PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO
PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2018 M. GRUODŽIO 18 D. ĮSAKYMO
NR. 1-469 „DĖL PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO DOKUMENTŲ NAGRINĖJIMO PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTE PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugsėjo 20 d. Nr. 1-546 /2024 (1.4 E)
Vilnius
P a k e i č i u Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2018 m. gruodžio 18 d. įsakymą Nr. 1-469 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentų nagrinėjimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO
PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO DOKUMENTŲ NAGRINĖJIMO IR VERTINIMO, IŠVADŲ TEIKIMO IR PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS OBJEKTŲ PATIKRINIMO PRIEŠ EKSPLOATAVIMO PRADŽIĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 6 straipsnio 5 dalies 3 punktu,
PATVIRTINTA
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo
departamento prie Vidaus reikalų ministerijos
direktoriaus 2018 m. gruodžio 18 d.
įsakymu Nr. 1-469
(Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo
departamento prie Vidaus reikalų ministerijos
direktoriaus 2024 m. rugsėjo 20 d. įsakymo
Nr. 1-546 /2024 (1.4 E) redakcija)
PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO DOKUMENTŲ NAGRINĖJIMO IR VERTINIMO, IŠVADŲ TEIKIMO IR PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS OBJEKTŲ PATIKRINIMO PRIEŠ EKSPLOATAVIMO PRADŽIĄ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentų nagrinėjimo ir vertinimo, išvadų teikimo ir planuojamos ūkinės veiklos objektų patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo dokumentų (toliau – PAV dokumentai) Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos struktūriniuose ir teritoriniuose struktūriniuose padaliniuose (toliau kartu – Departamento padaliniai) nagrinėjimo ir vertinimo, išvadų teikimo bei planuojamos ūkinės veiklos objektų patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarką.
2. Departamento padaliniuose PAV dokumentų nagrinėjimo ir išvadų teikimo procesas vykdomas šiame Apraše nustatyta tvarka ir terminais bei vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (toliau – PŪVPAVĮ), Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. D1-885 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Planuojamos ūkinės veiklos atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. D1-845 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais ūkio subjektų veiklą.
3. Planuojamos ūkinės veiklos objektų patikrinimas prieš eksploatavimo pradžią atliekamas vadovaujantis šiuo Aprašu bei Planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. D1-444 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo patvirtinimo“, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais ūkio subjektų veiklą.
4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, PŪVPAVĮ, Lietuvos Respublikos priešgaisrinės saugos įstatyme įtvirtintas sąvokas.
II SKYRIUS
POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO DOKUMENTŲ NAGRINĖJIMO IR VERTINIMO TVARKA
6. Departamento struktūriniai padaliniai nagrinėja ir vertina PAV dokumentus ir teikia motyvuotas išvadas dėl PAV dokumentų ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, PŪVPAVĮ 1 ir 2 prieduose nurodytoms planuojamoms ūkinėms veikloms, kurias vykdydami ūkio subjektai tampa:
6.1. naujais pavojingaisiais objektais, kuriuose esamų pavojingųjų medžiagų ir (ar) mišinių kiekis prilygsta Pavojingųjų medžiagų ir mišinių sąrašo, jų kvalifikacinių kiekių nustatymo ir cheminių medžiagų bei mišinių priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų ir Pavojingųjų medžiagų ir mišinių sąrašo, jų kvalifikacinių kiekių nustatymo ir cheminių medžiagų bei mišinių priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų aprašo patvirtinimo“, nurodytiems kvalifikaciniams kiekiams ar juos viršija arba ūkinė veikla yra planuojama veikiančiame pavojingajame objekte;
6.2. branduolinės energetikos objektais arba ūkinė veikla yra planuojama veikiančiame branduolinės energetikos objekte;
6.3. gaisro atžvilgiu pavojingais objektais, kurie atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 19 d. nutarimu Nr. 794 „Dėl Kriterijų, pagal kuriuos gaisro atžvilgiu pavojingo objekto savininkui (valdytojui) atsiranda pareiga steigti priešgaisrinį gelbėjimo padalinį (žinybines priešgaisrines pajėgas), ir atvejų, kai gaisro atžvilgiu pavojingo objekto savininkas (valdytojas) sudaro sutartį su Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos, patvirtinimo“ patvirtintus kriterijus arba ūkinė veikla yra planuojama objekte, kuriame yra įsteigtos žinybinės priešgaisrinės pajėgos.
7. Departamento teritoriniai struktūriniai padaliniai nagrinėja ir vertina jų veiklos teritorijose planuojamos ūkinės veiklos PAV dokumentus ir teikia motyvuotas išvadas dėl PAV dokumentų ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, PŪVPAVĮ 1 ir 2 prieduose nurodytoms planuojamos ūkinės veiklos rūšims (išskyrus šio Aprašo 6.1–6.3 papunkčiuose nurodytus atvejus). Išvados dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai formą nustato aplinkos ministras.
8. Departamento padaliniuose nagrinėjant ir vertinant PAV dokumentus, siekiant nustatyti, ar planuojama ūkinė veikla, įvertinus jos pobūdį, mastą, vietą ir (ar) poveikį aplinkai, atitinka gaisrinės ir civilinės saugos teisės aktų reikalavimus, vertinama planuojamos ūkinės veiklos pažeidžiamumo rizika dėl galimų įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų, ar numatytos priemonės jiems išvengti ar sušvelninti ir padariniams likviduoti.
9. Departamento padalinių darbuotojai, nagrinėdami ir vertindami PAV dokumentus, vadovaujasi Aprašo 2 punkte nurodytais teisės aktais ir Aprašo 1 priede pateiktu klausimynu. Motyvuotos išvados dėl PAV dokumentų ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai teikiamos atsižvelgiant į Aprašo 2 priede nurodytus vertinimo kriterijus.
10. PAV dokumentai Departamento padaliniuose išnagrinėjami per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos ir PAV dokumentų rengėjui raštu pateikiamos motyvuotos išvados.
11. Departamento Civilinės saugos valdybos ar Departamento teritorinių struktūrinių padalinių Civilinės saugos skyrių darbuotojai, gavę PAV dokumentus, per 3 darbo dienas elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja PAV dokumentų rengėją apie PAV dokumentų gavimo faktą ir nurodo PAV dokumentų gavimo datą ir registracijos numerį. Tiesiogiai įteiktuose dokumentuose pateikiama informacinė žyma apie PAV dokumentų gavimo faktą ir datą.
12. Departamento padaliniai, išnagrinėję poveikio aplinkai vertinimo programą (toliau – programa), įvertina joje pateiktą informaciją ir per 10 darbo dienų nuo jos gavimo dienos PAV dokumentų rengėjui pateikia motyvuotas išvadas arba motyvuotus reikalavimus papildyti ar pataisyti programą. Departamento padalinių motyvuotos išvados dėl PAV dokumentų rengėjo pakartotinai pateiktos programos PAV dokumentų rengėjui pateikiamos per 5 darbo dienas nuo papildytos ir (ar) pataisytos programos gavimo dienos.
13. Departamento padaliniai pranešimą apie poveikio aplinkai vertinimo pradžią (toliau – pranešimas apie PAV pradžią) išnagrinėja ir turi teisę per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie PAV pradžią gavimo dienos pateikti motyvuotus pasiūlymus planuojamos ūkinės veiklos organizatoriui arba PAV dokumentų rengėjui.
14. Departamento padaliniai poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą (toliau – ataskaita) išnagrinėja, įvertina ir pateikia PAV dokumentų rengėjui motyvuotas išvadas dėl ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai arba pastabas ir pasiūlymus per 20 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos, o dėl ataskaitos dėl viršesniam viešajam interesui priskiriamos ir svarbia viešajam saugumui laikomos planuojamos ūkinės veiklos – per 15 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos. Departamento padalinių motyvuotos išvados dėl PAV dokumentų rengėjo pakartotinai pateiktos ataskaitos PAV dokumentų rengėjui pateikiamos per 10 darbo dienų nuo papildytos ir (ar) pataisytos ataskaitos gavimo dienos.
15. Departamento Civilinės saugos valdybos arba Departamento teritorinių struktūrinių padalinių Civilinės saugos skyrių darbuotojai, kuriems pavesta išnagrinėti PAV dokumentus, vadovaudamiesi Aprašo 3 ir 4 prieduose pateiktomis schemomis, Dokumentų valdymo bendrosios informacinės sistemos (toliau – DBSIS) priemonėmis paskirsto PAV dokumentus schemoje nurodytiems Departamento padaliniams, nurodydami terminą, iki kada turi būti pateiktas atsakymas Departamento Civilinės saugos valdybai arba Departamento teritorinio struktūrinio padalinio Civilinės saugos skyriui. Atsakymas turi būti parengtas vadovaujantis Aprašo 5 priede pateiktomis rekomendacijomis. Departamento Civilinės saugos valdybos arba Departamento teritorinio struktūrinio padalinio Civilinės saugos skyrių darbuotojai pagal Departamento padalinių atsakymus parengia išvados dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai arba reikalavimų papildyti ar pataisyti projektą, kuris yra suderinamas su PAV dokumentus nagrinėjusiais ir vertinusiais Departamento padalinių darbuotojais, pasirašomas ir elektroninėmis priemonėmis išsiunčiamas PAV dokumentų rengėjui.
16. Departamento padaliniuose rengiami atsakymai į gautus su planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimu susijusius dokumentus, prašymus ir skundus, kai tai numato teisės aktai.
III SKYRIUS
PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS OBJEKTŲ PATIKRINIMO PRIEŠ EKSPLOATAVIMO PRADŽIĄ TVARKA
18. Departamento padaliniai atlieka planuojamos ūkinės veiklos objektų patikrinimus (toliau – objektų patikrinimas) ir vertina ūkinės veiklos objekto, kuriame bus vykdoma ūkinė veikla, kuriai pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo nuostatas atliktas poveikio aplinkai vertinimas arba atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo ar įgyvendintos sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai nustatytos gaisrinės ir civilinės saugos sąlygos ir priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai dėl galimų įvykių, ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų išvengti, jį sumažinti, atkurti, kas pažeista, ir (ar) jį kompensuoti, ar atrankos išvadoje dėl poveikio aplinkai vertinimo numatytos priemonės reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ir (ar) užkirsti jam kelią, kurios turi būti įgyvendintos iki eksploatavimo pradžios.
19. Departamento teritoriniai struktūriniai padaliniai objektų patikrinimą atlieka jų veiklos teritorijoje esančiuose objektuose, kuriuose planuojama vykdyti ūkinę veiklą.
20. Departamento teritorinio struktūrinio padalinio Civilinės saugos skyrius, gavęs Aplinkos apsaugos agentūros (toliau – AAA) kvietimą dalyvauti objekto patikrinime, iki vykimo į ūkinės veiklos objektą įvertina planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ar atrankos išvadoje dėl poveikio aplinkai vertinimo numatytas priemones ir DBSIS priemonėmis pagal kompetenciją paskiria užduotis atlikti objekto patikrinimą Aprašo 6 priedo schemoje nurodytų Departamento teritorinių struktūrinių padalinių darbuotojams, nurodydamas terminą, iki kada turi būti atliktas patikrinimas ir pateikta išvada Departamento teritorinio struktūrinio padalinio Civilinės saugos skyriui.
21. Departamento teritorinio struktūrinio padalinio Civilinės saugos skyrius, gavęs AAA kvietimą dalyvauti objekto patikrinime, iki vykimo į ūkinės veiklos objektą, kuris atitinka Aprašo 6.1–6.3 punktuose nurodytus kriterijus, kreipiasi į atsakingą Departamento struktūrinį padalinį, kuris paskiria atsakingo Departamento struktūrinio padalinio darbuotoją atlikti objekto patikrinimą ir per 2 darbo dienas informuoja Departamento teritorinio struktūrinio padalinio Civilinės saugos skyrių apie paskirtą atsakingą Departamento darbuotoją.
22. Departamento teritorinio struktūrinio padalinio Civilinės saugos skyrius per 3 darbo dienas elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja AAA ir planuojamos ūkinės veiklos vykdytoją apie kvietimo gavimo faktą, nurodo jo gavimo datą, registracijos numerį ir pateikia informaciją apie paskirtą (-us) atsakingą (-us) Departamento padalinio (-ių) darbuotoją (-us).
23. Paskirtas (-i) Departamento padalinio (-ių) darbuotojas (-ai), elektroninėmis ryšio priemonėmis informavęs (-ę) AAA ir planuojamos ūkinės veiklos vykdytoją, į ūkinės veiklos objektą gali atvykti atskirai (vienas). Atvykimo laikas ir tikrinimo tvarka iš anksto suderinama su planuojamos ūkinės veiklos vykdytoju.
24. Departamento teritorinio struktūrinio padalinio Civilinės saugos skyriaus nurodyti Departamento padalinių darbuotojai, atlikdami objekto patikrinimą, vadovaudamiesi šio Aprašo 18 punktu, įvertina, ar įgyvendintos sprendime dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai nustatytos gaisrinės ir civilinės saugos sąlygos ir priemonės, ar atrankos išvadoje dėl poveikio aplinkai vertinimo numatytos priemonės.
25. Jei Departamento padalinio darbuotojui nepakanka duomenų ir informacijos įvertinti planuojamos ūkinės veiklos objekto atitiktį gaisrinės ir civilinės saugos teisės aktų reikalavimams, jis ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo patikrinimo vietoje pradžios arba kvietimo registracijos dienos raštu informuoja AAA, kokius papildomus duomenis ir informaciją planuojamos ūkinės veiklos vykdytojas turi pateikti nurodydamas, kurių leidimo sąlygų atitikties nustatymui trūksta informacijos ir (ar) duomenų.
26. Departamento teritorinio struktūrinio padalinio Civilinės saugos skyrius, o kai planuojamos ūkinės veiklos objektas atitinka Aprašo 6.1–6.3 punktus, Departamento Civilinės saugos valdyba ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo objekto patikrinimo pradžios, kai patikrinimas atliekamas vykstant į ūkinės veiklos objektą, ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, kai patikrinimas atliekamas nevykstant į ūkinės veiklos objektą, apibendrinęs iš Departamento padalinių paskirtų darbuotojų gautas išvadas, parengia galutinę išvadą, kuri suderinama su objekto patikrinime dalyvavusiais Departamento padalinių darbuotojais ir ją raštu elektroninėmis ryšio priemonėmis pateikia AAA.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
27. PAV dokumentai, objektų patikrinimo išvados, tarnybiniai pranešimai, raštai ir kiti su PAV dokumentų nagrinėjimu susiję dokumentai registruojami ir saugomi DBSIS teisės aktų nustatyta tvarka.
28. Už pateiktų išvadų ar reikalavimų pagrįstumą ir tikrumą atsako juos rengę atsakingo Departamento padalinio darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka.
29. Departamento padalinių darbuotojai, dalyvaujantys planuojamos ūkinės veiklos atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo procese, privalo nedelsdami nusišalinti nuo dalyvavimo šiame procese ir apie tai informuoti savo tiesioginį vadovą, jeigu atliekamos tarnybinės pareigos yra susijusios su jo privačiais interesais.
Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai
vertinimo dokumentų nagrinėjimo ir vertinimo,
išvadų teikimo ir planuojamos ūkinės veiklos objektų
patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo
1 priedas
PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO DOKUMENTŲ NAGRINĖJIMO PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTE PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS KLAUSIMYNAS
Civilinės saugos srities klausimai |
||
Atranka dėl PAV |
PAV programa arba pranešimas apie PAV pradžią (Pastaba) |
PAV ataskaita |
1. Ar PAV dokumentuose aprašoma planuojama ūkinė veikla gali tapti ekstremaliojo įvykio, kurį gali sukelti gamtinio, techninio, ekologinio ir (ar) socialinio pobūdžio veiksniai, priežastimi? Jei taip, rekomenduojama atlikti visą išsamų poveikio aplinkai vertinimą (toliau – PAV), atsižvelgiant į planuojamos ūkinės veiklos keliamą riziką.
|
1. Ar numatyta aprašyti planuojamos ūkinės veiklos pažeidžiamumo riziką visuomenės sveikatai dėl ekstremaliųjų įvykių ir (ar) galimų ekstremaliųjų situacijų rizikos?
2. Ar bus numatytos prevencinės priemonės ir sprendimai, kurie bus taikomi siekiant išvengti ir (ar) maksimaliai sumažinti jų tikimybę?
3. Ar nurodyta, kad planuojamos ūkinės veiklos organizatorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo 14 straipsnio 5 punktu, privalės rengti ekstremaliųjų situacijų valdymo planą?
4. Ar nurodyta, kokiu (-iais) kriterijumi (-iais) vadovaudamasis planuojamos ūkinės veiklos organizatorius privalės rengti šį planą?
5. Ar numatytos konkrečios prevencinės priemonės, kurios bus taikomos siekiant išvengti ir (ar) maksimaliai sumažinti ekstremaliųjų įvykių ir (ar) ekstremaliųjų situacijų tikimybę? |
1. Ar aprašyta planuojamos ūkinės veiklos pažeidžiamumo rizika visuomenės sveikatai dėl ekstremaliųjų įvykių ir (ar) galimų ekstremaliųjų situacijų rizikos?
2. Ar aprašytos prevencinės priemonės ir sprendimai, kurie bus taikomi siekiant išvengti ir (ar) maksimaliai sumažinti jų tikimybę?
3. Ar nurodyta, kad planuojamos ūkinės veiklos organizatorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo 14 straipsnio 5 punktu, privalės rengti ekstremaliųjų situacijų valdymo planą?
4. Ar nurodyta, kokiu (-iais) kriterijumi (-iais) vadovaudamasis planuojamos ūkinės veiklos organizatorius privalės rengti šį planą?
5. Ar aprašytos konkrečios prevencinės priemonės, kurios bus taikomos siekiant išvengti ir (ar) maksimaliai sumažinti ekstremaliųjų įvykių ir (ar) ekstremaliųjų situacijų tikimybę? |
2. Ar planuojamoje ūkinėje veikloje numatyta įvertinti Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme (toliau – Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymas) keliamus reikalavimus? |
6. Ar PAV ataskaitoje numatoma įvertinti Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme keliamus reikalavimus? |
6. Ar planuojamoje ūkinėje veikloje buvo įvertinti Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme keliami reikalavimai? |
3. Ar nurodyta, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape numatytos prevencinės ir likvidavimo priemonės bus įgyvendintos? |
7. Ar PAV ataskaitoje bus pateikta informacija, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape numatytos prevencinės ir likvidavimo priemonės bus įgyvendintos? |
7. Ar išnagrinėta, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape numatytos prevencinės ir likvidavimo priemonės bus įgyvendintos? |
4. Ar rizikos vertinimo ataskaitoje (jei ji pateikiama atskiru dokumentu) nurodytos prevencinės ir likvidavimo priemonės yra perkeltos į bendrąją atrankos dėl planuojamos ūkinės veiklos PAV informaciją? |
- |
8. Ar rizikos vertinimo ataskaitoje (jei ji pateikiama atskiru dokumentu) nurodytos prevencinės ir likvidavimo priemonės yra perkeltos į bendrąją planuojamos ūkinės veiklos PAV ataskaitą? |
Valstybinės priešgaisrinės priežiūros srities klausimai |
||
Atranka dėl PAV |
PAV programa arba pranešimas apie PAV pradžią (Pastaba) |
PAV ataskaita |
1. Ar aprašyti planuojamos ūkinės veiklos vykdymo terminai ir eiliškumas (pvz., teritorijos parengimas statybai, statinių statybų pradžia, technologinių linijų įrengimas, teritorijos sutvarkymas)? |
1. Ar PAV ataskaitoje numatoma aprašyti planuojamos ūkinės veiklos vykdymo terminus ir eiliškumą (pvz., teritorijos parengimas statybai, statinių statybų pradžia, technologinių linijų įrengimas, teritorijos sutvarkymas)? |
1. Ar aprašyti planuojamos ūkinės veiklos vykdymo terminai ir eiliškumas (pvz., teritorijos parengimas statybai, statinių statybų pradžia, technologinių linijų įrengimas, teritorijos sutvarkymas)? |
2. Ar pateikta informacija apie planuojamos ūkinės veiklos numatomus statyti naujus statinius, rekonstruoti, remontuoti statinius ar keisti esamų pastatų paskirtį? |
2. Ar PAV ataskaitoje numatoma pateikti informaciją apie planuojamos ūkinės veiklos numatomus statyti naujus statinius, rekonstruoti, remontuoti statinius ar keisti esamų pastatų paskirtį? |
2. Ar pateikta informacija apie planuojamos ūkinės veiklos numatomus statyti naujus statinius, rekonstruoti, remontuoti statinius( ar keisti esamų pastatų paskirtį? |
3. Jeigu planuojamą ūkinę veiklą numatoma vykdyti esamuose pastatuose, ar yra pateikta informacija apie šių pastatų pritaikymą naujai ūkinei veiklai, kad jie atitiktų galiojančių gaisrinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus? |
3. Jeigu planuojamą ūkinę veiklą numatoma vykdyti esamuose pastatuose, ar PAV ataskaitoje numatoma pateikti informaciją apie šių pastatų pritaikymą naujai ūkinei veiklai, kad jie atitiktų galiojančių gaisrinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus? |
3. Jeigu planuojamą ūkinę veiklą numatoma vykdyti esamuose pastatuose, ar yra pateikta informacija apie šių pastatų pritaikymą naujai ūkinei veiklai, kad jie atitiktų galiojančių gaisrinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus? |
4. Ar planuojamoje ūkinėje veikloje įvertinti Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme keliami reikalavimai? |
4. Ar PAV ataskaitoje numatoma įvertinti Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme keliamus reikalavimus? |
4. Ar planuojamoje ūkinėje veikloje įvertinti Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme keliami reikalavimai? |
5. Ar planuojamoje ūkinėje veikloje numatoma žaliavas, produktus (įskaitant šalutinius ir tarpinius produktus), chemines medžiagas ir mišinius laikyti vadovaujantis gaisrinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimais? |
5. Ar PAV ataskaitoje numatoma įvertinti žaliavų, produktų (įskaitant šalutinius ir tarpinius produktus), cheminių medžiagų ir mišinių laikymo gaisrinės saugos reikalavimus? |
5. Ar PAV ataskaitoje numatyta žaliavas, produktus (įskaitant šalutinius ir tarpinius produktus), chemines medžiagas ir mišinius laikyti vadovaujantis gaisrinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimais? |
6. Ar numatytos prevencinės priemonės, skirtos galimam reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ar užkirsti jam kelią dėl galinčio kilti gaisro? |
6. Ar PAV ataskaitoje bus numatytos prevencinės priemonės, skirtos galimam reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ar užkirsti jam kelią dėl galinčio kilti gaisro? |
6. Ar numatytos prevencinės priemonės, skirtos galimam reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti ar užkirsti jam kelią dėl galinčio kilti gaisro? |
7. Ar pateiktas numatytų prevencinių priemonių aprašymas ir įgyvendinimo grafikas, kuriame nurodyta, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape jos bus numatytos ir įgyvendintos (pvz., statinio projektavimo, statybą leidžiančio dokumento ar kitų įstatymuose nurodytų leidimų išdavimo etape, veiklos vykdymo etape, veiklos nutraukimo etape)? |
7. Ar PAV ataskaitoje numatoma pateikti prevencinių priemonių aprašymą ir įgyvendinimo grafiką, kuriame nurodyta, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape jos bus numatytos ir įgyvendintos (pvz., statinio projektavimo, statybą leidžiančio dokumento ar kitų įstatymuose nurodytų leidimų išdavimo etape, veiklos vykdymo etape, veiklos nutraukimo etape)? |
7. Ar pateiktas prevencinių priemonių aprašymas ir įgyvendinimo grafikas, kuriame nurodyta, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape jos bus numatytos ir įgyvendintos (pvz., statinio projektavimo, statybą leidžiančio dokumento ar kitų įstatymuose nurodytų leidimų išdavimo etape, veiklos vykdymo etape, veiklos nutraukimo etape)? |
8. Ar planuojamoje ūkinėje veikloje įvertintos gaisrų gesinimo priemonės? |
8. Ar PAV ataskaitoje bus pateikta informacija apie numatomas gaisrų gesinimo priemones? |
8. Ar pateikta informacija apie numatomas gaisrų gesinimo priemones? |
9. Ar ūkinės veiklos teritorija planuojama taip, kad gaisrų gesinimo ir gelbėjimo automobiliams būtų užtikrinti privažiavimo prie statinių ir vandens šaltinių keliai? |
9. Ar PAV ataskaitoje numatoma ūkinės veiklos teritoriją planuoti taip, kad gaisrų gesinimo ir gelbėjimo automobiliams būtų užtikrinti privažiavimo prie statinių ir vandens šaltinių keliai? |
9. Ar ūkinės veiklos teritorija planuojama taip, kad gaisrų gesinimo ir gelbėjimo automobiliams būtų užtikrinti privažiavimo prie statinių ir vandens šaltinių keliai? |
10. Ar įvertintas planuojamos ūkinės veiklos poveikis greta vykdomai ūkinei veiklai? |
10. Ar PAV ataskaitoje numatoma įvertinti planuojamos ūkinės veiklos poveikį greta vykdomai ūkinei veiklai? |
10. Ar įvertintas planuojamos ūkinės veiklos poveikis greta vykdomai ūkinei veiklai? |
11. Ar nurodyta, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape bus įgyvendintos numatytos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės? |
11. Ar PAV ataskaitoje bus pateikta informacija, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape bus įgyvendintos numatytos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės? |
11. Ar nurodyta, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape bus įgyvendintos numatytos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės? |
12. Ar rizikos vertinimo ataskaitoje (jei ji pateikiama atskiru dokumentu) nurodytos prevencinės ir likvidavimo priemonės perkeltos į bendrąją atrankos dėl planuojamos ūkinės veiklos PAV informaciją? |
- |
12. Ar rizikos vertinimo ataskaitoje (jei ji pateikiama atskiru dokumentu) nurodytos prevencinės ir likvidavimo priemonės perkeltos į bendrąją planuojamos ūkinės veiklos PAV ataskaitą? |
Pajėgų valdymo srities klausimai |
||
Atranka dėl PAV |
PAV programa arba pranešimas apie poveikio aplinkai vertinimo pradžią (Pastaba) |
PAV ataskaita |
1. Ar planuojama ūkinė veikla atitinka kriterijus, pagal kuriuos gaisro atžvilgiu pavojingo objekto savininkui (valdytojui) atsiranda pareiga steigti priešgaisrinį gelbėjimo padalinį (žinybines priešgaisrines pajėgas)? |
1. Ar planuojama ūkinė veikla atitinka kriterijus, pagal kuriuos gaisro atžvilgiu pavojingo objekto savininkui (valdytojui) atsiranda pareiga steigti priešgaisrinį gelbėjimo padalinį (žinybines priešgaisrines pajėgas)? |
1. Ar planuojama ūkinė veikla atitinka kriterijus, pagal kuriuos gaisro atžvilgiu pavojingo objekto savininkui (valdytojui) atsiranda pareiga steigti priešgaisrinį gelbėjimo padalinį (žinybines priešgaisrines pajėgas)? |
2. Ar pateikta informacija apie gaisrui gesinti ir (ar) avarijoms lokalizuoti (likviduoti) reikalingų medžiagų ir priemonių (pvz., putokšlio, miltelių, sorbentų, boninių užtvarų, medžiagų perkrovimo technikos ir pan.) poreikį? |
2. Ar PAV ataskaitoje bus pateikta informacija apie gaisrui gesinti ir (ar) avarijoms lokalizuoti (likviduoti) reikalingų medžiagų ir priemonių (pvz., putokšlio, miltelių, sorbentų, boninių užtvarų, medžiagų perkrovimo technikos ir pan.) poreikį? |
2. Ar pateikta informacija apie gaisrui gesinti ir (ar) avarijoms lokalizuoti (likviduoti) reikalingų medžiagų ir priemonių (pvz., putokšlio, miltelių, sorbentų, boninių užtvarų, medžiagų perkrovimo technikos ir pan.) poreikį? |
3. Ar numatytas gaisrui gesinti ir (ar) avarijoms lokalizuoti (likviduoti) reikalingų medžiagų ir priemonių rezervas? |
3. Ar PAV ataskaitoje bus numatytas gaisrui gesinti ir (ar) avarijoms lokalizuoti (likviduoti) reikalingų medžiagų ir priemonių rezervas? |
3. Ar numatytas gaisrui gesinti ir (ar) avarijoms lokalizuoti (likviduoti) reikalingų medžiagų ir priemonių rezervas? |
4. Ar planuojamos ūkinės veiklos teritorijoje esantis artimiausias valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos padalinys tinkamai aprūpintas ir pasirengęs gesinti gaisrus ir atlikti kitus gelbėjimo darbus objekte (ar turima visa reikiama gaisrų gesinimo ir gelbėjimo technika, pvz., automobilinės kopėčios (platforma), siurblinė stotis ir pan.)? |
4. Ar planuojamos ūkinės veiklos teritorijoje esantis artimiausias valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos padalinys tinkamai aprūpintas ir pasirengęs gesinti gaisrus ir atlikti kitus gelbėjimo darbus objekte (ar turima visa reikiama gaisrų gesinimo ir gelbėjimo technika, pvz., automobilinės kopėčios (platforma), siurblinė stotis ir pan.)? |
4. Ar planuojamos ūkinės veiklos teritorijoje esantis artimiausias valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos padalinys tinkamai aprūpintas ir pasirengęs gesinti gaisrus ir atlikti kitus gelbėjimo darbus objekte (ar turima visa reikiama gaisrų gesinimo ir gelbėjimo technika, pvz., automobilinės kopėčios (platforma), siurblinė stotis ir pan.)? |
5. Ar nurodyta, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape bus įgyvendintos numatytos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės? |
5. Ar PAV ataskaitoje bus pateikta informacija, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape bus įgyvendintos numatytos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės? |
5. Ar nurodyta, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape bus įgyvendintos numatytos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės? |
6. Ar rizikos vertinimo ataskaitoje (jei ji pateikiama atskiru dokumentu) nurodytos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės perkeltos į bendrąją atrankos dėl planuojamos ūkinės veiklos PAV informaciją? |
- |
6. Ar rizikos vertinimo ataskaitoje (jei ji pateikiama atskiru dokumentu) nurodytos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės perkeltos į bendrąją planuojamos ūkinės veiklos PAV ataskaitą? |
Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų ir objektų, naudosiančių pavojingąsias medžiagas ir galimai tapsiančių pavojingaisiais objektais, veiklos priežiūros srities klausimai |
||
Atranka dėl PAV |
PAV programa arba pranešimas apie PAV pradžią (Pastaba) |
PAV ataskaita |
1. Ar pateiktas planuojamos ūkinės veiklos aprašymas, kuriame apibūdinami numatomi statiniai, įrenginiai ir jų paskirtis, reikalinga inžinerinė infrastruktūra ir pateikiama kita susijusi informacija? |
1. Ar pateiktas planuojamos ūkinės veiklos aprašymas, kuriame apibūdinamos veiklos techninės charakteristikos, numatomi statiniai ir įrenginiai, technologinis procesas, numatomos naudoti žaliavos, cheminės medžiagos, produkcija, jų kiekiai ir savybės? |
1. Ar pateiktas planuojamos ūkinės veiklos aprašymas, kuriame apibūdinami numatomi statiniai, įrenginiai ir jų paskirtis, reikalinga inžinerinė infrastruktūra ir pateikiama kita susijusi informacija? |
2. Ar nurodyta konkreti planuojamos ūkinės veiklos vieta, pateiktas jos ir aplinkinių objektų aprašymas? |
- |
2. Ar nurodyta konkreti planuojamos ūkinės veiklos vieta, pateiktas jos ir aplinkinių objektų aprašymas? |
3. Ar aprašytas planuojamos ūkinės veiklos pobūdis, naudojamos technologijos? |
- |
3. Ar aprašytas planuojamos ūkinės veiklos pobūdis, naudojamos technologijos? |
4. Ar aprašyta žaliavų, produktų (įskaitant šalutinius ir tarpinius produktus), cheminių medžiagų ir mišinių laikymo, naudojimo ir susidarymo tvarka, ar nurodyti jų kiekiai, pavojingumo klasės ir kategorijos? |
- |
4. Ar aprašytas žaliavų, produktų (įskaitant šalutinius ir tarpinius produktus), cheminių medžiagų ir mišinių laikymo, naudojimo ir susidarymo tvarka, ar nurodyti jų kiekiai, pavojingumo klasės ir kategorijos? |
5. Ar pateikti duomenys apie pavojingąsias ir nepavojingąsias atliekas, jų kiekį, tipą ir tvarkymo būdus? |
- |
5. Ar pateikti duomenys apie pavojingąsias ir nepavojingąsias atliekas, jų kiekį, tipą ir tvarkymo būdus? |
6. Ar planuojama ūkinė veikla yra susijusi su pavojingosiomis medžiagomis, nurodytomis Pavojingųjų medžiagų ir mišinių sąrašo, jų kvalifikacinių kiekių nustatymo ir cheminių medžiagų bei mišinių priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966, 1 ir 2 lentelėse, ir jų kiekis prilygsta minėtose lentelėse nurodytam kvalifikaciniam kiekiui? |
2. Ar planuojama ūkinė veikla yra susijusi su pavojingosiomis medžiagomis, nurodytomis Pavojingųjų medžiagų ir mišinių sąrašo, jų kvalifikacinių kiekių nustatymo ir cheminių medžiagų bei mišinių priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966, 1 ir 2 lentelėse, ir jų kiekis prilygsta minėtose lentelėse nurodytam kvalifikaciniam kiekiui? |
6. Ar planuojama ūkinė veikla yra susijusi su pavojingosiomis medžiagomis, nurodytomis Pavojingųjų medžiagų ir mišinių sąrašo, jų kvalifikacinių kiekių nustatymo ir cheminių medžiagų bei mišinių priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966, 1 ir 2 lentelėse, ir jų kiekis prilygsta minėtose lentelėse nurodytam kvalifikaciniam kiekiui? |
7. Ar ūkinė veikla yra planuojama pavojingajame objekte, ar dėl planuojamos ūkinės veiklos metu naudojamų cheminių medžiagų reikės registruoti naują pavojingąjį objektą? |
3. Ar ūkinė veikla yra planuojama pavojingajame objekte, ar dėl planuojamos ūkinės veiklos metu naudojamų cheminių medžiagų reikės registruoti naują pavojingąjį objektą? |
7. Ar ūkinė veikla yra planuojama pavojingajame objekte, ar dėl planuojamos ūkinės veiklos metu naudojamų cheminių medžiagų reikės registruoti naują pavojingąjį objektą? |
8. Ar naujo pavojingojo objekto registravimo atveju yra pateikta informacija apie Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatuose (toliau – Nuostatai), patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966, nurodytų dokumentų (pranešimo apie pavojingąjį objektą, informacijos visuomenei, saugos ataskaitos (jei taikoma), avarijų likvidavimo plano, avarijų prevencijos plano ir saugos valdymo sistemos procedūrų) rengimą? |
4. Ar naujo pavojingojo objekto registravimo atveju PAV ataskaitoje bus pateikta informacija apie Nuostatuose nurodytų dokumentų (pranešimo apie pavojingąjį objektą, informacijos visuomenei, saugos ataskaitos (jei taikoma), avarijų likvidavimo plano, avarijų prevencijos plano ir saugos valdymo sistemos procedūrų) rengimą? |
8. Ar naujo pavojingojo objekto registravimo atveju yra pateikta informacija apie Nuostatuose nurodytų dokumentų (pranešimo apie pavojingąjį objektą, informacijos visuomenei, saugos ataskaitos (jei taikoma), avarijų likvidavimo plano, avarijų prevencijos plano ir saugos valdymo sistemos procedūrų) rengimą? |
9. Ar esamo pavojingojo objekto atveju yra pateikta informacija apie Nuostatuose nurodytų dokumentų (pranešimo apie pavojingąjį objektą, informacijos visuomenei, saugos ataskaitos (jei taikoma), avarijų likvidavimo plano, avarijų prevencijos plano ir saugos valdymo sistemos procedūrų) atnaujinimą, jei tai yra būtina? |
5. Ar esamo pavojingojo objekto atveju PAV ataskaitoje bus pateikta informacija apie Nuostatuose nurodytų dokumentų (pranešimo apie pavojingąjį objektą, informacijos visuomenei, saugos ataskaitos (jei taikoma), avarijų likvidavimo plano, avarijų prevencijos plano ir saugos valdymo sistemos procedūrų) atnaujinimą, jei tai yra būtina? |
9. Ar esamo pavojingojo objekto atveju yra pateikta informacija apie Nuostatuose nurodytų dokumentų (pranešimo apie pavojingąjį objektą, informacijos visuomenei, saugos ataskaitos (jei taikoma), avarijų likvidavimo plano, avarijų prevencijos plano ir saugos valdymo sistemos procedūrų) atnaujinimą, jei tai yra būtina? |
10. Ar atlikta planuojamos ūkinės veiklos rizikos analizė? |
6. Ar pateikta informacija apie planuojamos ūkinės veiklos rizikos analizę ir jos metodus? |
10. Ar atlikta planuojamos ūkinės veiklos rizikos analizė? |
11. Ar vertinant planuojamą ūkinę veiklą yra atsižvelgta į rekomendaciją vadovautis Pavojingojo objekto, kuriame esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytųjų kvalifikacinių kiekių aukštesniajam lygiui ar jį viršija, saugos ataskaitos rengimo rekomendacijose, patvirtintose Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus Ar įvertinta planuojamos ūkinės veiklos keliama individuali ir socialinė rizika? |
7. Ar vertinant planuojamos ūkinės veiklos riziką bus atsižvelgta į rekomendaciją vadovautis Pavojingojo objekto, kuriame esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytųjų kvalifikacinių kiekių aukštesniajam lygiui ar jį viršija, saugos ataskaitos rengimo rekomendacijose, patvirtintose Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus Ar bus įvertinta planuojamos ūkinės veiklos keliama individuali ir socialinė rizika? |
11. Ar vertinant planuojamos ūkinės veiklos riziką yra atsižvelgta į rekomendaciją vadovautis Pavojingojo objekto, kuriame esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytųjų kvalifikacinių kiekių aukštesniajam lygiui ar jį viršija, saugos ataskaitos rengimo rekomendacijose, patvirtintose Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus Ar įvertinta planuojamos ūkinės veiklos keliama individuali ir socialinė rizika? |
12. Ar įvertinta planuojamos ūkinės veiklos keliama individuali ir socialinė rizika yra priimtina vadovaujantis kriterijais, nustatytais Pavojingojo objekto, kuriame esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytųjų kvalifikacinių kiekių aukštesniajam lygiui ar jį viršija, saugos ataskaitos rengimo rekomendacijose, patvirtintose Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus |
- |
12. Ar įvertinta planuojamos ūkinės veiklos keliama individuali ir socialinė rizika yra priimtina vadovaujantis kriterijais, nustatytais Pavojingojo objekto, kuriame esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytųjų kvalifikacinių kiekių aukštesniajam lygiui ar jį viršija, saugos ataskaitos rengimo rekomendacijose, patvirtintose Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus |
13. Ar įvertintas galimas reikšmingas planuojamos ūkinės veiklos tarpvalstybinis poveikis aplinkai ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų ar pramoninių avarijų atvejais? |
8. Ar PAV ataskaitoje bus pateikta informacija apie galimą reikšmingą planuojamos ūkinės veiklos tarpvalstybinį poveikį aplinkai ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų ar pramoninių avarijų atvejais? |
13. Ar įvertintas galimas reikšmingas planuojamos ūkinės veiklos tarpvalstybinis poveikis aplinkai ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų ar pramoninių avarijų atvejais? |
14. Ar įvertintas galimas grandininės avarijos efektas, jei dėl planuojamos ūkinės veiklos atsirandantis pavojingasis objektas yra šalia jau veikiančio kito pavojingojo objekto? |
9. Ar PAV ataskaitoje bus pateikta informacija apie galimą grandininės avarijos efektą, jei dėl planuojamos ūkinės veiklos atsirandantis pavojingasis objektas yra šalia jau veikiančio kito pavojingojo objekto? |
14. Ar įvertintas galimas grandininės avarijos efektas, jei dėl planuojamos ūkinės veiklos atsirandantis pavojingasis objektas yra šalia jau veikiančio kito pavojingojo objekto? |
15. Ar numatytos prevencinės ir avarijų likvidavimo priemonės galimo neigiamo ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų ar pramoninių avarijų poveikio aplinkai ar jų padariniams sušvelninti? Ar jos aiškiai ir suprantamai suformuluotos ir pateiktos atskiru sąrašu? |
10. Ar PAV ataskaitoje bus pateikta informacija apie prevencines ir avarijų likvidavimo priemones siekiant išvengti galimo neigiamo ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų ar pramoninių avarijų poveikio aplinkai ar jų padariniams sušvelninti? |
15. Ar numatytos prevencinės ir avarijų likvidavimo priemonės siekiant išvengti galimo neigiamo ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų ar pramoninių avarijų poveikio aplinkai išvengti ar jų padariniams sušvelninti? Ar jos aiškiai ir suprantamai suformuluotos ir pateiktos atskiru sąrašu? |
16. Ar nurodyta, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape numatytos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės bus įgyvendintos? |
11. Ar PAV ataskaitoje bus pateikta informacija, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape numatytos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės bus įgyvendintos? |
16. Ar nurodyta, kokiame planuojamos ūkinės veiklos etape numatytos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės bus įgyvendintos? |
17. Ar rizikos vertinimo ataskaitoje (jei ji pateikiama atskiru dokumentu) nurodytos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės yra perkeltos į bendrąją atrankos dėl planuojamos ūkinės veiklos PAV informaciją? |
- |
17. Ar rizikos vertinimo ataskaitoje (jei ji pateikiama atskiru dokumentu) nurodytos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės yra perkeltos į bendrąją planuojamos ūkinės veiklos PAV ataskaitą? |
Pastaba. Šioje lentelės skiltyje pateikti klausimai yra taikomi PAV programai. Pranešimo apie PAV pradžią turiniui yra taikomi supaprastinti reikalavimai, skelbiami Teisės aktų informacinėje sistemoje (https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/81a22f424bac11ebb394e1efb98d3e67), todėl kai kurios informacijos pranešime apie PAV pradžią gali nebūti.
Vartojamos santrumpos:
PAV – poveikio aplinkai vertinimo
_______________________
Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai
vertinimo dokumentų nagrinėjimo ir vertinimo,
išvadų teikimo ir planuojamos ūkinės veiklos objektų
patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo
2 priedas
PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS IR POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO DOKUMENTŲ VERTINIMO KRITERIJAI
Atranka dėl PAV |
PAV programa arba pranešimas apie PAV pradžią (Pastaba) |
PAV ataskaita |
1. Planuojama ūkinė veikla yra nepriimtina, jei: 1.1. planuojama ūkinė veikla arba kuris nors jos aspektas prieštarauja teisės aktų reikalavimams; 1.2. nustatyta rizika yra nepriimtina (jei yra nustatyti rizikos nepriimtinumo kriterijai). |
1.Planuojama ūkinė veikla yra nepriimtina, jei: 1.1. planuojama ūkinė veikla arba kuris nors jos aspektas prieštarauja teisės aktų reikalavimams (jeigu tai galima nustatyti iš PAV programos arba pranešimo apie PAV (toliau – pranešimas) pradžią. |
1. Planuojama ūkinė veikla yra nepriimtina, jei: 1.2. planuojama ūkinė veikla arba kuris nors jos aspektas prieštarauja teisės aktų reikalavimams; 1.3. nustatyta rizika yra nepriimtina (jei yra nustatyti rizikos nepriimtinumo kriterijai). |
2. PAV atranka yra nepriimtina ir reikia ją grąžinti taisyti, jei: 2.1. PAV dokumentuose nepateikta tai, kas privalo būti pateikta arba rekomenduojama pateikti vadovaujantis teisės aktų reikalavimais (nėra rizikos vertinimo, prevencijos ir likvidavimo priemonių, duomenų apie medžiagas ir pan.); 2.2. PAV dokumentuose pateikta informacija klaidinga, netiksli, neaiški, nepakankama, nekonkreti ir pan.; 2.3. nustatyta didelė planuojamos ūkinės veiklos rizika, o siūlomos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės yra netinkamos arba jų nėra. |
2. PAV programa arba pranešimas yra nepriimtini ir reikia juos grąžinti taisyti, jei: 2.1. PAV programoje arba pranešime nepateikta tai, kas privalo būti pateikta arba rekomenduojama pateikti vadovaujantis teisės aktų reikalavimais; 2.2. PAV programoje arba pranešime pateikta informacija klaidinga, netiksli, neaiški, nepakankama, nekonkreti ir pan. |
2. PAV ataskaita yra nepriimtina ir reikia grąžinti ją taisyti, jei: 2.1. PAV ataskaitoje nepateikta tai, kas privalo būti pateikta arba rekomenduojama pateikti vadovaujantis teisės aktų reikalavimais (nėra rizikos vertinimo, prevencijos ir likvidavimo priemonių, duomenų apie medžiagas ir pan.); 2.2. PAV ataskaitoje pateikta informacija klaidinga, netiksli, neaiški, nepakankama, nekonkreti ir pan.; 2.3. nustatyta didelė planuojamos ūkinės veiklos rizika, o siūlomos prevencinės ir padarinių likvidavimo priemonės yra netinkamos arba jų nėra. |
3. PAV atranka yra nepriimtina ir rekomenduojama atlikti PAV, jei: 3.1. tinkamam planuojamos ūkinėse veiklos įvertinimui reikalingi duomenys, kuriuos galima gauti tik PAV metu; 3.2. dėl planuojamos ūkinės veiklos rizikingumo, sudėtingumo ar kompleksiškumo reikalingas pavojingos ūkinės veiklos rizikos vertinimas; 3.3. planuojamos ūkinės veiklos pobūdis yra nesuprantamas, neturima ekspertinių žinių jai įvertinti, reikia kreiptis į konsultantus dėl kompetencijos stokos; 3.4. yra poreikis į PAV procesą įtraukti daugiau visuomenės. |
- |
3. PAV ataskaita yra nepriimtina ir atsakingajai institucijai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 6 straipsnio 7 punktu, rekomenduojama pasitelkti konsultantus, jei: 3.1. atsižvelgiant į planuojamos veiklos pobūdį, neturima pakankamai ekspertinių žinių jai įvertinti. |
Pastaba. Šioje lentelės skiltyje pateikti klausimai yra taikomi PAV programai. Pranešimo apie PAV pradžią turiniui yra taikomi supaprastinti reikalavimai, skelbiami Teisės aktų informacinėje sistemoje (https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/81a22f424bac11ebb394e1efb98d3e67), todėl kai kurios informacijos pranešime apie PAV pradžią gali nebūti.
Vartojamos santrumpos:
PAV – poveikio aplinkai vertinimo
_______________________
Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai
vertinimo dokumentų nagrinėjimo ir vertinimo,
išvadų teikimo ir planuojamos ūkinės veiklos objektų
patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo
3 priedas
PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTE PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS GAUTŲ PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO DOKUMENTŲ PASKIRSTYMO NAGRINĖTI
SCHEMA
_______________________
Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai
vertinimo dokumentų nagrinėjimo ir vertinimo,
išvadų teikimo ir planuojamos ūkinės veiklos objektų
patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo
4 priedas
PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TERITORINIAME STRUKTŪRINIAME PADALINYJE GAUTŲ PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO DOKUMENTŲ PASKIRSTYMO NAGRINĖTI
SCHEMA
Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai
vertinimo dokumentų nagrinėjimo ir vertinimo,
išvadų teikimo ir planuojamos ūkinės veiklos objektų
patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo
5 priedas
ATSAKYMŲ ATSAKINGAM UŽDUOTIES KURATORIUI RENGIMO DOKUMENTŲ VALDYMO BENDROJOJE INFORMACINĖJE SISTEMOJE REKOMENDACIJOS
Departamento darbuotojai, įvykdę užduotį (išnagrinėję PAV dokumentus), Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje registruoto dokumento kortelėje patvirtina užduoties įvykdymą, įrašydami jos rezultatą pagal žemiau esančioje lentelėje pateiktus pavyzdžius:
Atranka dėl PAV |
PAV programa arba pranešimas apie PAV pradžią |
PAV ataskaita |
„Susipažinome, pastabų ir pasiūlymų neturime“
„Susipažinome, pastabos ir pasiūlymai pateikti el. paštu“
arba
„Susipažinome, pastabos ir pasiūlymai pateikti tarnybiniu pranešimu Dokumentų valdymo bendrosios informacinės sistemos priemonėmis“ (Pastaba) |
„Susipažinome, pastabų ir pasiūlymų neturime, pageidausime nagrinėti PAV ataskaitą“
„Susipažinome, pastabos ir pasiūlymai pateikti el. paštu, pageidausime nagrinėti PAV ataskaitą“
arba
„Susipažinome, pastabos ir pasiūlymai pateikti tarnybiniu pranešimu Dokumentų valdymo bendrosios informacinės sistemos priemonėmis, pageidausime nagrinėti PAV ataskaitą“ (Pastaba) |
„Deriname PAV ataskaitą ir pritariame planuojamai ūkinei veiklai“
„Nederiname PAV ataskaitos ir nepritariame planuojamai ūkinei veiklai, pastabos ir pasiūlymai pateikti el. paštu“
arba
„Nederiname PAV ataskaitos ir nepritariame planuojamai ūkinei veiklai, pastabos ir pasiūlymai pateikti tarnybiniu pranešimu Dokumentų valdymo bendrosios informacinės sistemos priemonėmis“ (Pastaba) |
Pastaba. Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje tarnybinio pranešimo kortelėje turi būti padaryta sąsaja su nagrinėjamu PAV dokumentu.
_______________________
Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai
vertinimo dokumentų nagrinėjimo ir vertinimo,
išvadų teikimo ir planuojamos ūkinės veiklos objektų
patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo
6 priedas
PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS OBJEKTŲ PATIKRINIMO PRIEŠ EKSPLOATAVIMO PRADŽIĄ PASKIRSTYMO SCHEMA
_______________________