnybą Lietuvos valstybei.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Krašto apsaugos ministras                                                               Juozas Olekas