KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL NEĮGALIŲJŲ SPORTO PROJEKTŲ FINANSAVIMO IŠ KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. kovo 25 d. Nr. T2-76

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi ir 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 15 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos sporto įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Neįgaliųjų sporto projektų finansavimo iš Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto tvarkos aprašą (pridedama).

2. Įpareigoti Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorių parengti ir įsakymu patvirtinti neįgaliųjų sporto projektų vertinimo kriterijų aprašą.

3. Nustatyti, kad kvietimas dėl neįgaliųjų sporto projektų finansavimo 2021 metams skelbiamas ne vėliau kaip iki šių metų balandžio 15 d.

4. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Klaipėdos miesto savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                        Vytautas Grubliauskas

 

 

PATVIRTINTA

Klaipėdos miesto savivaldybės

tarybos 2021 m. kovo 25 d.

sprendimu Nr. T2-76

 

 

NEĮGALIŲJŲ SPORTO PROJEKTŲ FINANSAVIMO IŠ KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Neįgaliųjų sporto projektų finansavimo iš Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Klaipėdos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšomis finansuojamų neįgaliųjų sporto projektų (toliau – projektai) atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo tvarką, projektams ir pareiškėjams teikiamus finansavimo prioritetus, reikalavimus pareiškėjams ir projektų paraiškoms, paraiškų teikimo tvarką, projektų vertinimo ir atrankos tvarką, projektų finansavimo tvarką ir sąlygas, taip pat projektams skirtų lėšų naudojimo kontrolės organizavimą ir vykdymą.

2. Tvarkos aprašas skirtas pareiškėjams, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos sudėties projektų vertinimo ir atrankos komisijos nariams, Savivaldybės administracijos ir kitiems projektams skirtų lėšų panaudojimą kontroliuojantiems ir kitą susijusią veiklą vykdantiems asmenims.

3. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus neįgaliųjų sporto plėtrai skatinti.

4. Savivaldybės biudžeto lėšos nėra skiriamos projektų tapačioms veiklų išlaidoms padengti, kurioms įgyvendinti buvo skirtos lėšos iš kitų finansavimo šaltinių (kitų Savivaldybės administruojamų programų, valstybės, kitų savivaldybių ar Europos Sąjungos lėšų). Savivaldybės administracija, siekdama įgyvendinti šią Tvarkos aprašo nuostatą, teisės aktų nustatyta tvarka bendradarbiauja su kitomis savivaldybių ir valstybės institucijomis bei įstaigomis, teikiančiomis finansavimą projektams.

5. Projektų atrankos konkursus organizuoja Savivaldybės administracija. Konkursas laikomas įvykusiu, kai pateikiama bent viena paraiška. Konkretaus projekto vykdymo trukmę numato pareiškėjas. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki gruodžio 31 d.

6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

6.1. Paraiška – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytos formos dokumentas, teikiamas Savivaldybės administracijai, siekiant gauti finansavimą projektams įgyvendinti Tvarkos apraše nustatyta tvarka.

6.2. Pareiškėjas – juridinis asmuo, teikiantis paraišką dalyvauti projektų atrankos konkurse ir, skirto finansavimo atveju, atsakingas už Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamo projekto įgyvendinimą.

6.3. Pareiškėjo, partnerių (rėmėjų) indėlis (finansinis, dalykinis ir pan.) – tai lėšų suma ar nepiniginis įnašas (savanoriškas darbas, kilnojamasis ir nekilnojamasis turtas, suteiktos patalpos ir kitos suteiktos prekės ar paslaugos), kuriuo pareiškėjas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie projekto įgyvendinimo.

6.4. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis, kurio pradžioje turi būti pradėtos, o pabaigoje – baigtos visos projekto veiklos.

6.5. Projekto sąmata – dokumentas, kuriame pareiškėjas nurodo išlaidų sumą, būtiną projektui įgyvendinti, ir kuris teikiamas Savivaldybės administracijai kartu su projekto paraiška (kaip jos sudedamoji dalis).

6.6. Projektų vertinimo ir atrankos komisija (toliau – Komisija) – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė, kurią sudaro 3 nariai: 1 Klaipėdos miesto sporto tarybos narys, 1 Savivaldybės administracijos Sporto skyriaus atstovas ir 1 specialistas, atsakingas už sveikatos apsaugos, socialinių paslaugų ar šioms veikloms artimų veiklų organizavimą, įgyvendinimą ar koordinavimą Savivaldybėje.

6.7. Sutartis – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytos formos projekto įgyvendinimo finansavimo Savivaldybės biudžeto lėšomis sutartis, sudaroma tarp Savivaldybės administracijos ir pareiškėjo.

7. Projektai finansuojami iš Savivaldybės biudžeto asignavimų, numatytų Klaipėdos miesto savivaldybės kūno kultūros ir sporto plėtros programai.

8. Tvarkos apraše įtvirtintos taisyklės taikomos tiek, kiek šios srities teisinių santykių nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS PROJEKTŲ VEIKLOS IR PROJEKTŲ TIKSLINĖ ASMENŲ GRUPĖ

 

9. Konkurso būdu finansuotinos:

9.1. nuolatinio pobūdžio veiklos (nepertraukiamos ir vykdomos ne rečiau kaip du kartus per savaitę): įvairių sporto šakų treniruotės; fizinio aktyvumo pratybos, aktyvi fizinė veikla;

9.2. nenuolatinio pobūdžio veiklos (gali būti finansuojamos tik esant projekte numatytai tai pačiai nuolatinio pobūdžio veiklai): pasirengimas dalyvauti nacionalinių pirminių atrankų varžybose; Savivaldybės vykdomi ir regioniniai sveikatingumo, fiziškai aktyvaus laisvalaikio bei parodomieji fizinio aktyvumo ir sporto renginiai.

10. Projektų tikslinė asmenų grupė – neįgalieji, kuriems Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba 55 procentų ir mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS

 

11. Projekto paraišką gali teikti nustatyta tvarka Juridinių asmenų registre įregistruoti pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, veikiantys pagal Lietuvos Respublikos asociacijų arba Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymą, taip pat biudžetinės įstaigos (išskyrus Savivaldybės biudžetines įstaigas), ir atitinkantys visas šias sąlygas:

11.1. steigimo dokumentuose nurodyta, kad pareiškėjas vykdo arba organizuoja neįgaliųjų fizinio aktyvumo ir sporto veiklą;

11.2. į projekte numatytas nuolatinio pobūdžio veiklas projekto vykdymo laikotarpiu planuoja įtraukti ne mažiau kaip 10 neįgaliųjų arba 85 proc. neįgaliųjų;

11.3. projekto veikloms vykdyti turi pakankamai žmogiškųjų ir materialinių išteklių:

11.3.1. fizinio aktyvumo ir sporto užsiėmimus neįgaliesiems organizuos ir ves sporto pedagogo, kineziterapeuto, trenerio, taikomosios fizinės veiklos specialisto kvalifikaciją arba kitą su sportu susijusią specialybę turintis darbuotojas (-ai);

11.3.2. turi nuosavybės ir (ar) panaudos, ir (ar) nuomos pagrindais projektui vykdyti patalpas, pritaikytas specialiesiems neįgaliųjų poreikiams, projekto veikloms vykdyti reikalingą inventorių ar įrangą (pvz., treniruoklių, svarmenų, lankų, kamuolių, šachmatų ir kt.).

12. Paraišką, kai projektą įgyvendina daugiau nei vienas juridinis asmuo, turi teisę teikti tik vienas juridinis asmuo.

13. Viso projekto poreikio sąmata turi būti ne mažesnė nei 2 000 Eur.

14. Projektams įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos, turi sudaryti ne mažiau kaip 10 procentų viso projekto biudžeto. Šią projekto lėšų dalį turi padengti pareiškėjas savo arba partnerių (rėmėjų) indėliu (finansiniu ar nepiniginiu įnašu), kaip tai apibrėžta Tvarkos apraše. Tinkami dokumentai, įrodantys tokį prisidėjimą, yra sutartis, preliminari sutartis, garantinis raštas, ketinimų laiškas, parama, teikiama natūra prekėmis ir (arba) paslaugomis, išreiškiama pinigine verte (nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako pareiškėjas). Visuose indėlį patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas projekto pavadinimas, finansinio įsipareigojimo rūšis (parama lėšomis ar natūra), finansinio įsipareigojimo vertė eurais ir finansinio įsipareigojimo įvykdymo terminas (konkreti data, laikotarpis ar įvykis).

15. Projektų įgyvendinimo pradžia gali būti ankstesnė nei sutarties sudarymo data, tokiu atveju Savivaldybės biudžeto lėšomis kompensuojamos tik tokios projekto išlaidos, kurios patirtos ne anksčiau nei sutarties sudarymo metais. Finansavimas numatomas ne ilgiau kaip vieniems metams ir pasirašoma ne ilgesnė kaip vienų kalendorinių metų trukmės sutartis. Projekto vykdymo trukmė ne trumpesnė kaip 8 mėnesiai.

16. Projekto įgyvendinimo pradžia laikoma paraiškoje nurodyta projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžios data.

 

IV SKYRIUS

KVIETIMO SKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

17. Kvietimas lietuvių kalba ir visa informacija apie kvietimą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.klaipeda.lt.

18. Kvietimas ateinančių metų finansavimui gauti kasmet skelbiamas ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 5 dienos. Projektų paraiškos priimamos ne trumpiau kaip 20 darbo dienų nuo paraiškų priėmimo termino paskelbimo datos. Konkretus paraiškų priėmimo terminas yra nurodomas kvietime.

19. Kvietime nurodoma:

19.1. paraiškų priėmimo laikotarpis;

19.2. paraiškų teikimo adresas ir būdas;

19.3. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo, atsakingo už informacijos pateikimą, vardas ir pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas;

19.4. projekto paraiškos ir sąmatos formos;

19.5. kita reikalinga informacija.

20. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas Savivaldybės administracijai turi pateikti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytos formos lietuvių kalba užpildytą paraišką (įskaitant projekto sąmatą ir priedus, kurie yra neatsiejama paraiškos sudėtinė dalis). Paraiška turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens elektroniniu parašu.

21. Paraiškos iki kvietime nurodyto termino pabaigos teikiamos naudojantis nacionaline elektroninių dokumentų pristatymo fiziniams ir juridiniams asmenims sistema „E. pristatymas“ arba atsiunčiant į kvietime nurodytą elektroninį paštą. Ranka užpildytos, kitais būdais pristatytos arba po kvietime nustatyto termino pabaigos pateiktos paraiškos nepriimamos ir nevertinamos.

22. Projektas gali būti finansuojamas tik vieną kartą. Nustačius, kad tas pats projektas dalyvavo kituose Savivaldybės administracijos skelbtuose projektų dalinio finansavimo konkursuose ir gavo finansavimą, antrą kartą skirtas finansavimas (kaip neteisėtas) grąžinamas Savivaldybės administracijai per 10 darbo dienų nuo išsiųsto rašto dėl ne pagal paskirtį panaudotų lėšų grąžinimo.

23. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką Savivaldybės administracijai, paraiškas taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

24. Už paraiškoje pateiktos informacijos teisingumą atsako pareiškėjas.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMO DĖL FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

25. Savivaldybės administracijos Sporto skyriaus (toliau – Sporto skyrius) darbuotojas per 10 darbo dienų nuo paskutinės projektų pateikimo dienos įvertina jų atitiktį administracinės atitikties vertinimo  kriterijams, patikrindamas, ar:

25.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;

25.2. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos ir valandos;

25.3. paraiška atitinka Tvarkos aprašo 20 punkte nustatytus reikalavimus;

25.4. pareiškėjas pateikė visus paraiškos formoje nurodytus dokumentus;

25.5. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Savivaldybės biudžeto gautų lėšų panaudojimą;

25.6. tas pats pareiškėjas konkursui nėra pateikęs kelių tapataus turinio paraiškų;

25.7. projektų vykdymo trukmė atitinka Tvarkos aprašo 15 punkte nustatytus reikalavimus.

26. Jeigu vertinant paraiškos administracinę atitiktį nustatoma, kad paraiškoje yra aritmetinių klaidų, šį trūkumą leidžiama pašalinti. Sporto skyriaus specialistas paraiškoje nurodytu pareiškėjo elektroninio pašto adresu apie tai 1 kartą informuoja pareiškėją, nustatydamas 3 darbo dienų terminą.

27. Jeigu trūkumas nepašalinamas per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą arba trūkumo pašalinti neįmanoma ir (ar) nustačius, kad paraiška neatitinka Tvarkos apraše ir kvietime nustatytų administracinių reikalavimų, per 10 darbo dienų po administracinės atitikties vertinimo pabaigos yra priimamas sprendimas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu tokios paraiškos nesvarstyti. Sporto skyriaus specialistas per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją per sistemą „E. pristatymas“  apie priimtą sprendimą, nurodydamas paraiškos atmetimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarką.

28. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo  kriterijus, ji teikiama vertinti Komisijai per 5 darbo dienas. 

29. Komisijos darbas organizuojamas vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintu Neįgaliųjų sporto projektų vertinimo ir atrankos komisijos darbo reglamentu.

30. Vertintinus projektus Komisijos pirmininkas paskirsto Komisijos nariams.

31. Kiekvieną projektą vertina du Komisijos nariai. Komisijos pirmininkas gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam Komisijos nariui, kai:

31.1. Komisijos narių to paties projekto vertinimo rezultatai skiriasi daugiau kaip 15 balų;

31.2. vienas Komisijos narys siūlo vertinamą projektą finansuoti, o kitas – ne.

32. Komisijos narys projektus vertina pildydamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą projekto vertinimo anketą, vadovaudamasis šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais.

33. Projektų vertinimo kriterijai:

33.1. projekto naudingumas – nuo 1 iki 20 balų;

33.2. planuojami projekto rezultatai, susiję su projekte numatyta veikla, – nuo 1 iki 20 balų;

33.3. projekto sąmatos realumas ir pagrįstumas – nuo 1 iki 20 balų;

33.4. projekto dalyvių skaičius – nuo 1 iki 20 balų;

33.5. projekto veikloms turimi žmogiškieji ir materialiniai ištekliai – nuo 1 iki 10 balų;

33.6. projekto viešinimas – nuo 1 iki 10 balų.

34. Maksimalus projekto vertinimas pagal kiekvieną konkretų kriterijų suteikiamas tokiu atveju, kai projektas visiškai atitinka kriterijų. Minimalus projekto vertinimas pagal kiekvieną konkretų kriterijų suteikiamas, kai projektas visiškai neatitinka kriterijaus. Jeigu projektas atitinka kriterijų vidutiniškai, jis vertinamas puse maksimalaus kriterijaus balų skaičiaus. Atitinkamai daugiau nei puse maksimalaus kriterijaus balų skaičiaus vertinamas projektas, atitinkantis kriterijų daugiau nei vidutiniškai, o mažiau nei puse maksimalaus kriterijaus balų skaičiaus vertinamas projektas, atitinkantis kriterijų mažiau nei vidutiniškai. Projektų vertinimo kriterijų balų aprašas tvirtinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

35. Vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, Komisijos narys gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba jų neskirti, jei planuojamos išlaidos netinkamos finansuoti.

36. Užpildytas vertinimo anketas Komisijos nariai pateikia Sporto skyriaus specialistui, kuris apskaičiuoja kiekvienam projektui Komisijos narių skirtų balų vidurkį ir reitinguoja projektus balų mažėjimo tvarka. Galimas didžiausias projektui skirtinų balų skaičius – 100, kurie nesurinko 55 balų sumos – nefinansuojami.

37. Projektai turi būti įvertinti per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 15 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų projektų pateikimo Komisijos nariams dienos iki Sporto skyriaus paskirto specialisto projektų vertinimo suvestinės pateikimo Komisijai dienos. Suvestinėje nurodoma bendras projekto surinktų balų skaičius, kiekvieno Komisijos nario rekomenduojama skirti ar neskirti lėšų suma.

38. Komisijos posėdis, kuriame sprendžiamas projektų finansavimo siūlymas, organizuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo projektų vertinimo suvestinės pateikimo Komisijai dienos.

39. Sprendimą dėl projektų finansavimo priima Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos susirinkimo protokolu įformintas rekomendacijas, ne vėliau kaip per 50 darbo dienų nuo paraiškų teikimo termino pabaigos, tačiau argumentuotu Sporto skyriaus siūlymu šis terminas gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų, apie tai informuojant pareiškėjus Savivaldybės interneto svetainėje www.klaipeda.lt.

40. Informacija apie Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu skirtą finansavimą projektams bei projektų vertinimo rezultatai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje www.klaipeda.lt ne vėliau kaip per 5 dienas nuo įsakymo įsigaliojimo dienos, nurodant pareiškėjų pavadinimus, projektų pavadinimus, Komisijos narių skirtų balų vidurkius ir skirtas lėšų sumas.

 

VI SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMAS IR VYKDYMO PRIEŽIŪRA

 

41. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui skirtas finansavimas, sudaroma sutartis su Savivaldybės administracija. Sutarties formą, atsižvelgdamas į Tvarkos aprašo nuostatas, įsakymu tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

42. Sutarties sudėtinės dalys yra projekto paraiška ir sąmata (toliau – sąmata prie sutarties). Sutartyje turi būti nurodytas projekto pavadinimas, projekto įgyvendinimo laikotarpis, projektui skirta lėšų suma, šalių teisės ir pareigos, atsakomybė už sutarties, Tvarkos aprašo ir kitų teisės aktų reikalavimų nesilaikymą, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarka, sutarties galiojimo, pakeitimo ir nutraukimo, ginčų sprendimo sąlygos ir tvarka, kitos nuostatos, padedančios užtikrinti projekto vykdymo ir skirtų lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

43. Pareiškėjas, kurio įgyvendinamam projektui skirtas finansavimas, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų po Savivaldybės administracijos sprendimo skirti finansavimą priėmimo dienos pateikia Savivaldybės administracijai sutarčiai parengti būtinus duomenis. Sutartį pasirašo įgaliotas pareiškėjo asmuo, o sąmatą prie sutarties papildomai privalo pasirašyti už pareiškėjo buhalterinę apskaitą atsakingas asmuo. Su pareiškėjais, kurie privalėjo atsiskaityti už projekto įgyvendinimą, tačiau to laiku tinkamai nepadarė, naujai finansuotų projektų sutartys nėra sudaromos ir finansavimas neskiriamas.

44. Jeigu pareiškėjas iki Tvarkos aprašo 43 punkte nustatyto termino pabaigos Savivaldybės administracijai nepateikia sutarčiai parengti būtinų duomenų, toks projektas nefinansuojamas.

45. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo abi sutarties šalys, ir galioja, kol šalys įvykdo visus joje numatytus įsipareigojimus arba kol sutartis bus nutraukta.

46. Pareiškėjas prieš sutarties pasirašymą privalo banke turėti atskirą sąskaitą Savivaldybės biudžeto lėšoms ir išlaidų apmokėjimą vykdyti iš šios sąskaitos.

47. Sutarties įgyvendinimo priežiūrą vykdo Sporto skyrius.

 

VII SKYRIUS

PAREIŠKĖJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

48. Pareiškėjas privalo užtikrinti, kad projektui įgyvendinti skirtos lėšos būtų panaudotos pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį.

49. Nustačiusi, kad pareiškėjas neįvykdė Tvarkos aprašo 48 punkte nustatyto įsipareigojimo, Savivaldybės administracija nustato terminą, per kurį turi būti grąžinamos visos arba dalis projektui įgyvendinti skirtų lėšų, kurios nebuvo panaudotos pagal sutartyje ar jos prieduose nurodytą paskirtį.

50. Skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį, jeigu:

50.1. yra įgyvendintos paraiškoje ir sutartyje nurodytos veiklos;

50.2. skirtos lėšos panaudotos tinkamoms projekto išlaidoms apmokėti.

51. Projekto išlaidų tinkamumas nustatomas vertinant, ar jos:

51.1. yra faktiškai patirtos ir apmokėtos projekto vykdymo laikotarpiu, numatytu sutartyje, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, įtrauktos į pareiškėjo apskaitą ir gali būti nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, o išlaidas pateisinančiuose ir apmokėjimą įrodančiuose dokumentuose nurodytas turinys leidžia identifikuoti išlaidų ir projekto sąsajas;

51.2. yra realios, atitinkančios rinkos kainas;

51.3. yra patirtos laikantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) nuostatų, jeigu pareiškėjas, vadovaujantis VPĮ nuostatomis, yra perkančioji organizacija.

52. Projekto tikslams pasiekti būtinos administravimo išlaidos (vadovo, finansininko, sporto bazės nuomos ir komunalinių paslaugų, ryšių paslaugų, kanceliarinių prekių) dydis negali būti didesnis nei 20 procentų lėšų sumos, skirtos iš Savivaldybės biudžeto projektui įgyvendinti.

53. Projekto nenumatytų išlaidų dydis sąmatoje prie sutarties negali būti didesnis nei 10 procentų lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti. Esant reikalui nenumatytoms išlaidoms priskirtas išlaidas pareiškėjai gali naudoti ir sąmatoje prie sutarties kitoms išlaidoms padengti tuo atveju, jeigu minėtos išlaidos neviršija Tvarkos apraše nustatytų ribojimų.

54. Savivaldybės biudžeto lėšų dydis vieno projekto dalyvio maitinimui nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 778 „Dėl Viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ (atsižvelgiant į aktualią redakciją).

55. Naudojant Savivaldybės lėšas visoms išlaidoms apmokėti atsiskaitymus vykdyti negrynaisiais pinigais.

56. Siekiant informuoti visuomenę apie Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą projektams finansuoti, visoje Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuoto projekto sklaidos (reklaminėje) medžiagoje turi būti nurodyta, kad projektą finansuoja Savivaldybė, naudojant aiškiai matomą Savivaldybės herbą. Savivaldybės administracijos sprendimu sutartyje gali būti nurodyti ir papildomi reikalavimai. Pareiškėjas įsipareigoja Savivaldybės herbą naudoti teisės aktų nustatyta tvarka. Nustačius, kad nesilaikoma finansavimo šaltinio viešinimo ir Savivaldybės herbo naudojimo tvarkos, Savivaldybės administracija turi teisę taikyti sutartyje numatytą atsakomybę.

57. Savivaldybės biudžeto lėšos, be Tvarkos aprašo 4 punkte nustatytų atvejų, taip pat negali būti naudojamos:

57.1. išlaidoms pagal sutartis su konsultantais, tarpininkais, kuriems mokestis nurodomas kaip visos projekto vertės procentinė dalis;

57.2. premijoms, baudoms, delspinigiams, finansinėms nuobaudoms, bylinėjimosi išlaidoms, paskolų palūkanoms ir skolų padengimo išlaidoms;

57.3. projektams, kurie yra bendrojo ugdymo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo įstaigų mokymo programų dalis;

57.4. investiciniams projektams, pastatams statyti, statiniams rekonstruoti, statiniams rekonstruoti, pastatų ir patalpų remontui;

57.5. ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti;

57.6. pareiškėjų administracinėms išlaidoms (sporto bazės nuomai ar komunalinėms paslaugoms, internetui, telefoniniams pokalbiams, biuro prekėms, darbo užmokesčiui) ne projekto vykdymo laikotarpiu;

57.7. narystės asociacijose mokesčiams apmokėti.

58. Pareiškėjas gali ne vėliau kaip prieš 20 darbo dienų iki sutartyje nurodyto projekto įgyvendinimo termino pabaigos Savivaldybės administracijai pateikti argumentuotą prašymą dėl:

58.1. projekto įgyvendinimo laikotarpio keitimo, kai prašoma projekto įgyvendinimo laikotarpį pratęsti ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

58.2. sąmatos prie sutarties keitimo, kai keičiasi sąmatos prie sutarties straipsniuose nurodytų išlaidų paskirtis (projektui įgyvendinti reikalingos kitos išlaidos, negu nurodyta sąmatoje). Sąmata prie sutarties netikslinama, jei skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų lėšų pagal atskirą išlaidų straipsnį neviršija 20 procentų.

59. Sprendimą dėl Tvarkos aprašo 58.1 ir 58.2 papunkčiuose nurodytų prašymų priima Sporto skyrius per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos.

60. Pareiškėjas informuoja Sporto skyrių apie projekto pavadinimo ar projekto vadovo pasikeitimą per 5 darbo dienas, įvykus tokiems pokyčiams.

61. Praleidus Tvarkos aprašo 58 punkte nustatytą terminą, prašymai yra atmetami, nebent pareiškėjas nurodo svarbias priežastis (force majeure) ir pateikia tai įrodančius dokumentus, dėl kurių šis terminas buvo praleistas.

62. Nepatenkinus ar atmetus prašymą, teiktą Tvarkos aprašo 58 punkte nustatyta tvarka, pareiškėjas turi laikytis sutartyje nustatytų sąlygų.

63. Sutarties galiojimo metu pareiškėjas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir pareigų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.

 

VIII SKYRIUS

ATSISKAITYMO UŽ SKIRTAS LĖŠAS TVARKA

 

64. Pareiškėjas, įgyvendinęs projektą, finansiniams metams pasibaigus iki kitų metų sausio 5 dienos Savivaldybės administracijai pateikia:

64.1. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą nustatytos formos projekto metinę veiklos ataskaitą;

64.2. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintą formą Nr. 2;

64.3. banko sąskaitos išrašą.

65. Ataskaitos, pateiktos vėliau nei per Tvarkos aprašo 64 punkte nustatytą terminą, nepriimamos, o skirtos lėšos laikomos panaudotomis netinkamai ir turi būti grąžinamos Savivaldybės administracijai per jos nustatytą terminą, nebent pareiškėjas nurodo nenumatytas priežastis (force majeure) ir pateikia tai įrodančius dokumentus, dėl kurių šis terminas buvo praleistas, ir Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo nusprendžia jį atnaujinti.

66. Savivaldybės administracijai pareikalavus, pareiškėjas per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą privalo pateikti visų išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijas, patvirtintas pareiškėjo vadovo parašu ir antspaudu, jeigu juridinis asmuo privalo jį turėti. Pareiškėjas, Savivaldybės administracijai pareikalavus, taip pat turi pateikti ir pareiškėjo, partnerių (rėmėjų) indėlį įrodančius dokumentus. Pareiškėjui laiku nepateikus reikalaujamų dokumentų, laikoma, kad pareiškėjas ne pagal paskirtį panaudojo skirtas lėšas, ir jos privalo būti grąžintos Savivaldybės administracijai. Lėšų negrąžinus per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

67. Išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo–pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.

68. Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra bankinius pavedimus patvirtinantys dokumentai ir kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

69. Nepanaudotas lėšas pareiškėjai privalo grąžinti Savivaldybės administracijai per sutartyje nurodytą terminą.

70. Savivaldybės administracijai nustačius, kad pareiškėjas nepagrįstai gavo lėšas ar netinkamai jas panaudojo, pareiškėjas privalo jas grąžinti Savivaldybės administracijai. Lėšų negrąžinus per Savivaldybės administracijos nustatytą terminą, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka, o pareiškėjas praranda teisę dvejus metus dalyvauti pagal Tvarkos aprašą organizuojamuose konkursuose.

71. Nustačius, kad pareiškėjas nevykdo kitų Tvarkos apraše ar sutartyje nustatytų finansavimo sąlygų, Savivaldybės administracija gali priimti sprendimą taikyti Tvarkos aprašo 70 punkte nustatytas poveikio priemones.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

72. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių dokumentų tikslumą, teisėtumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraiška, buhalterinės apskaitos dokumentai ir kt.), pareiškėjas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat Savivaldybės reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas.

73. Projektų konkursų dokumentai Savivaldybės administracijoje saugomi teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

74. Tvarkos aprašas gali būti papildomas, keičiamas ir panaikinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

______________________